Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O POSKYTNUTÍ DOTACE Z ROZPOČTU JIHOMORAVSKÉHO KRAJE Smlouva č. 039396 /16/OSV Smluvní strany: 1. Jihomoravský kraj JUDr. Michalem Haškem, hejtmanem Jihomoravského kraje zastoupený: Žerotínovo nám. 449/3, 601 82 Brno sídlo: 70888337 IČ: CZ70888337, je plátce DPH DIČ: Bohdana Mokrá kontaktní osoba/y: 541 652 231 tel.: 541 651 129 fax: mokra.bohdana@kr-jihomoravsky.cz e-mail: Komerční banka, a.s. bankovní spojení: 35-1416620267/0100 (slouží i pro vratky dotace) dotační výdajový účet: (dále také „poskytovatel“) a 2. Spolek pro udržitelný rozvoj regionů zastoupená: Bc. Vojtěchem Portlem, ředitelem sídlo: Mezníkova 273/13, 616 00 Brno IČ: 02672359 DIČ: tel.: 773 033 743 e-mail: portl.spolek@seznam.cz bankovní spojení: Fio banka, a.s. č.ú.: 2400611782/2010 (dále jen „příjemce“) uzavírají tuto SMLOUVU O POSKYTNUTÍ DOTACE Z ROZPOČTU JIHOMORAVSKÉHO KRAJE Článek I. Účel dotace 1. Předmětem této smlouvy je poskytnutí účelové neinvestiční finanční podpory z rozpočtu poskytovatele ve formě dotace (dále jen „dotace“) na projekt Po stopách Velké Moravy (dále jen „činnost“), na základě žádosti. 2. Příjemce dotaci přijímá a zavazuje se, že bude činnost realizovat na vlastní zodpovědnost, v souladu s právními předpisy, podmínkami této smlouvy. 3. Poskytnutí dotace je v souladu se zákonem č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů (dále také „zákon o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů“). 4. Dotace je ve smyslu zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, veřejnou finanční podporou a vztahují se na ni všechna ustanovení tohoto zákona. 5. Dotace je slučitelná s podporou poskytnutou z rozpočtu jiných územních samosprávných celků, státního rozpočtu nebo strukturálních fondů Evropské unie, pokud to pravidla pro poskytnutí těchto podpor nevylučují. 6. Prokáže-li se po poskytnutí dotace, že tato naplňuje znaky veřejné podpory dle čl. 107 až 109 Smlouvy o fungování Evropské unie (dříve čl. 87 až 89 Smlouvy o založení Evropského společenství), zavazuje se příjemce poskytnutou dotaci neprodleně vrátit zpět na účet poskytovatele, a to včetně úroků. Článek II. Výše dotace Příjemci je poskytována účelová neinvestiční dotace ve výši: 160.000 Kč (slovy: jednostošedesáttisíckorunčeských) na realizaci činnosti uvedené v čl. I. této smlouvy. Článek III. Způsob poskytnutí dotace Dotace bude poukázána jednorázově bankovním převodem na účet příjemce uvedený v záhlaví smlouvy nejpozději do 30 dnů ode dne uzavření této smlouvy. Dotace je poskytována formou zálohy s povinností následného vyúčtování. Článek IV. Podmínky použití dotace, práva a povinnosti příjemce 1. Příjemce je oprávněn čerpat dotaci k realizaci činnosti nejpozději do 30. 09. 2016. Čerpáním dotace se rozumí úhrada uznatelných výdajů činnosti hrazených z dotace a vzniklých při realizaci činnosti převodem finančních prostředků v hotovosti nebo bankovním převodem ve prospěch jiné oprávněné právnické či fyzické osoby. Uznatelnými výdaji se rozumí výdaje činnosti, které jsou jako uznatelné označeny v této smlouvě a které jsou hrazeny z dotace, příp. i z jiných zdrojů. 2. Příjemce je oprávněn provádět změny činnosti jen s předchozím písemným souhlasem poskytovatele. Za písemný souhlas se považuje uzavření dodatku k této smlouvě, jehož předmětem je požadovaná změna. 2 3. Příjemce je povinen použít dotaci maximálně hospodárným způsobem a výhradně k účelu uvedenému v čl. I. této smlouvy. Dotace je poskytována na uznatelné výdaje činnosti, kterými se rozumí: a) provozní náklady nezbytné pro realizaci činnosti, které jsou identifikovatelné, účetně evidované, ověřitelné a podložené originálními dokumenty, uvedené v rozpočtu žádosti a jejich výše nepřesahuje obvyklou výši v daném místě a čase. Provozními náklady se rozumí: aa) nákup drobného dlouhodobého hmotného majetku s dobou použitelnosti více než 1 rok, o kterém účetní jednotka rozhodla, že jej nebude účtovat na účtech dlouhodobého majetku (účtová třída 0) do povinné stanovené částky 40.000 Kč, b) osobní náklady včetně odvodů sociálního a zdravotního pojištění, které hradí zaměstnavatel za své zaměstnance, a dalších osobních nákladů, které je zaměstnavatel za zaměstnance podle platných právních předpisů povinen odvádět. Jedná se o výdaje na zaměstnance zajišťující činnost zařízení příjemce (vedoucí zaměstnanci, administrativní a provozní pracovníci), přičemž tyto výdaje musí odpovídat nominálním mzdám, event. platům a zákonným odvodům na sociální a zdravotní pojištění hrazeným zaměstnavatelem a nesmí přesáhnout obvyklou výši v daném místě a čase. 4. Dotaci nelze použít na následující výdaje činnosti: a) na odpisy majetku, b) na reprezentaci (na pohoštění, dary a obdobná plnění), c) na činnost funkcionářů (odměny členů statutárních orgánů a dalších orgánů právnických osob, jejich cestovní náhrady apod.), d) na sociální pojištění a sociální náklady na zaměstnance, ke kterým nejsou zaměstnavatelé povinni podle právních předpisů (příspěvky na penzijní připojištění, životní pojištění, dary, příspěvky na rekreaci apod.), e) na poplatky či příspěvky za členství v institucích či asociacích, f) na finanční leasing, g) na tvorbu kapitálového jmění (zisku), h) na zahraniční cesty, i) na výzkum a vývoj, j) na provedení účetního auditu (mimo případů, kdy je audit vyžadován na základě právních předpisů nebo této smlouvy), k) na daně a poplatky (daň silniční, daň z nemovitostí, daň darovací, daň dědická, daň z převodu nemovitostí, správní poplatky, poplatky za znečištění ovzduší, poplatky za televizi a rozhlas apod.), l) na smluvní pokuty, úroky z prodlení, ostatní pokuty a penále, odpisy nedobytných pohledávek, úroky, kursové ztráty, dary, manka a škody, m) na pořádání workshopů, teambuildingů, výjezdních zasedání apod., n) na nespecifikované výdaje, které nelze účetně doložit. 5. Uznatelné výdaje činnosti musí vzniknout v době od 01.01.2016 do dne uvedeného v odst. 1 tohoto článku. 6. Výdaj na úhradu zálohové faktury, která nejpozději do dne uvedeného v odst. 1 tohoto článku nebyla vyúčtována, není uznatelným výdajem. V případě, že konečná cena po vyúčtování zálohy bude nižší než zaplacená záloha (přeplatek na zálohách) nebo vyšší než zaplacená záloha (doplatek na zálohách), bude výdaj považován za uznatelný maximálně do výše konečné ceny uvedené ve vyúčtovací faktuře. 3 7. Pokud příjemce: a) je plátcem DPH nebo se jím stane v průběhu realizace činnosti, tj. do data uvedeného v odst. 1 tohoto článku nebo po ukončení realizace činnosti, ale do data uvedeného v odst. 12 tohoto článku, a vznikne mu ve vztahu k uznatelným výdajům činnosti nárok na uplatnění odpočtu DPH na vstupu podle zákona 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, uvede všechny uznatelné výdaje bez daně z přidané hodnoty (DPH není pro příjemce uznatelným výdajem), b) je plátcem DPH a nevznikne mu ve vztahu k uznatelným výdajům činnosti nárok na odpočet DPH na vstupu, může dotaci využít i na finanční pokrytí DPH vztahující se ke konkrétním uznatelným výdajům činnosti (DPH je pro příjemce uznatelným výdajem), c) není plátcem DPH, může dotaci využít i na finanční pokrytí DPH vztahující se ke konkrétním uznatelným výdajům činnosti (DPH je pro příjemce uznatelným výdajem), d) není plátcem DPH, ale stane se jím po datu uvedeném v odst. 12 tohoto článku a vznikne mu ve vztahu k uznatelným výdajům činnosti nárok na uplatnění odpočtu DPH na vstupu podle zákona 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, je povinen do 30 dnů od data registrace plátce DPH předložit poskytovateli novou závěrečnou zprávu a finanční vyúčtování dotace a uvést všechny uznatelné výdaje činnosti bez daně z přidané hodnoty (DPH není pro příjemce uznatelným výdajem). 8. Je-li příjemce veřejným zadavatelem nebo splní-li příjemce definici zadavatele podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, je dále povinen postupovat při výběru dodavatele podle tohoto zákona. 9. Příjemce je povinen vést účetnictví v souladu s obecně platnými předpisy, zejm. zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o účetnictví), a zajistit řádné a oddělené sledování čerpání dotace. Příjemce, který nevede účetnictví podle tohoto zákona, je povinen vést daňovou evidenci podle zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů, rozšířenou tak, aby příslušné doklady vztahující se k dotaci splňovaly náležitosti účetního dokladu ve smyslu § 11 zákona o účetnictví, s výjimkou § 11 odst. 1 písm. f), a aby předmětné doklady byly správné, úplné, průkazné, srozumitelné, vedené v písemné formě chronologicky a způsobem zaručujícím jejich trvanlivost a aby uskutečněné příjmy a výdaje byly vedeny analyticky ve vztahu k dotaci (na dokladech musí být jednoznačně uvedeno, že se vážou k dotaci). Příjemce odpovídá za řádné vedení a viditelné označení originálních účetních dokladů prokazujících použití dotace uvedením „hrazeno z dotace JMK ve výši ______ Kč na základě smlouvy č._____“. Příjemce uvede toto označení zejména na originálech výpisů z bankovního účtu, výdajových pokladních dokladech a dále pak na originálech faktur, zjednodušených daňových dokladech, smlouvách (pokud na jejich základě probíhá fakturace či platba) a mzdových listech. 10. Příjemce je povinen zajistit, aby osoby povinné spolupůsobit při kontrole (zejména dodavatelé zboží a služeb, příp. stavebních prací pro příjemce) umožnily kontrolnímu orgánu prověřit jejich účetnictví a účetní doklady v rozsahu nezbytném ke splnění účelu kontroly. 11. Příjemce je povinen, pokud ho poskytovatel požádá, podat informace o výši čerpání dotace k 31. 12. příslušného kalendářního roku. 4 12. Příjemce je povinen předložit poskytovateli nejpozději do 31.10.2016 finanční vyúčtování dotace jako součást závěrečné zprávy. V tomto termínu musí být závěrečná zpráva a finanční vyúčtování dotace doručeny poskytovateli, nepostačuje předání k poštovnímu doručení. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty nejblíže následující pracovní den. Nejpozději k termínu pro předložení závěrečné zprávy a finančního vyúčtování dotace je příjemce rovněž povinen vrátit převodem na účet poskytovatele, uvedený v záhlaví této smlouvy, případnou nepoužitou část dotace (dále jen „vratka dotace“) a informovat poskytovatele o zaslané vratce. Příjemce doloží finanční vyúčtování dotace soupisem všech prvotních účetních a dalších dokladů prokazujících vznik uznatelných výdajů činnosti na formuláři finanční vyúčtování dotace, který je k dispozici u poskytovatele. Příjemce doloží finanční vyúčtování dotace také kopiemi všech prvotních účetních a dalších dokladů prokazujících čerpání dotace (zejména faktur, dodacích listů, smluv, paragonů apod.). 13. Závěrečná zpráva musí obsahovat: a) souhrnnou zprávu o realizaci činnosti, b) celkové vyhodnocení splnění účelu, c) finanční vyúčtování dotace s potvrzením pravdivosti a správnosti finančního vyúčtování dotace v souladu s čl. V. odst. 4 této smlouvy, 14. Příjemce je povinen průběžně informovat poskytovatele o všech změnách, které by mohly při vymáhání zadržených nebo neoprávněně použitých prostředků dotace zhoršit jeho pozici věřitele nebo dobytnost jeho pohledávky. Zejména je příjemce povinen oznámit poskytovateli bezodkladně ode dne, kdy došlo k události, skutečnosti, které mají nebo mohou mít za následek příjemcův zánik, transformaci, sloučení či splynutí s jiným subjektem, změnu statutárního orgánu příjemce, apod. 15. Příjemce souhlasí se zveřejněním svého názvu, sídla, názvu činnosti a výše poskytnuté dotace, případně dalších údajů uvedených ve zvláštních právních předpisech. 16. Příjemce je povinen uskutečňovat propagaci činnosti v souladu s Pravidly pro publicitu a Manuálem jednotného vizuálního stylu JMK zveřejněnými na webových stránkách poskytovatele. Příjemce se zavazuje, že při propagaci činnosti bude uvádět Jihomoravský kraj jako poskytovatele části finančních prostředků. Ke splnění této povinnosti uděluje poskytovatel příjemci souhlas s použitím loga, a to po celou dobu realizace činnosti. 17. Příjemce se zavazuje, že jak při realizaci činnosti, tak po jejím ukončení, bude dbát dobrého jména poskytovatele a činnost realizovat v souladu s právními předpisy. 18. Příjemce je povinen po dobu deseti let od skončení činnosti archivovat následující podkladové materiály: a) žádost včetně povinných příloh, b) tuto smlouvu, c) originály dokladů, prokazujících čerpání dotace, d) dokumentaci o zadání veřejné zakázky, je-li zadávána, e) závěrečnou zprávu a finanční vyúčtování dotace. 5 Článek V. Kontrola 1. Příslušné orgány poskytovatele jsou oprávněny v souladu se zvláštním právním předpisem zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, zákonem č. 129/2000Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, zákonem č. 250/2000Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, kdykoli kontrolovat dodržení podmínek, za kterých byla dotace poskytnuta. 2. Příjemce je povinen poskytnout součinnost při výkonu kontrolní činnosti dle odst. 1 tohoto článku, zejména předložit kontrolním orgánům poskytovatele kdykoliv k nahlédnutí originály všech účetních dokladů prokazujících vznik uznatelných výdajů činnosti a využití prostředků v souladu s účelem činnosti. 3. Příjemce je povinen umožnit poskytovateli provést kontrolu, jak v průběhu, tak i po ukončení realizace činnosti, a to ještě po dobu deseti let od ukončení financování činnosti ze strany poskytovatele. 4. Za pravdivost i správnost závěrečné zprávy a finančního vyúčtování dotace odpovídá osoba oprávněná jednat za nebo jménem příjemce, která tuto skutečnost v závěrečné zprávě a ve finančním vyúčtování dotace písemně potvrdí. Článek VI. Důsledky porušení povinností příjemce 1. Pokud se příjemce dopustí porušení rozpočtové kázně, poskytovatel postupuje dle § 22 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů. V případě prodlení s odvodem za porušení rozpočtové kázně je ten, kdo rozpočtovou kázeň porušil, povinen zaplatit penále dle § 22 odst. 8 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů. 2. Odvody za porušení rozpočtové kázně při použití téže dotace se sčítají, s výjimkou odvodů za porušení rozpočtové kázně porušením pravidel pro zadávání veřejných zakázek. Za porušení pravidel pro zadávání veřejných zakázek se uloží odvod ve výši nejzávažnějšího porušení těchto pravidel u stejné zakázky, nestanoví-li tato smlouva o poskytnutí peněžních prostředků jinak. Při neoprávněném použití peněžních prostředků odpovídá odvod za porušení rozpočtové kázně výši poskytnutých prostředků, ledaže se podle veřejnoprávní smlouvy o poskytnutí peněžních prostředků za porušení méně závažné povinnosti uloží odvod nižší. Při porušení několika méně závažných povinností se odvody za porušení rozpočtové kázně sčítají, nestanoví-li tato smlouva jinak. Odvody za porušení rozpočtové kázně lze uložit pouze do výše peněžních prostředků poskytnutých ke dni porušení rozpočtové kázně. Při podezření na porušení rozpočtové kázně může poskytovatel peněžních prostředků pozastavit jejich poskytnutí, a to až do výše předpokládaného odvodu. Pokud krajský úřad uloží odvod za porušení rozpočtové kázně, v rozhodnutí uvede, že z uloženého odvodu bude odvedena pouze částka ve výši rozdílu mezi uloženým odvodem a peněžními prostředky neposkytnutými z důvodu podezření na 6 porušení rozpočtové kázně. Pokud krajský úřad odvod neuloží, poskytovatel peněžních prostředků poskytne pozastavené peněžní prostředky příjemci. 3. Nedodržení povinnosti vyplývající z odstavce č. 13 až 16 a č. 18 článku IV. smlouvy je považováno za méně závažné porušení povinnosti ve smyslu ust. § 22 odst. 5 zákona č. 250/2000 Sb. Odvod za tato porušení rozpočtové kázně se stanoví následujícím způsobem: a) Informace o stavu čerpání dotace podle odst. 13 nebo vypořádání podle odst. 14 po stanovené lhůtě: do 5 kalendářních dnů 1 % poskytnuté dotace od 6 do 30 kalendářních dnů 2 % poskytnuté dotace b) Porušení povinnosti stanovené v odst. 15 nebo 16 2 % poskytnuté dotace c) Porušení povinnosti stanovené v odst. 18 5 % poskytnuté dotace 4. Dotace či její části se považují za vrácené dnem, kdy byly připsány na účet poskytovatele. 5. Poskytovatel je oprávněn při zjištění porušení podmínek této smlouvy příjemcem pozastavit uvolňování finančních prostředků. O pozastavení poskytování finančních prostředků poskytovatel písemně informuje příjemce ve lhůtě 30 dnů ode dne, kdy se o porušení podmínek této smlouvy příjemcem dozví. Článek VII. Ukončení smlouvy 1. Závazek založený touto smlouvou lze ukončit na základě písemné dohody smluvních stran nebo výpovědí. 2. Kterákoliv smluvní strana je oprávněna závazek z této smlouvy písemně vypovědět bez udání důvodu. Výpovědní lhůta činí 14 dnů a počíná běžet prvním dnem následujícím po dni doručení výpovědi druhé smluvní straně. V případě pochybností se má za to, že výpověď byla doručena třetí den od jejího odeslání. 3. Ve výpovědní lhůtě poskytovatel pozastaví uvolňování finančních prostředků. 4. V případě ukončení závazku dle tohoto článku je příjemce povinen vrátit dotaci poskytovateli ke dni zániku závazku. Článek VIII. Závěrečná ustanovení 1. Není-li v této smlouvě uvedeno jinak, je k jednáním podle této smlouvy jménem poskytovatele oprávněna kontaktní osoba uvedená v záhlaví smlouvy nebo jiný pověřený zaměstnanec Krajského úřadu Jihomoravského kraje. 2. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami. 7 3. Jakékoli změny této smlouvy, vyjma změn týkajících se údajů uvedených v záhlaví této smlouvy, lze provádět pouze formou písemných postupně číslovaných dodatků na základě dohody obou smluvních stran. Při změně čísla účtu příjemce, na který má být dotace zaslána, je příjemce povinen předložit nebo zaslat žádost o zaslání dotace na nové číslo účtu spolu s kopií smlouvy o běžném účtu, která bude obsahovat číslo nového účtu. Změny smlouvy v jiné než písemné formě a bez předchozího schválení Zastupitelstva/ Rady Jihomoravského kraje jsou vyloučeny. 4. Příjemce souhlasí se zveřejněním této smlouvy. 5. Tato smlouva je sepsána ve dvou vyhotoveních, z nichž každá ze smluvních stran obdrží po jednom vyhotovení. 6. Nedílnou součástí smlouvy je tato příloha: Finanční vypořádání projektu – vzor 7. Smluvní strany prohlašují, že tato smlouva byla sepsána na základě pravdivých údajů, podle jejich svobodné a vážné vůle, a na důkaz toho připojují své vlastnoruční podpisy. 8. Příjemce svým podpisem stvrzuje správnost údajů uvedených v záhlaví této smlouvy, především pak název, sídlo, IČ, DIČ a číslo účtu. Doložka podle § 23 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů O poskytnutí dotace rozhodlo Zastupitelstvo Jihomoravského kraje v souladu s § 36 odst. 1 písm. c) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, na svém 27. zasedání konaném dne 23.6.2016 usnesením č. 2737/16/Z27. V Brně dne 15.7.2016 V Brně dne 10.8.2016 …………………………………………. ….…………………………………………. Jihomoravský kraj Spolek pro udržitelný rozvoj regionů (poskytovatel) (příjemce) 8 Finanční vypořádání dotace PŘÍJEMCE (název) Adresa (sídlo) IČ Plátce/neplátce DPH Název dotačního programu Název akce Celkové výdaje na akci (v Kč): Výše dotace z rozpočtu JMK (v Kč): Z dotace vráceno (v Kč): Prostředky vráceny na účet JMK dne Osoba odpovědná za vypořádání dotace (jméno a příjmení, funkce, adresa, telefon) Soupis dokladů vztahujících se k realizaci akce číslo účetního číslo název dokladu datum účel platby částka v Kč z toho částka dokladu prvotního vystavení (bez DPH) * hrazená v účetní účetního dokladu z dotace evidenci dokladu JMK Potvrzuji pravdivost i správnost závěrečné zprávy a finančního vypořádání dotace. V ................................................. dne .......................................... Název a podpis příjemce, resp. osoby oprávněné jednat za příjemce (příp. též otisk razítka): ....................................................................................................................................... * Není-li příjemce plátcem DPH, uvede celkové výdaje včetně DPH. Je-li příjemce plátcem DPH, ale nemůže v konkrétním případě uplatnit nárok na odpočet DPH na vstupu podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, uvede rovněž celkové výdaje včetně DPH. Pokud je příjemce plátcem DPH a má nárok v konkrétním případě uplatnit nárok na odpočet DPH na vstupu podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, bude částka uvedena bez DPH. 9