Textová podoba smlouvy Smlouva č. 8999527: příkazní smlouva § 2430 a násl. NOZ: Soubor staveb městského okruhu v

Příloha Smlouva č.PRK_21_05_006457_2019-Text smlouvy (veřejná kopie)(veřejná kopie)[CES].pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        MHMPXPBOUJTP

                                                                                                 Stejnopis

                                                                          KČ: P19V00155464

                       PŘÍKAZNÍ SMLOUVA

                                          č. PRK/21/05/006457/2019

              Soubor staveb městského okruhu v úseku Myslbekova - Pelc/Tyrolka
                         Inženýrská činnost pro realizaci zkušebního provozu

 Níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavřely smluvní strany:

  Hlavní město Praha
  se sídlem: 110 01 Praha 1, Mariánské náměstí 2
 zastoupené: Ing. Karlem Prajerem, ředitelem odboru investičního MHMP
 IČO: 00064581
  DIČ: CZ00064581 registrované dle § 94 zákona Č. 235/2004 Sb., o DPH, vplatném znění
 bankovní spqjenk^^^^^^^^^^^H

        úctu:

 (dále jen „příkazce")

 a
 Společnost VIS, a.s.
 se sídlem: Bezová 1658/1, 147 00 Praha 4
 IČO: 60192712
 DIČ: CZ60192712
 zapsána: v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 2257
 bankovní spojenk^^^^^^^^^^^^^l
 číslo účtu:
 zastoupen: Ing. Petrem Kalabisem, předsedou představenstva VIS, a.s.
  (dále jen „příkazník")

 tuto

                                          PŘÍKAZNÍ SMLOUVU:

                                                     Článek I.
                                               Předmět smlouvy

1. Příkazník, za podmínek dohodnutých touto smlouvou v souladu s vyhodnocením veřejné
     soutěže a rozhodnutím zadavatele - příkazce o přidělení veřejné zakázky malého rozsahu č.
     ÍNV/MZ/0037/19 na poskytováni služeb č.j. MHMP 738033/2019 ze dne 23.4.2019, bude
    jménem a na účet příkazce za úplatu vykonávat a obstarávat pro příkazce všechny nezbytné
    a obvyklé investorské služby a inženýrské činnosti v rozsahu vyplývajícím z obecně
    závazných předpisů, této smlouvy a příslušných správních rozhodnutí při realizaci
    zkušebního provozu

    Souboru staveb městského okruhu č. 9515 MO Myslbekova - Prašný most, č. 0080
    MO Prašný most - Špejchar a č. 0079 MO Špejchar - Pelc/Tyrolka, dále jen Stavba4'.
     Jedná se o komplexní inženýrské činnosti potřebné k realizaci zkušebního provozu
     „Stavby".

2. Příkazník bude vykonávat zejména činnosti specifikované v čl. I., V. a VII. a přílohou č. 1
     této smlouvy.

3. Příkazník bude vykonávat i další smlouvou nespecifikované ale s předmětem smlouvy
     související Činnosti, a to dle pokynů nebo s vědomím příkazce.

4. Příkazník bude vykonávat veškeré činnosti, které jsou předmětem této smlouvy, v souladu
     s obecně platnými právními předpisy, rozhodnutími vydanými příslušnými orgány na jejich
     základě, touto smlouvou, pokyny příkazce a normami a standardy v praxi uznávanými.

                            Článek II.
                            Čas plněni

1. Mandatář se zavazuje řádně vykonávat všechny činnosti tvořící předmět plnění této smlouvy
    po dobu určitou:

Termín zahájení:  od zveřejnění smlouvy v registru smluv dle zák. č. 340/2015 Sb.
                  o zvláštních podmínkách účimiosti některých smluv, uveřejňování
                  těchto smluv a o registru smluv

Termín dokončení: nejpozději do 31. 12. 2020

                                     Článek III.
                  Odměna nříkazníka a platební podmínky

1. Cena za služby poskytnuté příkazníkem je stanovena v souladu s rozhodnutím zadavatele -
    příkazce o výběru nejvhodnější nabídky pod č.j. MHMP 738033/2019 ze dne 23.4.2019

    jako cena nejvýše přípustná, a to ve výši:

Základní cena               1 946 000,-Kč
DPH 21%                       408 660,- Kč
Cena celkem včetně DPH 21%
                            2 354 660,- Kč

Celková cena je rozložena mezi jednotlivé „Stavby" MO následujícím způsobem:

Stavba                Základní cena           DPH 21%               Cena celkem
0079 MO Špejchar -            973 000,- Kč            204 330,- Kč        1 177 330,-Kč
Pelc/Tyrolka
= 50% z celkové ceny          486 500,- Kč            102 165,- Kč          588 665,- Kč

0080 MO Prašný                486 500,- Kč            102 165,- Kč          588 665,-Kč
Most - Špejchar
= 25% z celkové ceny
9515 MO Myslbekova
- Prašný Most
= 25% z celkové ceny

Příkazník je povinen účtovat DPH v zákonem stanovené výši v den uskutečnění zdanitelného
plnění.

Odměna bude fakturována čtvrtletně k 31.3., k 30.6., k 30.9. a k 31.12. za každou stavbu
zvlášť ve vazbě na průběh výkonu inženýrských činností a bude rozložena do jednotlivých
čtvrtletí lineárně. Faktura - daňový doklad bude doložena kalkulací odměny za čtvrtletí, která
bude vycházet ze lhůty realizace zkušebního provozu a počtu čtvrtletí, po které bude

                            2
poskytována inženýrská činnost. Datum zdanitelného plnění je poslední den kalendářního
čtvrtletí.

V případě, že termín dokončení prací včetně prací navazujících na ukončení zkušebního
provozu „Stavby4' bude dříve než 31. 12. 2020 na základě ukončení zkušebního provozu
„Stavby44, bude celková cena za poskytnuté služby snížena poměrným způsobem ve stejném
poměru, jako bude zkrácena doba plnění smlouvy. Cena bude vyúčtována a vyfakturována
k odpovídajícímu čtvrtletí.

Faktury budou uhrazeny do výše 90% celkové ceny resp. poměrně snížené ceny. Pozastávka
ve výši 10% bude uhrazena po předání vyčíslení celkových investičních nákladů zkušebního
provozu za období od 1. 1.2019 do ukončení zkušebního provozu TKB. Předání bude
potvrzeno Protokolem, podepsaným oddělením správy a vyvádění majetku INV MHMP,
jehož originál bude podkladem pro uvolnění pozasíávky.

2. Příkazník je povinen uvádět na fakturách - daňových dokladech za číslem a názvem Stavby
    kontrolní číslo vyznačené na první straně příkazní smlouvy pod označením KČ.............
    Pokud faktura nebude obsahovat kontrolní číslo, bude neuhrazená vrácena
    příkazníkovi.

4. Veškeré faktury' budou vystaveny ve dvojím vyhotovení a odeslány na adresu objednatele:
   Hlavní město Praha, Mariánské nám. 2, 110 00 Praha 1. Faktury je možné doručit i osobně
   nebo kurýrem do podatelny MHMP Mariánské nám 2, Praha 1 nebo Jungmannova 35/29,
   Praha 1.

5. Splatnost faktur Činí 30 dní od jejího doručení příkazci. Termínem úhrady se rozumí den odpisu
   platby z účtu příkazníka.

6. Oprávněně vystavená faktura musí mít veškeré náležitosti daňového dokladu ve smyslu zákona
   č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty ve znění pozdějších předpisů i další náležitosti
   požadované objednatelem. Musí tedy obsahovat tyto údaje:

       - údaje příkazce, sídlo, IČO, DIČ
       - údaje příkazníka, sídlo, IČO, DIČ
       - evidenční číslo daňového dokladu
       - bankovní spojení příkazníka
       - datum vystavení daňového dokladu
       - datum uskutečnění zdanitelného plnění
       - rozsah a předmět fakturovaného plnění
       - číslo smlouvy
       - kontrolní Číslo (vyznačené vpravo nahoře na první straně smlouvy pod označením KČ)
       - číslo a název stavby, popř. číslo a název etapy
       - fakturovanou Částku ve složení základní cena, sazba a výše DPH a cena celkem
       - zápis v obchodním rejstříku (číslo vložky, oddíl)
       - razítko a podpis oprávněné osoby, stvrzující oprávněnost, formální a věcnou správnost

          faktury.

7. V případě, že faktura nebude vystavena oprávněně, či nebude obsahovat náležitosti uvedené
   v této smlouvě, je příkazce oprávněn ji vrátit příkazníkovi k doplnění. V takovém případě se
   začne počítat nová lhůta splatnosti dnem doručení opravené či oprávněně vystavené faktury.

8. Zjistí-li příkazce v průběhu plnění příkazní smlouvy její porušení nebo další nedostatky

v činnosti příkazníka, je oprávněn jednostranně započíst smluvní pokuty dle čl. Vlil. této

smlouvy proti částkám odměny příkazníka, nebude-li v konkrétním případě výslovně

dohodnuto jinak.     _______

                  3
    9. V odměně nejsou zahrnuty obvyklé správní a jiné obdobné poplatky, odměna soudního
       znalce a jiné obdobné výdaje související s činností příkazníka dle této smlouvy, které je
       příkazník oprávněn příkazci vyúčtovat.

   10. Příkazník má nárok na úhradu dalších nákladů, které s předchozím souhlasem příkazce
        účelně vynaloží při plnění svých závazků z této smlouvy a které řádně a včas příkazci
       vyúčtuje.

   11. Příkazník na základě této smlouvy nemá nároky plynoucí z ust. § 2437 zákona č. 89/2012
        Sb., občanský zákoník.

                                                     Článek IV.
                                                Povinnosti příkazce

   1. Příkazce zmocňuje příkazníka, aby jeho jménem a na jeho účet vykonával investorské
        služby, jakož i další inženýrské činnosti, kterými bude realizovat předmět této smlouvy, a to
        za podmínek touto smlouvou dohodnutých. Za tím účelem příkazce vybaví příkazníka plnou
        mocí.

   2. Příkazce se zavazuje předat příkazníkovi veškeré podklady a informace, které v průběhu
        plnění této smlouvy, či řešení ostatních záležitostí sám získá a které by mohly plnění
        smlouvy ovlivnit.

   3. Příkazce se zavazuje projednat dle potřeby spříkazníkem stav a další postup při plnění
        smlouvy včetně ostatních záležitostí souvisejících s předmětem smlouvy.

   4. Na výzvu příkazníka či na jeho žádost o informaci (písemně, e-mailem) je příkazce povinen
        předat stanovisko k řešené záležitosti a dát písemné pokyny k dalšímu postupu ve lhůtě,
        kterou příkazník s ohledem na povahu záležitosti stanoví, nejdříve však do 3 pracovních dnů
        od doručení výzvy a návrhu řešení dané záležitosti. V případě, že příkazce tuto povinnost
        nesplní, má se za to, že souhlasí s postupem, který příkazník navrhl.

          Článek V.
   Povinnosti příkazníka

   1. Příkazník je povinen jednat jménem příkazce osobně. K výkonu některých činností může
       příkazník použít třetí osoby.

   Za provedení těchto činností však odpovídá příkazci příkazník.

   2. Příkazník bude obstarávat všechny práce a činnosti, doklady, rozhodnutí a jiné podklady a
        materiály jménem příkazce a na jeho účet s tím, že veškerá podání, právní úkony, doklady a
        další dokumenty bude podepisovat za příkazce takto:

   ..Hlavní město Praha, Mariánské náměstí 2, Praha 1, PSČ 110 00

   odbor investiční Magistrátu hl. m. Prahy,
   IČO: 00064581, DIČ: CZ 00064581, reg. dle § 94 z.č. 235/2004 Sb. o DPH
   zastoupené: dle plné moci ze dne ................

      VIS, a.s., 147 00 Praha 4, Bezová 1658/1, IČO: 60192712"

   Dokument bude opatřen firemním razítkem příkazníka, jménem a podpisem oprávněného
   zástupce příkazníka.

   3. Příkazník je povinen při výkonu své činnosti dbát pokynů příkazce, případně jej upozornit

   na zřejmou nevhodnost jeho pokynů, které by mohly mít za následek vznik škody v souladu

   s touto smlouvou. Je rovněž povinen upozornit příkazce, že zjistil okolnosti, které mohou

   mít vliv na změnu pokynů příkazce. V případě, že příkazce i přes upozornění příkazníka na

   zřejmou nevhodnost jeho pokynů na splnění takových pokynů trvá, neodpovídá příkazník za

?  škodu takto vzniklou. Příkazník, je povinen neprodleně informovat příkazce, pokud zjistí,

   4
     že při provádění činností dle této smlouvy je dle jeho názoru nutné přikročit k provedení
     změn, které jsou nezbytně nutné k dosažení souladu přípravy a/nebo realizace zkušebního
     provozu ..Stavby4' se smlouvou, smlouvou se zhotoviteli a/nebo právními předpisy.

4. Příkazník je povinen průběžně a důsledně kontrolovat povinnosti zhotovitelů díla a
     předkládat příkazci návrhy na případné sankční postihy zhotovitele dle uzavřených smluv a
     při jejich změnách zajistit včasné uzavření dodatků příkazcem (změny termínu dokončení
     díla, ceny díla, resp. jiných podstatných náležitostí smlouvy). Dodatky smluv musí být
     podepsány před uplynutím těch lhůt, které jsou předmětem úprav.

5. Příkazník bude zajišťovat přípravu a realizaci zkušebního provozu ,.Stavby44 výhradně
     v rozsahu schváleného rozpočtu HMP na příslušný rok, který mu příkazce sdělí písemným
     rozpisem, event. upraveného rozpočtu, který je uveden v „Čerpání kapitálových výdajů44
     předávaného měsíčně příkazníkovi.

6. Příkazník není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu příkazce jakýmkoliv
     způsobem měnit věcný rozsah zkušebního provozu „Stavby'4 oproti pravomocným správním
     rozhodnutím včetně schválené projektové dokumentace, termíny realizace, či akceptovat
     vícepráce. či méněpráce zvyšující či snižující náklady „Stavby44 oproti uzavřené smlouvě o
     provedení díla se zhotovitelem díla. V žádosti o souhlas musí příkazník uvést podrobný
     rozbor příčin, vedoucích ke změnám a k navrhovanému zvýšení celkových nákladů.
     Podrobný rozbor příčin bude proveden formou technického podkladu s takovými parametry,
     aby na jeho základě mohl příkazce nechat zpracovat znalecký posudek ohledně charakteru
     víceprací. Žádost o jakoukoliv úpravu vpředu uvedené skutečnosti je příkazník povinen
     doručit příkazcovi v dostatečném časovém předstihu před jejich realizací a poslední takovou
     žádost nejpozději do 6 týdnů přede dnem, kdy má být dle smlouvy o dílo „Stavba44
     zhotovitelem dokončena. Každá takováto změna může být realizována výlučně až po
     oboustranném podpisu předmětného dodatku smlouvy o dílo. Nedodržení tohoto postupuje
     postiženo dále uvedenou zvláštní smluvní pokutou.

7. Příkazník vyzve v dostatečném časovém předstihu příkazce k účasti na všech důležitých
     jednáních a vyžádá si jeho stanovisko ke všem důležitým rozhodnutím, za důležitá budou
     považována zejména taková, která mají zásadní vliv na rozsah a způsob přípravy a/nebo
     realizace zkušebního provozu „Stavby".

8. Jestliže příkazník při své činnosti získá pro příkazce jakékoliv věci, je povinen mu je bez
     zbytečného odkladu vydat.

9. Příkazník je povinen předat příkazci bez zbytečného odkladu 1 paré projektové dokumentace,
     správních rozhodnutí a opatření vydaných orgány státní správy a samosprávy v tištěné i
     digitální formě.

     Příkazce má v držení od příkazníka předaný seznam odpovědných pracovníků včetně jejich
     podpisových vzorů s uvedením rozsahu oprávnění jménem příkazníka jednat a podepisovat,
     který'je dle prohlášení příkazníka aktuální. Tento seznam se zavazuje příkazník dle potřeby
     bez zbytečného odkladu průběžně aktualizovat.

10. Příkazník je povinen zpracovávat a předkládat příkazci návrhy smluv, které je nezbytné
     v souvislosti s přípravou a realizací zkušebního provozu „Stavby44 uzavřít. Tyto návrhy
     zpracovává samostatně na základě platných právních předpisů, nebo podle závazných
     vzorových smluv pro dané typy smluvních vztahů, které mu příkazce poskytl. Příkazník je
     zodpovědný za soulad návrhů smluv se závaznými vzory, jakož i za soulad s platným
     právním řádem. Návrhy smluv předkládané příkazníkem musí vedle zákonem předepsaných
     náležitostí obsahovat tato ujednání:

     a) cena bude v členění bez DPH, DPH, cena celkem včetně DPH, uvedení dne zdanitelného
        plnění

    b) platební podmínky objednatele pro zhotovitele:

                                                         5
       • Financováni díla bude probíhat formou úhrady dílčích měsíčních faktur na
           podkladě skutečně provedených prací

       • Cena za zhotovení díla bude objednatelem hrazena dle samostatných faktur dle
           budoucích správců-provozovatelů do výše 90 % z celkové smluvní ceny.
           Zbývajících 10 % ceny bude proplaceno po event. odstranění vad a nedodělků na
           základě závěrečného vyúčtování formou konečné faktury. Lhůta splatnosti
           konečné faktury počne běžet dnem podepsání zápisu o odstranění vad a
           nedodělků.

       • Konečná faktura bude vystavena na základě „Protokolu o předání a převzetí díla44
           a rekapitulací všech plateb podle jednotlivých správců. Konečná faktura bude
           příkazcem uhrazena v plné výši v případě, že dílo bude dokončeno bez vad a
            nedodělků. Při zjištěných vadách a nedodělcích bude pozastaveno 10% základní
            ceny a pozastávka bude uvolněna po předložení „Protokolu o odstranění vad a
            nedodělků44. Dnem uskutečnění zdanitelného plnění bude den převzetí a předání
            díla, tj. datum podpisu protokolu.

       • Oprávněně vystavená faktura - daňový doklad - musí mít veškeré náležitosti
            daňového dokladu ve smyslu zákona č.235/2004 Sb. „o dani z přidané hodnoty44,
            ve znění pozdějších předpisů i další náležitosti požadované objednatelem. Musí
            tedy obsahovat tyto údaje:

            - údaje objednatele, sídlo, IČO, DIČ
            - údaje zhotovitele, sídlo, IČO, DIČ

                 evidenční číslo daňového dokladu
            - bankovní spojení zhotovitele
            - datum vystavení daňového dokladu

                 datum uskutečnění zdanitelného plnění
                 rozsah a předmět fakturovaného plnění
                 číslo smlouvy
            - kontrolní Číslo (vyznačené vpravo nahoře na první straně smlouvy pod
                 označením KČ)
            - Číslo a název stavby, popř. číslo a název etapy
                 fakturovanou částku ve složení základní cena, sazba a výše DPH a cena
                 celkem
            - zápis v obchodním rejstříku (číslo vložky, oddíl)
             - razítko a podpis oprávněné osoby, stvrzující oprávněnost, formální a věcnou
                 správnost faktury.

       • Nedílnou součástí faktury bude odpovědnými pracovníky příkazníka
            odsouhlasený zjišťovací protokol a soupis provedených prací v členění:
              * položka rozpočtu
              * cena zajednotku
              * množství
              * cena celkem
              * osvědčení o platbě

            Kontrolované zjišťovací protokoly přiložené k fakturaci od zhotovitele ..Stavby44
            budou v návaznosti na rozpočet „Stavby4- dle uzavřené smlouvy o dílo ve formátu
            xml. datového předpisu xc4 (více na http://www.xc4.cz/) a budou zpracovány po
            objektech dle budoucích správců (provozovatelů).

       • Splatnost faktur je 30 dní od doručení objednateli. Termínem úhrady se rozumí
            odpis platby z účtu objednatele.

c) Veškeré faktury budou vystaveny ve dvojím vyhotovení a odeslány na adresu
   objednatele: Hlavní město Praha, Mariánské nám. 2, 110 01 Praha 1. Faktury je možné

                                                              6
         doručit i osobně nebo kurýrem do podatelny MHMP Mariánské nám 2, Praha 1 nebo
         Jungmannova 35/29, Praha 1.

     d) ujednání o tom, že v případě, že faktura nebude vystavena oprávněně, či nebude
         obsahovat výše uvedené náležitosti, bude ve lhůtě splatnosti vrácena k opravě či doplnění.
         Nová Ihůta splatnosti počne běžet doručením opravené nebo doplněné faktury.

     e) dohodu o smluvní pokutě
         * za prodlení s plněním termínu dokončení a předání díla a průběžných milníků
         * za prodlení s odstraněním vad a nedodělků
         * za porušení povinnosti vystavit a udržovat v platnosti kteroukoliv Bankovní záruku
         * za porušení povinnosti provádět Vícepráce postupem dle smlouvy o dílo

     f) smluvní pokuty na straně příkazce budou sjednány jen v případě jeho výslovného
         předchozího souhlasu.

11. Příkazník je povinen provádět právní úkony a činnosti v rámci plnění předmětu smlouvy
     včas, řádně a informovat příkazce o stavu obstarávaných záležitostí a vyžadovat jeho pokyny
     v případech, kdy nejde o věci běžné a obvyklé při investorské a inženýrské činnosti. V těchto
     případech je však příkazník oprávněn požadovat, aby příkazce konal sám.

12. Příkazník bez zbytečného odkladu předá příkazci nebo osobě jím určené věci (stavby,
     objekty, technickou a právní dokumentaci apod.), které převzal v průběhu plnění předmětu
     smlouvy, pokud se strany nedohodnou v jednotlivém případě jinak.

13. Příkazník nese odpovědnost za podklady na eventuální dodatečné vícepráce či méněpráce.

14. Před uzavřením smlouvy, případně dodatku smlouvy se zhotovitelem díla, je příkazník
     povinen zkontrolovat přílohy této smlouvy se zhotovitelem s ohledem na nabídkovou cenu.

15. Příkazník je povinen umožnit zhotovitelům včas a řádně se seznámit se závazky, které byl
     příkazce nucen uzavřít s třetími stranami v souvislosti s umožněním realizace díla a k jejichž
     plnění jsou současně z titulu provádění díla pro příkazce na základě uzavřených smluv o dílo
     či jiných ujednání zhotovitelé vůči příkazci zavázáni. Příkazník je povinen seznámit
     zhotovitele s předmětnými závazky a s nimi souvisejícími dokumenty bez zbytečného
     odkladu po jejich uzavření tak, aby byla zajištěna možnost jejich úspěšného plnění.

16. Příkazník prohlašuje, že je seznámen se zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných
     zakázkách, v platném znění a zavazuje se zabezpečovat soulad všech činností vykonávaných
    jménem příkazce podle této smlouvy a činností vykonávaných zhotovitelem stavby, které
     příkazník na základě této smlouvy kontroluje, s tímto předpisem.

17. Další podrobný výčet povinností, které je příkazník povinen vykonávat je uveden v příloze
     č. 1 této smlouvy.

                                                   Článek VI.
                                   Pokyny příkazce. změny a dodatky

1. Příkazce je za podmínek stanovených v ustanovení § 63 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání
     veřejných zakázkách (či za podmínek nové právní úpravy, které toto ustanovení nahradí)
     oprávněn nařídit Příkazníkovi písemnou formou provedení změn, jejichž důsledkem je
     provedení takových v okamžiku uzavření této smlouvy nepředvídatelných dodatečných
     činností nebo dodatečných služeb, které nejsou předmětem této smlouvy (dále jen
    „Vícepráce"). Příkazce není oprávněn požadovat provedení Víceprací po předání díla -
    „Stavby".

    Ve vztahu k Vícepracím se Příkazník zavazuje zúčastnit se na výzvu Příkazce jednacího
    řízení bez uveřejnění v souladu s příslušnými ustanoveními zákona o zadávání veřejných

                                                                     7
     zakázek v platném znění, které bude Příkazcem zahájeno za účelem zadání takové
     Vícepráce. Příkazník se zavazuje podat do takového jednacího řízení bez uveřejnění nabídku
     za podmínek, které budou v maximálním rozsahu odpovídat podmínkám stanoveným pro
     provádění inženýrské činnosti při realizaci Stavby dle Příkazní smlouvy. Dohoda o
     provedení Víceprací bude po skončení příslušného zadávacího řízení provedena podpisem
     příslušného dodatku k Příkazní smlouvě. Předmětné vícepráce nesmí příkazník provádět
     před oboustranným podpisem tohoto dodatku.

2. Příkazce, je oprávněn nařídit příkazníkovi provedení změn, které nevyžadují provedení
     Víceprací. Příkazník je povinen provést každou změnu, která nevyžaduje provedení
     Víceprací, ledaže bezodkladně oznámí a prokáže příkazci, že navrhovaná změna není
     nezbytná k dosažení souladu přípravy a/nebo realizace zkušebního provozu „Stavby'4
     se smlouvou, smlouvou se zhotoviteli anebo právními předpisy anebo navrhovaná změna
     sníží bezpečnost nebo vhodnost „Stavby44 k zamýšlenému účelu. Při obdržení tohoto
     oznámení příkazníka je příkazce oprávněn předchozí pokyn zrušit, potvrdit nebo změnit.
     Příkazník je povinen takové rozhodnutí příkazce akceptovat a řádně splnit. Takovým
     pokynem nedochází ke změně smlouvy. Příkazník však neodpovídá za případné vady
     vzniklé v důsledku splnění pokynů příkazce dle předchozí věty, na jejichž nevhodnost Či
     nesprávnost příkazník příkazce prokazatelně upozornil, avšak tento na jejich provedení
     přesto trval.

3. Příkazník je oprávněn kdykoliv předložit na své náklady příkazci písemný návrh změn v
     plnění povinností dle této smlouvy, který podle názoru příkazníka urychlí dokončení, sníží
     náklady příkazce na provedení Stavby, zlepší efektivitu nebo hodnotu Stavby pro příkazce,
     nebo bude jinak ku prospěchu příkazce. Pokud uskutečnění takového návrhu vyžaduje
     provedení Víceprací, postupuje se v souladu s čl. VI.. odst. 1 Příkazní smlouvy, v případě
     méněprací se postupuje dle Čl. VI., odst. 4 Příkazní smlouvy. Návrh změny je příkazník
     povinen předložit písemně příkazci a to s odůvodněním skutečností uvedených v první větě
     tohoto odstavce. Příkazce není povinen návrh příkazníka akceptovat. Příkazce zejména
     nebude akceptovat návrh příkazníka, pokud by přijetí tohoto návrhu vedlo k podstatné změně
     smlouvy ve smyslu zákona o zadávání veřejných zakázkách. Příkazník nesmí před
     rozhodnutím příkazce o změnách v plnění povinností dle této smlouvy provádět navržené
     vícepráce či uplatňovat navržené méněpráce, ale současně při tom, nesmí odkládat provádění
     Díla.

4. Jestliže se smluvní strany dohodnou, že některé práce, které spadají do předmětu plnění
     smlouvy, nebudou provedeny (méněpráce), uzavřou o tom za předpokladu, že tím nedojde
     k podstatné změně smlouvy ve smyslu zákona o veřejných zakázkách, dodatek ke smlouvě.
     Součástí dodatku bude rovněž specifikace druhu a objemu činností, které příkazník v souladu
     s uzavřeným dodatkem ke smlouvě v rámci výkonu činností není povinen provést, a tomu
     odpovídající snížení odměny dle této smlouvy. Toto ustanovení platí obdobně pro případy,
     kdy je k řádnému provedení přípravy a realizace Stavby dle smlouvy třeba provést činnosti
     odpovídající příslušné položce ve Specifikaci Činností v rozsahu menším, než v ní bylo
     uvedeno.

                                                   Článek VII.
                                           Odpovědnost příkazníka

  1. Příkazník odpovídá za řádné, včasné a kvalitní plnění předmětu smlouvy v rozsahu
     stanoveném příslušnými právními předpisy, zejména občanským zákoníkem a dále touto
     smlouvou.

2. Příkazce je oprávněn reklamovat nedostatky činnosti příkazníka do jednoho roku, kdy plnění
     dle této smlouvy bylo ukončeno. Touto Ihůtou nejsou dotčeny záruční lhůty a zákonná

                                                                     8
odpovědnost vyplývající ze závazkových vztahů, které uzavřel přikazník jménem a na účet
příkazce. Příkazce má právo na bezodkladné a bezplatné odstranění nedostatků v činnosti
příkazníka neprodleně po jejich vytknutí.

3. Přikazník se zavazuje mít sjednáno pojištění odpovědnosti za újmu z výkonu podnikatelské
     činnosti způsobenou třetí osobě s limitem pojistného plnění ve výši nejméně:

výše předpokládané ceny    do 1.000.000 do 50.000.000  nad 50.000.000
služby                                                       Kč,-
                           Kč,-  Kč.-

rozsah pojistného krytí    100%  50%                   25%
mandatáře z výše
předpokládané ceny služby

   Pojištění musí zahrnovat pojištění odpovědnosti za majetkovou a nemajetkovou újmu
   vzniklou jinému v souvislosti s prováděním předmětu smlouvy. Přikazník se zavazuje mít
   sjednáno pojištění po celou dobu plnění předmětu smlouvy.
4. Přikazník je povinen do 14ti dnů po uzavření této příkazní smlouvy doložit příkazci doklad
   o uzavření pojistné smlouvy podle ustanovení předchozího odstavce 3.

                                                   Článek VIII.
                                                 Smluvní pokuty

1. V případě, že v průběhu plnění příkazní smlouvy přikazník poruší povinnosti uvedené v čl.
     V. této smlouvy (mimo povinnosti uvedené včl. V. odst. 6, které jsou zajištěny zvláštní
     smluvní pokutou uvedenou níže) a dále povinnosti uvedené v čl. Vil. odst. 2 a 3 této
     smlouvy, je přikazník povinen zaplatit příkazci smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč, za každé
     jednotlivé porušení zvlášť, a to i opakovaně.

2. Při porušení jakékoliv povinnosti čl. V. odst. 6 této smlouvy je přikazník povinen zaplatit
     příkazci zvláštní smluvní pokutu, a to za každé jednotlivé porušení zvlášť, a to i opakovaně,
     ve výši 50.000,- Kč. Jestliže budou příkazcem v průběhu plnění příkazní smlouvy zjištěny
     další nedostatky v činnosti příkazníka, je příkazce povinen na tyto skutečnosti neprodleně
     příkazníka upozornit a to písemnou výzvou. Pokud přikazník nezjedná nápravu do deseti
     kalendářních dnů od doručení této výzvy, je povinen příkazci zaplatit smluvní pokutu ve
     výši 5.000,-Kč za každý jednotlivý zjištěný a oznámený nedostatek, přičemž oznámením se
     rozumí doručení písemné výzvy k jeho odstranění dle čl. IX.

3. Smluvní pokuta sjednaná dle čl. Vlil. odst. 1,2 a 3 je splatná do 15-ti kalendářních dnů od
     obdržení faktury na smluvní pokutu, vystavené příkazcem.

4. Ustanovením čl. VIII. odst. 1, 2 a 3 není dotčeno právo příkazce na náhradu škody v plném
     rozsahu, ve kterém jakákoliv škoda vznikne.

                                                   Článek IX.
                                          Ustanovení o doručováni

1. Veškeré písemnosti, oznámení, výzvy a jiné listiny se doručují na adresu příkazce nebo
     příkazníka uvedenou v této smlouvě. Pokud v průběhu plnění této smlouvy dojde ke změně
     adresy některého z účastníků je povinen tento účastník neprodleně písemně oznámit
     druhému účastníkovi tuto změnu a to způsobem uvedeným v tomto článku.

2. Nebyl-li příkazce nebo přikazník na uvedené adrese zastižen, písemnost se prostřednictvím
     poštovního doručovatele uloží na poště. Nevyzvedne-li si účastník zásilku do deseti
     kalendářních dnů od uložení, považuje se poslední den této lhůty za den doručení, pokud

                                                         9
     účastník neprokáže, že neměl objektivní možnost si písemnost vyzvednout a seznámit se s
     ní.

3. V případě potřeby urgentního doručení (doručení, jež nesnese odkladu) písemnosti,
     oznámení, výzvy popř. jiné listiny je možno pro doručení druhému účastníku použít e-
     mailovou korespondenci. V takovémto případě je odesílající účastník povinen ve lhůtě pěti
     dnů takto odeslanou písemnost, oznámení, výzvu popř. jinou listinu doručit přijímajícímu
     účastníku v jejím originále způsobem stanoveným v odst. 1 tohoto článku.

                                                   Článek X.
                                           Ustanovení o vvnovědi

1. Každá ze stran může smlouvu částečně nebo v celém rozsahu vypovědět. Výpověď musí být
     doručena druhé straně v písemné formě způsobem uvedeným v čl. IX. odst. 1.

2. Výpovědní lhůta je tříměsíční a počíná běžet prvním dnem měsíce, který následuje po
     doručení výpovědi.

3. V případě výpovědi smluvní strany provedou vypořádání vzájemných práv a závazků ke dni
     ukončení smluvního vztahu, nejpozději do 30 kalendářních dnů od skončení platnosti a
     účinnosti smlouvy.

                                                   Článek XI.
                                            Závěrečná ustanovení

1. Nedílnou součástí této smlouvy jsou přílohy č. 1.
2. Tuto smlouvu je možno měnit a doplňovat jen písemnými, oboustranně podepsanými a

     očíslovanými dodatky. Pokud některá ze stran předloží návrh dodatku k této smlouvě,
     zavazuje se druhá strana vyjádřit se k tomuto návrhu do 14 dnů od jeho obdržení. Po dobu
     21 dnů od odeslání je návrhem vázána strana, která jej podala.

3. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, do doby splnění předmětu smlouvy dle čl. II.

4. Smluvní strany výslovně souhlasí s tím, aby tato smlouva byla uvedena v Centrální evidenci
     smluv (CES) vedené hl. m. Prahou, která je veřejně přístupná a která obsahuje údaje o
     smluvních stranách, číselné označení této smlouvy, datum jejího podpisu a text této smlouvy.
     Smluvní strany prohlašují, že skutečnosti uvedené v této smlouvě nepovažují za obchodní
     tajemství ve smyslu § 504 Zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a udělují svolení k
     jejich užití a zveřejnění bez stanovení jakýchkoli dalších podmínek.

5. Příkazník bere na vědomí, že hl. město Praha je povinno na dotaz třetí osoby poskytovat
     informace v souladu se zákonem č.106/1999 Sb., v platném znění a souhlasí s tím, aby
     veškeré informace obsažené v této smlouvě, byly bez výjimky poskytnuty třetím osobám,
     pokud o ně požádají.

6. Tato Smlouva nabývá platnosti podpisem smluvních stran a účinnosti uveřejnění této
     Smlouvy v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti
     některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).

7. Smlouva je vyhotovena v sedmi stejnopisech, z nichž příkazce obdrží šest výlisků a
     příkazník jeden výtisk.

8. Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu řádně přečetly, jejímu obsahu porozuměly, její
     obsahje srozumitelný a určitý, že jim nejsou známy žádné důvody, pro které by tato smlouva
     nemohla být řádně plněna nebo které by způsobovaly neplatnost této smlouvy a že je
     projevem jejich pravé, svobodné a vážné vůle prosté omylu, projevené při plné způsobilosti
     právně jednat, a dále že tato smlouva nebyla ujednána v rozporu se zákonem a nepříčí se
                                                          10
     dobrým mravům a veškerá prohlášení v této smlouvě odpovídají skutečnosti, což vše níže
     stvrzují svými podpisy.
9. Smluvní strany výslovně sjednávají, že uveřejnění této smlouvy v registru smluv dle zákona
     č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto
     smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv) zajistí hl. m. Praha.

 Přílohy:
 Příloha č. 1 Specifikace činností vykonávaných v rámci plnění předmětu smlouvy

V Praze dne 07 -05* 2019         V Praze dne
                                 Příkazník
Příkazce

      Ing. Karel Prajer                Ing. Petr Kalabis
ředitel Odboru investičního      předseda představenstva VIS, a.s.

   Magistrátu hl.m.Prahy

                             11
Příloha č. 1 Specifikace činností plnění předmětu smlouvy:

a. Věcná a cenová kontrola změnových listů v rámci čerpání položky 4 "Smlouvy
     č. 3/16/6200/069" ze dne 31. 5. 2016, uzavřené mezi Technickou správou komunikací
     hl. m. Prahy a společností SATRA, s r.o.

b. Kontrola a potvrzení prací ve zjišťovacím protokolu v souvislosti s bodem a.
c. Komplexní výkon technického dozoru při provádění oprav, úprav a změn díla

d. Organizační zabezpečení přejímání opraveného či upraveného díla od zhotovitelů

e. Inženýrská činnost při projednávání vyvolaných změn

f. Koordinace prací při odstraňování vad a nedodělků s realizací zkušebního provozu
g. Vedení kontrolních dnů zkušebního provozu včetně zajištění technického vybavení

h. Spoluúčast na neplánovaném ukončení činností generálního dodavatele technologie a
     zkušebního provozu Tunelového komplexu Blanka ČKD Praha DIZ, a.s. - posuzováni
     požadavků insolvenčního správce

 i. Koordinace a účast na širších dopravních opatřeních vyvolaných zkušebním provozem
     tunelu

j. Zajišťování dalších obvyklých investorských služeb vyplývajících z požadavků
     objednatele

V Praze dne                      V Praze dne
Příkazce                         Příkazník

       Ing. Karel Praier         Ing. Petr Kalabis
ředitel Odboru investičního      předseda představenstva VIS. a.s.

    Magistrátu hl.m.Prahy

                             12