Textová podoba smlouvy Smlouva č. 7830403: Kupní smlouva na trolejbusy

Příloha kupní smlouva.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Kupní smlouva

                            uzavřená mezi

DOPRAVNÍM PODNIKEM MĚSTA PARDUBIC a.s.

Teplého 2141
532 20 Pardubice

Zastoupeným:  Ing. Tomášem Pelikánem, místopředsedou představenstva

IČ: 63217066          DIČ: CZ 63217066

Bankovní spojení: KB Pardubice, č.ú. 19-2372930267/0100

Společnost zapsaná v obchodním rejstříku, vedeného krajským soudem v Hradci Králové,
Pobočka v Pardubicích, oddíl B, vložka 1241, den zápisu 01.07.1995

                      dále jen „kupující“
                                a

ŠKODOU ELECTRIC a.s.

Tylova 1/57
301 28 Plzeň

Zastoupenou:  Ing. Jaromírem Šilhánkem, předsedou představenstva
              Ing. Karlem Majerem, členem představenstva

IČ: 47718579          DIČ: CZ 47718579

Bankovní spojení: Citibank a.s., č.ú. 2038740118/2600

Společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném krajským soudem v Plzni, oddíl B, vložka
1313

                      dále jen „prodávající“

                                   1. Předmět smlouvy

1.1. Prodávající se touto smlouvou zavazuje dodat 5 ks nových trolejbusů typu ŠKODA
       32 Tr s příslušenstvím, vyrobených dle technické specifikace, která je jako příloha č. 1
       nedílnou součástí této smlouvy. Kupující se zavazuje řádně a včas dodané trolejbusy s
       příslušenstvím převzít a zaplatit za ně smluvenou cenu.

1.2. Ke kupovaným trolejbusům budou jako příslušenství dodány též návody k obsluze a
       údržbě, technická dokumentace k trolejbusům a hardware a software (v českém znění)
       nezbytný pro diagnostiku dodaných trolejbusů.

1.3. Návody k obsluze a údržbě budou dodány v počtu o tři vyšším, než je počet dodávaných
       trolejbusů.

                                                        1
1.4. Kompletní technická dokumentace trolejbusů bude dodána ve třech sadách. Technická
       dokumentace zahrnuje katalog ND, dílenské příručky jednotlivých agregátů, plán
       údržby, schémata elektroinstalace, včetně montážních a obvodových schémat, schéma
       vzduchové soustavy, diagnostické postupy, časové normy oprav včetně aktualizace po
       dobu garantované životnosti dodaných trolejbusů. Tato dokumentace bude dodána
       v tištěné podobě (vyjma katalogu ND), jakož i v elektronické podobě na datovém
       nosiči. Dokumentace v elektronické podobě musí pracovat v prostředí OS WINDOWS
       7 a vyšší.

1.5. Ke všem SW aplikacím bude převedeno právo k oprávněnému použití (např. licence).

       Prodávající se rovněž zavazuje k bezúplatné aktualizaci software pro diagnostiku
       trolejbusů (v českém znění) po dobu zaručené životnosti trolejbusů.

1.6. Prodávající je povinen každý jednotlivý trolejbus uvést do provozu ve vozovně
       kupujícího a předat kupujícímu doklady o provedení technickobezpečnostní zkoušky
       (prováděné na trati kupujícího), průkazy způsobilosti určených technických zařízení
       elektrických a tlakových, originálů pasportů tlakových nádob a příslušných revizních
       zpráv. Průkaz způsobilosti drážního vozidla předá prodávající kupujícímu v termínu
       uvedení trolejbusu do provozu.

1.7. V souvislosti s dodávkou se prodávající zavazuje provést nejpozději v termínu předání
       vozidel školení (seznámení s obsluhou) 10 řidičů kupujícího v takovém rozsahu, aby
       tito byli způsobilí trolejbusy ovládat a nakládat s nimi. Seznámení s obsluhou vozidla
       musí pro každého řidiče zahrnovat seznámení s ovládacími prvky trolejbusu, jeho
       funkcemi, provozem a provozním ošetřením. Celé proškolení musí probíhat v českém
       jazyce.

1.8. V souvislosti s dodávkou se prodávající zavazuje nejpozději do dvou týdnů od
       uskutečnění dodávky provést zaškolení 10 zaměstnanců údržby kupujícího v takovém
       rozsahu, aby byli způsobilí k provádění běžné údržby trolejbusů potřebné pro jejich
       provoz. Školení musí probíhat v českém jazyce.

1.9. Trolejbusy budou dodány včetně všech provozních náplní a povinné výbavy.

                                      2. Lhůta plnění

2.1. Dodávka trolejbusů bude uskutečněna do 10 měsíců od nabytí účinnosti této smlouvy.

2.2. Dodávka je uskutečněna, pokud jsou trolejbusy s veškerým příslušenstvím předány,
       převzaty a uvedeny do provozu. Dodávka je tedy řádně dokončená a předána podpisem
       předávacího protokolu k poslední dílčí části dané dodávky.

                        3. Místo plnění, přejímka a přeprava

3.1. Kupující provede v místě podnikání prodávajícího technickou kontrolu trolejbusů svým
       pověřeným zástupcem. K technické kontrole bude kupující prodávajícím vyzván e-
       mailem na adresu jaroslavh@dpmp.cz nejpozději 7 dnů před jejím uskutečněním.
       Nedostaví-li se zástupce kupujícího ani do 5 dnů po určeném termínu, a nepožádá-li ani
       v téže lhůtě o náhradní termín, má se za to, že kupující pověřil technickou kontrolou
       prodávajícího. Technická kontrola bude zaměřena na splnění požadavků dle technické
       specifikace, které bude možné podle podmínek technické kontroly zkontrolovat. O
       provedení technické kontroly bude sepsán protokol, na jehož podkladu dojde k expedici
       trolejbusů do místa plnění.

3.2. Přepravu do sídla kupujícího zajistí prodávající na svůj účet a nebezpečí.

3.3. Předání a převzetí trolejbusů bude provedeno v místě plnění – tj. ve vozovně kupujícího
       v Pardubicích, Teplého 2141, za současného podpisu protokolu o uvedení trolejbusu do
       provozu. Podmínkou předání a převzetí trolejbusů je mimo jiné provedení zkušební
       jízdy trolejbusu za účasti zástupce kupujícího, a to buď v rámci technické kontroly dle
       čl. 3.1 smlouvy nebo v místě plnění před předáním trolejbusu.

                                                        2
3.4. Den předání a převzetí je rozhodný pro přechod nebezpečí škody na věci na kupující.
3.5. Řádným převzetím trolejbusů ze strany kupujícího dojde k přechodu vlastnického práva

       a nebezpečí škody na předmětu plnění z prodávajícího na kupujícího.

                                     4. Cena dodávky

4.1. Smluvní strany se dohodly na ceně dodávky v rozsahu a provedení dle čl. I ve výši:

       cena za dodávku 1 ks trolejbusu bez DPH: 10 490 000 Kč (slovy: deset milionů čtyři
       sta devadesát tisíc korun českých)

       celková kupní cena 5 ks trolejbusů bez DPH : 52 450 000 Kč (slovy: padesát dva
       miliony čtyři sta padesát tisíc korun českých)
4.2. Sjednaná kupní cena zahrnuje veškeré náklady související s dodávkou trolejbusů včetně
       výroby trolejbusů, jejich dodávky, dokumentace, dopravy do místa plnění a zaškolení
       pracovníků kupujícího.
4.3. K ceně sjednané dle článku 4.1. bude připočtena daň z přidané hodnoty (DPH) ve výši
       stanovené platnými a účinnými právními předpisy k okamžiku uskutečnění zdanitelného
       plnění. Za správnost stanovení sazby DPH a vyčíslení výše DPH odpovídá prodávající.

                                 5. Finanční vypořádání

5.1. Kupující nebude poskytovat zálohy.
5.2. Platby se uskuteční bezhotovostním převodem z účtu kupujícího na účet prodávajícího,

       a to výhradně v Kč.
5.3. Po převzetí trolejbusů kupujícím bude prodávajícím do 14 kalendářních dnů vystaven

       daňový doklad na příslušnou částku s termínem splatnosti 30 kalendářních dnů ode dne
       doručení daňového dokladu kupujícímu.
5.4. Termínem úhrady se rozumí připsání dohodnuté částky na účet prodávajícího.

                                          6. Záruky

6.1. Prodávající poskytuje záruku za jakost na každý dodaný trolejbus po dobu 36 měsíců
       ode dne předání a převzetí trolejbusu. Prodávající se zavazuje, že dodané trolejbusy
       budou po záruční dobu způsobilé k použití pro provozování MHD na dráze trolejbusové
       a zachovají si své smluvené, jinak obvyklé, vlastnosti (zejména budou splňovat určené
       technické parametry a budou v souladu s příslušnými normami a předpisy).

6.2. Nad rámec záruky za jakost uvedené v odstavci 6.1 prodávající poskytuje záruku na
       trakční motor, včetně jeho ložiskových uložení, až do ujetí 400 000 km od předání
       trolejbusu.

6.3. Prodávající dále poskytuje záruku na životnost trolejbusu v délce 180 měsíců nebo do
       ujetí 750 000 km (oba údaje počítané od předání trolejbusu, rozhodující je údaj, který
       nastane dříve). Životností trolejbusu se rozumí, že trolejbus po tuto dobu bude možné
       provozovat s běžnou údržbou a opravami běžných závad, a to v souladu s platnými
       předpisy upravujícími technické podmínky pro provoz trolejbusů v České republice. Za
       běžné závady se nepovažují zejména únavové porušení nebo prorezavění základních
       nosných částí karoserie trolejbusu včetně uložení jednotlivých agregátů a zavěšení
       náprav.

6.4. Kupující je povinen uplatnit své práva z vadného plnění v rámci poskytnuté záruky (čl.
       6.1 a 6.2) nebo z vady, pro niž není dodržena zaručená životnost trolejbusu (čl. 6.3), u
       prodávajícího bez zbytečného odkladu po zjištění takové vady. V rámci uplatnění práv
       z vadného plnění je třeba uvést identifikaci reklamovaného trolejbusu, popis projevu
       vady a požadavek kupujícího na řešení reklamace.

6.5. Prodávající je povinen vadu plnění dle čl. 6.1 nebo 6.2, jakož i vadu, pro niž není
       dodržena životnost trolejbusu dle čl. 6.3 na vlastní náklady odstranit (dále společně též

                                                        3
       jako provedení záruční opravy). Lhůta pro odstranění vady plnění dle čl. 6.1 činí 10
       pracovních dnů po uplatnění vady. Lhůta pro odstranění záruční vady dle čl. 6.2 a vady,
       pro niž není dodržena životnost trolejbusu, dle čl. 6.3, činí 30 kalendářních dnů po
       nahlášení vady. Datem nahlášení se rozumí doručení reklamace (pošta, fax, e-mail)
       prodávajícímu. Kupující je povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost a
       umožnit prodávajícímu odstranění vady v sídle kupujícího, pokud je to možné.

6.6. Prodávající je oprávněn pověřit vyřizováním reklamací nebo jejich věcně vymezené
       části jinou osobu (záruční servis), kterou může být například výrobce příslušných částí
       trolejbusu. Odpovědnost prodávajícího za vady dodaného trolejbusu vůči kupujícímu
       tím není nijak dotčena. Pokud prodávající oznámí kupujícímu, že takové pověření
       provedl, jedná kupující při uplatňování příslušné vady vždy přímo s pověřenou osobou
       (záručním servisem). Oznámení o uplatnění vady však kupující zašle vždy přímo i
       prodávajícímu.

6.7. Smluvní strany se mohou dohodnout na provedení záruční opravy samotným kupujícím.
       Smluvní strany se dohodnou na částce, kterou prodávající kupujícímu za provedení
       záruční opravy proplatí (částka bude stanovena jako součin dohodnutého počtu
       normohodin a ceny normohodiny dle ceníku kupujícího). V případě provádění záruční
       opravy kupujícím je prodávající povinen dodat náhradní díly potřebné k záruční opravě.
       Lhůty pro provedení záruční opravy dle článku 6.5 této smlouvy se v případě provádění
       opravy kupujícím považuje za splněnou, pokud prodávající dodá náhradní díly potřebné
       pro záruční opravu nejpozději 1 pracovní den před uplynutím této lhůty. Obdobnou
       dohodu může kupující uzavřít i se záručním servisem dle článku 6.6.

6.8. Neprovede-li prodávající záruční opravu ve stanovené lhůtě či oznámí-li prodávající
       kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady
       přiměřenou slevu z kupní ceny.

6.9. Pokud se některá zárukou krytá vada vyskytne v době záruky alespoň na 4 vozidlech
       dodaných na základě této smlouvy (dále jen hromadná vada), je prodávající povinen v
       přiměřené lhůtě, nejpozději však do 60 dnů ode dne uplatnění nároků kupujícího
       z vadného plnění, navrhnout technické řešení, které zabrání výskytu dalších vad
       stejného druhu, a po odsouhlasení zadavatelem provést na vlastní náklady neprodleně
       na všech dodaných vozech navrženou úpravu. V případě, že prodávající doloží, že
       reklamovaná hromadná vada se může vyskytnout pouze u určitých rozpoznatelných
       součástí, může být nápravné opatření omezeno pouze na vozy, které vadnou součást
       obsahují. Ustanovení o hromadné vadě se nevztahuje na záruku životnosti vozidla.

6.10. Jakékoliv nároky plynoucí z některé z poskytnutých záruk, uplatněné kupujícím vůči
       prodávajícímu, se považují za oprávněné, pokud prodávající neprokáže jejich
       neoprávněnost. Kupující se zavazuje poskytovat prodávajícímu potřebnou součinnost
       při získávání podkladů pro posouzení oprávněnosti nároků uplatněných kupujícím.

6.11. Prodávající bude zbaven jakýchkoliv závazků plynoucích z poskytnutých záruk, pokud
       závada nebo jakákoliv další škoda, která by jinak byla zahrnuta v některé
       z poskytnutých záruk, vznikla z důvodů, které nelze rozumně započítat k tíži
       prodávajícího, tedy zejména:
           poškozením trolejbusu kupujícím, jeho zaměstnancem či třetí stranou,

           dopravní nehodou, pokud tato nevznikla v důsledku vady podléhající některé ze
               záruk,

           chybným jednáním personálu kupujícího (např. nedostatečná oprava, včas
               neprovedená nebo chybně provedená údržba). Rozsah prodávajícím předepsané
               údržby je dán technickou dokumentací vypracovanou prodávajícím (tj. návodem
               k obsluze trolejbusu), která bude kupujícímu prodávajícím předána s dodávkou
               trolejbusů,

                                                        4
           úpravami provedenými kupujícím bez souhlasu prodávajícího,

           vyšší mocí,

           použitím trolejbusů způsobem nebo k účelům jiným, než obvyklým.

6.12. Ze záruky jsou dále vyloučeny součásti podléhající běžnému opotřebení rychlejšímu,
       než je délka sjednané záruční doby (např. obložení brzd, klínové řemeny, žárovky,
       pneumatiky, gumičky stěračů, uhlíkové vložky sběracích hlavic), pokud jejich životnost
       neklesne pod obvyklé hodnoty.

6.13. Splnění povinností Prodávajícího dle tohoto článku 6 bude zajištěno bankovní zárukou
       („Bankovní záruka“), kterou Prodávající předá Kupujícímu nejpozději při podpisu
       předávacího protokolu dle čl. 2.2 této Smlouvy (předání Bankovní záruky je jednou z
       podmínek podpisu předávacího protokolu). Bankovní záruka musí být vystavena na
       částku 5 % celkové kupní ceny dle čl. 4.1 této Smlouvy. Bankovní záruka musí být
       splatná na první výzvu, neodvolatelná, bezpodmínečná, Bankovní záruka bude
       vystavena ve prospěch Kupujícího, jako jediného oprávněného uplatnit a čerpat
       Bankovní záruku dle podmínek sjednaných v této Smlouvě. Bankovní záruka musí být
       platná a účinná nejméně do dne, kdy uplynou 4 týdny od uplynutí záruky dle čl. 6.1 této
       Smlouvy.

                                    7. Smluvní pokuty

7.1. V případě, že prodávající nedodrží dohodnutou lhůtu plnění dle článku 2. této smlouvy,
       uhradí kupujícímu smluvní pokutu ve výši 2 000,- Kč za každý trolejbus a den prodlení.
       Přes toto ujednání o smluvní pokutě zůstává kupujícímu zachováno právo na náhradu
       škody v míře přesahující nárok na smluvní pokutu. Kupující je oprávněn tuto pokutu
       jednostranně započítat na cenu dodávky dle čl. 4 této Smlouvy.

7.2. V případě odstoupení od smlouvy z důvodu na straně prodávajícího zaplatí prodávající
       kupujícímu náhradu jím způsobené škody.

7.3. V případě odstoupení od smlouvy z důvodu na straně kupujícího, zaplatí kupující
       prodávajícímu skutečně vynaložené náklady výroby. Na vynaložené náklady výroby si
       je však prodávající povinen započíst náklady na takovou výrobu, kterou může využít
       jinak.

7.4. Pokud by byl dodávaný trolejbus odstaven z provozu pro záruční vady nebo pro vady,
       které měl trolejbus již při přechodu nebezpečí na kupujícího, více než 5% záruční doby,
       uhradí prodávající kupujícímu smluvní pokutu ve výši 2 000 Kč za každý den, o který
       celková doba odstavení z provozu po dobu záruční doby přesáhne 5% záruční doby. Za
       dobu odstávky se považuje každý den, kdy trolejbus nemohl být pro vadu dodané věci
       nebo záruční vadu (resp. pro odstraňování těchto vad), nasazen do provozu.
       Vyhodnocení se provede za každý dodaný trolejbus a celou záruční dobu. V případě
       odstavení trolejbusu pro záruční vadu, kterou na základě dohody smluvních stran dle
       čl. 6.7 odstraňoval kupující, se započítává celá doba odstávky pouze v případě, že
       kupující provedl opravu bez zbytečného odkladu po dodání náhradních dílů
       prodávajícím, jinak se jako doba odstávky započítá taková doba, po kterou by byl
       trolejbus odstaven při provedení opravy bez zbytečného odkladu po dodání potřebných
       náhradních dílů. Obdobně se postupuje v případě, že na základě dohody smluvních stran
       odstraní kupující i vadu, kterou měl dodaný trolejbus již při přechodu nebezpečí na
       kupujícího. V případě, že pro prodlení s provedením záruční opravy uplatní kupující
       právo na přiměřenou slevu z kupní ceny, se do doby odstávky započítává pouze doba do
       uplatnění práva na přiměřenou slevu.

                                                        5
                                   8. Zvláštní ujednání

8.1. Prodávající prohlašuje, že se v plném rozsahu seznámil se zadávací dokumentací
       a zadávacími podmínkami, že si před podáním nabídky vyjasnil veškerá sporná
       ustanovení nebo technické nejasnosti a že s podmínkami zadání a zadávací dokumentací
       souhlasí a respektuje je.

8.2. Prodávající ani kupující nenesou odpovědnost za nesplnění svých smluvních závazků
       v důsledku vyšší moci. Pod pojmem vyšší moc se rozumí působení nepředvídatelných
       událostí, vyskytnuvších se po uzavření smlouvy, které jsou mimo možnosti zvládnutí
       stranami nebo proti kterým nemohou strany přijmout dostatečná opatření, jako jsou
       organizované stávky, válka, mobilizace a přírodní pohromy takového rozsahu, že zcela
       zabraňují nebo zásadně zpožďují plnění smluvních závazků některé ze stran.

8.3. Strana, na kterou působí případ vyšší moci, musí učinit adekvátní opatření pro omezení
       nebo minimalizaci důsledků těchto událostí a k tomu musí předložit podrobný plán
       druhé straně. Prodávající a kupující musí spolupracovat při předcházení zpoždění nebo
       jakýmkoli jiným následkům.

8.4. Kupující má právo v průběhu výroby trolejbusů provádět kontrolu jakosti výroby u
       prodávajícího nebo příslušného subjektu, a to bezplatně.

                                9. Závěrečná ustanovení

9.1. Tato smlouva je platná pouze v písemné formě. Její změny nebo doplňky je možno
       provést pouze písemně formou dodatků odsouhlasených oběma stranami.

9.2. Případné rozpory ohledně změn a zániku smlouvy a z nich vyplývající právní důsledky
       budou strany řešit nejprve smírčí cestou na úrovni statutárních zástupců a v případě, že
       se nepodaří rozpory touto cestou odstranit, může kterákoliv ze smluvních stran požádat
       o rozhodnutí nezávislý soud.

9.3. Návrh smlouvy je vypracován ve čtyřech vyhotoveních, z nichž po odsouhlasení
       konečného znění obdrží každá smluvní strana dvě vyhotovení.

9.4. Smluvní strany prohlašují, že tato smlouva je projevem jejich pravé, vážné a svobodné
       vůle, což stvrzují svými podpisy.

9.5. Smlouva nabývá účinnosti dnem uveřejnění v registru smluv dle § 6 odst. 1 zákona č.
       340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto
       smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), v platném znění. Uveřejnění zajistí
       kupující.

Přílohy: Technická specifikace trolejbusů

V Pardubicích:                           V Plzni:

Ing. Tomáš      Digitálně podepsal Ing.  Ing. Jaromír Digitally signed by Ing. Jaromír                                Ing. Karel Digitally signed by
                Tomáš Pelikán                                                          Šilhánek                                               Ing. Karel Majer
                                                                                       DN: cn=Ing. Jaromír Šilhánek,

Pelikán Datum: 2019.01.04 13:04:11                                               c=CZ, o=ŠKODA ELECTRIC a.s.,
                                                                                 email=jaromir.silhanek@skoda.cz
……………………+…01'0…0' ……………
                                         Š…il…há…ne…k………………………M…aje…r…………… Date: 2019.01.03 15:54:11 +01'00'
                                                                                                                      Date: 2019.01.03
                                                                                                                      12:14:32 +01'00'

Dopravní podnik města Pardubic a.s.      ŠKODA ELECTRIC a.s.

                                         6