Textová podoba smlouvy Smlouva č. 842397: Zateplení půdních prostor ZŠ Husova a ZŠ Heřmánkova

Příloha SoD_ZS_Husova_a_Hermankova_zatepleni_podkrovi.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO
                                              č. 0060/16/0421
                                              č. DS2016001010

     uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
                                             v platném znění

                         I. Smluvní strany

Objednatel:              STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC
                         Nám. Dr. E. Beneše 1, 460 59 Liberec 1
zastoupené:              panem Tiborem Batthyánym, primátorem města
ve věcech smluvních:     panem Tomášem Kyselou, náměstkem primátora
ve věcech technických:   paní Štěpánkou Veselskou, oddělení správy objektů a
                         zařízení
IČ:                      00262978
DIČ:                     CZ00262978
bankovní spojení:        XXXXXXXXXXXXXX

(dále jen „objednatel“)

a

Zhotovitel:              MACHSTAV s.r.o.

se sídlem :              Ke Hřišti 202/1, 588 12 Dobronín

zastoupené:              panem Milošem Kotačkou, jednatelem

                         panem Jiřím Machem, jednatelem

ve věcech technických: panem Milošem Kotačkou

IČ:                      29260370

DIČ:                     CZ29260370

bankovní spojení:        XXXXXXXXXXXXX

zapsaný v obchodním rejstříku vedeném KS v Brně, oddíl C, vložka 68936

(dále jen „zhotovitel“)

                                   II. Předmět, účel a místo plnění

1) Touto smlouvou se zhotovitel zavazuje k provedení díla a objednatel se zavazuje
   k převzetí díla a zaplacení ceny za jeho provedení, a to za podmínek smluvených
   níže.

2) Předmětem plnění této smlouvy je aplikace tepelné izolace pro zateplení stropu
   nad vrchním podlažím ve dvou budovách základních škol v Liberci. Jedná se o
   budovy školy Husova a Heřmánková. Tyto stavební úpravy spočívají: v základní
   škole Husova bude aplikována foukaná minerální izolace Supafil loft v síle 300
   mm do půdního prostoru objektu a montáž revizních lávek z OSB desek.
   V základní škole Heřmánková bude provedena demontáž a montáž prkenného
   záklopu a následná aplikace foukané minerální izolace Supafil loft v síle 300 mm
   do půdního prostoru objektu. Bližší specifikace v příloze č. 1 smlouvy.

3) Jedná se zejména o tyto stavební práce:

    Tepelná izolace střech
    Závěrečný úklid

4) Účelem takového plnění zhotovitele (díla) je snížení energetických nákladů na
   vytápění výše uvedených budov.

5) Veškeré použité materiály musí být nové a musí mít 1. jakostní třídu, materiály a
   zařízení musí být schváleny pro použití v ČR a splňovat normy ČSN. Během
   realizace díla bude klást zhotovitel důraz na maximální kvalitu provedených prací.

6) Místo plnění: budova ZŠ Liberec, Husova 142/44, 560 01 Liberec 5 a budova ZŠ
   Liberec, Heřmánkova 95, 460 01 Liberec 33 - Machnín

                                             III. Termín plnění

1) Zahájení díla: do 3 dnů od podpisu této smlouvy, ne dříve, než smlouva
   nabude účinnosti.

2) Dokončení díla: do 30. 12. 2016, stanovený termín je maximální,
   nepřekročitelný, bez vad a nedodělků na díle, vyplývajících z protokolu o předání a
   převzetí díla.

3) Zhotovitel se zavazuje převzít staveniště za podmínek uvedených v čl. IV této
   smlouvy o dílo do tří (3) pracovních dnů od písemné výzvy objednatele, a
   nejpozději do tří (3) dnů od převzetí staveniště zahájit plnění této smlouvy.

4) Lhůta pro dokončení díla počíná běžet dnem protokolárního předání staveniště
   zhotoviteli (dále jen „lhůta“). Za okamžik splnění se považuje den protokolárního
   předání díla bez vad a nedodělků objednateli.

                                     IV. Staveniště, stavební deník

1) Objednatel po uzavření této smlouvy písemně vyzve zhotovitele k převzetí
   staveniště pro stavbu (dále jen „staveniště“). Zhotovitel prohlašuje a podpisem
   této smlouvy stvrzuje, že je obeznámen s místem a okolní situací stavby. Náklady
   na zřízení staveniště jeho provoz, údržbu a likvidaci po dokončení stavby jsou
   součástí ceny díla. Předáním staveniště se rozumí protokolární předání staveniště
   pro stavbu a její zázemí.

2) O předání staveniště objednatelem a jeho převzetí zhotovitelem bude sepsán
   písemný protokol podepsaný oběma smluvními stranami, popř. pověřenými
   osobami smluvních stran. Současně bude údaj o datu předání staveniště zapsán
   ve stavebním deníku stavby a budou zde uvedeny i připojovací body elektrické
   energie a vody. Zhotovitel není oprávněn odmítnout převzetí staveniště
   bezdůvodně nebo pro důvody nebránící zahájení stavby, jinak platí, že staveniště
   bylo předáno v den označený ve výzvě objednatele.
3) Dodávku energií a přístup na staveniště, jeho údržbu a bezpečný provoz zajistí na
   své náklady zhotovitel, který hradí veškeré poplatky vzniklé či související se
   spotřebou všech energií po dobu provádění stavby, dále veškeré poplatky,
   náhrady škod či sankce vzniklé či vyměřené v souvislosti se staveništěm, jeho
   existencí a vlivem na okolí. Výše spotřeby vody a energií bude zjištěna pomocí
   podružného měření vody a elektřiny, které zajistí na své náklady zhotovitel.
   Evidence spotřeby bude uvedena ve stavebním deníku při předání stavby
   zhotoviteli jako počáteční stav a při předání hotového díla jako stav konečný.
   Zhotovitel uhradí náklady za spotřebovanou energii a vodu příspěvkovým
   organizacím ZŠ Liberec, Husova 142/44, 560 01 Liberec 5 a ZŠ Liberec,
   Křižanská 80, 460 10 Liberec 10, odloučené pracoviště Heřmánkova 95, 460 01
   Liberec 33 - Machnín, které s budovami hospodaří, a to na základě vystavené
   faktury. Jednotková cena bude shodná s cenou, kterou účtují dodavatelé energií a
   vody příspěvkovým organizacím.

4) Zhotovitel umožní přístup na staveniště všem svým zaměstnancům,
   poddodavatelům, osobě vykonávající autorský anebo technický dozor stavby a
   koordinátora bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi, zástupcům a
   poradcům objednatele a jiným osobám oprávněným vstupovat na staveniště dle
   právních předpisů. Ve vztahu k těmto osobám zhotovitel odpovídá za bezpečný
   přístup a pohyb po staveništi. Zhotovitel umožní přístup na staveniště osobě
   provádějící fotodokumentaci a videozáznamy o průběhu provádění stavby, tuto
   osobu vybaví potřebnými ochrannými prostředky a odpovídá za její bezpečný
   pohyb v prostoru staveniště. V souladu s novelou zákona č. 309/2006 Sb., kterým
   se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci
   v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při
   činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy (zákon o zajištění
   dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci), účinnou od 1. 5. 2016,
   je Zhotovitel povinen poskytnout svou součinnost a zajistit poskytnutí
   součinnosti svých poddodavatelů určenému koordinátorovi bezpečnosti a ochrany
   zdraví při práci, a to po celou dobu realizace díla.

5) Mimo staveniště nesmí zhotovitel odkládat, skladovat či ponechávat jakýkoliv
   materiál, ani nesmí mimo hranice staveniště činností na stavbě neoprávněně
   zasahovat do nemovitostí sousedících se staveništěm.

6) Zhotovitel je oprávněn umístit na staveniště zařízení staveniště o velikosti
   přiměřené staveništi a povaze stavby.

7) Při provádění stavby nesmí zhotovitel postupovat tak, aby došlo k ohrožení nebo
   ke škodě na životním prostředí a pokud dojde stavební činností k zásahu do
   životního prostředí imisemi, hlukem, znečištěním atd. je zhotovitel povinen
   neprodleně odstranit závadný stav, přijmout opatření ke snížení účinků a
   současně je povinen hradit škody, které v souvislosti se stavební činností na
   jednotlivých složkách životního prostředí vznikly.

8) Do pěti (5) pracovních dnů po předání a převzetí stavby na základě oboustranně
   podepsaného předávacího protokolu je zhotovitel povinen staveniště vyklidit,
   vyčistit a uvést prostor (popř. zasažené okolí staveniště) do náležitého stavu, tj.
   zejména odklidit veškeré zbytky, demontovat staveništní buňku, odstranit
   provizorní přípojky energií. O vyklizení staveniště bude stranami podepsáno
   potvrzení.
9) Zhotovitel je povinen vést o provádění stavby počínaje dnem převzetí staveniště
   řádný, úplný a průkazný stavební deník (dále jen „stavební deník“) a provádět
   v něm záznamy v rozsahu a o obsahu, jak vyplývá z platných právních předpisů,
   tj. zejména zaznamenávat všechny skutečnosti rozhodné pro plnění smlouvy,
   zejména údaje o časovém postupu prací, o jakosti díla a zdůvodněných
   odchylkách prováděných prací, údaje o počtu pracovníků, počasí, o denní teplotě,
   o poddodavatelích a jejich činnostech, o dopravovaném materiálu na staveništi a
   odvozech ze staveniště, odchylky od vydaných veřejnoprávních rozhodnutí, jakož
   další údaje mající význam z hlediska budoucí kvality a vlastností stavby apod. Pro
   případné montážní práce musí zhotovitel, resp. poddodavatelé vést montážní
   deník. Stavební/montážní deník musí být veden přímo na staveništi a právo
   provádět v něm záznamy mají zhotovitel, objednatel a jím pověřená osoba
   vykonávající technický dozor, osoba vykonávající dozor nad BOZP jakož i osoby
   s právem vstupovat na staveniště za účelem kontroly dodržování právních
   předpisů při provádění stavby.

10) Při dokončení stavby zhotovitel spolu s jejím předáním odevzdá objednateli
   originál kompletního stavebního deníku a projektovou dokumentaci skutečného
   provedení stavby.

11) Výkon technického dozoru Investora (TDI) nesmí provádět dodavatel stavby, ani
   osoba s ním propojená – to však neplatí, pokud technický dozor provádí sám
   objednatel.

12) K provedení kontroly prací, které budou v průběhu výstavby zakryty, vyzve
   zhotovitel objednatele nebo jím pověřenou osobu nejméně 2 pracovní dny
   předem, a to zápisem do stavebního deníku s uvedením termínu kontroly a
   prokazatelným předložením deníku objednateli. Nevyzve-li zhotovitel objednatele
   ke kontrole zakrývaných prací, je povinen umožnit mu na jeho žádost jejich
   dodatečnou kontrolu a v tomto případě nese veškeré náklady s tím spojené.
   Zhotovitel je povinen odkrýt zakryté práce na žádost objednatele i později.
   Nebude-li na díle shledána vada, uhradí náklady spojené s dodatečným odkrytím
   objednatel. O výsledku provedených kontrol prací před zakrytím se povinně
   provede zápis ve stavebním deníku, včetně popisu zjištěných vad.

13) V případě zjištění vad při kontrole kvality provedených prací před zakrytím, je
   zhotovitel povinen závadný stav neprodleně odstranit a přizvat technický dozor k
   opakované kontrole.

14) Zhotovitel je seznámen, že stavba bude prováděna za provozu. S ohledem na
   charakter objektu jde o prostory s pohybem dětí. Veškeré činnosti musí probíhat
   podle předem schváleného harmonogramu a postupů. Tyto dokumenty budou
   projednávány se zástupci provozovatele školy, zadavatele a s TDI a na základě
   jejich požadavků budou bez prodlení aktualizovány a upraveny.

                                              V. Cena za dílo

      1) Cena za dílo byla sjednána dohodou smluvních stran na základě nabídky
            zhotovitele ze dne 30. 11. 2016, podané v rámci poptávkového řízení.

            „Zateplení půdních prostor ZŠ Liberec, Husova a Heřmánkova“
Účastníky dohodnutá cena díla činí:

Objekt ZŠ Husova:             674 033,00 Kč
Cena bez DPH                  141 546,93 Kč
DPH 21%                       815 579,93 Kč
Cena za objekt celkem s DPH

Objekt ZŠ Heřmánkova:                187 305,00 Kč
Cena bez DPH                          39 334,05 Kč
DPH 21%
Cena za objekt celkem s DPH          226 639,05 Kč

Celková cena díla bez DPH              861 338,00 Kč
DPH 21%                                180 880,98 Kč
Celková cena díla včetně DPH         1 042 218,98 Kč

2) Celková cena za dílo uvedená výše bez DPH (dále jen ”celková cena”) je
   smluvními stranami sjednána jako cena za celý předmět plnění vymezený v čl. II.
   smlouvy a jako cena nejvýše přípustná, platná po celou dobu realizace díla, a to i
   v případě prodloužení lhůty dokončení stavby z důvodu na straně objednatele.

3) Celková cena zahrnuje veškeré náklady zhotovitele nezbytné k řádnému,
   úplnému a kvalitnímu provedení díla včetně všech rizik a vlivů během provádění
   díla. Celková cena zahrnuje předpokládaný vývoj cen ve stavebnictví včetně
   předpokládaného vývoje kurzů české měny k zahraničním měnám až do doby
   dokončení a předání díla. Celková cena zahrnuje zejména náklady na zřízení,
   provoz a odstranění zařízení staveniště, náklady na bezpečnostní opatření,
   náklady na dodávku elektřiny, vodné, stočné, odvoz a likvidaci odpadů,
   skládkovné, pomocné lešení, náklady na používání strojů a služeb až do předání a
   převzetí dokončeného díla, náklady na zhotovování, výrobu, obstarání, přepravu
   věcí, zařízení, materiálů, dodávek, náklady na pojištění předmětu díla a
   odpovědnosti za škody, bankovní garance, daně, cla, poplatky.

4) Objednatel je oprávněn odečíst z celkové ceny díla částku skutečně
   neprovedených prací zhotovitelem ve výši položek uvedených v nabídkovém
   soupisu prací, dodávek a služeb, který tvoří přílohu č. 1 této smlouvy. Stejně bude
   postupováno, pokud v průběhu provádění díla dojde k dílčím změnám technologií
   nebo k záměně materiálů (o nižší kvalitě a cenové kategorii) předem projednaných
   a odsouhlasených objednatelem.

5) Celková cena nesmí být měněna v souvislosti s inflací české měny, hodnotou
   kursu české měny vůči zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový
   kurs, stabilitou měny nebo cla. Celková cena s DPH může být měněna pouze v
   souvislosti se změnou DPH.
                                         VI. Platební podmínky

1) Dohodnutá cena bude ze strany objednatele uhrazena na základě zhotovitelem
    vystavených celkových faktur, na každý výše uvedený objekt zvlášť s 30-ti denní
    splatností od data jejího prokazatelného předání objednateli. Fakturace prací na
    objektu základní školy Husova bude probíhat v režimu přenesené daňové
    povinnosti. Fakturace v objektu základní školy Heřmánková bude s vyčíslenou
    DPH.

2) Podkladem pro vystavení faktur bude soupis provedených prací nebo dodávek,
    oboustranně odsouhlasený a podepsaný osobami oprávněnými za strany jednat
    nebo k tomu stranami pověřenými vyhotovený nejméně ve 2 stejnopisech,
    určených pro objednatele. Kopie podepsaného a vzájemně odsouhlaseného
    soupisu skutečně provedených prací nebo dodávek pověřenými pracovníky
    smluvních stran bude tvořit přílohu a součást příslušného daňového dokladu a
    dále pak fotodokumentace na CD, zachycující průběh stavby.

3) Veškeré účetní doklady musejí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle
    zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. V případě,
    že účetní doklady nebudou mít odpovídající náležitosti nebo pokud jejich přílohou
    nebude účastníky podepsaný soupis provedených prací, je objednatel oprávněn
    zaslat je ve lhůtě splatnosti zpět zadavateli k doplnění, aniž se tak dostane do
    prodlení se splatností; lhůta splatnosti počíná běžet znovu od opětovného zaslání
    náležitě doplněných či opravených dokladů.

4) Zhotovitel prohlašuje, že prověřil skutečnosti rozhodné pro určení výše ceny
    plnění.

5) Tato smlouva nepřipouští překročení sjednané celkové ceny ani jakékoliv
    požadavky zhotovitele na úhradu vícenákladů oproti sjednané celkové ceně.

6) Zhotovitel má právo fakturovat cenu díla maximálně do výše 90% celkové ceny
    díla bez DPH, zbývající částka 10% celkové ceny díla bez DPH (tzv. pozastávka)
    bude zhotovitelem vystavena za splnění následujících podmínek:
     po předání díla objednateli bez vad a nedodělků dle zápisu o předání a
         převzetí díla;
     nebo dojde-li k převzetí díla objednatelem s vadami a nedodělky, pak po
         odstranění všech vad a nedodělků uvedených v protokole o předání a převzetí
         díla. O odstranění vad a nedodělků z přejímky bude vyhotoven oboustranně
         podepsaný zápis či potvrzení.

                                             VII. Smluvní pokuty

1) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 3 000,- Kč za každý
   započatý den prodlení s termínem dokončení a předání celého díla bez
   omezení její celkové výše.
2) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 3 000,- Kč za každou vadu a
   započatý den v případě prodlení s dohodnutým termínem na odstranění vad
   nebo nedodělků vyplývajících z předávacího protokolu.

3) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 3 000,- Kč za každou vadu a
   započatý den v případě prodlení s termínem pro nástup na odstranění vad
   v záruce.

4) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 3 000,- Kč za každou vadu a
   započatý den v případě prodlení s dohodnutým termínem na odstranění vad
   v záruce.

5) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 2.000,- Kč za každý započatý
   den prodlení s termíny uvedenými v čl. III. odst. 3 Smlouvy a termínem uvedeným
   v čl. IV. odst. 8 smlouvy.

6) případě nedodržení kvalitativních parametrů prací a použitých materiálů
má objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 20.000,- Kč za každý

   jednotlivý případ.

7) V případě porušení čl. XIII. odst. 2. této smlouvy má objednatel právo účtovat
   zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 2000,- Kč za každý jednotlivý případ a každý
   den, kdy dílo provádí poddodavatel, kterého objednatel písemně neschválil.

8) V případě jakéhokoli dalšího porušení této smlouvy nad rámec případů
   v tomto článku uvedených, má objednatel právo účtovat smluvní pokutu ve
   výši 1000,- Kč za každý den prodlení a jednotlivý případ porušení, pokud
   porušení neodstraní do 3 dnů poté, co byl na porušení písemně upozorněn.

9) V případě opoždění objednatele s úhradou daňového dokladu má zhotovitel právo
   požadovat smluvní pokutu max. ve výši 0,05 % z nezaplacené částky za každý
   den prodlení. Objednatel není v prodlení s plněním své povinnosti platit cenu díla,
   pokud je zhotovitel v prodlení s plněním kterékoliv své povinnosti dle této smlouvy.

10) Zaplacením smluvní pokuty není zhotovitel zbaven povinnosti příp. závady
   odstranit nebo použít materiál v odpovídající kvalitě.

11) Zaplacením smluvních pokut nezaniká právo objednatele na náhradu škody.

12) Účastníci jsou oprávněni požadovat náhradu škody způsobené porušením
   povinnosti, na kterou se vztahuje smluvní pokuta, a domáhat se náhrady škody
   nehledě na částku uhrazené smluvní pokuty. Právo kterékoliv smluvní strany na
   náhradu škody vzniklé v souvislosti s porušením této smlouvy může být uplatněno
   samostatně.

13) Právo stran na zaplacení smluvní pokuty nebo na náhradu škody, které už
   existuje v době odstoupení od této smlouvy, není odstoupením dotčeno.
14) Objednatel si vyhrazuje právo na úhradu smluvní pokuty formou zápočtu ke
   kterékoliv splatné pohledávce zhotovitele vůči objednateli.

15) Označil-li objednatel v reklamaci, že se jedná o vadu, která brání řádnému
   užívání díla, případně hrozí nebezpečí škody velkého rozsahu (havárie),
   sjednávají obě smluvní strany smluvní pokuty v dvojnásobné výši.

                             VIII. Odpovědnost za škody a pojištění

1. Zhotovitel na sebe přejímá zodpovědnost za škody způsobené všemi osobami a
   subjekty (včetně poddodavatelů) podílejícími se na provádění předmětného díla, a
   to po celou dobu realizace, tzn. do převzetí díla objednatelem bez vad a
   nedodělků, stejně tak za škody způsobené svou činností objednateli nebo třetí
   osobě na zdraví nebo majetku, tzn., že v případě jakéhokoliv narušení či
   poškození majetku (např. vjezdů, plotů, objektů, prostranství, inženýrských sítí)
   nebo poškození zdraví osob je zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu tuto
   škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně uhradit.

2. Za tímto účelem má zhotovitel uzavřenu pojistnou smlouvu platnou po celou dobu
   realizace díla na pojištění škod způsobených při výkonu činnosti třetí osobě a na
   škody vzniklé z jakékoliv příčiny na prováděné stavbě včetně materiálů určených
   k zabudování do díla a včetně zařízení staveniště, a to v plné výši dohodnuté ceny
   díla.

3. Zhotovitel je povinen předložit objednavateli pojistnou smlouvu odpovědnosti za
   škodu dle požadavků v této smlouvě uvedených, a to do 15 dnů od uzavření této
   smlouvy o dílo, v originálu nebo úředně ověřené kopii. Pokud zhotovitel tuto svoji
   povinnost nesplní, je objednatel oprávněn od této smlouvy o dílo odstoupit nebo
   sjednat vlastní pojistnou smlouvu s tím, že veškeré náklady a platby s tím spojené
   budou odečteny z ceny díla.

4. Zhotovitel se před zahájením provádění díla seznámil se všemi podklady a
   souvisejícími dokumenty nezbytnými k provedení díla, s faktickou místní situací,
   jakož i zejména situací na trhu a výhledem budoucího vývoje a s ohledem na
   zejména takto získané informace a na poslední poznatky a stav vědeckého
   zkoumání považuje dílo dle této smlouvy (včetně všech příloh a dokumentů
   souvisejících s dílem) a za podmínek v nich stanovených za řádně a včas
   proveditelné. Zhotovitel takto výslovně prohlašuje, že neshledal chybu ve výkazu
   výměr, která by mohla být příčinou případné vady díla.

5. Zhotovitel nese riziko změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 občanského
   zákoníku

                                       IX. Prodloužení lhůty plnění
Zhotovitel je povinen dílo dokončit a předat ve lhůtě uvedené ve smlouvě.
Prodloužení lhůty plnění může požadovat pouze v případech, pokud plnění smlouvy
je zpožděno nebo bude zpožděno z kterékoli z následujících příčin:

             o neplnění závazků ze smlouvy na straně objednatele
             o pozastavení prací z důvodů na straně objednatele (které nejsou

                  důsledkem neplnění závazku zhotovitele)
             o v důsledku vyšší moci

                                                  X. Záruky

1. Dílo má vady, jestliže provedení díla neodpovídá výsledku určenému v této
   smlouvě.

2. Zhotovitel je povinen provést veškeré práce související s realizací díla v souladu
   s příslušnými právními předpisy a normami a v souladu s kvalitativními i
   kvantitativními požadavky objednatele.

3. Zhotovitel poskytuje objednateli smluvní záruku na celé dílo v délce 60 měsíců ode
   dne protokolárního předání díla objednateli bez vad a nedodělků.

4. Pro odstraňování vad zjištěných při předání a převzetí díla, je nástup
   k odstranění těchto vad nejpozději do 7 dnů ode dne předání a převzetí díla a
   odstranění těchto vad nejpozději do 15 dnů ode dne nástupu k odstranění
   vad, pokud nebude s ohledem na charakter vady se zástupcem objednatele
   dohodnuta lhůta delší.

5. Pro odstraňování vad v záruce, je nástup k odstranění záruční vady
   nejpozději do 7 dnů ode dne jejího prokazatelného oznámení (např. z
   předávacího protokolu, dopisem, faxem, elektronickou poštou) a odstranění
   těchto vad nejpozději do 15 dnů od jejich oznámení, pokud nebude s ohledem
   na charakter vady se zástupcem objednatele dohodnuta lhůta delší.

                                      XI. Předání a převzetí díla

1) Předání a převzetí díla provede zástupce objednatele a zhotovitele, nebo osoba
    k tomu oprávněná v místě plnění díla.

2) Objednatel souhlasí s předáním a převzetím jednotlivých částí díla, ihned po jejich
    ukončení.

3) Objednatel souhlasí s předáním a převzetím díla i před uplynutím smluvního
    termínu.

4) O předání a převzetí díla pořídí zhotovitel s objednatelem zápis o předání a
    převzetí díla (dále jen „předávací protokol“). Zhotovitel je povinen objednateli
    předvést při předání díla jeho způsobilost sloužit svému účelu.

5) Objednatel souhlasí s převzetím díla, které vykazuje drobné vady a nedodělky
    nebránící v užívání díla. V takovém případě se tyto vady a nedodělky uvedou do
    předávacího protokolu. Jsou-li vadou nebo nedodělkem zednické práce, pak se
    přímo do předávacího protokolu uvede lhůta k jejich odstranění, nejdéle však do
    15 dnů od podpisu předávacího protokolu.
6) Všechny vady a nedodělky uvedené v předávacím protokolu je zhotovitel povinen
    odstranit bezplatně ve sjednané lhůtě.
7) Dílo bude splněno protokolárním předáním a převzetím, případně odstraněním
    poslední drobné vady nebo nedodělku uvedené v předávacím protokole.
    Současně budou předány veškeré doklady, potřebné pro uvedení díla do trvalého
    užívání, zejména, revize, certifikáty, atesty, zápisy o provedených zkouškách a
    především projektová dokumentace skutečného provedení stavby.
8) Objednatel se zavazuje dohodnutým způsobem spolupůsobit a zhotovitelem řádně
    a včas dokončené dílo bez vad převzít a zaplatit sjednanou cenu.
     Pokud je to nezbytné k řádnému provedení díla, je zhotovitel oprávněn vyžadovat
    součinnost objednatele. V takovém případě je zhotovitel povinen o součinnost
    požádat předem a poskytnout k tomu objednateli přiměřenou lhůtu. Pokud
    objednatel oznámí zhotoviteli, že poskytnutá lhůta není přiměřená a zároveň
    oznámí lhůtu ke splnění požadované součinnosti, je pro smluvní strany závazná
    takto objednatelem určená lhůta. Zhotovitel je povinen žádat o součinnost
    objednatele písemně; pouze v urgentních případech, kdy je nezbytná okamžitá
    reakce objednatele, je zhotovitel oprávněn požádat kontaktní osoby objednatele o
    součinnost ústně, telefonicky či emailem a v písemné podobě tuto žádost zaslat
    dodatečně.

                                 XII. Právo na odstoupení od smlouvy

 1) Objednatel má právo na odstoupení od smlouvy o dílo v případě prodlení
      zhotovitele s termíny dohodnutými v čl. III. odst. 2 a 3 této smlouvy o více jak
      5 dnů.

 2) Objednatel i zhotovitel mají právo na odstoupení od smlouvy o dílo v případech,
     které předvídají právní předpisy, jimiž se řídí uzavřená smlouva.

                                         XIII. Poddodavatelé

1) Zhotovitel je oprávněn využít pro zhotovení dílčích částí díla spolupráce
   poddodavatelů. V každém případě zhotovitel odpovídá za řádnost a včasnost
   provedení díla, jako by toto prováděl sám.

2) Změna poddodavatele, prostřednictvím kterého byla prokázána kvalifikace (to se
   týká i realizačního týmu), je v průběhu plnění díla možná v důsledku objektivně
   nepředvídatelných skutečností a pouze za předpokladu, že náhradní poddodavatel
   prokáže splnění kvalifikace ve shodném rozsahu jako poddodavatel původní a
   rovněž po předchozím písemném souhlasu objednatele.

3) Zhotovitel odpovídá objednateli, že poddodavatelé budou disponovat potřebnými
   oprávněními, odbornou kvalifikací a dostatkem odborných zkušeností pro
   provedení poddodávky, budou provádět předmět poddodávky sami přímo pro
   objednatele a že poddodavatelé nebudou převážnou část činnosti zadávat dalším
   podzhotovitelům nebo osobám nemajícím příslušná oprávnění pro činnost nebo
   povolení k výkonu práce na území ČR.

4) Za způsob provedení a kvalitu prací poddodavatelů na předmětu poddodávky díla,
   za jednání poddodavatele při plnění poddodávky, za škody na díle způsobené
   jednáním nebo opomenutím kterýmkoliv poddodavatelem v průběhu provádění
   díla odpovídá zhotovitel objednateli jako by tyto činnosti prováděl nebo porušení či
   škody způsobil sám.

5) Zhotovitel v příslušné smlouvě uzavírané s kterýmkoliv poddodavatelem o
   provedení poddodávky zaváže poddodavatele k povinnosti dodržovat pokyny a
   instrukce osoby pověřené objednatelem k výkonu technického či jiného dozoru,
   jakož k povinnosti na žádost objednatele předložit doklady a poskytnout informace
   o způsobu provádění poddodávky (použitých materiálech, technologiích).

                                                XIV. Doložky

 1. Smluvní strany souhlasí, že tato smlouva může být zveřejněna na webových
     stránkách statutárního města Liberec (www.liberec.cz ), s výjimkou osobních
     údajů fyzických osob uvedených v této smlouvě.

 2. Prodávající prohlašuje, že skutečnosti uvedené v této smlouvě nepovažuje za
     obchodní tajemství a uděluje svolení k jejich užití a zveřejnění bez stanovení
     jakýchkoliv dalších podmínek.

3. Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude zveřejněna v registru
     smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti
     některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru
     smluv).

4. Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě,
     které jsou chráněny zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní
     údaje, …) a nemohou být poskytnuty, a to šedou barvou zvýraznění textu.
     Smluvní strana, která smlouvu zveřejní, za zveřejnění neoznačených údajů podle
     předešlé věty nenese žádnou odpovědnost.

5. Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv v souladu s
     § 6 odst. 1 zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých
     smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).

6. Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před
     její účinností jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před
     účinností této smlouvy, nese veškerou odpovědnost za případné škody takového
     plnění bez právního důvodu, a to i v případě, že druhá strana takové plnění
     přijme a potvrdí jeho přijetí.

7. Smluvní strany shodně prohlašují, že cena určená ve smlouvě je cenou obvyklou
     ve smyslu § 2999 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
                                          XV. Ostatní ujednání

1) Pokud není ve smlouvě uvedeno jinak, řídí se smluvní strany příslušnými
    ustanoveními občanského zákoníku.

2) Obě smluvní strany prohlašují, že tato smlouva odpovídá jejich pravé vůli a že
    souhlasí s celým jejím zněním a na důkaz toho smlouvu vlastnoručně podepisují.

3) Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž každá ze smluvních
    stran obdrží po dvou vyhotoveních.

4) Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran.
5) Smlouvy lze měnit či doplňovat pouze formou písemných číslovaných dodatků.
6) Uzavření této smlouvy bylo schváleno na 21. schůzi Rady města Liberec dne

   6. 12. 2016 usnesením č.1078/2016.

                                   XVI. Přílohy smlouvy

Povinné přílohy smlouvy o dílo tvoří:
             1. Cenová nabídka včetně výkazu výměr

V Liberci dne ………………………………

Za zhotovitele:                             Za objednatele:

………………………... …………………...........             ………..…………………….……
                                                      Tomáš Kysela
Miloš Kotačka         Jiří Mach
                                                   náměstek primátora
jednatel společnosti  jednatel společnosti