Textová podoba smlouvy Smlouva č. 598221: Dohoda o vytvoření pracovních příležitostí v rámci veřejně prospěšných

Příloha LBA-VZ-3-2015.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        DOHODA

            o vytvoření pracovních příležitostí v rámci veřejně prospěšných prací
     a poskytnutí příspěvku, spolufinancovaného ze státního rozpočtu a Evropského

                                                  sociálního fondu
                                                  č. LBA-VZ-3/2015

uzavřená mezi

Úřadem práce České republiky

zastupující osoba:  Ing. Elena Čermáková, zastupující ředitelka krajské pobočky v Liberci

sídlo:              Dobrovského 1278/25, 170 00 Praha 7

IČ:                 72496991

adresa pro doručování: Dr. Milady Horákové č.p. 580/7, Liberec IV-Perštýn, 460 01 Liberec 1

(dále jen „Úřad práce“) na straně jedné

a

zaměstnavatelem:    Komunitní práce Liberec, o.p.s.
zastupující osoba:  Bc. Klára Tekelyová, DiS., ředitelka společnosti
sídlo:              Liberec, Dr. E. Beneše 1, PSČ 460 59
IČ:                 27275558

(dále jen „zaměstnavatel“) na straně druhé.

                                             Článek I

                                               Účel poskytnutí příspěvku

Tato dohoda se uzavírá podle § 112 a § 119 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších
předpisů (dále jen „zákon o zaměstnanosti“), a podle ustanovení § 24 vyhlášky č. 518/2004 Sb., kterou se
provádí zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, za účelem vytvoření
pracovních příležitostí v rámci veřejně prospěšných prací a poskytnutí příspěvku na jejich vytvoření (dále jen
„příspěvek“) z projektu č. CZ.03.1.8.0.15_121.04775 Nové pracovní příležitosti – VPP, financovaného
z Operačního programu Zaměstnanost, a to v rozsahu a za podmínek uvedených v této dohodě.

                                             Článek II

                              Podmínky poskytnutí příspěvku

Úřad práce poskytne zaměstnavateli příspěvek za těchto podmínek:

1. Zaměstnavatel vytvoří níže uvedené pracovní příležitosti v rámci veřejně prospěšných prací (dále jen
     „pracovní místa“) na dobu od 10.11.2015 do 31.10.2016.

     Druh práce                                                Počet      Týdenní pracovní doba
                                                         pracovních míst       v hod. (úvazek)
     dělník pro úklid a údržbu města Liberec, pomocník                                 40
     Celkem                                                       20
                                                                  20

2. Zaměstnavatel bude pracovní místa obsazovat výhradně uchazeči o zaměstnání, které mu doporučí
     Úřad práce (dále jen „zaměstnanec“).

3. Pracovní místa budou obsazována zaměstnanci, které zaměstnavatel přijme do pracovního poměru
     po uzavření této dohody. Pracovní smlouva se zaměstnanci musí být uzavřena na dobu určitou, nejdéle
     do 31.10.2016.

MPSV – OSÚ                                   -1-
4. V případě, že pracovní poměr zaměstnance skončí přede dnem 31.10.2016, zaměstnavatel písemně
     oznámí Úřadu práce den a způsob skončení tohoto pracovního poměru, a to nejpozději ke dni doložení
     výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – VPP“ za měsíc, ve kterém byl pracovní poměr zaměstnance
     skončen.

5. Na stejný účel, tj. na tu část mzdových nákladů, která bude ve výši poskytnutého příspěvku Úřadem
     práce, nebude zaměstnavatel čerpat krytí z peněžních prostředků poskytovaných ze státního rozpočtu,
     rozpočtu územních samosprávných celků, vyšších územních samosprávných celků, Evropských
     strukturálních a investičních fondů, popř. z jiných zdrojů programů a projektů EU, ani jiných veřejných
     zdrojů.

                                          Článek III

            Výše a termín poskytnutí příspěvku

1. Úřad práce se zavazuje poskytnout zaměstnavateli příspěvek ve výši vynaložených prostředků na mzdy
     nebo platy na zaměstnance, včetně pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku
     zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl
     z vyměřovacího základu zaměstnance, maximálně však ve výši stanovené v níže uvedeném přehledu, z
     toho 82,38 % je hrazeno z prostředků ESF a 17,62 % je hrazeno ze státního rozpočtu ČR.

Druh práce                                     Počet            Týdenní          Max. měsíční
                                               pracovních míst  pracovní doba    výše příspěvku
dělník pro úklid a údržbu města Liberec,                        v hod. (úvazek)  na 1 pracovní
pomocník                                                                         místo (Kč)

                                                      20        40               13 000

Součet poskytnutých měsíčních příspěvků nepřekročí částku 3 041 980 Kč.

2. Příspěvek bude poskytován za dobu, na kterou byla pracovní místa vytvořena (článek II, bod 1. této
     dohody).

3. Jestliže nastoupí zaměstnanec do pracovního poměru v průběhu kalendářního měsíce, resp. skončí
     pracovní poměr v průběhu kalendářního měsíce a zároveň tento den nebude první, resp. poslední
     pracovní den v tomto měsíci, bude maximální sjednaný měsíční příspěvek Úřadem práce poměrně
     pokrácen podle celkového počtu kalendářních dnů v daném měsíci a počtu kalendářních dnů v daném
     měsíci, kdy pracovní místo nebylo obsazeno.

4. Příspěvek bude vyplácen měsíčně převodem na účet č. xxx. Příspěvek je splatný do 30 kalendářních dnů
     ode dne, kdy zaměstnavatel doloží Úřadu práce výkaz „Vyúčtování mzdových nákladů – VPP“ na
     formuláři, který je přílohou č. 1 této dohody. Smluvní strany se dohodly, že první příspěvek bude
     zaměstnavateli vyplacen až po doložení pracovní smlouvy uzavřené mezi zaměstnavatelem a
     zaměstnancem nebo její kopie.

5. V případě vzniku pochybností o správnosti údajů uvedených zaměstnavatelem ve výkazu „Vyúčtování
     mzdových nákladů – VPP“ se smluvní strany dohodly, že Úřad práce neprodleně vyzve zaměstnavatele
     k podání vysvětlení nebo provedení nápravy. Příspěvek bude vyplacen až po vyjasnění pochybností mezi
     smluvními stranami, nejpozději však do data ukončení realizace projektu, ze kterého mají být výdaje
     proplaceny.

6. Smluvní strany se dále dohodly, že zaměstnavatel bude Úřadu práce dokládat výkaz „Vyúčtování
     mzdových nákladů – VPP“ za jednotlivé měsíce nejpozději do konce kalendářního měsíce následujícího
     po uplynutí vykazovaného měsíčního období. Připadne-li poslední den kalendářního měsíce na sobotu,
     neděli nebo svátek, je posledním dnem pro doložení nejbližší příští pracovní den. V případě, že výkaz
     „Vyúčtování mzdových nákladů – VPP“ nebude ve stanovené lhůtě doložen, příspěvek za příslušný
     měsíc nebude Úřadem práce poskytnut.

MPSV – OSÚ                                -2-
                                                           Článek IV

                                       Kontrola plnění sjednaných podmínek

1. Příspěvek se poskytuje ze státního rozpočtu České republiky a Evropského sociálního fondu. Úřad práce
      provádí kontrolu plnění závazků plynoucích z této dohody způsobem stanoveným v zákoně
      č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších
      předpisů, včetně ověření výše skutečně vyplacených mzdových nákladů na zaměstnance a částky
      pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné
      zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl z vyměřovacího základu zaměstnance. Dále je
      zaměstnavatel povinen v souladu se zákonem o finanční kontrole a s dalšími právními předpisy ČR a
      EU, vytvořit podmínky k provedení kontroly všech dokladů vztahujících se k poskytnutí příspěvku.
      Kontrolu vykonávají Úřad práce a jím pověřené osoby, orgány finanční správy, Ministerstvo práce a
      sociálních věcí, Ministerstvo financí, Nejvyšší kontrolní úřad, Evropská komise a Evropský účetní dvůr,
      případně další orgány pověřené k výkonu kontroly.

2. V případě, že kontrolu provede jiný orgán kontroly než Úřad práce, je zaměstnavatel povinen bez
      zbytečného odkladu písemně informovat Úřad práce o přijetí a plnění opatření k nápravě nedostatků
      zjištěných při kontrole.

                                                            Článek V

                                                  Archivace dokumentů

Zaměstnavatel se zavazuje řádně uchovávat dokumenty a účetní doklady související s poskytnutím
příspěvku v souladu s platnými právními předpisy ČR, a to nejméně po dobu 10 let od ukončení projektu,
přičemž lhůta 10 let se počítá od 1. ledna roku následujícího po roce, v němž byl projekt ukončen.
Za ukončení národního individuálního projektu se pro tyto účely považuje schválení závěrečné Zprávy
o realizaci projektu a závěrečné žádosti o platbu.

                                                           Článek VI

                                                     Vrácení příspěvku

1. Zaměstnavatel se zavazuje vrátit Úřadu práce vyplacený měsíční příspěvek nebo jeho část, pokud mu
     byl poskytnut neprávem nebo ve vyšší částce, než za příslušný měsíc náležel, a to nejpozději
     do 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost zjistil nebo kdy ho Úřad práce vyzval k vrácení
     příspěvku. Toto ustanovení dohody se nevztahuje na případy, kdy došlo k porušení rozpočtové kázně
     v důsledku nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených v článku II této dohody.

2. Zaměstnavatel se zavazuje vrátit vyplacený měsíční příspěvek Úřadu práce, pokud hrubá mzda uvedená
     ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – VPP“ (dále jen „výkaz“) nebude zúčtována zaměstnanci
     k výplatě za tento příslušný měsíc a po zákonných srážkách vyplacena nejpozději v den doložení výkazu
     Úřadu práce a částka pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a
     pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvádí z vyměřovacího základu
     zaměstnance, uvedená v tomto výkazu, nebude nejpozději v den doložení výkazu za tento příslušný
     měsíc Úřadu práce odvedena. Vrácení příspěvku bude provedeno ve lhůtě uvedené v bodě 1. tohoto
     článku dohody.

3. Zaměstnavatel se dále zavazuje vrátit Úřadu práce poskytnutý příspěvek v případě, že mu byl poskytnut
     v období 12 měsíců přede dnem nabytí právní moci rozhodnutí o uložení pokuty za umožnění výkonu
     nelegální práce podle § 5 písm. e) bodu 3 zákona o zaměstnanosti. Vrácení příspěvku bude
     zaměstnavatelem provedeno ve lhůtě 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost zjistil nebo kdy ho
     Úřad práce vyzval k vrácení příspěvku.

4. Příspěvek se vrací na účet, který zaměstnavateli sdělí Úřad práce.

MPSV – OSÚ  -3-
                                                           Článek VII

                                              Porušení rozpočtové kázně

1. Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku podle článku II této dohody je porušením rozpočtové kázně
     podle zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů
     (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů.

2. Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených v článku II této dohody pod bodem 1., 2., 3. a 5.
     bude postihováno odvodem za porušení rozpočtové kázně podle § 44a odst. 4 písm. b) zákona
     č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová
     pravidla), ve znění pozdějších předpisů.

3. Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených v článku II této dohody pod bodem 4. bude
     postihováno odvodem za porušení rozpočtové kázně podle § 44a odst. 4 písm. a) zákona
     č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová
     pravidla), ve znění pozdějších předpisů, a to 5% z celkové částky, v níž byla porušena rozpočtová
     kázeň.

4. Nevrácení příspěvku nebo jeho části podle článku VI této dohody je porušením rozpočtové kázně podle
     § 44 odst. 1 písm. b) zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých
     souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů a bude postihováno odvodem
     podle § 44a odst. 4 písm. b) tohoto zákona.

                                                          Článek VIII

                                            Ujednání o vypovězení dohody

1. Úřad práce si vyhrazuje právo dohodu vypovědět v případě, že zaměstnavatel nedodrží podmínky pro
     poskytování příspěvku uvedené v článku II této dohody pod bodem 1., 2., 3. a 5. nebo pokud neúplně
     nebo nepravdivě uvedl údaje ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – VPP“.

2. Smluvní strany mohou dohodu vypovědět, jestliže vyjdou najevo skutečnosti, které existovaly v době
     uzavírání dohody a nebyly smluvní straně bez jejího zavinění známy, pokud tato strana prokáže, že by
     s jejich znalostí tuto dohodu neuzavřela.

3. Smluvní strany mohou dále dohodu vypovědět, jestliže se podstatně změní poměry, které byly
     rozhodující pro stanovení obsahu dohody, a plnění této dohody nelze na smluvní straně z tohoto důvodu
     spravedlivě požadovat.

4. Výpovědní lhůta v případech uvedených v bodě 1., 2. a 3. tohoto článku dohody činí jeden měsíc
     a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi.

5. Úřad práce si vyhrazuje právo neposkytnout příspěvek dle čl. III této dohody, který by zaměstnavateli
     náležel za dobu výpovědní lhůty.

                                                           Článek IX

                                                        Další ujednání

1. Pro účely této dohody se vyplacením mzdy rozumí okamžik, kdy dojde k zaplacení mzdy zaměstnanci
     v hotovosti, okamžik odepsání částky mzdy z účtu zaměstnavatele, je-li odesílána na účet zaměstnance
     nebo okamžik přijetí platby k úhradě poštovním poukazem poskytovatelem poštovních služeb.
     Odvedením pojistného se rozumí okamžik zaplacení pojistného v hotovosti, okamžik přijetí platby k
     úhradě poštovním poukazem poskytovatelem poštovních služeb nebo v případě úhrady prostřednictvím
     účtu u bankovního ústavu okamžik odepsání částky pojistného z účtu zaměstnavatele.

MPSV – OSÚ  -4-
2. Obsah dohody lze měnit pouze se souhlasem obou smluvních stran formou písemných vzestupně
     číslovaných dodatků. Změnu identifikačních údajů, pro vyhotovení dodatku k této dohodě, je
     zaměstnavatel povinen Úřadu práce oznámit písemně bez zbytečného odkladu. Ostatní změny, týkající
     se této dohody, je zaměstnavatel povinen Úřadu práce písemně sdělit vždy tak, aby k uzavření
     případného dodatku došlo před nabytím jejich účinnosti.

3. Zaměstnavatel je povinen spolupracovat s Úřadem práce na zajištění informování zaměstnanců
     o zapojení Evropského sociálního fondu do poskytování příspěvku dle této dohody.

4. Zaměstnavatel souhlasí s využíváním údajů o něm v informačních systémech týkajících se příjemců
     příspěvku pro účely administrace prostředků z rozpočtu EU.

5. Zaměstnavatel je povinen vést účetnictví tak, aby bylo možno vykázat zaúčtování účetních případů
     souvisejících s plněním dohody a aby byl schopen průkazně vše dokladovat dle relevantních předpisů
     EU při následných kontrolách a auditech.

6. Zaměstnavatel je povinen poskytnout písemně Úřadu práce jakékoliv doplňující informace související
     s poskytnutím příspěvku, a to ve lhůtě stanovené Úřadem práce.

7. Zaměstnavatel je při čerpání příspěvku povinen dodržovat plnění politik EU.

8. V případě zániku některé ze smluvních stran přecházejí práva a povinnosti vyplývající z této dohody
     na její právní nástupce.

9. Dohoda je sepsána ve dvou vyhotoveních, z nichž jedno vyhotovení obdrží Úřad práce a jedno
     vyhotovení zaměstnavatel.

10. Smluvní strany prohlašují, že dohoda byla uzavřena po vzájemném projednání a že byly seznámeny
     s veškerými právy a povinnostmi, které pro ně vyplývají z této dohody.

11. Dohoda nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

V Liberci dne 9.11.2015

..................................................................          ..................................................................
          Bc. Klára Tekelyová, DiS.                                                      Ing. Elena Čermáková

ředitelka, Komunitní práce Liberec, o.p.s.                               zastupující ředitelka, krajská pobočka v Liberci

Za Úřad práce vyřizuje: Mgr. Jana Krupičková, DiS.

Telefon:    950132466

Příloha č. 1: Formulář: „ Vyúčtování mzdových nákladů – VPP“

MPSV – OSÚ                                                          -5-