Textová podoba smlouvy Smlouva č. 3194186: provádění dlaždiěských prací

Příloha Rámcová smlouva o dílo č. SmP-ÚK 14-2017.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        //. <1 (f/i

                   Rámcová smlouva o dílo

                            č. SmP-ÚK 14/2017
             uzavřená podle § 2586 a násl. občanského zákoníku

                           ve znění pozdějších předpisů

                                             I.
                                     Smluvní strany

Objednatel:  Služby města Pardubic a. s.

             se sídlem 530 12 Pardubice, Bílé Předměstí, Hůrka 1803,

             zastoupená ve věcech smluvních:

             Ing. Alešem Kopeckým, místopředsedou představenstva

             ve věcech technických:

             Ing. Oto Doležalem, vedoucím divize Údržba komunikací,

             IČ: 25 26 25 72                  DIČ: CZ 25 26 25 72

             Obchodní rejstřík KS Hradec Králové, oddíl B, vložka 1527

             na straně jedné, dále jen " objednatel "

                                          a

Zhotovitel:  M&L stavební s.r.o.
             se sídlem 533 51 Pardubice, Chelčického 686
             zastoupeni ve věcech smluvních:
             Mgr. Lenkou Čečetkovou, jednatelkou společnosti
             ve věcech plněni smlouvy

                                                         DIČ: CZ049 55 200
             Obchodní rejstřík KS Hradec Králové, oddíl C, vložka 36912
             na straně druhé, dále jen " zhotovitel "

                  uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku tuto smlouvu:

                                                       II.
                                              Předmět smlouvy

1. Předmětem plnění díla dle této smlouvy je provádění dlaždiěských prací v statutárním
   městě Pardubice.

2. Zhotovitel v souladu s cenovou nabídkou (krycím listem), která je přílohou této smlouvy,
   na základě jednotlivých objednávek předaných prokazatelně objednatelem, provede
   sjednané práce za podmínek dále sjednaných touto smlouvou.

                                                       1. strana
                                                         III.
                                               Objednávky prací

  1. Objednávka prací objednatelem je návrhem na uzavření smlouvy o dílo. Smluvní strany se
     dohodly, že návrh je přijat a smlouva uzavřena, jestliže zhotovitel ve lhůtě do tří dnů ode
     dne obdržení řádné objednávky tuto písemně potvrdí, nebo započne objednané práce.

 2. Každá objednávka bude obsahovat:
      a) identifikaci kupujícího (název, sídlo, IČ, DIČ, údaj o zápisu v OR, včetně spis.zn.)
      b) identifikaci prodávajícího (název, sídlo, IČ, DIČ, údaj o zápisu v OR, včetně spis.zn.)
      c) druh, přesnou specifikaci a rozsah poptávaných prací
      d) číslo objednávky a odkaz na tuto smlouvu ve znění „dle Rámcové smlouvy o dílo č...)
      e) datum vystavení objednávky a jméno osoby vystavující za kupujícího objednávku
      f) požadavek na termín dodání
     g) místem plnění je: statutární město Pardubice a okolí, pokud se smluvní strany
          nedohodnou jinak.
     h) podpis oprávněné osoby jednající jménem kupujícího, resp. oprávněného zástupce
          kupujícího

 3. Zhotovitel se zavazuje objednávku v dojednaném rozsahu a v dojednaném termínu splnit.
 4. Objednávku prací je objednatel povinen učinit písemně. Za písemnou objednávku se

    považuje též objednávka učiněná prostřednictvím faxu či elektronickými prostředky.
 5. Smluvní strany se zavazují, že každá z nich bude samostatně archivovat tyto objednávky,

    včetně písemných úkonů na ně navazujících, vzájemně sjednaným nebo jiným vhodným
    způsobem.

                                                        IV.
                                                Rozsah plnění

 1. Zhotovitel bude zajišťovat práce uvedené v čl. II této smlouvy na základě dílčí objednávky
    odsouhlasené pověřenými zástupci smluvních stran.

2. Objednatel se zavazuje k nezbytné součinnosti, tedy přesnému označení místa plnění a
    převzetí dílčího plnění.

                                                        V.
                                   Povinnosti a povinnosti zhotovitele

1. Zhotovitel se zavazuje poskytovat objednateli sjednané služby v časech a rozsahu
   sjednaném touto smlouvou. Zároveň prohlašuje, že k plnění použije materiál i techniku,
   která odpovídá platným právním a technickým předpisům nutným pro plnění předmětu této
   smlouvy.

2. Zhotovitel odpovídá za škody způsobené jeho činností při plnění předmětu smlouvy
   objednateli nebo třetí osobě.

3. Není-li ve vztahu ke konkrétní objednávce výslovně dohodnuto jinak, objednatel požaduje
   na zhotoviteli plnění díla vcelku nikoli pouze jeho části. Objednatel v takovém případě
   není povinen přijmout částečné plnění díla.

4. Zhotovitel je povinen před započetím prací seznámit se podrobně se všemi skutečnostmi
   důležitými pro realizaci díla. Zhotovitel prověří místo plnění díla a posoudí si jeho stav.
   Všechny skutečnosti důležité pro realizaci díla zhotovitel zahrne (zohlednění) v ceně díla i
   v době plnění.

5. Zhotovitel je povinen řádně zabezpečit místo plnění díla v souladu s příslušnými normami
   a právními předpisy. Odpovídá v plném rozsahu za bezpečnost práce a ochranu zdrávi

                                                       2. strana
     všech osob, které se jakýmkoli způsobem budou podílet na plnění díla, za jejich vybavení
    ochrannými pomůckami, za dodržování předpisů bezpečnosti práce, předpisů v oblasti
    požární ochrany a ochrany životního prostředí.
 6. V průběhu realizace díla je zhotovitel povinen udržovat místo plnění díla v rozumném
    rozsahu uklizené, bez jakýchkoli nepotřebných překážek. Zhotovitel též odstraní z místa
    plnění díla přebytečný materiál, který již nepotřebuje pro realizaci díla. V případě
    jakéhokoliv narušení či poškození okolních prostor v době plnění díla zhotovitelem, uvede
    zhotovitel poškozené prostory bezodkladně do původního stavu; pokud to nebude
    technicky možné, tak nejpozději ke dni předání díla.
 7. Zhotovitel je povinen vyhovět žádosti objednatele na provedení zkoušky nebo kontroly a
    tuto kontrolu bezodkladně umožnit.
 8. Zhotovitel předá zpět objednateli řádně vyklizené a uklizené místo plněni díla nejpozději
    při předání díla objednateli.

                                                        VI.
                                      Práva a povinnosti objednatele

 1. Objednatel se zavazuje poskytovat zhotoviteli informace a součinnost nutné k plnění
     předmětu této smlouvy.

2. Objednatel před zahájením prací předá místo plnění zástupci zhotovitele.
3. Objednatel má právo kontrolovat provádění díla v souladu s § 2593 občanského zákoníku

     a v souladu s touto smlouvou. Objednatel je oprávněn kontrolovat provádění díla
     prostřednictvím pověřených osob, za kterou se považuje mimo jiné též osoba oprávněná
    jednat za objednatele ve věcech technických. Zhotovitel je povinen pověřeným osobám
     nebo jejich zástupcům umožnit v průběhu realizace díla kontrolu a zkoušku díla a
    jakékoliv jeho části, aby se mohli ujistit, že dílo je prováděno v souladu s touto smlouvou.

                                                       VII.
                                     Cena díla a platební podmínky

1. Cena díla za jednotlivé plnění dle čl. II. a IV. této smlouvy se stanoví dohodou, je uvedena
    v příloze smlouvy — cenové nabídce (krycím listu), která je nedílnou součástí této
    smlouvy. Cena díla je za kompletní, řádné a včasné provedení díla, je nejvýše přípustná,
    platná po celou dobu realizace a obsahuje veškeré práce, dodávky, činnosti a náklady
    související s realizací díla. Smluvní strany považují tuto cenovou nabídku za ceník platný
    pro jednotlivá plnění, po dobu celou dobu účinnosti této smlouvy.

2. Jsou-li předmětem díla práce uvedené v číselníku CZ-CPA 41-43, který je součástí
    Klasifikace produkce zavedené Českým statistickým úřadem, DPH bude uplatněno
    v režimu přenesení daňové povinnosti dle § 92a a § 92e zákona č. 235/2004, o dani
    z přidané hodnoty, v platném znění. Zhotovitel je v takovém případě povinen vystavit
    daňový doklad se všemi náležitostmi běžného daňového dokladu podle zákona o DPH
    (včetně sazby daně), ovšem s výjimkou výše daně. V daňovém dokladu je zhotovitel
    povinen uvést, že DPH bude uplatněno v režimu přenesení daňové povinnosti dle § 92a a
    § 92e zákona ě. 235/2004, o dani z přidané hodnoty, v platném znění.

3. Smluvní strany se dohodly, že splatnost faktur bude činit 14 dnů ode dne doručení
    objednateli.

4. Vystavená faktura musí splňovat náležitosti daňového dokladu dle příslušné právní
    úpravy. V opačném případě a v případě, kdy taková faktura má jiné závady v obsahu nebo
    formě stanovené obecně závaznými právními předpisy, je objednatel oprávněn vrátit tuto

                                                       3. strana
     fakturu zhotoviteli přede dnem splatnosti bez zaplacení, a to s uvedením důvodu vrácení.
     Zhotovitel je povinen v případě vrácení faktury vyhotovit fakturu novou.
 5. Důvodným vrácením faktury přestává běžet původní lhůta splatnosti. Nová lhůta v
     původní délce splatnosti běží znovu ode dne doručení opravené nebo nově vystavené
     faktury.

                                                       VIII.
                                                Termín plnění

 1. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou do 31. 3. 2018, vstupuje vplatnost dnem
     podpisu oběma smluvními stranami.

2. Zhotovitel se zavazuje zhotovit a předat objednateli dílo bez vad a nedodělků nejpozději
     v termínu uvedeném v cenové nabídce (krycím listu), která je nedílnou součástí této
     smlouvy. Sjednaný termín zahájení plnění a dokončení díla bude upřesněn v jednotlivých
     objednávkách.

                                                        IX.
                                          Provedení a předání díla

 1. Dílo bude splněno jeho úplným dokončením bez vad a nedodělků a protokolárním
     předáním díla objednateli.

2. Zhotovitel odpovídá zejména za to, že veškeré práce, dodávky a služby budou provedeny
     a poskytnuty v prvotřídní kvalitě (jakosti) odpovídající účelu smlouvy a účelu používání
     předmětu díla, a že dodávky a další části tvořící dílo budou vyrobeny a dodány
     v prvotřídní kvalitě (jakosti), v souladu s touto smlouvou a právními předpisy, budou
     dodány nové, nepoužité, a že dílo odpovídá současnému stavu techniky, bylo řádně
    provedeno v souladu s moderními technologickými postupy a odpovídá zkušenostem
    v oboru známým v době uzavření této smlouvy.

3. Objednatel je povinen dílo převzít pouze v případě, že bude bez vad a nedodělků.

                                                        X.
                                Odpovědnost za vady, záruka za jakost

1. Zhotovitel poskytuje dle této smlouvy záruku na řádné provedení díla v délce 48 měsíců
    (záruční doba), a to ode dne řádného převzetí objednatelem bez vad a nedodělků.

2. Zhotovitel především odpovídá za správnost a úplnost provedení díla, za správnost a
    úplnost provedení prací uvedených ve smlouvě, a to v rozsahu dle smlouvy, projektové
    dokumentace, technologických předpisů a postupů, norem a souvisejících právních
    předpisů. Zhotovitel po uvedenou záruční dobu také odpovídá za bezvadnost předmětu
    díla, tj. zejména odpovídá za všechny vlastnosti, které má mít předmět díla dle smlouvy,
    dle jednotlivých požadavků a pokynů objednatele, dle dokumentace, norem a
    souvisejících právních předpisů, pokud se na prováděné dílo, jeho součást a příslušenství,
    vztahují. Celé dílo, i každá jeho jednotlivá část, bude prosto jakýchkoliv vad. Dílo nebo
    jeho část má vady, jestliže zejména neodpovídá požadavkům smlouvy, účelu jeho použití,
    případně nemá vlastnosti výslovně stanovené smlouvou, dokumentací, objednatelem,
    právními předpisy nebo nemá vlastnosti obvyklé.

3. Na vyzvání objednatele odstraní zhotovitel v záruční době všechny závady nebo
    nedodělky díla. Vady nebo nedodělky díla zjištěné v průběhu provádění díla i po jeho
    předání v záručni době je zhotovitel povinen odstranit na svoje náklady neprodleně. Pokud
    vzhledem k charakteru vad nebo nedodělku nemohou být odstraněny neprodleně, tak je

                                                       4. strana
     zhotovitel povinen vady nebo nedodělky odstranit nejpozději do deseti pracovních dnů po
     jejich zjištění, pokud se s objednatelem písemně nedohodne na jiné lhůtě.
 4. Neodstraní-li zhotovitel vady nebo nedodělky díla ve lhůtě podle této smlouvy, nebo
     oznámí-li před jejím uplynutím, že vady nebo nedodělky neodstraní, může objednatel
     mimo jiná svá práva objednatele z vadného plnění stanovená v občanském zákoníku po
     předchozím vyrozumění zhotovitele vadu nebo nedodělek odstranit sám na náklady
     zhotovitele nebo je nechat odstranit na náklady zhotovitele třetí osobou. Zhotovitel je
     povinen nahradit objednateli výdaje, škodu a ušlý zisk, které souvisejí s odstraněním vad
     nebo nedodělků, jejichž odstranění zajistil objednatel. Zhotovitel je povinen nahradit tyto
     výdaje, škodu a ušlý zisk objednateli do třiceti dnů po obdržení písemné výzvy zaslané mu
     objednatelem.
5. V případě opravy nebo výměny vadných částí díla se záruční doba díla nebo jeho části
     prodlouží o dobu, po kterou nemohlo být dílo nebo jeho část v důsledku zjištěné vady
     nebo nedodělku užíváno vůbec nebo mohlo být užíváno jen v rozsahu nižším než
     obvyklém.
6. Odstranění vady nebo nedodělku nemá vliv na nárok objednatele vůěi zhotoviteli na
     zaplacení smluvních pokut a náhradu škod souvisejících s vadami díla.
7. Do odstranění vady nebo nedodělku nemusí objednatel platit část ceny za dílo odhadem
    přiměřeně odpovídající jeho právu na slevu. V případě vady nebo nedodělku, který
     znamená podstatné porušení smlouvy ze strany zhotovitele, objednatel nemusí uhradit
     celou cenu za dílo, a to až do doby odstranění takové vady nebo nedodělku zhotovitelem a
    po převzetí díla objednatelem. Nezaplacením ceny za dílo nebo její části podle tohoto
    odstavce nemá za následek prodlení objednatele s úhradou ceny za dílo a zhotovitel
    v takovém případě nemůže vůči objednateli uplatňovat žádné úroky z prodlení, smluvní
    pokuty ani jakékoli jiné sankce nebo nepříznivé právní kroky.
8. Smluvní strany se dohodly, že lhůta pro vytknutí vady uvedená v § 1921 odst. 1 a v §
    2112 odst. 1 občanského zákoníku se prodlužuje na lhůtu šesti měsíců ode dne, kdy
    objednatel měl možnost vadu zjistit; tato lhůta končí nejpozději uplynutím záruční doby.
    Ustanovení § 1921 odst. 3 věty první a § 2112 odst. 1 věty první občanského zákoníku se
    nepoužije.

                                                       XI.
                                          Odstoupení od smlouvy

1. Smluvní strana může od této smlouvy odstoupit, stanoví-li tak zákon nebo tato smlouva.
    Odstoupením od smlouvy není dotčen nárok smluvní strany, která odstoupila od smlouvy,
    na náhradu případné škody a na zaplacení smluvní pokuty.

2. Za podstatné porušení této smlouvy zhotovitelem se považuje zejména toto:
    a) I přes písemné upozornění objednatele zhotovitel brání nebo jinak znemožňuje
        provedení kontrol nebo zkoušek díla nebo jeho části;
    b) Zhotovitel nebo jeho poddodavatelé opakovaně nebo hrubým způsobem poruší
        pravidla bezpečnosti práce, protipožární ochrany, ochrany zdraví při práci či jiné
        právní předpisy;
    c) Zhotovitel se přes opakované písemné upozornění zaslané mu objednatelem zpozdil o
        více než patnáct dnů s plněním jakékoliv ze svých povinností stanovených mu touto
        smlouvou, např. s předáním dokončeného díla;
    d) Zhotovitel opakovaně nebo závažným způsobem nerealizuje dílo v souladu s touto
        smlouvou;
    e) Zhotovitel nedodržel sjednanou kvalitu (jakost) či závažně porušil technologické
        postupy;

                                                       5. strana
     f) V průběhu insolvenčního řízení byl zjištěn úpadek zhotovitele, insolvenční návrh na
          zhotovitele byl zamítnut pro nedostatek majetku nebo bylo rozhodnuto o zrušení
          zhotovitele a jeho vstupu do likvidace.

 3. Za podstatné porušení této smlouvy objednatelem se považuje toto:
     Objednatel se přes opakovaná písemná upozornění zaslaná mu zhotovitelem zpozdil o
     více než třicet dnů po splatnosti s úhradou faktury, kterou přijal a nevrátil v souladu
     s podmínkami stanovenými touto smlouvou.

4. V případě podstatného porušení smlouvy jednou smluvní stranou je druhá smluvní strana
     oprávněna od této smlouvy či od kterékoli ze svých objednávek odstoupit.

5. V případě odstoupení objednatele od smlouvy z důvodu podstatného porušení smlouvy
     zhotovitelem nemá zhotovitel nárok na zaplacení ceny díla, a to ani na její poměrnou část,
     pokud se objednatel se zhotovitelem nedohodnou písemně jinak. Zhotovitel je pouze
     oprávněn žádat po objednateli to, o co se objednatel zhotovováním předmětu díla obohatil.

6. V případě odstoupení zhotovitele od smlouvy z důvodu podstatného porušení smlouvy
     objednatelem má zhotovitel nárok na zaplacení poměrné části ceny díla odpovídající
     rozsahu již provedeného díla.

7. Pro případ odstoupení zhotovitele od smlouvy se smluvní strany dohodly, že i po skončení
     smluvního vztahu trvají dále veškerá práva a povinnosti smluvních stran, která z povahy
     věci mají přetrvat i nadále z hlediska předání a převzetí díla, resp. zhotovitelem zhotovené
     části, uvedení do provozu, užívání, záruky a odpovědnosti za vady.

                                                       XII.
                                                     Sankce

1. Za nedodržení termínu dokončení díla podle této smlouvy či objednávky uhradí zhotovitel
    smluvní pokutu ve výši 0,5 % z celkové ceny díla bez DPH za každý den prodleni, a to až
    do dne, kdy bude dokončené dílo bez vad a nedodělků včetně řádně vyklizeného a
    uklizeného místa plnění díla předáno objednateli.

2. Pro případ, že zhotovitel neodstraní vytknuté (zjištěné) vady v ujednaném termínu, je
    zhotovitel povinen zaplatit objednateli za každou neodstraněnou vadu smluvní pokutu ve
    výši 0,5 % z celkové ceny díla bez DPH za každý den prodlení, a to až do dne, kdy budou
    vady odstraněny. Zároveň je objednatel oprávněn, v souvislosti s předchozím
    ustanovením, dát vady a nedodělky odstranit na náklady zhotovitele.

3. Smluvní pokuta za prodlení se splatností faktur je stanovena na 0,5 % z fakturované
    částky za každý den prodlení po splatnosti.

4. V případě porušení jiné povinnosti než výše uvedené povinnosti, kterou má zhotovitel
    podle této smlouvy včetně příloh smlouvy, objednávky nebo podle právního předpisu
    v souvislosti s plněním díla podle této smlouvy, se sjednává smluvní pokuta ve výši 1 % z
    celkové ceny díla bez DPH za každé jednotlivé porušení takové povinnosti.

5. Smluvní pokuty podle této smlouvy jsou splatné na účet druhé smluvní strany do třiceti
    dnů po obdržení vyúčtování smluvní pokuty. Objednatel je oprávněn započíst své
    pohledávky ze smluvních pokut vůči pohledávce zhotovitele na zaplacení ceny za dílo.

6. Pokud není uvedeno jinak, zaplacení smluvní pokuty smluvní stranu nezbavuje závazku
    splnit své povinnosti dané mu touto smlouvou nebo objednávkou. Zaplacením smluvní
    pokuty není dotčen nárok objednatele na náhradu škody vzniklé porušením smluvních
    povinností zhotovitelem. Objednatel má právo na náhradu škody vzniklé z porušení
    povinnosti, ke kterému se smluvni pokuta vztahuje, a to v plné výši. Objednatel je
    oprávněn požadovat na zhotoviteli a zhotovitel je povinen poskytnout objednateli náhradu
    škody, kterou zhotovitel nebo jeho poddodavatelé způsobili porušením povinností daných

                                                       6. strana
jim touto smlouvou nebo v souvislosti s realizací díla, včetně případu, kdy se jedná o
takové porušení povinnosti dané jim touto smlouvou, na které se vztahuje smluvní pokuta.

                          XIII.
                   Ostatní ujednání

1. Pro kontakt a naplňování předmětu smlouvy ve věcech technických jsou určeni tito
    odpovědní pracovníci:

- za objednatele:  Ing. Oto Doležal, vedoucí divize UK, tel.

 2. Zhotovitel se zavazuje dodržovat zásady EMS a BOZP, které jsou jako příloha nedílnou
     součástí této smlouvy o dílo.

 3. Zhotovitel se zavazuje plnit veškeré podmínky zaměstnávání zaměstnanců ze zahraničí
     stanovené zákonem č. 435/2004 Sb„ o zaměstnanosti, v platném znění. V případě, že
     budou na stavbě zaměstnání cizinci, kteří nespadají pod zvláštní režim (členové států EU,
     členové států EHP a občané Švýcarska), zhotovitel je povinen mít v místě pracoviště
     kopie dokladů prokazujících existenci pracovněprávního vztahu a doklady prokazující
     oprávněnost pobytu cizince na území ČR takto:
     - platné povolení k zaměstnání od příslušné krajské pobočky úřadu práce a platné
         povolení k pobytu na území České republiky vydané podle zákona o pobytu cizinců na
         území České republiky nebo zaměstnaneckou kartu nebo modrou kartu,
     - písemně uzavřenou pracovní smlouvu na dobu, po kterou by mělo být zaměstnání
         vykonáváno, písemně uzavřenou dohodu o pracovní činnosti nebo písemně uzavřenou
         dohodu o provedení práce, za předpokladu, že zaměstnavatel cizince přihlásil k platbě
         dávek sociálního a zdravotního pojištění.
     Zhotovitel se zavazuje zajistit splnění veškerých výše uvedených povinností též u svých
     případných poddodavatelů či jiných osob, které se podílejí na plnění předmětu této
     smlouvy.

                                                      XIV.
                                           Závěrečná ustanovení

1. Případné spory se smluvní strany zavazují řešit především dohodou. Pokud v této smlouvě
    není stanoveno jinak, řídí se smluvní vztahy občanským zákoníkem a předpisy
    souvisejícími.

2. Smluvní strany se ujednaly, že zásilku odeslanou prostřednictvím provozovatele
    poštovních služeb doporučeně na adresu sídla, případně na adresu pro doručování, liší-li
    se od adresy sídla, uvedenou v záhlaví této smlouvy, popřípadě na adresu druhé smluvní
    straně prokazatelně sdělenou po uzavření této smlouvy, budou považovat za doručenou
    příslušné smluvní straně třetího pracovního dne po dni odeslání této zásilky, a to i
    v případě, že adresát si zásilku nepřevzal. Smluvní strany se dále ujednaly, že zásilku
    učiněnou elektronicky (např. e-mailem) považují za doručenou následujícího pracovního
    dne od jejího odeslání na elektronickou adresu, kterou smluvní strana prokazatelným
    způsobem druhé smluvní straně sdělí nebo ji k elektronické komunikaci používá.

3. Oprávnění, závazky a pohledávky z uzavřené smlouvy přecházejí na právní nástupce
    smluvních stran.

                   7. strana
4. Obsah této smlouvy lze měnit resp. provést její zrušení pouze formou písemného dodatku
    ktéto smlouvě. Smluvní strany sjednávají, že § 564 zákona č. 89/2012 Sb., občanský
    zákoník, ve znění pozdějších předpisů, se nepoužije.

5. Smluvní strany se dohodly, že veškeré spory, které vzniknou z této smlouvy nebo
    v souvislosti s ní, pokud nebudou vyřešeny vzájemnou dohodou, budou projednány a
    rozhodnuty obecnými soudy ČR, přičemž smluvní strany se ve smyslu § 89a zákona č.
    99/1963 Sb., občanský soudní řád, v platném znění, dohodly, že místně příslušným
    soudem pro řešení veškerých sporů smluvních stran vzniklých z právního vztahu
    založeného touto smlouvou a s tímto právním vztahem souvisejících, je soud v místě sídla
    objednatele.

6. Zhotovitel není oprávněn bez souhlasu objednatele postoupit jakoukoli svou tvrzenou
    pohledávku za objednatelem třetí osobě. Zhotovitel není oprávněn jednostranně započíst
    jakoukoli svou tvrzenou pohledávku za objednatelem na pohledávku objednatele za
    zhotovitelem.

7. Obě smluvní strany prohlašují, že se seznámily s celým obsahem smlouvy a souhlasí s
    ním, což potvrzují svým podpisem.

8. Tato smlouva nabývá platnosti podpisem obou smluvních stran. Vyhotovuje se ve dvou
    stejnopisech, z nichž každá ze smluvních stran obdrží po jedné.

Přílohy:
Cenová nabídka (krycí list)
Podmínky EMS, BOZP a PO

V Pardubicích dne       04 -04- 2017

Za zhotovitele                                   Za objednatele

Mgr. Lenka Čečetková                             Ing. Aleš Kopecký
jednatelka společnosti                           místopředseda představenstva

                                                   Služby města Pardubic a.s.
                                                      Hůrka 1803, Bílé Předměstí
                                                            530 12 Pardubice
                                                               IČ: 252 62 572

                                      8. strana
 Podmínky EMS, BOZP a PO

Objednatel - Služby města Pardubic a.s.
Dodavatel - M&L stavebnís.r.o.

Podmínky EMS:

 1. Dodavatel se seznámil se zavedeným integrovaným systémem řízení podle norem ČSN
     EN ISO 9001 a 14 001 objednatele, dále byl seznámen s vyhlášenou politikou
     integrovaného systému řízeni a v rámci EMS s příslušnými environmentálnimi aspekty
     objednatele a zavazuje se k dodržování jejich postupů a požadavků.

2. Dodavatel se zavazuje provádět dílo v souladu s obecně závaznými právními předpisy
     v oblasti životního prostředí, zejména se zákonem 201/2012 Sb., o ochraně ovzduší,
     v platném znění, zákonem 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny v platném znění,
     zákonem 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon) v platném
     znění, zákonem 224/2015 Sb., o prevenci závažných havárií způsobených vybranými
     nebezpečnými chemickými látkami nebo chemickými směsmi a o změně zákona č.
     634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, (zákon o prevenci
     závažných havárií), v platném znění, zákonem 289/1995 Sb. o lesích a o změně a doplnění
     některých zákonů (lesní zákon), zákonem 25/2008 Sb. o integrovaném registru
    znečišťování životního prostředí a integrovaném systému plnění ohlašovacích povinností
    v oblasti životního prostředí a o změně některých zákonů, v platném znění, zákonem
     185/2001 Sb. o odpadech, v platném znění.

3. Dodavatel se zavazuje, že bude nakládat s odpady vzniklými v průběhu realizace díla dle
    zákona 185/2001 Sb., o odpadech ve znění pozdějších předpisů a prováděcích vyhlášek.
    Veškerou problematiku odpadů souvisejících s prováděním díla bude dodavatel
    konzultovat s odpovědnými pracovníky objednatele a bude dodržovat jejich pokyny.

4. Dodavatel se zavazuje veškerý odpadový materiál třídit, vážit a odstraňovat na vlastní
    náklady a vést o odpadu příslušnou evidenci. Sběrové nádoby musí být nepropustné.

5. Dodavatel předá zástupci objednatele na požádání kopie vážních lístků jako doklad o
    uložení odpadu a kopie evidenčních listů pro přepravu nebezpečného odpadu.

6. Dodavatel je zodpovědný za případné vzniklé škody na životním prostředí, které vzniknou
    důsledkem nedodržení platných právních předpisů v oblasti ochrany životního prostředí.
    Současně se dodavatel tímto zavazuje uhradit veškeré nároky, náhrady a výdaje
    způsobené jeho nesprávným postupem na úseku ochrany životního prostředí prováděním
    díla.

7. V případě, že by vůči objednateli byly příslušným orgánem státní správy uplatněny
    jakékoliv sankce z titulu porušení povinností dodavatele při provádění díla na úseku
    ochrany životního prostředí, zavazuje se dodavatel, že vstoupí do správního řízení na
    místo objednatele a pokud tato záměna nebude možná, uhradí sankce, které budou
    objednateli uloženy pravomocným rozhodnutím včetně uhrazení prokazatelných nákladů
    spojených s takto vzniklým správním řízením. Současně se dodavatel zavazuje, že pro
    případné správní řízení v této věci poskytne objednateli veškeré potřebné doklady, údaje a
    další nezbytnou součinnost.

8. Dodavatel se zavazuje nepoužívat montážní mechanizmy a zařízení s únikem mazadel,
    ropných a ostatních nebezpečných látek. Všechny mechanizmy, el. ruční nářadí a měřidla
    smí používat pouze s platnou revizní prohlídkou a kontrolou.

                                                       9. strana
 Podmínky BOZP

 Dodavatel se zavazuje provádět dílo v souladu s obecně závaznými právními předpisy
 v oblasti bezpečnosti práce, zejména se zákonem 262/2006 Sb. zákoníkem práce, zákonem
 309/2006 Sb. kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v
 pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo
 poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy (zákon o zajištění dalších podmínek
 bezpečnosti a ochrany zdraví při práci), nařízením vlády 101/2005 Sb., o podrobnějších
 požadavcích na pracoviště a pracovní prostředí, nařízením vlády 591/2006 Sb. o bližších
 minimálních požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na staveništích -
 společnost toto nařízení vlády naplňuje prostřednictvím externí odborně způsobilé osoby pro
 BOZP a prováděným kontrolám na jednotlivých pracovištích, nařízením vlády 378/2001 Sb.
 kterým se stanoví bližší požadavky na bezpečný provoz a používání strojů, technických
 zařízení, přístrojů a nářadí, nařízením vlády 362/2005 Sb. práce ve výškách a nad volnou
 hloubkou - společnost zajišťuje práce ve výškách pomocí jištění technickými konstrukcemi,
 nařízením vlády 168/2002 Sb. kterým se stanoví způsob organizace práce a pracovních
postupů, které je zaměstnavatel povinen zajistit při provozování dopravy dopravními
prostředky, nařízení vlády 28/2002 Sb. organizace práce v lese.

Odpovědným zaměstnancem objednatele pn^cooniinaci dodavatelů je stanoven:
Ing. Oto Doležal, vedoucí divize ÚK, tel.:

Odpovědným zaměstnancem dodavatele pro koordinaci případných subdodavatelů je
stanoven:

1. Odpovědný zaměstnanec objednatele zajistí průkazné (při předání pracoviště na
      prezenční listinu školení) seznámení zástupce dodavatele s místními podmínkami na
      pracovištích objednatele vyplývajících z rizika možného ohrožení pracovníků a přijatých
      opatřeních k zamezení rizika dodavatele na těchto pracovištích v souladu s ustanovením
      § 101 odst. 3 a 4, Zákoníku práce ve znění pozdějších předpisů, případně upozorní
      zástupce dodavatele na další nutná školení, která je nutno absolvovat na základě
      požadavků třetích stran, na jejichž území se předmět smlouvy realizuje, a která mohou
      toto seznámení s místními podmínkami nahradit nebo doplnit.

2. Odpovědný zaměstnanec dodavatele předloží seznam pracovníků, kterým je povoleno
      pracovat na realizaci předmětu smlouvy a dále předloží seznam rizik, která budou
      vznikat při jeho činnostech.

3. Dodavatel si zajistí proškolení všech svých vedoucích pracovníků, kteří budou pracovat
      na realizaci předmětu smlouvy a zajistí účast těchto pracovníků i na dalších nutných
      školeních z bezpečnosti a ochrany zdraví při práci dle odstavce č. 1, a to před zahájením
      práce a před vstupem na pracoviště objednatele nebo třetích stran, kde se předmět
      smlouvy realizuje.

4. Vedoucí pracovníci dodavatele následně před zahájením práce prokazatelně proškolí, jak
     vlastní pracovníky, tak i pracovníky dalších dodavatelských firem před vstupem na
     pracoviště z místních podmínek na pracovištích objednavatele a s riziky spojenými
      s jejich činností.

5. Dodavatel se zavazuje, že zajistí pro své pracovníky podmínky pro případ poskytnutí
     první pomoci (vybavená lékárnička nebo přenosná zdravotnická brašna, instrukce pro
     poskytnutí první pomoci, apod.) ve smyslu § 103 Zákoníku práce ve znění pozdějších
     předpisů. Odpovědný zaměstnanec dodavatele si zajistí instrukce pro přivolání lékařské

                                                      10. strana
       první pomoci specifické pro místo realizace předmětu smlouvy, případně prostřednictvím
       svých pracovníků tuto pomoc v případě potřeby přivolá.
 6. Dodavatel se zavazuje, že jeho pracovníci, případně další dodavatelé, budou dodržovat
       všechny právní i ostatní předpisy k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci ve
       smyslu § 349 Zákoníku práce ve znění pozdějších předpisů, jakož i ostatní interní
       předpisy nebo instrukce odpovědného zaměstnance objednatele nebo třetích stran, na
       jejichž území je předmět smlouvy realizován. Instrukce odpovědného zaměstnance
       objednatele nebo třetích stran, které má dodavatel dodržovat, budou dodavateli předány
       před zahájením práce s takovým předstihem, aby se s nimi mohl seznámit a současně
       seznámil s nimi i zaměstnance podílející se na realizaci předmětu smlouvy.
 7. Dodavatel nese v plné míře odpovědnost za škody, které způsobí prostřednictvím svých
       zaměstnanců na majetku objednatele nebo třetích stran nebo na zdraví a životech
       fyzických osob, které budou jednáním zaměstnanců dodavatele dotčeny. Pro účely tohoto
       ustanovení se jedná o škody, které vznikly při realizaci předmětu smlouvy nebo v její
       souvislosti.
 8. Dodavatel zajistí pro své pracovníky osobní ochranné pracovní prostředky v souladu
       s platnými právními předpisy (zejména § 104 zákoníku práce, nařízení vlády č. 495/2001
       Sb., v platném znění) a ruění nářadí, které budou v provedení vhodném do prostředí
      v místě realizace předmětu smlouvy, nebo které budou v souladu s požadavky
      objednatele nebo třetích stran, na jejichž území se předmět smlouvy realizuje. Dodavatel
      se zavazuje splnit vyšší, resp. bezpečnější z obou předchozích požadavků.
9. Dodavatel prohlašuje, že má řádně zajištěno zákonné pojištění odpovědnosti za škodu
      vzniklou pracovním úrazem nebo nemocí z povolání dle § 365 a § 269 až 275 Zákoníku
      práce ve znění pozdějších předpisů, a že k datu podepsání této smlouvy není v prodlení
      splacením pojistného. Dodavatel se zavazuje, že bude aktivně spolupracovat při
      objasňování příčin úrazů, které souvisí sjeho zaměstnanci nebo s jejich činností na
      realizaci předmětu smlouvy, a při administrativních úkonech souvisejících s evidencí
      případně registrací pracovních úrazů ve smyslu příslušných ustanovení platných právních
      předpisů (zejména § 105 zákoníku práce, nařízení vlády č. 201/2010 Sb., v platném
      znění).
10. Pokud bude dodavatel na realizaci předmětu smlouvy využívat zaměstnance, kteří
      nehovoří česky nebo slovenský, je povinen zajistit překladatele do českého jazyka a jeho
      přítomnost při školení z obecně závazných právních a ostatních předpisů k zajištění
      bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.
11. Dodavatel se zavazuje, že práce na realizaci předmětu smlouvy budou prováděny
      výhradně pracovníky zdravotně způsobilými pro tyto práce ve smyslu ustanovení § 103
      Zákoníku práce ve znění pozdějších předpisů. Zdravotní způsobilost každého pracovníka
     je dodavatel povinen doložit na požádání.
12. Dodavatel se zavazuje, že práce na realizaci předmětu smlouvy budou prováděny
      výhradně pracovníky, kteří mají pro vykonávanou činnost kvalifikační předpoklady a u
      činností, u kterých je to předepsáno, i odbornou způsobilost. Doklady o kvalifikačních
     předpokladech, případně o odborné způsobilosti, je dodavatel povinen doložit na
     požádání.
13. Dodavatel se zavazuje, že pracovníci, kteří pracují na realizaci předmětu smlouvy, jsou
     řádně proškoleni z obecně závazných právních a ostatních předpisů k zajištění
     bezpečnosti a ochrany zdraví při práci pro činnosti, které vykonávají, a technická
     zařizení, která používají ve smyslu § 103 Zákoníku práce ve znění pozdějších předpisů.
14. Dodavatel se zavazuje, že technické vybavení, které jím bude k realizaci předmětu
     smlouvy použito, bude v souladu s právními předpisy platnými v době použití.

                                                      11. strana
15. Dodavatel je povinen předem informovat odpovědného zaměstnance objednatele, a
     v případě realizace předmětu smlouvy na území třetí strany i tuto třetí stranu, o použití
     pracovních postupů nebo materiálů, které mohou představovat zvýšené riziko pro
     majetek objednatele nebo třetí strany či pro zdraví a život fyzických osob, jichž se
     činnost dodavatele může vzhledem k fyzikálním, chemickým či biologickým účinkům
     této činnosti a použitým materiálům dotknout. Dodavatel je povinen předložit informace
     o fyzikálních, chemických nebo biologických účincích pracovního postupu nebo
     použitých materiálů v rozsahu odpovídajícím stavu vědy a techniky v době použití tohoto
     postupu včetně uvedení preventivních opatření k zajištění ochrany zdraví a životů
     fyzických osob v místě práce. V případě použití chemických látek či chemických směsí,
     které mají alespoň jednu nebezpečnou vlastnost ve smyslu ustanovení platných právních
     předpisů (zejména nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1272/2008, o
     klasifikaci a označování látek a směsí - nařízení CLP, zákon č. 350/2011 Sb., o
     chemických látkách a chemických směsích, v platném znění), je povinen před zahájením
    práce předat bezpečnostní list (sestavený v českém jazyce) této látky nebo látek osobě
     řídící práce na realizaci předmětu smlouvy.

V Pardubicích dne                      0 4 -04- 2017

Za zhotovitel^^^^í                                    Za objednatele

M«|                     ■r.o.                         Ing. Aleš Jžópecký
                                                      místopředseda představenstva
ick0                    tibice 533 51
                                                         -iiužby města Pardubic a.s.
      II|00«4955200                                         Hůrka 1803, Bílé Předměstí
                                                                  530 12 Pardubice
Mgr. Lenka Čečetková                                                IČ: 252 62 572
jednatelka společnosti

                                       12. strana
SLUŽBY          PREZENČNÍ LISTINA ŠKOLENÍ

Pro stavbu, pracoviště: dlaždičské práce ve městě Pardubice

Název školení:  Proškolení z bezpečnosti práce a požární ochrany při vstupu na staveniště
                (pracoviště) společnosti Služby města Pardubic a.s., včetně seznámení
                s identifikovaným riziky při pracovní činnosti, hodnocením rizik BOZP včetně
                opatření ke snížení rizika a přílohou smlouvy pro dodavatele (zhotovitele).
                Seznámení s provozně bezpečnostními předpisy:

                    - Rizika BOZP a PO včetně opatření k omezení rizika
                    - Provozně bezpečnostní předpis pro objednané (vykonávané) práce
                    - Příloha smlouvy
                    - Organizační směrnice pro BOZP a PO - Zemní práce
                    - Příloha č. 1 Organizační směrnice pro BOZP a PO - Rizika

Proškolení      a Ing. Oto Doležal, vedoucí divize Údržba komunikací

seznámení provedl: Služby města Pardubic a.s.

Svým podpisem potvrzuji, že jsem byl proškolen a seznámen s úplným zněním výše uvedených
dokumentů společnosti Služby města Pardubic a.s. Členové statutárního orgánu a vedoucí
zaměstnanci dodavatele (zhotovitele) jsou povinni seznámit s těmito výše uvedenými dokumenty své
zaměstnance a případné dodavatele (zhotovitele).

Pořadové    Příjmení a jméno zaměstnance, pracovníka, osoby  Datum    Podpis
  číslo

1. Mgr. Lenka Čečetková

                         13. strana
Příloha č. 1 -Krycí list nabídky

                                  KRYCÍ LIST

                                  nabídky k poptávkovému řízení

              „2017 UK materiál -3 (dlaždičské práce)“

Uvedené údaje se musí shodovat s údaji uvedenými v nabídce.

Uchazeč:

NÁZEV SPOLEČNOSTI                 M&I. stavební s.r.o.

SÍDLO                             Chelčického 686
IČ                                049 55 200 “

DIČ                               CZ 049 55 200
OSOBA ZMOCNĚNÁ K JEDNÁNÍ
TELEFON, FAX, E-MAIL

BANKOVNÍ SPOJENÍ

Výměra (m2)        Práce                         Předpokládaný
                                                     .ocet'"2

1<            Kladení mozaiky

1-10          Kladení mozaiky

10-50         Kladení mozaiky

50-100 Kladení mozaiky

Více než 100 Kladení mozaiky

     1-10     Kladení žulové dlažební kostky
     10-50     10/10
   50-100     Kladení žulové dlažební kostky
Více než 100   10/10
              Kladení žulové dlažební kostky
     1<       10/10
              Kladení žulové dlažební kostky
     1-10     10/10
              Kladení žulové dlažební kostky
              10/10

              Kladení žulové dlažební kostky 16

              Kladení žulové dlažební kostky 16

10-50         Kladení žulové dlažební kostky 16

50-100 Kladení žulové dlažební kostky 16

Více než 100 Kladení žulové dlažební kostky 16

1<            Kladení zámkové dlažby, tl. 6 cm

1-10          Kladení zámkové dlažby, tl. 6 cm

10-50         Kladení zámkové dlažby, tl. 6 cm

50-100 Kladení zámkové dlažby, tl. 6 cm

Více než 100 Kladení zámkové dlažby, tl. 6 cm
Příloha č 1 -Krycí list nabídky

1<     Kladení zámkové dlažby, tl. 8 cm

1-10   Kladení zámkové dlažby, tl. 8 cm

10-50  Kladení zámkové dlažby, tl. 8 cm

50-100 Kladení zámkové dlažby, tl. 8 cm

Více než 100 Kladení zámkové dlažby, tl. 8 cm

Záruka na dlaždičské práce v měsících:                   48

Termín dodávky dlaždičských prací od objednám ve dnech:  10

Podpisem stvrzujeme, že jsme vázáni celým obsahem nabídky, že jsme se řádně seznámili se zadávací
dokumentaci a že uvedená nabídková cena je pro nás závazná v průběhu celého roku 2017. Současně
stvrzujeme, že podáváme nabídku na základě vypsané výzvy k podání nabídek.

V Pardubicích dne 10.3.2017

Mgr. Lenka Čečetková                                                               M&L stavební s.r.o.
Jméno a příjmení opr. osoby                                                Chemického 686 Pardubice S33 51

                                                                             l£: 04955200 • DIČ: ČZ04955200
                                                                                      tel 776 04 13 06

                                               podpis oprávněné osoby uchazeče, razítko