Textová podoba smlouvy Smlouva č. 8411519: Zabezpečení fyzické ostrahy, Nový Jičín, Tyršova

Příloha 10-Smlouva na zajištění ostrahy edit.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o zabezpečení fyzické ostrahy a ochrany majetku
                                     a osob

                        pro Moravskoslezský kraj

Smluvní strany:

Společnost

sídlo:                     VKUS-BUSTAN s.r.o., Fügnerova 3636, 738 01 Frýdek-Místek

jednající:                 Ing. Libor Schwarz, jednatel

IČO:                       26841410

kontaktní a fakturační adresa:

                           Fügnerova 3636, 738 01 Frýdek-Místek

bankovní spojení:          Komerční banka a.s.
číslo účtu:
ID datové schránky:        xxx
                           xxx

(dále jen „dodavatel“ nebo také společně „smluvní strany“)

a

Česká republika - Úřad práce České republiky

Se sídlem:                 Dobrovského 1278/25, Praha 7

zastoupen:                 PhDr. Kateřinou Sadílkovou, MBA

                           generální ředitelkou ÚP ČR

IČO:                       724 96 991

Krajská pobočka v Ostravě

Se sídlem:                 Zahradní 368/12, 701 60 Ostrava

zastoupen:                 Ing. Petrem Prokopem, ředitelem krajské pobočky

bankovní spojení:          ČNB Ostrava

číslo účtu:                xxx , není plátcem DPH

DIČ:                       780024462

ID datové schránky:        xxx

(dále jen „objednatel“ nebo také společně „smluvní strany“)

 uzavírají podle § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném
                                                znění tuto smlouvu

                                                      Preambule
Podkladem pro uzavření této smlouvy je nabídka dodavatele ze dne 10. 1. 2019 podaná
v rámci zadávacího řízení uveřejněného ve VVZ pod č. Z2018-040428 na část č. 10
s názvem KoP Nový Jičín, Tyršova 140/5 na nadlimitní veřejnou zakázku na služby
s názvem „Zajištění fyzické ostrahy pro Moravskoslezský kraj“

                                                                                                                          1
                                                        Článek I
                                                   Předmět plnění
1. Předmětem plnění této smlouvy je zabezpečení fyzické ostrahy a ochrany osob a
     majetku související se správou objektů v působnosti Krajské pobočky Úřadu práce ČR
     v Novém Jičíně, Tyršova 140/5. Objednatel se zavazuje za provádění služeb hradit
     dohodnutou smluvní cenu.
     Službami se rozumí zabezpečení fyzické ostrahy a ochrany osob a majetku budov,
     které budou probíhat na adresách a v rozsahu dle čl. II této smlouvy.
     Konkrétní doba, kdy je objekt otevřen a zabezpečovací zařízení (EZS) není v provozu, je
     součástí Provozního řádu budovy.

2. Rozsah a četnost prací je uveden ve specifikaci a technických podmínkách (příloha č.6
     ZD), která je nedílnou součástí této smlouvy.

3. Úroveň a kvalita poskytovaných služeb dodavatele bude sledována a vyhodnocována
     určeným zástupcem objednatele. Na základě vyhodnocení budou upřesňovány
     podmínky plnění takovým způsobem, aby poskytování služeb bylo co nejefektivnější.
                                                        Článek II
                                                     Místo plnění

Místem plnění smlouvy je objekt: Tyršova 140/5, Nový Jičín 741 01

                                                       Článek III
                                                     Doba plnění
1. Tato smlouva se uzavírá na dobu 24 měsíců s účinnosti ode dne uveřejnění v registru
     smluv.
2. Smluvní vztah je možné ukončit:
      písemnou dohodou smluvních stran
      jednostranně písemnou výpovědí některou ze smluvních stran. Výpovědní doba činí 3
         měsíce a začíná běžet od prvního dne měsíce následujícího po měsíci, v němž byla
         výpověď smlouvy doručena druhé smluvní straně.

                                                                                                                          2
                                                       Článek IV
                                                          Cena

1. Pro předmět plnění se smluvní strany dohodly na ceně prováděných prací:

Fyzická ostraha budovy objednatele Tyršova 140/5 v Novém Jičíně

Cena měsíčně bez DPH činí                                        16 875 Kč

Cena za 1 hod/1 osoba bez DPH činí                               67,50 Kč

         K cenám bude účtována DPH dle obecně platných předpisů.

2. Cena obsahuje veškeré náklady dodavatele nutné nebo související s řádným plněním
     předmětu této smlouvy.

3. Objednatel si vyhrazuje změnu závazku spočívající ve zvýšení ceny, a to z důvodu
     zákonného zvýšení minimální mzdy či zaručené mzdy, způsobené změnou právních
     předpisů upravujících minimální mzdu či zaručenou mzdu. Cena bude navýšena
     maximálně o rozdíl mzdových nákladů dodavatele oproti zákonem zvýšené minimální
     mzdě či zaručené mzdě.

4. V případě změny rozsahu služeb poskytovaných dodavatelem, bude odměna
     dodavatele snížena či zvýšena o částku odpovídající změně rozsahu poskytovaných
     služeb (objednatel bude při určení konkrétní částky vycházet z „oceněného rozkladu
     paušální ceny za jednotlivé služby“ předloženým na výzvu objednatele dodavatelem).

5. V případě zvýšení či snížení počtu pracovníků dodavatele zajišťujících ostrahu
     nemovitosti, bude odměna dodavatele snížena či zvýšena o částku odpovídající snížení
     či zvýšení mzdových nákladů dodavatele (objednatel bude při určení konkrétní částky
     vycházet z „ceny za 1hod/1 osobu bez DPH“ pracovníka dodavatele, předložené
     dodavatelem v zadávacím řízení).

                                                       Článek V
                                                Platební podmínky
1. Dodavatel se zavazuje vyúčtovat předmět plnění 1x měsíčně k poslednímu dni
     kalendářního měsíce, formou faktury – daňového dokladu, na základě výkazů skutečně
     odpracovaných hodin ostrahy, který bude přílohou faktury.

2. Faktura musí splňovat náležitosti daňového dokladu dle platných obecně závazných
     právních předpisů, zejména potom zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve
     znění pozdějších předpisů.

3. Splatnost faktury je 30 dnů ode dne doručení objednateli. Fakturovaná částka bude
     uhrazena bankovním převodem. Zaplacením faktury se rozumí odepsání fakturované
     částky z účtu objednatele.

                                                                                                                          3
4. V případě, že faktura nebude mít odpovídající náležitosti, je objednatel oprávněný zaslat
     ji zpět dodavateli k doplnění či úpravě. Nová lhůta splatnosti počíná běžet znovu od
     opětovného zaslání náležitě opravené faktury.

5. V případě prodlení objednatele se zaplacením faktur zaplatí objednatel dodavateli úrok
     z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
     Smluvní strany se výslovně dohodly, že žádné další sankce a pokuty nesmí být
     v případě prodlení objednatele s úhradou vystavené faktury stanoveny.

6. Objednatel je oprávněný kdykoliv kontrolovat provádění strážních služeb dodavatele.
     Pokud dodavatel upozorní objednatele na nekvalitně provedené strážní služby (viz
     Článek VI. bod 5 této smlouvy), a to minimálně ve 2 případech a dodavatel bude
     v nekvalitních službách pokračovat, objednatel si vyhrazuje právo při prokazatelně
     nekvalitně prováděných strážních službách snížit částku dohodnutou v této smlouvě o
     10%, případně smlouvu vypovědět.

7. Dodavatel se zavazuje ke smluvní pokutě za závažné porušení povinností vyplývajících
     z této Smlouvy ve výši 50 % z částky za (1) jeden měsíc dohodnuté v této smlouvě;
     závažným porušením povinností vyplývajících z této Smlouvy se rozumí absolutní
     neprovádění strážní služby, tj. situace, kdy Dodavatel bez účinnosti řádného ukončení
     této Smlouvy zcela přestane zajišťovat strážní služby v rozsahu této Smlouvy; smluvní
     pokutu je Dodavatel povinen uhradit do 15 dnů od doručení písemné výzvy na adresu
     sídla k jejímu uhrazení; za řádně doručenou se považuje i výzva, jejíž převzetí bude
     odmítnuto nebo bude vrácena po úložní době či jako nedoručitelná.

                                                       Článek VI
                                       Práva a povinnosti objednatele
Objednatel je povinen:
1. Poskytnout dodavateli před zahájením plnění předmětu smlouvy a při plnění předmětu
     smlouvy potřebnou součinnost, a to zejména z hlediska specifičnosti provozu zařízení
     objednatele.

2. Zaplatit dodavateli smluvní cenu.

3. Zajistit pro pracovníky dodavatele vhodné prostory a umožnit pracovníkům dodavatele
     přístup do místa plnění předmětu smlouvy v zájmu zajištění řádného plnění smluvních
     povinností.

4. Bezplatně poskytovat dodavateli elektrickou energii a vodu v rozsahu nezbytně nutném
     pro řádný výkon předmětu smlouvy.

5. Písemně upozornit dodavatele na nekvalitní plnění smluvních povinnosti se lhůtou
     k odstranění zjištěných nedostatků.

6. Seznámit pracovníky dodavatele s požárními a bezpečnostními předpisy specifickými
     pro provoz zařízeni objednatele.

                                                                                                                          4
7. Seznámit dodavatele s provozním řádem budovy. Provozní řád budovy bude dodavateli
     předán pracovníkem objednatele po podpisu této smlouvy.

Objednatel si vyhrazuje právo kontroly rozsahu a kvality předmětu plnění této smlouvy.

                                                       Článek VII
                                        Práva a povinnosti dodavatele
Dodavatel je povinen při realizaci předmětu plnění zejména zajistit:
1. Plnění předmětu smlouvy na úseku ostrahy osob a majetku pracovníky s trestní
     bezúhonností, fyzickými, psychickými a morálními předpoklady s kvalitním výcvikem,
     včetně jejich řádného technického vybavení moderní výstrojí a výzbroji v souladu
     s požadavky objednatele.

2. Provádění ostrahy tak, aby nebyl nepřiměřeně narušován provoz a výkon činností
     objednatele, a to zejména hlukem, prachem, zápachem či chybnou organizací práce.

3. Odevzdání všech věcí nalezených osobami, které použije pro plnění předmětu smlouvy
     v místě plnění pověřenému pracovníkovi objednatele.

4. Poučit osoby, které použije pro plnění předmětu smlouvy, že nesmějí v objektech
     objednatele používat telefony objednatele, počítače, kopírovací stroje, rádia, CD
     přehrávače a jinou spotřební elektroniku, které je v objektech objednatele umístěna. Tím
     není dotčena povinnost ostrahy dle přílohy č. 1 této smlouvy.

5. Poučit osoby, které použije pro plnění předmětu smlouvy, že nesmějí manipulovat
     s volně položenými ani skladovanými potravinami a nápoji nebo jinými věcmi, které se
     nacházejí v objektech objednatele, ani tyto použít a že nesmějí otevírat skříně (i když
     nejsou uzamčené), nahlížet do písemných materiálů nebo tyto materiály kopírovat či
     odesílat.

6. Po celou dobu plnění smlouvy mít v platnosti pojistnou smlouvu pro případ způsobení
     škody z jeho strany třetím osobám s minimálním limitem pojistného plnění 2.000.000,-
     Kč. Na výzvu objednatele je povinen tuto smlouvu kdykoliv bezodkladně předložit.
     Dodavatel se zavazuje udržovat toto pojištění na své náklady v platnosti po celou dobu
     trvání této smlouvy.

7. Respektovat pracovní dobu a provoz zařízení objednatele v rozsahu plnění této smlouvy
     v souladu s Provozním řádem budovy.

8. Prokazatelně seznámit všechny zaměstnance pověřené sjednanými výkony dle této
     smlouvy s povinností dodržování platných předpisů a norem PO, BOZP a veškerými
     souvisejícími předpisy.

                                                                                                                          5
9. Provádět průběžnou kontrolu dodržování a řádného plnění smluvních povinností,
     v případě nekvalitního plnění předmětu smlouvy svými zaměstnanci neprodleně
     zajišťovat nápravu.

10. Neprodleně hlásit zástupci objednatele veškeré závady, ze kterých by mohla vzniknout
     případná škoda na zdraví nebo majetku a to osobě:
         xxx 950 139 xxx nebo xxx. xxx @uradprace.cz

11. Při vstupu do budovy a odchodu z ní dbát na dodržování vnitřních předpisů objednatele
     v souvislosti se zabezpečením budovy a majetku, zvláště správně a účinně užívat
     zabezpečovací zařízení.

12. Dodavatelem určený zaměstnanec (max. 2 osoby) po obdržení nepřenositelného
     bezpečnostního kódu objednatelem při odchodu z budovy zodpovídá za uzavření
     pracoviště včetně kontroly zhasnutí světel v budově a zapojení elektronické
     zabezpečovací signalizace.

13. Dodavatel se zavazuje zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, o kterých se
     dozví od objednatele v souvislosti s plněním smlouvy a které mají charakter
     hospodářského, bankovního, obchodního nebo jiného tajemství a o skutečnostech,
     jejichž prezentování navenek by se mohlo jakýmkoliv způsobem dotknout zájmů nebo
     dobrého jména objednatele. Povinnost zachovávat mlčenlivost se vztahuje i na veškeré
     pracovníky dodavatele a trvá i po zániku této smlouvy.

                                                      Článek VIII
                                              Odpovědnost za vady
1. Jestliže v průběhu plnění smlouvy vznikne objednateli škoda v důsledku prokazatelného
     zavinění či nedbalosti dodavatele nebo pracovníků, které dodavatel použije pro plnění
     předmětu smlouvy, je dodavatel povinen tuto škodu uhradit v plné výši.

2. Jestliže dodavatel neposkytne objednateli plnění dle této smlouvy nebo jeho část
     v rozsahu specifikovaném touto smlouvou, je objednatel oprávněný danou službu nebo
     její část u dodavatele reklamovat. Reklamace musí být konkrétní a objednatel ji provede
     bez zbytečného odkladu telefonicky a následně písemně nejpozději do 3 pracovních dnů
     ode dne, kdy k neposkytnutému plnění došlo.

3. Dodavatel odpovídá za škody, které způsobí osoby, které dodavatel použije k plnění
     předmětu této smlouvy, při poskytování služeb. Takto vzniklé škody je dodavatel
     povinen neprodleně, nejpozději následující den po vzniku škody, oznámit objednateli.
     Následně bude smluvními stranami stanoven způsob nápravy, a to buď uvedením
     v předešlý stav, nebo uhrazením vzniklé škody.

4. O odstranění či neodstranění závad bude vyhotoven písemný zápis.

                                                       Článek IX
                                                  Kontaktní osoby

                                                                                                                          6
1. Za objednatele jsou pro komunikaci s dodavatelem ve věcech týkajících se této smlouvy
      určeny osoby:
      xxx 950 143 xxx nebo xxx @uradprace.cz

2. Za dodavatele jsou pro komunikaci s objednatelem ve věcech týkajících se této smlouvy
      určeny osoby:
         xxx, ředitel útvaru 606 163 xxx xxx @vkus-bustan.cz

3. Změna kontaktních osob bude provedena písemně bez zbytečného odkladu, nejpozději
      však ke dni, kdy k takové změně dojde. Písemné oznámení lze učinit i neformálně, např.
      formou e-mailu na e-mailovou adresu kontaktní osoby. Změna kontaktní osoby není
      považována za takovou změnu nebo doplnění smlouvy, které by bylo nutné řešit formou
      dodatku ke smlouvě.

                                                        Článek X
                                                Závěrečná ujednání

1. Smlouvu lze měnit nebo doplňovat výhradně písemnými vzestupně číslovanými dodatky
      podepsanými smluvními stranami.

2. Právní vztahy vyplývající z této smlouvy či neupravené touto smlouvou se řídí obecně
      závaznými právními předpisy, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
      v platném znění (dále jen „občanský zákoník).

3. Jednotlivá ustanovení smlouvy jsou oddělitelná v tom smyslu, že neplatnost některého
      z nich nezpůsobí neplatnost smlouvy jako celku. Pokud by se v důsledku změny právní
      úpravy některé ustanovení smlouvy dostalo do rozporu s českým právním řádem a
      předmětný rozpor by způsobil neplatnost smlouvy jako takové, bude smlouva
      posuzována jako by kolizní ustanovení nikdy neobsahovala a vztah smluvních stran se
      bude řídit obecně závaznými právními předpisy, pokud se smluvní strany nedohodnou
      na znění nového ustanovení, jež by kolizní ustanovení nahradilo. Po případnou náhradu
      škody způsobenou neplatným právním úkonem platí obecně ustanovení zákona č.
      89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění.

4. Smluvní strany shodně prohlašují, že smluvní vztahy vzniklé na základě této smlouvy
      podléhají českému rozhodnému právu a případné řešení sporů spadá do kompetence
      místně příslušného českého soudu. Strany současně shodně vylučují použití rozhodčího
      řízení.

5. Dodavatel je podle ust. § 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve
      veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, osobou
      povinnou spolupůsobit při výkonu finanční kontroly prováděné v souvislosti s úhradou
      služeb z veřejných výdajů.

6. Dodavatel souhlasí se zpracováním osobních údajů v souladu se zákonem č. 101/2000
      Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů; dále v souladu s
      Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o

                                                                                                                           7
      ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu
      těchto údajů.

7. Dodavatel není oprávněný započíst své pohledávky proti pohledávkám objednatele, ani
      své pohledávky a nároky vzniklé ze smlouvy nebo v souvislosti s jejím plněním postoupit
      třetím osobám, zastavit nebo s nimi jinak disponovat bez písemného souhlasu
      objednatele.

8. Tato smlouvy je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž dodavatel obdrží jeden
      výtisk a objednatel tři výtisky.

9. Smluvní strany po přečtení smlouvy prohlašují, že souhlasí s jejím obsahem, že smlouva
      byla sepsána na základě pravdivých údajů, jejich určité, srozumitelné, vážné a svobodné
      vůle a nebyla ujednána v tísni, ani za jinak jednostranně nevýhodných podmínek.
      Smluvní strany dále výslovně souhlasí s principem veřejnosti smlouvy podle zákona č.
      106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů a
      zákona č. 340/2015 Sb. o registru smluv.

10. Nedílnou součástí smlouvy jsou níže uvedené přílohy:
       Příloha č. 1 Specifikace a technické podmínky (Příloha č. 6 ZD)

V Ostravě, dne…………       V………………dne……………

…………………………………            …………………………………
za objednatele                    za dodavatele
Ing. Petr Prokop
ředitel Krajské pobočky
ÚP ČR v Ostravě

                                                 8