Textová podoba smlouvy Smlouva č. 2755186: Smlouva o dílo

Příloha SoD_Conbios Registr smluv.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Číslo smlouvy objednatele: ……………………… Číslo smlouvy zhotovitele: 0202017

                                  SMLOUVA O DÍLO

   uzavřená níže uvedeného dne, měsíce a roku v souladu s ust. § 2586 a následujícími ustanoveními
                    zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, (dále jen „občanský zákoník“)

                                  I. Smluvní strany

1. Objednatel:

Povodí Moravy, s. p.

Sídlo:              Dřevařská 11, 602 00 Brno

Zapsán:             v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, v oddílu A,

                    vložce 13565

Zastoupen:          MVDr. Václav Gargulák – generální ředitel Povodí Moravy, s.p.

IČ:                 708 90 013

DIČ:                CZ70890013

Bankovní spojení:

Číslo účtu:

Zástupce ve věcech technických:

2. Zhotovitel:

Conbios , s. r. o.

Sídlo:              Ostřihom 31, 66491, Ivančice

Zapsán:             v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, v oddílu C,

                    vložce 67306

Jednající/Zastoupený: RNDr. Vlastimilem Kostkanem, Ph.D., jednatelem společnosti

IČ:                 29231621

DIČ:                CZ29231621

Bankovní spojení:

Číslo účtu:

                                            II. Předmět smlouvy

1. Předmětem této smlouvy je závazek zhotovitele provést pro objednatele na svůj náklad a nebezpečí
     řádně a včas dílo v tomto článku specifikované a závazek objednatele řádně provedený předmět
     díla převzít a zaplatit za něj níže sjednanou cenu.

2. Podkladem pro uzavření této smlouvy je nabídka zhotovitele ze dne 12. 7. 2017, podaná pro plnění
     veřejné zakázky malého rozsahu s názvem „Provedení biologického dozoru včetně
     záchranného transferu při záměru vypuštění jezové zdrže Kroměříž“ (dále jen „nabídka na
     veřejnou zakázku“).

3. Veškeré činnosti, k jejichž provedení způsobem v této smlouvě stanoveným se zhotovitel zavazuje,
     budou nadále označovány souhrnně jako „dílo“.

4. Zhotovitel se zavazuje, že v souladu se svou nabídkou na veřejnou zakázku provede pro
     objednatele kompletní dílo nazvané „Provedení biologického dozoru včetně záchranného
     transferu při záměru vypuštění jezové zdrže Kroměříž“.

5. Zhotovitel plně zodpovídá za provedení transferu zvláště chráněných druhů živočichů dle bodu 6.
6. Dílem se rozumí především, nikoli však výlučně:

         Zhotovitel zajistí biologický dozor kvalifikovanou osobou, tzv. ekodozorem. Tato osoba bude
             po celou dobu trvání srážky sledovat výskyt zvláště chráněných druhů živočichů v srážkou
             dotčené části řeky Moravy a zajistí jejich záchranný přenos do koryta toku řeky Moravy,
             případně na místa, kde nebude patrný pokles vody vlivem srážky na jezu.

                                                        Strana 1 (celkem 5)
         Zhotovitel taktéž zajistí případný záchranný transfer ve slepých ramenech řeky Moravy,
             u kterých se předpokládá možný pokles hladiny.

         Do 5 dnů od ukončení manipulace s vodní hladinou bude zhotovitelem objednateli, zaslána
             písemná zpráva z provedených transferů. Její součástí bude fotodokumentace z jejich
             realizace. Písemná zpráva bude zpracována v listinné formě v počtu 3 vyhotovení a
             v elektronické formě na CD, DVD nebo zaslána objednateli emailem.

7. Zhotovitel se zavazuje, že bude při plnění díla postupovat v souladu s rozhodnutími Krajského
      úřadu Olomouckého kraje, Odbor životního prostředí a zemědělství č.j. KUOK 109652/2016 ze dne
      10.11.2016, Krajského úřadu Zlínského kraje, Odbor životního prostředí a zemědělství č.j. KUZL
      39894/2016 ze dne 7.11.2016 , MŽP č.j. 3581/ENV/17, 117/570/17 ze dne 18.5.2017 a č.j.
      2023/ENV/17, 77/570/17 ze dne 30.5.2017. Všechna rozhodnutí byla objednatelem zaslána
      zhotoviteli v elektronické podobě při poptávkovém řízení.

8. Činnosti, které se zhotovitel zavazuje touto smlouvou obstarat, budou prováděny výhradně
      zhotovitelem.

                                            III. Doba plnění díla

1. Za dobu plnění se považuje doba od zahájení vypouštění jezové zdrže, která je plánována na
      7. 8. 2017, do akceptace písemné zprávy objednatelem. Doba zahájení vypouštění se může
      z důvodů nepříznivých klimatických podmínek změnit. Termín vypouštění bude objednatelem
      upřesněn nejpozději 3 dny před započetím akce.

                                  IV. Cena díla a platební podmínky

1. Zhotoviteli přísluší za poskytnuté služby dle čl. II. této smlouvy odměna stanovená dohodou
     smluvních stran jako nejvýše přípustná ve výši 85.100,- Kč bez DPH.

2. Odměna se sjednává následovně:
     Ve sjednané odměně jsou zahrnuty veškeré náklady zhotovitele spojené s plněním smlouvy.
     Změna odměny je možná pouze pokud po podpisu této smlouvy dojde ke změně sazeb DPH, a to
     o částku odpovídající zvýšení nebo snížení sazby DPH. Výši odměny však lze přiměřeně upravit po
     vzájemné dohodě obou smluvních stran dodatkem k této smlouvě za předpokladu, že dojde ke
     zvýšení či snížení objemu prací při provádění díla, které způsobí změnu ceny díla o více jak 10%.

3. K odměně bude připočtena příslušná sazba DPH platná v době uskutečnění zdanitelného plnění.
4. Odměna bude zhotoviteli uhrazena jednorázově, a to na základě faktury vystavené po odsouhlasení

     závěrečné zprávy objednatelem.
6. Závěrečná faktura bude vystavena do 30 dnů ode dne akceptace závěrečné zprávy objednatelem.
7. Splatnost faktur činí 30 dnů ode dne jejího doručení objednateli. Povinnost zaplatit je splněna dnem

     odepsání fakturované částky z účtu objednatele.
8. Zhotovitel ve faktuře vyčíslí zvlášť cenu bez DPH, zvlášť DPH a zvlášť celkovou fakturovanou

     částku včetně DPH. Součástí faktury bude originál pracovního výkazu, ze kterého bude patrná
     činnost zhotovitele v rámci plnění díla.
9. Faktury budou zaslány na adresu objednatele, uvedenou v záhlaví této smlouvy. Faktury je nutno
     vrátit do data jejich splatnosti. Faktury se považují za včas vrácené, jestliže jsou nejpozději
     v poslední den lhůty své splatnosti odeslány zpět zhotoviteli.
10. V případě prodlení objednatele s úhradou faktury nebo její části má zhotovitel nárok na úrok
     z prodlení ve výši 0,01 % z dlužné částky za každý den prodlení.

                               V. Práva a povinnosti smluvních stran

1. Objednatel vytvoří podmínky pro provedení sjednaných prací tím, že se bude zúčastňovat všech
     v dostatečném předstihu svolaných jednání týkajících se plnění díla.

2. Zhotovitel je povinen bez zbytečného prodlení písemně upozornit objednatele na případnou
     nesprávnost jím dodaných podkladů, pokynů, technického řešení či existenci překážky omezující
     plynulost provádění díla, nebo znemožňující provedení díla.

3. Zhotovitel je povinen provést všechny nezbytné průzkumné práce, nutné pro zpracování díla.

                                                        Strana 2 (celkem 5)
4. Objednatel je oprávněn kdykoli v průběhu plnění díla provádět kontrolu provádění díla.

                                      VI. Dokončení a předání díla

1. Zhotovitel splní svůj závazek provést dílo v okamžiku dokončení díla a předání písemné správy
     objednateli.

                      VII. Práva z vadného plnění, záruka za jakost díla

1. Zhotovitel odpovídá za vady, které má dílo v době jeho předání objednateli, a dále za ty, které se
     vyskytnou v záruční době uvedené v bodu 2 tohoto článku.

2. Zhotovitel poskytuje záruku za jakost díla, a to zejména za správnost, celistvost, úplnost, jakož i za
     technickou a ekonomickou úroveň. Záruční doba v délce 60 měsíců začne běžet ode dne převzetí
     díla objednatelem. V případě, že objednatel převezme dílo s vadami nebo nedodělky, uvedená
     záruční doba se prodlouží o dobu od převzetí projektové dokumentaci s vadami nebo nedodělky do
     odstranění poslední vady nebo nedodělku zjištěných při předání a převzetí díla.

3. Zhotovitel je povinen odstranit oprávněně reklamované vady neprodleně, nejpozději však do 15 dnů
     od doručení reklamace, pokud nebude smluvními stranami písemně dohodnuta jiná lhůta.

4. Objednatel může uplatňovat též nárok na náhradu škody, která vznikla v příčinné souvislosti se
     zjištěnými vadami, a zhotovitel je povinen tuto škodu nahradit. Zejména pokud by došlo k zahájení
     řízení a následnému udělení pokuty ze strany orgánů ochrany přírody v souvislosti s neplněním
     podmínek stanovených v rozhodnutích uvedených v bodě II. odst. 7, které má zhotovitel plnit viz
     bod II.

5. Záruční doba neběží ode dne uplatnění vady do doby odstranění této vady.
6. V případě, že zhotovitel bude v prodlení s odstraněním reklamované vady, je objednatel oprávněn

     odstranění vady provést sám nebo prostřednictvím třetí osoby na náklady zhotovitele. Náklady s tím
     spojené je zhotovitel povinen uhradit objednateli do 10 dnů po obdržení písemné výzvy k úhradě.

                                           VIII. Smluvní pokuty

1. Smluvní strany se dohodly, že pokud zhotovitel nepředá dílo ve sjednaném termínu, je objednatel
     oprávněn požadovat zaplacení smluvní pokuty ve výši 0,2 % z ceny díla bez DPH za každý
     započatý den prodlení.

2. Smluvní strany se dohodly, že pokud zhotovitel nedodrží jakýkoliv jiný termín uvedený
     v harmonogramu prací, termíny sjednané s objednatelem v průběhu provádění díla ve stavebním
     deníku, v zápisech z kontrolních dnů nebo v jiných písemných dokumentech vyhotovených mezi
     zhotovitelem a objednatelem, je objednatel oprávněn požadovat zaplacení smluvní pokuty ve výši
     0,2 % z ceny díla bez DPH za každý zjištěný případ porušení a každý započatý den prodlení.

3. Smluvní strany se dohodly, že pokud bude zhotovitel v prodlení s odstraněním vad nebo nedodělků
     uvedených v zápise o předání a převzetí díla, je objednatel oprávněn požadovat zaplacení smluvní
     pokuty ve výši 0,2 % z ceny díla bez DPH za každý započatý den prodlení a každou vadu nebo
     nedodělek.

4. Smluvní strany se dohodly, že pokud bude zhotovitel v prodlení s odstraněním reklamované vady
     díla nebo záruční vady, je objednatel oprávněn požadovat zaplacení smluvní pokuty ve výši 0,2 %
     z ceny díla bez DPH za každý započatý den prodlení a vadu.

5. Smluvní strany se dohodly, že pokud bude zhotovitel v prodlení s vyklizením pracoviště, je
     objednatel oprávněn požadovat zaplacení smluvní pokuty ve výši 0,3 % z ceny díla bez DPH za
     každý započatý den prodlení až do doby úplného vyklizení staveniště.

6. Smluvní strany se dohodly, že pokud zhotovitel poruší předpisy BOZP, PO či hygienické předpisy
     při realizaci díla, je objednatel oprávněn požadovat zaplacení smluvní pokuty ve výši 0,4 % z ceny
     díla bez DPH za každý zjištěný případ.

7. Smluvní strany se dohodly, že objednatel je oprávněn požadovat v případě nedodržení informační
     povinnosti dle čl. IV. odst. 7. této smlouvy po zhotoviteli zaplacení smluvní pokuty ve výši 50%
     z výše potenciálně neodvedené daně příslušnému správci daně (tj. z částky, jakou objednatel ručí
     za potenciálně nezaplacenou daň dle § 109 zákona č. 235/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů,
     zákon o dani z přidané hodnoty).

                                                        Strana 3 (celkem 5)
8. Smluvní strany se dohodly, že v případě porušení povinnosti zhotovitele provádět dílo
     subdodavatelsky pouze osobami uvedenými v případném seznamu, který může být přílohou této
     smlouvy, je objednatel oprávněn požadovat zaplacení smluvní pokuty ve výši 4 % z ceny díla bez
     DPH za každého zjištěného subdodavatele neuvedeného v příloze této smlouvy.

9. Smluvní strany se dohodly, že v případě porušení povinnosti zhotovitele provést dílo subdodavateli
     ve věcném rozsahu uvedeném v čl. VIII, bodě 6 této smlouvy, je objednatel oprávněn požadovat
     zaplacení smluvní pokuty ve výši 4 % z ceny díla bez DPH za každých zjištěný případ prací
     prováděných mimo vymezený věcný rozsah.

10. V případě, že zhotovitel nesplní povinnost uvedenou v čl. VIII. bodě 7. této smlouvy, je objednatel
     oprávněn požadovat smluvní pokutu ve výši 0,4 % z ceny díla bez DPH za každou porušenou
     povinnost.

11. Smluvní strany se dohodly, že vylučují použití ustanovení § 2050 občanského zákoníku, tedy že
     nárok na náhradu škody není dotčen smluvní pokutami sjednanými v této smlouvě. Povinnost
     zaplatit smluvní pokutu může vzniknout i opakovaně, její celková výše není omezena

12. Smluvní pokuty, jakož i úroky z prodlení jsou splatné do 14 dnů od doručení výzvy k zaplacení.

                                      IX. Odstoupení od smlouvy

1. Od této smlouvy může odstoupit kterákoliv smluvní strana, pokud zjistí podstatné porušení této
     smlouvy druhou smluvní stranou.

2. Podstatným porušením této smlouvy se rozumí zejména:
     - pokud zhotovitel nezahájí provádění díla ve lhůtě do 15 dnů od termínu dle čl. III této smlouvy,
     - prodlení zhotovitele se splněním termínu dokončení díla nebo jeho části dle čl. III této smlouvy
          delší než 30 dnů.

3. Pokud před splněním závazku provést dílo dojde k odstoupení od smlouvy, zpracuje nezávislý
     znalecký subjekt soupis skutečně provedených prací, který ocenění prostřednictvím jednotkových
     cen uvedených v položkovém rozpočtu, který je součástí této smlouvy. Na základě tohoto ocenění
     bude provedeno vzájemné finanční vyrovnání. Náklady na sepsání a ocenění provedených prací
     hradí strana, která smlouvu porušila.

                                                   X. Licence

1. Dílo je autorským dílem dle zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon, v platném znění.
2. Zhotovitel poskytuje objednateli podpisem této smlouvy v souladu s ustanovením § 2358 a násl.

     občanského zákoníku nevýhradní licenci, tedy oprávnění užít jakékoli plnění, k jehož provedení se
     zavázal podle této smlouvy a které je nebo bude chráněno autorským právem, v neomezeném
     rozsahu a ke všem způsobům užití uvedeným v ustanovení § 12 zákona č. 121/2000 Sb., v platném
     znění. Licence rovněž zahrnuje oprávnění takový výsledek činnosti zpracovat, měnit a upravovat,
     avšak vždy tak, aby nebyla snížena hodnota autorského díla.
3. Zhotovitel se zavazuje, že žádná osoba nebude mít k dílu práva omezující objednatele. V případě,
     že se toto tvrzení ukáže nepravdivým, je zhotovitel povinen uhradit objednateli vzniklou škodu a
     zajistit na vlastní náklad nerušené vykonávání práva.
4. Objednatel není povinen licenci využít.
5. Zhotovitel uděluje objednateli souhlas oprávnění tvořící součást licence zcela nebo zčásti
     poskytnout třetí osobě/osobám (podlicence). Zhotovitel uděluje objednateli souhlas postoupit licenci
     zcela nebo zčásti na třetí osobu/osoby. Objednatel není povinen tato oprávnění využít.
6. Licenci zhotovitel poskytuje objednateli na dobu trvání svých majetkových práv k autorskému dílu,
     které je předmětem licence.
7. Odměna za poskytnutí licence je zahrnuta v ceně díla.

                                            XI. Ostatní ujednání

1. Budou-li v průběhu provádění plnění změněny právní předpisy nebo technické normy nebo vstupní
     údaje, které by mohly ovlivnit průběh nebo požadovaný výsledek činnosti, dohodnou strany
     dodatkem k této smlouvě další postup.

                                                        Strana 4 (celkem 5)
2. Práce mimo dohodnutý rozsah díla budou provedeny jen na základě výslovného požadavku
     příkazce a po jeho předchozím písemném odsouhlasení formou dodatku k této smlouvě.

3. Obě smluvní strany se zavazují, že neprodleně druhé smluvní straně oznámí veškeré změny
     v příslušných údajích, uvedených v čl. I. této smlouvy. Smluvní strana, která tuto povinnost nesplní,
     odpovídá za škody vzniklé nesplněním této povinnosti.

4. Akceptací díla objednatelem nezbavuje zhotovitele odpovědnosti za vady.

5. Vlastnické právo přechází na objednatele okamžikem převzetí díla.

6. Zhotovitel není oprávněn dílo poskytnout jiné osobě než objednateli.

7. Případné požadované vícetisky nad sjednaný počet vyhotovení budou fakturovány podle obecně
     platných zvyklostí a v cenách na trhu obvyklých.

8. Zhotovitel není oprávněn započíst své pohledávky proti pohledávkám objednatele, ani své
     pohledávky a nároky vzniklé ze smlouvy nebo v souvislosti s jejím plněním postoupit třetím osobám,
     zastavit nebo s nimi jinak disponovat bez písemného souhlasu objednatele.

9. Objednatel je oprávněn započíst vůči jakékoli pohledávce zhotovitele za objednatelem, i nesplatné,
     jakoukoli svou pohledávku, i nesplatnou, za zhotovitelem. Pohledávky objednatele a zhotovitele
     započtením zanikají ve výši, ve které se kryjí.

10. Pokud jakákoli část závazku podle této smlouvy je nebo se stane neplatnou či nevymahatelnou,
     nebude to mít vliv na platnost a vymahatelnost ostatních závazků podle této smlouvy a smluvní
     strany se zavazují nahradit takovouto neplatnou nebo nevymahatelnou část závazku novou, platnou
     a vymahatelnou částí závazku, jejíž předmět bude nejlépe odpovídat předmětu původního závazku.
     Pokud by tato smlouva neobsahovala nějaké ustanovení, jehož stanovení by bylo jinak pro
     vymezení práv a povinností odůvodněné, smluvní strany učiní vše pro to, aby takové ustanovení
     bylo do této smlouvy doplněno.

11. Objednatel a zhotovitel se zavazují, že obchodní a technické informace, které jim byly svěřeny
     smluvním partnerem, nezpřístupní třetím osobám bez písemného souhlasu druhé strany a ani
     nepoužijí tyto informace pro jiné účely, než pro plnění této smlouvy.

                                       XII. Závěrečná ustanovení

1. Tato smlouva může být měněna nebo doplňována pouze písemnými dodatky uzavřenými
     oprávněnými zástupci smluvních stran. Odstoupit od této smlouvy nebo ji zrušit dohodou lze rovněž
     jen písemně.

2. Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu obou smluvních stran.

3. Zhotovitel je podle ust. § 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě
     a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, osobou
     povinnou spolupůsobit při výkonu finanční kontroly prováděné v souvislosti s úhradou zboží nebo
     služeb z veřejných výdajů.

4. Smlouva je vyhotovena v šesti vyhotoveních, z nichž čtyři obdrží objednatel a dvě zhotovitel.

V Uherském Hradišti dne:                                V Ivančicích dne:

Za objednatele:                                         Za zhotovitele:

......................................................  ......................................................
        Povodí Moravy, s. p.                                        Conbios s. r. o.

                                                         RNDr. Vlastimil Kostkan, Ph.D.
                                                                 jednatel společnosti

                                                        Strana 5 (celkem 5)