Textová podoba smlouvy Smlouva č. 648593: Podpora sestavení ZD výběrového řízení Systém pro plošné kontinuální

Příloha Smlouva Deloite_sken.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB

                                   (číslo smlouvy: 97ZA-000564) uzavřená níže uvedeného
dne, měsíce a roku mezi následujícími smluvními stranami (dále jako „ Smlouva ”):

1. Reditelství silnic a dálnic CR se sídlem Na Pankráci 546/56, 140 00 Praha 4

— Nusle IČO: 659 93 390 DIČ: CZ65993390 právní forma:

   příspěvková organizace            spojení: ČNB, xxxxxxxxxxxxxxxx

zastoupeno: xxxxxxxxxxxxxxx, generálním ředitelem kontaktní e-mail:

   xxxxxxxxxxxxxxx@rsd.cz

(dále jen „Objednatel”)

a

2. Deloitte Advisory s.r.o.

se sídlem: Karolinská 654/2, 186 OO Praha 8 IČO: 275 82 167 DIČ:

   CZ27582167 zápis v obchodním rejstříku: vedeném Městským soudem v Praze,

oddíl C, vl. 1 13225 právní forma: společnost s ručením omezeným bankovní spojení:

   ING Bank N.v., xxxxxxxxxxxxx zastoupen :xxxxxxxxxxxxxxxxx, Partnerem na

základě plné moci kontaktní e-mail:  jsova@deloittece.com

(dále jen „Poskytovatel”)

(Objednatel a Poskytovatel společně dále jen „Smluvní strany” nebo každý samostatně
jen „Smluvní strana”)

                                                       1.
                                        ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1 . I . Režim Smlouvy

        Smlouva je uzavřena na základě výzvy k podání nabídek odeslané Objednatelem
        Poskytovateli dne 21. 10. 2016. Smlouva nebyla uzavřena na základě zadávacího řízení
        dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů
        (dále jen „ZZVZ").

1.2. Objednatel prohlašuje, že:

  1.2.1 je státní příspěvkovou organizací zřízenou Ministerstvem dopravy CR, jejímž
          základním předmětem činnosti je výkon vlastnických práv státu k nemovitostem
          tvořícím dálnice a silnice I. třídy, zabezpečení správy, údržby a oprav dálnic a silnic
          I. třídy a zabezpečení výstavby a modernizace dálnic a silnic I. třídy; a

  1.2.2 splňuje veškeré podmínky a požadavky ve Smlouvě stanovené a je oprávněn Smlouvu
          uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené. Poskytovatel prohlašuje, že:

                             Stránka 1 z 24
      1.3.1 splňuje veškeré podmínky a požadavky stanovené ve Smlouvě, a je oprávněn
               Smlouvu uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené;

      I .3.2 ke dni uzavření Smlouvy vůči němu není vedeno řízení dle zákona č. 182/2006 Sb.,
              o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších
              předpisů, a zároveň se zavazuje Objednatele o všech skutečnostech o hrozícím
              úpadku bezodkladně informovat;

      I .3.3 se náležitě seznámil se všemi podklady, které byly součástí zadávací dokumentace
              Veřejné zakázky včetně všech jejích příloh (dále jen „Zadávací dokumentace”);

      1.3.4 je odborně způsobilý ke splnění všech svých závazků podle Smlouvy;
      1 .3.5 se detailně seznámil s rozsahem a povahou předmětu plnění, že jsou mu známy

              veškeré relevantní technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci
              předmětu plnění, a že disponuje takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které
              jsou nezbytné pro realizaci předmětu plnění za dohodnuté maximální smluvní ceny
              uvedené ve Smlouvě, a to rovněž ve vazbě najím prokázanou kvalifikaci pro plnění
              Veřejné zakázky; a
      1 .3.6 jím poskytované plnění odpovídá všem požadavkům vyplývajícím z platných
              právních předpisů, které se na plnění vztahují.

1.4, Pro vyloučení jakýchkoliv pochybností o vztahu Smlouvy a Zadávací dokumentace j sou
         stanovena tato výkladová pravidla:

      I .4.1 v případě jakékoliv nejistoty ohledně výkladu ustanovení Smlouvy budou tato
              ustanovení vykládána tak, aby v co nejširší míře zohledňovala účel Veřejné zakázky
              vyjádřený Zadávací dokumentací;

      1.4.2 v případě chybějících ustanovení Smlouvy budou použita dostatečně konkrétní
              ustanovení Zadávací dokumentace;

      1.4.3 v případě rozporu mezi ustanoveními Smlouvy a Zadávací dokumentace mají
              přednost ustanovení Smlouvy.

                                                             11.

                                      PŘEDMĚT SMLOUVY

2.I Na základě této Smlouvy se Poskytovatel zavazuje na své náklady a nebezpečí k řádnému a
         včasnému poskytnutí služeb, jak jsou specifikovány v čl. 2.2 Smlouvy, Objednateli.

2.2. Poskytovatel se zavazuje na základě Smlouvy poskytnout Objednateli následující služby:
         Podpora sestavení ZD výběrového řízení Systém pro plošné kontinuální monitorování
         dynamiky dopravních proudů na síti komunikací ČR (dále jen „Služby”). Podrobný
         popis Služeb poskytovaných Poskytovatelem Objednateli na základě Smlouvy je
         obsažen v příloze č. 1 Smlouvy.

2.3. Poskytování Služeb musí splňovat veškeré požadavky stanovené příslušnými právními
         předpisy, profesními či stavovskými předpisy, technickými normami a Zadávací
         dokumentací. Hmotné výsledky Služeb musí být vybaveny veškerými případnými
         certifikáty, atesty a schváleními nutnými k jejich užívání Objednatelem a musí být
         prosté jakýchkoliv právních či faktických vad.

                                  Stránka 2 z 24
2.4. Poskytovatel je povinen předat Objednateli veškeré sjednané nebo nezbytné doklady a
         dokumenty vztahující se k provádění Služeb, a to zejména veškeré podané žádosti,
         rozhodnutí orgánů veřejné správy, spisy a jiné písemné materiály (dále jen
            ,Dokumentace”) a samotné výstupy poskytovaných Služeb jako např. posudek,
         analýza nebo stanovisko (dále jako „Výstup”). Dokumentace a Výstupy musí být
         Objednateli předány v českém jazyce, není-li dohodnuto Smluvními stranami v
         konkrétním případě jinak.

2.5. Objednatel se zavazuje řádně a včas poskytnuté Služby převzít (přijmout) a uhradit
         Poskytovateli cenu sjednanou ve čl. IV. Smlouvy, a to za podmínek stanovených dále v
         této Smlouvě.

2.6. Poskytovatel je povinen na základě této Smlouvy jako nedílnou součást poskytování Služeb
         předat Objednateli Dokumentaci a Výstupy, které se standardně dodávají spolu s dílčí
         Službou poskytovanou na základě této Smlouvy, zejména pak následující Dokumentaci
         a Výstupy:

              Sestavení kvalifikačních parametrů zakázky

              Konsolidace vstupů do věcných částí zadávací dokumentace

              Provázání věcné části obchodních podmínek s technickými podmínkami

              Administrace a zajištění odpovědí k věcným dotazům uchazečů v rámci výběrového
              řízení

              Návrh postupů průběžné kontroly kvality dodávky.

2.7. Objednatel poskytne Poskytovateli za účelem plnění předmětu Smlouvy (poskytnutí
          Služby) plnou součinnost a veškeré dokumenty a podklady (dále jako „Podklady”).

2.8. Objednatel si ve smyslu ust. 100 odst. I ZZVZ vyhrazuje možnost jednostranné změny
          závazků vyplývajících ze Smlouvy, jak dále uvedeno:

      2.8.1 Změna časové limitace (doby plnění Služeb a doby trvání Smlouvy): Objednatel je
               oprávněn jednostranně prodloužit dobu trvání Smlouvy stanovenou ve čl. 15.1
               Smlouvy a dobu plnění Služeb dle čl. 3.2 Smlouvy, a to v případě, kdy nastanou
               následující okolnosti: vázanost prodloužení smlouvy na splnění cíle, dokončení
               projektu atd.
              Objednatel provede v takovém případě změnu závazku jednostranným písemným
              oznámením zaslaným Poskytovateli, přičemž Smluvní strany nejsou povinny o
              takové změně závazku uzavírat dodatek ke Smlouvě.

                       111.

     DOBA A MÍSTO PLNĚNÍ

3.I  Zahájení poskytování Služeb na základě Smlouvy:

     Stránka 3 z 24
           Poskytovatel je povinen zahájit poskytování Služeb Objednateli bezodkladně po nabytí
           účinnosti Smlouvy.

3.2. Doba poskytování Služeb na základě Smlouvy:

           Poskytovatel je povinen poskytovat Služby v období do dne 31. 3. 2017.

           (dále jen „Doba plnění”)

3.3. „VYPUŠTĚNO”

 3.4. V případě, že je výsledkem poskytování Služeb na základě Smlouvy jednorázový Výstup
          ve smyslu čl. 2.4 Smlouvy a Služby nejsou na základě Smlouvy poskytovány
          Objednateli kontinuálně, je Objednatel oprávněn v odůvodněných případech objektivně
          nastalých předem nepředvídatelných okolností na základě svého vlastního rozhodnutí
          jednostranně prodloužit termín poskytnutí Služeb stanovený ve čl. 3.2 Smlouvy, resp.
          termín poskytnutí jednotlivých částí Služeb stanovený ve čl. 3.3 Smlouvy. Prodloužení
          termínu ve smyslu tohoto ustanovení Smlouvy je účinné ode dne doručení písemného
          oznámení o takovém prodloužení Objednatele Poskytovateli, přičemž Smluvní strany se
          rovněž výslovně dohodly, že takové prodloužení nebude mít žádný dopad na cenu za
          poskytování Služeb stanovenou ve čl. IV. Smlouvy. V případě, že Objednatel přistoupí
          jednostranně k prodloužení termínu pro poskytnutí Služeb, neskončí doba trvání
          Smlouvy stanovená ve čl. XV. Smlouvy před uplynutím prodlouženého termínu pro
          poskytnutí Služeb, doba trvání Smlouvy se vždy automaticky prodlouží do uplynutí
          prodlouženého termínu pro poskytnutí Služeb.

 3.5. Pokud není písemně stanoveno Objednatelem pro poskytnutí dílčí Služby jinak, je místem
          plnění Služeb na základě této Smlouvy: Silniční databanka a NDIC, Slovenská 1142/7,
          702 00 Ostrava - Přívoz.

 3.6. Poskytování Služeb je dokončeno jejich úplným a komplexním poskytnutím Objednateli,
          případně úplným a komplexním poskytnutím vymezené části Služeb dle čl. 3.3 Smlouvy
          Objednateli. U Služeb, jejichž nedílnou součástí je předání Výstupů, je poskytování
          Služeb dokončeno řádným předáním Výstupů Služeb Objednateli, o tomto předání
          sepíší Smluvní strany Předávací protokol. U Služeb, jejichž nedílnou součástí není
          předání Výstupů, je poskytnutí Služeb dokončeno jejich řádným poskytnutím
          Objednateli, o řádném poskytnutí Služby vystaví Objednatel Poskytovateli písemné
          potvrzení. Má-li být v rámci poskytování Služeb předána Dokumentace, je podmínkou
          dokončení poskytování Služeb také předání Dokumentace Objednateli Poskytovatelem.

 3.7. Není-li Smluvními stranami písemně dohodnuto jinak, je Poskytovatel povinen předat
          Dokumentaci a Výstupy v místě sídla Objednatele oproti vyhotovení Předávacího
          protokolu, a to na náklady Poskytovatele.

 3.8. Poskytovatel je povinen poskytnout Objednateli Dokumentace a Výstupy k jejich prohlídce
          za účelem ověření jejich bezvadnosti v dostatečné době před jejich předáním ve finální
          fyzické podobě, nejméně však s předstihem 7 (sedm) kalendářních dnů. Poskytovatel
          bere na vědomí, že Objednatel není povinen podepsat Předávací protokol, pokud nebude
          mít dostatečnou možnost ověření Výstupů Služeb, resp. jejich části, z hlediska jejich

                                   Stránka 4 z 24
         řádného a včasného provedení v souladu se Smlouvou. Objednatel je oprávněn přizvat
         k převzetí nebo ověření Výstupů Služeb, resp. jejich části, kteréhokoliv svého
         zaměstnance, zmocněnce, poradce či jakoukoli třetí osobu.

3.9. Objednatel není povinen převzít Služby, resp. jejich části, pokud trpí jakýmikoliv vadami,
         zejména pokud provedení, Dokumentace nebo Výstupy Služeb neodpovídají specifikaci
         Služeb uvedené v čl. 2.2, resp. příloze č. 1 Smlouvy, nebo Služby nejsou provedeny
         řádně nebo úplně.

3.10. V případě, že Objednatel odmítne z důvodů uvedených v čl. 3.9 Služby Dokumentaci nebo
         Výstupy Služeb nebo jejich části převzít, je Poskytovatel povinen bezodkladně odstranit
         vady, které byly důvodem odmítnutí převzetí Služeb Objednatelem a je povinen znovu
         předložit Služby k převzetí Poskytovateli. Tímto není dotčena povinnost Poskytovatele
         poskytnout Služby v termínech stanovených v čl. III. Smlouvy.

3.11. Přesný termín předání Dokumentace nebo Výstupů Služeb je Poskytovatel povinen
        písemně navrhnout Objednateli nejpozději 7 (sedm) kalendářních dnů před plánovaným
        dnem předání. Objednatel má právo navržený termín s přihlédnutím ke svým
        organizačním a provozním potřebám změnit a stanovit závazný náhradní termín..
        Objednatel je povinen takový náhradní termín akceptovat, ledaže se Smluvní strany
        dohodnou písemně na jiném termínu předání Dokumentace nebo Výstupů Služeb nebo
        jejich části.

3.12. Vlastnické právo k hmotným výsledkům poskytování Služeb, tj. k Dokumentaci a
         Výstupům, přechází na Objednatele okamžikem sepsání příslušného předávacího
         protokolu.

                  CENA ZA POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB

4.1. Cena Služeb

Celková nabídková cena Poskytovatele za řádné, včasné a úplné poskytnutí Služeb dle
této Smlouvy činí:

Celková cena Služeb  DPH v zákonné výši       Celková cena Služeb
bez                                                včetně DPH

           DPH

I .222.200,- Kč      256.665,- Kč             1.478.862,- Kč

Bez ohledu na výše uvedenou nabídkovou cenu Poskytovatele se Objednatel zavazuje
uhradit Poskytovateli za skutečně řádně poskytnuté Služby cenu stanovenou dle přílohy
č. 2 Smlouvy. V uvedené příloze č. 2 Smlouvy jsou obsaženy jednotkové ceny (bez DPH
a včetně DPH) za poskytnutí jednotlivých dílčích Služeb Poskytovatelem Objednateli.
Souhrn cen v příloze č. 2 Smlouvy musí být roven výše uvedené nabídkové ceně
Poskytovatele (dále jen „Cena Služeb”).

4.2. Cena za poskytování Služeb (včetně DPH) stanovená ve čl. 4.I je sjednána jako maximální
         a nepřekročitelná s výjimkou zákonné změny sazby DPH a případné aplikace vyhrazené
         změny závazku.

                                  Stránka 5 z 24
 4.3. Není-li ve Smlouvě uvedeno jinak, Cena Služeb zahrnuje veškeré náklady Poskytovatele
          spojené s plněním Smlouvy, a to zejména veškeré náklady na dopravu, vyhotovování
          tisků a kopií, tlumočnické a překladatelské služby, telefonní služby, úplatu za
          poskytnutí licence k právům duševního vlastnictví a jakékoli další případné poplatky
          související s plněním této Smlouvy.

 4.4. Pro vyloučení jakýchkoli pochybností se stanoví, že Poskytovatel je povinen uhradit
         jakékoli dodatečné náklady nebo jakékoli dodatečné poplatky související s plněním této
         Smlouvy bez toho, že by tím Poskytovateli vznikl vůči Objednateli jakýkoli dodatečný
         finanční nárok.

                                     PLATEBNÍ PODMÍNKY

 5.1. Podkladem pro úhradu Ceny Služeb bude daňový doklad vystavený Poskytovatelem v
          souladu s tímto článkem Smlouvy splňující požadavky právních předpisů, zejména
          zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, ust. Š 29 zákona č.
          235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon
          o DPH”) a ust. 435 NOZ (dále jako „Faktura”).

 5.2. Faktura vystavená Poskytovatelem musí obsahovat evidenční číslo Smlouvy a ve vztahu
         ke Službám, resp. části Služeb, věcně správné a dostatečně podrobné údaje, které
         jednoznačně identifikují fakturované plnění a tuto Smlouvu. Přílohou každé Faktury
         musí být kopie Předávacího protokolu nebo jiného písemného potvrzení vystaveného
         Objednatelem dle čl. 3,6 Smlouvy dokládajících oprávněnost fakturované částky. Pokud
         Faktura nebude obsahovat všechny požadované údaje a náležitosti nebo budou-li tyto
         údaje uvedeny Poskytovatelem chybně, je Objednatel oprávněn takovou Fakturu
         Poskytovateli ve lhůtě splatnosti vrátit k odstranění nedostatků, aniž by se tak dostal do
         prodlení, Poskytovatel je povinen zaslat Objednateli novou (opravenou) Fakturu ve
         lhůtě patnácti (15) kalendářních dnů ode dne doručení prvotní (chybné) Faktury
         Poskytovateli. Pro vyloučení pochybností se stanoví, že Objednatel není v takovém
         případě povinen hradit Fakturu v termínu splatnosti uvedeném na prvotní (chybné)
         Faktuře a Poskytovateli nevzniká v souvislosti s prvotní Fakturou žádný nárok na úroky
         z prodlení.

 5.3 Poskytovatel je oprávněn vystavit Fakturu na úhradu Ceny Služeb stanovené ve čl. 4.1
          Smlouvy nebo Ceny stanovené části Služeb dle čl. 5.8 Smlouvy nejdříve v den úplného
          poskytnutí Služeb nebo úplného poskytnutí části Služeb stanovené ve čl. 5.8 Smlouvy,
          vždy však až po podpisu Předávacího protokolu nebo jiného písemného potvrzení
          vystaveného Objednatelem dle čl. 3.6 Smlouvy potvrzujícího řádné poskytnutí Služeb
          Objednatelem. Faktura musí být doručena Objednateli nejpozději do třiceti (30)
          kalendářních dnů ode dne, ve kterém Poskytovateli vzniklo právo na vystavení Faktury.

5.4. Poskytovatel je povinen vést podrobný výkaz zahrnující charakteristiku každého plnění
        prováděného v rámci Služeb, údaj o odpracovaném času, případně jiných vykázaných
        měrných jednotkách, a záznam o veškerých výdajích vynaložených jménem
        Objednatele v souladu s plněním předmětu Smlouvy, a to vždy v rozsahu a podrobnosti
        dle charakteru poskytované Služby. Objednatel je oprávněn provést kdykoliv za trvání

                                   Stránka 6 z 24
Smlouvy a následně po dobu I (jednoho) kalendářního roku po ukončení Smlouvy
kontrolu výkazů. Poskytovatel je povinen umožnit Objednateli provedení kontroly
výkazů nebo předložit Objednateli kopii výkazů ve lhůtě 7 (sedmi) kalendářních dnů
ode dne oznámení takového požadavku Objednatelem.

5.5. Faktura je splatná nejpozději v den stanovený Poskytovatelem na Faktuře, přičemž
         stanovený den splatnosti Faktury musí následovat nejméně 30 (třicet) kalendářních dnů
         po dni doručení Faktury Objednateli. V případě vrácení Faktury Objednatelem zpět
         Poskytovateli postupem podle čl. 5.2 Smlouvy započne běžet nová lhůta splatnosti až
         okamžikem doručení nové (opravené) Faktury objednateli.. Připadne-li poslední den
         lhůty splatnosti Faktury na sobotu, neděli nebo státní svátek, pak je posledním dnem
         této lhůty následující pracovní den.

5.6. Smluvní strany se dohodly, že povinnost úhrady Faktury vystavené Poskytovatelem za
         poskytování Služby nebo její části je splněna okamžikem odepsání příslušné peněžní
         částky z účtu Objednatele ve prospěch účtu Poskytovatele uvedeného na Faktuře.

5.7. Platby budou probíhat v Kč (korunách českých) a rovněž veškeré cenové údaje budou
         uvedeny v této měně.

5.8. Úhrada Ceny Služeb

Objednatel se zavazuje zaplatit Poskytovateli za poskytnutí Služeb Cenu Služeb
uvedenou v souladu se Smlouvou na Faktuře vystavené Poskytovatelem po řádném
poskytnutí Služeb včetně předání všech Dokumentů a Výstupů Objednateli.

5.9. Poskytovatel je oprávněn zaslat Objednateli Fakturu v listinné nebo elektronické formě.

Faktury vystavené Poskytovatelem v listinné formě budou zaslány na následující
kontaktní adresu Objednatele:

Reditelství silnic a dálnic CR

odbor:   Silniční databanka a NDIC

adresa:  Slovenská 1142/7, Ostrava - Přívoz

psč•.    702 oo

k rukám: Ctirada Weissmanna

Faktury vystavené Poskytovatelem v elektronické formě budou zaslány na následující

kontaktní adresu Objednatele:

Ředitelství silnic a dálnic CR odbor:
       Silniční databanka a NDIC e-mail:
       XXXXXXXXXXXXXX@rsd.cz k

rukám: XXXXXXXXXXXXXXX

5.10. Objednatel neposkytuje Poskytovateli žádné zálohy na plnění Smlouvy.

5.11 Poskytovatel prohlašuje, že správce daně před uzavřením Smlouvy nerozhodl, že
        Poskytovatel je nespolehlivým plátcem ve smyslu 106a zákona o DPH (dále jen
        „Nespolehlivý plátce”). V případě, že správce daně rozhodne o tom, že Poskytovatel je
        Nespolehlivým plátcem, zavazuje se Poskytovatel o tomto informovat Objednatele do
        tří (3) pracovních dní. Stane-li se Poskytovatel nespolehlivým plátcem, uhradí

                                  Stránka 7 z 24
          Objednatel Poskytovateli pouze základ daně, přičemž DPH bude Objednatelem
          uhrazena Poskytovateli až po písemném doložení Poskytovatele o jeho úhradě této DPH
          příslušnému správci daně.

                                                Vl.

                       PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN

 6.1 Poskytovatel Služeb prohlašuje, že splňuje všechny požadavky stanovené relevantními
          právními předpisy, profesními a stavovskými předpisy, příslušnými technickými
          normami, Zadávací dokumentací a Smlouvou.

6.2 Poskytovatel se zavazuje:

       6.2.1 poskytovat Služby na základě této Smlouvy v souladu s relevantními právními
                předpisy, příslušnými technickými normami a pravidly stanovenými profesními a
                stavovskými předpisy;

       6.2.2 plnit Smlouvu řádně a včas plnění bez faktických a právních vad;

       6.2.3 postupovat při plnění Smlouvy s odbornou péčí, podle nejlepších znalostí a
                schopností, sledovat a chránit oprávněné zájmy Objednatele a postupovat v souladu
                s jeho pokyny a interními předpisy souvisejícími s předmětem plnění Smlouvy (či
                jeho dílčí části), které Objednatel Poskytovateli poskytne, nebo s pokyny jím
                pověřených osob;

       6.2.4 bez zbytečného odkladu oznámit Objednateli veškeré skutečnosti, které mohou mít
                vliv na povahu nebo na podmínky plnění Smlouvy, zejména je Poskytovatel
                povinen bezodkladně, nejpozději však do 3 (tří) kalendářních dnů, písemně oznámit
                Objednateli změny své majetkové struktury, změnu své právní formy, snížení
                základního kapitálu, vstup do likvidace, zahájení insolvenčního řízení s
                Poskytovatelem a prohlášení úpadku Poskytovatele;

       6.2.5 informovat bezodkladně, nejpozději však do 3 (tří) kalendářních dnů, Objednatele o
                jakýchkoliv zjištěných překážkách plnění Smlouvy (byt' by za ně Poskytovatel
                neodpovídal), o vznesených požadavcích orgánů veřejné moci (státního dozoru) a
                o uplatněných nárocích třetích osob, které by mohly ovlivnit plnění Smlouvy
                Poskytovatelem;

       6.2.6 poskytnout Objednateli veškerou nezbytnou součinnost ke splnění předmětu
       Smlouvy;

      6.2.7 na žádost Objednatele spolupracovat či poskytnout maximální součinnost dalším
               dodavatelům Objednatele;

      6.2.8 byl-li vydán Objednatelem provozní řád pro místo plnění Smlouvy, seznámit se s
               ním, dodržovat ho a provádět svoje činnosti tak, aby nebyl v nadbytečném rozsahu
               omezen provoz na pracovištích Objednatele, Poskytovatel zejména zajistí, aby
               všechny osoby, které se na jeho straně podílí na plnění předmětu Smlouvy, a které
               budou přítomny v prostorách Objednatele, dodržovaly všechny bezpečnostní a
               provozní předpisy tak, jak s nimi byly seznámeny Objednatelem;

      6.2.9 informovat Objednatele na jeho žádost o průběhu plnění předmětu Smlouvy a
               akceptovat jeho doplňující pokyny a připomínky k plnění předmětu Smlouvy;

                                   Stránka 8 z 24
      6.2.10 použít veškeré Podklady a věci předané mu Objednatelem pouze pro účely Smlouvy
               a zabezpečit jejich řádné vrácení Objednateli, bude-li to objektivně možné
               vzhledem k jejich povaze a způsobu použití;

      6.2.11 před dokončením poskytovaných Služeb předat Objednateli veškerou Dokumentaci
               a Výstupy vztahující se k provádění Služeb;

      6.2.12 Poskytovatel je povinen kdykoliv předložit na žádost Objednatele bez zbytečného
              odkladu originály veškerých dokladů osvědčujících, že má sám, popř.
              prostřednictvím svého poddodavatele, všechna příslušná oprávnění nezbytná k
              poskytování Služeb, a to zejména oprávnění a certifikáty požadované Zadávací
              dokumentaci. Poskytovatel je povinen udržovat veškerá taková oprávnění a
              certifikáty v platnosti po celou dobu platnosti Smlouvy. V případě shledání
              jakéhokoliv nedostatku je Objednatel oprávněn vyzvat Poskytovatele k jeho
              odstranění a Poskytovatel je povinen jej bezodkladně po doručení výzvy nedostatek
              odstranit. Poskytovatel je povinen předložit Objednateli originály dokladů do 3 (tří)
              pracovních dnů ode dne doručení žádosti Objednatele.

6.3 Poskytovatel není oprávněn postoupit či jinak převést svá práva či povinnosti vyplývající z
         této Smlouvy či jejich část na třetí osobu bez předchozího písemného souhlasu
         Objednatele. Poskytovatel není oprávněn jednostranně započítat své peněžité
         pohledávky vůči Objednateli proti peněžitým pohledávkám Objednatele vůči
         Poskytovateli.

6.4 V případě, že Poskytovatel využije při plnění Smlouvy třetích osob, zůstává vůči
         Objednateli plně odpovědný za řádné a včasné plnění Smlouvy tak, jako kdyby Smlouvu
         plnil sám. Uzavření poddodavatelské smlouvy na plnění části předmětu Smlouvy s
         poddodavatelem (třetí osobou) nezbavuje Poskytovatele jakýchkoliv závazků
         vyplývajících ze Smlouvy.

6.5 Objednatel se zavazuje:

      6.5.1 poskytovat Poskytovateli úplné, pravdivé a včasné informace potřebné k řádnému a
               včasnému plnění Služeb dle Smlouvy;

      6.5.2 zabezpečit pro pracovníky a jiné oprávněné osoby Poskytovatele přístup do určených
               objektů Objednatele za účelem řádného a včasného plnění Smlouvy;

      6.5.3 poskytnout Poskytovateli podklady nezbytné k provedení Služeb, jestliže
               Poskytovatel takovými podklady nedisponuje a není si je objektivně schopen a/nebo
               oprávněn opatřit sám;

      6.5.4 zabezpečit účast pracovníků Objednatele či jím určených osob na pracovních
               schůzkách;

      6.5.5 poskytnout Poskytovateli součinnost nezbytnou k řádnému a včasnému poskytování
               Služeb.

 6.6 Jakýkoli Podklad k provedení Služeb či jakákoli jiná věc ve vlastnictví Objednatele, která
          bude předána Poskytovateli za účelem jejího použití při plnění Smlouvy, zůstane ve
          vlastnictví Objednatele. Je-li to možné, bude věc předaná Objednatelem vhodným
          způsobem označena. O předání Podkladů k provedení Služeb a jiných věcí Objednatele
          sepíší Smluvní strany předávací protokol nebo povedou jinou vhodnou evidenci. Po

                                   Stránka 9 z 24
          poskytnutí Služeb provede Poskytovatel inventuru Podkladů a věcí ve vlastnictví
          Objednatele, které mu byly předány za účelem jejich použití při plnění Smlouvy.
          Podklady a věci, které nebyly-li při poskytování Služeb Poskytovatelem spotřebovány,
          předá Poskytovatel po skončení poskytování Služeb Objednateli, o předání Podkladů a
          věcí sepíší Smluvní strany předávací protokol. Při sjednání schůzky za účelem předání
          Podkladů a věcí si Smluvní strany poskytnout nezbytnou součinnost. Od okamžiku
          převzetí Podkladu nebo věci Poskytovatelem od Objednatele do případného vrácení
          Podkladu nebo věci Objednateli nese Poskytovatel nebezpečí vzniku škody, ztráty nebo
          zničení takové věci.

 6.7 Osoby určené Poskytovatelem k provádění Služeb musí být řádně odborně způsobilé a musí
          být držitelem veškerých potřebných oprávnění nezbytných pro výkon Služeb a jejich
          kvalifikace musí odpovídat minimálním požadavkům stanoveným Objednatelem ve
          Smlouvě a/nebo Zadávací dokumentaci.

 6.8 Je-li pro účely poskytování Služeb dle Smlouvy nezbytné udělení plné moci Poskytovateli
          ze strany Objednatele, je Poskytovatel povinen Objednatele s dostatečným časovým
          předstihem požádat o udělení takové plné moci. Objednatel posoudí žádost
          Poskytovatele a shledá-li, že je žádost odůvodněná, udělí požadovanou plnou moc
          Poskytovateli bez zbytečného odkladu.

                                                   VII.
                                  VADY POSKYTOVANÝCH SLUŽEB

7.1 Poskytovatel je povinen poskytovat Služby řádně a včas.

 7.2 Objednatel je oprávněn uplatnit (reklamovat) u Poskytovatele vady poskytnutých Služeb
          včetně Dokumentace a Výstupů Služeb, jestliže nebyly poskytnuty v souladu se
          Smlouvou. Objednatel je povinen uplatnit vadu poskytnutých Služeb u Poskytovatele
          bez zbytečného odkladu poté, kdy Objednatel vadu zjistil (dále jen „Vytčení vady” a
          „Vytčená vada”). K Vytčení vady Dokumentace a Výstupů Služeb zachycených na
          hmotném podkladě je Objednatel oprávněn ve lhůtě 2 (dvou) měsíců ode dne převzetí
          dané Dokumentace nebo Výstupu Služby, tj. ode dne podpisu příslušného Předávacího
          protokolu nebo jiného relevantního dokladu o převzetí Služby.

 7.3 poskytovatel je povinen zahájit práce na odstranění Vytčené vady bez zbytečného odkladu
          po Vytčení vady Objednatelem, nejpozději však do pěti (5) kalendářních dnů ode dne
          Vytčení vady Objednatelem (dále jen „Vytčená vada”). Objednatel je oprávněn
          požadovat namísto odstranění Vytčené vady slevu z Ceny Služeb, resp. z Ceny dané
          části Služeb).

 7.4 Jestliže je Vytčená vada vzhledem k povaze Služeb a Výstupů Služeb neodstranitelná, je
          Objednatel oprávněn požadovat po Poskytovateli v rámci Vytčení vady zcela nové
          provedení Služeb nebo slevu z Ceny Služeb nebo je oprávněn od Smlouvy odstoupit, a
          to dle své volby učiněné v okamžiku uplatnění vady u Poskytovatele.

 7.5 Jestliže má Vytčená vada charakter vady právní (zejména v případě uplatnění práv k
          Dokumentaci nebo Výstupům Služeb třetí osobou), je Objednatel oprávněn požadovat
          po Poskytovateli odstranění Vytčené vady spočívající v zajištění nerušeného užívání

                                   Stránka 10 z 24
          Služeb, resp. Výstupů Služeb Objednatelem, a/nebo slevu z Ceny Služeb a/nebo je
          oprávněn od Smlouvy odstoupit, a to dle své volby učiněné při uplatnění vady Služeb.

 7.6 Smluvní strany se mohou na žádost Objednatele písemně dohodnout na jiném způsobu řešení
          Vytčení vady.

 7.7 Pro vyloučení pochybností Smluvní strany uvádí, že pokud Objednatel neuplatní v rámci
          Vytčení vad jiné řešení Vytčené vady dle čl. 7.3 až 7.5 než je odstranění Vytčené vady,
          je Poskytovatel povinen vyřešit Vytknutou vadu jejím bezplatným odstraněním.

 7.8 Poskytovatel je povinen postupovat při odstraňování Vytčených vad Služeb, resp. vad
          Dokumentace nebo Výstupů Služeb s odbornou péčí, Vytčené vady odstraňovat v
          termínech stanovených k tomu Objednatelem s přihlédnutím k objektivní časové
          náročnosti odstranění dané Vytčené vady. Při odstranění vady Služeb je Poskytovatel
          povinen postupovat v souladu s požadavky a instrukcemi Objednatele a v souladu s
          jemu známými zájmy Objednatele. Poskytovatel je povinen po celou dobu odstraňování
          Vytčených vad pravidelně písemně informovat o postupu jejich odstraňování
          Objednatele

 7.9 V případě Vytčených vad u Dokumentace nebo Výstupů Služeb, je Poskytovatel povinen
          odstranit jejich vady ve lhůtě stanovené mu k tomu Objednatelem a předat je
          Objednateli (nezvolil-li Objednatel jiný způsob řešení Vytčené vady). Objednatel je
          oprávněn odmítnout převzetí Dokumentace nebo Výstupů Služeb, pokud zjistí, že
          Vytčené vady nebyly Poskytovatelem řádně odstraněny. V případě, že Objednatel
          odmítne převzít Dokumentaci nebo Výstupy, u nichž nebyly odstraněny
          Poskytovatelem vady, má se za to, že Vytčená vada je vadou neodstranitelnou, a
          Objednatel má dále právo požadovat slevu z Ceny Služeb nebo zcela nové poskytnutí
          Služeb nebo má právo od Smlouvy odstoupit, a to dle své volby učiněné při odmítnutí
          převzetí Dokumentace nebo Výstupů z důvodu neodstranění jejich vad.

                                                  VIII
                                    SANKCE A NÁHRADA ŠKODY

 8.1 Smluvní strany se zavazují k vyvinutí maximálního úsilí k předcházení škodám a k
 minimalizaci vzniklých škod. Smluvní strany nesou odpovědnost za škodu dle platných právních
 předpisů a Smlouvy.

8.2 V případě prodlení Poskytovatele s poskytnutím Služeb nebo předáním Dokumentace nebo
        Výstupů Služeb v termínech stanovených v čl. 3.2 nebo v čl. 3.3 Smlouvy nebo v
        Harmonogramu stanoveném v příloze č. 3 Smlouvy, je Objednatel oprávněn požadovat
        po Poskytovateli úhradu smluvní pokuty ve výši 0,1 % z Ceny Služeb, a to za každý i
        započatý den prodlení, nejvýše však celkem 10% z Ceny Služeb. V případě, že je Cena
        Služeb hrazena postupně ve více platbách vždy za příslušnou část poskytnutých Služeb
        ve smyslu čl. 5.8 Smlouvy, je Objednatel oprávněn požadovat po Poskytovateli úhradu
        smluvní pokuty ve výši 0,5 % z Ceny příslušné části Služeb, s jejímž plněním je
        Poskytovatel v prodlení, nejvýše však celkem 10% z Ceny dané Služby.

8.3 V případě porušení povinnosti Poskytovatele předložit Objednateli pojistný certifikát
        (pojistnou smlouvu) dle čl. X. Smlouvy, je Objednatel oprávněn požadovat na

                                  Stránka 11 z 24
        Poskytovateli uhrazení smluvní pokuty ve výši 10.000,- Kč za každý den prodlení s
        předložením pojistného certifikátu (pojistné smlouvy) a každý jednotlivý případ.

8.4 V případě porušení povinnosti Poskytovatele odstranit Vytčené vady Služeb ve lhůtě
        stanovené dle čl. 7.8 nebo čl. 7.9 Smlouvy, je Objednatel oprávněn požadovat na
        Poskytovateli uhrazení smluvní pokuty ve výši 0,1%, z Ceny Služeb za každý den
        prodlení s odstraněním reklamované vady a jednotlivou vadu, nejvýše však celkem 10%
        z Ceny Služeb,

8.5 V případě porušení povinnosti Poskytovatele k poskytnutí součinnosti dle bodu 6.2.6 nebo
        bodu 6.2.7 Smlouvy, je Objednatel oprávněn požadovat na Poskytovateli uhrazení
        smluvní pokuty ve výši 10.000,- Kč za každý jednotlivý případ.

8.6 V případě porušení povinnosti Poskytovatele k předání Dokumentace a/nebo Výstupů dle
        bodu 6.2.11, je Objednatel oprávněn požadovat na Poskytovateli uhrazení smluvní
        pokuty ve výši 0,1% z Ceny Služeb stanovené v čl. 4.1 Smlouvy za každý den prodlení
        s předáním Dokumentace a/nebo Výstupů a za každý jednotlivý případ, nejvýše však
        celkem 10% z Ceny Služeb.,

8.7 V případě porušení povinnosti Poskytovatele předložit na žádost Objednatele bez
         zbytečného odkladu originál jakéhokoliv dokumentu předkládaného dle bodu 6.2.12
         Smlouvy, je Objednatel oprávněn požadovat na Poskytovateli uhrazení smluvní pokuty
         ve výši 0,1% z Ceny Služeb stanovené v čl. 4.I Smlouvy za každý den prodlení s
         předáním dokumentu a za každý jednotlivý případ, nejvýše však celkem 10% z Ceny
         Služeb,

8.8 Objednatel informuje Poskytovatele o uplatnění nároku na uhrazení smluvní pokuty
         zasláním písemného oznámení Objednatele o vzniku nároku na zaplacení smluvní
         pokuty obsahujícího stručný popis a časové určení porušení smluvní povinnosti, které v
         souladu se Smlouvou založilo nárok Objednatele na zaplacení smluvní pokuty. Spolu s
         oznámením zašle Objednatel Poskytovateli odpovídající Fakturu na uhrazení smluvní
         pokuty s platebními údaji. Smluvní pokuta je splatná ve lhůtě stanovené v příslušné
         Faktuře, která činí nejméně 15 (patnáct) kalendářních dnů ode dne odeslání Faktury
         Objednatelem Poskytovateli. V ostatním (náležitosti Faktury, chyby Faktury apod.) se
         použije čl. V Smlouvy obdobně.

  8.9 Pokud je Poskytovatel v prodlení s uhrazením smluvní pokuty, je Objednatel oprávněn
           požadovat rovněž uhrazení úroku z prodlení ve výši stanovené nařízením vlády č.
           351/2013 Sb., kterým se určuje výše úroků z prodlení.

  8.10 Uplatněním smluvní pokuty Objednatelem není dotčen nárok Objednatele na náhradu
           škody v plné výši a současně nezaniká povinnost Poskytovatele splnit povinnost, jejíž
           plnění bylo zajištěno smluvní pokutou. Uplatněním smluvní pokuty není dotčeno právo
           Objednatele odstoupit od Smlouvy z důvodu prodlení Poskytovatele.

  8.1 1 Poskytovatel je oprávněn požadovat po Objednateli v případě prodlení Objednatele s
           úhradou Ceny Služeb úrok z prodlení ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013
           Sb., kterým se určuje výše úroků z prodlení.

                                  Stránka 12 z 24
  8.12 Povinnosti k náhradě škody, k zaplacení smluvní pokuty nebo úroku z prodlení se Smluvní
          strana zprostí, jestliže prokáže, že jí v plnění povinností vyplývajících ze Smlouvy
          dočasně nebo trvale zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka
          vzniklá nezávisle na její vůli ve smyslu ust. 2913 NOZ (dále jako „Okolnost vylučující
          odpovědnost”). Nastane-li Okolnost vylučující odpovědnost, je dotčená Smluvní strana
          povinna písemně oznámit tuto skutečnost nejpozději do 3 (tří) kalendářních dnů od
          vzniku takové Okolnosti vylučující odpovědnost druhé Smluvní straně. Doba plnění se
          v takovém případě prodlužuje o dobu trvání Okolnosti vylučující odpovědnost. Za
          Okolnost vylučující odpovědnost se nepovažuje překážka vzniklá z osobních (např.
          personální změny) nebo hospodářských (např. prodlení poddodavatelů) poměrů Smluvní
          strany, překážka vzniklá až v době, kdy byla dotčená Smluvní strana již v prodlení s
          plněním dané smluvní povinnosti, ani překážka, kterou byla Smluvní strana povinna
          podle Smlouvy překonat.

 8.13 Poskytovatel si je vědom toho, že poskytnutí Služby na základě Smlouvy může být
         spolufinancováno z prostředků třetí osoby, např. ze strukturálních fondů Evropské unie
         (dále jako „Spolufinancující osoba”). Od okamžiku, kdy Objednatel písemně oznámí
         Poskytovateli, že na úhradu Ceny Služeb budou poskytnuty peněžní prostředky
         Spolufinancující osobou spolu s označením Spolufinancující osoby a příslušného
         programu, ze kterého jsou peněžní prostředky na úhradu Ceny Služeb poskytnuty,
         zavazuje se Poskytovatel při plnění Smlouvy postupovat v souladu s pravidly pro
         příjemce příspěvků (spolufinancování) od Spolufinancující osoby včetně relevantních
         příruček, metodik, oznámení a písemných pokynů Spolufinancující osoby. Poskytovatel
         se v této souvislosti zavazuje umožnit osobám oprávněným k výkonu kontroly dle
         právních předpisů CR nebo pravidel Spolufinancující osoby provedení kontroly dokladů
         souvisejících s plněním Smlouvy, a to po celou dobu stanovenou právními předpisy
         České republiky a pravidly Spolufinancující osoby. V případě, že nebude v důsledku
         prodlení Poskytovatele s plněním Smlouvy vyplacena finanční podpora Spolufinancující
         osobou nebo bude finanční podpora vyplácená Objednateli zkrácena nebo bude
         Objednateli uložena z uvedeného důvodu Spolufinancující osobou sankce, bude
         Poskytovatel povinen uhradit Objednateli takto vzniklou škodu.

                            PRÁVA DUŠEVNÍHO VLASTNICTVÍ

   Je-li výsledkem poskytnutých Služeb na základě Smlouvy Dokumentace nebo Výstup
        obsahující autorské dílo ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, ve znění
        pozdějších předpisů (dále jen „AZ'), postupuje se při jeho užití podle tohoto článku
        Smlouvy.

9.2 Objednatel je oprávněn veškeré součásti Služeb včetně Dokumentace a Výstupů
        poskytovaných Služeb považované za autorské dílo nebo obsahující autorské dílo ve
        smyslu AZ (dále jen ,Autorské dílo”) užívat, jak dále stanoveno v tomto článku
        Smlouvy.

9.3 Objednatel je oprávněn Autorské dílo užívat dle níže uvedených licenčních podmínek (dále
        jen „Licence”), a to od okamžiku účinnosti poskytnutí Licence Poskytovatelem, přičemž
        Poskytovatel poskytuje Objednateli Licenci s účinností, která nastává okamžikem
        předání Dokumentace nebo Výstupu Služeb nebo jejich části, jehož je Autorské dílo

                                  Stránka 13 z 24
        součástí. Licence je udělena k užití Autorského díla Objednatelem k jakémukoliv účelu
        a v rozsahu, v jakém uzná za nezbytné, vhodné či přiměřené. Pro vyloučení všech
        pochybností to znamená, že:

   9.3.1 Licence je nevýhradní a neomezená, a to zejména ke splnění celého předmětu Smlouvy
            (je-li Autorským dílem počítačový program, vztahuje se Licence ve stejném rozsahu
            na Autorské dílo ve strojovém i zdrojovém kódu, jakož i na koncepční přípravné
            materiály);

   9.3.2 Licence je bez časového omezení (trvá po celou dobu trvání majetkových práv
            autorských k příslušným Autorským dílům), územního omezení a množstevního
            omezení a pro všechny způsoby užití;

   9.3.3 Obj ednatel je oprávněn výsledky činnosti dle Smlouvy (Autorská díla) užít v původní
            nebo jiným zpracované či jinak změněné podobě, samostatně nebo v souboru anebo
            ve spojení s jiným dílem či prvky;

   9.3.4 Licence je bez jakéhokoliv dalšího svolení Poskytovatele udělena Objednateli s právem
            podlicence a je rovněž dále postupitelná jakékoliv třetí osobě;

   9.3.5 Licence se vztahuje automaticky i na všechny nové verze, úpravy a překlady příslušných
            Autorských děl;

   9.3.6 Poskytovatel společně s Licencí poskytuje Objednateli právo provádět jakékoliv
            modifikace, úpravy, změny Autorského díla a dle svého uvážení do něj zasahovat,
            zapracovávat ho do dalších Autorských děl, zařazovat ho do děl souborných či do
            databází apod., a to i prostřednictvím třetích osob;

   9.3.7 Licenci není Objednatel povinen využít a to a ani zčásti;
   9.3.8 Licenční poplatek za výše uvedená oprávnění k příslušným Autorským dílům je

            zahrnut v Ceně Služeb s přihlédnutím k účelu Licence a způsobu a okolnostem užití
            Autorských děl a k územnímu a časovému a množstevnímu rozsahu Licence.
9.4 V případě, že výsledkem poskytnutých Služeb na základě Smlouvy bude plnění (např.
         Dokumentace nebo Výstup) mající charakter průmyslového vlastnictví (patent, užitný

        vzor, průmyslový vzor atd.), zavazuje se Poskytovatel poskytnout Objednateli k
        takovému plnění (např. Dokumentaci nebo Výstupu) ke dni poskytnutí takové Služby
        (ke dni předání Dokumentace nebo Výstupu) licenci k užití průmyslového vlastnictví v
        potřebném rozsahu vzhledem k předmětu Smlouvy. Smluvní strany sjednávají, že úplata
        za poskytnutí takové licence (licenční odměna) je již zahrnuta v Ceně Služeb. Čl. 9.3
        Smlouvy se použije přiměřeně.

9.5 Poskytovatel uzavřením Smlouvy opravňuje Objednatele a uděluje mu veškeré nezbytné
        souhlasy ke všem formám užití Dokumentace a Výstupů a veškerých jiných předmětů
        práv duševního vlastnictví, které Objednatel potřebuje k řádnému užívání výsledků
        Služeb.

9.6 Udělení veškerých práv uvedených v tomto článku Smlouvy nelze ze strany Poskytovatele
        vypovědět a na jejich udělení nemá vliv ukončení účinnosti Smlouvy.

9.7 Poskytovatel prohlašuje, že veškeré jím poskytnuté Služby a jejich Dokumentace a Výstupy
        budou prosté právních vad a zavazuje se odškodnit v plné výši Objednatele v případě,

                                  Stránka 14 z 24
        že třetí osoba úspěšně uplatní vůči Objednateli autorskoprávní nebo jiný nárok plynoucí
        z právní vady poskytnutého plnění dle Smlouvy.

9.8 Poskytovatel je povinen uzavřít s vlastníky práv duševního vlastnictví nebo průmyslového
        vlastnictví vzniklých v souvislosti s poskytnutými Službami dohody zajišťující
        Objednateli možnost užívaní poskytnutých Služeb včetně Dokumentace a Výstupů v
        souladu se Smlouvou.

9.9 Poskytovatel podpisem Smlouvy výslovně prohlašuje, že odměna za veškerá oprávnění
        poskytnutá Objednateli dle tohoto článku Smlouvy je již zahrnuta v Ceně Služeb.

                                         x.

                                             POJIŠTĚNÍ

10.I Poskytovatel se zavazuje mít po dobu trvání platnosti této Smlouvy sjednáno pojištění
        odpovědnosti za škodu způsobenou třetí osobě při výkonu podnikatelských činností,
        které jsou součástí plnění dle této Smlouvy, a to s pojistným plněním vyplývajícím z
        takového pojištění minimálně v hodnotě Ceny Služeb dle čl. 4.1 Smlouvy.

10,2 Poskytovatel je povinen předložit kdykoliv po dobu trvání této Smlouvy na předchozí
        žádost Objednatele platnou pojistnou smlouvu, pojistku nebo potvrzení příslušné
        pojišťovny, příp. potvrzení pojišťovacího zprostředkovatele, prokazující existenci
        pojištění v rozsahu požadovaném ve čl. 4.I Smlouvy. Poskytovatel je povinen předložit
        příslušný doklad prokazující pojištění ve stanoveném rozsahu nejpozději do 3 (tří)
        pracovních dnů ode dne, kdy byl o to Objednatelem požádán.

10.3 Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou Poskytovatelem třetím osobám musí rovněž
        zahrnovat i pojištění všech poddodavatelů Poskytovatele, případně je Poskytovatel
        povinen zajistit, aby obdobné pojištění v přiměřeném rozsahu sjednali i všichni jeho
        poddodavatelé, kteří se pro něj budou podílet na poskytování Služeb podle této
        Smlouvy.
                                                   XI.
                                         REGISTR SMLUV

 11.1 Objednatel poskytuje souhlas s uveřejněním Smlouvy v registru smluv zřízeným zákonem
         č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování
         těchto smluv a o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů (dále jako ,zákon o
         registru smluv”). Poskytovatel bere na vědomí, že uveřejnění Smlouvy v registru smluv
         zajistí Objednatel. Do registru smluv bude vložen elektronický obraz textového obsahu
         Smlouvy v otevřeném a strojově čitelném formátu a rovněž metadata Smlouvy.

 11.2 Poskytovatel bere na vědomí a výslovně souhlasí, že Smlouva bude uveřejněna v registru
         smluv bez ohledu na skutečnost, zda spadá pod některou z výjimek z povinnosti
         uveřejnění stanovenou v ust. 3 odst. 2 zákona o registru smluv.

 11.3 V rámci Smlouvy nebudou uveřejněny informace stanovené v ust. S 3 odst. I zákona o
         registru smluv označené Poskytovatelem před podpisem Smlouvy.

                                  Stránka 15 z 24
11.4 Objednatel je povinen informovat Poskytovatele o termínu uveřejnění Smlouvy v registru
        smluv nejpozději do 3 (tří) kalendářních dnů ode dne uveřejnění Smlouvy.

                             XII.
KOMUNIKACE MEZI SMLUVNÍMI STRANAMI

12.1 Smluvní strany se zavazují vzájemně spolupracovat a poskytovat si veškeré informace
        potřebné pro řádné plnění svých závazků. Smluvní strany jsou povinny informovat
        bezodkladně druhou Smluvní stranu o veškerých skutečnostech, které jsou nebo mohou
        být důležité pro řádné plnění Smlouvy.

12.2 Veškerá komunikace mezi Smluvními stranami bude probíhat prostřednictvím
        oprávněných osob uvedených v čl. 12.4 Smlouvy nebo osob statutárních orgánů, členů
        statutárních orgánů nebo statutárních zástupců Smluvních stran.

12.3 Veškerá komunikace mezi Smluvními stranami na základě Smlouvy bude probíhat v
        souladu s tímto článkem Smlouvy. Smluvní strany jsou povinny činit jakákoli oznámení,
        žádosti či jiná sdělení dle Smlouvy vůči druhé Smluvní straně v písemné formě. Za
        účinné způsoby doručení se považují osobní doručování, doručování doporučenou
        poštou, kurýrní službou, datovou schránkou či elektronickou poštou, a to na adresy
        Smluvních stran uvedené v čl. 12.4 Smlouvy, a to vždy k rukám oprávněných osob tam
        uvedených.

12.4 Pro účely této Smlouvy ustanovují Smluvní strany pro vzájemnou komunikaci a doručování
        písemností následující oprávněné osoby:

Objednatel:     Reditelství silnic a dálnic CR adresa: Silniční
                databanka a NDIC oprávněná osoba —jméno:

                       XXXXXXXXXXX oprávnění osoba — funkce /
                pozice: manažer zakázky e-mail: XXXXXX@rsd.cz
                telefon: XXXXXXXXXXXX

Poskytovateli:  Deloitte Advisory s.r.o.
                adresa: Karolinská 654/2, 186 OO Praha 8 oprávněná osoba —
                jméno: XXXXXXXXXXXXXX oprávnění osoba — funkce /
                pozice:Partner, na základě plné moci e-mail:
                XXXXXXX@deloittece.com telefon: xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

12.5 V případě změny oprávněné osoby oznámí Smluvní strana tuto změnu písemně druhé
        Smluvní straně. Změna je pro druhou Smluvní stranou závazná ode dne doručení
        takového oznámení.

12.6 Oznámení učiněná Smluvní stranou dle tohoto článku Smlouvy se považují za doručená:
   12.6.1 dnem, o němž tak stanoví zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a
   autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZDS”), je-li
   oznámení zasíláno prostřednictvím datové zprávy do datové schránky ve smyslu ZDS; nebo
   12.6.2 dnem odeslání e-mailu, je-li oznámení zasíláno elektronickou poštou; nebo

                                 Stránka 16 z 24
   12.6.3 dnem fyzického předání oznámení, je-li oznámení zasíláno prostřednictvím kurýra
            nebo doručováno osobně; nebo

   12.6.4 dnem doručení potvrzeným na doručence, je-li oznámení zasíláno doporučenou poštou
            (provozovatel poštovních služeb); nebo

   12.6.5 v případě, že Smluvní strana odešle oznámení doporučenou poštou (provozovatelem
           poštovních služeb) dle čl. XII. Smlouvy a druhá Smluvní strana z jakéhokoliv důvodu
           zaslané oznámení od provozovatele poštovních služeb nepřevezme, považuje se
           oznámení za doručené 10. (desátým) dnem po jeho odeslání Smluvní stranou.

                                                 XIII.
                                           PODDODAVATELÉ

13.1 Seznam poddodavatelů a jiných osob, prostřednictvím kterých prokázal Poskytovatel
        splnění kvalifikačních předpokladů, je uveden v příloze č. 4 Smlouvy (dále společně
        jako „poddodavatelé”).

13.2 Poskytovatel se zavazuje písemně oznámit Objednateli jakoukoliv změnu poddodavatelů,
        a to vždy před zahájením plnění novým poddodavatelem. Tímto ustanovením nejsou
        dotčeny čl. 13.3 a 13.4 Smlouvy.

13.3 Poskytovatel není oprávněn k využití poddodavatele v části plnění, ve které si Objednatel
        vyhradil v Zadávací dokumentaci její plnění prostřednictvím Objednatele bez možnosti
        využití poddodavatele.

13.4 V případě, že má Poskytovatel v úmyslu změnit poddodavatele, prostřednictvím kterého
        prokázal v zadávacím řízení splnění kvalifikačních předpokladů, je povinen tento úmysl
        změny předem písemně oznámit Objednateli a požádat ho v oznámení o souhlas s touto
        změnou. Součástí oznámení musí být doklady prokazující splnění kvalifikačních
        předpokladů novým poddodavatelem v rozsahu, ve kterém Poskytovatel prokázal
        splnění kvalifikačních předpokladů stávajícím poddodavatelem, kterého má nahradit.
        Před odsouhlasením změny Objednatelem není Poskytovatel oprávněn tuto změnu
        realizovat. Objednatel je povinen poskytnout Poskytovateli souhlas ke změně
        poddodavatele, ledaže existující závažné důvody, pro které představuje z pohledu
        Objednatele změna poddodavatele riziko pro řádné a včasné plnění Smlouvy nebo by
        změna poddodavatele byla v rozporu s pravidly pro zadávání veřejných zakázek
        stanovenými v ZZVZ nebo by Poskytovatel nedoložil splnění kvalifikačních
        předpokladů novým poddodavatelem v požadovaném rozsahu.

                                                      XIV.
                           PŘERUŠENÍ POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB

14.1 Objednatel je oprávněn vznést v průběhu trvání Smlouvy v případech odůvodněných
        organizačními, provozními nebo technickými důvody na straně Objednatele písemný
        požadavek na přerušení poskytování Služeb nebo části Služeb Poskytovatelem. Na
        základě uvedeného požadavku je Poskytovatel povinen v den stanovený Objednatelem
        přerušit poskytování Služeb.

14.2 V rámci požadavku na přerušení poskytování Služeb Objednatel uvede dobu, na kterou
        požaduje přerušit poskytování Služeb (části Služeb). Je-li Smlouva uzavřena na dobu

                                 Stránka 17 z 24
          určitou a jsou-li na jejím základě Služby poskytovány kontinuálně, nemá přerušení
          poskytování Služeb vliv na dobu trvání Smlouvy. Je-li Smlouva uzavřena na dobu
          určitou a je-li výsledkem poskytnuté Služby jednorázový Výstup, prodlužuje se termín
          stanovený pro poskytnutí Služby (odevzdání Výstupu) ve čl. 3.2 nebo čl. 3.3 Smlouvy
          o dobu přerušení poskytování Služeb. V případě prodloužení stanoveného termínu v
          důsledku přerušení poskytování Služeb dle tohoto článku Smlouvy neskončí doba trvání
          Smlouvy stanovená ve čl. XV. Smlouvy před uplynutím prodlouženého termínu pro
          poskytnutí Služeb, doba trvání Smlouvy se vždy automaticky prodlouží do uplynutí
          prodlouženého termínu pro poskytnutí Služeb.

 14.3 Chce-li Objednatel pokračovat v poskytování Služeb, musí vznést na Poskytovatele
          písemný požadavek na pokračování v poskytování Služeb dle Smlouvy, a to alespoň 5
          (pět) dní před plánovaným opětovným zahájením poskytování Služeb. Poskytovatel je
          v takovém případě povinen pokračovat v poskytování Služeb ode dne stanoveného v
          žádosti Objednatele.

                                             xv.

                                      UKONČENÍ SMLOUVY

15.1 Doba trvání Smlouvy:

          Smlouva je uzavřena na dobu určitou a skončí řádným a úplným splněním předmětu této
          Smlouvy Smluvními stranami.

15.2 Objednatel je oprávněn od Smlouvy odstoupit v následujících případech:

     15.2.1 Poskytovatel porušil Smlouvu podstatným způsobem ve smyslu ust. Š 2002 NOT,

     15.2.2 Poskytovatel je po dobu delší než 30 kalendářních dnů v prodlení s řádným
              poskytováním Služeb v termínu stanoveném ve čl. 3.2 Smlouvy nebo části Služeb

            v termínu stanoveném ve čl. 3.3 Smlouvy a Objednatel Poskytovatele na toto
            prodlení a možnost uplatnění odstoupení podle tohoto ustanovení Smlouvy alespoň
            jednou písemně upozornit;
   15.2.3 Objednatel zjistí, že Poskytovatel uvedl v nabídce do zadávacího řízení na výběr
            dodavatele pro plnění Zakázky nepravdivé, zkreslené nebo zavádějící skutečnosti
            nebo nesplňoval kvalifikační předpoklady stanovené v Zadávací dokumentaci;
   15.2.4 Poskytovatel nepředložil Objednateli k jeho výzvě uzavřený pojistný certifikát
            (pojistnou smlouvu) dle čl. X Smlouvy;
   15.2.5 Služby nejsou plněny Poskytovatelem z důvodu překážky představující Okolnost
            vylučující odpovědnost po dobu alespoň 60 (šedesáti) kalendářních dnů;
   15.2.6 je zahájeno a probíhá insolvenční řízení s Poskytovatelem;
   15.2.7 vůči Poskytovateli bylo vedeno insolvenční řízení, v němž zároveň (a) bylo vydáno
            rozhodnutí o úpadku nebo (b) insolvenční návrh byl zamítnut proto, že majetek
            Poskytovatele nepostačuje k úhradě nákladů insolvenčního řízení, nebo (c) byl
            konkurs zrušen proto, že majetek Poskytovatele byl zcela nepostačující;
   15.2.8 Poskytovatel je v likvidaci, a/nebo byla zahájena likvidace Poskytovatele;
   15.2.9 Poskytovatel porušil kterýkoliv ze svých závazků uvedených v bodech 6.2.1 až

                                   Stránka 18 z 24
            6.2.12 Smlouvy;
   15.2.10 Poskytovatel porušil svůj závazek uvedený v čl. 6.3 Smlouvy;
   15.2.11 Poskytovatel porušil svůj závazek zajistit poskytování Služeb řádně odborně

            způsobilými osobami, které jsou držiteli veškerých potřebných oprávnění
            nezbytných pro výkon Služeb a jejichž kvalifikace odpovídá minimálním
            požadavkům stanoveným Objednatelem ve Smlouvě a/nebo Zadávací dokumentaci
            dle čl. 6.7 Smlouvy.
15.3 Poskytovatel je oprávněn od Smlouvy odstoupit v následujících případech:
   15.3.1 Objednatel porušil Smlouvu podstatným způsobem ve smyslu ust. Š 2002 NOZ;
   15.3.2 Objednatel je v prodlení s úhradou Faktury za poskytnuté Služby po dobu delší než 40
            (čtyřicet) kalendářních dnů od data splatnosti příslušné Faktury, přičemž Faktura
            nebyla Objednatelem vrácena Poskytovateli jako vadná a Poskytovatel Objednatele
            za dobu prodlení na tuto skutečnost alespoň jednou písemně upozornil.
15.4 Odstoupení od Smlouvy musí být učiněno písemně a musí být doručeno druhé Smluvní
        straně. Odstoupení od Smlouvy je účinné dnem jeho doručení v písemné formě druhé
        Smluvní straně. V důsledku odstoupení od Smlouvy se Smlouva neruší od samotného
        počátku (ex tunc) a Smluvní strany tak výslovně vylučují aplikaci ustanovení 2004
        NOZ. V důsledku odstoupení od Smlouvy se Smlouva ruší ke dni účinnosti odstoupení
        od Smlouvy, a to pouze ve vztahu k dosud nesplněné části Smlouvy (ex nunc).
15.5 Odstoupení od Smlouvy některou ze Smluvních stran se nedotýká do té doby vzniklých
        práv, nároků ani vzniklé odpovědnosti Smluvních stran. Po odstoupení od Smlouvy
        zůstávají v účinnosti ustanovení Smlouvy upravující náhradu škody, smluvní pokuty,
        volbu rozhodného práva, volbu příslušného soudu a uveřejňování Smlouvy v registru
        smluv.
15.6 Smlouva může být také ukončena písemnou dohodou Smluvních stran.
15.7 Výpověď Smlouvy:
          Objednatel je oprávněn Smlouvu vypovědět písemnou výpovědí doručenou druhé
          Smluvní straně, výpovědní doba činí 1 měsíc a počíná běžet od prvního dne měsíce
          následujícího po měsíci, v němž byla výpověd' doručena druhé Smluvní straně.
          Poskytovatel není oprávněn Smlouvu vypovědět.

                                                    XVI
                                       ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
16.1 Smlouva nabývá platnosti dnem jejího uzavření.

16.2 Smlouva nabývá účinnosti dnem jejího uveřejnění v registru smluv.

 16.3 Tato Smlouva se vyhotovuje ve 4 (čtyřech) stejnopisech, z nichž obě Smluvní strany obdrží
          po 2 (dvou) stejnopisech.

                                   Stránka 19 z 24
16.4 Smlouva představuje úplnou dohodu Smluvních stran o předmětu Smlouvy a všech
        náležitostech, které Smluvní strany měly a chtěly ve Smlouvě ujednat, a které považují
        za důležité pro závaznost.

16.5 Smlouvu je možné měnit pouze písemnou dohodou Smluvních stran ve formě číslovaných
        dodatků Smlouvy, podepsaných oprávněnými zástupci obou Smluvních stran.

16.6 Smluvní strany se podpisem Smlouvy dohodly, že vylučují aplikaci ustanovení 557 a
           1805 NOZ

16.7 Smluvní strany prohlašují, že si sdělily všechny skutkové a právní okolnosti, o nichž k datu
        podpisu Smlouvy věděly nebo vědět musely, a které jsou relevantní ve vztahu k uzavření
        a plnění Smlouvy. Kromě ujištění, které si Smluvní strany poskytly ve Smlouvě, nebude
        mít žádná ze Smluvních stran žádná další práva a povinnosti v souvislosti s jakýmikoliv
        skutečnostmi, které vyjdou najevo a o kterých neposkytla druhá Smluvní strana
        informace při jednání o Smlouvě. Výjimkou budou případy, kdy daná Smluvní strana
        úmyslně uvedla druhou Smluvní stranu ve skutkový omyl ohledně předmětu Smlouvy a
        případy taxativně stanovené Smlouvou.

16.8 Poskytovatel na sebe v souladu s ustanovením Š 1765 odst. 2 NOZ přebírá nebezpečí
         změny okolností. Tímto však nejsou nikterak dotčena práva Smluvních stran upravená
         ve Smlouvě.

16.9 Práva vyplývající ze Smlouvy či jejího porušení se promlčují ve lhůtě 3 let ode dne, kdy
         mohlo být právo uplatněno poprvé.

 16.10 Jednacím jazykem mezi Objednatelem a Poskytovatelem bude pro veškerá plnění
         vyplývající ze Smlouvy výhradně jazyk český, a to včetně veškeré Dokumentace a
         Výstupů vztahující se k předmětu Smlouvy.

 16.11 Je-li nebo stane-li se jakékoli ustanovení Smlouvy neplatným, nezákonným nebo
 nevynutitelným, netýká se tato neplatnost, nezákonnost a nevynutitelnost zbývajících
 ustanovení Smlouvy. Smluvní strany se tímto zavazují na základě jednání nahradit do 5 (pěti)
 pracovních dnů po doručení výzvy druhé Smluvní strany jakékoli takové neplatné, nezákonné
 nebo nevynutitelné ustanovení novým ustanovením, které je platné, zákonné a vynutitelné a má
 stejný nebo alespoň podobný obchodní a právní význam. Nové ustanovení Smlouvy bude
 přijato ve formě dodatku ke Smlouvě.

16.12 Smlouva se řídí českým právním řádem, zejména pak NOZ a souvisejícími právními
        předpisy. Smluvní strany se zavazují řešit veškeré případné spory ze Smlouvy primárně
        jednáním s cílem dosáhnout smírného řešení sporu. Pokud smíru nebude dosaženo
        během 30 (třiceti) kalendářních dnů ode dne oznámení jedné ze Smluvních stran o vzniku
        sporu a obsahujícího výzvu k zahájení jednání s cílem smírného řešení sporu, bude spor
        řešen u věcně a místně příslušného soudu v České republice.

16.13 Žádné ustanovení Smlouvy nesmí být vykládáno tak, aby omezovalo oprávnění
        Objednatele uvedená v Zadávací dokumentaci.

16.14 Poskytovatel souhlasí s uveřejněním Smlouvy na webových stránkách Objednatele a na
        profilu Objednatele, pokud Objednatel k takovým uveřejněním přistoupí. V rámci

                                 Stránka 20 z 24
Smlouvy nebudou uveřejněny informace stanovené v ust. 3 odst. I zákona o registru
smluv označené Poskytovatelem před podpisem Smlouvy.

16.15 Nedílnou součást této Smlouvy tvoří přílohy:

Příloha č. 1  Podrobný popis Služeb;

Příloha č. 2  Oceněný Soupis služeb obsahující jednotkové ceny;

Příloha č. 3  není přiložen;

Příloha č. 4  Seznam poddodavatelů.

              Stránka 21 z 24
NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU S OBSAHEM TÉTO SMLOUVY K NÍ SMLUVNÍ STRANY
PŘIPOJILY SVÉ PODPISY:

Reditelství silnic a dálnic CR

Podpis:
Jméno:

Funkce: vedoucí odboru Silniční databanka a NDIC Datum: 4. ZZ
ZOZ

Deloitte Advisory s.r.o.         základě plné moci
Podpis:
Jméno:

Funkce: Partner, na

Datum:

                          vraha
                                                 Příloha č. 1

                                          Podrobný popis Služeb

Dodavatel poskytne zadavateli plnou podporu při sestavení zadávací dokumentace k projektu Systém
pro plošné kontinuální monitorování dynamiky dopravních proudů na síti komunikací ČR”. Zadávací
dokumentace bude akceptovat veškeré závěry a podklady získané v předchozí přípravné fázi projektu.
Hlavním výstupem projektu je zadávací dokumentace zahrnující veškeré věcně správné požadavky
Zadavatele, specifikující a postihující všechna identifikovaná rizika projektu a to včetně rizik
implementace a následného rutinního provozu systému.

Dílčí výstupy:
        Sestavení kvalifikačních parametrů zakázky;
        Konsolidace vstupů do věcných částí zadávací dokumentace;
        Provázání věcné části obchodních podmínek s technickými podmínkami;
        Administrace a zajištění odpovědí k věcným dotazům uchazečů v rámci výběrového řízení;

    Návrh postupů průběžné kontroly kvality dodávky.