Textová podoba smlouvy Smlouva č. 7628475: Software pro výpočty v radioterapii

Příloha Licencni_smlouva_Vypocty_v_radioterapii_RS.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        LICENČNÍ SMLOUVA

                         Software pro výpočty v radioterapii

   podle ustanovení § 2358 a násl. zákona č. 89/2012Sb., občanského zákoníku ve znění pozdějších předpisů
   (dále jen „OZ“), a příslušných ustanovení zák. č. 121/2000 Sb., o právu autorském a právech souvisejících

                                         s právem autorským (dále jen „autorský zákon“),

                                        kterou níže uvedeného dne měsíce a roku uzavřeli:

České vysoké učení technické v Praze, Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská
se sídlem: Břehová 7, 115 19 Praha 1
IČO: 68407700
DIČ: CZ 68407700

jednající ve věcech smluvních: prof. Ing. Igor Jex, DrSc. – děkan
jednající ve věcech technických: jednající ve věcech technických: xxxxxxxx, e-mail: xxxxxxxxxxxx, tel:
xxxxxxxxxxx

Bankovní spojení: xxxxxxxxxxxxx
Číslo účtu: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

          dále jen „NABYVATEL“
a

AMEDIS, spol. s r.o.
se sídlem: Bobkova 786/4, 198 00 Praha 9 – Černý Most
IČO: 48586366
DIČ: CZ48586366
zápis v OR: u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 17901
zastoupený: Ing. Hanou Poslušnou, jednatelem, Ing. Petrem Krňákem, jednatelem
Bankovní spojení: xxxxxxxxxxxxx
Číslo účtu: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

          dále jen „POSKYTOVATEL“

                                                                  Preambule

1. Tato smlouva je uzavřena na základě výsledků otevřené řízení dle § 3 písm. b) a § 56 a násl. zákona
    č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění (dále jen „ZZVZ“) realizovaného
    pro veřejnou zakázku s názvem „Software pro výpočty v radioterapii“. Poskytovatel v rámci tohoto
    zadávacího řízení podal ekonomicky nejvýhodnější nabídky, a byl nabyvatelem (zadavatelem) vybrán
    k uzavření smlouvy.

2. Zakázka je součástí projektu financovaného z prostředků Evropské unie v rámci Operačního programu
    Výzkum, vývoj a vzdělávání
    Název projektu: Laboratoře pro špičkové bakalářské a magisterské obory
    Název programu: Modernizace přístrojového vybavení oborů Radiologická technika a Radiologická fyzika
    registrační číslo projektu: CZ.02.2.67/0.0/0.0/16_016/0002357

                                                                         1
                                    I.
                        Předmět smlouvy

1. Poskytovatel se touto smlouvou zavazuje dodat nabyvateli 4 programy – licence, a to:
    software pro plánování brachyterapie,
    pokročilý algoritmus pro výpočet dávky v brachyterapii,
    software pro plánování radioterapie pomocí biologické optimalizace,
    software pro plánování na základě existujících modelů.

2. Požadovaný software musí být kompatibilní s plánovacím systémem Eclipse verze 11.0, který je již
    na pracovišti zakoupen, případně dodavatel musí zajistit upgrade na vyšší verzi Eclipse nebo v rámci
    zakázky dodat jiný plánovací systém, se kterým bude software kompatibilní. V rámci zakázky se budou
    pořizovat 4 programy či licence, a to následující: software pro plánování brachyterapie, pokročilý
    algoritmus pro výpočet dávky v brachyterapii, software pro plánování radioterapie pomocí biologické
    optimalizace, software pro plánování na základě existujících modelů.

3. Software musí splňovat následující technické požadavky:

3.1.  Software pro plánování brachyterapie musí umožňovat plánování pomocí 2D

ortogonálních snímků pacienta i pomocí 3D snímků (CT, MR). Měl by umožňovat plánování HDR, PDR

i LDR brachyterapie pomocí zrn. Měl by mít všechny obvyklé funkce, mezi které patří: import 2D snímků

z C-ramena, import CT (MR) snímků, konturace cílových objemů a kritických orgánů ve 2D i ve 3D

modelu pacienta, zakreslení aplikátorů i zrn, plánování pozic zdroje a času v každé pozici, zakreslování

referenčních bodů, předpis dávky, výpočet dávkové distribuce ve 2D i ve 3D, DVH, srovnání

alternativních plánů, kombinování brachyterapeutických plánů s plány pro externí terapii.

3.2.  Pokročilý algoritmus pro výpočet dávky v brachyterapii musí brát v potaz složení tkání

pacienta a přítomnost aplikátorů a umožňovat korekci na tyto heterogenity. Nesmí počítat dávkovou

distribuci pouze pro homogenní medium, např. vodu. Zároveň by algoritmus neměl být založen

na výpočtu pomocí metody Monte Carlo, která je výpočetně náročná a zatížená nejistotou plynoucí

ze stochastického řešení, ale měl by se svou přesností výsledkům metody Monte Carlo vyrovnat. Musí

být použitelný pro výpočty dávek v HDR a PDR brachyterapii.

3.3.  Software pro plánování radioterapie pomocí biologické optimalizace by měl být

založen na parametrech TCP, NTCP, EUD. Ty by měly představovat omezovací podmínky

pro optimalizaci ozařovacího plánu, která probíhá automaticky s možnými úpravami vstupních

parametrů uživatelem (inverzní plánování). Výstup optimalizace musí být vstupem pro výpočet dávkové

distribuce ve stávajícím plánovacím systému Eclipse na pracovišti nebo jiném, který by ovšem musel být

dodán v rámci zakázky.

3.4.  Software pro plánování na základě existujících modelů by měl obsahovat sadu modelů

vytvořených pomocí reprezentativních klinických plánů. Z těchto modelů by vycházela tvorba nového

plánu, přičemž by se brala v úvahu anatomie konkrétního pacienta. Software by měl umožňovat

uživateli vytvářet své vlastní modely a přidávat nové plány do existující databáze. Automaticky navržená

sada limitů pro optimalizaci IMRT či VMAT by měla být editovatelná uživatelem. Do učící databáze by

mělo být možné nahrát plány z různých plánovacích systémů.

4. Poskytovatel se dále zavazuje poskytovat nabyvateli bezplatnou technickou podporu.

5. Nabyvatel se zavazuje za dodání software a poskytnutí licencí zaplatit cenu ve výši a dle podmínek
    stanovených touto smlouvou.

6. Poskytovatel prohlašuje, že je oprávněným uživatelem software. Poskytovatel je oprávněn postoupit užívací
    práva k software za podmínek stanovených touto smlouvou nabyvateli. Za software ve smyslu této smlouvy
    se považují též další verze nebo modifikace software, jejichž oprávněným uživatelem bude nabyvatel
    na základě této smlouvy. Poskytovatel, vzhledem ke svým zkušenostem v oboru, na základě svého
    podnikatelského oprávnění a dále pak vzhledem k jeho právům, které má k software a ke smlouvám
    s autory software, je schopen a oprávněn k činnostem dle této smlouvy. V případě nepravdivosti prohlášení

                        2
    uvedených v tomto článku smlouvy je poskytovatel povinen k úhradě veškeré prokázané škody nabyvateli
    tím vzniklé.

                                                                        II.
                           Podmínky licence a ochrana práv poskytovatele a nabyvatele

1. Poskytovatel uděluje nabyvateli neomezenou, nepřenosnou licenci na dobu neurčitou pro užívání software
    oprávněným konečným uživatelem.

2. Oprávněný konečný uživatel se pro účely této smlouvy považuje:
          i. zaměstnanec na celý nebo částečný úvazek či
          ii. zaměstnanec organizace třetí strany, se kterou má nabyvatel licence uzavřenou subdodavatelskou
          smlouvu a pracuje na projektech, které patří výhradně nabyvateli licence
          iii. studenti
          iV. zaměstnanec organizace třetí strany, který pro nabyvatele licence provádí výuku studentů
          na dohodu o provedení práce nebo na dohodu o pracovní činnosti nebo vede vysokoškolskou
          kvalifikační práci studenta

3. Poskytovatel uděluje nabyvateli nevýlučnou, nepřenosnou licenci na dobu neurčitou pro používání
    na počítačích, které nabyvatel vlastní.

4. Poskytovatel je povinen neprodleně informovat nabyvatele ohledně všech nových verzí (upgrade) softwaru.

                                                                       III.
                                                         Termín a místo dodání

1. Software a licence budou dodány poskytovatelem, a to nejpozději do 1 měsíce ode dne účinnosti této
    smlouvy.

2. Termín dodání bude ze strany poskytovatele písemně sdělen nabyvateli alespoň 7 dnů předem.

3. O předání bude sepsán Předávací protokol. Tento je za nabyvatele oprávněn podepsat xxxxxxxxxxxxxxx
    nebo jím pověřený pracovník. Jedno vyhotovení předávacího protokolu si ponechá poskytovatel pro své
    potřeby a druhé vyhotovení zůstává nabyvateli.

4. Místo dodání: České vysoké učení technické v Praze, Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská,
    Břehová 7, Praha 1.

                                                                        IV.
                                                 Kupní cena a platební podmínky

1. Celková cena za plnění dle této smlouvy je:
          727.162,00 Kč bez DPH
          152.704,10 Kč DPH ve výši 21%
          879.866,10 Kč včetně DPH

2. Cena je stanovena dohodou smluvních stran jako cena pevná a nejvýše přípustná, která zahrnuje veškeré
      náklady poskytovatele spojené s plněním předmětu této smlouvy.

3. Cena bude uhrazena na základě daňového dokladu vystaveného poskytovatelem po řádném dodání zboží
      se splatností nejméně 14 kalendářních dní. Povinnost nabyvatele zaplatit dohodnutou cenu je splněna
      dnem odepsání fakturované částky z bankovního účtu nabyvatele.

4. Daňový doklad musí být vystaven v měně CZK a v hodnotě odpovídající ceně stanovené v bodu 1 tohoto
      článku smlouvy.

                                                                         3
5. Daňový doklad musí obsahovat mimo náležitostí podle § 28 zákona o DPH dále tyto náležitosti:

a)  IČO,

b)  den splatnosti,

c)  označení peněžního ústavu a číslo účtu, ve prospěch kterého má být provedena platba,

    konstantní a variabilní symbol,

d)  odvolávka na smlouvu,

e)  název a registrační číslo projektu,

f)  razítko a podpis osoby oprávněné k vystavení dílčího a konečného účetního dokladu,

g)  soupis příloh.

6. V případě, že faktura nebude obsahovat výše uvedené náležitosti, je nabyvatel oprávněn fakturu vrátit
      do doby její splatnosti způsobem, který prokazuje, že do tohoto data poskytovatel vrácenou fakturu
      od nabyvatele převzal. V takovém případě je poskytovatel povinen fakturu opravit a v případě, že by
      oprava činila fakturu nepřehlednou, vystavit fakturu novou. Opravená nebo nová faktura musí být znovu
      zaslána nabyvateli. Za doby splatnosti opravené nebo nové faktury není nabyvatel v prodlení s placením
      ceny zboží.

                                                                        V.
                                                     Součinnost smluvních stran

1. Smluvní strany jsou povinny vyvíjet veškeré úsilí k vytvoření potřebných podmínek pro realizaci předmětu
      smlouvy, které vyplývají z jejich smluvního postavení. To platí i v případech, kde to není výslovně uloženo
      v jednotlivých ustanoveních této smlouvy. Především jsou smluvní strany povinny vyvinout součinnost
      v rámci smlouvou upravených postupů a vyvinout potřebné úsilí, které lze na nich v souladu s pravidly
      poctivého obchodního styku požadovat, k řádnému splnění jejich smluvních povinností.

2. Pokud jsou kterékoli ze smluvních stran známy okolnosti, které jí brání, aby dostála svým smluvním
      povinnostem, sdělí to neprodleně písemně druhé smluvní straně. Smluvní strany se zavazují neprodleně
      odstranit v rámci svých možností všechny okolnosti, které jsou na jejich straně a které brání splnění jejich
      smluvních povinností. Pokud k odstranění těchto okolností nedojde, je druhá smluvní strana oprávněna
      požadovat splnění povinnosti v náhradním termínu, který stanoví s přihlédnutím k povaze záležitosti.

3. Poskytovatel bude dle ustanovení § 2 písm. e) zák. č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné
      správě, v platném znění, osobou povinnou spolupůsobit při výkonu finanční kontroly. Zároveň se
      poskytovatel zavazuje k archivaci veškerých písemných dokladů týkajících se plnění předmětu plnění dle
      této smlouvy. Nabyvatel je dále povinen poskytnout veškeré požadované informace, dokladovat svoji
      činnost, poskytovat veškerou dokumentaci vztahující se k projektu a umožnit vstup pověřeným osobám
      do svých objektů a na pozemky k ověřování podmínek plnění předmětu plnění dle této smlouvy.

4. Poskytovatel je po celou dobu trvání smlouvy povinen splňovat všechny kvalifikační předpoklady
      bezprostředně související s realizací této smlouvy, které byly prokázány v předchozím zadávacím řízení,
      na základě něhož byla s poskytovatelem, jakožto vybraným účastníkem zadávacího řízení uzavřena
      příslušná smlouva na předmět plnění veřejné zakázky malého rozsahu. Poskytovatel je povinen předložit
      doklady prokazující splnění výše uvedených kvalifikačních předpokladů do 15 kalendářních dnů ode dne
      doručení písemné výzvy ze strany nabyvatele.

5. Poddodavatelé:
      5.1. V příloze č. 2 této smlouvy (Seznam poddodavatelů) jsou specifikovány ty části předmětu plnění dle
      této smlouvy, které budou poskytovány poddodavateli poskytovatele.

      5.2. Změnu poddodavatele je poskytovatel oprávněn provést pouze se souhlasem nabyvatele.
      Poskytovatel je povinen jakoukoliv změnu na pozici poddodavatele předem písemně oznámit nabyvateli.
      Nový poddodavatel nahrazující poddodavatele uvedeného v nabídce poskytovateli musí splňovat všechny
      kvalifikační předpoklady, a to v takovém rozsahu, ve kterém byly nabyvatelem požadovány v zadávací
      dokumentaci a které splňoval původní poddodavatel uvedený v nabídce poskytovatelem. O těchto

                                                                         4
      skutečnostech poskytovatel za nového poddodavatele doloží doklady o splnění jeho kvalifikačních
      předpokladů.

      Nabyvatel je povinen se ve lhůtě 7 pracovních dnů ode dne doručení písemného oznámení vyjádřit, zda
      změnu poddodavatele povoluje či nikoliv. Pokud poskytovatel předloží nabyvateli v rámci změny
      poddodavatele doklady požadované v tomto bodě smlouvy a nabyvatel se nevyjádří ve stanovené lhůtě
      ke změně poddodavatele, má se za to, že nabyvatel se změnou na pozici poddodavatele souhlasí.

      5.3. Poskytovatel je povinen vést a průběžně aktualizovat reálný seznam všech poddodavatelů podílejících
      se na realizaci této smlouvy. Tento přehled je povinen neprodleně, nejpozději do 7 kalendářních dnů ode
      dne doručení žádosti, předložit nabyvateli.

                                                                        VI.
                                                          Odpovědnost za vady

1. Není-li v této smlouvě stanoveno jinak, řídí se odpovědnost za vady § 2099 a násl. OZ.

2. Oznámení vady je odběratel povinen provést neprodleně po zjištění vady a to písemně u poskytovatele
      na email: sales@amedis.cz1 a spoluúčinkovat při bližším vymezení vady.

3. Smluvní strany vyvinou maximální úsilí k předcházení škodám a minimalizaci vzniklých škod.

4. Smluvní strany odpovídají za škodu způsobenou porušením povinnosti vyplývající z této smlouvy
      s možností liberace dle § 2913 odst. 2 NOZ. Za škodu se považuje též újma, která smluvní straně vznikla
      tím, že musela vynaložit náklady v důsledku porušení povinnosti druhé smluvní strany.

5. Smluvní strany nepřipouští jakoukoliv limitaci prokázaných škod, které vzniknou v souvislosti s plněním
      z této smlouvy ani žádné omezení sankcí nebo smluvních pokut stanovených touto smlouvou.

                                                                       VII.
                                                              Smluvní pokuty

1. V případě, že bude poskytovatel v prodlení s dodáním plnění dle této smlouvy, je povinen zaplatit
      nabyvateli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z kupní ceny včetně DPH za každý, byť i jen započatý den
      prodlení. V případě, že poskytovatel prokáže, že prodlení vzniklo z viny na straně nabyvatele, zanikne
      nabyvateli právo smluvní pokutu uplatňovat.

2. V případě prodlení odběratele se zaplacením ceny je odběratel povinen zaplatit poskytovateli smluvní
      pokutu ve výši 0,05 % z celkové ceny (bez DPH) za každý započatý den prodlení.

3. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo na náhradu škody, která vznikla smluvní straně požadující
      smluvní pokutu v příčinné souvislosti s porušením smlouvy, se kterým je splněna povinnost platit smluvní
      pokuty. Nárok nabyvatele na náhradu škody, jakož i náhradu škody jsou smluvní strany oprávněny
      vymáhat kdykoli, a to bez ohledu na případné odstoupení kterékoli ze smluvních stran od smlouvy.

                                                                      VIII.
                                                               Zánik závazků

Závazky smluvních stran ze smlouvy zanikají:

1. Splněním
      Závazky smluvních stran ze smlouvy zanikají především jejich splněním.

1 Doplní poskytovatel
                                                                         5
2. Dohodou smluvních stran
      Jednotlivé závazky smluvních stran, jakož i smlouva jako celek, mohou rovněž zaniknout, dohodnou-li se
      na tom smluvní strany formou písemného dodatku ke smlouvě. Takový dodatek musí být písemný
      a obsahovat vypořádání všech závazků, na které smluvní strany, které takový dodatek uzavírají, mohly
      pomyslet, jinak je neplatná.

3. Odstoupením od smlouvy
      Kterákoli ze smluvních stran může odstoupit od smlouvy, poruší-li druhá strana podstatným způsobem
      své smluvní povinnosti, přestože byla na tuto skutečnost prokazatelným způsobem (doporučeným
      dopisem) upozorněna.

      Stanoví-li oprávněná smluvní strana druhé smluvní straně pro splnění jejího závazku náhradní
      (dodatečnou) lhůtu, vzniká jí právo odstoupit od smlouvy až po marném uplynutí této lhůty, to neplatí,
      jestliže druhá smluvní strana v průběhu této lhůty prohlásí, že svůj závazek nesplní. V takovém případě
      může dotčená smluvní strana odstoupit od smlouvy i před uplynutím lhůty dodatečného plnění, poté, co
      prohlášení druhé smluvní strany obdržela.

      Nabyvatel má dále právo bez předchozího písemného upozornění od smlouvy odstoupit:
          a) při prodlení s dodáním plnění dle této smlouvy ze strany poskytovatele po dobu delší než 30 dnů;
                 a nebo
          b) zjištění, že parametry funkcionalit neodpovídají požadavkům a účelu stanovenému smlouvou,
                 nebo výzvou/zadávací dokumentací k veřejné zakázce malého rozsahu; a nebo
          c) zjištění, že prohlášení poskytovatele dle čl. I., odst. 5 této smlouvy; a nebo
          d) v případě, že poskytovatel uvedl ve své nabídce podané v zadávacím řízení specifikovaném
                 v preambuli této smlouvy informace nebo doklady, které neodpovídají skutečnosti a měly nebo
                 mohly mít vliv na výsledek zadávacího řízení; a nebo
          e) bude-li zahájeno insolvenční řízení dle zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho
                 řešení, v platném znění, jehož předmětem bude úpadek nebo hrozící úpadek poskytovatele,
                 poskytovatel je povinen tuto skutečnost oznámit neprodleně, nejpozději do 7 dnů ode dne
                 zahájení řízení nabyvatel; a
          f) v případě, že mu nebude udělena předem přislíbená dotace z OPVVV.

4. Následná nemožnost plnění
      Závazek zaniká pro nemožnost plnění, stane-li se dluh po vzniku závazku nesplnitelným (§ 2006 a násl.
      občanského zákoníku).

5. Skončením účinnosti smlouvy nebo jejím zánikem
      Skončením účinnosti smlouvy nebo jejím zánikem zanikají všechny závazky smluvních stran ze smlouvy.
      Skončením účinnosti smlouvy nebo jejím zánikem nezanikají nároky na náhradu škody, zaplacení
      smluvních pokut sjednaných pro případ porušení smluvních povinností, a ty závazky smluvních stran,
      které podle smlouvy nebo vzhledem ke své povaze mají trvat i nadále, nebo u kterých tak stanoví zákon.

                                                                        IX.
                                                         Závěrečná ustanovení

1. Právní vztahy smluvních stran vzniklé z této smlouvy i právní vztahy smluvních stran v této smlouvě
      výslovně neupravené se řídí platnými předpisy České republiky. Zejména příslušnými ustanoveními OZ
      v platném znění.

2. Smlouvu lze měnit pouze písemnými dodatky, podepsanými oprávněnými zástupci obou smluvních stran.

3. Veškerá textová dokumentace, kterou při plnění smlouvy předává či předkládá poskytovatel nabyvateli,
      musí být předána či předložena v českém jazyce, popř. v anglickém jazyce.

4. Pro výpočet smluvní pokuty určené procentem a úroku z prodlení je rozhodná kupní cena včetně DPH.

                                                                         6
5. Poskytovatel není oprávněn postoupit pohledávku plynoucí z této smlouvy třetí osobě bez předchozího
      písemného souhlasu nabyvatele.

6. Smluvní strany se ve smyslu ustanovení § 89a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, v platném
      znění dohodly, že místně příslušným soudem k projednávání a rozhodování sporů a jiných právních věcí,
      vyplývajících z této smlouvy založeného právního vztahu, jakož i ze vztahů s tímto vztahem souvisejících,
      je obecný soud nabyvatele.

7. Písemnosti mezi stranami této smlouvy, s jejichž obsahem je spojen vznik, změna nebo zánik práv
      a povinností upravených touto smlouvou (zejména odstoupení od smlouvy) se doručují do vlastních
      rukou. Povinnost smluvní strany doručit písemnost do vlastních rukou druhé smluvní straně je splněna
      při doručování poštou, jakmile pošta písemnost adresátovi do vlastních rukou doručí. Účinky doručení
      nastanou i tehdy, jestliže pošta písemnost smluvní straně vrátí jako nedoručitelnou a adresát svým
      jednáním doručení zmařil, nebo přijetí písemnosti odmítl.

8. Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti dnem
      uveřejnění v informačním systému veřejné správy – Registru smluv.

9. Nabyvatel se zavazuje zajistit uveřejnění smlouvy prostřednictvím registru smluv v souladu se zákonem
      č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv
      a registru smluv, v platném znění (zákon o registru smluv).

10. Tato Smlouva je sepsána v jednom (1) vyhotovení v elektronické podobě a ve 4 (čtyřech) stejnopisech
      v listinné podobě, z nichž každý má platnost originálu. Každá ze smluvních stran obdrží po 2 (dvou)
      stejnopisech.

11. Nedílnou součástí této smlouvy jsou následující smluvními stranami parafované přílohy:
      11.1 příloha č. 1: Technický list nabízeného software/ brožuru/bližší technický popis
      11.2 příloha č. 2: Seznam poddodavatelů

Nabyvatel:                                 Poskytovatel:
V Praze dne 13. 12. 2018                   V Praze dne 12. 12. 2018

___________________________                ___________________________

České vysoké učení technické v Praze       AMEDIS, spol. s r.o.
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská     Ing. Hana Poslušná - jednatel
prof. Ing. Igor Jex, DrSc. – děkan

                                        7