Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O DÍLO uzavřená dle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění Článek 1 Smluvní strany Objednatel: Fakultní nemocnice Hradec Králové se sídlem: Sokolská 581, 500 05 Hradec Králové – Nový Hradec Králové zastoupená: prof. MUDr. Vladimírem Paličkou, CSc., dr. h. c., ředitelem IČ: 00179906 DIČ: CZ00179906 bank. spoj.: Česká národní banka číslo účtu: 24639511/0710 (dále jen „objednatel“) a Zhotovitel: ERAMONT s.r.o. se sídlem: Balbínova 1091/10, 500 03 Hradec Králové zastoupený: Pavlem Struhařem IČ: 260 01 381 DIČ: CZ26001381 bank. spoj.: Československá obchodní banka, a.s. číslo účtu: 187934267/0300 registrace v ŽR/OR: C 19340 u Krajského soudu v Hradci Králové (dále jen „zhotovitel“) Článek 2 Předmět smlouvy 1. Předmětem této smlouvy je závazek zhotovitele provést pro objednatele servisní a montážní práce na akci s názvem „Oprava automatického přepínače el. sítí včetně jištění pro Hemodialyzační středisko ve Fakultní nemocnici Hradec Králové“ v souladu s nabídkou zhotovitele ze dne 26. 3. 2019. 2. Předmětem této smlouvy je závazek zhotovitele provést demontáž a zpětný odběr již nepotřebných částí stávajícího přepínání el.sítí a následně dodávku a montáž nových komponent přepínání el.sítí dle specifikovaných požadavků objednatele včetně jištění a všech souvisejících prací, zejména odzkoušení a uvedení do provozu. V rámci plnění smlouvy provést odvoz a následnou ekologickou likvidaci veškerého demontovaného materiálu dle platných norem a zákonů. Dále je předmětem této smlouvy závazek objednatele řádně provedené dílo převzít a zaplatit za něj zhotoviteli sjednanou cenu. 3. Při předání díla je zhotovitel povinen dodat objednateli rovněž veškerou dokumentaci v českém jazyce nutnou k převzetí a řádnému užívání díla, kterou vyžadují příslušné obecně závazné právní předpisy a normy ČSN a EN (zejména pak dodací listy a prohlášení o shodě materiálů, příslušné revize el.zařízení, dokumentaci a zakreslení nového stavu v tištěné i digitální podobě). 1 Článek 3 Doba plnění 1. Zahájení provádění díla bude po podpisu této smlouvy o dílo. 2. Zhotovitel je povinen realizovat dílo nejpozději do 31. 8. 2019. 3. Dílo bude realizováno dle vzájemně odsouhlaseného harmonogramu prací a dodávek. 4. V případě, že z provozních důvodů na straně objednatele nebude realizace díla v daném termínu možná, zavazuje se zhotovitel realizovat dílo dle podmínek stanovených smlouvou o dílo do 30. 9. 2019. Článek 4 Místo plnění 1. Místem plnění je budova č. 27 v sídle objednatele. Článek 5 Cena díla a platební podmínky 1. Cena díla činí : 162 366,00 Kč bez DPH Cena za provedené dílo je stanovena jako cena bez DPH, k níž bude připočtena DPH ve výši stanovené platnými a účinnými právními předpisy k okamžiku uskutečnění zdanitelného plnění. V případě, že se na dodávku díla nebo jeho část vztahuje ustanovení režimu přenesení daňové povinnosti dle ustanovení § 92e zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, bude cena za toto dílo nebo jeho část uvedena na daňovém dokladu samostatnou položkou. Tato cena díla je sjednána jako konečná a maximálně přípustná. V ceně díla jsou započítány veškeré náklady zhotovitele spjaté s realizací díla (zejména náklady dopravy materiálu, instalaci, rozmístění, cla, kursové rozdíly, pojištění, likvidaci obalů a odpadů, ceny obalů či jiných materiálů a případné další poplatky), a to včetně nákladů spjatých s pracemi souvisejících s realizací díla, které zhotovitel měl nebo mohl předpokládat. Změna ceny díla je přípustná pouze se zákonnou změnou výše sazby DPH, a to pouze ve výši jí určené. 2. Úhrada ceny díla bude uskutečněna po komplexním písemném předání všech prací zhotovitelem a jejich písemném převzetí objednatelem (dále jen „protokolární předání díla“). Zhotovitel je povinen vystavit objednateli fakturu nejpozději do 14 dnů po protokolárním předání díla. 3. Podkladem pro fakturaci je vzájemně odsouhlasený předávací protokol. 4. Částečná či zálohová fakturace nebude zhotovitelem realizována. 5. Faktura je splatná ve lhůtě 30 dnů ode dne jejího prokazatelného doručení objednateli. Platební povinnost objednatele se považuje za splněnou dnem, kdy je příslušná částka odepsána z účtu objednatele. 6. Daňový doklad - faktura musí obsahovat veškeré náležitosti stanovené zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, a dalšími platnými daňovými a účetními předpisy, včetně § 435 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění. Na faktuře musí být mimo jiné uveden odkaz na tuto smlouvu o dílo, 2 prohlášení zhotovitele, že ke dni vystavení faktury není veden v registru nespolehlivých plátců daně z přidané hodnoty; soupis příloh; razítko a podpis osoby oprávněné k vystavení daňového dokladu. 7. Nebude-li faktura obsahovat veškeré předepsané náležitosti či bude-li trpět jinými vadami, je objednatel oprávněn takovou fakturu zhotoviteli ve lhůtě splatnosti vrátit, přičemž v tomto případě se objednatel nedostane do prodlení s úhradou ceny díla. Nová lhůta splatnosti, co do počtu dnů nikoli kratší než lhůta původní, počne běžet prokazatelným doručením opravené či nově vystavené faktury objednateli. 8. Jestliže bez zavinění zhotovitele dojde v průběhu realizace díla k nutnosti provést jeho část odchylně od zadání a tím i k možnému zvýšení nákladů a zvýšení ceny díla, mohou být tyto práce zhotovitelem provedeny jen s předchozím písemným souhlasem objednatele, na jehož základě bude uzavřen dodatek ke smlouvě v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek v platném znění a souvisejícími právními předpisy. Jestliže zhotovitel provede práce a jiná plnění nad rámec smlouvy bez splnění předchozího ujednání, nemá nárok na jejich zaplacení. Výjimkou jsou pouze práce bezprostředně nutné k tomu, aby nedošlo ke vzniku škody při realizaci díla, a to po předchozím odsouhlasení objednatelem. V tomto případě však musí zhotovitel prokázat, že hrozící škoda nevznikla v důsledku vadného provádění předmětu smlouvy, ale pouze v důsledku skutečností a událostí, které nemohl při vynaložení veškeré odbornosti předpokládat. 9. Veškeré platby mezi smluvními stranami se uskutečňují prostřednictvím bankovního spojení uvedeného v záhlaví této smlouvy. Zhotovitel prohlašuje, že uvedené číslo jeho bankovního účtu splňuje požadavky dle § 109 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, a jedná se o zveřejněné číslo účtu registrovaného plátce daně z přidané hodnoty. 10. Zhotovitel prohlašuje, že ke dni uzavření této smlouvy není veden v registru nespolehlivých plátců daně z přidané hodnoty a ani mu nejsou známy žádné skutečnosti, na základě kterých by s ním správce daně mohl zahájit řízení o prohlášení za nespolehlivého plátce daně dle § 106a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. 11. Objednatel, jako příjemce zdanitelného plnění, je oprávněn, v případě, že zhotovitel je v okamžiku uskutečnění zdanitelného plnění veden v registru nespolehlivých plátců daně z přidané hodnoty, uhradit částku odpovídající výši daně z přidané hodnoty na účet správce daně za zhotovitele. Uhrazení částky odpovídající výši daně z přidané hodnoty na účet správce daně za zhotovitele bude považováno v tomto rozsahu za splnění závazku příjemce uhradit sjednanou cenu zhotoviteli. Článek 6 Práva a povinnosti smluvních stran 1. Zhotovitel odpovídá za pořádek a čistotu v prostoru realizace díla a je povinen na své náklady odstranit odpady a nečistoty vzniklé touto činností. 2. Zhotovitel je povinen zabezpečit: - provedení realizace díla tak, aby odpovídalo platným požárním předpisům, - projednávání časového harmonogramu o průběhu prací s objednatelem, - respektování požadavků objednatele tak, aby činnost v objektech objednatele byla co nejméně omezena, - uvedení místa plnění a jeho okolí do původního stavu, - označení všech zaměstnanců a pracovníků zhotovitele, pracujících na realizaci díla platnou identifikační vizitkou. 3 3. Vyskytnou-li se v průběhu realizace díla překážky, které jedné nebo oběma smluvním stranám částečně nebo úplně znemožní plnění jejich povinností podle této smlouvy, zavazují se smluvní strany o tom bez zbytečného prodlení vzájemně informovat a společně podniknout kroky k jejich odstranění. 4. Za případnou škodu vzniklou při realizaci díla odpovídá zhotovitel, pokud neprokáže, že škodu nezavinil. 5. Zhotovitel je povinen informovat objednatele písemně o předpokládaném termínu dokončení díla nejpozději 3 pracovní dny před tímto datem. K prohlídce dokončeného díla a k podpisu předávacího protokolu je: - za objednatele oprávněným zaměstnancem: pan Ing. Milan Vít, pan Lukáš Pultar, - za zhotovitele je k podpisu předávacího protokolu oprávněným zaměstnancem: pan Milan Chmelař. Jeden stejnopis předávacího protokolu bude ponechán objednateli a druhý zhotoviteli. 6. V případě výskytu vad a nedodělků budou tyto v předávacím protokolu zaznamenány a bude určen termín pro jejich odstranění. Po odstranění vad a nedodělků díla bude oprávněnými zaměstnanci smluvních stran dle předchozího odstavce sepsán nový předávací protokol. V tomto případě se dílo považuje za řádně dokončené podpisem předávacího protokolu po odstranění vad a nedodělků. 7. Osoba zodpovědná za realizaci díla za zhotovitele je: pan Milan Chmelař. Článek 7 Sankce 1. Dostane-li se zhotovitel do prodlení s realizací díla, zaplatí objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,-- Kč za každý i započatý den prodlení. 2. Dostane-li se zhotovitel do prodlení s odstraněním reklamovaných vad díla, zaplatí objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,-- Kč za každý i započatý den prodlení. 3. Dostane-li se objednatel do prodlení se zaplacením faktury vystavené zhotovitelem, je zhotovitel oprávněn vyúčtovat mu úrok z prodlení ve výši 0,025 % z dlužné částky za každý den prodlení. 4. Zaplacením sankce není dotčeno právo smluvní strany na náhradu škody. Článek 8 Odpovědnost za vady díla 1. Zhotovitel poskytuje na dílo záruku 24 měsíců od protokolárního předání díla bez vad a nedodělků. Zhotovitel se zavazuje, že dílo bude mít po celou dobu záruční lhůty vlastnosti a kvalitu v souladu se zadávací dokumentací veřejné zakázky, obsahem nabídky zhotovitele, touto smlouvou a příslušnými technickými normami. 2. Zhotovitel se po dobu záruční lhůty zavazuje bezplatně odstranit reklamované vady díla. 3. Objednatel má vůči zhotoviteli tato práva z odpovědnosti za vady díla: a) právo na bezplatné odstranění reklamovaných vad do 10 pracovních dnů od doručení reklamace vad díla zhotoviteli, 4 b) právo na zaplacení nákladů na odstranění vad v případě, kdy si objednatel vady či nedodělky opraví nebo odstraní sám nebo použije k jejich odstranění třetí osoby, c) právo na poskytnutí přiměřené slevy z ceny díla odpovídající rozsahu reklamovaných vad či nedodělků, d) právo na odstoupení od smlouvy. 4. Objednatel je povinen uplatnit reklamaci ve lhůtě 30 pracovních dnů od protokolárního předání díla v případě zjevných vad a kdykoli v průběhu záruční doby v případě vad skrytých, a to písemně, prostřednictvím elektronické pošty na kontaktní email zhotovitele. Článek 9 Závěrečná ujednání 1. Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti dnem jejího uveřejnění podle platných právních předpisů. 2. Za objednatele jsou oprávněni jednat: a) ve věcech technických a smluvních: Ing. Milan Vít, vedoucí TIS b) ve věcech technických: pan Lukáš Pultar, technik TIS Za zhotovitele je oprávněn jednat: pan Milan Chmelař 3. Tuto smlouvu lze měnit či doplňovat jen se souhlasem obou smluvních stran, a to pouze formou písemných dodatků, akceptovaných oběma smluvními stranami. 4. Objednatel je oprávněn od této smlouvy odstoupit zejména v případě, že zhotovitel je v prodlení s dokončením díla po dobu delší než 3 týdny, dále provádí-li realizaci díla v rozporu se zadáním nebo v kvalitě nesplňující obecné technické požadavky, a to i přes písemné upozornění objednatele. V případě odstoupení od smlouvy provedou smluvní strany protokolárně inventarizaci veškerých plnění, prací a dodávek provedených k datu ukončení platnosti smlouvy. Závěrem této inventarizace odsouhlasí smluvní strany finanční hodnotu doposud provedených prací. 5. Právní vztahy, vzešlé z této smlouvy a v této smlouvě výslovně neupravené, se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, v platném znění. V případě, že mezi smluvními stranami dojde v souvislosti s touto smlouvou ke sporu, zavazují se smluvní strany k jeho vyřešení smírnou cestou. Pokud tím nedojde k vyřešení sporu, bude spor řešen u věcně a místně příslušného soudu v České republice. 6. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech, z nichž každá smluvní strana obdrží po jednom. 7. Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu přečetly, jejímu textu rozumí a souhlasí s ním. Smluvní strany rovněž prohlašují, že tato smlouva vyjadřuje jejich svobodnou, 5 vážnou a úplnou vůli, prostou omylu, a že tato smlouva není uzavírána v tísni či za jinak jednostranně nevýhodných podmínek. Na důkaz shora uvedeného připojují smluvní strany své podpisy. 8. Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude uveřejněna v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., v platném znění. Přílohy: - cenová nabídka zhotovitele - výpis z obchodního rejstříku - pojistná smlouva zhotovitele Za objednatele: Za zhotovitele: V Hradci Králové dne 10.4.2019 V Hradci Králové dne 12.4.2019 ……………………………………. …………………………………… Fakultní nemocnice Hradec Králové ERAMONT s.r.o. prof. MUDr. Vladimír Palička, CSc., dr. h. c. p. Pavel Struhař ředitel FN HK jednatel společnosti 6