Snadné přidání nového datasetu

Dotace z fondu hejtmanky Pokorné-Jermanové FHT-PHT-032861-2017


Číslo žádosti FHT/PHT/032861/2017
Název žadatele Odborné učiliště Kanina (03620841)
ICO 03620841
ID žadatele OST007597
Celková požadovaná dotace celkem 190 000 Kč
Rok 2017
Typ dotace dotace
Vlastní zdroje celkem 10 000 Kč
Název projektu
OU Kanina "ŠKOLA NADĚJE"
Datum konání akce 15.06.2017
Popis a způsob realizace akce/projektu
Dovoluji si Vás oslovit s naléhavou prosbou o podporu zachování chodu, školy v problematickém období. Odborné učiliště Kanina je v současné době ve velmi složité, ekonomické situaci a potýká se s existenčními problémy. Hlavním cílem školy je pokračovat ve, více než 50. leté tradici vzdělávání žáků s lehkou a střední mentální retardací a kombinovanými, vadami a pomáhat jim začlenit se na trhu práce, být společensky prospěšní, vést smysluplný, život. Pro mnoho našich žáků je naše škola "ŠKOLOU NADĚJE". , Od 1. 1. 2015 má naše škola novou právní formu školská právnická osoba a je zřizovaná, fyzickou osobou. Ke kroku osamostatnění školy jsme se rozhodli proto, že do té doby byla OU, Kanina odloučeným pracovištěm jiné školy (SŠFOFITV o.p.s.) a toto opatření bylo oboustranně, dohodnuto jako dočasné., Škola nabízí žákům studium v oborech typu E, Zahradnické práce, Stravovací a ubytovací služby, a Pečovatelské služby. Obory jsou tříleté, zakončené výučním listem. Žáci mají možnost po, absolvování jednoho oboru studovat dále i jiný zvolený obor, pokud splní kritéria přijetí ke studiu., Našimi zdroji příjmu jsou pouze provozní dotace dle normativu z MŠMT, platby žáků za stravu a, ubytování a doplňková činnost realizovaná v rámci odborných výcviků našimi žáky a, zaměstnanci školy. Naši žáci NEPLATÍ ŠKOLNÉ. Důvodem je mnohaletá zkušenost, kdy žáci, pochází převážně ze sociálně slabých rodin a školné nejsou schopni uhradit. Škola měla, zřízenou i službu osobní asistence. Tato služba byla hrazena z příspěvků na péči, klientů – žáků školy. Hrazení této částky bylo důvodem, kdy rodiče začali své děti ze školy, odhlašovat. Žáci pak zůstávali doma, registrovaní na úřadech práce. Tato služba se tudíž, neprojevila jako perspektivní pro školu., Potýkáme se však s problémy, které zapříčinila řada restriktivních opatření spojených s inkluzí a, s kroky, kterými MŠMT a evropské fondy (například IROP), neumožnily vstoupit do mnoha výzev, a projektů školám pracujícím právě s žáky s lehkým a středně těžkým postižením a jinými, vícevadami. Zmíněná restrikce se týká jak projektů investičních, tak takzvaně „měkkých“, neinvestičních., Dalším faktorem, který ohrožuje fungování školy, je momentální nízký stav žáků středních škol,, který je způsoben demografickým propadem populace. Tato situace by se v následujících letech, měla pomalu obracet k lepšímu nástupem „silnějších ročníků“ do středních škol. Naše situace je, bohužel o dost dramatičtější, ve spojitosti s velikostí našeho učiliště (maximální kapacita 50, žáků). Toto prostředí, kam naopak včleňujeme žáky bez postižení (nacházejí se například, „pouze“ v sociálně tíživé situaci, pocházejí z nepodnětného prostředí, mají specifické poruchy, učení) je přínosné pro obě skupiny žáků. Vzájemně se ovlivňují a v malém kolektivu si vychází, vstříc., Máme možnost pozorovat za roky existence, velmi dobré výsledky a uplatnitelnost našich, absolventů., Ve školním roce 2014/2015 byla uplatnitelnost našich žáků na trhu práce 65% žáků., Ve školním roce 2015/2016 byla uplatnitelnost našich žáků na trhu práce 70% žáků., Ve školním roce 2016/2017 má předběžně dohodnuto pracovní uplatnění 65% žáků., Snažíme se neustále rozšiřovat přímou spolupráci se zaměstnavateli. Plánujeme obdobu, podporovaného zaměstnávání, nebo tranzitní programy, které ve větších městech fungují, ale v, naší oblasti je to velmi obtížné (špatná dopravní obslužnost, velmi málo zaměstnavatelů, schopných zaměstnat naše žáky). Proto máme v plánu, pokrýt i tuto oblast., Snažíme se všemi prostředky s tíživou situací školy vyrovnat., Již proběhla řada mimořádných úsporných opatření a organizačních změn. Například plošné, snížení mezd, snížení stavu personálu a přerozdělení práce, slučování výuky., Škola požádala obec Kaninu, kde jsme v budově školy v nájemním vztahu k obci, o mimořádné, odpuštění ročního nájmu, nebo alespoň posečkání s platbou za rok 2017, z velmi závažných existenčních důvodů, kdy usilujeme o zachování chodu školy. Podali jsme i další návrhy na, společné aktivity – projekty s obcí. Obec se bohužel k žádosti i návrhům staví zamítavě., Necítíme zde žádnou podporu. Přesto to nechceme vzdát. Další jednání stále probíhají, snažíme, se s obcí dohodnout alespoň na kompromisu. Hledáme případné nové prostory, ve kterých by, mohlo dojít i k rozšíření našeho působení, třeba o týdenní stacionář, nebo praktickou školu,, případně o rekvalifikační kurzy pro dospělé. Věříme, že se situace v novém školním roce, stabilizuje, neustále probíhají náborové akce a prezentace školy na úřadech práce pro, registrované na ÚP do 20 let věku se základním vzděláním., Než se organizační změny odrazí na ekonomické situaci školy, budou se náklady na provoz školy, dále zvyšovat. Zlepšení čekáme až s dotací KÚ na IV.Q v listopadu 2017. Do té doby bychom, potřebovali podpořit mimořádnou částkou 400.000,- Kč, která nám pomůže překlenout toto, období a zachovat vztahy s obcí, uhradit nájemné. (Výše nájemného je právě 402.000,- Kč za, kalendářní rok a navzdory všem úsporným opatřením již není možno vyčlenit potřebnou částku, na nájemné.), Dovolujeme si proto obrátit se na Vás i s prosbou o podporu v jakékoli jiné výši., V případě neuhrazení nájemného reálně hrozí zánik školy. V opačném případě jsme schopni, garantovat zachování chodu školy minimálně v dalším školním roce 2017/ 2018, a věříme, i v, letech následujících., Naše škola se věnuje s žáky i doplňkové činnosti v oblastech hostinské činnosti, mimoškolní, výchovy, ubytování a obchodu. Vlastním příkladem a vztahem k práci učíme žáky vnímat přesah, školy do běžného života okolní komunity. Nabízíme služby pro obec, pro komerční zařízení,, rekreační objekty a účastníme se sezónních jarmarků a festivalů, např. festival Mezi ploty v, Praze., Disponujeme kolektivem plně kvalifikovaných pedagogů. Dokážeme vzdělávat žáky se, speciálními vzdělávacími potřebami na dobré odborné úrovni a poskytnout jim kvalitní péči a, osobní přístup. Věříme, že pomáhat našim žákům vzdělávat se a socializovat, má smysl a že i, naše podoba inkluze je společensky přínosná. Rozvíjí v mladých lidech respekt, spolupráci a, zodpovědný přístup k životu., Prosíme, podpořte nás v našem úsilí zachovat školu OU Kanina., Děkujeme., Mgr. Andrea Šimečková - ředitelka školy
Datum ukončení akce/projektu 31.08.2017
Oblast podpory Činnosti nebo aktivity v oblasti výchovy a vzdělávání
Stav žádosti ukončeno
Celkové náklady 200 000 Kč
Proplacená dotace 100 000 Kč

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/fond-hejtmanky-pokorne-jermanove/zaznamy/FHT-PHT-032861-2017
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.