Textová podoba smlouvy Smlouva č. 4185464: Odvoz a likvidace SKO a TKO 2018 - 2021 (část 2) Praha AHNM 91

Příloha Smlouva_171050354_cast_2_SKO_TKO_2018_2021_PP_(1584842)_002.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA
o odvozu a likvidaci odpadů pro AHNM

část č. 2 Severní Čechy
č. 175710354

1. Smluvní strany
1.1 Česká republika- Ministerstvo obrany, organizační složka státu
Se sídlem: Tychonova 1, 160 01 Praha 6
Jejímž jménem jedná:

Na adrese:
IČO: 6016269
DIČ: CZ6016269
Bankovní spojení:
Číslo účtu:
Kontaktní osoba:
Telefonické, faxové a e-

Adresa pro doručování

Kontaktní osoby oprávněné jednat ve věcech technických:
Uvedeny v příloze č. 3 této smlouvy
Adresa pro doručování korespondence (ve věcech technických):

(dále jen „objednatel“) na straně jedné

a

1.2 Marius Pedersen a.s.
Se sídlem: Průběžná 1940/3, 500 09 Hradec Králové
Zapsaný: v obchodním rejstříku vedeném Krajských soudem v Hradci

Králové, oddíl B, vložka 389
Jednající: Ing. Pavel Borůvka, obchodní ředitel, na základě plné moci

ze dne 2. 4. 2012
IČO: 42194920
DIČ:
Bankovní spojení:
Číslo účtu:
Kontaktní osoba:
Telefonické, faxové a e-m



2

(dále jen „zhotovitel“) na straně druhé

se dohodly, že jejich závazkový vztah se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“) a uzavírají na část č. 1 veřejné zakázky „Odvoz
a likvidace SKO a TKO“ podle § 2586 a násl. OZ tuto „Smlouvu o odvozu
a likvidaci odpadů pro AHNM Praha a Pardubice část č. 2 Severní Čechy č. 175710354“
(dále jen „smlouva“).

2. Účel smlouvy
2.1 Účelem smlouvy jsou pravidelné a opakující se přebírání, odvoz a odstranění odpadů

vzniklých z produkce v
zajištění jejich bezprob

3. Předmět smlouvy
Předmětem této smlouvy je:

3.1 Závazek zhotovitele na svůj náklad a nebezpečí ve sjednané době a místě plnění
dle čl. 4 odst. 4.1 a čl. 5 smlouvy provést:

a) pravidelné přebírání, odvoz a odstranění směsného komunálního odpadu
(dále jen „SKO“) – kód odpadu 20 03 01 z kontejnerů a sběrových nádob
z vojenských areálů uvedených v příloze č. 3 této smlouvy, přičemž četnost
odvozu odpadů z jednotlivých sběrových nádob, jejich objem, umístění a počet
jsou dány cenovou kalkulací, která tvoří přílohu č. 1 smlouvy. Odstranění
a využití odpadů musí být provedeno v souladu se zákonem č. 185/2001 Sb.,
o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů
(dále jen „zákon o odpadech“);

b) pravidelné přebírání, odvoz a odstranění druhotných surovin – plasty
(kód odpadu 20 01 39), sklo (kód odpadu 20 01 02), papír a lepenka
(kód odpadu 20 01 01) z kontejnerů a sběrových nádob, přičemž, četnost
odvozů, objem, počet a umístění nádob jsou určeny v cenové kalkulaci;



3

c) bezplatné poskytnutí a údržbu odpadových nádob, jejichž konkrétní množství
a objemy pro jednotlivé vojenské areály jsou uvedeny v cenové kalkulaci.
Údržba odpadových nádob spočívá v manipulaci s kontejnery a sběrovými
nádobami, výměně poskytnutého zařízení při poškození, desinfekci nádob
a obalů a označení nádob a obalů podle druhu odpadu. Nádoby budou
přistaveny u jednotlivých vojenských areálů po celou dobu trvání smluvního
vztahu;

d) vypracovat harmonogram vývozu odpadů (dále jen „harmonogram“).
Tento harmonogram zhotovitel předá vedoucímu konkrétní provozního
střediska ke schválení nejpozději sedm kalendářních dní před začátkem plnění
podle čl. 4 odst. 4.1 smlouvy (dále jen „dílo“).

3.2 Závazek objednatele řádně provedené dílo převzít a zaplatit dohodnutou cenu.

4. Doba plnění
4.1 Dílo bude prováděno v době od 1. 1. 2018 do 31. 12. 2021.

4.2 Sběrové nádoby rozmístí zhotovitel dle pokynů objednatele v určených počtech
a místech plnění nejpozději do 1. ledna 2018.

4.3 Připadne-li svozový den na státem uznávaný svátek nebo den pracovního klidu,
je svozovým dnem následující pracovní den.

4.4 Zhotovitel bude provádět práce podle čl. 3 odst. 3.1 písm. a) a b) smlouvy v souladu
se schváleným harmonogramem prací. Objednatel je povinen se k harmonogramu
vyjádřit nejpozději do dvou kalendářních dnů od doručení. Pokud objednatel
harmonogram neschválí, je povinen zhotoviteli zaslat připomínky k jím
předloženému návrhu. Zhotovitel je povinen zpracovat nový harmonogram,
který tyto připomínky bude respektovat.

5. Místo plnění
5.1 Místem plnění jsou areály uvedené v příloze č. 3 této smlouvy. Podrobnosti

k jednotlivým vojenským areálům jsou uvedeny v cenové kalkulaci, která je
přílohou č. 1 a v příloze upřesňující podmínky, která je přílohou č. 3 této smlouvy.

5.2 Zhotovitel je povinen uzpůsobit svoji činnost výcvikovému režimu vojsk dle plánu
ohrožených prostor, který si ověří s objednatelem vývozu (PS ve vojenském
výcvikovém prostoru).

6. Cena
6.1 Cena za dílo (celková cena za celý rozsah prací dle předmětu smlouvy),

se sjednává ve smyslu zákona č. 526/1990 Sb., o cenách, ve znění pozdějších
předpisů, jako cena nejvýše přípustná a to ve výši:



   

4 
 

6.2  Cena za dílo bude navýšena o DPH v zákonné výši. Cena za dílo bude upravena 
v případě změny výše zákonných poplatků za odstranění odpadů či jiných zákonných 
poplatků vztahujících se k nakládání s odpady, oproti stavu ke dni podpisu 
této smlouvy, resp. oproti stavu ke dni poslední změny ceny z tohoto důvodu,  
a to v rozsahu a ve výši, dle této změny. Změna ceny za dílo je v takovém případě 
účinná ode dne právní účinnosti změny výše zákonného poplatku. 

 
6.3 V této ceně jsou zahrnuty veškeré náklady na straně zhotovitele spojené s realizací 

díla, především veškeré náklady spojené s odvozem a odstraněním nebo využitím 
odpadu, dodávku, pronájem nádob a obalů, manipulaci s nádobami a obaly, údržbu, 
desinfekci, označení nádob a obalů, poplatek za uložení odpadu na skládce, aj. 

 
6.4  Podkladem pro stanovení ceny za dílo je cenová kalkulace obsahující specifikace 

jednotlivých dílčích plnění s uvedením množství všech prací potřebných k provedení 
díla. Uvedené množství odpadů je maximálně přípustné po celou dobu plnění 
smlouvy. Zhotovitel odpovídá za úplnost ocenění celého díla v rozsahu cenové 
kalkulace se zahrnutím veškerých nákladů spojených s jeho úplným dokončením. 

 
6.5  Zhotovitel se zavazuje provést veškeré vícepráce dohodnuté s objednatelem 

za úhradu. Vícepracemi se rozumí takové práce, které vyvstanou během provádění 
díla, nebylo možné je předvídat před podpisem smlouvy, jsou nezbytně nutné 
k dokončení předmětného díla a odsouhlasené oběma smluvními stranami. Vícepráce 
budou popsány formou dodatečné cenové kalkulace a oceněny dle jednotkových cen 
v cenové kalkulaci. Položky neuvedené v cenové kalkulaci budou oceněny 
v obvyklých cenách. Provádění víceprací lze zahájit až po uzavření písemného 
dodatku ke smlouvě, jehož nedílnou součástí bude cenová kalkulace zpracovaná 
položkově a v souladu s pravidly stanovenými touto smlouvou. 

 
6.6  Práce, které nebudou během plnění smlouvy na základě písemné dohody smluvních 

stran formou dodatku k této smlouvě provedeny (méněpráce), nebudou zhotovitelem 
účtovány a cena za tyto práce dle cenové kalkulace bude od celkové ceny odečtena. 
Takovéto snížení ceny není považováno za změnu smlouvy. 

 
 
7.  Fakturační a platební podmínky 
7.1  Úhrada ceny za skutečně provedené práce bude prováděna měsíčně, bezhotovostně 

převodním příkazem na základě zhotovitelem vystavených daňových dokladů 
(faktur), jejichž součástí bude soupis poskytnutých prací odsouhlasený osobou 
pověřenou objednatelem jednat ve věcech technických. Fakturovány budou 
jen skutečně provedené práce ve skutečně provedených objemech. Právo fakturovat 
vznikne poskytovateli po potvrzení protokolu o předání prací za jednotlivý měsíc 
u provádění vývozu opakující se dle cenové nabídky. V případě vývozu 
nebezpečných odpadů musí být nedílnou součástí faktury oboustranně potvrzený 
zápis (evidenční list pro přepravu nebezpečných odpadů pro území ČR, 
nebo přepravní list odpadu nebo obsahový list nebo zápis o předání a převzetí 
odpadu), ve kterém je specifikována SPZ vozidla odvážejícího odpad, místo naložení 
odpadu a vážní lístky s druhem odpadu a hmotností. 

 
7.2  Daňový doklad (fakturu) zašle zhotovitel objednateli ve dvou výtiscích vždy  

do 15. dne následujícího kalendářního měsíce na adresu: jednotlivých vojenských 



5

areálů uvedených v bodě 2 přílohy č. 3 této smlouvy (. Na faktuře bude uveden jako
odběratel Česká republika - Ministerstvo obrany, Tychonova 1, 160 01 Praha 6

7.3 Daňový doklad (faktura) bude obsahovat všechny náležitosti stanovené § 29 zákona
č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů a v odst. 7.1
tohoto článku. Faktura musí obsahovat též náležitosti dle ustanovení § 435 OZ.

7.4 Kromě náležitostí uvedených v zákoně o dani z přidané hodnoty a OZ je zhotovitel
povinen ve faktuře dále uvést níže uvedené údaje:
a) označení dokladu jako faktura,
b) číslo smlouvy dle číslování objednatele,
c) den vystavení, den odeslání a den (lhůta) splatnosti faktury,
d) místo plnění,
e) IČO a DIČ smluvních stran,
f) označení peněžního ústavu a čísla účtu, na který má být placeno,
g) počet příloh a razítko s podpisem zhotovitele.

7.5 Splatnost faktury činí 30 dnů ode dne jejího doručení s výjimkou faktur doručených
objednateli po 5. listopadu, v listopadu a prosinci, v lednu a únoru následujícího
roku, kdy je jejich splatnost stanovena na 60 dnů od jejich doručení.

7.6 V případě, že faktura bude obsahovat nesprávné nebo neúplné údaje,
nebo k ní nebudou přiloženy požadované doklady, je objednatel oprávněn takovou
fakturu do data její splatnosti vrátit zhotoviteli. Zhotovitel vrácenou fakturu opraví,
eventuálně vyhotoví novou, bezvadnou. V takovém případě běží objednateli nová
doba splatnosti dle odst. 7.5 tohoto článku smlouvy ode dne doručení opravené
nebo nové faktury.

7.7 Daňový doklad (faktura) se považuje za uhrazený dnem odepsání fakturované částky
z bankovního účtu jedné smluvní strany ve prospěch účtu druhé smluvní strany.
Objednatel neposkytuje zálohy.

7.8 Budou-li u zhotovitele shledány důvody k naplnění institutu ručení příjemce
zdanitelného plnění podle § 109 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty,
ve znění pozdějších předpisů, bude objednatel při zasílání úplaty vždy postupovat
zvláštním způsobem zajištění daně podle § 109a tohoto zákona.

8. Práva a povinnosti smluvních stran
8.1 Zhotovitel a objednatel se zavazují neprodleně informovat druhou stranu

o skutečnostech, které znemožňují, resp. podstatně omezují plnění smlouvy
nebo povinnosti smluvních stran, tj. zejména o změnách, které se týkají některého
ze základních identifikačních údajů, o údajích o vstupu do likvidace, konkurzu,
zániku a právním nástupnictví. Povinnost podle předchozí věty je třeba splnit
do 5 dnů ode dne vzniku takové skutečnosti. Strana, u které tyto skutečnosti vznikly,
se zavazuje navrhnout způsob řešení jejich odstranění.

8.2 Zhotovitel:



   

6 
 

a) potvrzuje, že se v plném rozsahu seznámil s rozsahem a povahou díla  
a že mu jsou známy veškeré technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné 
k provedení díla; 

 
b) bere na vědomí, že místem plnění jsou objekty důležité pro obranu státu  

ve smyslu § 29 zákona č. 222/1999 Sb., o zajišťování obrany České republiky,  
ve znění pozdějších předpisů. Zhotoviteli jsou známy všechny podmínky 
vstupu do předmětných objektů. Zhotovitel se zavazuje dodržovat veškerá 
interní nařízení upravující vstup do těchto objektů, případně další omezení 
stanovená přímým uživatelem, která byla v této souvislosti vydána statutárním 
orgánem, do jehož působnosti tyto objekty důležité pro obranu státu náleží; 

 
c) je povinen provést práce v souladu s veškerými platnými zákony a jejich 

prováděcími vyhláškami, bezpečnostními předpisy a podmínkami stanovenými 
touto smlouvou. Pokud porušením uvedených předpisů vznikne jakákoliv 
škoda, nese veškeré vzniklé náklady zhotovitel; 

 
d) v plné míře odpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví všech osob v prostoru 

pracoviště. Zabezpečí jejich vybavení ochrannými pracovními pomůckami 
a bere na vědomí všechna rizika, na která byl dle zákona č. 262/2006 Sb., 
zákoníku práce, ve znění pozdějších předpisů, objednatelem prokazatelně 
upozorněn; 

 
e) je povinen čistit veškeré příjezdové komunikace nebo jiná veřejná prostranství  

na svůj náklad, způsobí-li jejich znečištění v souvislosti s prováděním díla 
Zhotovitel zabezpečí okamžitý úklid znečištění způsobeného při  přebírání 
odpadů; 

 
f) v případě, že na sběrové nádobě dojde k poškození, jehož důsledkem bude 

nemožnost tuto nádobu nadále používat, je zhotovitel povinen zajistit dodání 
nové nádoby a to ve lhůtě nejdéle do 5-ti dnů;   

 
g) je povinen zabezpečit odpadové nádoby. Nádoby budou přistaveny po celou 

dobu plnění. V případě značného opotřebení nádob budou zhotovitelem 
vyměněny do 14 dnů na základě písemné výzvy, která bude podepsána 
kontaktní osobou objednatele, uvedenou v čl. 1 této smlouvy. Zhotovitel 
zabezpečí okamžitý úklid znečištění způsobené při výsypu a manipulaci 
s nádobami. Množství odpadových nádob, jejich velikost, četnost vývozu 
a umístění zhotovitel uvede v cenové nabídce. 

 
8.3  Objednatel je povinen: 
 

a) seznámit zhotovitele s interními předpisy v oblasti požární ochrany 
a bezpečnosti a ochrany zdraví při práci ve vojenském areálu; 

 
b) umožnit zhotoviteli přístup do všech prostor, kde bude plnit předmět smlouvy; 
 



   

7 
 

c) seznámit zhotovitele s rizikovými faktory na pracovišti, kde budou prováděny 
práce; 

 
d) poskytnout zhotoviteli součinnost nutnou k provedení jednotlivých dílčích 

plnění, zejména mu umožnit přístup do všech prostor, kde bude plnit předmět 
smlouvy. 

 
 
9.  Předání a převzetí díla 
9.1  Předání díla, resp. jednotlivých dílčích plnění, je realizováno zpracováním „Zápisu  

o předání a převzetí odpadu“ (dále jen „zápis“). Součástí zápisu je RZ vozidla 
odvážejícího odpad, místo naložení odpadu a druh odpadu. Zápis musí být podepsán 
zástupcem zhotovitele i objednatele. Objednatel pro tyto účely může pověřit i jinou 
osobu, než která je uvedena v čl. 1 smlouvy. Součástí zápisu je kromě podpisů 
uvedených osob dále datum vyhotovení, soupis všech provedených prací a soupis 
případných vad a nedodělků. Na základě toho pak objednatel dílčí plnění převezme: 

 
a) bez vad a nedodělků a dílčí plnění bude uznáno za dokončené; 
 
b) objednatel dílo převezme s výhradou, protože má vady nebo není dokončené. 

O výhradách bude do zápisu sepsán oběma stranami záznam, který bude 
obsahovat skutečnosti, ve kterých objednatel spatřuje vady díla, resp. rozsah 
nedokončených prací. 

 
9.2 Povinnost zhotovitele provést dílo dle čl. 3 odst. 3.1 smlouvy u komunálního odpadu 

po naplnění kontejneru u VOK bude považována za splněnou provedením 
objednatelem vyžádaných činností prováděných v rámci zhotovení díla za daný 
měsíc na základě objednávky objednatele (vzor objednávky je přílohou č. 2 této 
smlouvy).  Zhotovitel je povinen po provedení zmíněných činností doložit vážní 
lístky. 

 
9.3  Vlastnické právo k odpadu přechází z objednatele na zhotovitele okamžikem předání 

odpadu zhotoviteli. Okamžikem předání odpadu zhotoviteli se rozumí moment,  
kdy objednatel zhotoviteli umožní bezproblémový přístup k odpadovým nádobám 
a zhotoviteli nic nebrání v naložení a následném odvozu odpadu podle podmínek 
uvedených ve smlouvě. Převzetím odpadů od objednatele se zhotovitel stává 
ve smyslu § 16 zákona o odpadech vlastníkem těchto odpadů a přechází  
na něj povinnosti původce odpadů. Za stejných podmínek také dochází k přechodu 
nebezpečí škody na věci. 

 
 
10.  Odpovědnost za škodu a vady 
10.1  Zhotovitel odpovídá za škody způsobené jeho činností a činností svých zaměstnanců 

v souvislosti s prováděním díla po celou dobu trvání smlouvy. 
 
10.2  Každé jednotlivé dílčí plnění dle této smlouvy má vady, jestliže neodpovídá 

výsledku určenému v této smlouvě a nesplňuje požadavky na plnění dle této 
smlouvy. 



8

10.3 Pro účely této smlouvy je provedením díla s vadami porušena smlouva podstatným
způsobem ve smyslu § 2002 odst. 1 OZ.

10.4 V případě výskytu vady je zhotovitel povinen nejpozději do pěti dnů po sepsání
zápisu písemně oznámit objednateli, zda výhrady ve smyslu čl. 9 odst. 9.1 smlouvy
uznává, jakou lhůtu navrhuje k odstranění vad nebo z jakých důvodů výhrady
neuznává. Pokud tak zhotovitel neučiní, má se za to, že výhrady uznává.

10.5 Objednatel může zvolit, zda požaduje odstranění vad provedením doplňujících prací,
nebo zda požaduje přiměřenou slevu z ceny díla, nebo zda odstupuje od smlouvy.

10.6 Zhotovitel je povinen odstranit vady díla, pokud to bude objednatel požadovat
a zároveň se bude jednat o vadu, jejíž odstranění nesnese odkladu, do dvaceti čtyř
hodin od sepsání zápisu. Pokud zhotovitel vady v této lhůtě neodstraní, může
objednatel bez dalšího odstoupit od smlouvy.

10.7 Záruční doba se sjednává na dobu 24 měsíců od podepsání zápisu o předání
a převzetí bezvadného díla, anebo zápisu o odstranění vad zjištěných při přejímce
díla.

11. Zajištění závazků
11.1 V případě prodlení objednatele s úhradou splatné faktury – daňového dokladu

je zhotovitel oprávněn požadovat úrok z prodlení ve výši dle nařízení vlády
č. 351/2013 Sb., kterým se určuje výše úroků z prodlení a nákladů spojených
s uplatněním pohledávky, určuje odměna likvidátora, likvidačního správce a člena
orgánu právnické osoby jmenovaného soudem a upravují některé otázky Obchodního
věstníku a veřejných rejstříků právnických a fyzických osob, v platném znění.
Zhotovitel předloží objednateli fakturu na zaplacení úroku z prodlení se splatností
30 dnů.

11.2 Za prodlení zhotovitele s realizací dílčího p amem delším
než tři dny zaplatí zhotovitel smluvní poku dý jednotlivý
případ a započatý den plnění.

11.3 Za nesplnění povinnosti zhotovitele stanovené v čl. 8 odst. 8.2
9.2 je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pok
za každý případ a započatý den prodlení.

11.4 Za nesplnění povinnosti zhotovitele uvedené v čl. 10 odst. 10.6 smlouvy v termínu
stanoveném v to y je zhotovitel povinen zaplatit objednateli
smluvní pokutu v ždý případ a započatý den prodlení.

11.5 Za prodlení zhotovitele se splněním povinnosti určené v čl. 8. odst. 8.2 písm. f)
smlouvy je zhotovitel povinen uhradit smluvní pokutu ve
jednotlivý případ a započatý den prodlení.



   

9 
 

11.6  Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo objednatele na náhradu škody v plné 
výši. Při škodách, za které zhotovitel při své činnosti odpovídá, poskytne zhotovitel 
ze svého pojištění náhrady na odškodnění nebo opravu či zhotovení poškozené věci. 
Nároky v souvislosti s přerušením provozu a ušlým ziskem jsou vyloučeny. 

 
11.7  V případě, že objednatel odstoupí od smlouvy z důvodu uvedeného v čl. 13 odst. 

13.2 smlouvy, zhotovitel zaplatí objednateli smluvní pokutu ve výši 10 % z celkové 
ceny díla dle čl. 6. odst. 6.1 smlouvy vč. DPH. 

 
11.8  Smluvní pokuta je splatná na základě písemné výzvy objednatele ve lhůtě do 15 dnů 

ode dne doručení výzvy a penalizační faktury a na číslo účtu uvedené ve výzvě. 
 
 
12.  Zánik smluvního vztahu 
12.1  Smluvní strany se dohodly, že smluvní vztah zaniká, kromě řádného a včasného 

splnění povinností, v těchto případech: 
 

a) dohodou smluvních stran při vzájemném vyrovnání účelně vynaložených 
a prokazatelně doložených nákladů ke dni zániku smlouvy; 

 
b) jednostranným odstoupením od smlouvy objednatelem pro její podstatné 

porušení zhotovitelem; 
 

c) výpovědí jedné ze smluvních stran i bez udání důvodu s výpovědní lhůtou 
v délce tří kalendářních měsíců, která začíná běžet od prvního dne měsíce 
následujícího po doručení výpovědi. 

 
 

13.  Odstoupení od smlouvy 
13.1  Objednatel má právo odstoupit od smlouvy, kromě důvodů uvedených v OZ, 

v případě: 
 

a) podstatného porušení smlouvy; 
 
b) kdy je na zhotovitele podán návrh na zahájení insolvenčního řízení 

nebo likvidaci; 
 
c) že zhotovitel předal objednateli před uzavřením smlouvy nepravdivé 

nebo neúplné údaje, na něž bylo vázáno uzavření této smlouvy.  
 

13.2  Smluvní strany se dohodly, že podstatným porušením smlouvy ze strany zhotovitele 
ve smyslu OZ se rozumí zejména: 

 
a) nezahájení provádění prací zhotovitelem nejpozději do 10 dnů od termínu 

odvozu odpadů určeného v harmonogramu; 
 
b) neodstranění vad ve lhůtě podle čl. 10 odst. 10.6 smlouvy; 
 



   

10 
 

c) prodlení s povinností určenou v čl. 11 odst. 11.8 delším než patnáct dnů. 
 

13.3  Odstoupení od smlouvy lze provést pouze písemně s uvedením důvodu odstoupení,  
jinak je neplatné. Smluvní strany jsou povinny provést vzájemné vypořádání ke dni 
odstoupení, do 2 měsíců od data zániku smlouvy. Zhotovitel provede soupis všech 
provedených prací nevyfakturovaných ke dni odstoupení od smlouvy včetně jejich 
ocenění, zpracuje konečný daňový doklad (fakturu) a předá rozpracované dílo 
objednateli. 

 
 
14.  Zvláštní ujednání 
14.1  Všechny právní vztahy, které vzniknou při realizaci povinností vyplývajících z této 

smlouvy, se řídí právním řádem České republiky. Právní vztahy neupravené touto 
smlouvou se řídí ustanoveními OZ. 

 
14.2  Plnění, která nebudou zhotovitelem provedena nebo vykazují vady, nemá zhotovitel 

právo fakturovat. 
 
14.3  Zhotovitel souhlasí se zveřejněním obsahu smlouvy s výjimkou ustanovení týkajících  

se obchodního tajemství, která zřetelně označí. 
 
14.4   Tato smlouva je platná i pro právní nástupce smluvních stran. Smluvní strany  

si navzájem sdělí bezodkladně změny, které se týkají některého ze základních 
identifikačních údajů včetně údajů o vstupu do likvidace, konkursu, insolvenčního 
řízení, zániku a právním nástupnictví. 

 
14.5 Zhotovitel podpisem smlouvy uděluje podle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně 

osobních údajů, v platném znění souhlas objednateli jako správci údajů 
se zpracováním jeho osobních a dalších údajů ve smlouvě uvedených pro účely 
naplnění práv a povinností vyplývajících z této smlouvy, a to po dobu jeho platnosti 
a dobu stanovenou pro archivaci. 

 
14.6  Smluvní strany sjednávají pravidla pro doručování vzájemných písemností tak,  

že písemnost se v případě pochybností či nedoručitelnosti považuje za doručenou 
nejpozději třetím pracovním dnem po jejím odeslání na adresu uvedenou v záhlaví  
této smlouvy (nedoručí-li druhá strana písemné oznámení o změně adresy),  
a to bez ohledu na to, zda se adresát na této adrese zdržuje a zásilku si vyzvedne. 

 
 
15.  Závěrečná ustanovení 
15.1  Smlouva je vyhotovena elektronicky, má 11 očíslovaných listů a 4 přílohách  

o  27 listech, která tvoří nedílnou součást této smlouvy. 
 
15.2  Smlouva může být měněna či doplňována pouze vzájemně odsouhlasenými 

a podepsanými písemnými a vzestupně očíslovanými dodatky, které se stávají  
její nedílnou součástí. 

 
15.3  Zhotovitel bere na vědomí, že objednatel je ve smyslu § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 

Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a § 2 odst. 1 
zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, 



11

uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), povinným
subjektem a souhlasí se zveřejněním této smlouvy. Tento souhlas je poskytován
do budoucna na dobu neurčitou pro účely informování veřejnosti o činnosti
smluvních stran. Výslovně je pro strany této smlouvy sjednána možnost zpřístupnění
či zveřejnění celé této smlouvy v jejím plném znění, jakož i všech úkonů a okolností
s touto smlouvou přímo souvisejících, pokud tím nedojde k porušení zákonem
stanovené povinnosti mlčenlivosti.

15.4 Právní jednání související se smlouvou může za objednatele činit pouze ředitel
Odboru nemovité infrastruktury Sekce ekonomická a majetková MO.

15.5 Smluvní strany prohlašují, že jim nejsou známy žádné skutečnosti, které by uzavření
smlouvy vylučovaly, a berou na vědomí, že v plném rozsahu nesou veškeré právní
důsledky plynoucí z vědomě jimi udaných nepravdivých údajů. Na důkaz svého
souhlasu s obsahem smlouvy připojují pod ní své podpisy.

15.6 Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu poslední smluvní stranou a účinnosti dnem
uveřejněním v Registru smluv.

15.7 Nedílnou součástí smlouvy je:
– příloha č. 1 – „Cenová kalkulace“ – 22 listů;
– příloha č. 2 – „Objednávka“ – 1 list;
– příloha č. 3 – „Upřesnění podmínek“ – 2 listy;
– příloha č. 4 – „Plná moc“, 2 listy.

V Praze
dne ………………………

Ing. Petr
Piontek

Digitálně
podepsal Ing. Petr
Piontek
Datum:
2017.12.20
11:29:29 +01'00'

Elektronický podpis - 21.12.2017

Certifikát autora podpisu :
Jméno : Ing. Vladimír Kučera
Vydal : ACAeID2.1 - Qualified ...
Platnost do : 4.1.2018