Snadné přidání nového datasetu

Jednání Rady České televize 217251000560010


ID jednání217251000560010
Jednání10. jednání Rady ČT v roce 2017
Datum jednání10.05.2017
Zápis
Projednávané materiály
Odkaz na audiohttps://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10000000064-jednani-rady-ceske-televize/217251000560010
Délka audio záznamu01:39:00
Přepis audio záznamu (vznikl díky velké pomoci od Ondřeje Klejcha z University of Edinburgh.)

Stačí kliknout na větu v textu a spustí se audiozáznam z daného místa. V Safari na OSX zlobí posun v souboru, doporučujeme Chrome
dámy a pánové 
dovolte abych zahájil desáté veřejné zasedání rady české televize v letošním roce 
z dnešního jednání je z důvodu zahraniční pracovní cesty omluven generální ředitel české televize petr dvořák jím pověřený zástupce na tomto jednání je výkonný ředitel komunikace a vnějších vztahů vít kolář 
omluvili se předem dva členové rady vratislav dostál a daniel váňa z dnešního jednání 
a kolega rené kina je zatím na cestě jinak jsme se sešli 
plném počtu a začneme jako vždy 
prvním program prvním bodem našeho programu který mě schválení programu jednání 
dnes máme především 
na programu analýzu televizního kanálu či jedna 
a pak také harmonogram postupu prací 
při výroční zprávě o hospodaření české televize v roce dva tisíce šestnáct má někdo nějaký návrh na změnu programu jednání oproti tomu co 
všichni dostali pokud ne 
přečtu návrh usnesení rada po projednání schvaluje program jednání v navrženém znění kdo je pro toto usnesení prosím zvedněte ruku 
všichni jsou pro návrh byl přijat 
druhým bodem je volba návrhové komise přečtu návrh usnesení rada volí návrhovou komisi ve složení místopředseda jiří závozda radní zdeněk šarapatka a pověřuji ověření tohoto zápisu kdo je pro toto usnesení prosím zvedněte ruku 
všichni jsou pro návrh byl přijat následuje bod třetí plnění usnesení a kontrola zápisu rada české televize obdržela tedy materiál analýza televizního kanálu či se jedná 
návrh usnesení k tomu zní rada obdržela materiál analýza televizního kanálu je jedna a hodnotící zprávu pověřuje místopředsedu jiřího závozu bude pro toto usnesení prosím zvedněte ruku 
všichni jsou pro další materiály jemným materiálem je analýza televizního kanálu čssd dva 
návrh usnesení k tomu zní takto rada obdržela materiál analýza televizního kanálu či dva a pověřuje radního jaroslava maxmilián kašparů zpracováním hodnotící zprávy k tomuto materiálu a předložením návrhu usnesení v této věci na jednání rady české televize dne čtrnáctého šestý dva tisíce sedmnáct kdo je pro toto usnesení 
všichni jsou pro návrh byl přijat nyní mohu konstatovat že k dnešnímu dni nejsou žádné nesplněné úkoly vyplývající z plnění usnesení 
schválíme k tomu usnesení tohoto znění rada bere na vědomí informace předsedy rady české televize že k dnešnímu dni nebyly zjištěny žádné nesplněné úkoly vyplývající z plnění usnesení ze zápisů z jednání rady kdo je pro toto usnesení 
všichni jsou pro návrh byl přijat 
dalším pravidelným bodem jednání rady české televize jsou informace generálního ředitele slovo má nyní pan vít kolář 
dobré odpoledne vážení členové rady dovolte mi abych vás abychom mluvil generálního ředitele které se který se účastní zasedání výkonného výboru i bijuu v bruselu a jeho jménem přečetl informace drama dnes zvaná sboru 
česká televize v minulém týdnu zahájila přenosy z mistrovství světa v ledním hokeji které se do jednadvacátého května koná v paříži a kolíně nad rýnem česká televize nabídne všech šedesát čtyři utkání pětapadesát z nich na programu čt sport kompletně pak na webových stránkách čeká utkání živě a podle vlastního výběru mohou sledovat majitelé chytrých televizí s podporou have 
na jubilejním třináctém ročníku filmového festivalu finále plzeň zlatého ledňáčka v kategorii nejlepší televizní a internetový projekt získala původní komediální minisérie české televize kosmo ocenění si odnesla i další díla české televize uspávanka nedávno tragicky zesnulého režiséra martina holandského detektivní případ pro lyžaře nebo koprodukční film nikdy nejsme sami a normální autistický film 
koprodukční snímek české televize bába z ledu získal za nejlepší scénář cenu soutěžní sekci international narrative competition známého horského festivalu tribeca 
další bylo to novinářskou cenu za rok dva tisíce šestnáct se za rozhovor na téma rwandské genocidy odnesl moderátor pořadu hyde park civilizace daniel stach jako nejlepší analytickou investigativní příspěvek pak byla oceněna reportáž lukáše vandy miliardový zářez o sesuvu na dálnici jde osm která byla odvysílána v pořadu reportéři čt čtěte 
česká filharmonie a české televize podepsali memorandum o společném provozování digitální koncertní síně nový projekt umožní sledovat koncerty v televizi nebo na internetu a to díky využití digitálních kamer umožňujících přenos přímo z koncertního sálu obě instituce zároveň propojí své hudební archivy 
podpisem smlouvy mezi kardinálem kardinálem dominikem dukou a vrhá na skolu firmou gerharda grenzinga odstartovali prácena varhanách pro svatovítskou katedrálu česká televize patří k podporovatelem tohoto projektu mimo jiné v rámci takzvaného společenství svatovítské varhany letos devatenáctého března pak televize odvysílala dokument který je věnován právě vzniku hudebního nástroje pro svatovítskou katedrálu 
pod sedm česká televize byla generálním mediálním partnerem zlatého záchranářského kříže který každoročně oceňuje nejlepší záchranářské činy uplynulého roku rámci slavnostního ceremoniálu na pražském hradě bylo v letošním osmnáctém ročníku uděleno šest zlatých sr chmelařský křížů čestná uznání a tři speciální ceny osmička česká televize byla hlavním mediálním partnerem mezinárodního festivalu animovaných filmů anifilm dva tisíce sedmnáct který se konal od druhého do sedmého května v třeboni v rámci doprovodného programu česká televize pro dětské návštěvníky připravila zónu četa déčko 
devítka česká televize byla mediálním partnerem také ankety o nejlepšího hokejistu české hokejové extraligy hokejista sezony slavnostní ceremoniál vyhlášení cen o kterých rozhodují samotní hráči prostřednictvím české asociace hokejistů diváci mohli sledovat v úterý druhého května v přímém přenosu na programu čt sport 
desítka české televize se konal šestý ročník celodenních setkání školních televizí pod názvem televize v televizi letošním tématem bylo nová média jako součást televize jednadvacátého století studenti se zúčastnili besed s moderátory nebo navštívili studio šest kde je zvukaře a kameramani seznámili s profesionální technikou hlavním přínosem akce zkvalitnění samotných studentských televizí které se stále častěji zapojují do zpráviček vysílaných nastane čtěte zde česká televize tyto aktivity vnímá jako součást svého poslání na poli vzdělávání a komunikace s veřejností mohl jedenáct minulém týdnu pokračovala série přednášek které vznikají ve spolupráci televize a vysokých škol na univerzitě karlově od tématu volebního zpravodajství za českou televizi promluvili václav moravec michal kubal a vedoucí výzkumu a analýz renata týmová účastníci se mohli vyslechnout také zástupce zahraničních médií mezi nimiž byli ředitel editor ani politiky bílý jde vidět jen dále oliver ortner z rakouské o red a šéfredaktor bayerischer rundfunk kristian tyče další zastávkou přednáškového projektu byla dnes dopoledne univerzita jana evangelisty purkyně v příštím týdnu se přednášková akce uskuteční na masarykově univerzitě v brně poslední bod česká televize uspěla ve čtvrtém ročníku průzkumu nejžádanějších zaměstnavatelů člověk pepa blik smlouvu atraktiv dva tisíce sedmnáct tras letos účastnilo čtrnáct tisíc dvě stě osmdesát vysokoškolských studentů první místo česká televize získala v kategorii studentům humanitních věd v kategorii studentů byznysu zaujala desátou příčku speciální cenu s názvem bez inda jestli pak česká televize odnesla v odvětví média a reklama děkuji za pozornost a jsem připraven na některé dotazy 
ano děkuji panu řediteli a otevírám debatu k tomuto našemu bodu k informacím které jsme právě slyšeli hlásí se kolega hauzer 
domů bodů spolupráce české televize české filharmonie 
čím vším se ve se bude plnit digitální koncertní sál budou tam třeba i přímé přenosy z koncertu české filharmonie nebo to bude jenom budou tamino archivní záznamy 
česká filharmonie samozřejmě počítá s tím že ten tu svou část archivu bude plnit aktuálními koncerty vzdělávacími sekli a podobně od nás očekává že bychom doplnili tam kde nám to licenční práva umožní archiv díla které jsou naším majetkem 
jestli to stačí jako odpověď dále se hlásil do diskuse kolega rande mám shodou okolností dotaz k témuž bodu a mě tam zaujala ta poslední věta a to je obě instituce zároveň propojí své hudební archivy já se přiznám že ve svém věku jsem slyšel mnohokrát o archivu české televize o něm ledacos ale bohužel jsem nikdy neměl tu čest slyšet něco archivu české filharmonie proto by mě zajímalo a to nemusí být hned ale třeba i dodatečně někdy bližší informace v tomto směru to znamená jak tento k bude probíhat vzájemně a jak ty archivy jsou jaksi jsou měřitelné v té oblasti hudební kultury hudební tvorby z mého pohledu nebo zní znalostí dosavadních bych si dovedl představit že z české televize bude utíkat mnoho věcí které využije česká filharmonie tam tomu rozumi velmi dobře ale ne nějak nemám příliš velkou představu o tom že by se tenhle tento krok mohl že by mohl fungovat naopak protože nevím o rozsahu archivu české filharmonie takže k tomu by mě informace zajímala třeba jako jednotlivého radního protože tady dost často se věnují kanálů rajčete art takže bych tím zatěžovat celu jednání rady ale tuhle informaci bych rád dostal a s panem ředitelem bych rád o tom jakým způsobem a aby a abych dostal takovou aby byla relevantní tomu na co se teď tam děkuji 
tak já bych to doplnil to co jsem říkal samozřejmě ten archiv české filharmonie v oblasti videa který o kterém asi mluvíme nijak rozsáhlý nebude a tam pochopitelně spoléhají na to co má v archivu česká televize mi tenhle ten vztah nevnímám nijak konkurenčně naopak myslíme si že si může poskytnout navzájem hodnoty a sdílet hodnoty které budou prospěšné celé společnosti a není nám nezáleží přitom na tom jestli se budou koukat přítlačný případní zájemci na ze serveru který je situován české filharmonii nebo v české české televizi předpokládáme že právě česká filharmonie potřebuje materiály české televize k tomu aby nějaký základ to archu mohla budovat ale jinak do budoucna pochopitelně je tím aktuálními díly a záznamy ho bude plnit především česká filharmonie česká televize víte že nepořizuje takové množství nahrávek ve špičkové kvalitě ročně aby chom na to mohl budovat moderní a archiv 
děkuji za odpověď kdo se dále hlásí do diskuse k informacím generálního ředitele 
pokud se nikdo další nehlásí přejdeme přímo k dalšímu bodu našeho dnešního jednání kterým jsou materiály z dozorčí komise předávám slovo předsedovi dozorčí komise panu jiřímu staňkovi děkuji vážený pane předsedo vážení členové rady české televize dozorčí komise přijala usnesení a to první s číslem deka dvacet sedm lomeno lomeno sedmnácti 
na základě ustanovení paragrafu osmá odstavce devět zákona číslo čtyři sta osmdesát tři zhruba devadesát jedna sbírky o české televizi v platném znění dozorčí komise rady české televize předkládá svoji zprávu o činnosti za období prvního čtvrtletí roku dva tisíce sedmnáct to zpráva tvoří přílohu usnesení a druhé usnesení s číslem 
deka dvacet osm jmeno pekel jmeno sedmnácti zní 
dozorčí komise obdržela materiály k výběrovému řízení na vývoj migračního nástroje pro přesun titulů mezi jde a při skladbě ade a her předmětem plnění je návrh a vývoj migračního nástroje pro podporu hromadného vyvedení esencí a jejich metadat ardo mé což je systém kde a za účelem importu do nového archivu systém adema nebo do jiných systémů vzhledem ke komplexnosti infrastruktury dáte římská kurie je možné požadované plnění zajistit pouze za od stávajícího poskytovatele podle ustanovení paragrafu dvacet sedm zákona číslo sto třicet sedm z roku dva tisíce šest sbírky alternativní poskytovatelé neznají stejně jako technici české televize na naimplementovat na i plemen montované prostředí a tudíž nemohou poskytnout této první fázi pomoc při migraci dat česká televize přechází z digitálního archivu založeného na ardo mé na digitální archiv postaveny na základě aroma a je třeba zajistit validní migraci titulů mezi oběma systémy předpokládaná hodnota zakázky byla žadatel s kým tvarem stanovena ve výši čtyři sta dvacet pět tisíc korun bez daně z přidané hodnoty s ohledem na výše uvedené byla oslovena firma dnes člověk společnost s ručením omezením která i nabídku podala nabídka vyhovovaly a vyhověla zadávacím podmínkám a s nabídkovou cenou čtyři sta dvacet pět tisíc korun bez daně z přidané hodnoty byla akceptována po prostudování kompletní dokumentace dozorčí komise konstatuje že uplatnění postupu podle ustanovení paragrafu dvacet sedm zákona číslo sto třicet sedm z roku dva tisíce šest sbírky bylo odůvodněné předložená nabídka splňovala veškeré požadavky výzvy k podání nabídky a podmínky veřejné zakázky dané zákonem o veřejných zakázkách ve znění pozdějších předpisů ani vnitřní předpisy české televize nebyly porušeny 
tolik za dozorčí komisi děkuji za pozornost 
děkuji panu předsedovi dozorčí komise a otevírám diskusi k tomuto našemu bodu hlásí se místopředseda jaroslav dědič děkuji za slovo jenom velmi krátce pane předsedo abys na základě té první části co přednesl pan předseda dozorčí komise tedy té zprávě o činnosti dozorčí komise a si pozorně prostudovat myslím si že sedm prověřených výběrových řízení několik komentářů k nemovitostním operacím a další zprávy které si rada vyžádala je za čtvrt roku slušná slušná práce práce s dozorčí komisi myslím že se shodneme že v této v této době pro radu 
výborná takže za mě k této hodnotící části poděkování jak panu předsedovi tak celé dozorčí komise 
děkuji dále se hlásí do diskuse kolega brandeis bych se k tomu úplně klidně připojit přesně tak jak říkal pan místopředseda ale budu mít jednou jinou drobnou jenom poznámku bylo by dobré re pro pana předsedu dozorčí komise kdyby rada dostávala 
některé ty zkratky aspoň v tom prvém podání rozepsány já tyhle se může domnívat že tuším o co je o co jde v případě nákupu dvou a dvou kusů strojů ix zde ce a jen možná že to je nějaká kamera nebo něco podobného ale bylo by možná docela dobré kdybychom to aspon poprvé dostali tři zpracováno aby jsme nemuseli bloudit protože o kus dál v příloze dvě tady máme tituly jde a dvě a dar a tohleto jsme tady probírali už s panem ředitelem cimi rotem já si na to vzpomínám takže už to jednou zasněžováno byla takže bych chtěl poprosit dodatečně nebo napříště vždycky poprvé a to platí obecně téměř všude že se ta zkratka se napíše rozepsaná děkuji děkuji za tuto připomínku hlásí se předseda dozorčí komise určitě budeme rozepisovat tady z té příloze o činnosti dozorčí komise mi to píšeme bez vysvětlení nebo vector zapsání protože specifikum přesně název veřejné zakázky které nemůžeme subjektivně pozměnit to takže také byla zakázka vyhlášená taky tady uvádíme ale rozumím ty v dalších případech budeme rozepisovat zkratku rozumím vám děkuji ano je to jasné kdo dále se hlásí do diskuse 
k informacím které jsme obdrželi z dozorčí komise 
pokud se nikdo nehlásí přečtu návrhy usnesení 
jako vládní usnesení v této věci 
je toto rada bere na vědomí usnesení dozorčí komise číslo dvacet sedm lomeno nula pět lomeno sedmnáct týkající se zprávy o činnosti dozorčí komise za období prvého čtvrtletí roku dva tisíce sedmnáct zpráva o činnosti dozorčí komise je přílohou číslo jedna zápisu z tohoto jednání kdo je pro toto usnesení 
všichni jsou pro návrh byl přijat další usnesení z této věci zní takto rada bere na vědomí usnesení dozorčí komise číslo dvacet osm lomeno nula pět lomeno sedmnáct přijaté formou per rollam dne čtvrtého pátý dva tisíce sedmnáct týkající se veřejné zakázky na vývoj migračního nástroje pro přesun titulů mezi jde a dvě a jde a er 
usnesení číslo dvacet osm lomeno nula pět plemeno sedmnácti přílohou číslo dvě zápisu z tohoto jednání je pro toto usnesení 
všichni jsou pro návrh byl přijat tím jsme uzavřeli tento bod našeho jednání a přejdeme rovnou k šestému bodu kterým je analýza televizního kanálu či či dvacet jedna předávám slovo místopředsedovi jiřímu závoz dovi 
tak 
ještě jednou dobrý den chtěl bych na začátek přivítat milana fridricha tohle programu který přišel jako vždy a chtěla bych říct to se možná opakuje ale je potřeba říci že to zpráva vždycky perfektně zpracovaná velmi přehledná po kapitolách takže já nemám potřebu své inteligentní kolegyni a inteligentním kolegům ji nijak důsledně interpretovat protože si myslím že tam všechno velmi jasně napsané tak mně dovolte ron jako dvě nebo tři kratičké poznámky ta první 
program či jedna asi vždy byl a bude nejvíc diskutovaným programem zažili jsme to při nedávné volbě ředitele programu ředitelem české televize 
každý si vůči či jedna nějakým způsobem vymezuje já tento pocit nemám ani ho nepotřebuji protože si myslím že prostě tak jak široké spektrum jeho diváků tak jsou samozřejmě různorodé názory lidí na to co se jim líbí a nelíbí a já to plně respektuji někomu se líbí film fair play někomu se líbí díra u hanušovic někdo má názor třeba opačný nicméně asi spravedlivá je říci že z hlediska těch kvalitativních parametrů byly v loňském roce nejvíce ceněny stádem zločin v polné případy druhé prvního oddělení dvojka což jsou třeba zrovna programy které zaujaly mne abych aspoň jednou nějaké osobní hodnocení druhá taková poznámka která se mi zdá důležitá i že já jsem nikdy nechápal program včetně jedna jako něco co je odtrženého od celé televize většímu věnována velká pozornost a že vždycky co vidím v komplexu všech těch programů byl jsem nedávala nějaké návštěvě a tam když jsme odcházeli tak hostitelka říkala dneska zase v televizi nic není tak jsem si říkal tak podívám se doma do programu podíval jsem se teda na program české televize na jedničce byly zázraky přírody na dvojice a čím bond na sportovním byla asi rala plzeň nebo někdo takovej významný klub tak tam čtěte a či mečiar muž a park civilizace já jsem si říkal se na to podívám celku tak přece každý z nás si může vybrat pokud se na tuto televizi chce ten večer dívat já jsem si vybral napřed plzeň a potom či lyžárnu vše byste se trošku uklidnil ale tím chci říct že se na tu televizi opravdu musíme dívat jako na celek a koneckonců i milan fetiš ředitelem programu celé české televize nejen toho programu či je jedna ke kterému se rodit tak rádi vymezují 
co je ještě asi důležité říci 
když jstemožná na první pohled taky zní jako klišé ale je to pravda že v rámci našeho kulturního prostředí zůstává program čety jedno opravdu významným prostorem pro tvorbu českých tvůrců zejména v tom žádné dramatické tvorby a já nevidím nikde jinde tak velký prostor pro české tvůrce jako je právě v české televizi 
jsou takové kratičké poznámky na úvod vy ještě čeká to že už vás brzo vyzvu k diskuzi se těší na milana fridricha a já vás nebudu dlouho zdržovat abych tady vyjmenovávat všechny kapitoly původní dramatická tvorba vzdělávací pořady to všechno dobře znáte a z těch zpráva se dokážete orientovat i bez mého návodu takže já bych vlastně na závěr chtěl říct jediné že ten program bude dál ve středu pozornosti a já nikomu neupírám právo ho chválit nebo kritizovat tak si myslím že to co se píše v závěru zprávy 
absolutně souhlasím že ten program by měl dál prostě zajišťovat určitou integraci rodiny prostřednictvím těch pořadů které vysílá ať už to bude nebo nebude třeba tenhle rok den celé můžu to byt zázraky přírody nebo obdobné pořady můžou to být i koneckonců i filmy které se od půl desáté večer a které jsou prověřené časem a na které já se taky rád občas podívám 
stoho já bych rád pozval už milana fridricha jestli může přijít mikrofon pane řediteli zaujměte místo tam naproti nám 
a moje otázka právem vyplývá z toho co tady píšete na v tomto odstavci o budoucnosti a perspektivách od integraci rodiny prostřednictvím plnoformátové jeho profilu jestli vlastně se dají trochu rozklíčovat koláče které jsou někdy pro nás složitý a který pořady třeba opravdu tohleto podle vás jako nejvíce splňují jestli tam třeba dá říct a na to se divil děti po čtrnácti až po seniory nejlepším 
moje otázka pro mimina na věku 
dobrý den vážená rado vážený radní na tu otázku je několik možných odpovědí ale myslím si že úplně nejlepší bude podívat se na to co skutečně za ten celý rok činí nejvyšší zásah z hlediska diváků a to u české televizi je dlouhodobě vánoční vysílání vánoční vysílání si myslím že česká televize v tomhle ohledu zvládá velmi dobře a tím nemyslím jenom ten program či jedná o kterém je dneska řeč ale že připravuje jak jak zmiňoval pan místopředseda závozda velmi pestré vysílání ale ta jednička v tomhle ohledu je skutečně dominantní protože vánoce pro českou společnost znamenají něco skutečně speciálního a nemá to období nikde v evropě když já jsem v vyhubil a bavili jsme se o různých formách vánoc tak jsou státy kde vánoce nijak takhle dramaticky televizně neprožívají kdy je to normální součást roku spár speciály které natočí k seriálů které vysílají ale defakto nic tak televizně posvátného štědrý den nebo vánoční svátky nemají ano to navážu proč protože absolutní nejsledovanějším pořadem celého televizního trhu celého televizního trhu to znamená všech televizí které v české republice volně vysílají tak je pravidelně štědrovečerní pohádka české televizi načtěte jedna loni bylo skutečně ten zásah rekordní protože když se 
člověk vzal to číslo za diváky čtyři plus což znamená jak děti čtyři až dvanáct které se měří tak i potom nebo nebo čtyři až čtrnáct taky potom ta klasická populace patnáct plus tak ta štědrovečerní pohádka měla dohromady asi tři celé tři milionů diváků a když se potom ještě k tomu přečetla odložená sledovanost a sledovanost na webu tak to bylo dalších dvě stě padesát tisíc znamená tři a půl milionu diváků na štědrovečerní pohádce k tomu se žádný z dalších pořadů ani nepřibližuje na kterékoliv televizi taky jenom vidět jak ty vánoce u nás jsou velice specifické a samozřejmě když se nám něco nepovede takto televize potom schytá dvojnásob to jsme si vědomi a a ne vždycky se úplně všechno povede ale klidne jsou ponaučení které se samozřejmě vedeme k srdci nejenom my ale berou k srdci kreativní producenti kteří potom třeba některý z nich už nedostanou věru k tomu aby znovu nějakou televizní pohádku natáčeli v tomhle ohledu no a 
loni celkově si myslím že se podařilo udělat ktorých několik věcí které na jedné straně 
přivedli nové diváky a na druhé straně se trošku zdědil ten prosel jedničky v minulosti já zmíním dva body jedno je že dlouhodobě narůstá podíl dramatiky a vzdělávacích pořadů na úkor zábavy není to samozřejmě dramatické že by to bylo dvojnásobek ale to se nedá předpokládat protože ty jednotlivé kanály české televize vykazují určitou konzervativnosti jako každý televizní program ty změny se tam provádějí citlivě a po kouscích na druhou stranu ta jednička je vždycky v tomhle ohledu ještě konzervativnější ten hlavní kanál každé televize protože se tam mění jednotlivé pořady zasazují se dejme tomu nové seriály nové filmy ale zachovává se to rámcové schéma aby divák na co je zvyklý tak dostával péče jedničky je to v neděli dramatika koprodukční filmy nebo původní česká dramatická tvorba a potom samozřejmě seriál tvor seriálová tvorba vzdělávání a zábava a lodi se podařilo vyprodukovat dva seriály které se setkaly se skutečně masovým zásahem publika obou si dovolím říct že mají svůj velký díl originality že na české scéně nic podobného nevzniklo první jsou případy prvního oddělení kde 
člověk který je jeden z nejlepších kriminalistů této země pan mareš tak napsal scénáře spolupodílel se na scénářích a tento detektivní seriál podle skutečných případů podle skutečných událostí byl nejsledovanějším detektivním seriálem za posledních pět let vůbec a v české televize samozřejmě taky za za těch posledních možná ještě víc deset patnáct let co se týče toho kriminálního žánru a ty skutečné případy jsou něco co zároveň je v jistém smyslu vzděláváním národa nebo minimálně připomínkou toho jaká ta realita skutečně a tím druhým seriál rapl který vzbudil pozornost i zahraničí protože jsem přinesl to co je dnes opěvován kritiky nebo opěvovanou lidmi kteří se zabývají filmovou řečí filmovou branží televizní kulturu a tak podobně a to je ten určitý severský styl vyprávění a propojování něčeho víc než pouze vraždy nebo nějakou kriminálního činu ale celková vytváření atmosféry nějaké subs společnosti se sajty ty k někde a tady to bylo v tomto případě v krušnohoří ten pořad vzbudil zájem jak u lidi kteří nakupují zahraniční věci akvizici ale v zahraničí ale tak i vzbudil zájem mezi producenty kteří adaptují potom třeba scénáře které někde nakoupí a potom tomu vyrobí vlastní lokální edici tohle si myslím že jsou dvě věci které loni na té čtěte jedničce zazvonili a ono by se dalo říct víc ale já si myslím že na tohle bych chtěl rád upozornit a taky by jsem chtěl hrát upozornit na jednu věc která už se začala poměrně hodně šířit a musímeji brát jako realitu 
v loňském roce jsme poprvé začali měřit detailní tu odloženou sledovanost u televizních programů a televizních pořadů a 
sledovanost za následujících třicet dnů u hodně filmů seriálů nebo zábavných vzdělávacích pořadů tak začíná vykazovat výrazný nárůst vám řeknu pár čísel například ty případy prvního oddělení měli proměny sledovanost asi jedna celá sedm milionů na jeden díl což je skutečně ohromné číslo ale ještě se k tomu téměř sto tisíc lidí dívalo na webu anebo se na to dívalo tím že si to doma nahráli nebo se na to dívali takzvaně odložení podobné to bylo u rapala tam to bylo osmdesát pět tisíc diváků u každého dílu průměrně se na něj podívala na tomto nemoc byla jen necelá čtyři milionů diváků a naprostým rekordmanem je v tomto ohledu sitkom kosmo tak který se v televizi dívalo necelých čtyři sta padesát tisíc diváků ale průměrně na webu se na jeden díl dívalo sto třicet tři tisíc diváků což v tomhle ohledu samozřejmě by se to předpokládali protože ten seriál byl určen i hodně pro mladou cílovou skupinu která nerozlišuje už úplně 
nesl tuším že si televizi přímo jenom s televizorem ale ztotožňuje si to s nějakým audiovizuálním zážitkem a v tomhle ohledu dochází k tomu že ta jednička se šíří i jinými způsoby a jsme rádi že se daří oslovit i ty nejmladší cílové skupiny 
což 
v letošním roce třeba byly seriály trpaslík a podobně kteří které výrazně snižovaly tu věkovou hranici u těch diváků 
jestli na úvod stačí také děkuji za možnost děkuji panu řediteli a ještě se hlásí s otázkou místopředseda závozda děkuji to bylo úplně dostačující a ještě teda jestli se mohl vysvětlit tu odloženou sledovanost tam se dá započítávat i třeba když to dneska si lidi jako já to často využívám opouštím zpoždění nebo to se změřit ještě zatím nedáme 
se dá právě tohle v rámci a to v rámci píp kilometrů se to zda a tam v těch číslech která dostáváme tak už je to započteno v násilí se během následujícího týdne ale mi ta čísla taková ta dlouhodobá samozřejmě když přičítáme ještě internet tak se díváme na následujících třicet dnů ono by se v uvozovkách to číslo mohl měnit o jednotky každý den někdo teď se může podívat na na díl seriálu který jsme vysílali před rokem a půl nebo před dvěma protože jsou volně v ivysílání ale samozřejmě z hlediska statistiky počítáme a ono je to skutečně těch devadesát devět celých devět procenta a možná dalších několik devítek že lidé se na to dívají se zpožděním kdežto nestihli když mají ten seriál rozkoukali anebo samozřejmě ho objeví po nějakém třetím čtvrtém díle a chtějí se do podívat na ten první druhý díl aby aby se dali dohromady a my na tom webu dneska už nemáme pouze naši domácí tvorbu máme tam i zahraničí licenční formáty které máme pokud to práva dovolí pokud nám to vlastně distributor umožní na webu vysílat ne úplně vždycky je to možné ale skoro vždycky je to možné čtrnáct dní po odvysílá po poté televizní premiéře kdežto vysíláme ale v některých starších filmů 
například to mě překvapilo že s tím nebyl problém třeba osud člověka jsme vysílali k výročí teďkon války tak ten normálně bylo na webu potom ještě že si člověk na něj mohl podívat a tak podobně takže už ten trh se celkově otevírá a je přívětivý k tomu aby si diváci mohli ty věci najít nejenom ve chvíli vysílání se samozřejmě stále je dominantní a nevypadá to v trendech že by se mělo nějakým razantním způsobem během následujících let měnit ale na druhou stranu je dobré že všechny ty služby už se dávají diváků komfortněji v tom že když něco nestihnou tak stále mají šanci se k tomu vrátit 
děkuji za odpověď a do diskuse se hlásí luboš beňa já mám dvě otázky první prvních odložené sledovanosti 
jak je tam procentní nárůst meziroční vy jste říkal čísla za za loňský rok ale versus dva tisíc patnáct taky je ten trend to je první otázka a druhá otázka a opravdu myslím jako otázku v tom není obsažen žádný názor 
jako dneska je pokrytí čtyřiadvacítka prakticky stoprocentní 
a jak se s ohledem na to díváte nebo zda vůbec prostě mluvíte o tom zdali má pořád ještě smysl vysílat události jedna to znamená mít na dvou kanálech které mají prakticky identické pokrytí 
jako 
děkuji jak jsem zmiňoval tak bohužel k tomu úplnému číslo o odložené sledovanosti včetně toho měření kdysi se to boxu nahrajete nebo pozastavíte ten seriál tak roce dva tisíce patnáct to ještě nebylo možné měřit to začalo s rokem dva tisíce šestnáct což znamená že mi ten trend vy sledujeme vlastně letos po roce dva tisíce během roku dva tisíce sedmnáct že to srovnáme dohromady předtím samozřejmě jsem měřil web měřili se všechny tyhle ty věci ale a to asociace televizních organizací začala plnit měření odložené sledovanosti byla o tom velká diskuze mezi veřejnoprávní vysílatel komerčními vysílatele 
nebyla na tom úplně jednotná shoda nějakou dobu trvalo než se to dohodlo protože ta odložená sledovanost samozřejmě je potom faktorem který se projevuje i v tom jak na oceňuji reklamu a tak podobně a nakonec se to podařilo dohodnout a 
mohli bychom srovnat trend jak já je jaká je sledovanost těch věcí na webu ale bohužel nejsme schopni srovnat ten rok patnáct rokem šestnáct jako celkově a co se týče čtyřiadvacítka událostí ta diskuze pane radní ohledně tohoto vlastně začala od začátku spuštění čtyřiadvacítka ještě se pamatuju na to kdy jsem byl ve zpravodajství tak se řešilo co s událostmi on kanál čtěte jedná a nakonec je to i v kodexu české televize v tomhle ohledu je definovaný jako plnoformátový což znamená že se očekává že v rámci integrace společnosti integrace rodiny bude obsahovat různé formy které potom nacházejí svoje konkrétní uplatnění i v rámci těch konkrétních tematických kanálů a stále je to tak že načaté jedná se na ty události dívala přibližně devadesát procent toho celkového publika večerního kdežto jenom těch přibližně deset procent je na čtyřiadvacet chce kde i ty ten typ diváka který se dívá na čtyřiadvacítka a nakonec ono je to potom vidět i třeba v hodnocení kvalitativních parametrů je trošku jiný než ten co se dívá na jedničce na soutěž kde domov můj a potom přes ty události branky body vteřiny zůstane ten film je tam trošku jiná jiné spektrum diváků kdyby nastala dynamika taková že ucítíme že ten odliv natož čtyřiadvacítka je skutečně velký tak skutečně ta diskuze by asi začala seriózně v tom zda to není obsolventy nechávat na jedničce ale zatím ta čísla jsou taková že se tam drží a jenom z takového praktického hlediska 
myslím že bychom museli hodně přemýšlet co ten zpravodajský čas potom vlastně máme dát načaté jedna aby to dávalo smysl protože ten diváky zvyklý velmi dominantně v českém prostoru že mezi sedmou hodinou a osmou nebo dneska už u té komerce do čtvrt na devět vlasy získává zpravodajství a nebylo by to pro nás úplně jednoduché já vím že bílý samozřejmě tam udělali zprávy šest šest deset a tenhle ten čas tam ty zprávy nemají ale u nás si to tak hluboce zakořeněné že zatím lese tak trošku i zdráhali udělat strom něco radikálnější protože to divák 
na to připravena není zvyklý na to že tam najde něco jiného 
děkuji panu řediteli za tuto odpověď a dále se hlásil do diskuse kolega hauzer já bych si pane řediteli chtěl zaměřit na 
pro ford tvé vysílání jednotlivých žánrů když se podíváme na programovou skladbu zjistíme že převažuje vysílání krimi žánru kriminálního žánru krimiseriálu kriminálních filmů například devátého května dva tisíce sedm nás včera 
program od dvacáté hodiny panoptikum města pražského krimiseriál pár kil poháru krimiseriál pak jen výjimka pro zpestření jedna minuta výsledky losování 
pak 
motiv motiv krimiseriál a na závěr dvacet tři dvacet smrt stopařek to znamená v podstatě nepřetržitá sada kriminálního žánru od osmi do nula čtyřiceti pěti je podobně v úterý nevím mě 
nějak zaměřeného opravdu čistě na tento žánr ale i v jiných dnech prostě najdeme ne proporční zastoupení kriminálního žánru staří řekové měli zásadu ničeho příliš mé den agam dog zdar díla se nepodaří bez nalezení správné míry čili se chci zeptat proč vlastně česká televize nasazuje takto dis proporčně krimi kriminální žánr 
děkuji za otázku 
ono se nám ten kriminální žánry v úterý tam ve v podstatě na kumulovat shodou okolností mi v úterý a ve čtvrtek tradiční vysíláme od osmi hodin věci ze zlatého fondu 
seriály které máme většinou vysílali jsme tam takhle v repríze vyprávěj vysílali jsme tam nejlepší trapasy vysílali jsme tam filmy teď došlo na panoptikum města pražského což je shodou okolností ale já bych jenom připomněl že třeba zase ve středu vysíláme poštu pro tebe vzdělávací doktorku že v pátek vysíláme pohádky třináctou komnatu všechnopárty zábavu sobotu vysíláme zábavu a filmy rozhodně ne kriminální na jedničce neděli občas v rámci těch autorských autorských minisérií nějaké krimi je a není to rozhodně pravidlem začínali jsme bohému šestidílnou která 
měla válečnou historickou tématiku ale nebyla kriminální pak byla třídílná spravedlnost což bylo psychologické drama než čistá kriminálka protože od začátku bylo jasné kdo je vrah ale šlo o psychologické ztvárnění otce kriminalisty který chrání vlasy proti proti pravidlu řemesla proti pravidlům společnosti svoji dceru která zabila soudce a teď si jeliko proč či filmy z nichž vlastně žádný nebyl kriminální samozřejmě se snažíme aby ta nabídka byla co nejpestřejší ne vždycky se úplně je tomu vyhneme jsou diváci kteří oceňují právě tu kombinaci těch podobných žánrů 
můžu vám říct že až skončí panoptikum města pražského tak že mu žádný kriminální film nebude 
ještě uzemnění tak středa desátého května dnešek 
pošta pro tebe od osmi ano pak ale už začíná dvacet jedna nula nula ach ty vraždy naopak wallace dvaačtyřicet kolumba vražda podle plánu dvacet tři padesát pět motiv krimiseriál kanady čili série začíná jen o hodinu později než v úterý 
děkuji za tuto připomínku myslím že je to věcná připomínka kolega brandy se hlásí já bych chtěl říci jenom tolik že v co vidím na kanále číslo jedna tak v podstatě jsem spokojený velké většině to co tam ovšem neslyším tím jsem dost hrubě nespokojený a myslím to tak že v některých seriálech třeba když už tady byla řeč o seriálech uvedu doktora martina takže v tom seriálu já jsem slyšel všechno a pak jsou seriály kdy neslyším možná takovou pětinu dialogů které v tom seriálu 
pochopitelně v mým věku už musíme uvažovat o tom že prostě nejnižší vlna vysílači ale chyba je na mém přijímači ale nedávno jsem byl na a to jsem asi nebyl sám na posledním filmu jiřího svobody točení s účastí české televize a tam osoba stary 
české televizi se moderovala vystupovali tam tvůrci a když já jsem poslouchal ten tu moderování tak jsem si uvědomil že vlastně docela velkou část 
proslovu neslyší když jsem si dával velký pozor na to a tak jsem si říkal no bude to asi moje moje můj problém ale potom pohovořil tan tu režisér teda jiří svoboda a plněn generální ředitel české televize a já jsem jim kupodivu rozuměl úplně všechno takže pane řediteli já se ptám protože lidé zejména je to právě v těch seriálech které jsou s tou kriminální problematikou kde někde ty lidé ti lidé šeptají herci v rámci těch svých úkolů tam ale já jim prostě nerozumím a musím říct že za svůj život jsem slyšel šeptat v různých filmech a televizních inscenacích těch mistrů mnoho a já jsem jim rozuměli když umírali tak jsem jim rozuměl ty poslední věty rozuměl jsem když šeptali když běžely byli vyslýcháni a teď teda se setkávám s tím že ti lidé tam změna ho pohledu pauzy sýru archa se chci jenom zeptat bude to platí jenom pro zvuk nebo budete uvažovat o tom že se bude používat i v obraze třeba mě by třeba chvíli tam byla tma a nešlo to vůbec bych na tohle todocela a možná že by stálo za to protože my už to tady říkáme no možná tak po čtvrtý pátý na předminulý rádi jsme se tady o tom bavili a myslím že i místopředseda to zmiňoval já jsem se k němu přidává skutečně česká televize by měla být v tom směru nositelem nějaké tradice ta tradice tady je a měla být že měla být ctít a měla být dopředu a navíc si myslím že ti lidé kteří tam ho šidí takže jsou lidé jsou to profíci že by to měli umět a že pokud se dá pauzu daisy volno takže by ten kdo nakupuje tyto sady tak by si na to měl dát pozor a měl by to dokázat rozlišit pokud je profesí takže děkuji 
chcete reagovat pane řediteli nebo jestli můžu kráceno 
samozřejmě jak práce s obrazem tak práce se zvukem se neustále vyvíjí a já jsem příznivec konzervativního přístupu což znamená že upřednostňuju to aby každý slyšel a řekl bych že 
upřednostňuji to aby výsledný efekt byl víc než umění 
s tím netvrdím že její není potřeba minulosti a to je třeba zajímavé vidět a je to právě k porovnání oproti současnosti se dělala prakticky už ho postprodukce což znamená že se ten zvuk mixoval potom mixážním pultu a namlouvala se to ve studiu všechny tyhle věci dnes je jiný přístup jak ve filmu tak v televizi že se snímá přirozeně ten zvuk aby jak říkají tvůrci nebyl takový sterilní a samozřejmě je to sebou nese i různé nepříjemné věci my jsme ale při ale tady opatření že navíc ten zub se dneska mixuje tím způsobem že občas rozmixovaný pro ty nejmodernější domácí kina a potom když člověk nemá úplně tu nejšpičkovější techniku s osmi nebo dvanácti bednami takto tak dobře neslyší teď myslím koprodukční filmy protože prostě některé ty ty stopy jsou ořezané ale tady přijaly opatření přibližně před rokem že vlastně každý ten produkt který uděláme každý seriál každý film každá věc takže se musí vyzkoušet na z těch nejhorších repro bednička které tady máme a teprve pokud na nich je to slyšitelné na nich všichni rozumějí co tam je ten zvuk není zapečený dohromady všechny ty stopy což se prostě potom bohužel děje tak pak je to v pořádku můžeme to odvysílat protože nikdy nemůžeme vědět na jakých přijímačích si lidé ty věci pouštějí čímž nemyslím že pane radí jste měl nějaký špatný přístroje ale dokážeme si představit že jsou domácnosti kde ten přístroje třeba ještě čtyři kluci starší a tak podobně vlastně není schopen vůbec absorbovat zub který mu tam mi tam přivádíme tady jako vysílatele ale všímáme si tohoto protože 
lidi kteří uslyšíme jsme viděli setkání s radou seniorů a samozřejmě lidi kteří slyší tak nejenom mezi starými a také cetina obyvatelstva takže jako je to poměrně velká část populace takže my se na to dávám pozor samozřejmě ty věci které koupí akvizice a jsou nadabované tak vždycky mají ten zvuk výraznější je takový jakoby prostě hutnější než ty věci které jsou nasnímané jako ta původní autorská tvorba 
s tou zvukovou technikou přímo na place 
děkuji 
kdo dále se hlásí do diskuse k tomuto bodu našeho jednání kolega šarapatka 
děkuji pane předsedo já 
musím z této chvíle se přidat ke kolegovi honzovi protože by tady pan místopředseda závozu na začátku řekl v zásadě velmi smířlivě což je subjektivní pohled že 
že v zásadě televize nebo respektive program či jen jako kanály obecně kritizovat silný já si to tak parafrázuji řeč tak na úrovni jakože každý rozvíjíme školství protože jsme všichni chodit do školy tak do jisté míry má samozřejmě pravdu ale nicméně my se nepohybujeme ve vzduchoprázdnu a nejsme jenom v rodinném prostředí le jsme také v rodí jsme ve společenském prostředí kde slýcháváme kritiku ale i chvály na a na pořad jedna a myslím si že to nevyplývá by to není nějaká statistika jenom z naši subjektivních pocitů a že nemyslím si že lze úplně odbýt jak si analýzu programu či nad tím že řekneme že kdežto jak se přeložíme se někomu nelíbí ať si to třeba přepínače načase dva nebo na jiný kanál 
já bych se zas to nebo ne zas ale podpořil to co říká kolega house protože ono to opravdu tak působí a myslím že s tímto názvem se dá setkat poměrně velmi často že 
mělo vynosy řekněme že úřady televizní koncesionářů se setkáte s názorem že tím česká televize nadbíhá všeobecnému trendu který je na ostatních komerčních televizích co znamená zařazovat kriminální žádné protože takto je i v ostatních na ostatních televizní stanicí že to je prostě trend že česká televize program čt na k tomu ten duje já bych úplně za nejhorší ještě nepovažoval bych jistě je potřeba tu kritiku kolega kolegy housera podpořit jenom tu pro společnost o které tady mluvil programovou a to se týká pana ředitele jenom po zdech to se netýká pana ředitele fridricha létuje tu přesto řeknu já myslím že ještě tragičtější je pro společnost obsazení protože my se a to jsme se bavili v jiné souvislosti setkáváme s tím že už my nejsme schopni rozeznat téměř když za spíte u české televize se doufám neděje tak máte pocit že se stále v nějakém stejnem příběhu protože se díváte na kriminální seriál provést jsou pohádka víc tam stále stejné tváře herců 
vím že to sem nepatří omlouvám se je to najednou debakl například pařit maxa nebo pan generální ředitel rozumím si důvodům proč také programové radě a tak dále nicméně to je nemoc kterou já vidím no a únavnost jistou koncesionářů právě nad programem četa jedna vidí říkám pane že to není vaše záležitost ale jste také programu very takže se slovo máte já jsem se chtěl víceméně zeptat ještě na jednu věc která mě zaujala tady padlo od místopředsedy závoz kdy slovo vlastně od vás pane řediteli programu slovo integrace rodiny jasné že česká televize začatek na je vnímána s velkou pravděpodobností koordinují kanál nicméně se vás bych rád zeptal na jednu věc česká televize se dlouhodobě uchází o to aby s výjimkou rodiny a starší generace střední starší generace a tak dále aby zaujala mladé televizní diváky což je samozřejmě velký problém s ohledem na elektroniku kovanána techniky a a na internet a tak dále přirozeně tady obstát i asi opravdu velmi náročné nicméně nepochybně veřejnoprávní televize na rezignovala na na tuto na tuto aspiraci a v rámci programu každý příklady mě by zajímalo pane řediteli 
při vší úctě a při vší úctě k číslům která zde uvádíte v té zprávě například u pořadu třináctá komnata nebo u dejme tomu u pořadu doktorka což je nový formát který je tedy svým způsobem chválen nepochybně asi dobře udělám zdravotnický a tak dále ale chci se zeptat máte pocit pane řediteli že to je ten formát v prvním jemu české televize je schopen přitáhnout například k obrazovce veřejnoprávní televize mladšího diváka je to opravdu například pořad který by si nezasloužil své místo třeba v jinou hodinu je to opravdu to správné i když vím že česká televize má vzdělávat ale celkové vyznění to pořadu jsem se na něj několikrát dívá je opravdu sice zajímavé ale já se nedomnívám že to je to co přitáhne mladší generace pak se ještě na jednu věc na na pořad třináctou komnatu zda což není možná záležitost úplně vaše ale vy přesto toto ignorujete zabývá se vedení české televize tím jak pravdivý je 
obsah formátu třináctá komnata v některých dílech 
je 
už opravdu jedno kdo v tom pořadu vystupuje a jak a pravdivě se tam vypráví příběh 
je několik lze deklarovat několik příkladů kde jsou tam prostě smyšlené věci zásadě a kdy ten tento formát působí a to jsem na to chce zeptat víceméně jako formát který je už pawlik rozličné jednotlivých lidí který promiňte mi ten výraz mele z posledního já mám pocit že už se vyčerpává a že už téměř není jako kdo by v tomto pořadu vystupoval tragické případy které jsou jistě přitažlivé protože asi českých divák to zajímá jako osudy druhých lidí a tak dále se správný trend ale jen se ptám relevance jestli tvůrci paní millerová nebo není to nebyla nevím kdo na tom pracuje jestli se zajímají o ověřování pravdivosti toho příběhu lidí další věc chtěl bych mimo jiné tedy toto by jsme se mohli bavit o poště pro tebe si taky ten pořad který je který je zrovna tím na přitáhnou střední mladší generaci nepochybně asi formát který si zasluhuje úctu ale já jsem se že už osm neopravujte mě seniorskou generace přes veškerá ta čísla a nechci kolegové jsou nervózní že naproti cítím že asi časně běží tak se omlouvám nicméně by chtěl ještě v této chvíli pak bych chtěl pochválit a víceméně ocenit jednu popelku která je mezi publicistikou a to jsou černé ovce černé ovce jsou velmi zajímavý významný formát mi to vidím na tom že svoji práci dělají řadě případů dobře je podle četnosti stížností které na tento pořad dochází na radu české televize já si myslím že to je pořad který se velmi dobře rovnost souměrně fatální ztrátou svého spolutvůrcem moderátora myslím že v minulém roce chtěl bych stejně tak já že nějaký důvod může být nepříjemné chtěl bych je ocenit a při jaksi po format na sto šedesát osm a formát reportéři čt přes všechny připomínky kterému jsou protože jsou to pořady které jsou vlajkovou lodí publicistiky načaté jedna a dovolil bych se přimluvil za to aby právě události byly načaté nadá protože vedle toho že byste to kdyby se tu asi správně tak si myslím že je to prostě větrná je více rituálem řady televizních koncesionářů a jsou na něj zvyklí byla by podle mě strategická chyba jsou to formatu jedno vybruslit nebo odejít děkuji vám 
já jsem si udělala poznámky abych abych se dotknou všech tématu které jste paní radní zmínil 
začal bych asi u těch detektivních kriminálních seriálů ono je to tak že tohleto není mezi českou televizi komerčními stanicemi ale je to obecně světový nebo nebo evropský trend určitě když jedete dukan na televizní festival nemyslím teď ten filmový a televizní festival a veletrh tak v nabídce jak komerčních tak veřejnoprávních televizí všude v evropě nyní vévodí společenské trailery nebo prostě tématika dívat dívat se na společnost skrze nějaké kriminální 
prostředí a zobrazovat učit titul typologie zaci společnosti skrz tyhle věci skandinávská slavná škola která se snaží každý tak trošku připodobnit která přišla s tím milénia pak za seriálem zločin seriálem most a podobně tak vlastně ta tak trochu infikoval a to teritorium evropské že mladí tvůrci nejen mladí spousta tvůrců chce točit tyhle věci chce točit věci který takhle vypadají a mají tak trošku i pocit že to je trend to je oddíl žádáno na tom skutečně můžou ukázat své schopnosti svůj talent svoji progresi vnost málokdo z těch mladších chce dělat věci které se dotýkají normálních vztahů rodinných vztahů a tak podobně jsou zamilovaní do toho co tečku nehod ve světě když to řeknu 
hloupy anglicky ale samozřejmě tohle není jediný úkol veřejnoprávní televize a my neděláme tohle ale pokud zmiňujeme nabídku která se v dramatické tvorbě objevuje tak u hromady tvůrců kteří mají chuť progresi něco tvořit tak teď je snaha dělat věci tohoto typu můžete se podívat i na bílou na kohokoliv co se tam točilo co se tam dělal za věci přetlačili mamon a natočili pustinu 
ten trend je dívat se na společnost vlastní být trošku radikálnější podobě v takové té drastičtější podobě aby to bylo trochu triler nebylo to tak vždycky já si myslím že tenhle ten trend pomine a že se tvůrci najdou najdou si v uvozovkách svoji parketu jinde druhou věcí která desk dneska je velice populární a začínají se tvůrci po celé evropě k ní vracet takto jsou historické věci a to nejen u nás ale v německu v rakousku věci z politické historie nebo nebo s historii jako takové a tomu se česká televize věnuje v tuhle chvíli bych řekl víc ještě detektivkám ty detektivky které teď vysíláme jsou produktem rozhodování a řekněme takového takové naplnění možností a schopností které v tu chvíli kreativní oblast mohla nabídnout před čtyřmi třemi lety teď se vlastně začínáme dominantní věnovat těm historickým věcem nebo věcem které mají nadhodnotu v jiných oblastech řešenou detektivní jde to bohužel ve vlnách a ono to potom občas může působit jakože to je nekonečně o dlouhodobý trend ne ten rok dva tisíce šestnáct let tisíce sedmnáct v tomhle ohledu byl skutečně specifický že se více šlo tvůrců kteří chtěli vstupovat do těchto vod a dělat tyhle věci co se týče herců tak tam samozřejmě existuje určitá tvůrčí svoboda u režisérů a kreativních producentů ale obecně v české společnosti to není nic nového když bylo deset skvělých herců také chtěl každý do svých děl ať to byly filmy nebo seriály minulosti tomuto tato tomu bylo bylo velice podobně že tvůrci pracovali stále za stejnými herci není to jenom u nás my se snažíme neustále portfolio herců rozšiřovat což je možná vidět i u věcí které děláme že se tam objevují mladí herci herci z regionů a samozřejmě v těch hlavních rolích ty tvůrci chtějí ty kterým věd který věří a já věřím tomu že se podaří v tomhle ohledu ještě to parcele více obohatit a samozřejmě by se o to snažím apelujeme na tvůrce aby byly originální aby přicházeli s někým kdo není tak okoukaný a věřím tomu že česká televize v tomhle ohledu tomu stereotyp stereotypizace podléhá ještě není 
co se týče integrace rodiny je velice složitá otázka a máte pravdu v tom že některé pořady tak rozhodně nemohou nebo nemohou vypadat na druhou stranu 
ta integrace rodiny je jakoby celý tím kanálem a nejen těmi jednotlivé pořady je logické že ty jednotlivé pořady jsou zaměřené různě ale ten kanálek je plnoformátový a cílí na skutečně o čtyřletých dětí až po až po nejstarší seniory tak jim přináší různé pořady které samozřejmě nejsou sledovány úplně všemi stejně tak by se mohlo mluvit o filmu pro pamětníky v sobotním odpoledni ale zase herbář vzdělávací pořad s těmi mladými herečkami měl výrazně mladší profil než zase třeba doktorka spaní paní doktorkou cajthamlovou která měla výrazně takový vzdělávací charakter i přesně pro ty seniory ale my se nebojíme a víme že senioři vyhledávají či jedničku portfolio české televize pracuje s různými typem pořadů na různých kanálech a některé vysílání vlastně cíleně přizpůsobujeme potom že víme že ten večer budeme mít výrazně zaměřený na seniory a není se čemu divit protože lidí nad čtyřiapadesát let je třicet sedm procent společnosti a chci se sedm společenství procent společnosti dělá přes šedesát dva procent sledovanosti takže věnovat se věnovat se myslím celkové televizní v celé zemi takže věnovat se dětem seniorům v tomhle ohledu je z hlediska televize velice důležité a vlastně pochopitelné protože ta televize je mediální prostředek který jeho je využíván lidmi nad čtyřicet nad padesát let a tím pádem jsou to vlastně přirození společníci v tomhle ohledu my se samozřejmě snažíme dělat i ty věci pro mladší publikum ale mladší publikum k televizi a to není trend který přichází teď ale svým životním stylem přichází postupně nikoliv hned a okamžitě ale to se dělo i v době bez internetu co se týče třinácté komnaty tak na tu pravdivost samozřejmě musí dohlížet autora dramaturg kdo ji kdyby to měl dělat pokud jsou tam věci které jsou vymyšlené nebo nesouhlasí pak doporučuji každému jedinou asi možnou cestu prostě na to upozornit napsat nahlásit nám že jsou tam nesmysly nebo něco mi protože nikdo nezná všechny lidi a nezná jejich osudy dokážeme velmi těžko nedokážeme rozluštit jestli je něco hrubá auto stylizace nebo není a ti stížnosti na ten pořad nebylo nikde moc takže si myslím že to budou spíš asi ojedinělé případy tohoto tohoto druhu 
my jsme přemýšleli mnohokrát o socializační v pořadu pošta pro tebe a dokonce jsme i měli 
jeden pořad který byl podobný byl zaměřený víc kvalitativně a měl ho nahradit a setkal se s menším úspěchem než pošta pro tebe pak jsme se rozhodli že pošta pro tebe v tomhle ohledu pro část veřejnosti je důležitá a je respektovaná 
jsou to především starší ženy a mi ten pořad jelikož jsme nedostane neděli adekvátní náhradu tak jsme ho vrátili do vysílání děkuji za pozornost děkuji s technickou připomínku ještě znovu kolega šarapatka dále jsou do diskuse přihlášeni kolegové dědič závozda kin a myslím že se hlásil kolega jankovec 
já nebo jenom technicko se omlouvám 
já jsem se já už nechci o tom vést polemiku jenom jako tečka já jsem se to na na význam a obsah který nepochybně úctyhodný co se týče pozadu doktorka a tak dále jsem se to nasazení v prvním týmu zda je nutné aby ten pořad byl projekt zajmu co na to že byste chtěli přitáhnout mladší generaci k televizním obrazovkám já nepochybuji o tom že se na to by senioři a tak byla bezesporu máte pravdu i když znova opakuji se nastoupi netýká byť jste teda programové radě já to uplně upřesním otázka na herecké zastoupení v jednotlivých se jak se týká především z mého pohledu regionů protože mé informace na individuálních cestách po regionech jsou takové že samozřejmě existují v rámci jednotlivých televizních studií náměty respektive návrhy na nebo zpracované teda formáty ve který by mohl vystupovat významní regionální herci kteří jsou známí v české republice nicméně mi to promiňte já to říkám no ve stručnosti zásahem programové rady respektive vývoje nových formátů právě proto ten bodování k těm populárním tvářím tak zásadní vždycky jaksi vyhrávají teda ty známé tváře je to příjde velmi podobné jako když jsou volby a je jeden mizerný kandidát řekne ale koho oni ostatního nikoho neznají žil tak něco podobného asi mě to příjde takže v podstatě takto jenom odpovědět no nic víc nic míň a co či třinácté komnaty nevím nemám tě jenom jestli stížnosti televizních diváků respektive koncesionářů protože 
si nemyslím že všichni ho znají já ho samozřejmě teď nebudu zatěžovat tím radu české televize ale já vám sdělím detailně ve kterých případech se jedná o naprosto smyšlený příběh kde se na auto stylizaci a znova pokoje mám pocit že tento format si jak si promiňte ten můj postřeh vystřílel svůj prach obsahově a opravdu teď už směřuje pohodu více g y pár jednotlivých figur která se tam prostě objevují ale to všechno jenom konstatování děkuji díky 
děkuji pan ředitel chtěl na něco odpovědět já bych jenom na tu poznámku o něm ano bylo by krásné kdybychom mohli nasazovat pořady jako pošta pro tebe nebo doktorka mimo projekt celý problém by bylo že v tu chvíli franta jemu by se pouze reprízovat protože finanční možnosti v tomhle ohledu výrobě praní zájmových pořadů pro pro jedničku jsou také omezené a když to řeknu lidově nemůžu si tak vyskakovat abychom mohli si dovolit ten luxus že některé pořady které by krásně vypadaly i v tom jak se sprejem tady mu v tom podvečerní vysílání tak samozřejmě my je máme v prvním týmu i z toho důvodu abychom měli premiérový pravým bychom měli věci protože těch peněz není nazbyt to je i tahle ta okolnost hraje samozřejmě v programování velkou roli že nemáte dost peněz na to abyste mohli naplnit super printem naprosto jen jedinečnými až se s tím pohrát 
děkuji a teď má slovo jaroslav dědič 
děkuji pane předsedové jenom velmi krátce v úvodu tady byla debata o událostech o jejich eventuelním přesunutí jenom tak jak mám tu situaci já si skutečně myslím že události a nejen události by jako zpravodajský pořad naše jedna zůstat měli že to má logiku logiku minimálně v tom že je to mainstreamový defakto kanál který ohledem ke sledovanosti pořád vůči zpravodajskému kanálu někde pět pětku jedné to toto zaprvé a zadruhé vnímám zpravodajské pořady jako jeden z pilířů veřejnoprávní služby a myslím si že by se veřejnoprávní televize neměla vzdávat toho že pokud kanál či jedné z mnoha důvodů kanálem nejsledovanějším by měl měla využívat tohoto potenciálu a zpravodajské pořady na něm vysílat koneckonců pokud 
si vezmeme některé příklady ze zahraničí pokud se nepletu například vybízí má zprávy v jednu šest krátké v osm dlouhé tradiční v deset hodin to samé německá veřejnoprávní televize takto postupuje na hlavním kanálu zde takže to jenom to jenom můj můj postřeh k tomuhle jazz naopak přesvědčen že tak zpravodajských pořadů na kanálu či jedna málo mě tam schází cca zpravodajský pořad někdy kolem desáté hodiny kde si myslím že by že by kanalu četl nějaký zpravodajský pořad slušel 
děkuji 
dále se přihlásil do diskuse kolega jiří závozda 
jsem rád že to diskuze taková zajímavá ale včas nechci nechci poučovat kolegu šarapatka kolegu laura a já si myslím že v dnešním světě asi těžko můžeme rozlišovat třeba i v médiích žánry dneska všechno zpívá buď já mám k tomu nějaký vztah nebo nemám k tomu se mi líbí nebo nelíbí mě tak asi dneska se těžko 
politické strany na jasnou pravici a levici definuje a stejně tak to podle mě s tím kriminálním žánrem já jsem se cena díla na to na panoptikum a pak na porota nopová rod nebyl žádný kriminální žánr fors byla sonda do života britského impéria měl daleko víc než nějaká kriminalka 
to potom já můžu třeba za kriminálku označit ty jdou kde prostě hraje důležitou roli vražda já si myslím že se na to spíš musíme dívat jako co to přináší jak je to natočení jak je to udiveni a porod jako 
podle mě jsou věci kterým mají úplně jinou hodnotu 
a dokonce je to pořad který by je tu rodinu podle mě integruje klidně může být úplně všichni tak jak je to udělaný jak je to zahradní jak je to nadabovaný co tam dovíme o společenských souvislostech z tý doby jako všechno to šmahem označit jedním slovem kriminálky se mi zda trochu nespravedlivý jen taková osobní poznámka 
že to tam je napsaný tak jako sorry 
lanko 
ano děkuji za tuto poznámku a přejdeme rovnou k dalším připomínce radní rené kin děkuji pane předsedo 
bavíme se o programu čtěte jedna myslím si že všichni dobře vnímám chápeme profilaci jednotlivých kanálů české televize mám jednoduchou otázku která navazuje vlastně diskuzi tady česká televize provadi jak fyzice řady špičkových dramatických televizních světových děl které zpravidla uvádí na programu čtěte zde uvedu příklad některých seriálů jako třeba dánská vláda nebo 
v současné chvíli vysílá česká televize 
hazlov hazlov kartáč velký světový pane řediteli nemyslíte si že i když chápeme profilaci jednotlivých kanálů že právě tyto o špičkové světové televizní záležitosti byly našli místo na programu či je jedna já si myslím že by to bylo dobré naplňování veřejné služby protože co si budeme povídat určitá cílová skupina diváků trpí s týmy mechanismy sledování a co méně spotřeby televizního programu a na tom programu či oni si to bohužel asi nenajdou já nechci teď tedy vdávat co je to otázka do diskuze skutečně specielně u těch opravdu top světových záležitosti možná by česká televize zprostředkovala tyto věci daleko většímu počtu diváků než je tomu na programu či dvě 
prosím pane řediteli 
jsme začali přibližně před čtyřmi lety profilovat dvojku na kultovní takové ty velmi progresivní typy seriálů a jedničku jsme vnímali a máme ji definoval jako mainstreamový ší jako přívětivější z hlediska to té nevyhraněnost cti že tam je prostě dejme tomu větší šance aby se na to díval lidi různě socioekonomicky a různě různě ideově zaměření mi ale plánujeme máme nové seriály které jsou tomu podobné a chceme umístit na jedničku takže v tomhle ohledu si uvědomujeme že to obohacením by tam v tomhle ohledu přišlo ale zároveň musíme udržovat takovou tu tenkou linii ona to není nějaká zeď nebo velká hranice mezi jedničkou a dvojkou v tom co tam diváci očekávají a 
bylo by našeho pohledu nebyla mohlo by docházet k efektů kanibaly zace kdyby se ten profil jedničky a dvojky k sobě jak by výrazně přibližoval až by téměř diváci začali mít pocit že vlastně mezi nimi nenacházejí úplně rozdíl což tuhletu chvíli tak nevnímáme protože z těch parametrů které máme tak samozřejmě někomu může připadat všechno stejné ale většina diváků si dokáži představit co je jednička co je dvojka a máme tam různé diváky kteří vyhledávají různé věci ten seriál ovládají nebohou sov kars byly tam umístěny z pohledu diváka který se dívají na zároveň i autorské dokumentární filmy nebo filmy které mají silnější vzdělávací charakter v té politice nebo válečnictví a tak podobně kdežto kdežto na dědice to spektrum těch pořadů je vyvážené i více 
více na celou rodinu a tyhle ty pořady ani jeden z nich nám vlastně v těch výzkumech nevyšel že prostě co pro celou společnost pro celou rodinu a tak podobně ale nicméně nevzdáváme to a snažíme se ty nové věci abychom jimi obohacovali či jedna a abychom posouvali ten její profil taky jako trošku dálky se exkluzivitě 
ano děkuji dále se hlásil kolega jankovec 
ano děkuji a já jsem chtěl říci že pokud mluvíme o tom kanál je jedna tak se musíme taky bavit o tom vlastně základními cíli je stanoven pro veřejnoprávní vysílání a to myslím celosvětově znamená ve spojených státech ve švýcarsku v evropské unii a v české republice jedno jedno je vlastně shodné a to že od toho veřejnoprávního vysílání se očekává na jedné straně společný orientační bod pro všechny členy společnosti a na straně druhé že to vysílání musí uspokojit potřeby všech různých diváckých skupin tento vlastně protikladný požadavek a je tedy v české televizi naplňován vlastní tím že jeden mainstreamu vnější program čtěte jedná a pak jsou ty ostatní kanály které jsou nějakým způsobem profilovány základní otázkou je podle čeho a jak definovat vlastně je ten společný orientační bod podle jakého typu diváka no zatím se nenašel lepší způsob než vlastně podle většinového vkusu toho diváka čili 
do jisté míry 
co řeknu teď na začátku pak to trošku pravým tohle tvrzení bez ohledu na to jak je jak vici vici silou nebo naopak pokleslý je vkus většinového publika takto tak tam tento divák prostě ten většinový tam svůj prostor mít musí jedno ze základních věcí je některá je stanovená v kodexu české televize česká televize musí zkoumat a to co divák vysílání české televize očekává a prostřednictvím různých výzkumů ta vychází že ten divák většinový protože ti nejvíc procentuelní zastoupení společnosti očekává zábavu odpočinek a intenzivní zážitek takže tady bych řekl že vlastně ten intenzivní zážitek a tak dále svým způsobem zřejmě taky tam práce žánry kriminální 
a tak dál 
jiná věc je že i to veřejnoprávní vysílání z pohledu toho 
většinou už bude většinového diváka může vycházet vstříc jenom do určité míry a to roce měla by neporušilo základní principy které jsou současně proto veřejnoprávní vysílání stanoveny například 
v mnoha různých kodexech nebo společenských smlouvách ověřit upraví získání a tak dá podle toho které jsme zemi tak se většinou stanovuje pro třeba pro evropské země to že 
musí 
respektovat 
tradice humanismu a kritického myšlení čili 
myslím si že i rada české televize při výkladu právních norem a přitom jak je potom aplikovat na tu praxe jak si to vlastně celý vykládat tak spíš než vlastně to samo bádání o tom co ten většinový divák chce a jak to chcem jaké formě tak by mělo hledat ty mezi tu hranici kdy už to překročilo co by veřejnoprávní vysílání překračovat nebylo protože pak by se měl z toho vysílání komerčních televizí 
je strašně zásadní otázka pokud jde o to se tady strašně často padalo tak se říkalo mladí 
a senioři a tak dál a aby to vůbec nebylo jednodušší jak to stanovovat třeba 
jak podle sociodemografických skupin 
jak se co líbí nebo může líbit taky typy pořadů a tak dál tak co vlastně během posledního roku známy skutečnosti které začínají tímto sociodemografických pojetí analýzy společnosti strašně otřásat a 
je to 
jsou to 
vlastně kritéria podle toho který lze zjistit jak se dotyčná osoba chovala na internetu tam se najdou nějaký základní znaky stačí k dokonce pět a poprvé to bylo v praxi třeba ve volební kampani nebo v politické kampaně použít o brexitu a pak to použil trump a uplně postavil na hlavu a rozmlátili se ty klasický modely toho jak dělat kampaň protože se cenou grafický kategori protože se zjistilo že to cílí daleko přesnější a daleko účinnější takže možná že dokonce 
dokonce ta debata bude ještě úplně něčím jiným než co je pro mladý ace pro starý takže jsem vám chtěl říct že to má tento širší širší kontext úplně na závěr k tomu dodám že se myslím že ten koncept toho že či mainstreamová ostatní kanály jsou specializované správný protože už je podle mého názoru přežitek snažit se nacpat do jednoho programu jak ty dílčí divácké skupiny tak skupinu mainstreamovou to prostě podle mého názoru nejde děkuji 
ano děkuji hlásí se ještě kolega kina a já bych jenom na to velmi krátce zareagoval bankovce 
myslím si že seriál house of je mainstreamový 
a myslím si že a je to je řada příkladů ze západní evropy z evropy vůbec že hlavní kanály veřejnoprávních televizí se nebojí tyhlety světový záležitosti dávat na svých jako jak vy říkáte mainstreamových kanálech to jenom kladka poznámka do debaty děkuji 
ano tak to byla jen připomínka terminologická hlásí se někdo dále kolegyně levá já bych řekla že seriál vláda ještě více o tom že by měl být načtěte jedna ale to nechci tady rozebírat já ne tam ty pořady o kterých tady bylo řečeno třináctá komnata nebo doktorka nikdy jsem to neviděla to nemůžu vůbec posuzovat jestli to hodí do hlavního času nebo ne a také bych se přimlouval za to když je to za světové dílo a 
myslím si že cílí na celou rodinu jako byla ta vláda tak by se to natočil je jedna mohlo dát já jsem chtěla žít jenom tolik že detektivka a to tady kolega naznačil je rozdíl detektivka krvák kde se kde je jedna vražda za druhou je něco jiného než detektivka která má také chová podtón jakoby historie nebo dokumentu o době ve které vzniká o životě těch lidí a tak dále já teda jsem 
se na detektivky nedívám to přiznávám já jsem viděla moc protože to jsem dopředu měla avízo abych se dívala že to je pěkné a teď čirou náhodou jsem padla na četníci z luhačovic no proč by měli četníci takovou sledovanost pane řediteli zamysleli jste se nad tím jak to že se to lidem tolik líbilo ano taky nejenom proto co tam vyšetřovali hezky jenom zlomek toho času ale také jak se lidé chovali v té době jaké byly poměry a tak dále jak se rodila ta česká republika přímo na konkrétních to vlastně osudech těch lidí kteří se tam objevovaly a taková detektivku je zase o něčem jiném já si myslím že to je ta kvalita detektivním žánru a možná že má michal pravdu že lidem se zdá že všude jsou samé detektivky protože podívejte se na nohu podívejte se na primu a ta začíná odpoledne to nějak reprízuje identifikaci které už dělali a teď to vadí se ze všech stran to násilí na ty lidi a pak se to objeví ještě české televizi a to už lidi no to snad není možnost všude samá detektivka tak ono to možná taky trošičku jako i zkresluje ale 
přimlouvala bych se za to slyšeli jste tady když mluvili ti adepti na generálního ředitele že aby česká televize se využívá komerčním pořadům a tak aby byly na ně chce aby více dala na historická témata no jistě protože zatočit historická témata je drahé a to soukromé televize nemají a tak dále ale česká televize musí od každého trošku to nejde aby si česká televize vzala jenom najednou tady marie terezy a nebo já nevím koho a teď se jenom věnovala té historie ne česká televize je televizí ve které si má každý divák něco najít ano a o tomto je všech 
ano děkuji ještě kolega hauser já jen se bojím toho aby právě třeba za dva roky a tak 
jsme tu nemuseli kritizovat to že prostě opět v tom dlouhodobého strategického rozhodování 
česká televize prostě přijel a ten převládající žánr no a my pak za ty dva roky tedy říkali že ano tak to je sami hus komenský masaryka kde jsou nějaké detektivky 
a 
ano 
ještě kolega jankovice hlásí s technickou připomínku já mám jenom technickou poznámku 
na jedné straně bych se obával toho určitého stereotypu myšlení většiny která se objevuje a této že že moc těch kriminálek protože souhlasím s kolegou za to že to skutečně široké spektrum ale zároveň vřele souhlasím s kolegou kýlem že pořadu kterých bylo skutečně já považuji měly být se nabídnuty většině společnosti protože 
v tom nevidím nic prospekty 
ano 
jestli někdo se hlásí do diskuse k tomuto bodu pokud se nikdo nehlásí já po děkuji panu řediteli fridrichovi za jeho účast a za odpovědi na naše otázky a přečtu návrh usnesení rada bere na vědomí materiál analýza televizního kanálu či jedna 
respektive zpráva o vysílání na programu čssd je jedno v roce dva tisíce šestnáct a žádá generálního ředitele aby předložil aktualizaci materiálu za rok dva tisíce sedmnáct v termínu do třicátého dubna dva tisíce osmnáct kdo je pro toto usnesení prosím zvedněte ruku 
všichni jsou pro návrh byl přijat přikročíme přímo k sedmému bodu kterým je výroční zpráva o hospodaření české televize v roce dva tisíce šestnáct harmonogram postupu prací k tomu předávám slovo místopředsedovi tímto 
děkuji pěkně pane předsedo materiál máme všichni před sebou já bych tomu řekla si dvě nebo tři poznámky které považuji za podstatné a nad rámec toho co je tady napsáno my to máme jako určitý milník určité dostaveníčko když na konci pololetí budeme projednávat výroční zprávu o hospodaření budeme projednávat audit účetní závěrky druhý rok po sobě jestli se nemýlím a opraví jedeme vlastně v režimu toho nové nebo tě úpravy zákona účetnictví auditing kdy musíme teda vlastně mít jednoho nebo spojené audity do jednoho tak aby aby tady nefiguroval více auditů pod různými subjekty to je úplně všecko v pořádku a já bych tady chtěl říct úplně jinou věc harmonogram zachyt budeme zpracovat je schvalovat je standardní já bych chtěl říci že tak jak to tady je je to výrazem především toho že by se těmito věcmi zabýváme kontinuálně během roku a to považuji za podstatné projednávali jsme přípravu dlouhodobých plánů které z nemalé části nebo možná dokonce s dominantní části mají sobě obsaženo ekonomickou část projednávali jsme plnění rozpočtu projednávali jste výroční zprávu celkovou která byla minulý nebo předminulý týden v parlamentu respektive volební výboru ale i ta obsahuje nemalé míře část o ekonomice a hospodaření české televize já bych rád upozornil souvislosti s tímto harmonogram místo toho abych tady četl jednotlivé body že rada se zajímá kontinuálně o tom kde těch šest nebo sedm miliard korun je a to považuji za velmi podstatné díky požadavkům nějaká máme pravidelnou možnost sledovat kašlou což je možná jedna z nejdůležitějších částí to jak česká televize hospodaří protože je to přímý pohled do toho řekněme do ekonomické kuchyně české televize měli jsme možnost a máme možnost si prohlédnout cap jako systém který v sobě obsahuje vlastně účetní operace systém provis který v sobě obsahuje návazné smlouvy a návazné dokumenty které sapu vyhlížejí nebo vycházejí i čili rád bych upozornil na to že tento harmonogram jakkoli působí velmi staticky a nemůže ani jinak než staticky působit je odrazem kontinuálního zájmu rady české televize o hospodaření a o to jak chce peníze za těch dvanáct měsíců přelévají považuji za mnohem podstatnější než jednotlivé body které samozřejmě váží na audit účetní závěrky david tyčemi před hodinou říkal že bude někdy kolem patnáctého června čím by se všichni prohlédneme předpokládám že pan ředitel dostane takový ten klasický svetr ve kterém bude komunikovat auditorem ale to že se ráda věnuje kontinuálně těmto záležitostem různých jiných ohledech je zrovna výroční zpráva o hospodaření to považuji za velmi podstatné já sám k tomuhle už asi pane předsedo nevím co bych říkal protože tady je všechno napsal to musíme formálně schválit možná luboši že by úplně nebylo od věci kdyby jsme si někdy zase o prázdninách doděláváme si šli na sas nás a podívat myslím že to bylo kanceláři pana myslinka nebude 
jo tak možná něco podobného protože znova říkám toto je jenom dostaveníčko třicátý šestý to není věc která začíná nebo končí to je věc která 
ano děkuji 
místopředsedovi do sovy 
a pokud někdo nemá další připomínku do diskuse k tomuto bodu přečtu 
návrhy dvou usnesení které k tomu schválíme 
první zní takto rada pověřuje pracovní skupinu ve složení místopředsedů richarda hindu se jaroslava dědiček a radního luboše ben jaká koordinaci činnosti rady české televize při přípravě a tvorbě konečného znění výroční zprávy hospodaření české televize v roce dva tisíce šestnáct včetně dohledu nad dodržením harmonogramu postupu prací kdo je pro toto usnesení prosím zvedněte ruku 
všichni jsou pro návrh byl přijat ještě jedno usnesení k tomu harmonogramu zní takto rada schvaluje harmonogram postupu přípravy výroční zprávy o hospodaření české televize v roce dva tisíce šestnáct následovně za a z pracovní verze výroční zprávy o hospodaření české televize v roce dva tisíce šestnáct bude předložena generálním ředitelem do sekretariátu rady české televize do patnáctého května dva tisíce sedmnáct do dvanácti hodin který rozešle materiál členům rady české televize 
zabere připomínky k pracovní verzi výroční zprávy o hospodaření české televize v roce dva tisíce šestnáct zašlou členové rady české televize v elektronické podobě do sekretariátu rady české televize do šestadvacátého května dva tisíce sedmnáct do dvanácti hodin který následně tyto připomínky předá pracovní skupině zace rada obdrží od dozorčí komise písemnou zprávu o hospodaření české televize jako podklad k výroční zprávě o hospodaření české televize v roce dva tisíce šestnáct k termínu do devětadvacátého května dva tisíce sedmnáct za den do devátého června dva tisíce sedmnáct do dvanácti hodin obdrží rada české televize pracovní verze výroční zprávy se zapracovanými připomínkami a konečně za 
konečné znění výroční zprávy o hospodaření české televize v roce dva tisíce šestnáct bude předloženo ke schválení na třináctém jednání rady dne osmadvacátého června dva tisíce sedmnáct kdo je pro toto usnesení prosím zvedněte ruku 
všichni jsou pro návrh byl přijat 
přicházíme k osmému bodu našeho dnešního 
jednání kterým jsou stížnosti a podněty 
po kurz se nikdo nehlásí do diskuse k tomuto bodu přečtu návrh usnesení rada bere na vědomí informace předsedy rady české televize postavu řešení stížností a podnětů podnětů k dnešnímu dni kdo je pro toto usnesení 
návrh byl přijat 
devátým bodem je bod různé zde bych chtěl informovat že druhého května proběhla schůze volebního výboru poslanecké sněmovny parlamentu české republiky kde se projednávala výroční zpráva o činnosti české televize v roce dva tisíce šestnáct někteří z nás členů rady se účastnili tohoto jednání odpovídaly jsme na otázky poslanců a na závěr volební výbor doporučil poslanecké sněmovně schválit vzít na vědomí tu naše výroční zprávu o činnosti české televize v loňském roce 
a ještě upozorňuji že program jednání jedenáctého zasedání rady české televize v letošním roce které se uskuteční ve středu jednatřicátého května od deseti hodin v televizním studiu brno bude upřesněn v pozvánce kterou všichni včas dostanete děkuji všem za účast na dnešním zasedání a přeji hezký den nashledanou 

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rada-ceske-televize/zaznamy/217251000560010
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.