Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5898891: SoD č. 149-2018 - Ing. Jiří Železný (Komunitní centrum s knihovnou)

Příloha 149-2018 - Ing. Jiří Železný - SoD - Komunitní centrum s knihovnou.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO

uzavřená dle § 2586 a následujících zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník mezi:

Objednatel:                                I. Smluvní strany

se sídlem:                                  Město Boskovice
                           Masarykovo náměstí 4/2, 680 01 Boskovice
zastoupený:
                                starostkou Bc. Hanou Nedomovou
IČ:                                              00279978

DIČ:                                           CZ00279978

bankovní spojení:          Doubravník 63, 592 61
č.účtu:                    73956660
osoba oprávněná k jednání  Ing. Jiří Železný
ve věcech technických:     Ing. Jiří Železný
                           Ing. Jiří Železný
           Telefon:        Ing. Jiří Železný
            Mobil:
           e-mail:
dále jen „objednatel"

Zhotovitel:
se sídlem:
IČ:
bank. spojení:
číslo účtu:
osoba oprávněná kjednání
ve věcech smluvních:
osoba oprávněná kjednání
ve věcech technických:
tel. číslo:
email:

dále jen „zhotovitel"
dále též obecně „smluvní strany"

                                                    II. Předmět smlouvy

1. Zhotovitel se zavazuje vypracovat pro objednatele na vlastní náklady a nebezpečí dílo spočívající ve vypracování
       projektové dokumentace, která bude přílohou žádosti o stavební povolení, projektovou dokumentaci pro
       provádění stavby, vč. soupisu prací a výkazu výměr a inženýrské činnosti investičního záměru stavby „Komunitní
       centrum s knihovnou" (dále též „dílo" nebo „projektová dokumentace"). Dílo bude vypracováno v souladu s
        cenovou nabídkou zhotovitele ze dne 19.3.2018

2. Dílo bude rozděleno na následující dílčí části:
      a) Projektové dokumentace v rozsahu pro územní řízení (DUR):
         Projektová dokumentace bude obsahovat veškeré náležitosti dle vyhlášky č. 499/2006 Sb., o dokumentaci
         staveb a její přílohy č. 1 Rozsah a obsah dokumentace pro vydání rozhodnutí o umístění stavby nebo zařízení.
      b) Projektová dokumentace v rozsahu pro vydání stavebního povolení (DSP):

                           strana 1z
Projektová dokumentace bude obsahovat veškeré náležitosti dle vyhlášky č. 499/2006  Sb.,odokumentaci

staveb a její přílohy č. 5 Rozsah a obsah projektové dokumentace pro ohlášení stavby uvedené v § 104 odst. 1

písm. a) až e) stavebního zákona, včetně cenového propočtu.

c) Projektová dokumentace pro provádění stavby, vč. soupisu prací a výkazu výměr:

Projektová dokumentace bude obsahovat veškeré náležitosti dle vyhlášky č. 499/2006  Sb.,odokumentaci

staveb přílohy č. 6 Rozsah a obsah dokumentace pro provádění stavby, včetně položkového rozpočtu a výkazu

výměr stavby v souladu s vyhláškou č. 169/2016 Sb., o stanovení rozsahu dokumentace veřejné zakázky na

stavební práce a soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr. Projektová dokumentace musí

být vypracována v souladu se zákonem č.134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek.

3. Inženýrská činnost:
       - Zajištění vyjádření a stanovisek dotčených orgánů státní správy a správců inženýrských sítí pro všechny stupně
       projektové dokumentace, včetně zapracování jejich podmínek do projektové dokumentace.

       - Vypracování dokladové části dle vyhlášky č. 503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního rozhodování,
       územního opatření a stavebního řádu, ve znění pozdějších předpisů a to v rozsahu: dle přílohy č. 1 a 9 k vyhlášce
       503/2006 Sb., část B.

4. Struktura a počet vyhotovení jednotlivých částí díla:

    4.1. Část díla dle článku II., odstavce 2., písmene a) a b) této smlouvy bude zhotovitelem předána 5 x v tištěné
            podobě a lx v elektronické podobě na CD/DVD, se zajištěním ochrany proti virům. Dokladová část bude
            v každém vyhotovení dokumentace.

    4.2. Část díla dle článku II., odstavce 2., písmene c) této smlouvy bude zhotovitelem předána 6 x v tištěné podobě a
            lx v digitalizované formě, se zajištěním ochrany proti virům. Položkový rozpočet a výkaz výměr budou
            zhotovitelem předány 3 x v tištěné podobě a lx v digitalizované formě, se zajištěním ochrany proti virům.

    4.3. Smluvní strany se dohodly, že elektronická podoba jednotlivých dílčích částí projektové dokumentace bude
            předána kompletně v digitalizované formě ve formátu PDF, výkaz výměr předán v rovněž ve formátu XLS.
            Případné vícetisky budou uplatněny samostatnou objednávkou.

5. Položkový rozpočet stavby bude zpracován podle jednotného ceníku stavebních prací v cenové úrovni ne starší
       než k r. 2017 ve formě oceněného soupisu prací potvrzeného autorizovaným projektantem a dále také v
       rozpočtovém formátu *.XC4 - jedná se o otevřený elektronický formát ve struktuře XML, který splňuje veškeré
       požadavky Vyhlášky č. 169/2016 Sb., o stanovení rozsahu dokumentace veřejné zakázky na stavební práce a
       soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr a je volně dostupný. V rozpočtu musí být uveden
       název použitého jednotného ceníku (cenové soustavy). V položkovém rozpočtu nesmí být uvedeny soubory a
       komplety. Pokud projektant uvede vlastní položky, které nejsou definovány v použité cenové soustavě, uvede
       jejich přesnou specifikaci a způsob jejich ocenění. Součástí položkového rozpočtu stavby budou také jednotkové
       ceny stavebních prací, které jsou uvedeny v cenové soustavě. Pokud je jednotková cena uvedená projektantem
       vyšší než jednotková cena uvedená v cenové soustavě, je nutné rozdíl vysvětlit.

6. Zhotovitel prohlašuje, že je autorizovanou osobou ve smyslu zákona č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání
       autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, ve znění
       pozdějších předpisů.

7. Při zpracovávání díla je zhotovitel povinen dodržovat obecně závazné právní předpisy, technické normy, ujednání
       této smlouvy a bude se řídit předanými výchozími podklady objednatele, jeho pokyny a vyjádřeními dotčených
       orgánů a vlastníků dopravní a technické infrastruktury.

8. Pokud vzejdou připomínky ze stavebníhořízení, je zhotovitel povinen tyto zapracovat do projektové
       dokumentace a položkového rozpočtu včetně položkového výkazu výměr.

9. Při zpracování díla je zhotovitel povinen dodržet zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, a to
       zejména § 89, odstavec 5 - tzn. dílo - projektová dokumentace v celém rozsahu dle odst. 1 tohoto článku nesmí
       zvýhodňovat nebo znevýhodňovat určité dodavatele nebo výrobky tím, že technické podmínky budou stanoveny
       prostřednictvím přímého nebo nepřímého odkazu na určité dodavatele nebo výrobky, nebo patenty na vynálezy,
       užitné vzory, ochranné známky nebo označení původu.

10. Objednatel je oprávněn dílo použít pro všechny činnosti spojené s přípravou a následnou stavby „Komunitní
       centrum s knihovnou".

11. Zhotovitel není oprávněn poskytnout dílo třetí osobě, bez předchozího písemného souhlasu objednatele.

12. Objednatel se zavazuje za podmínek uvedených v této smlouvě řádně a včas provedené jednotlivé dílčí části
       projektové dokumentace bez vad převzít a zaplatit za jednotlivé dílčí části zhotoviteli dohodnutou cenu podle čl.
       III. této smlouvy.

strana 2 z 6
13. Autorský dozor - v případě, že dojde k realizaci investičního záměru stavby akce „Komunitní centrum s
      knihovnou", je zhotovitel povinen provádět autorský dozor na stavbě, na který bude sjednána samostatná
      smlouva za celkovou cenu ve výši 100000,- Kč bez DPH za podmínek stanovených v samostatné smlouvě. -

                                                          III. Cena díla

1. Smluvní strany se dohodly na ceně jednotlivých dílčích částí díla dle článku II. této smlouvy takto:

a) Projektová dokumentace v rozsahu pro vydání územního rozhodnutí__________________________

Projektová dokumentace v rozsahu pro vydání územního rozhodnutí bez DPH              600 000

DPH 21%                                                                              126 000

Projektová dokumentace v rozsahu pro vydání územního rozhodnutí včetně DPH 726 000

b) Projektová dokumentace v rozsahu pro vydání stavebního povolení                   700 000
         Projektová dokumentace v rozsahu pro vydání stavebního povolení bez DPH     147 000
         DPH 21%                                                                     847 000
         Projektová dokumentace v rozsahu pro vydání stavebního povolení včetně DPH

c) Projektová dokumentace - v rozsahu pro provádění stavby, vč. soupisu prací a výkazu výměr

Projektová dokumentace - v rozsahu pro provádění stavby, vč. soupisu prací a 760 000
výkazu výměr bez DPH

DPH 21%                                                                              159 000

Projektová dokumentace - v rozsahu pro provádění stavby, vč. soupisu prací a 919 600
výkazu výměr včetně DPH

2. Cena celkem za provedení celého díla:                                             2 060 000
         Cena celkem v Kč bez DPH                                                      432 600
         DPH 21%
         Cena celkem v Kč včetně DPH                                                 2 492 600

3. Daň z přidané hodnoty bude účtována ve výši platné v době vzniku zdanitelného plnění. Datem uskutečnění
       zdanitelného plnění je den předání díla objednateli.

4. Cena zahrnuje veškeré náklady zhotovitele při plnění předmětu díla specifikovaném v článku II. Sjednaná cena je
       cenou nejvýše přípustnou.

                                                   IV. Platební podmínky

1. Cena díla bude hrazena postupně po předání a převzetí každé dílčí části díla, na základě daňových dokladů -
       faktur vystavených zhotovitelem.

2. Faktury budou objednateli předány osobně v jeho sídle uvedeném v článku I. této smlouvy nebo zaslány poštou
       na adresu uvedenou shora. Faktury jsou splatné do 21 dnů ode dne následujícího po dni doručení objednateli.

3. Faktura musí mít veškeré náležitosti účetního dokladu dle platných právních předpisů, zejména označení
       zhotovitele a objednatele, sídlo, IČ, číslo faktury, datum vystavení faktury, den splatnosti, označení peněžního
       ústavu a číslo účtu, na který se má platit, účel platby - rozpis provedených prací a výkonů, fakturovaná částka,
       razítko a podpis oprávněné osoby.

4 . Objednatel je oprávněn doručené faktury ve lhůtě splatnosti zhotoviteli vrátit, jestliže vyúčtovaná cena není

       v souladu s cenou za provedení předmětu díla sjednanou v této smlouvě nebo faktury neobsahují náležitosti dle
       předchozího odstavce tohoto článku, nebo mají jiné vady obsahu. Vráti-li objednatel vadnou fakturu zhotoviteli,
       přestává běžet původní lhůta splatnosti. Nová lhůta splatnosti v délce 21 dnů začne běžet od doručení nové nebo

                                                              strana 3 z 6
       opravené faktury. Do doby doručení nové nebo opravené faktury není objednatel v prodlení s placením ceny za
       dílo.

5 . Termín úhrady je splněn odepsáním částky z účtu objednatele ve prospěch účtu zhotovitele.

    V. Doba a místo plnění

1. Zhotovitel se zavazuje provést a objednateli předat dílčí části díla v následujících termínech:

    a) Projektová dokumentace v rozsahu pro územního rozhodnutí včetně inženýrské činnosti předcházející
        žádosti o vydání územního rozhodnutí

    zahájení: ihned po podpisu smlouvy o dílo

    ukončení a předání této části: nejpozději do 30. 8. 2018

    a) Projektová dokumentace v rozsahu pro vydání stavebního povolení včetně inženýrské činnosti
        předcházející žádosti o vydání stavebního povolení

    zahájení: po protokolárním předání DÚR

    ukončení a předání této části: nejpozději do 30. 11. 2018

    b) Projektová dokumentace v rozsahu pro provádění stavby, vč. soupisu prací a výkazu výměr:

    zahájení: po protokolárním předání DSP

    ukončení a předání této části: 28. 02. 2019

2.  Místem předání a převzetí dílčích částí díla je sídlo objednatele dle článku I. této smlouvy.

3.  Zhotovitel se zavazuje vyzvat objednatele písemně listovní zásilkou nebo emailem nejméně pět pracovních

    dnů předem k předání a převzetí dílčích částí díla.

4.  O předání a převzetí dílčích částí díla bude sepsán písemný protokol, v jehož závěru objednatel prohlásí, zda

    dílčí část díla přijímá nebo nepřijímá, a pokud ne, z jakých důvodů.

                                       VI. Nebezpečí škody a vlastnické právo

1. Zhotovitel nese nebezpečí škody na zhotovovaném předmětu díla.
2. Nebezpečí škody na zhotovovaném předmětu díla, jeho dílčích částí a vlastnické právo k němu přejde na

      objednatele okamžikem jeho převzetí v sídle objednatele a to na každou dílčí část samostatně.

    VII. Záruka a odpovědnost za vady díla

1.  Zhotovitel odpovídá za to, že dílo bude zhotoveno podle této smlouvy tak, že jej objednatel bude moci použít

    jako přílohu žádosti o stavební povolení, dokumentaci pro výběr zhotovitele dle zákona 134/2016 Sb. o zadávání

    veřejných zakázek a vyhlášky č. 169/2016 Sb. a samotnou realizaci stavby „Komunitní centrum s knihovnou".

2. Zhotovitel odpovídá za správnost, celistvost, úplnost a bezpečnost stavby provedené podle jím zpracované
       projektové dokumentace a proveditelnost stavby podle této dokumentace, jakož i za technickou a ekonomickou
       úroveň projektu technologického zařízení, včetně vlivů na životní prostředí. Je povinen dbát právních předpisů a
       obecných požadavků na výstavbu vztahujících se ke konkrétnímu stavebnímu záměru a působit v součinnosti s
       příslušnými dotčenými orgány. Statické, popřípadě jiné výpočty musí být vypracovány tak, aby byly
       kontrolovatelné. Není-li zhotovitel způsobilý některou část projektové dokumentace zpracovat sám, je povinen k
       jejímu zpracování přizvat osobu s oprávněním pro příslušný obor nebo specializaci, která odpovídá za jí
       zpracovaný návrh. Odpovědnost zhotovitele za projektovou dokumentaci stavby jako celku tím není dotčena.

3. Zhotovitel poskytuje záruku za jakost díla po dobu 15 let od realizace stavby „Komunitní centrum s knihovnou".

4. Zhotovitel poskytne záruku na jakost projektové dokumentace s ohledem na legislativní a normové předpisy
       platné v době zpracování projektové dokumentace.

5. Případné vady díla budou písemně reklamovány u zhotovitele na adrese uvedené v čl. I této smlouvy bez
       zbytečného odkladu po jejich zjištění.

6. Zhotovitel je povinen bezplatně odstranit vadu díla po doručení písemného oznámení o vadě bez zbytečného
       odkladu nebo ve lhůtě dohodnuté s objednatelem.

7. Provedení opravy vady sdělí zhotovitel objednateli písemně.

                                                 strana 4 z 6
8. V případě sporu o vadu díia bude za rozhodující pokládána tištěná verze díla opatřena autorizačním razítkem
       zhotovitele a uložena u objednatele.

                                                             Vlil. Sankce

]. Smluvní strany se dohodly na smluvní pokutě, kterou je objednatel oprávněn účtovat zhotoviteli a zhotovitel je
      povinen zaplatit v případě, že zhotovitel je v prodlení s předáním kterékoliv části díla, a to ve výši 0,05 % z celkové
      částky za předmětnou část díla za každý i započatý den prodlení.

2. V případě prodlení objednatele s úhradou faktury je zhotovitel oprávněn účtovat a objednatel povinen zaplatit
      smluvní úroky z prodlení výši 0,05 % z fakturované částky za každý den prodlení.

3. Zhotovitel je povinen uhradit smluvní pokutu na účet objednatele ve lhůtě uvedené ve vyúčtování smluvní pokuty.
4. Pro případ porušení povinnosti zhotovitele stanovené v čl. X. odst. 2. a 3. této smlouvy je objednatel oprávněn

      zhotoviteli účtovat smluvní pokutu ve výši 40.000,-Kč za každé porušení smluvní povinnosti.
      5. V případě poskytnutí díla třetí osobě v rozporu s odst. 11, čl. II. této smlouvy má objednatel právo účtovat a
      zhotovitel je povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 40.000,- Kč za každý jednotlivý případ.
      6. V případě, že Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „ÚOHS") zjistí pochybení zadavatele
      v zadávacím řízení realizovaném na základě zpracované projektové dokumentace (která je předmětem díla), a to v
      důsledku chybně zpracované projektové dokumentace, bude zhotovitel povinen uhradit objednateli náklady na
      správní řízení vedené ÚOHS, včetně případných sankcí z něj vyplývajících vůči objednateli.
      7. V případě, že v průběhu realizace stavby, která je předmětem projektové dokumentace dojde k navýšení ceny
      v důsledku provádění dodatečných stavebních prací vyplývajících z předvídatelných okolností, které mohly být
      zohledněny již v projektové dokumentaci a výkazu výměr, nese za toto navýšení ceny odpovědnost zhotovitel
      projektové dokumentace. Objednatel je v tomto případě oprávněn účtovat zhotoviteli smluvní pokutu
      vypočítanou následovně: o kolik % bude navýšena cena realizace stavby zvýše uvedeného důvodu, o takové
      stejné % z ceny projektové dokumentace bude činit smluvní pokuta. Tato smluvní pokuta bude účtována po
      ukončení realizace stavby a určení konečné výše dodatečných stavebních prací vzniklých zvýše uvedených
      důvodů.
8. Uhrazením smluvní pokuty není dotčen nárok na náhradu škody, kterou je možno vymáhat samostatně vedle
      smluvní pokuty.
9. Uhrazením smluvní pokuty nezaniká povinnost závadný stav odstranit.

                            X. Ostatní ujednání

1. Zhotovitel je povinen v souladu se zákonem č.320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně
     některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, spolupůsobit při výkonu finanční kontroly.

2.  V případě, že na stavbu, která je předmětem projektové dokumentace, bude poskytnuta dotace, zavazuje se

    zhotovitel dále spolupůsobit při provádění kontrol ze strany orgánů poskytovatele dotace a zavazuje se uchovat

    veškerou dokumentaci související s předmětem této smlouvy po dobu stanovenou dotačními pravidly

    poskytovatelem dotace.

3.  Při realizaci zadávacího řízení na dodavatele stavby, která je předmětem projektové dokumentace, zavazuje

    se zhotovitel dále působit při realizaci zadávacího řízení a zavazuje se poskytovat technickou pomoc při výběru

    dodavatele stavby spočívající v zejména zpracování odpovědí na dotazy týkající se technické stránky zadání (tj.

    projektové dokumentace a výkazu výměr), úpravu projektu pro potřeby zadávacího řízení, kontrolu technické

    stránky nabídky vybraného dodavatele a další součinnosti nutné při přípravě a realizaci zadávacího řízení na

    dodavatele stavby týkající se technické části zadávacího řízení.

4. Zhotovitel je povinen projednat a nechat odsouhlasit návrh řešení (návrh dispozičního řešení) s objednatelem.
      Zhotovitel je povinen vyzvat alespoň 3 dny předem objednatele ke společné schůzce, která se uskuteční v sídle
      objednatele dle článku I. této smlouvy. Objednatel je oprávněn požadovat účast dotčených orgánů na daném
     jednání. O jednání provede zhotovitel písemný záznam, který zhotovitel předá všem zúčastněným.

5. Objednatel se zavazuje projednat se zhotovitelem rozpracované projektové řešení na jeho požádání. Objednatel
      poskytne zhotoviteli veškerou potřebnou součinnost při zpracovávání díla.

6. Objednatel je oprávněn kontrolovat průběh provádění díla. Zhotovitel je povinen na požádání objednatele
      poskytnout veškeré informace o stavu rozpracovanosti díla.

                            strana 5 z 6
7. Při zpracování projektové dokumentace bude zhotovitel průběžně konzultovat návrhy řešení. Minimálně 10
      pracovních dní před konečným tiskem díla předá zhotovitel jedno kompletní paré objednateli ke kontrole a dále
      kompletní dokumentaci digitálně ve formátu PDF. Objednatel předá své připomínky zhotoviteli do 5 pracovních
      dní od předání dokumentace ke kontrole.

8. Závazek zhotovitele provést dílo je splněn jeho řádným ukončením a předáním předmětu díla objednateli v sídle
     objednatele na adrese uvedené shora. Dílo se pokládá za řádně ukončené, jestliže nebude mít při převzetí vady.

9. Objednatel se zavazuje dodanou projektovou dokumentaci použít výlučně pro účel, ke kterému je určena.

10. V případě, že v průběhu zpracování projektové dokumentace předloží objednatel nové požadavky, které budou
      mít ve svém důsledku vliv na změnu termínu plnění, je povinen přistoupit na přiměřenou úpravu termínu plnění
     této smlouvy.

                                        XI. Závěrečná ustanovení

1.             Pokud není v této smlouvě stanoveno jinak, řídí se smlouva ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb.,

    občanský zákoník, v platném znění.

2.             Zhotovitel bere na vědomí, že objednatel je povinným subjektem podle zákona č. 106/1999 Sb., o

    svobodném přístupu k informacím, v platném znění. Zhotovitel uděluje souhlas se zveřejněním této smlouvy,

    případně dalších souvisejících informací, v souladu s povinnostmi objednatele dle výše uvedeného zákona.

3.             Jakákoliv změna smlouvy musí mít písemnou formu a musí být podepsána osobami oprávněnými

    jednat a podepisovat za objednatele a zhotovitele nebo osobami jimi zmocněnými.

4.             Tato smlouva je sepsána ve čtyřech vyhotoveních s platností originálu, z nichž každá strana obdrží po

    dvou vyhotoveních.

5.             Tato smlouva podléhá uveřejnění v registru smluv v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., zákon o

    zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru

    smluv), přičemž dnem tohoto uveřejnění nabývá účinnosti. Město Boskovice se zavazuje, že provede uveřejnění v

    registru smluv dle předešlé věty.

6.             Tato smlouva byla schválena na 68. schůzi Rady města Boskovice konané dne 10.4.2018 , usnesením
     č. 44.4.

V Boskovicích dne       Jj0 4 'ť        V Doubravníku dne 19.3.2018
Za objednatele:                         Za zhotovitele:

                                        hlavní stavební inž

                                        strana 6 z