Textová podoba smlouvy Smlouva č. 4539396: Jedná se o smlouvu na odborné a organizační zajištění celého průběhu

Příloha 4_18_0006-DS201800215.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva mandátní č.


\II Prıkazní smlouva 
'fflmlouva Č. 4/18/0006 - příkazce 
Smlouva č. 03/2018 - příkazníka 

uzavřená podle § 2430 a následných zákona č. a násl. zákona č. 89/2012 Sb., 
občanskťíç .z zákoníku 

I. 

Smluvní strany 
Prıkazce: statutární město Liberec 
zastoupený: Tiborem Bathyánym, primátorem města 
ve věcech technických zastoupený:  

se sıdlemz Nám. Dr. E. Beneše 1, 460 59 Liberec 
00262978 
CZ00262978 

(dale jen příkazce nebo též zadavatel)

a 
Přıkazník: Compet Consult s.r.o. 
zastoupený: lng. Martinou Bufkovou Rycheckou, jednatelkou 
se sıdlemz Štětkova 1638/18, 140 00 Praha 4 - Nusle 

26 502 402 
CZ26502402 ` 

Společnost Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 
86222 
(dale jen příkazník) 

spolu uzav rají tuto příkazní smlouvu 

II. 

Předmět smlouvy 
Předmětem smlouvy je organizační a odborné zajištění celého průběhu otevřengmh zadávacích 
řízení pro zadání veřejných zakázek: 

a) „Parkovací informační a navigační systém v Liberci“ (dále jen OŘ) 
b) „Rozvoj ITS v Liberci- zavedení silniční meteoroIogie"(dále jen OŘ2) 

Předmět smlouvy zahrnuje administraci zadávacích řízení vsouladu se zákonem Č. 134/2016 
Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozcájších předpisů (dále jen „zákon“ nebo ,,ZZVZ“). 

Veřejně zakázky mají být částečně financovány Z Operačního programu doprava (dále jen OPD). 

Příkazce současně s podpisem této smlouvy uděluje příkazníkovi plnou moc k výkonu 
zadavatelských činností a ke všem právním úkonům, které bude příkazník jměriem a na účet 
příkazce vykonávat na základě této smlouvy. Plná moc se nevztahuje na rozhodovací oprávnění 
vyplývající ze zákona. V případě, že budou dotčené orgány vyžadovat zvláštní plnou moc, bude 
tato příkazníkovi vystavena. 

III. 

Rozsah ınnosti 
Příkazník se zavazuje v rámci administrace průběhu jednotlivých OŘ vykonávat pro příkazce 
následující činnosti:

1

l 

l

E 

Il

4 

`ı

l

i
‹

5

!



 
2 

I. etapa: Činnosti spojené s přípravou a zahájením zadávacího řízení (přípravná fáze): 

 spolupráce při kompletaci zadávací dokumentace a po schválení příkazcem zpracování 
finální verze zadávacích podmínek a dalších dokumentů zadávací dokumentace 

 zpracování oznámení o zahájení zadávacího řízení a zajištění jeho zveřejnění ve 
Věstníku veřejných zakázek (dále jen VVZ) a v Evropském úředním věstníku (TED) na 
účet příkazce 

 spolupráce při zveřejnění zadávací dokumentace na profilu příkazce  
 

II. etapa: Činnosti spojené s průběhem zadávacího řízení (výběrová fáze): 

 konzultační a poradenská činnost v průběhu lhůty pro podání nabídek -  příjem a zajištění 
odpovědí na dotazy dodavatelů (v ceně administrace max. 10 vysvětlení zadávacích 
podmínek a max. 2 prodloužení lhůty pro podání nabídek) 

 příprava podkladů pro jmenování členů komisí -  pozvánky 

 příprava podkladů pro příjem nabídek a otevírání obálek -  koordinace 

 účast při otevírání obálek, zpracování protokolu o otevírání obálek 

 příprava podkladů pro jednání komisí v rámci posuzování a hodnocení nabídek  

 účast při jednáních komise pro posuzování a hodnocení nabídek – činnost tajemníka 
komise (v ceně max. 3 jednání komise) 

 zpracování protokolů z jednání jednotlivých komisí 

 zpracování zprávy o hodnocení nabídek 

 zpracování textu rozhodnutí zadavatele o případném vyloučení účastníků a oznámení 
těchto rozhodnutí příslušným účastníkům 

 
III. etapa: Činnosti spojené s ukončením zadávacího řízení (kontraktační fáze) 

 zpracování výzev vybraným dodavatelům k předložení dokladů ke kvalifikaci a dalších 
dokladů k uzavření smlouvy 

 spolupráce při posouzení dokladů vybraného dodavatele  

 zpracování rozhodnutí zadavatele o výběru dodavatele a oznámení rozhodnutí 
příslušným účastníkům 

 součinnost při uzavírání smluv s vybraným dodavatelem 

 zpracování a zveřejnění oznámení o výsledku zadávacího řízení ve VVZ a v TED    

 zpracování Písemné zprávy zadavatele 

 zpracování archivní dokumentace o zadání zakázky a její předání příkazci   
 
 
2. Rozsah činností uvedený v odst. 1 byl stanoven na základě obvyklého a předpokládaného 

průběhu zadávacích řízení, přičemž skutečný rozsah úkonů bude odpovídat konkrétnímu 
průběhu daného zadávacího řízení. V případě, že bude nutné opakovaně (nad rámec vymezený 
v odst. 1) upravovat zadávací podmínky a prodlužovat lhůtu pro podání nabídek, budou úkony 
spojené s úpravami podmínek a prodloužením účtovány samostatně dle hodinové sazby 
sjednané v čl. VI odst. 3 této smlouvy. 
 

3. V případě, že budou podány námitky, zavazuje se příkazník spolupracovat s příkazcem na řešení 
těchto námitek. Cena za úkony související s námitkami bude účtována samostatně dle hodinové 
sazby sjednané v čl. VI odst. 3 této smlouvy pouze v případě, že podané námitky budou 
neoprávněné nebo budou oprávněné, ale jejich oprávněnost nebyla způsobena činností 
příkazníka (např. námitky proti technickým podmínkám). V opačném případě zpracuje příkazník 
stanovisko včetně navazujících dokladů bezplatně. Obdobný postup platí i v případě podání 
návrhu na přezkoumání rozhodnutí zadavatele u orgánu dohledu. 

 

IV.  
Práva a povinnosti příkazníka  

 



 
3 

1. Příkazník se zavazuje postupovat při věcném plnění smlouvy s odbornou péčí, v zájmu příkazce, 
poctivě a pečlivě podle svých schopností; použije při tom každého prostředku, kterého vyžaduje 
povaha obstarávané záležitosti, jakož i takového, který se shoduje s vůlí příkazce.  

2. Příkazník se zavazuje při věcném plnění smlouvy postupovat podle platných ustanovení zákona a 
prováděcích právních předpisů k tomuto zákonu.  

3. Příkazník je povinen plnit své povinnosti v dohodnutých termínech a to tak, aby byly dodrženy 
všechny lhůty stanovené zákonem i podmínkami veřejné zakázky. 

4. Příkazník je povinen uskutečňovat předmětnou činnost v souladu s vymezeným rozsahem činnosti 
a oprávnění, podle pokynů příkazce a v souladu s jeho zájmy. Od pokynů příkazce se může 
příkazník odchýlit, pokud je to nezbytné v zájmu příkazce a pokud nemůže včas obdržet jeho 
souhlas. Zásadní dokumenty, zejména zadávací dokumentace a veškerá rozhodnutí zadavatele 
podléhají schválení příkazcem a budou mu předkládány k podpisu.  

5. Příkazník neodpovídá za vady v dokončené a příkazci předané práci, jestliže tyto vady byly 
způsobeny použitím podkladů a věcí předaných mu ke zpracování od příkazce. 

6. Příkazník je povinen bez zbytečného odkladu oznámit příkazci všechny okolnosti a informovat ho 
o všech skutečnostech, které zjistil při zařizování záležitostí, a které mohou mít vliv na změnu 
pokynů příkazce nebo jeho zájmů.  

7. Příkazník je povinen na požádání předat bez zbytečného odkladu příkazci podklady, které převzal 
a získal při vyřizování záležitostí.  

8. Zjistí-li příkazník při zajišťování prací překážky, které znemožňují řádné uskutečnění činnosti a 
právních úkonů dohodnutým způsobem, oznámí to neprodleně příkazci, se kterým se dohodne na 
odstranění daných překážek. Nedohodnou-li se strany na odstranění překážek, popř. změně 
smlouvy, ve lhůtě 7 dnů, může příkazník od smlouvy odstoupit. Příkazníkovi náleží v tomto 
případě částka, dosud účelně a nezbytně vynaložená pro potřeby příkazce.   

9. Zjistí-li příkazník, že pokyny příkazce jsou nevhodné a neúčelné, je povinen příkazce na tuto 
skutečnost upozornit. Bude-li příkazce přes toto upozornění na splnění svých pokynů trvat, má 
příkazník právo požádat o písemné potvrzení pokynu, případně od smlouvy odstoupit, pokud jsou 
pokyny příkazce v rozporu s touto smlouvou. Stejně je příkazník oprávněn postupovat v případě, 
že jsou pokyny příkazce v rozporu se zákonem nebo jinými právními předpisy.  

10. Příkazník je podle ustanovení § 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné 
správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, osobou povinnou 
spolupůsobit při výkonu finanční kontroly prováděné v souvislosti s úhradou služeb z veřejných 
výdajů. 

V. 
Práva a povinnosti příkazce 

 

1. Příkazce je povinen předat včas příkazníkovi úplné, pravdivé a přehledné informace, jež jsou 
nezbytně nutné k věcnému plnění smlouvy, pokud z jejich povahy nevyplývá, že je má zajistit 
příkazník v rámci své činnosti. Příkazce je povinen řádně a včas (v dohodnutém termínu) předat 
příkazníkovi veškerý listinný materiál potřebný k řádnému plnění smlouvy.  

2. Příkazce je povinen vytvořit řádné podmínky pro činnost příkazníka a poskytnout mu během 
plnění předmětu smlouvy nezbytnou další součinnost, především se příkazce zavazuje:   

 spolupracovat na tvorbě zadávací dokumentace, přičemž její konečná verze podléhá 
schválení příkazcem 

 v souladu s § 42 ZZVZ jmenovat komisi pro otevírání obálek a pro posouzení a vyhodnocení 
nabídek, případně zajistit provedení těchto úkonů osobami pověřenými příkazcem 

 rozhodnout o případném o vyloučení účastníka, o výběru dodavatele, o případných námitkách 
stěžovatelů; 

 spolupracovat při zveřejnění povinných informací na profilu příkazce a v jeho elektronickém 
systému EZAK 

3. Příkazce se zavazuje vyplatit příkazníkovi dohodnutou odměnu za zařízení záležitostí dle této 
smlouvy včas a v souladu s čl. VI. této smlouvy. 



 
4 

VI.  
Odměna a platební podmínky 

 
1. Za komplexní administraci v rozsahu dle čl. III odst. 1 náleží příkazníkovi odměna ve výši 

72.000,- Kč bez DPH za OŘ1 a 72.000,- Kč bez DPH za OŘ2.  
 

2. Cena za administraci zahrnuje veškeré náklady příkazníka související s výkonem sjednaných 
činností, včetně nákladů na poštovné, telefony, množení dokumentů apod. Výjimku tvoří náklady 
na poplatky související se zveřejňováním povinných informací ve Věstníku veřejných zakázek, 
které budou příkazníkem přefakturovány příkazci ve výši skutečně uhrazených poplatků za 
zveřejnění zaokrouhlených na celé Kč nahoru.  

3. Za úkony sjednané nad rámec základního rozsahu administrace, tj. úkony dle čl. III odst. 2 a 3 
této smlouvy bude účtována odměna na základě hodinové sazby 1.000,- Kč bez DPH.  

 
4. Služby poskytované na základě této smlouvy budou hrazeny na základě příslušných daňových 

dokladů (faktur) vystavených příkazníkem vždy po po předání příslušných dílčích služeb 
(jednotlivých fází VZ) příkazci.  Výše fakturované částky za příslušnou fázi bude odpovídat cca 
1/3 sjednané odměny. DPH bude připočtena ve výši odpovídající zákonné sazbě platné v době 
fakturace, v době podpisu této smlouvy tato sazba činí 21 %. Splatnost faktur se sjednává 30 dní 
od jejího doručení příkazci. 
 

5. Veškeré účetní doklady musejí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 235/2004 
Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. V případě, že účetní doklady nebudou mít 
odpovídající náležitosti, je příkazce oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti příkazníkovi k doplnění, 
aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti počíná běžet znovu od opětovného 
zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů. 

 
VII. 

Odpovědnost smluvních stran, sankce  
 

1. Příkazník odpovídá příkazci za to, že jeho činností podle této smlouvy nebudou porušena 
ustanovení ZZVZ ani souvisejících prováděcích předpisů. Případné vady vzniklé z činnosti 
příkazníka odstraní příkazník na svůj náklad. 

2. V případě, že dojde k porušení právních předpisů příkazníkem, má příkazce právo na okamžité 
odstoupení od smlouvy. Tím není dotčeno právo na náhradu škody. Výše případné škody je 
omezena pojistnou částku min. 10 mil. Kč, na kterou má příkazník uzavřenu pojistnou smlouvu na 
odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku výkonu profesní činnosti.  

3. Pro případ prodlení s úhradou faktury se sjednává úrok z prodlení ve výši obvyklé z dlužné částky 
za každý den prodlení.  

VIII. 
Nakládání s dosaženými výsledky 

 
Výsledky tvůrčí činnosti příkazníka vytvořené pro příkazce dle této smlouvy se stanou vlastnictvím 
příkazce po jejich předání příkazci a po zaplacení sjednané odměny na účet příkazníka. Výsledky 
tvůrčí činnosti příkazníka, mohou být použity pouze za účelem, ke kterému byly vytvořeny na základě 
této smlouvy, příkazce je nesmí bez souhlasu příkazníka poskytnout v editovatelné podobě žádné třetí 
osobě za účelem jejich použití pro jiné zadávací řízení, než je předmětem této smlouvy.   

 
IX. 

Ochrana důvěrných informací 
 
Příkazník je povinen zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech a údajích, se kterými přišel 
v průběhu plnění smlouvy do styku, a bez písemného souhlasu druhé strany nepředá žádné třetí 
osobě dokumenty, údaje či jiné informace, předané přímo či nepřímo příkazcem v souvislosti 
s plněním této smlouvy. To se netýká informací, které jsou všeobecně známy či musí být zveřejněny 
v souladu se zákonem nebo informací a podkladů poskytovaných ve zvláštních správních či soudních 
řízeních souvisejících se zadáním veřejné zakázky.   



X. 
Doba trvání a ukončení smlouvy 

1. Tato smlouva je u“1ż` 'írána na dobu určitou, počínaje dnem Zahájení prací ke žšplněni předmětu 
smlouvy a konč‹š splněním předmětu smlouvy a předáním archivní dokumentace o zadání veřejné 
zakázky příkazci. 

2. Příkazce může smlouvu kdykoli částečně nebo vcelém rozsahu písemně vypovědět. Pokud 
výpověď nestanoví pozdější účinnost, nabývá účinnosti k poslednímu dni kalendářního měsíce, ve 
kterém byla příkazníkovi výpověď doručena. 

3. Od účinnosti výpovědi je příkazník povinen nepokračovat včinnosti, na kterou se výpověď 
vztahuje. Je však povinen příkazce upozornit na opatření potřebná ktomu, aby se zabránilo 
vzniku škody bezprostředně hrozící příkazci nedokončením činností, souvisejících se Zařizováním 
záležitosti. Za činnost řádně uskutečněnou do účinnosti výpovědi má příkazník nárok na úhradu 
nákladů a přiměřenou část odměny. 

4. Příkazník může smlouvu vypovědět súčinností ke konci kalendářního měsíce, vněmž byla 
výpověď doručena příkazci, nevyplývá-li Z výpovědi doba pozdější. 

XI. 
Závěrečná ustanovení 

1. Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude uveřejněna v registru smluv podle zákona 
č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv 
a O registru smluv (Zákon O registru smluv). 

2. Smluvní strany berou na .==)mí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou chráněny 
zvláštními zákony (obchodni, bankovní tajemství, osobní údaje, __.) a nemohou být poskytnuty, a 
to šedou barvou zvýraznění textu. Neoznačení údajů je považováno za souhlas S jejich 
uveřejněním a za souhlas subjektu údajů. 

3. Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění V registru smluv podle § 6 odst. 1 Zákona č. 
340/2015 Sb., O zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a O 
registru smluv (Zákon O registru smluv). 

4. Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její účinností jsou 
plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této Smlouvy, nese veškerou 
odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního důvodu, a to i v případě, že druhá 
strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí. 

5. Vztah .ˇ neupraveně touto smlouvou se řídí občanským zákoníkem v platném Znění. 
6. Smlouva může být doplněna či změněna pouze písemnou dohodou smluvních stran. 
7. Příkazník si je vědom veřejnoprávního charakteru příkazce a povinností Z toho plynoucích. 
8. Tato smlouva je sepsána ve dvou vyhotoveních, Z nichž každá Strana obdrží po jednom. 

Na důkaz souhlasu S obsahem smlouvy následují podpisy smluvních stran. 

22 -lll- Zlllli 
V Liberci dne .... .. 018 

o 

 
"' 

/razítko a podpis/
1 

Z li -lll- 2018 
v Liberci dne „2018 ‰ Příkazník: 
lng. Martina Buf@0'yfl @qc@0ns 
jednatelka Compet Con?ult.,s,r.o. ult 

Šıčflxøvzx 1638/18, 140 00 Praha 4-N iz 

/razítko podpis/

i