Textová podoba smlouvy Smlouva č. 9592403: Smlouva o dílo - dodání a montáž technologie přímého chlazení

Příloha smlouva_DOMISTAV_klimatizace.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o dílo
Číslo u objednatele: 			

uzavřená dle ust. § 2586 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, níže uvedeného dne měsíce a roku mezi:

Ústav informatiky AV ČR, v. v. i.
se sídlem: 		Pod Vodárenskou věží 271/2, 182 07 Praha 8
zastoupená: 		prof. Ing. Emilem Pelikánem, CSc., ředitelem
IČO: 			67985807 
DIČ: 			CZ67985807
bankovní spojení: 	ČSOB a. s., Praha 8, Ke Stírce 50
číslo účtu: 		
zapsaná v rejstříku veřejných výzkumných institucí vedeném Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR
plátce DPH
(dále jen „Objednatel“)
a
DOMISTAV CZ a.s.
se sídlem: 		Foerstrova 897, 500 02 Hradec Králové		 
zastoupená: 		Ing. Ivo Janovským, místopředsedou představenstva		  
IČO:			27481107 			 
DIČ:			CZ27481107 			 
bankovní spojení: 	Raiffeisenbank a.s.	 
číslo účtu:		  
společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Hradci Králové, oddíl B, vložka 2454  
	 
plátce DPH
(dále jen „Zhotovitel“)	


1. Úvodní ustanovení

Ústav informatiky AV ČR, v. v. i. jako veřejný zadavatel ve smyslu zák. č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (dále jen „ZZVZ“) 

a

DOMISTAV CZ a.s., IČO: 27481107, se sídlem Foerstrova 897, 500 02 Hradec Králové

se dohodly na uzavření této smlouvy o dílo na základě výhrady práva zadat nové stavební práce v oblasti zdravotní techniky spočívající v opakování obdobných stavebních prací, jako byl předmět veřejné zakázky ve Smlouvě o dílo na realizaci veřejné zakázky „Stavební úpravy 2. NP objektu C – umístění kabinetu studia jazyků ÚJČ AV ČR do prostor bývalého počítačového sálu UI AV ČR“, která byla uzavřena dne 10. 6. 2019 s dodavatelem.  Zadavatel tak mohl na základě zmíněné výhrady zahájit jednací řízení bez uveřejnění ve smyslu § 66 písm. d) ZZVZ přímo s dodavatelem původní veřejné zakázky.



2. Účel a předmět smlouvy

1.1	Účelem této smlouvy je dodání a montáž technologie přímého chlazení do části kanceláří umístěných v objektu Pod Vodárenskou věží 271/2, 182 07 Praha 8, k zajištění pracovního prostředí v souladu s mikroklimatickými požadavky a s požadavky předpisů BOZP.

2.2	Touto smlouvou o dílo se zhotovitel zavazuje na svůj náklad a nebezpečí zhotovit pro objednatele dílo „Dodávka a montáž klimatizace (VRV systém) do prostor kabinetu studia jazyků“ v objektu ve vlastnictví objednatele, který je vymezen specifikací díla, které je přílohou smlouvy č. 1.

2.3	Předmět díla je dále vymezen nabídkou zhotovitele ze dne 26. 6. 2019.

2.4	Zhotovitel se zavazuje provést pro objednatele dílo:
Dodávka a montáž nových chladících jednotek do prostor kanceláří umístěných v domě na adrese Pod Vodárenskou věží 271/2, 182 07 Praha 8, dle položkového rozpočtu. 

2.5	Součástí dodávky je i dodání veškeré dokumentace potřebné k provozování zařízení, a to v českém jazyce.

2.6	Dodávka musí být provedena v souladu s platnými právními předpisy a normami vztahujícími se k dodávce.

2.7	Objednatel se zavazuje zaplatit cenu za provedení tohoto díla, a to ve výši a způsobem dle čl. 4. této smlouvy.


3. Doba plnění a místo plnění

3.1	Zhotovitel se zavazuje provést dílo specifikované v čl. 1 této smlouvy takto:

Zahájení díla: 	od účinnosti smlouvy o dílo
Dokončení díla: 	do 15. 11. 2019

Přesné dny montáže budou stanoveny dohodou zúčastněných stran.

3.2	Místem plnění části díla specifikovaného v čl. 1 je budova č. p. 271, na adrese: Pod Vodárenskou věží 271/2, 182 07 Praha 8. Místem plnění je místo dodání, smontování a zabudování dodávky dle čl. 1 této smlouvy.

3.3 	Objednatel se zavazuje převzít hotové dílo i před sjednaným termínem dokončení.


4. Vlastnické právo k dílu a nebezpečí škody

4.1	Vlastnické právo k dílu zhotovovanému v objektu objednatele nabývá objednatel dnem řádného převzetí díla, zhotovitel nese nebezpečí škody na věci až do řádného předání a převzetí díla objednatelem.

4.2	Na objednatele přechází nebezpečí škody na díle dnem řádného předání a převzetí díla.




5. Cena a způsob její úhrady
5.1	Cena byla sjednána dohodou, dle zák. č. 526/1990 Sb., o cenách, v platném znění, mezi zhotovitelem a objednatelem, pevnou částkou jako cena maximální a konečná pro předmět smlouvy specifikovaný v čl. 1. této smlouvy, kterou nelze měnit. 
5.2	K dohodnuté ceně bude připočtena daň z přidané hodnoty (dále jen „DPH“) ve výši stanovené platnými právními předpisy ke dni zdanitelného plnění, a to dle zák. č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, (platí pro plátce DPH).
5.3	Smluvní cena za zhotovení díla, které je předmětem smlouvy, činí 1.369.834,- Kč bez DPH. Specifikace ceny je uvedena v příloze č. 1, která je nedílnou součástí této smlouvy. DPH bude účtována podle obecně závazných právních předpisů účinných ke dni uskutečnění zdanitelného plnění.
5.4	Takto dohodnutá cena zahrnuje veškeré činnosti a náklady zhotovitele související s provedením díla dle této smlouvy. Zejména se jedná o náklady na demontáž, dodávku nového zařízení a montáž zařízení, dodávku materiálů související s montáží nového zařízení, dopravu, a dále náklady na provedení zkoušek souvisejících s uvedením zařízení do provozu, náklady na likvidaci demontovaného zařízení, úklidu, odstranění reklamovaných vad a další veškeré náklady na splnění předmětu smlouvy.
5.5	Cena díla bude uhrazena na základě vyúčtování/daňového dokladu/faktury, kterou zhotovitel vyhotoví a odešle objednateli po řádném předání díla nebo jeho části, včetně kopie protokolu o předání a převzetí díla, a to bez výhrad nebo s výhradami a po odstranění zjevných vad zjištěných při přejímce.
5.6	Faktury zhotovitele, který je plátcem DPH, musí mít všechny náležitosti daňového dokladu dle platných právních předpisů s uvedením čísla této smlouvy. 
5.7	Vyúčtování zhotovitele, který není plátcem DPH, musí obsahovat minimálně tyto náležitosti: 
· obchodní jméno, 
· IČO a DIČ objednatele, 
· obchodní jméno, 
· IČO a DIČ zhotovitele, 
· evidenční číslo faktury, 
· rozsah plnění včetně ceny, 
· datum vystavení vyúčtování/faktury, 
· datum splatnosti vyúčtování/faktury a 
· číslo této smlouvy. 
Pokud faktura nebo vyúčtování nebude mít všechny zákonem a touto smlouvou dohodnuté náležitosti, je objednatel oprávněn daňový doklad/vyúčtování vrátit zhotoviteli před uplynutím lhůty splatnosti. Pro opravený nebo nově vystavený daňový doklad/vyúčtování běží nová lhůta splatnosti od doručení nového nebo opraveného daňového dokladu/vyúčtování ceny.
5.8	Lhůta splatnosti faktury/vyúčtování je 21 dnů a počíná běžet jejím doručením objednateli.
5.9	Veškeré platby a cenové údaje budou výhradně v Kč.
5.10 	Dle § 92e), v návaznosti na § 92a) zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, bude uplatněno přenesení daňové povinnosti, kde je povinnost přiznat daň na výstupu přenesena na příjemce plnění. V rámci tohoto režimu má povinnost přiznat a zaplatit daň plátce, pro kterého bylo zdanitelné plnění v tuzemsku uskutečněno. Zhotovitel vystaví daňový doklad, kde neuvede DPH ani cenu s DPH, jen sazbu DPH v % a sdělení v souladu s § 29 odst. 2 písm. c) „Daň odvede zákazník“. Daňový doklad bude mít náležitosti § 29 odst. 1 písm. a) až l) zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění.

6. Práva a povinnosti objednatele
6.1	Objednatel je povinen po podpisu smlouvy předat zhotoviteli pracoviště k provedení montážních prací, a to protokolárně a ve stavu, který umožňuje provádění montážních prací dle této smlouvy. Při předání pracoviště budou předána napojovací místa pro samostatné odběry energií, které budou vyúčtovány zhotoviteli způsobem dohodnutým při předání pracoviště. Při předání pracoviště budou objednatelem předány veškeré potřebné podklady, pokud nebude dohodnuto v den předání pracoviště jinak. Součástí zařízení pracoviště bude také prostor pro uskladnění materiálu a sociální zařízení. Pracoviště bude předáno zhotoviteli k bezplatnému použití po dobu zhotovování díla.
6.2	Objednatel má vyhrazeno právo prostřednictvím oprávněné osoby (dále jen „TDI“) nebo řádně zmocněné osoby kontrolovat dílo v průběhu jeho provádění.
6.3	Skryje-li nebo zatají zhotovitel sám nebo prostřednictvím někoho část díla, která je určena ke zvláštním zkouškám, kontrolám nebo schválení před jejich provedením, zadáním nebo dokončením je zhotovitel povinen na pokyn TDI tuto část díla zpřístupnit a umožnit ji podrobit určeným zkouškám, kontrolám nebo schvalovacím procedurám, nechat je uspokojivě provést, a ukončit a na vlastní náklady navrátit a uvést dílo do původního řádného stavu. Náklady na kontroly nebo zkoušky ponese zhotovitel ze svého, pokud:
· jsou kontroly nebo zkoušky stanoveny nebo předpokládány v této smlouvě nebo vyplývají z obecně závazných právních předpisů nebo technických norem,
· se kontrolou nebo zkouškou prokáže jakékoliv vadné plnění zhotovitele, nebo pokud je prováděno v rozporu se studií, touto smlouvou, technickými normami nebo právními předpisy.
6.4	Objednatel odpovídá za to, že řádný průběh prací zhotovitele nebude rušen neoprávněnými zásahy třetích osob. 
6.5	Objednatel je povinen sledovat obsah montážního deníku a k zápisům zhotovitele připojovat své stanovisko – souhlas, námitky, návrh na řešení či jiná opatření apod. 
6.6	O předání pracoviště bude sepsán protokol s výslovným prohlášením zhotovitele, zda pracoviště přejímá.


7. Práva a povinnosti zhotovitele
7.1	Zhotovitel je povinen užívat staveniště jen pro účely související s prováděním díla dle této smlouvy a při užívání pracoviště je povinen dodržovat veškeré právní předpisy.
7.2	Zhotovitel je povinen v místě provádění díla dle této smlouvy udržovat pořádek a čistotu. Je povinen neprodleně odstraňovat odpady vzniklé při plnění dle této smlouvy v souladu s právními předpisy.
7.3	Zhotovitel odpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví všech osob v prostorách plnění předmětu této smlouvy a zabezpečí, aby osoby zhotovitele byly vybaveny na pracovišti ochrannými pracovními pomůckami. Zhotovitel odpovídá za dodržování všech bezpečnostních požárních předpisů při plnění předmětu této smlouvy, v objektu.
7.4	Zhotovitel zabezpečí, aby nebyl v místě plnění předmětu smlouvy umožněn bez souhlasu objednatele přístup osobám, které se nepodílejí na plnění předmětu této smlouvy.
7.5	Zhotovitel prohlašuje, že má ke dni uzavření této smlouvy uzavřenou smlouvu o odpovědnosti za škodu z výkonu podnikatelské činnost, které kryje škody na věcech a na zdraví způsobené provozní činností, vadným výrobkem, vzniklé na věcech zaměstnanců, včetně možných škod způsobených pracovníky zhotovitele, a to do výše min. 500.000 Kč.
7.6	Doklady o pojištění odpovědnosti je zhotovitel povinen předložit ke dni podpisu této smlouvy, nejpozději ke dni předání pracoviště. Nepředložení dokladů zhotovitelem o pojištění odpovědnosti za škodu ani v dodatečně stanovené lhůtě, je porušením smlouvy, které opravňuje objednatele k odstoupení od smlouvy.
7.7	Součástí splnění je úspěšné provedení zkoušek a revizí nutných k bezpečnému uvedení zařízení do provozu. Zhotovitel se zavazuje provést dílo řádně a včas, v souladu s podmínkami této smlouvy, technickými normami a obecně závaznými právními předpisy a s odbornou péčí tak, že jeho předmět bude kvalitní a funkční pro účel, kterému má sloužit.
7.8	Zhotovitel se zavazuje na zhotovení díla použít dodávky a materiály I. jakostní třídy s parametry odpovídajícími ČSN a účelu, ke kterému bude dílo sloužit. Na vyžádání objednatele předloží zhotovitel vzorky a předepsané atesty materiálů, které hodlá použít do díla.
7.9	Zhotovitel je povinen poskytnut objednateli spolupůsobení při výkonu finanční kontroly podle § 2 písm. e) zák. č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě, v platném znění, a je povinen toto zajistit i u svých poddodavatelů.
7.10	Zhotovitel je povinen odškodnit objednatele za jakékoliv nároky a náklady, které mu vznikly narušením práv třetích osob činností zhotovitele nebo v souvislosti s ní.
7.11	V případě jakéhokoliv narušení či poškození objektu, ve kterém je dílo prováděno, v době provádění stavebních prací zhotovitelem, uvede zhotovitel poškozené části objektu nejpozději ke dni předání hotového díla do původního stavu, původní stav před zahájením prací zhotovitel prokazatelně zdokumentuje.
7.12	Zhotovitel ponese na svůj náklad případné poškození nepředaného a nepřevzatého díla.
7.13	Zhotovitel je povinen vést ode dne předání pracoviště montážní deník, a to až do dne odstranění veškerých vad a nedodělků. Následně je zhotovitel povinen předat montážní deník objednateli.
7.14	Zhotovitel odpovídá za to, že dílo bude prováděno způsobem, který neohrozí životní prostředí, a to jak při realizaci díla, tak po jeho dokončení. Současně se zavazuje zajistit odvoz a likvidaci případného odpadu tak, aby jeho činností nebyly porušeny právní normy upravující ochranu životního prostředí.
7.15	Zhotovitel bude při realizaci díla brát maximální ohled na to, aby svou činností nenarušoval provoz v objektu a v provozovně a bude provádět všechny bouracích a jinak hlučných nebo prašné práce mimo běžnou provozní dobu objektu, která je od 8:00 hod. do 17:00 hod., a důsledně chránit okolí pracoviště před účinky prachu z prováděných prací a dopravy materiálu.
7.16	Zhotovitel umožní na pracoviště vstup pověřeným pracovníkům objednatele, tím je zejména TDI. 
7.17	Zhotovitel zabezpečí na své náklady dopravu a skladování všech materiálů, stavebních hmot a dílců, výrobků, strojů a zařízení a jejich přesun za skladu na pracoviště.
7.18	Zhotovitel je výlučně zodpovědný za bezpečnost práce při provádění díla podle zákona č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy, v platném znění, a nařízení vlády č. 591/2006 Sb., o bližších minimálních požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na staveništích a bude dodržovat nařízení koordinátora BOZP, kterého zajišťuje objednatel.
7.19	Zhotovitel je pro tento účel povinen dodržovat podmínky citovaných právních předpisů a dále zejména (nikoliv však pouze):
· učinit veškerá nezbytná opatření k ochraně osob užívajících budovy a prostory areálu a všech osob oprávněných k pohybu na staveništi, k ochraně pracoviště samého a k ochraně prováděného díla. Zhotovitel je rovněž povinen udržovat pracoviště i nedokončené dílo v takovém stavu, aby bylo nebezpečí hrozící všem občanům a osobám pohybujícím se na staveništi nebo v jeho blízkosti odstraněno,
· učinit veškerá nezbytná opatření k ochraně životního prostředí, a to jak přímo na pracoviště, tak i mimo ně v rozsahu, který účinně zamezí poškození nebo ohrožení zdraví nebo života občanů a majetku imisemi, hlukem nebo jiným způsobem v příčinné souvislosti s prováděním díla,
· vlivem činnosti zhotovitele nesmí dojit ke škodám na objektech a inženýrských sítích. Případné vzniklé škody hradí zhotovitel, a to i třetím osobám, pokud škoda vznikne působením zhotovitele.
7.20	Zhotovitel bude dbát podmínek pro odběr el. energie a vody, které stanoví objednatel v protokolu o předání pracoviště či zápisem do montážního deníku.


8. Předání díla
8.1	Zhotovitel oznámí objednateli nejpozději 3 pracovní dny předem, kdy bude řádně dokončené dílo nebo jeho část připraveno k předání. Smluvní strany se na základě tohoto oznámení dohodnou na průběhu předávacího řízení.
8.2	Podmínkou předání a převzetí díla je jeho soulad se smlouvou a účelem, ke kterému bylo dílo zhotoveno, dále úspěšné provedení veškerých zkoušek předepsaných právními předpisy vztahujícími se k dílu a platnými normami a objednatelem a touto smlouvou, které provede zhotovitel na své náklady. 
8.3	Zhotovitel je povinen předat objednateli takto připravený předmět díla nejpozději v den termínu dokončení díla. Zhotovitel je povinen předat objednateli předmět díla ve stavu odpovídajícímu smlouvě. 
8.4	Povinnost zhotovitele je podle této smlouvy splněna řádným a včasným provedením díla a jeho řádným předáním objednateli v dohodnutém termínu. O předání a převzetí díla bude smluvními stranami sepsán protokol o předání a převzetí díla bez výhrad nebo s výhradami. Protokol o předání a převzetí díla musí obsahovat kromě jiného soupis všech zjevných vad a nedodělků při předání, které nebrání užívání ani její užívání podstatným způsobem neomezují s termíny jejich odstranění, tzn. dílo bude převzato s výhradami, včetně soupisu dokladů předávaných s dílem dle této smlouvy, tj. součástí předávacího protokolu bude zápis o provedené zkoušce/zkouškách, které budou součástí předání a převzetí díla a k jejichž provedení je zhotovitel povinen pozvat objednatele nejméně 5 dnů předem, resp. zjišťovací protokol a doklad o likvidaci odpadů ve smyslu zák. č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, v platném znění, a předání pracoviště/staveniště.
Pokud dílo zhotovené dle této smlouvy bude předáno bez zjevných vad, bude v protokolu výslovně uvedeno převzatí bez výhrad. Součástí předání díla bude i předání pracoviště, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak.


9. Odpovědnost za vady a záruka za jakost díla
9.1	Dílo má vady, pokud neodpovídá této smlouvě, tj. není zhotovenou v souladu s podmínkami stanovenými v této smlouvě a účelu, ke kterému má dílo sloužit.
9.2	Zhotovitel poskytuje objednateli záruku za jakost celého díla po dobu 24 měsíců od předání a převzetí celého díla. Zhotovitel se zavazuje, že dílo bude mít po tuto dobu vlastnosti stanovené ve všech technických normách (ČSN a EN), které se vztahují k dodávkám a materiálům, zařízením a pracím souvisejících se zhotovením díla, touto smlouvou a dílo může po tuto dobu sloužit účelu, ke kterému bylo zhotoveno. Záruční doba díla začíná běžet od řádného předání celého díla.
9.3	Zhotovitel nese odpovědnost za vhodnost použitých materiálů a dodávek.
Záruční lhůty počínají běžet ode dne podpisu zápisu o předání a převzetí stavby oběma smluvními stranami.
9.4	Práva z vady zjištěné po předání a převzetí díla je objednatel oprávněn uplatnit u zhotovitele písemnou formou, e-mailem nebo faxem bez zbytečného odkladu po jejich zjištění. V reklamaci je objednatel povinen vady popsat, popř. uvést jak se projevují. Reklamaci lze uplatnit do posledního dne záruční lhůty, přičemž rozhodné je datum odeslání. V případě vad díla zjištěných v záruční době má objednatel právo požadovat a zhotovitel povinnost odstranit vady bezplatně.
9.5	Zhotovitel se zavazuje v záruční době odstranit případné vady předmětu plnění v těchto lhůtách a termínech:
· pokud objednatel v reklamaci výslovně uvede, že se jedná o havárii nebo vady bránící provozu, musí zhotovitel zahájit odstranění vad neprodleně, nejpozději do 24 hod. od doručení reklamace zhotoviteli reklamace,
· pokud objednatel reklamuje vady nebránící provozu, zhotovitel odstraní takové reklamované vady díla v záruční době ve lhůtě do 15 dnů od doručení reklamace zhotoviteli nebo ve lhůtě smluvními stranami písemně dohodnuté, a to bezplatně. Neuznaná reklamace nezbavuje zhotovitele odpovědnosti za odstranění vady.
9.6	Jestliže zhotovitel neodstraní uznanou reklamovanou vadu ani do 15 ti dnů po uplynutí lhůty viz bod 8.5, je objednatel oprávněn pověřit odstraněním vady jiného dodavatele, zhotoviteli tuto skutečnost písemně oznámí a bude na něm uplatňovat finanční plnění.  


10. Úrok z prodlení a smluvní pokuta
10.1	V případě, že zhotovitel nedodrží dobu dokončení díla, sjednanou v této smlouvě, je objednatel oprávněn po něm požadovat smluvní pokutu ve výši 3 % z dohodnuté ceny díla za každých započatých 14 dní prodlení.
10.2	V případě, že zhotovitel nedodrží dohodnutý termín pro odstranění zjevných vad a nedodělků zjištěných při předání díla a reklamovaných vad v záruční době, je objednatel oprávněn po něm požadovat smluvní pokutu ve výši 0,5 % z dohodnuté ceny díla za každý započatý den prodlení.
10.3	V případě prodlení zhotovitele s předáním prostoru /pracoviště/staveniště dle ust. čl. 7 odst. 7.4 a čl. 10 odst. 10.6 této smlouvy, je objednatel oprávněn po něm požadovat smluvní pokutu ve výši 3 000 Kč za každý započatý den prodlení.
10.4	V případě prodlení objednatele s předáním prostoru pro plnění dle této smlouvy je zhotovitel oprávněn po něm požadovat smluvní pokutu ve výši 3 % z ceny plnění za každých započatých 14 dní.
10.5	V případě prodlení objednatele s úhradou faktury je zhotovitel oprávněn po něm požadovat úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení.
10.6	Zaplacení smluvní pokuty nezbavuje povinnou smluvní stranu povinnosti splnit závazek smluvní pokutou utvrzený.
10.7	Vyúčtování smluvní pokuty nebo úroku z prodlení je povinná smluvní strana uhradit oprávněné smluvní strany, a to do 30 dnů ode dne doručení vyúčtování povinné smluvní straně.
10.8	Právo na náhradu škody vzniklé porušením povinností vyplývajících z této smlouvy není ujednáním o smluvních pokutách limitováno a vzniklá škoda může být vyúčtována v plné výši.



11. Ukončení smluvního vztahu
11.1	Smluvní strany mohou smlouvu ukončit dohodou. Dohoda o zrušení práv a závazků musí být písemná, jinak je neplatná.
11.2	Objednatel nebo zhotovitel mají právo od smlouvy odstoupit v případě porušení smlouvy podstatným způsobem, a to buď ohledně celého plnění, nebo jen ohledně nesplněného zbytku plnění. 
11.3	Podstatným porušením smlouvy je porušení takových povinností, o nichž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. Za podstatné porušení smluvních povinností se v tomto případě považuje zejména:
· prodlení s dokončením díla dle této smlouvy o více než 30 dnů z důvodů na straně zhotovitele;
· zhotovitel mimořádně závažným způsobem poruší ustanovení stavebního zákona nebo zákonů týkajících se ochrany životního prostředí,
· Zhotovitel nepředloží ani v náhradním termínu doklad o pojištění odpovědnosti za škody dle čl. 6 odst. 6.6 této smlouvy.
11.4	Odstoupení od smlouvy musí být učiněno písemně. Odstoupení je účinné doručením oznámení o odstoupení druhé smluvní straně. Právo odstoupit od smlouvy nemá ta strana, která se podstatného porušení dopustila. 
11.5	Pro případ ukončení smlouvy z jakéhokoliv důvodu se smluvní strany dohodly, že nejpozději do 14 dnů od ukončení provedou vzájemné vypořádání a tuto skutečnost stvrdí oboustranně podepsaným protokolem. 
11.6	V případě odstoupení od smlouvy má zhotovitel povinnost vyklidit a předat objednateli pracoviště nejpozději do 3 pracovních dnů od ukončení smlouvy.
11.7	Odstoupení od smlouvy se nedotýká práva na zaplacení smluvní pokuty, práva na náhradu škody, ani dalších ujednání smlouvy, která mají zavazovat smluvní strany i po odstoupení od smlouvy.

12. Ochrana osobních údajů
12.1	Správcem osobních údajů zhotovitele je Ústav informatiky, v. v. i., tel.: 266 052 183,   e-mail: ics@cs.cas.cz. 
12.2	Osobní údaje typu jméno a příjmení, e-mail, telefon zástupců zhotovitele, IČO zhotovitele zpracovává objednatel za účelem uzavření a plnění této smlouvy, a to na právním základě splnění smlouvy dle článku 6 odst. 1. písm. b) nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů).

13. Závěrečná ustanovení

13.1	Tuto smlouvu je možno měnit nebo doplňovat pouze výslovným písemným oboustranným ujednáním ve formě dodatku, podepsaným oprávněnými zástupci obou smluvních stran.

13.2 	Odpovědná osoba Objednatele ve věcech technických 
Odpovědná osoba Zhotovitele ve věcech technických 

13.3	Pokud není v této smlouvě ujednáno jinak, řídí se právní poměry smluvních stran zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.

13.4	Tato smlouva bude zveřejněna prostřednictvím registru smluv v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv a registru smluv, v platném znění (zákon o registru smluv). Ústav informatiky AV ČR, v. v. i. se tímto zavazuje tuto smlouvu uveřejnit.

13.5	Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti dnem zveřejnění v registru smluv.

13.6	Smlouva se sepisuje ve čtyřech vyhotoveních, z nichž každá ze stran obdrží po dvou vyhotoveních.



Přílohy smlouvy:

Příloha č. 1 - Specifikace díla a oceněný položkový rozpočet.



V Praze dne…………………		V Praze dne ………………. 




Objednatel:		Zhotovitel:
Ústav informatiky AV ČR, v. v. i.			DOMISTAV CZ a.s.




…………..…………………………….			………………………………….
prof. Ing. Emilem Pelikánem, CSc., 			Ing. Ivo Janovský
ředitel			místopředseda představenstva
9