Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
KUPNÍ SMLOUVA v rámci projektu z Programu spolupráce Česká republika – Svobodný stát Sasko 2014 – 2020 „4 města zachraňují přes hranice“ ev. číslo kupujícího: DS201801219 ev. číslo prodávajícího: 017 níže uvedené smluvní strany uzavírají tuto kupní smlouvu (dále jen „smlouva“) dle § 2079 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů I. Účastníci smlouvy 1.1. Kupující: STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC sídlo: Nám. Dr. E. Beneše 1/1, 460 59 Liberec I – Staré Město zastoupený: Tiborem Batthyánym, primátorem města IČ: 002 62 978 DIČ: CZ002 62 978 Bankovní spojení: Ve věcech smluvních: Ing. Martin Benda, vedoucí odboru strategického rozvoje a dotací Zástupce ve věcech technických: (dále jen „kupující“) 1.2. Prodávající: TOMIVOS s.r.o. PSČ, sídlo: Dlouhá 393, 463 31 Mníšek zapsaný v Obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, oddíl C vložka 34436 zastoupený: Ing. Ivo Pavlík, jednatel IČ: 03210910 DIČ: CZ03210910 Bankovní spojení: ve věcech smluvních oprávněn k jednání: Ing. Ivo Pavlík, tel.: , e-mail: ve věcech technických oprávněn k jednání: Ing. Ivo Pavlík, tel.: e-mail: (dále jen „prodávající“) (kupující a prodávající, dále společně také jen jako „účastníci smlouvy“ nebo také jen „smluvní strany“) II. Úvodní ustanovení Strana 1 z 11 2.1. Smluvní strany prohlašují, že identifikační údaje specifikující smluvní strany jsou v souladu s právní skutečností v době uzavření smlouvy. Smluvní strany se zavazují, že změny dotčených údajů písemně oznámí druhé smluvní straně bez zbytečného odkladu. Při změně identifikačních údajů smluvních stran včetně změny účtu není nutné uzavírat ke smlouvě dodatek, jedině že o to požádá jedna ze smluvních stran. 2.2. Prodávající prohlašuje: 2.2.1. že se detailně seznámil s rozsahem a povahou předmětu plnění této smlouvy, 2.2.2. že mu jsou známy veškeré technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné pro realizaci předmětu plnění této smlouvy, 2.2.3. že disponuje takovými kapacitami a odbornými znalostmi, aby předmět plnění této smlouvy provedl za dohodnutou cenu a v dohodnutém termínu. III. Předmět smlouvy 3.1. Prodávající se zavazuje, že dodá kupujícímu interiérové vybavení (dále jen „dodávky“ nebo „vybavení“) dle specifikace uvedené v příloze č. 1 do nově zrekonstruovaného objektu hasičské zbrojnice v Krásné Studánce a umožní mu nabýt k těmto dodávkám vlastnické právo, a kupující se zavazuje, že dodávky převezme a zaplatí prodávajícímu za ně kupní cenu. 3.2. Podrobně je předmět plnění vymezen v projektové dokumentaci pro provedení stavby – Hasičská zbrojnice SDH Krásná Studánka, z 29.5.2017 vypracované Ing. arch. Vojtěchem Šrutem, IČ 86713299, se sídlem Albrechtická 69, 460 01 Liberec. 3.3. Vedle toho se prodávající zavazuje zajistit: - dodávku vybavení a výrobu atypických prvků interiérového vybavení; - rozmístění a montáž veškerého vybavení do místa plnění dle požadavků uvedených v projektové dokumentaci; - instalaci, odzkoušení a ověření správné funkce vybavení - předání veškerých dokumentů, jichž je potřeba k nakládání s výrobky a k jejich řádnému užívání především návodů k obsluze v českém jazyce a záručních listů; - případné zaškolení obsluhy vnitřního vybavení (zástupce hasičské zbrojnice); - likvidace obalů a odpadu; - předání prohlášení o shodě (CE) dodávek, případně atesty nebo jiné dokumenty prokazující, že veškeré dodávky splňují zákonné požadavky, zejména požadavky zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů; - záruční servis po dobu záruční lhůty. 3.4. Předmět smlouvy je realizován v rámci projektu „4 města zachraňují přes hranice“. Jedná se o projekt financovaný z prostředků Evropské unie – Programu spolupráce Česká republika – Svobodný stát Sasko 2014 - 2020. IV. Čas a místo plnění 4.1. Zahájení plnění bude neprodleně po dokončení rekonstrukce stavby objektu hasičské zbrojnice v Krásné Studánce (za dokončení rekonstrukce se považuje protokolární předání a převzetí stavby), a bude uskutečněno na základě písemné výzvy k plnění kupujícího zaslané prodávajícímu. Za písemnou výzvu se považuje i výzva zaslaná e- mailem na adresu: Strana 2 z 11 4.2. Prodávající je povinen předmět plnění smlouvy dle čl. III dokončit nejpozději do 4 týdnů od doručení písemné výzvy prodávajícímu, písemná výzva bude prodávajícímu odeslána 1 týden před protokolárním předáním a převzetím stavby (předpokládaný termín dokončení rekonstrukce září 2018). Prodloužení lhůty může prodávající požadovat pouze v případech, kdy nebude možné plnit předmět smlouvy z důvodů na straně kupujícího. 4.3. Prodávající je povinen alespoň 3 pracovní dny před dokončením plnění smlouvy, vyzvat prokazatelným způsobem kupujícího k převzetí dodávek a dokončeného předmětu plnění. 4.4. Prodávající dodá vybavení do místa plnění, tj. na adresu hasičské zbrojnice JSDH Krásná Studánka, Dětřichovská 268, 460 01 Liberec 31. Prodávající se zavazuje předat kupujícímu spolu s vybavením také doklady, jež jsou nutné k užívání vybavení. V. Předání a převzetí dodávek 5.1. Prodávající se zavazuje dodávky dodat v dohodnutém čase, na dohodnuté místo a v dohodnutém množství, jakosti a provedení dle technických parametrů uvedených v příloze č. 1 této smlouvy. 5.2. Prodávající se zavazuje předat dodávky kupujícímu v prvotřídní kvalitě, tj. bez jakýchkoli vad a nedodělků bránících řádnému užívání, ve stavu odpovídajícím této smlouvě a nabídce prodávajícího podané v rámci výběrového řízení. Vybavení musí být nové, nepoužité. 5.3. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí vybavení pouze za předpokladu, že prodávající neoznámí včas dodání vybavení dle článku V. odst. 1 této smlouvy, a vybavení trpí takovými vadami, pro které ho nelze užívat k účelu vyplývajícímu z této smlouvy, popř. k účelu, který je pro užívání vybavení obvyklý. 5.4. Prodávající prohlašuje, že veškeré dodávky splňují zákonné požadavky, zejména požadavky zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. 5.5. O předání dodávek se sepíše předávací protokol ve dvou vyhotoveních pro kupujícího, který musí obsahovat zejména: - označení osoby prodávajícího včetně uvedení sídla a IČ, - označení osoby kupujícího včetně uvedení sídla a IČ, - označení této smlouvy včetně uvedení jejího evidenčního čísla, - název projektu „4 města zachraňují přes hranice“ a registrační číslo projektu: 100253106 - rozsah a předmět plnění, - čas a místo předání, - jména a vlastnoruční podpis osob odpovědných za plnění této smlouvy, - oznámení kupujícího dle odst. 5.7., pokud kupující provede prohlídku dodávek přímo při jeho předání. 5.6. Prodávající se zavazuje umožnit kupujícímu prohlídku dodávek. 5.7. Kupující se zavazuje provést podrobnou prohlídku předaných dodávek nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne zahájení předání a v této lhůtě oznámit prodávajícímu výhrady k předávanému vybavení. Pokud kupující oznámí prodávajícímu, že nemá výhrady, Strana 3 z 11 nebo žádné výhrady neoznámí, má se za to, že kupující dodávky akceptuje bez výhrad a že dodávky převzal. Pokud kupující zjistí, že vybavení trpí vadami, pro které dle jeho názoru lze vybavení užívat k účelu vyplývajícímu z této smlouvy, popř. k účelu, který je pro užívání vybavení obvyklý, oznámí prodávajícímu, že dodávky akceptuje s výhradami. V takovém případě se má za to, že kupující dodávky převzal. Nelze-li dle názoru kupujícího vybavení pro jeho vady užívat k účelu vyplývajícímu z této smlouvy, popř. k účelu, který je pro užívání vybavení obvyklý, oznámí prodávajícímu, že vybavení odmítá. V takovém případě se má za to, že kupující dodávky nepřevzal. Nepřevzaté dodávky vrátí kupující zpět prodávajícímu, umožňuje-li to povaha věci a nedohodnou-li se smluvní strany jinak. 5.8. Oznámení o výhradách a oznámení o odmítnutí dodávky musí obsahovat popis vad a právo, které kupující v důsledku vady vybavení uplatňuje. 5.9. Prodávající se zavazuje bezplatně odstranit oznámené vady ve lhůtě dle odst. 9.3. této smlouvy. 5.10. Pro opětovné předání dodávek se výše uvedený postup uplatní obdobně. VI. Přechod nebezpečí škody na dodávky a nabytí vlastnického práva 6.1. Nebezpečí škody přechází na kupujícího převzetím dodávek. 6.2. Převzetím dodávek nabývá kupující k dodávkám vlastnické právo. VII. Práva a povinnosti smluvních stran 7.1. Před zahájením výroby předloží prodávající ke schválení zástupci kupujícího dílenskou dokumentaci atypických prvků, pokud se před výrobou nedohodne s kupujícím jinak. 7.2. Dodávka interiérového vybavení bude navazovat na dokončenou rekonstrukci objektu hasičské zbrojnice v Krásné Studánce (za dokončení rekonstrukce objektu se považuje protokolární předání a převzetí objektu). 7.3. Prodávající se zavazuje provést plnění v souladu s podklady k veřejné zakázce a je povinen zajistit, že vybavení bude odpovídat obecně platným právním předpisům ČR, ve smlouvě uvedeným dokumentům a příslušným technickým normám, jejichž závaznost si smluvní strany tímto sjednávají. 7.4. Prodávající je povinen po celou dobu provádění podle této smlouvy disponovat potřebnou kvalifikací. Prodávající je na žádost kupujícího povinen existenci skutečností prokazujících potřebnou kvalifikaci kupujícímu prokázat ve lhůtě stanovené kupujícím a způsobem dle požadavku kupujícího. 7.5. Prodávající se zavazuje neprodleně informovat kupujícího o všech skutečnostech, které by mu mohly způsobit finanční, nebo jinou újmu, o překážkách, které by mohly ohrozit termíny stanovené touto smlouvou a o eventuálních vadách dodaného vybavení. 7.6. Prodávající se zavazuje během rekonstrukce objektu k součinnosti se zhotovitelem stavby TOMIVOS spol. s.r.o., se sídlem Dlouhá 393, 463 31 Mníšek, IČ 03210910. 7.7. Předmět smlouvy je prodávající oprávněn realizovat sám nebo prostřednictvím třetích osob (poddodavatelů). Strana 4 z 11 7.8. Smluvní strany si výslovně sjednaly, že prodávající nese plnou odpovědnost za splnění všech závazků a povinností vyplývajících z této smlouvy i ze strany svých poddodavatelů. To neplatí v případě, že jiná osoba (poddodavatel) převzala společnou a nerozdílnou odpovědnost za plnění této smlouvy. Taková osoba je společně s prodávajícím odpovědná za splnění závazků z této smlouvy i za činnost ostatních poddodavatelů. 7.9. Prodávající se zavazuje k převzetí závazku případného vrácení finančních prostředků a finančního postihu vzniklých kupujícímu vůči poskytovateli grantových či dotačních titulů z důvodu způsobených na straně prodávajícího (např. formou náhrady škody, snížení ve smlouvě stanovené ceny plnění a/nebo smluvní pokuty). 7.10. Prodávající je povinen řádně uchovávat veškerou dokumentaci související s realizací projektu včetně účetních dokladů minimálně do 31.12.2030 a zároveň alespoň po dobu 3 let od ukončení programu, ze kterého je projekt financován, a to zejména pro účely případné kontroly realizace projektu, ověřování plnění povinností vyplývajících ze Stanovení výdajů a Podmínek projektu a také podmínek daných právními předpisy k archivaci těchto dokumentů (zákon č. 563/1991 Sb. o účetnictví a zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty). Prodávající se zavazuje spolupůsobit při výkonu finanční kontroly v souladu se zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, tj. poskytnout kontrolnímu orgánu doklady o dodávkách zboží a služeb hrazených z veřejných výdajů nebo z veřejné finanční podpory v rozsahu nezbytném pro ověření příslušné operace. Prodávající je povinen poskytovat požadované informace a dokumentaci zaměstnancům nebo zmocněncům zadavatele a pověřených orgánů (Saská rozvojová banka – dotační banka, Centra pro regionální rozvoj České republiky; Ministerstva vnitra České republiky, Ministerstva pro místní rozvoj; Ministerstva financí; Evropské komise, Evropského účetního dvora, Nejvyššího kontrolního úřadu, příslušného finančního úřadu a případně dalších oprávněných orgánů státní správy). Dále je prodávající povinen vytvořit výše uvedeným osobám podmínky k provedení kontroly vztahující se k realizaci projektu a poskytnout jim při provádění kontroly součinnost. 7.11. Prodávající se zavazuje oznámit kupujícímu neprodleně všechny podstatné změny a skutečnosti, které mají vliv nebo mohou mít vliv, nebo souvisejí s předmětem smlouvy, nebo se jakýmkoliv způsobem předmětu smlouvy nebo pořízení zboží dotýkají. VIII. Kupní cena a platební podmínky 8.1. Kupní cena je smluvními stranami sjednána na základě nabídky prodávajícího ze dne 19.7.2018, a to ve výši: Celková cena bez DPH 149 300 ,- Kč DPH (21 %) 31 353 ,- Kč Celková cena vč. DP 180 653 ,- Kč 8.2. Cena dle odst. 8.1. je stanovena jako konečná a nepřekročitelná a zahrnuje veškeré náklady nezbytné k řádnému splnění závazků prodávajícího. Cena může být měněna a překročena pouze v souvislosti se změnou DPH. 8.3. Cena dle odst. 8.1. uvedená bez DPH byla stanovena na základě jednotkových cen požadovaných dodávek ve sjednaném množství a kvalitě, které je uvedeno v položkovém rozpočtu v příloze č. 1 této smlouvy. Jednotkové ceny dodávek jsou Strana 5 z 11 stanoveny jako konečné a nepřekročitelné a zahrnují veškeré náklady nezbytné k řádnému splnění závazků prodávajícího, včetně inflace. 8.4. Jednotkové ceny zahrnují veškeré náklady na zhotovení a dodávku včetně obvyklých obalů, dopravy do místa plnění a pojištění při přepravě, instalace (montáže, rozmístění, popř. aplikace), uvedení do provozu s předvedením funkčnosti (u el. zařízení), úklidu a likvidace obalů a odpadů, instruktáže obsluhy osobou k tomu oprávněnou, včetně případných nezbytných revizí, atestů, technické dokumentace. Ceny zahrnují veškeré další náklady prodávajícího nutné pro realizaci předmětu plnění, včetně pojištění, daní, cel a poplatků, úroků z půjček a všech rizik a vlivů (především kursových a inflačních), včetně nákladů na poskytování bezplatného záručního servisu ve sjednaném rozsahu po sjednanou dobu. 8.5. Kupující požaduje, aby byly vyplněny všechny položky a součásti výkazu výměr. 8.6. DPH bude účtována ve výši odpovídající sazbě platné v době uskutečnění zdanitelného plnění. 8.7. Celková cena nesmí být měněna v souvislosti s inflací české koruny, hodnotou kursu české koruny vůči zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurs, stabilitou měny nebo cla. 8.8. Celková cena dodávky může být změněna, za podmínek, že by ve výjimečném případě došlo ke změně množství dodaného vybavení. V takovém případě bude celková cena dodávky odpovídat skutečnému množství dodaného vybavení a jednotkovým cenám uvedeným v příloze č. 1 této smlouvy. 8.9. Platba za dodávku a montáž vybavení, bude provedena v české měně na základě příslušného daňového dokladu (faktury) vystaveného prodávajícím jednorázově na základě protokolu o předání dle odst. 5.5. této smlouvy. 8.10. Prodávající je oprávněn fakturovat cenu po předání dodávek za předpokladu, že podle čl. V této smlouvy jsou dodávky akceptovány bez výhrad a prodávající řádně splnil další závazky vyplývající z této smlouvy. Přílohou faktury bude odsouhlasený a oprávněnými zástupci smluvních stran podepsaný předávací protokol. Faktura musí být vystavena do 15 dnů od vzniku nároku na finanční plnění a odeslána na adresu sídla kupujícího nejpozději do 7 dnů od jejího vystavení. 8.11. Faktura (daňový doklad) je splatná ve lhůtě 30 dnů od jejího doručení kupujícímu. 8.12. Zálohy kupující neposkytuje. 8.13. Faktura (daňový doklad) musí obsahovat zejména: - označení osoby prodávajícího včetně uvedení sídla a IČ (DIČ), - označení osoby kupujícího včetně uvedení sídla, IČ a DIČ, - evidenční číslo faktury a datum vystavení faktury, - den uskutečnění plnění, - cenu bez DPH, sazbu a výši DPH, cenu celkem, - označení této smlouvy včetně uvedení jejího evidenčního čísla DS201801219, - lhůtu splatnosti v souladu s předchozím odstavcem, - označení banky a číslo účtu, na který má být cena poukázána, - rozdělení na rozpočtové položky (investiční a neinvestiční část) - název projektu „4 města zachraňují přes hranice“ a registrační číslo projektu 100253106. Strana 6 z 11 8.14. Kromě náležitostí uvedených v předchozím odstavci musí faktura (daňový doklad) obsahovat náležitosti dle příslušných právních předpisů. 8.15. Jestliže faktura (daňový doklad) nebude obsahovat dohodnuté náležitosti, nebo náležitosti dle příslušných právních předpisů, nebo bude mít jiné vady, je kupující oprávněn ji vrátit prodávající s uvedením vad. V takovém případě se přeruší lhůta splatnosti a počne běžet znovu ve stejné délce doručením opravené faktury (daňového dokladu). 8.16. Dohodnutou kupní cenu uhradí kupující na základě faktury (daňového dokladu), která obsahuje všechny náležitosti stanovené touto smlouvou a příslušnými právními předpisy, bezhotovostním převodem na účet prodávajícího uvedený v čl. I této smlouvy. 8.17. Pro účel dodržení termínu splatnosti je platba považována za uhrazenou v den, kdy byla odepsána z účtu kupujícího. IX. Odpovědnost prodávajícího za vady 9.1. Prodávající poskytuje záruku za jakost na dodávky po dobu min. 24 měsíců, neposkytuje-li sám výrobce záruku delší, od předání bezvadného vybavení. Záruční doba běží ode dne předání a převzetí vybavení v souladu s čl. V této smlouvy. 9.2. Kupující má nárok na bezplatné odstranění jakékoli vady, kterou měla dodávka při předání a převzetí, nebo kterou kupující zjistil kdykoli během záruční doby. 9.3. Prodávající se zavazuje vadu vybavení odstranit neprodleně, nejpozději však do 15 dnů ode dne doručení písemného oznámení kupujícího o vadách vybavení. 9.4. Pokud nelze v důsledku vady užívat vybavení k účelu vyplývajícímu z této smlouvy, popř. k účelu, který je pro užívání vybavení obvyklý, může kupující požadovat dodání nového vybavení. Týká-li se vada pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu této součásti. 9.5. Písemné oznámení vady musí obsahovat její popis a právo, které kupující v důsledku vady vybavení uplatňuje. X. Dohoda o smluvní pokutě, úrok z prodlení, náhrada škody a započtení 10.1. V případě, že prodávající nepředá dodávky v dohodnutém termínu na dohodnuté místo, zavazuje se kupujícímu uhradit smluvní pokutu ve výši 0,5 % z kupní ceny nedodaného interiérového vybavení včetně DPH za každý započatý den prodlení. 10.2. V případě prodlení prodávajícího s odstraněním vad dodávek nebo jejich částí ve lhůtě stanovené touto smlouvou se prodávající zavazuje kupujícímu uhradit smluvní pokutu ve výši 0,5 % z ceny vč. DPH vadného vybavení za každý jeden započatý den prodlení a jednotlivou vadu. 10.3. Smluvní pokuta je splatná ve lhůtě 30 dnů ode dne zániku povinnosti, kterou utvrzuje. Prodávající je povinen na výzvu kupujícího uhradit dosud vzniklou část smluvní pokuty i před zánikem utvrzené povinnosti, v takovém případě je vzniklá část smluvní pokuty splatná ve lhůtě 10 dnů od doručení písemné výzvy prodávajícímu. 10.4. Kupující se zavazuje při prodlení se zaplacením faktury zaplatit prodávajícímu úrok z prodlení ve výši 0,05 % z fakturované částky za každý den prodlení. Kupující není Strana 7 z 11 v prodlení s plněním své povinnosti zaplatit kupní cenu, pokud je prodávající v prodlení s plněním kterékoliv své povinnosti vyplývající z této smlouvy. 10.5. Kupující má právo na náhradu škody způsobené porušením jakékoli povinnosti prodávajícím vztahující se k této smlouvě. Vznikne-li škoda v důsledku porušení povinnosti, která je utvrzena smluvní pokutou, má kupující právo na náhradu škody, která dohodnutou smluvní pokutu převyšuje. Prodávající rovněž odpovídá kupujícímu za škodu, která mu vznikne v důsledku jednání prodávajícího, kterým je porušen ZZVZ. 10.6. Kupující je oprávněn započíst svoji pohledávku, kterou má za prodávajícím, proti pohledávce prodávajícího za kupujícím, a to za podmínek stanovených touto smlouvou a občanským zákoníkem. Pokud prodávající poruší některou ze svých povinností a v důsledku toho vznikne kupujícímu nárok na smluvní pokutu, prohlašuje prodávající, že v takovém případě nebude považovat pohledávku kupujícího za nejistou nebo neurčitou a souhlasí s tím, aby si ji kupující započetl proti nároku prodávajícího na uhrazení faktury, popř. proti jiné pohledávce prodávajícího za kupujícím. 10.7. V případě, že prodávající poruší svoji povinnost dle této smlouvy a v důsledku takového porušení dojde ke krácení dotace či k neuznatelnosti výdajů kupujícího, vzniká kupujícímu nárok na smluvní pokutu ve výši rovnající se zkráceným či neuznatelným výdajům, ať už kupující v důsledku tohoto porušení odstoupil od smlouvy, či nikoliv. XI. Odstoupení od smlouvy 11.1. Smluvní strany mohou odstoupit od této smlouvy z důvodů stanovených zákonem nebo touto smlouvou. 11.2. Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit, pokud prodávající poruší jakoukoli svoji povinnost vyplývající z této smlouvy, pokud prodávající vstoupí do likvidace nebo je proti němu zahájeno insolvenční řízení. 11.3. Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit: - pokud je prodávající v prodlení s dodávkou o více jak 10 dnů, - pokud byla dodávka kupujícím odmítnuta ve smyslu článku V. této smlouvy, - pokud je prodávající v prodlení s odstraněním vad vybavení oznámených v souvislosti s předáním a převzetím vybavení dle článku V. této smlouvy, 11.4. Kupující může závazky vyplývající z této smlouvy vypovědět nebo od smlouvy odstoupit též v případech uvedených v § 223 ZZVZ. 11.5. Kupující má právo nerealizovat předmět smlouvy s ohledem na omezené finanční prostředky. Kupující má právo z důvodů omezení nebo nedostatku finančních prostředků: - plnění smlouvy přerušit na nezbytně nutnou dobu. O dobu přerušení se prodlužuje lhůta a kupující je povinen k pokračování plnění smlouvy prodávajícího písemně vyzvat. Jakmile se strany dohodnou o prodloužení lhůty, je prodávající povinen pokračovat v plnění smlouvy. - po předchozím upozornění prodávajícího ukončit plnění smlouvy a tuto smlouvu vypovědět. V tomto případě zániku smlouvy před splněním závazku náleží prodávajícímu za částečné plnění smlouvy poměrná část celkové ceny zboží; prodávajícímu nenáleží žádné odstupné či kompenzace dalších nákladů a Strana 8 z 11 výdajů spojených s pořízením vybavení a touto smlouvou. V případě sporu stran o výši částečného plnění, bude cena určena znaleckým posudkem znalce, jmenovaného kupujícím. 11.6. Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit bez jakýchkoliv sankcí v případě, že mu nebude poskytnuta dotace z Programu spolupráce Česká republika – Svobodný stát Sasko 2014 – 2020. 12.1. XII. Doručování písemností Ve věcech technických je pro plnění této smlouvy zástupcem a kontaktní osobou na - straně kupujícího: - 12.2. Ve věcech plnění této smlouvy je zástupcem a kontaktní osobou na straně prodávajícího: - Ing. Ivo Pavlík - 12.3. Zástupci smluvních stran, kteří jsou uvedeni v čl. I této smlouvy, jednají za smluvní strany ve všech věcech souvisejících s plněním této smlouvy, zejména podepisují zápisy z jednání smluvních stran a předávací protokol. Určený zástupce kupujícího je též oprávněn oznamovat za kupujícího vady dodávek a činit další oznámení, žádosti či jiné úkony podle této smlouvy. 12.4. Změna zástupců smluvních stran nevyžaduje změnu této smlouvy. Smluvní strana, o jejíhož zástupce jde, je však povinna takovou změnu bez zbytečného odkladu písemně sdělit druhé smluvní straně. 12.5. Kromě jiných způsobů komunikace dohodnutých mezi smluvními stranami se za účinné považují osobní doručování, doručování doporučenou poštou, datovou schránkou, faxem či elektronickou poštou e-mailem. Pro doručování platí kontaktní údaje smluvních stran dle čl. I nebo kontaktní údaje, které si smluvní strany po uzavření této smlouvy písemně oznámily. 12.6. Oznámení správně adresovaná se považují za uskutečněná v případě osobního doručování anebo doručování doporučenou poštou okamžikem doručení, v případě posílání faxem či elektronickou poštou e-mailem okamžikem obdržení potvrzení o doručení od protistrany při použití stejného komunikačního kanálu. XIII. Zveřejnění smlouvy a obchodní tajemství 13.1. Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude uveřejněna v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). 13.2. Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou chráněny zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, …) a nemohou být poskytnuty, a to šedou barvou zvýraznění textu. Neoznačení údajů je považováno za souhlas s jejich uveřejněním a za souhlas subjektu údajů. Strana 9 z 11 13.3. Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv v souladu s § 6 odst. 1 zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). 13.4. Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její účinností jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této smlouvy, nese veškerou odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního důvodu, a to i v případě, že druhá strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí. 13.5. Smluvní strany shodně prohlašují, že cena určená ve smlouvě je cenou obvyklou ve smyslu § 2999 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. 13.6. Prodávající prohlašuje, že skutečnosti uvedené v této smlouvě nepovažuje za obchodní tajemství a uděluje svolení k jejich užití a zveřejnění bez stanovení jakýchkoliv dalších podmínek. XIV. Závěrečná ustanovení 14.1. Není-li v této smlouvě ujednáno jinak, vztahuje se na vztahy z ní vyplývající občanský zákoník, v platném znění. 14.2. Tuto smlouvu je možno měnit pouze písemně na základě vzestupně číslovaných dodatků a to prostřednictvím osob oprávněných k uzavření této smlouvy. 14.3. Prodávající nese riziko změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 občanského zákoníku. 14.4. Prodávající se vzdává práva napadnout případnou relativní neplatnost této smlouvy z jakéhokoli důvodu dle platného občanského zákoníku. 14.5. Prodávající si je vědom, že projekt je spolufinancován z prostředků EU – Programu spolupráce Česká republika – Svobodný stát Sasko 2014-2020. 14.6. Tato smlouva je vyhotovena ve třech vyhotoveních, které mají platnost a závaznost originálu. Kupující obdrží dvě vyhotovení a jedno vyhotovení obdrží prodávající. 14.7. Smluvní strany po jejím přečtení prohlašují, že souhlasí s jejím obsahem, že smlouva byla sepsána určitě, srozumitelně, na základě jejich pravé a svobodné vůle, bez nátlaku na některou ze stran, a že obsahuje úplné ujednání o veškerých skutečnostech a náležitostech, které smluvní strany zamýšlely mezi sebou v souvislosti s dodáním zboží ujednat. 14.8. Práva a povinnosti smluvních stran se řídí ustanoveními této smlouvy, ustanoveními občanského zákoníku a ostatních platných právních předpisů. V případě konfliktu mají přednost ustanovení této smlouvy, pokud nejsou v rozporu s donucujícími ustanoveními občanského zákoníku a dalšími právními předpisy. 14.9. Tato smlouva se řídí českým právem a jakékoliv spory stran budou rozhodovány před příslušnými soudy České republiky. 14.10. Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami. 14.11. Pokud je jakékoli ustanovení této smlouvy po jejím uzavření shledáno za neplatné, neúčinné nebo nevymahatelné, pak tím nebudou dotčeny ostatní části této smlouvy a ostatní její ustanovení zůstane platné, účinné a vymahatelné v celém rozsahu Strana 10 z 11 povoleném zákonem. Strany se tímto zavazují nahradit neplatná, neúčinná nebo nevymahatelná ustanovení novými, přičemž nová ustanovení se musí co nejvíce blížit významu neplatných, neúčinných nebo nevymahatelných ustanovení. 14.12. Nedílnou součástí této smlouvy o dílo je: Příloha č. 1: Oceněný položkový rozpočet V Liberci dne 2.8.2018 V Mníšku dne 1.8.2018 Za kupujícího: Za prodávajícího: ................................................ ................................................ Ing. Martin Benda Ing. Ivo Pavlík, jednatel vedoucí odboru strategického rozvoje a dotací Strana 11 z 11 Aspe Příloha k formuláři pro ocenění nabídky Stavba 260617 HASIČKÁ ZBROJNICE SDH LIBEREC, KRÁSNÁ STUDÁNKA, VNITŘNÍ VOLNÉ VYBAVENÍ číslo a název SO VYBAVENÍ VNTŘNÍ VOLNÉ VYBAVENÍ číslo a název rozpočtu: VYBAVENÍ VNITŘNÍ VOLNÉ VYBAVENÍ Poř. Kód Varianta Název položky jednotka Počet CENA č.pol. položky položky 5 jednotek 4 jednotková celkem 1 2 3 Volné vybavení interiéru KUS 6 INT Oválný stůl atypický dřevěný s ocelovou podnoží pro 18 míst v provedení podle PD 7 8 1 001 1,000 36 746,00 36 746,00 2 002 Židle k oválnému stolu dřevěná, černá stohovatelná KUS 40,000 1 438,00 57 520,00 3 003 Typový pracovní stůl s kovovou podnoží a dřevěnou deskou 1800x800 KUS 1,000 5 140,00 5 140,00 4 004 Typový pracovní stůl s kovovou podnoží a dřevěnou deskou 1200x800 KUS 4,000 4 236,00 16 944,00 5 005 Skříň kancelářská š.1000 hl.42, výš 1800, dvoukřídlové dveře, bílé lamino KUS 4,000 4 530,00 18 120,00 6 006 Skříň kancelářská š.800 hl.42, výš 1800, dvoukřídlové dveře, bílé lamino KUS 3,000 3 860,00 11 580,00 7 011 Odpadkový koš s víkem nerezový volně stojící 5,000 650,00 3 250,00 Odpadkový koš s víkem nerezový volně stojící dodávka včetně dopravy a montáž je zahrnuta KUS v ceně vybavení INT Volné vybavení interiéru 149 300,00 149 300,00 Celkem