Textová podoba smlouvy Smlouva č. 8884823: Sml. o dílo - oprava automatického přepínače el. sítí pro

Příloha s0796a.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO

      uzavřená dle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku,
                                          v platném znění

                              Článek 1
                          Smluvní strany

Objednatel:   Fakultní nemocnice Hradec Králové

se sídlem:    Sokolská 581, 500 05 Hradec Králové – Nový Hradec Králové

zastoupená:   prof. MUDr. Vladimírem Paličkou, CSc., dr. h. c., ředitelem

IČ:           00179906

DIČ:          CZ00179906

bank. spoj.:  Česká národní banka

číslo účtu:   24639511/0710

(dále jen „objednatel“)

a

Zhotovitel:   ERAMONT s.r.o.

se sídlem:    Balbínova 1091/10, 500 03 Hradec Králové

zastoupený:   Pavlem Struhařem

IČ:           260 01 381

DIČ:          CZ26001381

bank. spoj.:  Československá obchodní banka, a.s.

číslo účtu:   187934267/0300

registrace v ŽR/OR: C 19340 u Krajského soudu v Hradci Králové

(dále jen „zhotovitel“)

                                                Článek 2
                                           Předmět smlouvy

1. Předmětem této smlouvy je závazek zhotovitele provést pro objednatele servisní
     a montážní práce na akci s názvem „Oprava automatického přepínače el. sítí včetně
     jištění pro Hemodialyzační středisko ve Fakultní nemocnici Hradec Králové“
     v souladu s nabídkou zhotovitele ze dne 26. 3. 2019.

2. Předmětem této smlouvy je závazek zhotovitele provést demontáž a zpětný odběr již
     nepotřebných částí stávajícího přepínání el.sítí a následně dodávku a montáž nových
     komponent přepínání el.sítí dle specifikovaných požadavků objednatele včetně jištění
     a všech souvisejících prací, zejména odzkoušení a uvedení do provozu. V rámci plnění
     smlouvy provést odvoz a následnou ekologickou likvidaci veškerého demontovaného
     materiálu dle platných norem a zákonů. Dále je předmětem této smlouvy závazek
     objednatele řádně provedené dílo převzít a zaplatit za něj zhotoviteli sjednanou cenu.

3. Při předání díla je zhotovitel povinen dodat objednateli rovněž veškerou dokumentaci
     v českém jazyce nutnou k převzetí a řádnému užívání díla, kterou vyžadují příslušné
     obecně závazné právní předpisy a normy ČSN a EN (zejména pak dodací listy
     a prohlášení o shodě materiálů, příslušné revize el.zařízení, dokumentaci a zakreslení
     nového stavu v tištěné i digitální podobě).

                                                                    1
                                                Článek 3
                                              Doba plnění
1. Zahájení provádění díla bude po podpisu této smlouvy o dílo.
2. Zhotovitel je povinen realizovat dílo nejpozději do 31. 8. 2019.
3. Dílo bude realizováno dle vzájemně odsouhlaseného harmonogramu prací a dodávek.
4. V případě, že z provozních důvodů na straně objednatele nebude realizace díla v daném
     termínu možná, zavazuje se zhotovitel realizovat dílo dle podmínek stanovených
     smlouvou o dílo do 30. 9. 2019.

                                                Článek 4
                                              Místo plnění
1. Místem plnění je budova č. 27 v sídle objednatele.

                                   Článek 5
                     Cena díla a platební podmínky

1. Cena díla činí :  162 366,00 Kč bez DPH

     Cena za provedené dílo je stanovena jako cena bez DPH, k níž bude připočtena DPH
     ve výši stanovené platnými a účinnými právními předpisy k okamžiku uskutečnění
     zdanitelného plnění. V případě, že se na dodávku díla nebo jeho část vztahuje ustanovení
     režimu přenesení daňové povinnosti dle ustanovení § 92e zákona č. 235/2004 Sb., o dani
     z přidané hodnoty, v platném znění, bude cena za toto dílo nebo jeho část uvedena
     na daňovém dokladu samostatnou položkou.
     Tato cena díla je sjednána jako konečná a maximálně přípustná.
     V ceně díla jsou započítány veškeré náklady zhotovitele spjaté s realizací díla (zejména
     náklady dopravy materiálu, instalaci, rozmístění, cla, kursové rozdíly, pojištění, likvidaci
     obalů a odpadů, ceny obalů či jiných materiálů a případné další poplatky), a to včetně
     nákladů spjatých s pracemi souvisejících s realizací díla, které zhotovitel měl nebo mohl
     předpokládat.
     Změna ceny díla je přípustná pouze se zákonnou změnou výše sazby DPH, a to pouze
     ve výši jí určené.
2. Úhrada ceny díla bude uskutečněna po komplexním písemném předání všech prací
     zhotovitelem a jejich písemném převzetí objednatelem (dále jen „protokolární předání
     díla“). Zhotovitel je povinen vystavit objednateli fakturu nejpozději do 14 dnů
     po protokolárním předání díla.
3. Podkladem pro fakturaci je vzájemně odsouhlasený předávací protokol.
4. Částečná či zálohová fakturace nebude zhotovitelem realizována.
5. Faktura je splatná ve lhůtě 30 dnů ode dne jejího prokazatelného doručení objednateli.
     Platební povinnost objednatele se považuje za splněnou dnem, kdy je příslušná částka
     odepsána z účtu objednatele.
6. Daňový doklad - faktura musí obsahovat veškeré náležitosti stanovené zákonem
     č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, a dalšími platnými daňovými
     a účetními předpisy, včetně § 435 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku,
     v platném znění. Na faktuře musí být mimo jiné uveden odkaz na tuto smlouvu o dílo,

                                                                    2
     prohlášení zhotovitele, že ke dni vystavení faktury není veden v registru nespolehlivých
     plátců daně z přidané hodnoty; soupis příloh; razítko a podpis osoby oprávněné
     k vystavení daňového dokladu.
7. Nebude-li faktura obsahovat veškeré předepsané náležitosti či bude-li trpět jinými
     vadami, je objednatel oprávněn takovou fakturu zhotoviteli ve lhůtě splatnosti vrátit,
     přičemž v tomto případě se objednatel nedostane do prodlení s úhradou ceny díla. Nová
     lhůta splatnosti, co do počtu dnů nikoli kratší než lhůta původní, počne běžet
     prokazatelným doručením opravené či nově vystavené faktury objednateli.
8. Jestliže bez zavinění zhotovitele dojde v průběhu realizace díla k nutnosti provést jeho
     část odchylně od zadání a tím i k možnému zvýšení nákladů a zvýšení ceny díla, mohou
     být tyto práce zhotovitelem provedeny jen s předchozím písemným souhlasem
     objednatele, na jehož základě bude uzavřen dodatek ke smlouvě v souladu se zákonem
     o zadávání veřejných zakázek v platném znění a souvisejícími právními předpisy. Jestliže
     zhotovitel provede práce a jiná plnění nad rámec smlouvy bez splnění předchozího
     ujednání, nemá nárok na jejich zaplacení. Výjimkou jsou pouze práce bezprostředně
     nutné k tomu, aby nedošlo ke vzniku škody při realizaci díla, a to po předchozím
     odsouhlasení objednatelem. V tomto případě však musí zhotovitel prokázat, že hrozící
     škoda nevznikla v důsledku vadného provádění předmětu smlouvy, ale pouze v důsledku
     skutečností a událostí, které nemohl při vynaložení veškeré odbornosti předpokládat.
9. Veškeré platby mezi smluvními stranami se uskutečňují prostřednictvím bankovního
     spojení uvedeného v záhlaví této smlouvy. Zhotovitel prohlašuje, že uvedené číslo jeho
     bankovního účtu splňuje požadavky dle § 109 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané
     hodnoty, v platném znění, a jedná se o zveřejněné číslo účtu registrovaného plátce daně
     z přidané hodnoty.
10. Zhotovitel prohlašuje, že ke dni uzavření této smlouvy není veden v registru
     nespolehlivých plátců daně z přidané hodnoty a ani mu nejsou známy žádné skutečnosti,
     na základě kterých by s ním správce daně mohl zahájit řízení o prohlášení
     za nespolehlivého plátce daně dle § 106a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané
     hodnoty, v platném znění.
11. Objednatel, jako příjemce zdanitelného plnění, je oprávněn, v případě, že zhotovitel je
     v okamžiku uskutečnění zdanitelného plnění veden v registru nespolehlivých plátců daně
     z přidané hodnoty, uhradit částku odpovídající výši daně z přidané hodnoty na účet
     správce daně za zhotovitele. Uhrazení částky odpovídající výši daně z přidané hodnoty
     na účet správce daně za zhotovitele bude považováno v tomto rozsahu za splnění
     závazku příjemce uhradit sjednanou cenu zhotoviteli.

                                                Článek 6
                               Práva a povinnosti smluvních stran
1. Zhotovitel odpovídá za pořádek a čistotu v prostoru realizace díla a je povinen na své
     náklady odstranit odpady a nečistoty vzniklé touto činností.
2. Zhotovitel je povinen zabezpečit:
        - provedení realizace díla tak, aby odpovídalo platným požárním předpisům,
        - projednávání časového harmonogramu o průběhu prací s objednatelem,
        - respektování požadavků objednatele tak, aby činnost v objektech objednatele byla
            co nejméně omezena,
        - uvedení místa plnění a jeho okolí do původního stavu,
        - označení všech zaměstnanců a pracovníků zhotovitele, pracujících na realizaci díla
            platnou identifikační vizitkou.

                                                                    3
3. Vyskytnou-li se v průběhu realizace díla překážky, které jedné nebo oběma smluvním
     stranám částečně nebo úplně znemožní plnění jejich povinností podle této smlouvy,
     zavazují se smluvní strany o tom bez zbytečného prodlení vzájemně informovat
     a společně podniknout kroky k jejich odstranění.

4. Za případnou škodu vzniklou při realizaci díla odpovídá zhotovitel, pokud neprokáže,
     že škodu nezavinil.

5. Zhotovitel je povinen informovat objednatele písemně o předpokládaném termínu
     dokončení díla nejpozději 3 pracovní dny před tímto datem.
     K prohlídce dokončeného díla a k podpisu předávacího protokolu je:
              - za objednatele oprávněným zaměstnancem: pan Ing. Milan Vít, pan Lukáš
              Pultar,
              - za zhotovitele je k podpisu předávacího protokolu oprávněným
              zaměstnancem: pan Milan Chmelař.
     Jeden stejnopis předávacího protokolu bude ponechán objednateli a druhý zhotoviteli.

6. V případě výskytu vad a nedodělků budou tyto v předávacím protokolu zaznamenány
     a bude určen termín pro jejich odstranění. Po odstranění vad a nedodělků díla bude
     oprávněnými zaměstnanci smluvních stran dle předchozího odstavce sepsán nový
     předávací protokol. V tomto případě se dílo považuje za řádně dokončené podpisem
     předávacího protokolu po odstranění vad a nedodělků.

7. Osoba zodpovědná za realizaci díla za zhotovitele je: pan Milan Chmelař.

                                                      Článek 7
                                                       Sankce
1. Dostane-li se zhotovitel do prodlení s realizací díla, zaplatí objednateli smluvní pokutu
     ve výši 1.000,-- Kč za každý i započatý den prodlení.
2. Dostane-li se zhotovitel do prodlení s odstraněním reklamovaných vad díla, zaplatí
     objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,-- Kč za každý i započatý den prodlení.
3. Dostane-li se objednatel do prodlení se zaplacením faktury vystavené zhotovitelem, je
     zhotovitel oprávněn vyúčtovat mu úrok z prodlení ve výši 0,025 % z dlužné částky
     za každý den prodlení.
4. Zaplacením sankce není dotčeno právo smluvní strany na náhradu škody.

                                                      Článek 8
                                           Odpovědnost za vady díla
1. Zhotovitel poskytuje na dílo záruku 24 měsíců od protokolárního předání díla bez vad
     a nedodělků.
     Zhotovitel se zavazuje, že dílo bude mít po celou dobu záruční lhůty vlastnosti a kvalitu
     v souladu se zadávací dokumentací veřejné zakázky, obsahem nabídky zhotovitele, touto
     smlouvou a příslušnými technickými normami.
2. Zhotovitel se po dobu záruční lhůty zavazuje bezplatně odstranit reklamované vady díla.
3. Objednatel má vůči zhotoviteli tato práva z odpovědnosti za vady díla:
         a) právo na bezplatné odstranění reklamovaných vad do 10 pracovních dnů
                  od doručení reklamace vad díla zhotoviteli,

                                                                    4
         b) právo na zaplacení nákladů na odstranění vad v případě, kdy si objednatel
                  vady či nedodělky opraví nebo odstraní sám nebo použije k jejich odstranění
                  třetí osoby,

         c) právo na poskytnutí přiměřené slevy z ceny díla odpovídající rozsahu
                  reklamovaných vad či nedodělků,

         d) právo na odstoupení od smlouvy.
4. Objednatel je povinen uplatnit reklamaci ve lhůtě 30 pracovních dnů od protokolárního

     předání díla v případě zjevných vad a kdykoli v průběhu záruční doby v případě vad
     skrytých, a to písemně, prostřednictvím elektronické pošty na kontaktní email
     zhotovitele.

                                                      Článek 9
                                               Závěrečná ujednání
    1. Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami
         a účinnosti dnem jejího uveřejnění podle platných právních předpisů.
    2. Za objednatele jsou oprávněni jednat:
    a) ve věcech technických a smluvních: Ing. Milan Vít, vedoucí TIS

    b) ve věcech technických: pan Lukáš Pultar, technik TIS

         Za zhotovitele je oprávněn jednat: pan Milan Chmelař

    3. Tuto smlouvu lze měnit či doplňovat jen se souhlasem obou smluvních stran, a to
         pouze formou písemných dodatků, akceptovaných oběma smluvními stranami.

    4. Objednatel je oprávněn od této smlouvy odstoupit zejména v případě, že zhotovitel je
         v prodlení s dokončením díla po dobu delší než 3 týdny, dále provádí-li realizaci díla
         v rozporu se zadáním nebo v kvalitě nesplňující obecné technické požadavky, a to
         i přes písemné upozornění objednatele. V případě odstoupení od smlouvy provedou
         smluvní strany protokolárně inventarizaci veškerých plnění, prací a dodávek
         provedených k datu ukončení platnosti smlouvy. Závěrem této inventarizace
         odsouhlasí smluvní strany finanční hodnotu doposud provedených prací.

    5. Právní vztahy, vzešlé z této smlouvy a v této smlouvě výslovně neupravené, se řídí
         zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, v platném znění. V případě, že mezi
         smluvními stranami dojde v souvislosti s touto smlouvou ke sporu, zavazují se
         smluvní strany k jeho vyřešení smírnou cestou. Pokud tím nedojde k vyřešení sporu,
         bude spor řešen u věcně a místně příslušného soudu v České republice.

    6. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech, z nichž každá smluvní strana
         obdrží po jednom.

    7. Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu přečetly, jejímu textu rozumí a souhlasí
         s ním. Smluvní strany rovněž prohlašují, že tato smlouva vyjadřuje jejich svobodnou,

                                                                    5
         vážnou a úplnou vůli, prostou omylu, a že tato smlouva není uzavírána v tísni či
         za jinak jednostranně nevýhodných podmínek. Na důkaz shora uvedeného připojují
         smluvní strany své podpisy.
    8. Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude uveřejněna v souladu se
         zákonem č. 340/2015 Sb., v platném znění.

Přílohy: - cenová nabídka zhotovitele
          - výpis z obchodního rejstříku
          - pojistná smlouva zhotovitele

Za objednatele:                                   Za zhotovitele:
V Hradci Králové dne 10.4.2019                    V Hradci Králové dne 12.4.2019

…………………………………….                                   ……………………………………
Fakultní nemocnice Hradec Králové                 ERAMONT s.r.o.
prof. MUDr. Vladimír Palička, CSc., dr. h. c.     p. Pavel Struhař
ředitel FN HK                                     jednatel společnosti

                                               6