Textová podoba smlouvy Smlouva č. 9591659: Obnova severní fasády radnice v Jablonci nad Nisou

Příloha SoD SYBAN.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO

číslo smlouvy objednatele:   710-2018-OÚaHR/OIV
číslo smlouvy zhotovitele: ………….

„Obnova severní fasády radnice v Jablonci nad Nisou“
 

uzavřená mezi

Statutární město Jablonec nad Nisou 
a

SYBAN, s.r.o. 


Tato smlouva o dílo (dále jen „Smlouva“) se uzavírá dle § 2586 a následujícími zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů a v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen ZZVZ)
mezi následujícími smluvními stranami:

Statutární město Jablonec nad Nisou
IČ:  002 62 340 
DIČ: CZ00262340
se sídlem Mírové náměstí 19, 466 01 Jablonec nad Nisou 
zastoupené panem Ing. Petr Beitlem, primátorem, JUDr. Ing. Lukášem Pletichou.
bankovní spojení: Komerční banka, a.s. Jablonec nad Nisou, č.ú. 121451/0100
na straně jedné 
(dále jen „Objednatel”)

a

SYBAN, s.r.o.
IČ: 254 01 343
DIČ: CZ25401343
se sídlem ul.28.října 60/44, 460 07 Liberec 7
zapsaná  v obchodního rejstříku, vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem oddíl C vložka 15220,
zastoupená panem Janem Syrovátkem, jednatelem
bankovní spojení: č.ú. 986297399/0800 Česká spořitelna, a s.
na straně druhé
 (dále jen „Zhotovitel”)

(Objednatel a Zhotovitel jsou dále uváděni společně jen jako „Strany” nebo kterýkoli z nich samostatně jen jako „Strana”)


PreambULE

Tato smlouva je uzavírána na základě výsledku zjednodušeného podlimitního řízení na veřejnou zakázku „Obnova severní fasády radnice v Jablonci nad Nisou“ (dále jen veřejná zakázka), které bylo vyhlášeno podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (dále jen „ZZVZ“) a v němž byla nabídka zhotovitele vybrána jako nejvhodnější. 

Tato Smlouva upravuje vzájemné právní vztahy mezi Objednatelem a Zhotovitelem, a to zejména jejich práva a povinnosti při zhotovení dále specifikovaného Díla.

Zhotovitel tímto čestně prohlašuje, že má veškerá oprávnění požadovaná českým právním řádem k činnosti podle této Smlouvy.


PŘEDMĚT SMLOUVY A OBECNÁ USTANOVENÍ

Předmět smlouvy
Předmětem plnění je obnova severní fasády objektu radnice z břízolitu, která navazuje na již realizovanou obnovu fasády západní, jižní a východní fasády a fasády věže.
Objekt radnice je kulturní památkou zapsanou v ústředním seznamu pod číslem 46646/5-28. Objekt se nachází na území Městské památkové zóny Jablonec nad Nisou. 
Obnova severní fasády radnice si klade za cíl návrat k autentickému materiálovému a barevnému řešení původní fasády z první třetiny 20. století. Stávající nevhodné povrchové úpravy včetně nesoudržných jádrových omítek budou sejmuty.  Jádrové omítky budou nahrazeny novými a následně budou sjednoceny novou probarvenou vrstvou omítek břízolitové škrábané omítky. Barevné řešení omítek bude v odstínu tmavý okr až terakota. 
Zadavatel se ve spolupráci s odbornou komisí včetně projektanta rozhodl pro použití hotové pytlované směsi „břízolitu“, která musí splňovat technické parametry popsané v technické zprávě projektové dokumentace. Bude použito stejné materiálové složení břízolitové směsi, která byla použita při obnově západní fasády v roce 2016 a dále při obnově jižní a východní fasády v roce 2017 a 2018. 
Zároveň bude provedena revize a oprava stávajících klempířských prvků (měď).
· Součástí předmětu díla je i zpracování a dodržování plánu organizace výstavby (POV). 
Zpracovaný POV bude objednateli předán nejpozději 3 pracovní dny před předáním staveniště a to ve 2 paré a 1x elektronicky na CD. POV bude zpracován min. v rozsahu a obsahu popsaném vyhlášky č. 405/2017 Sb. v platném znění.  

· Součástí předmětu díla je provedení všech opatření, která jsou nezbytná pro plnění plánu BOZP. 

· Zadavatel má k dispozici napojovací body vody a elektro. Zhotovitel si na své náklady zajistí podružné měření. 
Cenová nabídka byla sestavena tak, aby zahrnovala náklady na všechny výše uvedené součásti předmětu díla.

Předmět díla zahrnuje rovněž
· postupy a povinnosti vyplývající z příslušné technické dokumentace 
· vybudování zařízení staveniště a zázemí pro stavbu (sociální zázemí, stavební buňky apod.);
· sjednání případných pronájmů pozemků a zajištění povolení záboru veřejného prostranství či komunikací, pokud budou nutné k provedení prací, včetně úhrady případných poplatků;
· zajištění informovanosti osob dotčených stavbou o způsobu obslužnosti dané lokality, ve které bude prováděna stavební činnost (možnosti parkování vozidel včetně určení náhradních parkovacích ploch v dané lokalitě po dobu provádění stavebních prací, možnostech zásobování, vjezdu záchranných integrovaných složek atp.) s dostatečným předstihem a v dostatečné míře;
· zajištění bezpečnosti silničního provozu na komunikacích dotčených stavební činností dle této Smlouvy a úklidu těchto komunikací v průběhu celé stavby, a to až do doby předání a převzetí kompletně dokončeného Díla Objednatelem bez vad a nedodělků;
· v případě nutnosti zajištění přechodného dopravního značení po dobu provádění Díla;
· zajištění bezpečnosti při provádění Díla a zajištění ochrany životního prostředí; Zhotovitel bude Dílo realizovat tak, aby nemělo nepříznivý dopad na životní prostředí a okolí stavby;
· vyhotovení fotodokumentace důležitých technických a technologických částí díla v průběhu provádění v digitální formě v potřebném počtu (alespoň min. 30ks) průkazných fotek měsíčně;
· provedení ostatních souvisejících prací potřebných ke kompletnímu dokončení Díla dle zadávací dokumentace, příslušných povolení a vyjádření v rámci realizace Díla a platných norem a předpisů, a k zajištění jeho plné funkčnosti;
· zajištění odvozu a likvidace odpadů stavby na skládku včetně úhrady poplatků ve smyslu platných předpisů;
· sjednání a vypořádání případných dohod a náhrad škod dotčeným vlastníkům v rámci realizace Díla;
· předání prohlášení o shodě na všechny použité materiály a zařízení a další doklady, související s plněním předmětu zakázky, které jsou nezbytné ke kolaudačnímu řízení (atesty, revize, certifikáty, protokoly o zkouškách, doklady o likvidaci odpadů atp.), provedení zaškolení pracovníků budoucího uživatele na obsluhu Díla a veškerého dodaného zařízení;
· provedení celkového úklidu stavby, provedení likvidace zařízení staveniště do jednoho týdne od ukončení stavby;
· uvedení pozemků, jejichž úpravy nejsou součástí Díla, ale budou stavbou dotčeny, do původního stavu, a to do jednoho měsíce od ukončení stavby, nedohodnou-li se strany jinak;
· původcem odpadů při provádění stavební činnosti, jež je třeba řádně evidovat, je Zhotovitel. Pro doložení evidence Objednateli nepostačuje čestné prohlášení. Objednatel vyžaduje protokol o Průběžné evidenci odpadů za rok. Tento protokol bude odsouhlasen před předáním díla s oddělením životního prostředí a památkové péče Magistrátu města Jablonec nad Nisou.
Zhotovitel podpisem této smlouvy potvrzuje, že 
se před podpisem této smlouvy podrobně seznámil s kompletní zadávací dokumentací a na základě této znalosti a své odborné způsobilosti prohlašuje, že tyto podklady jsou úplné a dostatečné pro kompletní realizaci díla a zhotovitel je schopen dle těchto podkladů dílo realizovat a řádně dokončit tak, aby sloužilo účelu, ke kterému je určeno. 
Dílo se zhotovitel zavazuje provést v souladu se všemi požadavky a podmínkami definovanými v závazných stanoviscích a vyjádřeních orgánů a subjektů, které byly účastníky správních řízení a subjektů poskytujících dotace na úhradu části ceny díla. Vznikne-li nesplněním těchto podmínek objednateli škoda, zavazuje se zhotovitel uhradit ji v plném rozsahu. 
Objednatel i zhotovitel současně prohlašují, že
na základě shora uvedené specifikace, včetně dokumentace uvedené v odst. 1.1. a 1.2. je Dílo dostatečně určitě a srozumitelně vymezeno, zejména co do umístění, rozsahu, podoby a kvalitativních podmínek, které je třeba dodržet při jeho realizaci.

Touto Smlouvou se smluvní strany zavazují, že  
Zhotovitel provede na svůj náklad a nebezpečí pro Objednatele výše uvedené Dílo a Objednatel řádně provedené Dílo převezme a zaplatí za jeho provedení dále v této smlouvě sjednanou cenu. 

DOBA PLNĚNÍ

Doba plnění
Zhotovitel se zavazuje provést a odevzdat Dílo vymezené v článku 1 této Smlouvy bez vad a nedodělků a dodržet při tom závazné lhůty plnění a časový harmonogram, který je sjednán v tomto článku Smlouvy.

Předání a převzetí staveniště 
Nejpozději do 01.08.2018  
Zahájení prací
Zhotovitel zahájí plnění dle předmětu této Smlouvy nejpozději do 5 dnů od předání staveniště Zhotoviteli. Zhotovitel se zavazuje následně pokračovat v činnosti dle této Smlouvy efektivně až do dokončení Díla.

Časový harmonogram
Časový a finanční harmonogram prací dle této Smlouvy, včetně vytyčení uzlových bodů v měsíčním členění (montáž lešení, dokončení jádrových omítek, dokončení břízolitových omítek), tvoří přílohu č. 3 této Smlouvy (dále jen „Časový harmonogram“). 
Jakákoli úprava Časového harmonogramu je přípustná pouze na základě uzavření nového časového harmonogramu, a to v písemné formě se souhlasem obou Stran a za předpokladu dodržení platných právních předpisů a maximální lhůty plnění uvedené v odst. 2.5. V případě uzavření nového časového harmonogramu se tento stává součástí příloh této Smlouvy.

Lhůta pro dokončení 
Zhotovitel se zavazuje Dílo provést, dokončit a předat Objednateli do 30.08.2019, vyklizení staveniště a odstranění případných vad a nedodělků nebránících v užívání díla nejpozději do 15.09.2019.
2.6     Zhotovitel není oprávněn požadovat a změnit lhůtu pro dokončení díla, a to ani tehdy, pokud budou oběma smluvními stranami projednány a dohodnuty dodatečné stavební práce nad rámec původního položkového rozpočtu v rozsahu do 5% finanční hodnoty Díla bez DPH.
	
cena díla a platební podmínky

Cena díla
1. Celková cena Díla dle tohoto článku Smlouvy byla stanovena na základě nabídky Zhotovitele ze dne ……………… podané v rámci přímého zadání na veřejnou zakázku „Obnova severní fasády radnice v Jablonci nad Nisou“.

2. Objednatel se tímto zavazuje zaplatit Zhotoviteli cenu, která byla stanovena na základě položkového rozpočtu předaného Zhotoviteli Objednatelem v rámci zadávacího řízení a činí:

Cena Díla celkem bez DPH: 	 3 286 198,63 Kč
(slovy třimilionydvěstěosmdesátšesttisícjednostodevadesátosm korun českých 63/100)

DPH: 		    690 101,71 Kč 
(slovy  šestsetdevadesáttisícjednostojedna  korun českých 71/100 )

Cena Díla celkem včetně DPH:   3 976 300,34  Kč 
(slovy třimilionydevětsetsedmdesátšesttisíctřista  korun českých 34/100  )

Výše sjednaná cena Díla je stanovena jako cena nejvýše přípustná za vymezený předmět Díla, přičemž zahrnuje veškerá plnění Zhotovitele související  s provedením Díla, která jsou stanovená či předpokládaná touto Smlouvou za podmínek podle této Smlouvy. Tato cena zahrnuje veškeré náklady nezbytné k řádnému, úplnému a kvalitnímu provedení Díla včetně všech rizik a vlivů během provádění Díla. 

3. Strany se dohodly na následujícím:
(a) cena Díla nesmí být upravována v důsledku inflace, deflace nebo změny kurzu Kč, o změny nákladů na práce, zařízení či vybavení, v důsledku růstu jakéhokoliv indexu nebo jiné záležitosti, 
(b) cena Díla zahrnuje veškeré a jakékoliv náklady, poplatky a platby související s Dílem nebo vzniklé Zhotoviteli v souvislosti s provedením Díla, zejména veškeré náklady na práce při stavební činnosti, materiály, technologická zařízení a další vybavení, ostrahu staveniště, vedení stavby, dopravu, ubytování, zkoušky a případná cla, poplatky, daně, náklady na projekty a další závazky, rizika, podmíněné závazky a výdaje týkající se Díla,
(c) cena Díla zahrnuje veškeré náklady a výdaje Zhotovitele na splnění veškerých povinností Zhotovitele uvedených v této Smlouvě, a to bez ohledu na to, jestli dané ustanovení Smlouvy stanoví, že splnění dané povinnosti Zhotovitele je na náklady Zhotovitele či nikoliv,
(d) Zhotovitel uhradí veškerá cla, poplatky a daně vyplývající z jeho povinností podle této Smlouvy a cena Díla nesmí být upravována o tato cla, poplatky a daně,
(e) správní poplatky a požadavky orgánů státní správy a samosprávy a sankce jimi uložené budou zahrnuty do nákladů, jež hradí Zhotovitel, vyjma nákladů, jejichž úhradu tato Smlouva výslovně předepisuje Objednateli,
(f) cena Díla smí být upravena pouze v souladu s ustanoveními této Smlouvy, jež tuto úpravu výslovně připouští,
(g) případné změny Díla vyžádané Objednatelem nebo orgány státní správy a samosprávy v průběhu provádění prací nejsou zahrnuty ve výše stanovené ceně Díla za předpokladu, že tyto změny nevznikly v důsledku jednání či opominutí Zhotovitele anebo pracovníků Zhotovitele či jeho dodavatelů

4. Objednatel je oprávněn odečíst ze stanovené ceny dle odst. 2 cenu neprovedených prací a dodávek vyčíslených podle nabídkového rozpočtu.

5. Objednatel není povinen v souvislosti s plněním této Smlouvy hradit Zhotoviteli jakékoli zálohy či kauce.

Dostatečnost ceny Díla
Uzavřením této Smlouvy Zhotovitel výslovně vyjadřuje a potvrzuje, že:
(a) cena Díla stanovená v této Smlouvě je správná a dostatečná, a
(b) částku ceny Díla akceptuje jako odpovídající údajům, nezbytným informacím, prohlídkám, průzkumům a technickým podmínkám Díla, které před uzavřením Smlouvy dostatečně ověřil.

Zhotovitel před uzavřením Smlouvy přezkoumal a prověřil technické podmínky Díla s ohledem na jejich úplnost, správnost, přesnost a použitelnost a potvrzuje, že Dílo lze podle technických podmínek vyplývajících ze zadávací dokumentace a za výše stanovenou cenu Díla provést tak, aby spolehlivě sloužilo svému účelu.

Platba Ceny díla
Cena Díla bude Objednatelem uhrazena Zhotoviteli v české měně, a to měsíčně na základě příslušných daňových dokladů (faktur) Zhotovitele dle postupu Díla a soupisu skutečně provedených prací odsouhlasených pověřenou osobou Objednatele, přičemž dle dohody Stran uhradí Objednatel Zhotoviteli vždy částku ve výši 100 % z každé řádně vystavené faktury.

Zjišťování rozsahu a ceny dílčího plnění, které bude předmětem vystavené faktury Zhotovitele, se provádí odsouhlaseným soupisem provedených prací a dodávek. Objednatel si vyhrazuje lhůtu deseti (10) pracovních dnů na kontrolu soupisu provedených prací, zpracovaného Zhotovitelem a předloženého Objednateli v tištěné a elektronické podobě. Tato lhůta bude přiměřeně prodloužena v případě zjištění jakýchkoli nesrovnalostí. Podpisem soupisu provedených prací zástupci obou Stran vzniká Zhotoviteli právo fakturovat odsouhlasenou cenu dílčího plnění. 

Zadavatel prohlašuje, že pracemi dotčený objekt města je částečně používán k ekonomické činnosti a ve smyslu informace GFŘ a MFČR ze dne 9. 11. 2011 bude pro výše uvedené dílo aplikován režim přenesené daňové povinnosti podle § 92a zákona o DPH. Zhotovitel bude povinen vystavovat za podmínek uvedených v zákoně doklady s náležitostmi dle § 92a odst. 2 zákona o DPH.

Objednatel uhradí cenu Díla pouze na základě faktur řádně vystavených Zhotovitelem dle tohoto článku Smlouvy. V případě, že faktury (daňové doklady) nebudou mít odpovídající náležitosti, je Objednatel oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti zpět Zhotoviteli k doplnění či jiné úpravě, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti počíná běžet znovu od opětovného zaslání náležitě doplněných či jinak upravených dokladů.

VYÚČTOVÁNÍ
Veškeré faktury - daňové doklady musí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. Na daňovém dokladu bude uveden i název zakázky. V případě, že účetní doklady nebudou mít odpovídající náležitosti, je objednatel oprávněn zaslat jej ve lhůtě splatnosti zpět zhotoviteli k doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností lhůta počíná běžet znovu od opětovného zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů.  

Splatnost faktur (daňových dokladů) se stanovuje do 30 kalendářních dnů od data jejich doručení (datum razítka přijetí na podatelnu, datum elektron. podání) Objednateli. Minimální doba splatnosti vyúčtování bude 21 dnů.

Opožděné platby 
V případě prodlení s jakoukoli platbou podle této Smlouvy je příslušná Strana, která má nárok na platbu, oprávněna požadovat úhradu úroku z prodlení ve  výši 0,01 % z dlužné částky za každý den prodlení. Úrok z prodlení se vypočítává z dlužné částky bez DPH.
 
Strana není v prodlení, pokud platba podle této Smlouvy byla odepsána z jejího bankovního účtu ve prospěch účtu druhé Strany nejpozději poslední den splatnosti příslušné platby.

Započtení
Pouze Objednatel je oprávněn jednostranně započíst jakékoliv své pohledávky dle této Smlouvy vůči pohledávkám Zhotovitele. Takto mohou být započítány i splatné pohledávky vůči pohledávkám dosud nesplatným, jakož i smluvních pokut, dle § 1982 OZ.

VLASTNICKÉ PRÁVO K DÍLU, NEBEZPEČÍ ŠKODY NA DÍLE

Vlastnické právo
Vlastníkem zhotovovaného Díla a všech jeho součástí a příslušenství je od data zahájení prací Objednatel. Zhotovitel se zavazuje zajistit, že vlastnické právo k materiálům, technologickým zařízením, jakož i k jakýmkoli jiným výsledkům činnosti Zhotovitele dle této Smlouvy přejde na Objednatele bez právních či jiných vad okamžikem jejich dodání na staveniště. Výslovně se stanoví, že Zhotovitel je povinen zajistit respektování tohoto ustanovení subdodavateli.
	
Nebezpečí škody na Díle
Zhotovitel nese nebezpečí škody na Díle a jeho částech od data zahájení prací do vystavení Protokolu o převzetí prací bez vad a nedodělků. Zhotovitel rovněž nese nebezpečí škody na věcech předaných mu Objednatelem k provedení Díla.

OBJEDNATEL
Obecné povinnosti Objednatele
Objednatel je povinen:
a) zaplatit Zhotoviteli cenu Díla v souladu s touto Smlouvou za předpokladu, že Zhotovitel provedl Dílo v souladu s touto Smlouvou a předal Dílo Objednateli za podmínek stanovených v této Smlouvě, a
b) splnit další povinnosti stanovené v této Smlouvě.

Součinnost objednatele
Objednatel na žádost Zhotovitele poskytne (tam, kde to je možné a odůvodněné) odpovídající součinnost. Stavební povolení předá Objednatel Zhotoviteli nejpozději k datu zahájení prací. K tomuto datu dojde zároveň k předání veškeré příslušné dokumentace nutné k provedení díla, pokud tato nebyla předána Zhotoviteli již v rámci zadávacího řízení k veřejné zakázce nebo ke dni uzavření této smlouvy.

Objednatel nepřevezme Dílo vykazující vady a nedodělky bránící užívání stavby či ohrožující zdraví a bezpečnost osob dle stavebního zákona č. 183/2006 Sb., v platném znění, či následně bránící získání kolaudačního souhlasu.


Zhotovitel

Povinnosti Zhotovitele
Zhotovitel je povinen na svůj náklad a na své nebezpečí provést veškeré práce a dokončit Dílo tak, aby bylo vhodné pro svůj účel, plně funkční a využitelné, v souladu s pokyny Objednatele a s touto Smlouvou, s podmínkami stavebního souhlasu, technickými podmínkami, zadávací dokumentací, projektovou dokumentací, právními předpisy, příslušnými právně závaznými i doporučenými českými a evropskými technickými normami (ČSN, EN) a řádnou stavební a montážní praxí danou charakterem a rozsahem Zakázky. 

Za tímto účelem je Zhotovitel povinen provést veškeré činnosti a splnit veškeré povinnosti dle této Smlouvy, včetně následujících:

(a) Zhotovitel se zavazuje plně respektovat a dodržet veškerá opatření a termíny stanovené Objednatelem k nápravě a odstranění případných nesrovnalostí, nedostatků a závad, zjištěných v rámci kontrolní činnosti Objednatele.
(b) Zhotovitel se zavazuje oznámit Objednateli neprodleně veškeré změny a skutečnosti, které mají vliv, popř. mohou mít vliv na předmět smlouvy nebo s předmětem smlouvy či veřejnou zakázkou souvisejí.
(c) Veškeré použité materiály musí být nové a musí mít 1. jakostní třídu, pokud není v projektové dokumentaci nebo Objednatelem požadováno jinak. Veškeré použité materiály a zařízení musí být schváleny pro použití v České republice. Během realizace Díla se zhotovitel zavazuje klást důraz na maximální kvalitu provedených prací.
(d) Zhotovitel se zavazuje k provedení veškerých prací a provedení a splnění jiných činností a povinností, jež jsou uvedeny v zadávací dokumentaci, projektové dokumentaci, jakož i v jiné dokumentaci, která je specifikována v článku 1 této Smlouvy.
(e) Zhotovitel je povinen zajistit a předat Objednateli veškerou dokumentaci Zhotovitele k provedenému Dílu či jeho částem, a to nejpozději při převzetí Díla či příslušné části Díla; nepředložení kompletní dokumentace k provedenému Dílu či jeho části je překážkou, která brání jeho převzetí.
(f) Zhotovitel se zavazuje zajistit veškeré nezbytné zkoušky, atesty, kontrolní měření apod. vyplývající z příslušného stavebního povolení, technických podmínek stavby, prováděcí dokumentace, právních předpisů, příslušných právně závazných i doporučených českých a evropských technických norem (ČSN, EN) a dalších povolení a souhlasů vydaných příslušnými orgány státní správy a samosprávy.
(g) Zhotovitel se zavazuje zajistit odstranění veškerých vad a nedodělků uvedených v Protokolu o převzetí prací, jakož i provedení dodatečných prací vyplývajících z požadavků příslušných orgánů státní správy a samosprávy. 
(h) Zhotovitel zajistí proškolení příslušného personálu Objednatele pro obsluhu technologických zařízení, které jsou součástí prováděného Díla, jejich servis a údržbu.
(i) Zhotovitel se zavazuje udržovat v platnosti a účinnosti veškerá příslušná oprávnění, koncese, licence, atesty a certifikáty, jež jsou nezbytné pro provádění Díla a požadované zadávací dokumentací, a to po celou dobu trvání této Smlouvy. Objednatel má právo vyžádat si prokázání odborné způsobilosti či kvalifikace Zhotovitele nebo kteréhokoliv subdodavatele před zahájením prací i během prací.
(j) Zhotovitel je povinen poskytovat součinnost orgánům státní a veřejné správy oprávněným provádět na stavbě stavební dohled, kontrolu či inspekci. Zhotovitel je dále povinen provádět všechna opatření uložená ze strany výše uvedených orgánů v souvislosti s prováděním stavby a případně uhradit všechny uložené sankce za porušení právních předpisů při provádění stavby, za porušení veřejnoprávních rozhodnutí či jiných opatření vydaných v souvislosti se stavbou.
(k) Zhotovitel se zavazuje řádně uchovávat originál Smlouvy, včetně jejích příloh a případných dodatků, veškeré originály dokladů (zejména účetních) a listin, týkajících se realizace předmětu smlouvy a s ním souvisejících činností a postupů, a to minimálně po dobu stanovenou právními předpisy. Na žádost Objednatele či jakékoliv instituce či orgánu, který má kontrolní a dozorovací pravomoc, je Zhotovitel povinen těmto osobám veškeré takto uchovávané dokumenty zpřístupnit a předat tyto dokumenty k prověření a kontrole. Pokud má dojít ke zpřístupnění dokumentů na žádost osoby uvedené v předchozí větě odlišné od Objednatele, pak je Zhotovitel povinen neprodleně písemně informovat Objednatele o takové žádosti.

Zhotovitel není oprávněn převést svá práva a povinnosti, vyplývající z této smlouvy, na třetí osobu. 

Zajištění kvality
Pro určení kvality prací dle této Smlouvy jsou rozhodující technické podmínky vyplývající z technických norem, zákonných předpisů, ze zadávací dokumentace a projektové dokumentace, a pokud pro dané práce nejsou konkrétní podmínky stanoveny, účel Díla, který vyplývá z dokumentace vymezené v článku 1 této Smlouvy. Všechny materiály a technologická zařízení musí být před jejich použitím na zhotovení Díla přezkoušeny nebo jiným vhodným způsobem ověřeny, zda vyhovují požadovaným technickým podmínkám. Materiály a technologická zařízení musí být kvalitní a vhodné pro zamýšlené použití.
Zhotovitel se zavazuje, že na základě zadávací dokumentace ocenil v nabídkovém listu pro zhotovení „břízolitové“ omítky použití hotové omítkové směsi břizolit probarvený, technická specifikace pro zakázku „Obnova severní fasády radnice v Jablonci nad Nisou“ dle požadavků projektanta Ing. Arch. Libora Sommera je uvedena v technické zprávě a odpovídá materiálu od výrobce LB Cemix, s.r.o.

Zajištění technického personálu a pracovních sil 
Zhotovitel je povinen si sám zajistit pracovníky nezbytné pro efektivní realizaci Díla ve lhůtách a kvalitě požadované touto Smlouvou. Zhotovitel je dále povinen zajistit pro takové osoby příslušnou výplatu odměn, mezd a další plnění dle platných právních předpisů. Zhotovitel je povinen jednat v souladu se všemi příslušnými pracovně-právními předpisy, které se vztahují na pracovníky Zhotovitele, včetně právních předpisů týkajících se zejména zaměstnanosti, ochrany zdraví, bezpečnosti, sociálního zabezpečení a udělování pracovních povolení. Zhotovitel zajistí splnění tohoto závazku i ze strany subdodavatelů. Zhotovitel je povinen zajistit, aby jeho pracovníci dodržovali všechny příslušné právní předpisy včetně těch, které se týkají bezpečnosti práce. 

Pracovníci zhotovitele
Pracovníci zhotovitele budou řádně kvalifikováni, kompetentní a ve svých příslušných oborech a profesích zkušení. Objednatel může po Zhotoviteli požadovat, aby odvolal (nebo zajistil odvolání) nebo i sám ze staveniště vykázal jakoukoliv osobu zaměstnanou na staveništi či Díle, která podle názoru Objednatele:
(a) si trvale či opakovaně počíná nekompetentně,
(b) plní své povinnosti nedostatečně či nedbale,
(c) neplní některá ustanovení Smlouvy anebo právních předpisů, nebo
(d) trvale se chová tak, že to ohrožuje bezpečnost, zdraví nebo ochranu životního prostředí. 

SUBDODAVATELÉ
Přílohu č. 2 této Smlouvy tvoří seznam významných subdodavatelů, jež se budou podílet na plnění předmětu této Smlouvy a všech subdodavatelů, prostřednictvím kterých prokazoval Zhotovitel splnění některého z kvalifikačních předpokladů v zadávacím řízení. Za významnou subdodávku ve smyslu zadávací dokumentace se považuje realizace dílčích zakázek kvalifikovaných stavebních prací jinými subjekty pro Zhotovitele, s procentním podílem vyšším než 10% ve vztahu k finančnímu objemu Zakázky, dále dodávka a montáž ucelených technologických celků a zařízení, jež budou zabudovány do stavby. Za významnou subdodávku se pro tyto účely nepovažují dodávky stavebních materiálů, ani služby či pomocné práce s nevýznamným vlivem na plnění Zakázky, jako jsou např. úklidové služby, ostraha, staveništní doprava, pomocné práce či jiné obdobné služby s podílem nižším než je 10% z předpokládaného finančního objemu Zakázky. 

Změna subdodavatele, který je uveden v uvedeném seznamu subdodavatelů, je v průběhu provádění Díla možná pouze po písemném souhlasu Objednatele. Změna subdodavatele, jehož prostřednictvím byla prokázaná kvalifikace, je v průběhu plnění Díla možná pouze v důsledku objektivně nepředvídatelných skutečností a pouze za předpokladu, že náhradní subdodavatel prokáže splnění kvalifikace ve shodném rozsahu jako původní subdodavatel. 

V případě, že subdodavatel nebude Dílo provádět v souladu s touto Smlouvou a kvalita jím prováděných prací nebude odpovídat požadavkům Objednatele, má Objednatel právo požadovat změnu příslušného subdodavatele.

Zhotovitel je odpovědný za veškerá plnění poskytnutá v souvislosti s provedením Díla ze strany subdodavatelů, jakoby tato plnění poskytl sám. Zhotovitel odpovídá za jakákoli jednání, porušení nebo zanedbání povinností jakéhokoli subdodavatele, jeho zmocněnců, zaměstnanců nebo jiných spolupracovníků, jakoby to byla jednání, porušení nebo zanedbání Zhotovitele. Zhotovitel je výslovně odpovědný za jakoukoli škodu způsobenou subdodavatelem na staveništi, Díle a za škodu způsobenou třetí osobě, jakož i za škodu způsobenou na životním prostředí. Zhotovitel je odpovědný za splnění všech ustanovení této Smlouvy ze strany subdodavatelů. 

Zhotovitel je povinen zahrnout všechny relevantní podmínky této Smlouvy do smluv se subdodavateli a je povinen zajistit, aby všichni subdodavatelé měli platná příslušná oprávnění, koncese, certifikace, licence a rovněž odbornou kvalifikaci a dostatek odborných zkušeností, jež jsou nezbytné pro provedení příslušných prací dle jejich smluv se Zhotovitelem.

Zhotovitel se dále zavazuje uhradit subdodavatelům za řádně provedené práce, dodávky a služby smluvně dohodnutou odměnu v souladu s uzavřenými smlouvami s těmito subdodavateli. 
staveniště

Údaje o Staveništi
Zhotovitel prohlašuje a potvrzuje, že obdržel všechny potřebné informace o stavu staveniště, pokud jde o rizika a další okolnosti, které mohly ovlivnit jeho nabídku k uzavření Smlouvy. Zhotovitel rovněž prohlašuje a potvrzuje, že prohlédl a prověřil staveniště, jeho okolí, výše uvedené údaje a další dostupné informace a byl před podáním nabídky na uzavření Smlouvy obeznámen a uspokojen, pokud jde o všechny podstatné záležitosti ohledně staveniště a podmínek zhotovení Díla.

Předání staveniště
Objednatel předá Zhotoviteli staveniště za účelem zahájení provádění Díla v den uvedený v Časovém harmonogramu, nedohodnou-li se Strany jinak. Objednatel předá staveniště ve stavu odpovídajícím projektové dokumentaci. Při předání staveniště a zahájení prací dle této Smlouvy vyhotoví a podepíší obě Strany protokol. Zhotovitel je povinen před zahájením prací zajistit vytyčení podzemních inženýrských sítí na základě podkladů od jejich správců, přičemž nese odpovědnost v případě jejich poškození. 

Pořádek na staveništi
Během provádění Díla je Zhotovitel odpovědný za udržování pořádku na Staveništi, sousedních prostorech a na přístupových cestách, a dále za okamžité odstraňování odpadů, sutin, smetí a nadbytečných materiálů.

Bezpečnostní postupy
Zhotovitel je zejména povinen:
(a) dodržovat veškeré příslušné bezpečnostní předpisy, aby se tak v maximální možné míře předešlo případným škodám na zdraví osob vykonávajících profesní výkony na stavbě (tj. zaměstnanců Zhotovitele, jeho subdodavatelů, poradců a jiných osob přizvaných Zhotovitelem nebo Objednatelem na stavbu);
(b) dbát na bezpečnost všech osob, které mají právo být na staveništi,
(c) vynakládat přiměřené úsilí k tomu, aby na staveništi nebyly zbytečné překážky, a tak se zabránilo ohrožení těchto osob,
(d) zajistit na své náklady oplocení, osvětlení a ostrahu staveniště až do dokončení a předání Díla,
(e) zajistit veškeré pomocné práce (včetně cest, stezek, krytů, plotů a dopravního značení), které mohou být nezbytné pro realizaci Díla a k užívání a ochraně veřejnosti a vlastníků a nájemců přilehlých pozemků, 
(f) zajistit na základě právních předpisů požární asistenční hlídku při provádění veškerých požárně nebezpečných stavebních či montážních prací,
(g) zamezit přístup nepovolaných osob na staveniště, a to během celého období realizace Díla (povolané osoby budou zahrnovat pouze pracovníky Zhotovitele, pracovníky Objednatele, úřední osoby orgánů státní správy a samosprávy dle právních předpisů oprávněných navštívit staveniště a kontrolovat metody a postup provádění Díla, popř. osoby zmocněné Objednatelem ke vstupu na staveniště),
(h) podniknout veškeré přiměřené kroky pro ochranu životního prostředí (jak na staveništi, tak mimo ně) a pro omezení škod a obtěžování lidí i majetku způsobeného znečištěním, hlukem a dalšími důsledky jeho činnosti.
(i) zajistit, aby emise a povrchová znečištění, způsobená činností Zhotovitele, nepřesáhly hodnoty stanovené v technických podmínkách, stavebním povolení ani hodnoty předepsané právními předpisy; původcem odpadů při zhotovování Díla je Zhotovitel.  

Další povinnosti zhotovitele
Jakékoli vývěsní štíty, nápisy, vývěsní tabule apod., které si Zhotovitel přeje umístit na staveništi, musejí být nejdříve předloženy Objednateli ke schválení s ohledem na estetický/umělecký návrh, umístění, připevnění a další odůvodněné požadavky Objednatele. V souladu s pokyny Objednatele bude Zhotovitel povinen na staveništi instalovat jakékoli vývěsní štíty, nápisy a tabule, které Objednatel Zhotoviteli poskytne. Náklady na výrobu takových vývěsních štítů, nápisů a tabulí ponese Objednatel.

Zhotovitel je povinen v souladu s příslušnými stavebními povoleními a dalšími rozhodnutími specifikovanými v čl. 1.1 ve stanovených či přiměřených lhůtách oznamovat veškeré stavební práce vlastníkům sousedních pozemků a jiných nemovitostí, jakož i plnit veškeré další povinnosti vyplývající z příslušných rozhodnutí.

Všechny vyžádané podklady, které Objednatel předal nebo předá Zhotoviteli pro provedení Díla, zůstávají ve vlastnictví Objednatele a Zhotovitel je musí vrátit Objednateli včetně všech zhotovených kopií. Podklady nesmí Zhotovitel použít k jiným účelům než pro provedení Díla podle této smlouvy. Veškeré vzájemně poskytované výkresy a další informace psané i ústní, které souvisejí s provedením nebo účelem Díla, a které nejsou všeobecně známy, jsou důvěrné. To neplatí o používání projektové dokumentace a jejím poskytování třetím osobám v rámci zhotovení Díla v souladu s platnými předpisy a zvyklostmi.

Do sedmi (7) kalendářních dní po vydání Protokolu o převzetí prací Zhotovitel odstraní a odklidí z té části staveniště a Díla, na které se příslušné Potvrzení o převzetí prací vztahuje, veškeré vybavení Zhotovitele, nadbytečný materiál, sutiny, stavební odpad a dočasné stavby a zařízení. Zhotovitel uvede staveniště do stavu vyžadovaného technickými podmínkami dle zadávací dokumentace, stavebním povolením a zanechá staveniště a Dílo v čistém a bezpečném stavu. Po vydání Protokolu o převzetí prací a během záruční doby je však Zhotovitel oprávněn ponechat na místě určeném Objednatelem takový materiál a vybavení Zhotovitele, které je nezbytné pro splnění povinností Zhotovitele dle této Smlouvy k dokončení nedokončených prací uvedených v Protokolu o převzetí prací a k odstranění vad. 

Jestliže všechny položky, které mají být odstraněny v souladu s předcházejícím odstavcem, nebudou odstraněny nejpozději do dvaceti osmi (28) kalendářních dní poté, co byl Zhotoviteli doručen Protokol o převzetí prací, u ostatních položek do dvaceti osmi (28) kalendářních dní poté, co byla dokončena práce anebo odstraněna vada, k čemuž byla daná položka nezbytná, Objednatel je oprávněn všechny neodstraněné položky vhodným způsobem uložit, přičemž náklady na toto uložení, včetně nákladů spojených s odstraněním a rekultivací staveniště, nese Zhotovitel.   

Přístupové cesty
Uzavřením Smlouvy Zhotovitel potvrzuje, že přístupové cesty na staveniště jsou pro účely zhotovení Díla a provedení prací vhodné a dosažitelné. Zhotovitel vynaloží v dobré víře veškeré přiměřené úsilí k tomu, aby se zabránilo poškození jakýchkoliv komunikací dopravou Zhotovitele. Toto úsilí bude zahrnovat užívání vhodných vozidel a tras. V případě, že dojde k poškození přístupových cest nebo komunikací Zhotovitelem nebo jeho subdodavatelem, je Zhotovitel za toto poškození zodpovědný a je jeho povinností zajištění uvedení přístupových cest a komunikací do původního stavu. Zhotovitel bude odpovídat za veškerou údržbu, která může být požadována proto, že používá přístupových cest, a Objednatel: 
(a) nebude odpovídat za žádné nároky, které mohou vzniknout třetím osobám v důsledku užívání přístupových cest Zhotovitelem, a
(b) neodpovídá za vhodnost ani dosažitelnost přístupových cest na staveniště s výjimkou Objednatelem určených přístupových cest.

STAVEBNÍ DENÍK
Zhotovitel je povinen vést od data zahájení prací až do doby odstranění vad a nedodělků stavební deník v českém jazyce. Vedení a obsah stavebního deníku musí odpovídat příslušným právním předpisům s tím, že do stavebního deníku se budou denně zapisovat údaje zastavení a obnovení dílčích nebo veškerých prací, o časovém postupu prací a jejich kvalitě, provedených změnách, a významné skutečnosti, jež mohou mít vliv na provádění prací a následnou kvalitu Díla a nebo mohou být rozhodné pro plnění povinností dle Smlouvy.

Stavební deník musí být veden a trvale umístěn na staveništi, přičemž Zhotovitel je povinen zajistit, aby byl stavební deník kdykoliv přístupný pro pracovníky Objednatele. V rámci kontrolních dní bude Objednateli předávána 2. kopie stavebního deníku za období od posledního kontrolního dne, přičemž po dopsání stavebního deníku Zhotovitel vymění tuto průběžně předávanou 2. kopii stavebního deníku za jeho originál a 1. kopii. Originál a 1. kopii posledního vedeného stavebního deníku je Zhotovitel povinen předat Objednateli nejpozději ke dni předání Díla, resp. nejpozději ke dni, kdy dojde k odstranění veškerých vad a nedodělků Díla. Zhotovitel zajistí, aby všichni subdodavatelé vedli příslušné stavební deníky.

Do stavebního deníku jsou oprávněni zapisovat Objednatel (určení zástupci) a dále všichni dle platných právních předpisů a příslušní zaměstnanci veřejných orgánů oprávněných k tomu podle právních předpisů. 

KONTROLA STAVBY

Kontrolní dny 
Kontrolní dny Zhotovitele a Objednatele se budou konat na staveništi v pravidelných intervalech v době od předání staveniště až do předání Díla Objednateli, a to v dohodnutých termínech tak, aby se tyto kontrolní dny konaly vždy minimálně 1x týdně, pokud objednatel neurčí delší interval. Účast na kontrolních dnech je pro obě Strany povinná.

Objednatel, zástupce Objednatele, popř. osoba pověřená technickým dozorem, sepíše z každého kontrolního dnu zápis a předá jej Zhotoviteli osobně nebo e-mailem ke schválení. Případné námitky k zápisu budou ze strany Zhotovitele vzneseny obratem (do 3 pracovních dnů) elektronicky (emailem) a projednány na následujícím kontrolním dni a výsledek projednaného bude zanesen do zápisu z tohoto následujícího kontrolního dne.

V případě, že to bude nutné či to bude Objednatel požadovat, Objednatel anebo Zhotovitel jsou oprávněni svolat mimořádnou schůzku či kontrolní den za účelem projednání jakéhokoli navrženého programu či kontroly průběhu prací na Díle. 

Kontrola prací ze strany objednatele, Technický dozor
Zhotovitel je povinen umožnit Objednateli kdykoliv kontrolu prováděných prací dle této Smlouvy a vstup na staveniště. Pro účely kontroly se zhotovitel zavazuje vést na stavbě průběžnou fotodokumentaci prováděných prací podle přísl. odstavce v bodu 1.2 této smlouvy, a to zejména i těch, které budou další činností zhotovitele zakryty.

Za Objednatele jsou oprávněni provádět kontrolu prací taktéž i osoby pověřené technickým dozorem (dále jen „technický dozor“). Technický dozor nesmí provádět Zhotovitel ani osoba s ním propojená.

Pověřený technický dozor zejména sleduje, zda práce jsou realizovány dle schválené dokumentace, dalších předpisů uvedených v této Smlouvě a smluvních podmínek a jsou v souladu s obecně závaznými právními předpisy, hygienickými normami, ČSN a dalšími závaznými normami. Technický dozor je oprávněn činit zápisy do stavebního deníku, upozorňovat na nedostatky, udělovat Zhotoviteli pokyny. Technický dozor je dále oprávněn k přerušení prací Zhotovitele v případě, že je ohrožena bezpečnost realizace Díla, život nebo zdraví osob pohybujících se na stavbě nebo hrozí-li nebezpečí škody na majetku Objednatele či třetích osob. O této skutečnosti pak technický dozor sepíše zápis do stavebního deníku. Technický dozor je oprávněn přerušit práce taktéž tehdy, pokud zjistí, že Zhotovitel provádí Dílo v rozporu se sjednanou kvalitou nebo je v prodlení s dodávkou Díla či používá nevhodné či nekvalitní materiály. I v tomto případě technický dozor učiní o těchto skutečnostech zápis do stavebního deníku, v němž uvede mj. i lhůtu a návrh na odstranění zjištěných nedostatků. V případě, že Zhotovitel v určené lhůtě zjištěné nedostatky neodstraní, je Objednatel oprávněn tyto odstranit na náklady Zhotovitele sám, s tím, že vzniklé náklady započte na svou povinnost k úhradě ceny Díla Zhotoviteli, nebo je Objednatel oprávněn od této Smlouvy odstoupit.

Zhotovitel je povinen nejméně tři (3) pracovní dny předem prokazatelně vyzvat Objednatele ke kontrole prací, které budou zakryty, a to zápisem ve stavebním deníku, a zároveň e-mailem zástupci Objednatele a technickému dozoru. Objednatel na základě výzvy Zhotovitele zakryté práce převezme za předpokladu, že jsou provedeny v souladu s touto Smlouvou a příslušnou dokumentací. Nevyzve-li Zhotovitel Objednatele řádně a včas ke kontrole takových prací, je povinen na žádost Objednatele zakryté práce na vlastní náklady odkrýt. V případě, že se Objednatel ke kontrole bez předchozí omluvy nedostaví, má se za to, že kontrolu nepožaduje a Zhotovitel je následně oprávněn pokračovat v provádění prací na Díle. V takovém případě je však Zhotovitel povinen pořídit podrobnou fotodokumentaci zakrývaných prací, ze které bude jasně rozpoznatelný rozsah zakrývaných prací a použité materiály.   Bude-li však Objednatel dodatečně požadovat jejich odkrytí, je Zhotovitel povinen toto odkrytí provést na náklady Objednatele. Pokud se následně zjistí, že práce nebyly řádně provedeny, nese veškeré náklady spojené s odkrytím prací, odstranění zjištěných nedostatků a následným zakrytím Zhotovitel. Při kontrole zakrývaných prací je Zhotovitel povinen předložit Objednateli výsledky všech provedených zkoušek, důkazy o jakosti materiálů použitých pro zakrývané práce, certifikáty, atesty a další dokumentaci k provedeným pracím.

Zkoušení
Tento článek platí pro všechny zkoušky Díla nebo jeho částí vyžadované nebo vyplývající z technických podmínek dle zadávací dokumentace, z projektové dokumentace, právních předpisů, příslušných právně závazných i doporučených českých a evropských technických norem (ČSN, EN) nebo řádné stavební a montážní praxe.
	
Zhotovitel na své náklady poskytne anebo obstará veškeré přístroje, asistenci, dokumenty a další informace, své zařízení, nástroje, materiál a pracovní sílu, vhodně kvalifikovaný a zkušený personál tak, jak je to nutné pro účinné uskutečnění zkoušek. 

Průběžné termíny pro provádění zkoušek, měření a testů jakýchkoliv technologických zařízení a materiálů či jejich částí, které jsou uvedeny v technických podmínkách a nebo budou požadovány Objednatelem, budou dohodnuty na kontrolních dnech stavby. Pokud se Objednatel v dohodnutém termínu na oznámené místo nedostaví, je Zhotovitel oprávněn provést zkoušky samostatně s tím, že tyto zkoušky budou považovány za provedené v přítomnosti Objednatele. Objednatel je oprávněn změnit místo nebo podrobnosti týkající se uvedených zkoušek nebo požádat Zhotovitele, aby provedl další zkoušky. Pokud upravené nebo dodatečné zkoušky prokážou, že technologická zařízení, materiály nebo jiné části Díla nejsou v souladu se Smlouvou, ponese náklady na provedení příslušné dodatečné zkoušky Zhotovitel. Zhotovitel dodá Objednateli bez odkladu podrobné zprávy o zkouškách. 

Odmítnutí
Jestliže v důsledku šetření, prohlídky, měření nebo zkoušení Objednatel zjistí, že je Dílo či jeho část (včetně jednotlivých technologických zařízení či materiálů) závadné nebo jinak neodpovídá Smlouvě, může Objednatel odmítnout jeho převzetí tak, že to oznámí Zhotoviteli, spolu s udáním důvodů. Zhotovitel vadu bezodkladně opraví a zajistí, aby odmítnutá položka odpovídala Smlouvě, včetně nové zkoušky příslušné položky v případě žádosti Objednatele, a to na náklady Zhotovitele.


Změny díla

V případě jakýchkoli nepředvídatelných změn Díla a jeho rozsahu budou Strany postupovat v souladu s platnými právními předpisy, včetně zákona o veřejných zakázkách.

Zhotovitel je povinen včas upozornit Objednatele na jakékoli skutečnosti, které vyjdou najevo v průběhu provádění Díla a ze kterých bude vyplývat vhodnost, potřebnost či nezbytnost změny Díla či jakékoli jeho části. Zhotovitel nesmí provádět žádné změny a nebo úpravy Díla, pokud Objednatel nevydá pokyn k provedení příslušné změny. Případné vícepráce Zhotovitele dle schválené změny Díla budou oceněny primárně na základě nabídkového rozpočtu Zhotovitele. Pokud nebudou položky v nabídkovém rozpočtu uvedeny, tak ve výši 80% z cen dle aktuálního ceníku stavebních prací vydaných ÚRS Praha,a.s. 

FUNKČNÍ ZKOUŠKY                

Povinnosti Zhotovitele 
Zhotovitel po dokončení Díla, resp. jeho jednotlivých částí, je povinen ověřit jeho funkčnost v souladu s technickými specifikacemi uvedenými v zadávací dokumentaci a v projektové dokumentaci. 

Zhotovitel oznámí Objednateli dokončení Díla, resp. jeho části, nejméně sedm (7) kalendářních dní před tímto dokončením a zašle spolu s tímto oznámením návrh termínů jednotlivých Funkčních zkoušek Díla podle jeho jednotlivých technických částí. Zhotovitel je povinen akceptovat případný jiný termín navržený Objednatelem a přizpůsobit tomu data Funkčních zkoušek, pokud se Strany nedohodnou jinak. 

Funkční zkouškou se rozumí veškeré technické zkoušky a prohlídky, které jsou stanoveny nebo vyplývají z technických podmínek Díla, z projektové a zadávací dokumentace, právních předpisů, příslušných právně závazných i doporučených českých a evropských technických norem (ČSN, EN) či řádné stavební a montážní praxe, nebo na nichž se dohodnou obě Strany. 

V případě stavebních částí a jejich jednotlivých prvků bude uskutečněna přejímka v podobě prohlídky za účasti obou Stran, ze které bude zpracován protokol, ve kterém Strany uvedou všechny zjištěné skutečnosti související s dokončením Díla či jeho části a případně sepíší zjištěné nedostatky, nedodělky, vady a stanoví lhůtu pro jejich dokončení nebo odstranění.

V průběhu Funkčních zkoušek proběhne komplexní vyzkoušení dokončeného Díla či jeho části. 
Jakmile bude úspěšně provedena každá Funkční zkouška Díla nebo jeho části, předá Zhotovitel zprávu o výsledcích příslušné zkoušky Objednateli, který její přijetí a souhlas s touto zprávou potvrdí Zhotoviteli. Nejpozději v den zahájení Funkčních zkoušek je Zhotovitel povinen připravit a předat Objednateli v přehledné a ucelené podobě veškeré nezbytné dokumenty Zhotovitele, zejména:
(a) dokumentaci skutečného provedení Díla, kterou Zhotovitel vypracuje v souladu s právními předpisy a právními předpisy a normami platnými v EU a požadavky uvedenými v technických podmínkách dle zadávací dokumentace; a předá Objednateli nejpozději s žádostí o vystavení Protokolu o převzetí prací s tím, že dokumentace skutečného provedení bude předána též v elektronické podobě ve formátu PDF a též v otevřeném formátu (např. výkresová část ve formátu DWG, textová ve formátu DOC),
(b) geodetické zaměření skutečného provedení stavby včetně všech inženýrských sítí (v elektronické podobě),
(c) zápisy a osvědčení o dosud provedených zkouškách a revizích, 
(d) ostatní doklady potřebné pro řádné provozování Díla, zejména pokud vyplývají z právních předpisů, stavebního povolení, technických podmínek dle zaváděcí dokumentace, závazných i doporučených českých, popř. evropských, technických norem (ČSN a EN) a řádné stavební a montážní praxe,
(e) nezbytnou dokumentaci pro zprovoznění Díla (záruční listy, návody k obsluze, atesty, zápisy o zkouškách, revizní zprávy, plány údržby, návrhy provozního řádu celého Díla, který bude zahrnovat jednotlivé provozní řády technologických zařízení apod.),
(f) doklady prokazující řádné zaškolení personálu objednatele pro obsluhu jednotlivých technologických zařízení a jejich servis a údržbu (zahrnující předání podrobných postupů návodů k použití a obsluze), 
(g) další doklady, které mohou být přiměřeně vyžádány Objednatelem, správci sítí a orgánem státní správy (např. ke kolaudačnímu řízení).

Dílo nebude pokládáno za dokončené pro účely převzetí, dokud výše uvedená dokumentace Zhotovitele nebude předána Objednateli. Tato dokumentace Zhotovitele musí být vždy předána, není-li výše uvedeno jinak, ve třech (3) vyhotoveních (z toho 2x tištěné vyhotovení a 1x v digitální podobě ve formátu stanoveném Objednatelem).

Opakování zkoušek
Jestliže Dílo nebo část Díla neprojde Funkčními zkouškami, Objednatel může požadovat, aby se tyto zkoušky kterékoliv související práce či části Díla, po odstranění vad za stejných podmínek opakovaly.

Neúspěšné Funkční zkoušky 
Jestliže Dílo nebo část Díla neprojde Funkčními zkouškami opakovanými podle článku 12.2, je Objednatel oprávněn:
(a)	nařídit další opakování Funkčních zkoušek podle článku 12.2;
(b)	jestliže neúspěch Funkčních zkoušek zbavuje Objednatele prospěchu (užitné hodnoty anebo uživatelnosti) z Díla nebo části Díla, odmítnout Dílo nebo část Díla (podle okolností), 
(c)	odmítnout podepsat Protokol o převzetí prací.

V případě, že nastane skutečnost uvedená v odstavci (c), bude Zhotovitel pokračovat v plnění všech ostatních povinností podle této Smlouvy a cena Díla nebo části Díla (podle okolností) bude snížena o takovou částku, která bude pokrývat sníženou hodnotu pro Objednatele v důsledku tohoto neúspěchu Funkčních zkoušek. 


Převzetí DÍLA

Převzetí Díla 
Dílo, resp. jeho část, bude převzato Objednatelem za předpokladu, že bylo Dílo dokončeno v souladu se Smlouvou, stavebním povolením a prováděcí dokumentací, včetně zadávací a projektové dokumentace, technickými podmínkami, právními předpisy, příslušnými právně závaznými i doporučenými českými a evropskými technickými normami (ČSN, EN) a s řádnou stavební a montážní praxí. Všechna technologická zařízení musí být plně funkční a musí být připravena pro uvedení do trvalého provozu. V takovém případě Objednatel připraví Protokol o převzetí Díla.

Protokol o převzetí prací bude obsahovat zejména:
a. údaje o smlouvě, identifikační údaje o Díle či jeho části, která je předmětem převzetí, jeho Zhotoviteli, Objednateli, projektantovi, stavebním povolení a technických podmínkách,
b. stručný technický popis a soupis provedených změn a odchylek od stavebního povolení,
c. údaj o záruční době jednotlivých částí Díla dle Smlouvy,
d. záruční doby u materiálů a technologických zařízení, kde je dodavatelem poskytována delší záruční doba než je záruční doba dle této smlouvy a mají vlastní záruční listy,
e. soupis vad a nedokončených prací nebránících řádnému užívání s popisem, jak se projevují, a s uvedením lhůty pro jejich odstranění (nedohodnou-li se Strany na lhůtách pro jejich odstranění, určí je Objednatel podle svého uvážení přiměřeně s přihlédnutím k proveditelnosti a svým potřebám),
f. prohlášení Objednatele, že Dílo či jeho část přejímá,
g. protokol o úspěšných přejímacích zkouškách a komplexním vyzkoušení přejímaného Díla či jeho části,
h. soupis příloh a dokladů, které jsou potřebné k řádnému převzetí díla
i. jméno a podpis zplnomocněných zástupců Objednatele, Zhotovitele, Autorského dozoru, Technického dozoru, příp. ostatních zástupců Objednatele.

Objednatel není povinen převzít Dílo, které vykazuje takové vady a nedokončené práce, které samy o sobě či ve spojení s jinými brání řádnému, plynulému a bezpečnému užívání Díla či jeho příslušné části ke stanovenému účelu, popř. způsobují jeho rychlejší opotřebení nebo neplní všechny technické parametry, uvedené v technických podmínkách dle zadávací a projektové dokumentace. 

V případě zjištěných vad a nedodělků, které brání řádnému předání a převzetí Díla je Zhotovitel povinen ve lhůtě patnácti (15) kalendářních dní odstranit vady a doplnit chybějící práce, není-li v příslušném protokolu s vymezením těchto vad stanovena jiná lhůta. Dílo se považuje za řádně předané a převzaté teprve v okamžiku splnění povinnosti Zhotovitele dle předchozí věty, o čemž bude mezi Stranami sepsán Protokol o převzetí prací dle tohoto článku Smlouvy.

Převzetí části Díla
Objednatel je oprávněn, podle svého uvážení, vydat Protokol o převzetí prací na kteroukoliv část Díla. Částí Díla se v této souvislosti rozumí zejména, nikoli však pouze, předání takové části Díla, která tvoří řádně samostatně provozuschopný funkční celek v rámci předmětu této Smlouvy a etapizace vyplývající z Časového harmonogramu.

Přebíraná část Díla musí být schopna bezpečného a spolehlivého provozu, s doložením odpovídajících revizí a provozních předpisů, a Zhotovitel musí před převzetím části Díla provést proškolení obsluhy Objednatele.
 
Jestliže byl na část Díla (nikoli na Dílo) vydán Protokol o převzetí prací, bude snížena případná smluvní pokuta za zpoždění při dokončení Díla poměrně podle hodnoty převzaté části Díla. 


Odpovědnost, POJIŠTĚNÍ, BANKOVNÍ ZÁRUKA, záruční doba

Odpovědnost zhotovitele
Zhotovitel nese veškerou odpovědnost za škody způsobené všemi osobami a subjekty (včetně subdodavatelů) podílejícími se na provádění předmětného Díla, a to po celou dobu realizace, tzn. do převzetí Díla Objednatelem bez vad a nedodělků, stejně tak za škody způsobené svou činností Objednateli nebo třetí osobě na zdraví nebo majetku. V případě jakéhokoli narušení či poškození majetku (např. vjezdů, plotů, objektů, prostranství, inženýrských sítí) nebo poškození zdraví osob je Zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně nahradit.

Pojištění zhotovitele
Zhotovitel je povinen bez ohledu na rozsah odpovědnosti Objednatele uzavřít pojistnou smlouvu zahrnující pojištění odpovědnosti Zhotovitele za veškeré škody způsobené při činnosti Zhotovitele na jakémkoli majetku Objednatele nebo na majetku třetích osob, nebo škody na zdraví zaměstnanců Objednatele či třetích osob anebo za škodu způsobenou na životním prostředí s pojistným krytím nejméně ve výši 5 mil. Kč pro jednu pojistnou událost, přičemž toto pojištění se Zhotovitel zavazuje udržovat platné po celou dobu realizace Díla a po celou dobu Záruční doby dle odst. 14.7.

Doklady o tomto pojištění Zhotovitel předložil Objednateli v rámci součinnosti k uzavření smlouvy ve smyslu § 104 ZZVZ a následně kdykoliv po dobu trvání této Smlouvy, a to nejpozději do 15 dnů od písemné žádosti Objednatele doručené Zhotoviteli.
Nepředložení dokladů prokazujících platné pojištění odpovědnosti za škodu dle podmínek vyplývajících ze zadávací dokumentace je porušením povinností Zhotovitele, které opravňuje Objednatele k neuzavření smlouvy dle § 125 ZZVZ nebo k odstoupení od uzavřené smlouvy.
Pojištění zhotovitele – zákonné pojištění zaměstnanců:
Zhotovitel je povinen být po celou dobu provádění díla pojištěn pro případ své odpovědnosti za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání svých zaměstnanců.  
Povinnosti smluvních stran při vzniku pojistné události, náklady na pojištění:
Při vzniku pojistné události zabezpečuje veškeré úkony vůči pojistiteli Zhotovitel. Zhotovitel je současně povinen informovat Objednatele o veškerých skutečnostech spojených s pojistnou událostí.
Smluvní strany jsou povinny v souvislosti s pojistnou událostí poskytovat si veškerou součinnost, která je v jejich možnostech.
Náklady na veškerá výše uvedená pojištění nese zhotovitel v rámci ceny díla.
Bankovní záruka
Zhotovitel nejpozději k datu nabytí účinnosti této Smlouvy předal Objednateli bankovní záruku, nebo depozit, na účet Objednatele (dále jen záruka) za řádné plnění podmínek této smlouvy ve výši 10 % z celkové ceny Díla bez DPH uvedené v článku 3 této smlouvy. Bankovní záruka ve smyslu §§ 2029 až 2039 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku bude  vystavena ve prospěch Objednatele bankou registrovanou v ČR a bude platná nejpozději od data účinnosti této smlouvy do data ukončení a předání díla sjednaného ve schváleném časovém harmonogramu. Číslo účtu pro složení depozitu je 
·   č.ú. 6015-121451/0100. 
 Zárukou bude zajištěna povinnost Zhotovitele k řádnému splnění předmětu této Smlouvy při dodržení sjednaných podmínek, termínů a v požadované kvalitě. Právo ze záruky bude objednatel oprávněn uplatnit v případech, že Zhotovitel neuhradí ve sjednané lhůtě smluvní pokuty, náhradu škody nebo jiné peněžité závazky uplatňované Objednatelem v důsledku řádného neplnění povinností vyplývajících z této smlouvy, zejména povinností týkající se kvalitativních, technických a časových podmínek pro realizaci Díla. 
Bankovní záruka bude vystavena ve prospěch Objednatele jako oprávněného (příjemce záruky) a z jejího obsahu musí být zřejmé, že banka poskytne Objednateli plnění až do výše zaručené částky bez odkladu a bez námitek po obdržení první výzvy Objednatele v případech uvedených v odst. 14.6.2., a to na základě sdělení, že Zhotovitel řádně neplní své povinnosti vyplývající z uzavřené smlouvy.  Před uplatněním plnění z bankovní záruky oznámí Objednatel písemně Zhotoviteli výši požadovaného plnění ze strany banky. Při uplatnění z depozitu oznámí Objednatel písemně Zhotoviteli výši požadovaného plnění.
Nejpozději 30 dní před ukončením platnosti bankovní záruky poskytnuté dle odst. 14.6.1. se Zhotovitel zavazuje předložit Objednateli novou bankovní záruku, nebo depozit, za řádné plnění záručních podmínek ve výši 5% z celkové ceny díla bez DPH uvedené v článku 3 této smlouvy a za obdobných podmínek, jako u předchozí bankovní záruky resp. depozitu. Touto bankovní zárukou, nebo depozitem, bude zajištěna povinnost Zhotovitele k řádnému plnění povinností vyplývajících z poskytnuté záruky. Pokud se bude jednat o depozit, bude depozit ve výši 10% nahrazen depozitem ve výši 5% z celkové ceny díla bez DPH uvedené v článku 3 této smlouvy. Právo z bankovní záruky, nebo depozitu, bude objednatel oprávněn uplatnit v případech, že Zhotovitel neuhradí ve sjednané lhůtě smluvní pokuty, náhradu škody, nebo jiné peněžité závazky uplatňované Objednatelem v důsledku řádného neplnění povinností vyplývajících z poskytnuté záruky za jakost díla. Bankovní záruku uvolní objednatel po uplynutí 5 let  běhu sjednané záruční lhůty, v případě depozitu vrátí částku depozitu po uplynutí 5 let  běhu sjednané záruční lhůty na účet Zhotovitele do třiceti (30) dnů.
V případech čerpání z bankovní záruky, nebo depozitu, se Zhotovitel zavazuje doručit Objednateli novou záruční listinu ve znění shodném s předchozí záruční listinou, v původní výši záruky, vždy nejpozději do 7 kalendářních dnů od jejího čerpání.
Nepředložení byť jedné z požadovaných bankovních záruk, nebo neposkytnutí depozitu, Objednateli je porušením podmínek této Smlouvy s právem Objednatele odstoupit od uzavřené smlouvy v souladu s odst. 15.2. této Smlouvy.  

Záruční doba

14.7.1.	Délka záruční doby
Zhotovitel poskytuje na Dílo záruku vhodnosti použití k danému účelu a záruku za jakost a odpovídá za to, že jednotlivé části Díla budou mít vlastnosti stanovené v právních předpisech, technických podmínkách, prováděcí dokumentaci, příslušných právně závazných i doporučených českých a evropských technických normách (ČSN, EN), odpovídající účelu Smlouvy a řádné stavební a montážní praxi s následujícími záručními dobami ve vztahu k:
(a) materiálům a technologickým zařízením, jakož i k veškerým ostatním technologickým zařízením, a k prvkům interiérového řešení a vnitřního vybavení Zhotovitel poskytuje záruční dobu po dobu rovnající se záruční době poskytované výrobcem příslušných prvků Díla nejméně však na dobu třiceti šesti (36) měsíců, 
(b) veškerým stavebním prvkům Díla a montážním pracím Zhotovitel poskytuje záruční dobu v délce osmdesáti čtyřech (84) měsíců, (dále jen souhrnně „Záruční doba“).

Délka Záruční doby se počítá od podpisu Protokolu o předání a převzetí prací bez vad a nedodělků bránících řádnému užívání oběma Smluvními stranami.

0. Prodloužení záruční doby
Objednateli vzniká nárok na prodloužení Záruční doby pro Dílo nebo část Díla o dobu, v níž Dílo, část Díla nebo některá hlavní součást technologického zařízení (po převzetí) nemohou být užívány k účelům, pro něž byly zamýšleny, z důvodu vady nebo poškození.
Odpovědnost za vady Díla
Vady Díla, které se projeví v Záruční době, Objednatel oznámí Zhotoviteli bez zbytečného odkladu po jejich zjištění, nejpozději však v poslední den Záruční doby, přičemž uvede jejich popis, jak se projevují, popř. jakým způsobem je požaduje odstranit.

Zhotovitel se zavazuje pro odstranění řádně oznámené vady Díla bezplatně provést veškeré potřebné práce s tím, že:
(i)	práce u vad bránících provozu Díla (včetně technologických zařízení) zahájí do pěti (5) pracovních dní od oznámení a ukončí opravu vady v co nejkratším čase,  
(ii) 	práce u vad nebránících provozu zahájí do deseti (10) kalendářních dní od oznámení, pokud se Strany v konkrétním případě nedohodnou jinak s tím, že datum odstranění vady bude dohodnuto Stranami, nebo pokud se Strany nedohodnou, bude stanoveno Objednatelem u každé jednotlivé vady podle jeho uvážení s přihlédnutím k proveditelnosti a jeho potřebám.
Náklady na dokončení zbývajících prací a odstranění vad
Veškeré práce na odstranění vad a dokončení nedokončených prací budou provedeny na riziko a náklady Zhotovitele.
Nároky Objednatele 
Pokud se Objednatel domnívá, že má nárok na jakoukoli platbu dle jakéhokoli článku této Smlouvy nebo v jiné souvislosti s touto Smlouvou a nebo na prodloužení Záruční doby, je o tom povinen informovat Zhotovitele formou oznámení s uvedením podrobností. Oznámení bude předáno bez zbytečného odkladu po tom, co Objednatel zjistil skutečnosti či okolnosti, které mohou být důvodné pro vznesení nároku. Oznámení vztahující se k prodloužení Záruční doby bude předáno před uplynutím příslušné Záruční doby. Nárokovaná platba může být započtena jednostranně Objednatelem proti jakékoliv části ceny Díla anebo jiné platbě Objednatele vůči Zhotoviteli.


Odstoupení od Smlouvy

Výzva k nápravě
Jestliže Zhotovitel nesplní některou povinnost podle Smlouvy, může Objednatel oznámením vyzvat Zhotovitele, aby toto porušení napravil v přiměřené lhůtě stanovené jednostranně Objednatelem. 

Odstoupení ze strany Objednatele
Objednatel je oprávněn od této Smlouvy odstoupit, pokud:
(a) Zhotovitel uzavře se subdodavatelem smlouvu na provedení Díla či jeho části, v rozporu s touto Smlouvou, zadávací dokumentací či právními předpisy, nebo
(b) u Zhotovitele nastane úpadek podle zvláštních právních předpisů, nebo
(c) Zhotovitel se stane z jakéhokoli důvodu nezpůsobilým plnit své povinnosti podle Smlouvy, nebo
(d) Zhotovitel nesplní jinou povinnost stanovenou ve Smlouvě a nenapraví ji ani ve lhůtě stanovené ve výzvě podle článku 15.1, nebo
(e) nastane jakýkoli jiný důvod pro odstoupení ze strany Objednatele uvedený v této Smlouvě nebo vyplývající z právních předpisů.

Pokud nastane jakýkoli z výše uvedených případů nebo okolností, je Objednatel oprávněn doručit oznámení o odstoupení Zhotoviteli. Odstoupení nabývá účinnosti okamžikem doručení tohoto oznámení Zhotoviteli. 

Rozhodnutí Objednatele odstoupit od Smlouvy není na újmu jakýmkoli dalším právům Objednatele vyplývajícím z této Smlouvy, právních předpisů nebo vzniklým z jiného titulu, včetně práva na náhradu škody. 

Jakmile odstoupení nabude účinnosti, je Zhotovitel povinen v přiměřené lhůtě dohodnuté mezi Stranami, avšak v žádném případě nepřekračující sedm (7) kalendářních dní:
(a) zastavit veškeré práce dle této Smlouvy, vyjma prací, k nimž dal Objednatel pokyn v zájmu ochrany zdraví a majetku nebo bezpečnosti Díla,
(b) předat Objednateli dokumentaci Zhotovitele, technologická zařízení, materiály, za něž Zhotovitel obdržel platbu, a předat Objednateli Dílo ve stavu, v jakém se nacházelo v okamžiku účinnosti odstoupení,
(c) vyklidit a opustit staveniště. 

Přerušení prací a odstoupení od smlouvy ze strany Zhotovitele
Jestliže je Objednatel v prodlení s jakoukoliv platbou dle této Smlouvy, které je delší než šedesát (60) dnů, může Zhotovitel poté, co to nejméně třicet (30) kalendářních dní předem oznámil Objednateli, přerušit práce dle této Smlouvy. 

Pokud nastane výše uvedený případ, je Zhotovitel zároveň oprávněn doručit Objednateli oznámení o odstoupení od této Smlouvy s tím, že odstoupení nabývá účinnosti okamžikem doručení tohoto oznámení Objednateli. 

Jakmile odstoupení nabude účinnosti, je Zhotovitel povinen v přiměřené lhůtě dohodnuté mezi Stranami, avšak v žádném případě nepřekračující třicet (30) kalendářních dní:
(a) zastavit veškeré další práce dle této Smlouvy, vyjma prací, k nimž dal Objednatel pokyn v zájmu ochrany zdraví a majetku nebo bezpečnosti Díla,
(b) předat Objednateli dokumentaci Zhotovitele, technologická zařízení, materiály, za něž Zhotovitel obdržel platbu, a předat Objednateli Dílo ve stavu, v jakém se nacházelo v okamžiku účinnosti odstoupení,
(c) vyklidit a opustit staveniště.

I po odstoupení Objednatele či Zhotovitele od Smlouvy je Zhotovitel povinen učinit vše, co nesnese odkladu, aby Objednatel neutrpěl škodu či jakoukoli jinou újmu na svých právech, případně aby nevznikla škoda na straně třetích osob. 

smluvní pokuty

Smluvní pokuta pro případ zpoždění s plněním Díla
V případě, že Zhotovitel nezahájí provádění prací dle odst. 2.3. této Smlouvy a dále v nich řádně nepokračuje ani do čtrnácti (14) kalendářních dní od sjednaného data zahájení prací, může Objednatel požadovat a účtovat Zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč za každý započatý den vzniklého prodlení, kterou je Zhotovitel povinen zaplatit ve lhůtě splatnosti příslušného vyúčtování.
Pokud Zhotovitel nesplní svoji povinnost dokončit a předat Dílo ve lhůtě pro dokončení v souladu s odstavcem 2.5, může Objednatel požadovat a účtovat Zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč  za každý započatý den vzniklého prodlení, dokud nebude Dílo převzato Objednatelem v souladu s touto Smlouvou. Tuto pokutu je Zhotovitel povinen zaplatit ve lhůtě splatnosti příslušného vyúčtování.  
Za nedodržení stanovených lhůt pro odstranění vad a nedodělků, které budou obsahem předávacího protokolu, může Objednatel požadovat a účtovat Zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 3.000,- Kč za každou vadu a za každý započatý den prodlení. Tuto pokutu je Zhotovitel povinen zaplatit ve lhůtě splatnosti příslušného vyúčtování. 
V případě, že Zhotovitel nedodrží sjednané termíny úklidu stavby a provedení likvidace zařízení staveniště, a uvedení pozemků, jejichž úpravy nejsou součástí Díla, ale budou stavbou dotčeny, do původního stavu, může Objednatel požadovat a účtovat Zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každou vadu a za každý započatý den prodlení. Tuto pokutu je Zhotovitel povinen zaplatit ve lhůtě splatnosti příslušného vyúčtování.
 
Smluvní pokuta pro případ porušení čl. 6.2 – zajištění kvality
V případě nedodržení kvalitativních parametrů prací a použitých materiálů stanovených projektovou a zadávací dokumentací, nebo vyplývajících z příslušných právních předpisů a norem může Objednatel požadovat a má právo účtovat Zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každý jednotlivý případ a tuto pokutu je Zhotovitel povinen zaplatit ve lhůtě splatnosti příslušného vyúčtování. Zaplacením smluvní pokuty není Zhotovitel zbaven povinnosti případné závady odstranit, nebo použít materiál v odpovídající kvalitě.

Smluvní pokuta pro případ porušení čl. 10.1 – kontrolní dny
V případě nepřítomnosti zástupce Zhotovitele na kontrolním dnu může Objednatel požadovat a má právo účtovat Zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 3.000,- Kč za každý jednotlivý případ, pokud tato nepřítomnost nebude Objednateli min. dvacet čtyři (24) hodin předem prokazatelně oznámena. Tuto pokutu je Zhotovitel povinen zaplatit ve lhůtě splatnosti příslušného vyúčtování.

V případě porušení povinnosti Zhotovitele vyplývající ze zápisu z kontrolního dne může Objednatel požadovat a má právo účtovat Zhotoviteli pokutu ve výši 3.000,- Kč za každý jednotlivý případ. Tuto pokutu je Zhotovitel povinen zaplatit ve lhůtě splatnosti příslušného vyúčtování.

Smluvní pokuta pro případ porušení čl. 8.4 – bezpečnostní postupy
V případě porušení povinnosti Zhotovitele, stanovených v článku 8.4 této Smlouvy může Objednatel požadovat a má právo účtovat Zhotoviteli pokutu ve výši 2.000,- Kč za každý jednotlivý případ. Zhotovitel je povinen uhradit tuto smluvní pokutu i v případě, pokud včas neodstraní vady, které mu byly vytknuty koordinátorem BOZP, resp. v případě jakéhokoli nedodržení jeho pokynů. Tuto pokutu je Zhotovitel povinen zaplatit ve lhůtě splatnosti příslušného vyúčtování.


Smluvní pokuta pro případ vady Díla
V případě, že se Zhotovitel ocitne v prodlení s odstraněním vad či nedokončených prací, či se ocitne v prodlení s odstraněním vad, které byly oznámeny během, nebo v den skončení Záruční doby, může Objednatel požadovat a má právo účtovat Zhotoviteli smluvní pokutu a tuto pokutu je Zhotovitel povinen zaplatit ve lhůtě splatnosti příslušného vyúčtování: 
(1) v případě oznámené vady, jež brání provozu Díla, ve výši 10.000,- Kč za každý započatý den prodlení s odstraněním této vady,
(2) v případě vad anebo nedokončených prací nebránících provozu Díla, ve výši 3.000,- Kč za každý započatý den prodlení s odstraněním příslušné vady.

Platby smluvních pokut
Platby smluvní pokuty, které jsou sjednány v této Smlouvě, nezbavují Zhotovitele povinnosti dokončit Dílo ani jiných povinností, závazků nebo odpovědnosti vyplývající z této Smlouvy. Objednatel je oprávněn požadovat náhradu škody způsobenou porušením povinnosti, na kterou se vztahuje smluvní pokuta, ve výši přesahující skutečně uhrazenou smluvní pokutu či smluvní pokuty.

Splatnost smluvní pokuty je 30 (třicet) kalendářních dní od doručení příslušné faktury s vyúčtováním smluvní pokuty. Objednatel si vyhrazuje právo na úhradu smluvní pokuty ve formě zápočtu s kteroukoli splatnou pohledávkou Zhotovitele za Objednatelem.

Vyšší moc

Oznámení vyšší moci
Jestliže některé ze Stran brání nebo bude bránit v plnění některé její povinnosti podle Smlouvy vyšší moc, potom oznámí druhé Straně událost nebo okolnosti, které tvoří vyšší moc, a uvede povinnosti, v jejichž plnění jí vyšší moc brání nebo bude bránit. Vyšší moc znamená mimořádnou událost nebo okolnost, kterou nemohla žádná ze Stran před uzavřením této Smlouvy předvídat ani jí předejít přijetím preventivního opatření, která je mimo jakoukoliv kontrolu kterékoliv Strany a nebyla způsobena úmyslně nebo z nedbalosti jednáním nebo opomenutím kterékoliv Strany a která podstatným způsobem ztěžuje nebo znemožňuje plnění povinností dle této Smlouvy kteroukoliv ze Stran. Takovými událostmi nebo okolnostmi jsou zejména, nikoliv však výlučně, válka, teroristický útok, občanské nepokoje, vzpoura, přítomnost ionizujícího nebo radioaktivního záření, požár, výbuch, záplava či jiné živelné nebo přírodní katastrofy. Výslovně se stanoví, že vyšší mocí není stávka pracovníků Zhotovitele ani hospodářské poměry Stran.

Příslušné oznámení musí být učiněno do tří (3) kalendářních dní poté, co se Strana dozvěděla (nebo se měla a mohla dozvědět, pokud by jednala s odbornou péčí) o odpovídající skutečnosti nebo okolnostech, tvořících důvod vyšší moci. Poté, co Strana uskutečnila toto oznámení, bude omluvena z plnění těchto povinností tak dlouho, dokud vyšší moc brání jejich plnění.

Povinnost minimalizovat zpoždění
Každá ze Stran vždy vyvine veškeré nezbytné úsilí k tomu, aby minimalizovala prodlení v plnění svých povinností podle Smlouvy vzniklé v důsledku vyšší moci.
	 
Následky Vyšší moci
Pokud Zhotoviteli zabrání v plnění jakýchkoli povinností vyplývajících z této Smlouvy vyšší moc, jejíž působení bude oznámeno v souladu s článkem 17.1., a Zhotoviteli v důsledku působení vyšší moci vznikne zpoždění, má Zhotovitel nárok na prodloužení lhůty pro dokončení Díla či jeho části v důsledku tohoto zpoždění.


odpovědné osoby zhotovitele a objednatele
	
Zástupci Zhotovitele: 	
Zástupci Zhotovitele: 	Zástupce pro věci smluvní:
		Jméno, příjmení:	Jan Syrovátko
		Funkce:		Jednatel
		Telefon:		488 880 340
		E-mail:			info@syban.cz 

		Stavbyvedoucí:       
		Jméno, příjmení:	Jan Hák
		Funkce:		stavbyvedoucí,autorizovaný technik
		Telefon:		739 330 477 
		E-mail:			info@syban.cz

		Zástupce Stavbyvedoucího:
		Jméno, příjmení:	Jaroslav Koza
		Funkce:		 zástupce stavbyvedoucího
		Telefon:		775 731 176
		E-mail:			info@syban.cz

Zástupce Objednatele: 	Zástupce pro věci smluvní:
		Jméno, příjmení:	Ing. Petr Beitl
		Funkce:		primátor
		Jméno, příjmení:	JUDr. Ing. Lukáš Pleticha
		Funkce:		náměstek primátora
		
		Zástupce pro věci technické:
		Jméno, příjmení:	Ing. Pavel Sluka
		Funkce:	vedoucí oddělení inv. výstavby
		Telefon:		 721 932 984
		E-mail:			sluka@mestojablonec.cz

		Zástupce pro věci technické:
		Jméno, příjmení:	Petr Mikulášek
		Funkce:	referent oddělení inv. výstavby
		Telefon:		  721 932 956
		E-mail:			mikulasek@mestojablonec.cz

Technický dozor:		Jméno, příjmení:	…………………
		Funkce:		…………………
		Telefon:		…………………
		E-mail:			…………………

Závěrečná ustanovení
 Vyhotovení Smlouvy
Tato Smlouva byla uzavřena ve čtyřech (4) vyhotoveních v českém jazyce, z nichž dvě (2) obdrží Objednatel a dvě (2) obdrží Zhotovitel

Platnost Smlouvy
Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma Stranami

ÚČINNOST Smlouvy
Tato smlouva se stává účinnou dnem jejího zveřejnění v souladu se zák. č. 340/2015 Sb., zákon o registru smluv, na oficiálních webových stránkách Portálu veřejné správy na síti internet (http://portal.gov.cz/portal/) v příslušném registru smluv. Plnění předmětu této smlouvy před účinností této smlouvy se považuje za plnění podle této smlouvy a práva a povinnosti z něj vzniklé se řídí touto smlouvou.
 
Právo a jazyk
Tato Smlouva se řídí právními předpisy České republiky. Smluvní strany konstatují, že jejich vzájemná práva a povinnosti neupravené touto Smlouvou se budou řídit příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, a dalších obecně závazných předpisů. Veškerá komunikace dle této Smlouvy bude probíhat výlučně v českém jazyce.

řešení sporů
Smluvní strany se zavazují řešit veškeré případné spory smírnou cestou. Budou-li taková jednání neúspěšná, případné spory mezi smluvními stranami jsou oprávněny rozhodnout obecné soudy České republiky. Příslušnost rozhodčích soudů je vyloučena. 

Oddělitelnost
Pokud se jakékoli ustanovení této Smlouvy stane nebo bude určeno jako neplatné nebo nevynutitelné, pak taková neplatnost nebo nevynutitelnost neovlivní (v nejvyšší možné míře přípustné právními předpisy) platnost nebo vynutitelnost zbylých ustanovení této Smlouvy. V takovém případě se Strany dohodly, že bez zbytečného odkladu nahradí neplatné nebo nevynutitelné ustanovení ustanovením platným a vynutitelným, aby se dosáhlo v maximální možné míře dovolené právními předpisy stejného účinku a výsledku, jaký byl sledován nahrazovaným ustanovením.

Změny Smlouvy
Tuto Smlouvu lze doplňovat či měnit pouze písemnými dodatky podepsanými oběma Stranami.

Zveřejnění Smlouvy, Uhrazené ceny a Subdodavatelů
Strany souhlasí s tím, že tuto Smlouvu Objednatel zveřejní na svém profilu zadavatele v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ“), a to včetně všech jejích příloh, případných změn a dodatků, a skutečně uhrazené ceny.

Strany souhlasí s tím, že tuto Smlouvu Objednatel zveřejní v Registru smluv v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), a to včetně všech jejích příloh, případných změn a dodatků.
Smluvní strany jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou chráněny zvláštními zákony a nemohou být poskytnuty, a to žlutou barvou zvýraznění textu či přímo ve zvláštním ustanovení smlouvy je označit např. jako obchodní, bankovní tajemství nebo jinou utajovanou skutečnost podle zvláštního zákona.

Smluvní strany berou na vědomí, že Statutární město Jablonec nad Nisou či jím zřízené/založené  osoby jsou povinnými subjekty dle zák. č. 106/1999 Sb. 
o svobodném přístupu k informacím a výslovně souhlasí, že smlouva může být zveřejněna jako poskytnutá informace v souladu a postupem podle citovaného zákona

Přílohy
Nedílnou součástí této Smlouvy jsou následující přílohy:
Příloha č.1 	nabídkový list 
Příloha č.2	oceněný soupis prací
Příloha č.3	časový harmonogram


Smluvní strany prohlašují, že si tuto Smlouvu důkladně přečetly, že souhlasí s jejím obsahem, že tato Smlouva byla sepsána určitě, srozumitelně, na základě jejich pravé a svobodné vůle. Na důkaz toho k ní připojují své podpisy.

Na straně objednatele:

V Jablonci nad Nisou, dne  23.7.2018


__________________________			________________________
Ing. Petr Beitl (primátor)			JUDr. Ing. Lukáš Pleticha (náměstek primátora)

Na straně zhotovitele:

V Liberci, dne  			__________________________
			Jan Syrovátko, jednatel, SYBAN, s.r.o.
 


za věcnou správnost:  Ing. Pavel Sluka,
		 		     vedoucí oddělení investiční výstavby

76

24/28
image1.png