Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Servisní smlouva č. ………. uzavřená dle § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění, mezi: 1. objednatelem: název: Fakultní nemocnice Hradec Králové sídlo: Sokolská 581, 500 05 Hradec Králové – Nový Hradec Králové IČ: 00179906 DIČ: CZ00179906 bankovní spojení: Česká národní banka zastoupený: č.ú. 24639511/0710 prof. MUDr. Vladimírem Paličkou, CSc., dr. h. c., ředitelem (dále jen „objednatel“) a 2. poskytovatelem: název: AUTOCONT a.s. sídlo: Hornopolní 3322/34, 702 00 Ostrava IČ: 04308697 DIČ: CZ04308697 bankovní spojení: Česká spořitelna a.s. zastoupený: č.ú. 6563752/0800 zapsaná(ý) v OR Ing. Martinem Stejskalem, členem představenstva u Krajského soudu v Ostravě B 11012 (dále jen „poskytovatel“) Objednatel a poskytovatel uzavírají tuto smlouvu v souladu se zadávací dokumentací objednatele ze dne 6.3.2019 a to na základě výsledku zadávacího řízení na veřejnou zakázku malého rozsahu „Podpora a logování firewallu FN HK“, zadaného dle interní směrnice č. 2 o zadávání veřejných zakázek v souladu s ust. § 31 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění, pod evidenčním číslem P19V00152902, a dále v souladu s nabídkou poskytovatele ze dne 14.3.2019. 1. Předmět smlouvy Předmětem smlouvy je závazek poskytovatele provádět pozáruční servis na HW a SW zakoupený v roce 2016 a to včetně dodávky potřebných náhradních dílů (dále jen „servis“), včetně zajištění update/upgrade potřebného software a udržení verzí systému v aktuálním stavu. Servis bude zajišťován buď vlastními pracovníky poskytovatele, nebo smluvně zajištěnými servisními pracovníky jiných společností. Prováděný servis musí být bez vad faktických i právních. 2. Cena 2.1 Cena Smluvní cena servisu dle této smlouvy činí 387 045,33 Kč bez DPH za 1 rok Smluvní cena bez DPH je stanovena jako nejvýše přípustná a nepřekročitelná po celou dobu platnosti této smlouvy. Cena za servis zahrnuje veškeré náklady (např. náklady na dopravu, náklady na náhradní díly, mzdové náklady, atd.), rizika, zisk a finanční vlivy (inflační, kursový) po celou dobu platnosti této smlouvy v souladu s podmínkami uvedenými v této smlouvě a v zadávací dokumentaci. Dále zahrnuje likvidaci obalů a odpadu. 3. Fakturace, platební podmínky 3.1. Platební podmínky Smluvní cena za 1 rok servisu uvedená v čl. 2. této smlouvy bude dodavatelem fakturována ihned po nabytí účinnosti této smlouvy, tj. na 1 rok dopředu a každý další rok pak 2 měsíce před ukončením běhu servisní podpory v roce předcházejícím. Cena servisu musí být na daňovém dokladu - faktuře uvedena v české měně a musí být rozepsána dle jednotlivých položek předmětu smlouvy. Daňový doklad - faktura musí obsahovat veškeré náležitosti stanovené zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, a dalšími platnými daňovými a účetními předpisy, včetně § 435 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění. Na faktuře musí být mimo jiné uvedena odvolávka na tuto servisní smlouvu, název veřejné zakázky a evidenční číslo veřejné zakázky, prohlášení poskytovatele, že ke dni vystavení faktury není veden v registru nespolehlivých plátců daně z přidané hodnoty, soupis příloh, kontaktní údaje osoby, která daňový doklad vystavila. Z daňového dokladu – faktury musí být mimo jiné zřejmý základ daně pro sníženou sazbu DPH a základ daně pro základní sazbu DPH ke dni uskutečnění zdanitelného plnění. Lhůta splatnosti faktury za servis je sjednána na 30 kalendářních dnů. Lhůta splatnosti faktury za servis začíná běžet ode dne prokazatelného doručení daňového dokladu objednateli. Za uhrazení faktury se považuje den, kdy byla předmětná částka odepsána z účtu objednatele ve prospěch účtu poskytovatele. V případě, že faktura nebude obsahovat výše uvedené náležitosti či bude-li trpět jinými vadami, je objednatel oprávněn fakturu vrátit v průběhu běhu lhůty splatnosti způsobem, který prokazuje, že do tohoto data poskytovatel vrácenou fakturu od objednatele převzal. V takovém případě je poskytovatel povinen fakturu opravit či vystavit fakturu novou. Opravená či nová faktura musí být znovu zaslána objednateli. Lhůta splatnosti, co do počtu dní nikoli kratší než lhůta původní, začíná běžet ode dne doručení opravené či nově vystavené faktury objednateli. Jestliže bez zavinění poskytovatele dojde v průběhu provádění servisních prací k nutnosti jejich provedení odchylně od zadání, a tím i k možnému zvýšení nákladů a zvýšení smluvní ceny, mohou být poskytovatelem tyto práce provedeny jen s písemným souhlasem objednatele, na základě písemného dodatku smlouvy a v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb. v platném znění. Jestliže poskytovatel bez písemného souhlasu objednatele provede práce a jiná plnění nad rámec smlouvy, nemá nárok na jejich zaplacení. Výjimkou jsou pouze práce bezprostředně nutné k tomu, aby nedošlo ke vzniku škody na majetku objednatele, a to po předchozím odsouhlasení objednatelem. Poskytovatel musí prokázat, že hrozící škoda nevznikla v důsledku vadného provádění servisu, ale pouze v důsledku skutečností a událostí, které nemohl při vynaložení veškeré odbornosti předpokládat. Veškeré platby mezi smluvními stranami se uskutečňují prostřednictvím bankovního spojení uvedeného v záhlaví této smlouvy. Poskytovatel prohlašuje, že uvedené číslo jeho bankovního účtu splňuje požadavky dle § 109 zák. č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, a jedná se o zveřejněné číslo účtu registrovaného plátce daně z přidané hodnoty. Poskytovatel prohlašuje, že ke dni uzavření smlouvy není veden v registru nespolehlivých plátců daně z přidané hodnoty a ani mu nejsou známy žádné skutečnosti, na základě kterých by s ním správce daně mohl zahájit řízení o prohlášení za nespolehlivého plátce daně dle § 106a zák. č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. Objednatel, jako příjemce zdanitelného plnění, je oprávněn, v případě, že poskytovatel je v okamžiku uskutečnění zdanitelného plnění veden v registru nespolehlivých plátců daně z přidané hodnoty, uhradit částku odpovídající výši daně z přidané hodnoty na účet správce daně za poskytovatele. Uhrazení částky odpovídající výši daně z přidané hodnoty na účet správce daně za poskytovatele bude považováno v tomto rozsahu za splnění závazku objednatele uhradit sjednanou cenu poskytovateli. 4. Doba plnění a ostatní ujednání 4.1. Doba plnění Pozáruční servis bude na základě této smlouvy zajišťován průběžně po dobu 3 let od doby nabytí její účinnosti. Oprávněným zaměstnancem objednatele je pracovník odboru výpočetních systémů objednatele Ing. Jiří Matouš, jiri.matous@fnhk.cz, tel: 602 620 051, popř. Ing. Miroslav Procházka, miroslav.prochazka@fnhk.cz, tel. 495 832 447). Tento odbor objednatele je jediným pracovištěm pověřeným objednatelem k jakémukoliv jednání ve věci smluvního plnění dle této smlouvy. 4.2. Místo plnění Místem plnění je Odbor výpočetních systémů v sídle objednatele. 4.3. Předání a převzetí servisních prací Závazek poskytovatele provést servis je průběžně plněn řádným prováděním servisu dle podmínek vyplývajících ze zadávací dokumentace, právních předpisů, pokynů výrobce a této smlouvy. Bude-li předmět plnění po provedeném servisním výkonu vykazovat při předání vady či nedodělky, budou tyto v předávacím protokolu nebo v Helpdesku poskytovatele specifikovány a bude zde uvedena lhůta k jejich odstranění. V případě dle předchozího odstavce se servisní výkon považuje za dokončený okamžikem podpisu předávacího protokolu nebo odsouhlasením do Helpdesku poskytovatele po odstranění vad a nedodělků pověřenými zástupci smluvních stran. 4.5. Součinnost Smluvní strany jsou povinny vyvíjet veškeré úsilí k vytvoření potřebných podmínek pro realizaci předmětu smlouvy, které vyplývají z jejich smluvního postavení. To platí i v případech, kde to není výslovně uloženo v jednotlivých ustanoveních smlouvy. Především jsou smluvní strany povinny vyvinout součinnost v rámci smlouvou upravených postupů a vyvinout potřebné úsilí, které lze na nich v souladu s pravidly poctivého obchodního styku požadovat, k řádnému splnění jejich smluvních povinností. Pokud jsou kterékoli ze smluvních stran známy okolnosti, které jí brání, aby dostála svým smluvním povinnostem, sdělí to neprodleně písemně druhé smluvní straně. Smluvní strany se zavazují neprodleně odstranit v rámci svých možností všechny okolnosti, které jsou na jejich straně a které brání splnění jejich smluvních povinností. Pokud k odstranění těchto okolností nedojde, je druhá smluvní strana oprávněna požadovat splnění povinnosti v náhradním termínu, který stanoví s přihlédnutím k povaze záležitosti. Objednatel umožní příjezd poskytovatele do místa plnění na dobu nezbytně nutnou k realizaci servisu. 4.6. Smluvní pokuty V případě pozdního nástupu poskytovatele na servisní zásah, nebo neodstranění reklamovaných vad, nebo neopravitelnosti zboží, nebo pokud bude odstranění závady v záruční době trvat déle, než je stanoveno v čl. 5. Servisní podmínky, bude objednatel oprávněn vyúčtovat poskytovateli smluvní pokutu. Tato smluvní pokuta bude účtována ve výši 5.000,- Kč za každý i započatý den prodlení, maximálně však 100.000,- Kč, a to za každý případ prodlení zvlášť. Uhrazením smluvní pokuty není žádným způsobem dotčen nárok objednatele na náhradu celé případně vzniklé škody. V případě pozdní úhrady faktury objednatelem, se objednatel zavazuje uhradit poskytovateli smluvní úrok z prodlení ve výši 0,025 % z dlužné částky za každý i započatý den prodlení. 4.7. Zánik závazků Závazky smluvních stran z této smlouvy zanikají: • písemnou dohodou smluvních stran, • poskytovatel je oprávněn tuto smlouvu vypovědět písemnou výpovědí doručenou druhé smluvní straně. Výpovědní lhůta činí 6 měsíců a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po měsíci, v němž byla výpověď doručena objednateli, • objednatel je oprávněn tuto smlouvu vypovědět písemnou výpovědí, i bez uvedení důvodu, doručenou druhé smluvní straně. Výpovědní lhůta činí 2 měsíce a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po měsíci, v němž byla výpověď doručena poskytovateli. 5. Servisní podmínky, o Poskytovatel je povinen zajistit v rámci servisu dostupnost podpory v následujícím min. rozsahu: 24 x 7 x 365 (tzn. 24 hodin denně, 7 dnů v týdnu, 365 dnů v roce) s max. odezvou následující den pro HW nebo SW problémy (pro problémy, které se musí řešit místně, tj. servisní technik se nejdéle následující den dostaví na řešení problému do sídla objednatele. Plná funkčnost bude obnovena do 24 hodin od jejího nahlášení objednatelem. Komunikace se servisním technikem bude probíhat výhradně v českém jazyce. Servisní technik je dostupný nepřetržitě (tedy 24 hodin denně) telefonicky na čísle 603 265 611 a elektronickou poštou na adrese sd-hk@autocont.cz. Po vzniku závady zahájí servisní technik ve stanovených reakčních dobách práce na odstranění závady a pracuje nepřetržitě, není-li smluvními stranami dohodnuto jinak, do okamžiku, kdy je servisované zboží opět plně provozuschopné. Poskytovatel je povinen přijmout v případě vzniku závady, která způsobí nefunkčnost servisovaného zboží, taková opatření, která budou směřovat k urychlení odstranění závady a obnovení provozuschopnosti (např. urychlená dodávka náhradních dílů, posílení řešitelského týmu, atd.). Objednatel má právo na zaplacení nákladů na odstranění záručních vad poskytovatelem v případě, kdy vady opraví nebo odstraní sám nebo použije k jejich odstranění třetí osoby. Tohoto práva objednatel může využít pouze po dohodě smluvních stran nebo v případě, kdy poskytovatel nenastoupí na provedení opravy včas, nebo bude v prodlení s odstraněním vady. 6. Mlčenlivost Poskytovatel se zavazuje zachovávat přísnou mlčenlivost a bez předchozího písemného souhlasu objednatele nezveřejnit či jiným způsobem nezpřístupnit, ať už záměrně či nevědomě, třetím osobám informace týkající se plnění předmětu této smlouvy, a to i po skončení či zániku platnosti této smlouvy. Poskytovatel není oprávněn jakkoliv nakládat s daty obdrženými od objednatele, přenášet je, zálohovat či kopírovat jakoukoliv jejich část bez vědomí objednatele. Poskytovatel se zavazuje udržovat v tajnosti předané podklady, technickou dokumentaci i další informace, které se dozvěděl v souvislosti s touto smlouvou. 7. Závěrečná ustanovení Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran a účinnosti dnem jejího uveřejnění v registru smluv. Smlouvu lze měnit či doplňovat pouze písemnými dodatky, akceptovanými oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Veškerá textová dokumentace, kterou při plnění smlouvy předává či předkládá poskytovatel objednateli, musí být předána či předložena v českém jazyce. V případě sporu rozhodne na návrh některé ze smluvních stran věcně a místně příslušný soud v České republice. Poskytovatel podpisem této smlouvy vyjadřuje souhlas se zveřejněním všech podmínek tohoto smluvního vztahu. Obě smluvní strany souhlasí, že tato smlouva bude uveřejněna dle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv, v platném znění. Poskytovatel na sebe přebírá nebezpečí změny okolností dle § 1765 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění. Mimo případy poddodávek dle zákona č. 134/2016 Sb., ve znění pozdějších předpisů, se pro účely této smlouvy vylučuje postoupení smlouvy dle § 1895 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, tj. poskytovatel není oprávněn postoupit svá práva a povinnosti z této smlouvy nebo její části třetí osobě. Písemnosti mezi stranami této smlouvy, s jejichž obsahem je spojen vznik, změna nebo zánik práv a povinností upravených touto smlouvou (zejména odstoupení od smlouvy) se doručují osobně nebo doporučenou poštou, není-li v této smlouvě stanoveno jinak. Povinnost smluvní strany doručit písemnost doporučeně druhé smluvní straně je splněna při doručování poštou, jakmile pošta písemnost adresátovi doručí proti podpisu. V případě nedoručení nabývá odstoupení od smlouvy účinnosti třetí den po odeslání oznámení o odstoupení na adresu druhé smluvní strany. Smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech s platností originálu, přičemž objednatel i poskytovatel obdrží po jednom vyhotovení. Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu přečetly, jejímu textu rozumí a souhlasí s ním. Smluvní strany rovněž prohlašují, že tato smlouva vyjadřuje jejich svobodnou, vážnou, pravou a úplnou vůli, prostou omylů a že tuto smlouvu neuzavírají v tísni za nápadně nevýhodných podmínek. Na důkaz shora uvedeného připojují oprávnění zástupci smluvních stran své podpisy. V Hradci Králové dne ………… V Brně dne 26.3.2019 Ing. Michal Podepsal Ing. Michal Filip Digitálně podepsal DN: cn=Ing. Michal Filip, c=CZ, Ing. Martin Stejskal o=Fakultní nemocnice Hradec Datum: 2019.03.26 08:16:41 +01'00' Filip Králové, ou=11022, email=michal.filip@fnhk.cz ………………………………….. Datum: 2019.03.28 10:15:28 +01'00' Za poskytovatele ……………………………….. AUTOCONT a.s. Za objednatele Ing. Martin Stejskal člen představenstva Fakultní nemocnice Hradec Králové Ing. Michal Filip obchodní náměstek