Textová podoba smlouvy Smlouva č. 342513: ZŠ 5.května - odstranění vlhkosti

Příloha SOD_B_F_5.kvetna.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        1 

 

  SMLOUVA O DÍLO 
                                                            č. 0060/16/0241 

uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,    
v platném znění 

 
 

I. Smluvní strany 
 
Objednatel:    STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC 
            Nám. Dr. E. Beneše 1, 460 59 Liberec 1 
zastoupené:    panem Tiborem Batthyánym, primátorem města 
ve věcech smluvních:            panem Tomášem Kyselou, náměstkem primátora   
ve věcech technických: panem Jiřím Roncem, oddělení správy objektů 
                                              a zařízení 
IČ:    00262978 
DIČ:    CZ00262978 
bankovní spojení:  XX-XXXXXXXXXX 
 
(dále jen „objednatel“) 
 
a 
 
Zhotovitel:               B & F spol. s r.o.         
se sídlem:                     Novoměstská 1443, Frýdlant 464 01  
zastoupené:               Petr Fisenko - jednatel 
ve věcech technických:          Petr Fisenko - jednatel 
IČ:               49905201 
DIČ:               CZ 49905201  
bankovní spojení:             XX-XXXXXXXXXX  
zapsaný v obchodním rejstříku vedeném KS v Ústí nad Labem, oddíl C vložka 6223 
(dále jen „zhotovitel“) 
 
 
 

II. Předmět, účel a místo plnění 
 

1) Touto smlouvou se zhotovitel zavazuje k provedení díla a objednatel se zavazuje 
k převzetí díla a zaplacení ceny za jeho provedení, a to za podmínek smluvených níže. 
 

2) Předmětem plnění dle této smlouvy je oprava stěn a omítek v rámci odstranění vlhkosti 
suterénu budovy ZŠ 5.května v ulici Masarykova čp. 64 v Liberci 1 dle položkového 
výkazu výměr, jež tvoří přílohu č. 1 této smlouvy, včetně provedení všech dalších činností, 
které jsou s tímto spojeny.  
 

3) Předmětem plnění jsou zejména tyto stavební práce:  
 

 Montáž vyrovnávacího potěru na podlahy 

 Montáž izolací a omítek stěn 

 Montáž dlažeb a soklů 

 Montáž zavěšeného podhledu 

 Malířské, natěračské a dokončovací práce a montáž VZT. 
  

 



2 

 

          

 

4) Účelem takového plnění zhotovitele (díla) je oprava omítek a odstranění vlhkosti 
v suterénu budovy. 

 
5) Veškeré použité materiály musí být použity jako nové a musí mít 1. jakostní třídu. 

 
6) Veškeré použité materiály a zařízení musí být schváleny pro použití v ČR a splňovat 

normy ČSN. Během realizace díla je zhotovitel povinen klást důraz na maximální kvalitu 
provedených prací.  

 

 

7) Místo plnění: ZŠ 5.května Liberec, v ulici Masarykova čp. 64 v Liberci 1 
 
 
 

III. Termín plnění 
 

1) Zahájení díla: 19. srpna 2016  
  
2) Dokončení a předání díla:  do 9.9.2016, stanovený termín je maximální, nepřekročitelný, 

bez vad a nedodělků na díle, vyplývajících z protokolu o předání a převzetí díla.  
 

3) Zhotovitel se zavazuje převzít staveniště za podmínek uvedených v čl. IV této smlouvy 
o dílo do tří (3) pracovních dnů od písemné výzvy objednatele, a nejpozději do tří (3) dnů 
od převzetí staveniště zahájit plnění této smlouvy. 
 

4) Lhůta pro dokončení díla počíná běžet dnem protokolárního předání staveniště zhotoviteli 
(dále jen „lhůta“). Za okamžik splnění se považuje den protokolárního předání díla bez 
vad a nedodělků objednateli.   

 
 
 
                                             IV. Staveniště, stavební deník 

 
1) Objednatel po uzavření této smlouvy písemně vyzve zhotovitele k převzetí staveniště pro 

stavbu (dále jen „staveniště“). Zhotovitel prohlašuje a podpisem této smlouvy stvrzuje, že 
je obeznámen s místem a okolní situací stavby. Náklady na zřízení staveniště, jeho provoz, 
údržbu a likvidaci po dokončení stavby jsou součástí ceny díla. Předáním staveniště se 
rozumí protokolární předání staveniště pro stavbu a její zázemí. 

2) O předání staveniště objednatelem a jeho převzetí zhotovitelem bude sepsán písemný 
protokol podepsaný oběma smluvními stranami, popř. pověřenými osobami smluvních 
stran. Současně bude údaj o datu předání staveniště zapsán ve stavebním deníku stavby 
a budou zde uvedeny i připojovací body elektrické energie a vody. Zhotovitel není oprávněn 
odmítnout převzetí staveniště bezdůvodně nebo pro důvody nebránící zahájení stavby, 
jinak platí, že staveniště bylo předáno v den označený ve výzvě objednatele.   

 
3) Dodávku energií a přístup na staveniště, jeho údržbu a bezpečný provoz zajistí na své 

náklady zhotovitel, který hradí veškeré poplatky vzniklé či související se spotřebou všech 
energií po dobu provádění stavby, dále veškeré poplatky, náhrady škod či sankce vzniklé 
či vyměřené v souvislosti se staveništěm, jeho existencí a vlivem na okolí. Výše spotřeby 
vody a energií bude zjištěna pomocí podružného měření vody a elektřiny, které zajistí na 



3 

 

své náklady zhotovitel. Evidence spotřeby bude uvedena ve stavebním deníku při předání 
stavby zhotoviteli jako počáteční stav a při předání hotového díla jako stav konečný. 
Zhotovitel uhradí náklady za spotřebovanou energii a vodu příspěvkové organizaci ZŠ 
5.května Liberec, v ulici Masarykova čp. 64 v Liberci 1, která s budovou hospodaří, a to 
na základě vystavené faktury. Jednotková cena bude shodná s cenou, kterou účtují 
dodavatelé energií a vody příspěvkové organizaci. 

4) Zhotovitel umožní přístup na staveniště všem svým zaměstnancům, subdodavatelům, 
osobě vykonávající autorský anebo technický dozor stavby a koordinátora BOZP (je-li 
určen), zástupcům a poradcům objednatele a jiným osobám oprávněným vstupovat 
na staveniště dle právních předpisů. Ve vztahu k těmto osobám zhotovitel odpovídá 
za bezpečný přístup a pohyb po staveništi. Zhotovitel umožní přístup na staveniště 
osobě provádějící fotodokumentaci a videozáznamy o průběhu provádění stavby, tuto 
osobu vybaví potřebnými ochrannými prostředky a odpovídá za její bezpečný pohyb v 
prostoru staveniště. V souladu s novelou zákona č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další 
požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a o zajištění 
bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní 
vztahy (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci), účinnou 
od 1. 5. 2016, je zhotovitel povinen poskytnout svou součinnost a zajistit poskytnutí 
součinnosti svých subdodavatelů určenému koordinátorovi bezpečnosti  a ochrany zdraví 
při práci, a to po celou dobu realizace díla. 

 
5) Mimo staveniště nesmí zhotovitel odkládat, skladovat či ponechávat jakýkoliv materiál, ani 

nesmí mimo hranice staveniště činností na stavbě neoprávněně zasahovat do nemovitostí 
sousedících se staveništěm.  

6) Zhotovitel je oprávněn umístit na staveniště zařízení staveniště o velikosti přiměřené 
staveništi a povaze stavby.  

7) Při provádění stavby nesmí zhotovitel postupovat tak, aby došlo k ohrožení nebo ke škodě 
na životním prostředí a pokud dojde stavební činností k zásahu do životního prostředí 
imisemi, hlukem, znečištěním atd. je zhotovitel povinen neprodleně odstranit závadný stav, 
přijmout opatření ke snížení účinků a současně je povinen hradit škody, které v souvislosti 
se stavební činností na jednotlivých složkách životního prostředí vznikly.  

8) Do pěti (5) pracovních dnů po předání a převzetí stavby na základě oboustranně 
podepsaného předávacího protokolu je zhotovitel povinen staveniště vyklidit, vyčistit a 
uvést prostor (popř. zasažené okolí staveniště) do náležitého stavu, tj. zejména odklidit 
veškeré zbytky, demontovat staveništní buňku, odstranit provizorní přípojky energií. O 
vyklizení staveniště bude stranami podepsáno potvrzení.  

9) Zhotovitel je povinen vést o provádění stavby počínaje dnem převzetí staveniště řádný, 
úplný a průkazný stavební deník (dále jen „stavební deník“) a provádět v něm záznamy 
v rozsahu a o obsahu, jak vyplývá z platných právních předpisů, tj. zejména zaznamenávat 
všechny skutečnosti rozhodné pro plnění smlouvy, zejména údaje o časovém postupu 
prací, o jakosti díla a zdůvodněných odchylkách prováděných prací, údaje o počtu 
pracovníků, počasí, o denní teplotě, o subdodavatelích a jejich činnostech, o dopravovaném 
materiálu na staveništi a odvozech ze staveniště, odchylky od vydaných veřejnoprávních 
rozhodnutí, jakož další údaje mající význam z hlediska budoucí kvality a vlastností stavby 
apod. Pro případné montážní práce musí zhotovitel, resp. subdodavatelé vést montážní 
deník. Stavební/montážní deník musí být veden přímo na staveništi a právo provádět v něm 
záznamy mají zhotovitel, objednatel a jím pověřená osoba vykonávající technický dozor, 
osoba vykonávající dozor nad BOZP jakož i osoby s právem vstupovat na staveniště za 
účelem kontroly dodržování právních předpisů při provádění stavby.  

10) Při dokončení stavby zhotovitel spolu s jejím předáním odevzdá objednateli originál 
kompletního stavebního deníku a projektovou dokumentaci skutečného provedení stavby. 

 



4 

 

11) Výkon technického dozoru investora (TDI) nesmí provádět dodavatel stavby, ani osoba s 
ním propojená – to však neplatí, pokud technický dozor provádí sám objednatel. 

12) Zhotovitel bere na vědomí, že plnění díla bude prováděno za provozu školy. 

 

 
 

V. Cena za dílo 
 

1) Cena za dílo byla sjednána dohodou smluvních stran na základě nabídky zhotovitele 
ze dne 16.8.2016   

 
 
 

  
 

 Účastníky dohodnutá cena díla činí:  

Celková cena díla bez DPH                        208.970,27 Kč                                         

DPH 21%                                                       43.883,76 Kč                                          

 
 

Celková cena díla včetně DPH                  252.854,03 Kč                                             

 
 

 2) Celková cena za dílo uvedená výše bez DPH (dále jen ”celková cena”) je smluvními 
stranami sjednána jako cena za celý předmět plnění vymezený v čl. II. smlouvy a jako cena 
nejvýše přípustná, platná po celou dobu realizace díla, a to i v případě prodloužení lhůty 
plnění z důvodu na straně objednatele. 

 
 3) Celková cena zahrnuje veškeré náklady zhotovitele nezbytné k řádnému, úplnému 

a kvalitnímu provedení díla včetně všech rizik a vlivů během provádění díla. Celková cena 
zahrnuje předpokládaný vývoj cen ve stavebnictví včetně předpokládaného vývoje kurzů 
české měny k zahraničním měnám až do doby dokončení a předání  díla. Celková cena 
zahrnuje zejména náklady na zřízení, provoz a odstranění zařízení staveniště, náklady na 
bezpečnostní opatření, náklady na dodávku elektřiny, vodné, stočné, odvoz a likvidaci 
odpadů, skládkovné, pomocné lešení, náklady na používání strojů a služeb až do předání 
a převzetí dokončeného díla, náklady na zhotovování, výrobu, obstarání, přepravu věcí, 
zařízení, materiálů, dodávek, náklady na pojištění předmětu díla a odpovědnosti za škody, 
bankovní garance, daně, cla, poplatky. 

 
 4) Objednatel je oprávněn odečíst z celkové ceny díla částku skutečně neprovedených prací 

zhotovitelem ve výši položek uvedených v nabídkovém rozpočtu zhotovitele, který tvoří 
přílohu č. 1 této smlouvy Stejně bude postupováno, pokud v průběhu provádění díla dojde 
k dílčím změnám technologií nebo k záměně materiálů (o nižší kvalitě a cenové kategorii) 
předem projednaných a odsouhlasených objednatelem. 

 
5) Celková cena nesmí být měněna v souvislosti s inflací české měny, hodnotou kursu české 

měny vůči zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurs, stabilitou měny 
nebo cla. Celková cena s DPH může být měněna pouze v souvislosti se změnou DPH. 

 
 
 
 



5 

 

 
 

VI. Platební podmínky 
 
1) Dohodnutá cena bude ze strany objednatele uhrazena na základě zhotovitelem vystavené 

celkové faktury s 30 -ti denní splatností od data jejího prokazatelného předání objednateli.  
 

2) Podkladem pro vystavení faktury bude soupis provedených prací nebo dodávek, 
oboustranně odsouhlasený a podepsaný osobami oprávněnými za strany jednat nebo 
k tomu stranami pověřenými vyhotovený nejméně ve 2 stejnopisech, určených pro 
objednatele. Kopie podepsaného a vzájemně odsouhlaseného soupisu skutečně 
provedených prací nebo dodávek pověřenými pracovníky smluvních stran bude tvořit 
přílohu a součást příslušného daňového dokladu a dále pak fotodokumentace na CD, 
zachycující průběh plnění. 

 
3) Veškeré účetní doklady musejí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle zákona 

č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. V případě, že účetní doklady 
nebudou mít odpovídající náležitosti nebo pokud jejich přílohou nebude účastníky 
podepsaný soupis provedených prací, je objednatel oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti 
zpět zhotoviteli k doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti 
počíná běžet znovu od opětovného zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů 

 
4) Zhotovitel prohlašuje, že prověřil skutečnosti rozhodné pro určení výše ceny plnění. 

 
5) Tato smlouva nepřipouští překročení sjednané celkové ceny ani jakékoliv požadavky 

zhotovitele na úhradu vícenákladů oproti sjednané celkové ceně.  
 

6) Zhotovitel má právo fakturovat cenu díla maximálně do výše 90% celkové ceny díla bez 
DPH, zbývající částka 10% celkové ceny díla bez DPH (tzv. pozastávka) bude 
zhotovitelem vystavena za splnění následujících podmínek:  

 po  předání  díla objednateli bez vad a nedodělků dle  zápisu o předání a převzetí díla;  

 nebo dojde-li k převzetí díla objednatelem s vadami a nedodělky, pak po odstranění 
všech vad a nedodělků uvedených v protokole o předání a převzetí díla. O odstranění 
vad a nedodělků  z přejímky bude vyhotoven oboustranně podepsaný zápis či 
potvrzení.  

 
 

 
 

VII. Smluvní pokuty 
 

1) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 7.000,- Kč za každý započatý den 
prodlení s termínem dokončení a předání celého díla bez omezení její celkové 
výše.   

 

2) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši  5.000,- Kč za každou vadu a 
započatý den v případě prodlení s dohodnutým termínem na odstranění vad nebo 
nedodělků vyplývajících z předávacího protokolu. 

 

3) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každou vadu a 
započatý den v případě prodlení s termínem pro nástup na odstranění vad v záruce.  

 



6 

 

4) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každou vadu a 
započatý den v případě prodlení s dohodnutým termínem na odstranění vad 
v záruce. 

5) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každý započatý den 
prodlení s termíny uvedenými v čl. III. odst. 3 Smlouvy a termínem uvedeným v čl. IV. 
odst. 8 smlouvy. 
 

6) V případě nedodržení kvalitativních parametrů prací a použitých materiálů 
má objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč za každý 
jednotlivý případ.    
 

7) V případě porušení čl. XIII. odst. 2 této smlouvy má objednatel právo účtovat      zhotoviteli 
smluvní pokutu ve výši 2.000,- Kč za každý jednotlivý případ a každý den, kdy dílo 
provádí subdodavatel, kterého objednatel písemně neschválil. 

 
8) V případě jakéhokoli dalšího porušení této smlouvy nad rámec případů v tomto 

článku uvedených, má objednatel právo účtovat smluvní pokutu ve výši 4.000,- Kč 
za každý den prodlení a jednotlivý případ porušení, pokud porušení neodstraní do 
3 dnů poté, co byl na porušení písemně upozorněn.  
 

9) V případě opoždění objednatele s úhradou daňového dokladu má zhotovitel právo 
požadovat smluvní pokutu max. ve výši 0,05 % z nezaplacené částky za každý den 
prodlení. Objednatel není v prodlení s plněním své povinnosti platit cenu díla, pokud je 
zhotovitel v prodlení s plněním kterékoliv své povinnosti dle této smlouvy. 
 

10) Zaplacením smluvní pokuty není zhotovitel zbaven povinnosti příp. závady odstranit 
nebo použít materiál v odpovídající kvalitě.   

 

11) Zaplacením smluvních pokut nezaniká právo objednatele na náhradu škody. 
 

12) Účastníci jsou oprávněni požadovat náhradu škody způsobené porušením povinnosti, 
na kterou se vztahuje smluvní pokuta, a domáhat se náhrady škody nehledě na částku 
uhrazené smluvní pokuty. Právo kterékoliv smluvní strany na náhradu škody vzniklé 
v souvislosti s porušením této smlouvy může být uplatněno samostatně. 

 

13) Právo stran na zaplacení smluvní pokuty nebo na náhradu škody, které už existuje v 
době odstoupení od této smlouvy, není odstoupením dotčeno. 

 

14) Objednatel si vyhrazuje právo na úhradu smluvní pokuty formou zápočtu ke kterékoliv 
splatné pohledávce zhotovitele vůči objednateli. 

 

15) Označil-li objednatel v reklamaci, že se jedná o vadu, která brání řádnému užívání díla, 
případně hrozí nebezpečí škody velkého rozsahu (havárie), sjednávají obě smluvní 
strany smluvní pokuty v dvojnásobné výši.  

 
 

 
 
 

VIII. Odpovědnost za škody a pojištění 
 
 
1. Zhotovitel na sebe přejímá zodpovědnost za škody způsobené všemi osobami 
a subjekty (včetně subdodavatelů) podílejícími se na provádění předmětného díla, a to po 



7 

 

celou dobu realizace, tzn. do převzetí díla objednatelem bez vad a nedodělků, stejně tak 
za škody způsobené svou činností objednateli nebo třetí osobě na zdraví nebo majetku, 
tzn., že v případě jakéhokoliv narušení či poškození majetku (např. vjezdů, plotů, objektů, 
prostranství, inženýrských sítí) nebo poškození zdraví osob je zhotovitel povinen bez 
zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně uhradit. 
  
2. Za tímto účelem má zhotovitel uzavřenu pojistnou smlouvu platnou po celou dobu 
realizace díla na pojištění škod způsobených při výkonu činnosti třetí osobě a na škody 
vzniklé z jakékoliv příčiny na prováděné stavbě včetně materiálů určených k zabudování 
do díla a včetně zařízení staveniště, a to v plné výši dohodnuté ceny díla.  
 
3. Zhotovitel je povinen předložit objednavateli pojistnou smlouvu odpovědnosti za škodu 
dle požadavků v této smlouvě uvedených, a to do 15 dnů od uzavření této smlouvy o dílo, 
v originálu nebo úředně ověřené kopii. Pokud zhotovitel tuto svoji povinnost nesplní, je 
objednatel oprávněn od této smlouvy o dílo odstoupit nebo sjednat vlastní pojistnou 
smlouvu s tím, že veškeré náklady a platby s tím spojené budou odečteny z ceny díla. 
 
4. Zhotovitel se před zahájením provádění díla seznámil se všemi podklady a souvisejícími 
dokumenty nezbytnými k provedení díla, s faktickou místní situací, jakož i zejména situací 
na trhu a výhledem budoucího vývoje a s ohledem na zejména takto získané informace a 
na poslední poznatky a stav vědeckého zkoumání považuje dílo dle této smlouvy (včetně 
všech příloh a dokumentů souvisejících s dílem) a za podmínek v nich stanovených za 
řádně a včas proveditelné. Zhotovitel takto výslovně prohlašuje, že neshledal chybu ve 
výkazu výměr, která by mohla být příčinou případné vady díla. 
 
5. Zhotovitel nese riziko změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 občanského 
zákoníku 

 
 
 
 

IX. Prodloužení lhůty plnění 
 

Zhotovitel je povinen dílo dokončit a předat ve lhůtě uvedené ve smlouvě (v souladu 
s požadavky objednatele, uvedenými v zadávací dokumentaci). Prodloužení lhůty plnění může 
požadovat pouze v případech, pokud plnění smlouvy je zpožděno nebo bude zpožděno 
z kterékoli z následujících příčin:  

o neplnění závazků ze smlouvy na straně objednatele  
o pozastavení prací z důvodů na straně objednatele (které nejsou důsledkem 

neplnění závazku zhotovitele) 
o v důsledku vyšší moci 

 
 
 
 
 
 
 

X. Záruky 
  
1. Dílo má vady, jestliže provedení díla neodpovídá výsledku určenému v této smlouvě. 
 
2. Zhotovitel je povinen provést veškeré práce související s realizací díla v souladu 
s příslušnými právními předpisy a normami a v souladu s kvalitativními i kvantitativními 



8 

 

požadavky objednatele uvedenými v zadávací dokumentaci, se kterou se zhotovitel před 
podpisem této smlouvy důkladně seznámil.  
 

3. Zhotovitel poskytuje objednateli smluvní záruku na celé dílo v délce 60 měsíců ode 
dne protokolárního předání díla objednateli bez vad a nedodělků. 

4. Pro odstraňování vad zjištěných při předání a převzetí díla, je nástup k odstranění 
těchto vad nejpozději do 7 dnů ode dne předání a převzetí díla a odstranění těchto vad 
nejpozději do 15 dnů ode dne nástupu k odstranění vad, pokud nebude s ohledem na 
charakter vady se zástupcem objednatele dohodnuta lhůta delší.  

5. Pro odstraňování vad v záruce, je nástup k odstranění záruční vady nejpozději do 7 
dnů ode dne jejího prokazatelného oznámení (např. z předávacího protokolu, dopisem, faxem, 
elektronickou poštou) a odstranění těchto vad nejpozději do 15 dnů od jejich oznámení, 
pokud nebude s ohledem na charakter vady se zástupcem objednatele dohodnuta lhůta delší. 
 
 

 
XI. Předání a převzetí díla 

 
1) Předání a převzetí díla provede zástupce objednatele a zhotovitele, nebo osoba k tomu 

oprávněná v místě plnění díla.   
2) Objednatel souhlasí s předáním a převzetím jednotlivých částí díla, ihned po jejich 

ukončení. 
3)  Objednatel souhlasí s předáním a převzetím díla i před uplynutím smluvního termínu. 
4)  O předání a převzetí díla pořídí zhotovitel s objednatelem zápis o předání a převzetí díla 

(dále jen „předávací protokol“). Zhotovitel je povinen objednateli předvést při předání díla 
jeho způsobilost sloužit svému účelu. 

5) Objednatel souhlasí s převzetím díla, které vykazuje drobné vady a nedodělky nebránící 
v užívání díla. V takovém případě se tyto vady a nedodělky uvedou do předávacího 
protokolu. Jsou-li vadou nebo nedodělkem zednické práce, pak se přímo do předávacího 
protokolu uvede lhůta k jejich odstranění, nejdéle však do 15 dnů od podpisu předávacího 
protokolu.  

6) Všechny vady a nedodělky uvedené v předávacím protokolu je zhotovitel povinen odstranit 
bezplatně ve sjednané lhůtě. 

7) Dílo bude splněno protokolárním předáním a převzetím, případně odstraněním poslední 
drobné vady nebo nedodělku uvedené v předávacím protokole. Současně budou předány 
veškeré doklady, potřebné pro uvedení díla do trvalého užívání, zejména, revize, 
certifikáty, atesty, zápisy o provedených zkouškách a především projektová dokumentace 
skutečného provedení stavby. 

8)  Objednatel se zavazuje dohodnutým způsobem spolupůsobit a zhotovitelem řádně a včas 
     dokončené dílo bez vad převzít a zaplatit sjednanou cenu. 
9) Pokud je to nezbytné k řádnému provedení díla, je zhotovitel oprávněn vyžadovat 

součinnost objednatele. V takovém případě je zhotovitel povinen o součinnost požádat 
předem a poskytnout k tomu objednateli přiměřenou lhůtu. Pokud objednatel oznámí 
zhotoviteli, že poskytnutá lhůta není přiměřená a zároveň oznámí lhůtu ke splnění 
požadované součinnosti, je pro smluvní strany závazná takto objednatelem určená lhůta. 
Zhotovitel je povinen žádat o součinnost objednatele písemně; pouze v urgentních 
případech, kdy je nezbytná okamžitá reakce objednatele, je zhotovitel oprávněn požádat 
kontaktní osoby objednatele o součinnost ústně, telefonicky či emailem a v písemné 
podobě tuto žádost zaslat dodatečně.  

 
 

 
 



9 

 

XII. Právo na odstoupení od smlouvy 
 

1)  Objednatel má právo na odstoupení od smlouvy o dílo v případě prodlení zhotovitele   
s termíny dohodnutými v čl. III. odst. 2. této smlouvy o více jak 5 dnů.  

2)  Objednatel i zhotovitel mají právo na odstoupení od smlouvy o dílo v případech, které 
předvídají právní předpisy, jimiž se řídí uzavřená smlouva. 

 
 
 

XIII. Subdodavatelé 
 
 

1) Zhotovitel je oprávněn využít pro zhotovení dílčích částí díla spolupráce subdodavatelů, 
uvedených v seznamu subdodavatelů podílejících se na plnění předmětu této smlouvy a 
subdodavatelů, prostřednictvím kterých prokázal některý z kvalifikačních předpokladů. 
Seznam subdodavatelů tvoří přílohu č. 2. této Smlouvy. V každém případě zhotovitel odpovídá 
za řádnost a včasnost provedení díla, jako by toto prováděl sám.  
Zhotovitel je povinen na žádost objednatele předkládat v průběhu provádění díla aktuální 
písemný seznam všech svých subdodavatelů.  

2) Změna subdodavatele oproti seznamu týkající se druhu a rozsahu jeho plnění je v průběhu 
plnění díla možná pouze po písemném souhlasu objednatele. Změna subdodavatele, 
prostřednictvím kterého byla prokázána kvalifikace (to se týká i realizačního týmu), je 
v průběhu plnění díla možná v důsledku objektivně nepředvídatelných skutečností a pouze za 
předpokladu, že náhradní subdodavatel prokáže splnění kvalifikace ve shodném rozsahu jako 
subdodavatel původní a rovněž po předchozím písemném souhlasu objednatele. 

3) Zhotovitel odpovídá objednateli, že subdodavatelé budou disponovat potřebnými oprávněními, 
odbornou kvalifikací a dostatkem odborných zkušeností pro provedení subdodávky, budou 
provádět předmět subdodávky sami přímo pro objednatele a že subdodavatelé nebudou 
převážnou část činnosti zadávat dalším podzhotovitelům nebo osobám nemajícím příslušná 
oprávnění pro činnost nebo povolení k výkonu práce na území ČR.  

4)  Za způsob provedení a kvalitu prací subdodavatelů na předmětu subdodávky díla, za jednání 
subdodavatele při plnění subdodávky, za škody na díle způsobené jednáním nebo 
opomenutím kterýmkoliv subdodavatelem v průběhu provádění díla odpovídá zhotovitel 
objednateli jako by tyto činnosti prováděl nebo porušení či škody způsobil sám. 

5) Zhotovitel v příslušné smlouvě uzavírané s kterýmkoliv subdodavatelem o provedení 
subdodávky zaváže subdodavatele k povinnosti dodržovat pokyny a instrukce osoby pověřené 
objednatelem k výkonu technického či jiného dozoru, jakož k povinnosti na žádost objednatele 
předložit doklady a poskytnout informace o způsobu provádění subdodávky (použitých 
materiálech, technologiích). V případě pochybností objednatele o odbornosti či kvalitě 
prováděných prací subdodavatele, je objednatel oprávněn vyzvat zhotovitele k zastavení 
takových činností a žádat změnu subdodavatele. Zhotovitel je povinen vyhovět žádosti 
objednatele a bezodkladně mu předložit k odsouhlasení náhradního subdodavatele. 

 
 

 
 
 

XIV. Doložky 

1) Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude zveřejněna v registru smluv podle zákona č. 
340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o 

registru smluv (zákon o registru smluv). 

2) Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou chráněny 
zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, …) a nemohou být poskytnuty, a to 

šedou barvou zvýraznění textu. Smluvní strana, která smlouvu zveřejní, za zveřejnění neoznačených 

údajů podle předešlé věty nenese žádnou odpovědnost. 



10 

 

3) Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv v souladu s § 6 odst. 1 zákona 
č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o 

registru smluv (zákon o registru smluv).  

4) Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její účinností jsou 
plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této smlouvy, nese veškerou 

odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního důvodu, a to i v případě, že druhá 

strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí. 

5) Smluvní strany shodně prohlašují, že cena určená ve smlouvě je cenou obvyklou ve smyslu § 2999 
zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. 

6) Obě strany souhlasí, že tato smlouva může být zveřejněna na webových stránkách Statutárního města 
Liberec (www.liberec.cz), s výjimkou osobních údajů fyzických osob uvedených v této smlouvě. 

 

 
 

XV. Ostatní ujednání 
 

 
1) Pokud není ve smlouvě uvedeno jinak, řídí se smluvní strany příslušnými ustanoveními 

občanského zákoníku. 
2) Obě smluvní strany prohlašují, že tato smlouva odpovídá jejich pravé vůli a že souhlasí 

s celým jejím zněním a na důkaz toho smlouvu vlastnoručně podepisují. 
3) Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž každá ze smluvních stran 

obdrží po dvou vyhotoveních. 
4)  Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu obou smluvních stran. 
5) Smluvní strany souhlasí, že tato smlouva bude zveřejněna na webových stránkách 

Statutárního města Liberec (www.liberec.cz), s výjimkou osobních údajů fyzických osob 
uvedených v této smlouvě. 

6)  Smlouvy lze měnit či doplňovat pouze formou písemných číslovaných dodatků. 
 

XVI. Přílohy smlouvy 
 
 

Povinné přílohy smlouvy o dílo tvoří:  
 

 
1. Dílčí cenová nabídka včetně položkového rozpočtu 
  

 
 
V Liberci dne ……………………………… 
 
 
 
       Za zhotovitele:          Za objednatele: 
 
 
 
 
 
…………………………….                     ……………………………… 
       Petr Fisenko                                             Tomáš Kysela 
          jednatel                                                             náměstek primátora 

 

http://www.liberec.cz/