Snadné přidání nového datasetu

Jednání Rady České televize 220251000560009


ID jednání220251000560009
Jednání9. jednání Rady ČT v roce 2020
Datum jednání20.05.2020
Zápis
Projednávané materiály
  • Zpráva o ČT art za rok 2019 - Obsah dokumentu (zde originál ke stažení)
    Šiklová, horolezkyně Dina Štěrbová, herečka Libuše Švormová, básník, prozaik, hudebník a žurnalista ..... a sochař Jiří Sopko, moderní pětibojař a olympijský vítěz David Svoboda, socioložka a publicistka Jiřina
Odkaz na audiohttps://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10000000064-jednani-rady-ceske-televize/220251000560009
Délka audio záznamu01:14:00
Přepis audio záznamu (vznikl díky velké pomoci od Ondřeje Klejcha z University of Edinburgh.)

Stačí kliknout na větu v textu a spustí se audiozáznam z daného místa. V Safari na OSX zlobí posun v souboru, doporučujeme Chrome
navás poprosím abyste zaujali svá místa třináctá hodina 
již od byla 
že dámy a pánové dobrý den vás vítám na devátém jednání rady české televize 
dvacátého pátého dva tisíce dvacet 
nejprve bych si dovolil omluvit z této části jednání z důvodu nemoci kolegu vladimíra karmazín a zdeňka šarapatka 
kolega šarapatka 
byl zpravodaj 
zprávy o programu či té jedna tudíž tuto zprávu budeme muset odložit na některý některé z příštích jednání a v tomto smyslu si dovolím tedy navrhnout zachvilku změnu změnu programu 
jinak na úvod bych 
udelal oficiality stejným způsobem jako minule to znamená já radu řídím provizorně z pozice místopředsedy a podle našich pravidel by tato role měla být všemi schválena proto mi dovolte nám na úvod navrhnout usnesení rada pověřuje místopředsedu jaroslava dědičně vedením jednání rady čtěte dne dvacátého května dva tisíce dvacet kdo je pro toto usnesení 
nikdo se nezdržel nikdo nebyl proti 
na úvod chci poděkovat všem kteří se zúčastnili všech dopoledních pracovních jednání které byly především věnovány změnám jak v programu tak v ekonomice české televizi souvislosti skoro novinovou krizí a následně tedy v rámci již oficiálního jednání upravit návrh programu jaký jsem v úvodu říkal to znamená že program který máte k dispozici bude 
bude kratší o bod číslo sedm který z tohoto programu vyjmeme a na nejbližším možném zasedání zařadíme omlouvám se tímto i kolegovi spektry ve řediteli řediteli programu milanu fridrichovi který také tím pádem na dnešní radě není přítomen byť s tím vzhledem k obhajobě této zprávy počítal v tuto chvíli tedy pokud vyškrtne bod sedm máte k dispozici devět bodů dnešního programu pokud k němu nejsou žádné připomínky či návrhy na úpravu navrhuji usnesení rada po projednání schvaluje program jednání v pozměněném znění kdo je pro toto usnesení 
nikdo se nezdržel nikdo nebyl proti ště volba návrhové komise tedy těch kteří dnešní zápis stvrdí svým podpisem předběžně jsme se domluvili s kolegy romana bradáče má martinem doktorem pokud tato jména souhlasí a kolegům kolegům časově vyhovují přečtu usnesení rada volí návrhovou komisi ve složení radní roman bradáč a martin doktor a pověřují ověřením tohoto zápisu kdo je pro toto usnesení 
nikdo se nezdržel nikdo nebyl proti bod číslo tři plnění usnesení a kontrola zápisu tedy především kontrola a registrace všech zpráv které jsme si vyžádaly a v tuto chvíli máme k dispozici a přidělujeme jimi jednotlivým zprávám zpravodaje z členů rady první usnesení rada obdržela materiál zpráva o programu čssd je jedna v roce dva tisíce devatenáct a pověřuje radního zdeňka šarapatka zpracováním hodnotící zprávy k tomuto materiálu a předložením návrhu usnesení v této věci na jednání na jednání rady které bude upřesněno vzhledem k jeho dnešní nepřítomnosti kdo je pro toto usnesení 
kdo se zdržel hlasování kdo je proti nikdo druhá zpráva se týká programu či dva za rok dva tisíce devatenáct 
usnesení rada obdržela materiál zpráva o programu či dva v roce dva tisíce devatenáct a pověřuje radního jaroslava maxmilián kašparů zpracováním hodnotící zprávy k tomuto materiálu a předložením návrhu usnesení v této věci na jednání rady ne třetího šestý dva tisíce dvacet kdo je pro toto usnesení 
všichni byli pro poslední zpráva kterou na této radě máme k dispozici a které přidělíme zpravodaje je zpráva o vzdělávání ve vysílání či je za rok dva tisíce devatenáct a následuje tedy usně usnesení ve znění rada obdržela materiál zpráva o vzdělávání ve vysílání či za rok dva tisíce devatenáct a pověřuje radního daniela váňu zpracováním hodnotící zprávy k tomuto materiálu a předloktí předložením návrhu usnesení v této věci na jednání rady dne třetího šestý dva tisíce dvacet kdo je pro toto usnesení 
nikdo se nezdržel a nikdo není proti není tedy mohu konstatovat že k dnešnímu dni nejsou žádné nesplněné úkoly vyplývající z plnění usnesení a navrhnout závěrečné usnesení v tomto bodě rada bere na vědomí informace místopředsedy rady jaroslava dědičně že k dnešnímu dni nebyly zjištěny žádné nesplněné úkoly vyplývající z plnění usnesení ze zápisů jednání rady kdo je pro toto usnesení 
nikdo se nezdržel a nikdo nebyl proti tolik tedy úvodní formality a nyní dle programu bod číslo čtyři a to jsou tradiční informace generálního ředitele a tímto vám pane řediteli předávám slovo vážení členové rady české televize dobrý den moje dnešní informace bude mít celkem deset bodů za prvé v návaznosti na mimořádná opatření ministerstva zdravotnictví jsem na začátku května vydal rozhodnutí generálního ředitele číslo sedm lomeno se dvacet a následně aktualizované rozhodnutí číslo osm lomeno dva tisíce dvacet které upravují výjimky z povinnosti nošení ochranných prostředků dýchacích cest mimořádné opatření které třicátého dubna schválila vláda české republiky bylo výsledkem společné iniciativy české televize a televize nova a prima a umožnilo za přesně definovaných podmínek návrat k výrobě audio audiovizuálních pořadů a natáčení a moderování zpravodajských pořadů bez povinnosti nosit kroužky zadruhé od neděle třetího května bylo obnoveno odbavování samostatného vysílání televizních studií brno a ostrava které bylo přerušeno v rámci opatření regulujících reagujících na pandemii vysílání tak znovu nabízí samostatná vysílání pořadu události v regionech včetně veškerých doplňkových služeb pro hendikepované jako jsou audio popisy nebo skryté titulky v regionálních redakcí se v tomto týdnu obnovuje výroba víkendových týdeníku týden v regionech a zajímavosti v regionech projekt pro vysílání v takzvaných od spojovaných časech po odmlce se do vysílání vrátili i události v kultuře zatím jako týdenních každou neděli na programu art co třetí zpravodajská či dvacet čtyři si na začátku května připomněla patnáct let svého vysílání co tu dobu se stala nejsledovanější čistě zpravodajskou veřejnoprávní stanici v evropě týdně si ji pustí více než tři milióny lidí mezi nejsledovanější pořady patří tradičně speciály vysílané při mimořádných domácích i zahraničních událostech patnáctileté výročí oslavil také web či dvacet čtyři tečka cézet který byl spuštěn ve stejný okamžik jako televizní kanál podrobnosti najdete v příloze začtvrté v úterý pátého května česká televize do vysílání zařadila přímý přenos bohoslužby z katedrály svatého víta václava a vojtěcha v praze u příležitosti sedmdesátého pátého výročí konce druhé světové války mše sloužena kardinálem dominikem dukou byla současně připomínkou těch kteří v zápase zápase s pandemií pro záchranu druhých obětovali své životy nebo zdraví za páté nejčastějším zdrojem informací o korna viru je podle průzkumu společnosti ipsos ipos je česká televize jako klíčový zdroj zpráv o epidemii jeho označilo čtyřicet pět procent lidí dále se umístily novinky cézet třiceti jedna procenty a televize nova s dvaceti devíti procenty dotázaných vyplývá to z průzkumu který se uskutečnil v druhé polovině dubna mezi pět set padesáti respondenty za šesté česká televize spustila nový projekt na podporu tuzemské kultury pod názvem česká tleská jeho prostřednictvím se na obrazovce české televize mohou prezentovat pořadatelé výstav koncertů představení a dalších programů které oživují kulturní život v české republice přihlásit se mohou na webové stránce veve česká tleská cézet kde vyplní krátký formulář odborná porota z nich pak vybere konkrétní projekty jejichž spotřeba ve vysílání objeví opět podrobnosti v příloze co sedmé nový vzdělávací web české televize čtěte edou pomáhá od prvního dubna učitelům se vzděláváním na dálku i rodičům s domácí školní přípravu dětí za první měsíc fungování využilo krátká vzdělávací videa radši edu přes dvě stě sedmdesát tisíc lidí nejvíce uživatele zajímá látka prvního a druhého stupně základních škol a předměty český jazyk přírodověda dějepis fyzika a zeměpis vepíšete edu který česká televize spustila na začátku dubna v reakci na uzavření škol nezahrnuje přes tři tisíce krátký vzdělávacích vydají která z pořadu české televize vybírali zkušení učitelé od začátku fungování zaznamenali stránky či edu téměř sedm set tisíc návštěv opět podrobnosti v příloze za osmé kulturní program přejete art nabídne vybrané koncerty letošního sedmdesátého pátého ročníku festivalu pražské jaro včetně závěrečného vystoupení s beethovenem jinými skladbami upravenými pro smyčcový orchestr vysílání doplní tradiční pořad echo pražského jara který ponese k který pokaždé přinese týdenní sestřih a první díl letošního ročníku bude na obrazovkách desátého května a zaměří se na osobnost skladatele bedřicha smetany letošnímu neobvyklému ročníku se bude také věnovat arcona speciál za deváté v sobotu druhého května se naprogramujete jedna konal další z řady koncertů pro charitativní sbírku pomozte dětem letos netradičně se uskutečnil formou vystoupení z domácnosti jednotlivých interpretů v letošním dvacátém druhém ročníku sbírky pomozte dětem se na projekty třiceti neziskových organizací podařilo vybrat přes devět milionů korun od vzniku sbírky v roce devatenáct set devadesát osm bylo podpořeno téměř dvě stě tisíc znevýhodněných dětí z celé české republiky a rozděleno přes dvě stě čtyřicet milionů korun opět podrobnosti v příloze a na závěr v minulém týdnu se rady české televize sdělil aktuální informace o experimentální vysílání programu či tři v návaznosti na předchozí oznámení ze dne osmnáctého března letošního roku dopis adresovaný místopředsedovi rady české televize je součástí přílohy této informace pokud máte nějaké dotazy nebo připomínky jsem připraven odpovídat 
také otevírám debatu 
k těm bodům které přednesl pan generální ředitel a samozřejmě k případným otázkám na jeho osobu dam vaně 
mě zaujala ta informace o tom novém projekt projektu česká tleská který už byl avizován myslím objednáno objednat zasedání zpátky to bude probíhat tak že prostě v určitých časových úsecích bude prostor pro promo defakto autorský promo jednotlivých kulturních kulturních akcí já bych teda jestli můžu od k odpovědi využil přítomnosti zde přítomné o tomáše motla ředitele čtěte art protože on je hlavním koordinátorem celého toho projektu tak možná to zodpoví líp než já 
tak až až budete sedět nebude stačit tak bezvadný jsme domluveni že pan ředitel odpojí v rámci své dnešní zprávě na tuto otázku a diskuze na téma body generálního ředitele může pokračovat já možná ještě pokud si někdo rozmýšlí dotaz jenom doplním technicky ten bod deset kde se hovoří o tom dopisu adresovaném raději ohledně programu něčeho je tři který je součástí těch materiálu tak jenom na upřesnění ať nedojde k duplicitě a se mu obdržel a iniciativně jsem ho rozeslal všem takže máte o tech pondělních mailech k dispozici elektronicky 
pokud není v tuto chvíli žádný dotaz který by směřovalo k těm bodům které přednesl pan generální ředitel já tedy tento bod uzavřou a 
poprosím poprosím předsedu dozorčí komise si ho materiály které dozorčí komise projedná pane předsedo stánku máte slovo děkuji pane místopředsedo vážení členové rady dozorčí komise přijala čtyři usnesení to první s číslem osmnáct jmeno tři lomeno dvaceti kterým žádá prostřednictvím rady české televize generálního ředitele o předložení zadávací dokumentace včetně formuláře se souhrnnou informaci k výběrovým řízením nebuduje citovat máte v materiál a materiálech jedná se o výběrových řízení a to s termínem do sedmadvacátého května letošního roku druhé usnesení s číslem déka devatenáct lomeno třemi delimano dvaceti zní to komise obdržela kompletní dokumentaci k veřejné zakázce zadané v otevřeném nadlimitním řízení v souladu s ustanovením paragrafu dvacet pět zákona číslo sto třicet čtyři z roku dva tisíce šestnáct sbírky o zadávání veřejných zakázek a s názvem mikro porty pro reportážní štáby předmětem plnění veřejné zakázky bylo dodání zvukové bezdrátové techniky ve formě ucelených souprav které jsou v souladu s předchozími nákupy a používanou technikou dcera vatel odůvodnil potřebu veřejné zakázky nutnosti modernizace mikrofonu a příslušenství pro zvuková a video zařízení zakázka byla vyhlášena osmého srpna tisíce osmnáct co lhůtou pro podání nabíjíte nabídek do dvacátého září dva tisíce osmnáct předpokládaná hodnota veřejné zakázky jedenáct milionů čtyři sta tisíc korun bez daně z přidané hodnoty byla stanovena na základě internetových cen dodavatelských firem předchozích nákupů a standardních obchodních slev pro českou televizi výzva k podání nabídek a zadávací dokumentace byly uveřejněny na profilu zadavatele podsadu po celou dobu lhůty pro podání nabídek pro posouzení a hodnocení nabídek byla jmenována pětičlenná komise hodnotícím kritériem pro posuzování nabídek byla ekonomická výhodnost nabídky kterou zadavatel hodnotil podle nejnižší nabídkové ceny potencionální uchazeč požádal celkem devětkrát o vysvětlení vybraných vybraných podmínek zadávací dokumentaci zadávací dokumentaci k dokumentace k této veřejné zakázce která mu byla ze strany zadavatele poskytnuta důsledku toho byla původní lhůta pro podání nabídek posunuta na dvacátého devátého z původního termínu na dva dvacátého čtvrtého osmý do tisíce dvacet 
všechny postupné změny byly ze strany zadavatele řádně oznámeny a zveřejněny ve věstníku veřejných zakázek ve stanovené lhůtě byly podány dvě nabídky a to od dodavatele panter r o s nabídkovou cenou deset milionů devět set čtyřicet devět tisíc tři sta jedna korun a od společnosti centrum slováky a seo s nabídkovou cenou jedenáct milionů dvě stě devadesát osm tisíc osm set čtyři korun bez daně z přidané hodnoty jako ekonomicky výhodnější byla vybrána nabídka společnosti panter her o zadavatel následně šestadvacátého září dva tisíce osmnáct set byla společnost panter er o souladu s ustanovením paragrafu studovat se dva odstavce tři zákona o upřesnění a doplnění údajů což dodavatel ve stanovené lhůtě splnil generální ředitel české televize rozhodl o výběru dodavatele dne čtvrtého října dva tisíce osmnáct zadavatel zároveň vyzval společnost panter er o v souladu s ustanovením paragrafu sto dvacet dva odstavce tři zákona o předložení dokladů o kvalifikaci a o další identifikační údaje a doklady což dodavatel ve stanovené lhůtě splnil kupní smlouva se společností panter room byla následně uzavřena často dvacátého října dva tisíce osmnáct to oznámení o výsledku zadávacího řízení bylo provedeno odpovídajícím způsobem věstníku veřejných zakázek sedmého listopadu do tisíce osmnáct mikro porty pro reportážní štáby byly společnosti panter o dodány ve stanovené lhůtě ne třicátého jedenáctý dva tisíce osmnáct dozorčí komise na základě výše uvedeného konstatuje že při výběrovém řízení nebyl porušen zákon číslo sto třicet čtyři z roku dva tisíce šestnáct sbírky o zadávání veřejných zakázek ani vnitřní nařízení české televize 
třetí usnesení má číslo dvacet lomeno třemi dvaceti 
na základě ustanovení paragrafu osm a odstavce devět zákona číslo čtyři sta osmdesát tři z roku devadesát jedna sbírky o české televizi v platném znění dozorčí komise předkládá zprávu o své činnosti za období prvního čtvrtletí roku dva tisíce dvacet zpráva tvoří přílohu tohoto usnesení a posledním usnesení má číslo deka dvacet jednou mono třemi jméno dvaceti kterým doma dozorčí komise v souladu s článkem čtyři kontrolního řádu dozorčí komise rady české televize předkládá ke schválení plán kontrolní činnosti na období druhého čtvrtletí roku dva tisíce dvacet plán kontrolní činnosti tvoří přílohu tohoto usnesení tolik za dozorčí komisi děkuji za pozornost 
pane předsedo děkuji za vaše sdělení 
a otevírám diskuzi k tomuto bodu 
než případně nějaký dotaz bude položen já možná jenom k vysvětlení k tomu prvnímu bodu pan předseda dozorčí komise viní uvedl to vybraná ty vybrané žádosti o kontrolní činnost 
které v tuto chvíli dozorčí komise má vyžádané s termínem do dvacátého sedmého května dva tisíce dvacet zároveň pro nové kolegy chci doplnit čistě technicky ti kteří jsou v radě déle nejenomže tu praxi využívali ale několikrát jsme 
tu žádost doplňovaly kdokoliv zrady samozřejmě má možnost případě případě zájmu či potřeby tento seznam rozšířit o svůj požadavek který vznese jako kontrolní činnost nebo žádost na kontrolní činnost pro dozorčí komisi tolik jenom k vysvětlení těch těch žádosti které dozorčí komise v tuto chvíli vytipovala pokud není k těm bodům žádný dotaz či připomínka postupně tedy přednesu tři usnesení který z tech materiálu které pan předseda dozorčí komise přednesl vyplývají první tedy k tomu bodu ke kterému se se tu tedy v upřesnění krátce zmiňoval 
tedy k těm vybraným kontrolním činnostem rada bere na vědomí usnesení dozorčí komise číslo osmnáct nula tři dvacet kterým dozorčí komise prostřednictvím rady české televize žádá generálního ředitele o předložení zadávací dokumentace včetně formulářů se souhrnnou informací k výběrovým řízením kdo je pro toto usnesení 
nikdo se nezdržel nikdo nebyl proti teď už usnesení k těm jednotlivým proběhlém kontrolám rada bere na vědomí usnesení dozorčí komise devatenáct má tři dvacet přijaté formou per rollam dne osmnáctého pátý dva tisíce dvacet týkající se dokumentace k veřejné zakázce pod názvem mikro porty pro reportážní štáby kdo je pro toto usnesení 
kdo se zdržel 
kdo tak učinil 
poslední respektive předposlední omlouvám se usnesení které se týká dozorčí komise rada schvaluje usnesení dozorčí komise číslo dvacet dva tři dvacet přijaté formou per rollam na základě 
zákona osm odstavec devět zákona číslo čtyři sta osmdesát tři devatenáct set devadesát jedna sbírky o české televizi platném znění zprávu dozorčí komise o činnosti za období k za první čtvrtletí roku dva tisíce dvacet kdo je pro toto usnesení 
nikdo se nezdržel nikdo nebyl proti 
rada schvaluje poslední usnesení dozorčí komise rada schvaluje v souladu s článkem čtyři kontrolního řádu dozorčí komise rady české televize plán kontrolní činnosti dozorčí komise na období druhého čtvrtletí roku dva tisíce dvacet kdo je pro toto usnesení 
nikdo se nezdržel nikdo nebyl proti 
následuje bod číslo šest již předem avizované zpráva o či tears rok dva tisíce devatenáct já bych tedy poprosil pana výkonného ředitele čt art tomáše motla aby se dostavil k stolku s mikrofonem 
a zároveň předal slovo kolegovi romanovi bradáčová který je zpravodajem k této zprávy určujete art 
tak já děkuji za slovo 
a plně na jsem se dosud příčinu osobní větu směrem k artu díky veřejné televizi to stanici award a tolik promluvil divák 
důvod je prostý a ta stanice svým programem a v podstatě beze zbytku alespoň podle mého názoru plní veřejnou službu a co víc diváci v podstatě velmi vysoko hodnotí i její kvalitu touze vyčíst celkem snadno z grafů přeložených ve zprávě ale nelze to stejně dobře vyčíst i z obyčejného povídání v mém případě třeba se studenty nebo některými 
umělce a vůbec lidmi kteří jakým způsobem ještě kultura zajímá 
v podstatě platí jednoduchá rovnice pokud si občan tuto službu najde tak jestli její úrovní nadmíru spokojen a to si myslím že fajn čtěte arci za relativně velmi krátkou dobu svého působení v éteru 
vybudovala velmi pevnou a co je důležité stabilní pozici neprochází žádným rolka s efektem to znamená nahoru a dolů je vidět že věci které se uvnitř její jsou dobře rozmyšlené v podstatě sedí směrem k k cílové skupině 
nemusíme na to nahlížet ale jenom z pohledu toho zmiňovaného zmiňovaného laického byť kultury nudného diváctva ale i z pohledu umělců samotných a myslím si že slovo respekt je zde celkem namístě pochopitelně vždycky se najde někdo na koho se v rámci toho programu nedostane a nebo a k tomu ještě chci vzít s posléze pár slov se 
to co se tam vysílá zdá být příliš jednoduché nebo naopak příliš složité 
a třeba při pen připomenout i fakt že čtete art a nemá v českých televizních trh adekvátního konkurenta to je ovšem logická věc taková ta představa že komerční stanice a vyšlou a budou vysílat přenosové vozy na snímání opery baletu a či klasické hudbě malinko scifi tento druh ekonomicky ne lukrativního ops součet art přesto přináší naplňuje tedy to jak já vnímám veřejnou službu a myslím si že kvalitně a paradoxně možná na tom je že nejsilnější tuzemský konkurent artu pochází ze stejné stáje 
a tedy 
a teď je tedy konečně na čase představit vám kolegové potažmo veřejnosti zprávu o určete a dcerou dva tisíce devatenáct pro mě osobně to konání veskrze příjemné a místy přímo radostné tak samotné správě pokusím se být věcný stručný to tímto hezky běží tak vas lekci zásadně zdržovat a já jsem když jsem tu zprávu dostal tak si měl tendenci posuzovat tak jak posuzují a práce studentů na čímž nechci pás zviditelní urazit ale je to takovej návyk na akademické půdě teda ono mi domácí univerzitě 
a s tou úhlu pohledu bych měl o naznačím několik připomínek ke 
zpráva uvedena obsáhlým vyčíslením všech možných náhledů sledovanosti čet art 
pokud se pak podíváte dále do správy myslím si že to je od osmé stránky výše pak se z mého úhlu pohledu speciálně u artu dostáváme k tomu podstatnému a to je právě téma kouzla této stanice tedy spokojenost originalita zaujetí tedy jinými slovy 
obsahem je art v českém prostředí jedinečný ale zdaleka to neznamená že je automaticky i dobrý ovšem ten program je dobrý a divácké hodnocení a v tomto směru je skutku vysoké začnu u kapitoly kterou bych si dovolil v rámci struktury přesadit sledovanosti a podporuje mě v tom i 
ta krásná věta ze strany osm kterou si dovolím citovat 
vzhledem k tomu že se pelikán čtěte art zaměřuje na zájmově vyhraněné divácké skupiny jsou pro něj více než výsledky sledovanosti podstatnější parametry kvalitativní což si myslím že je zásadní věc a 
zpráva 
na jinak a 
tak jak to je s diváckou spokojeností tak si myslím že se odvíjí hodnocení ne osobní hodnocení zprávy čtete a průměrný koeficient spokojenosti jsou oni stejně jako předloni drží na osm celých šest z deseti bodové škály takový výsledek je vskutku výbornou také meziroční stabilita kofein cit koeficientů mnohé naznačuje keter original zde respondenti odpovídali na otázku cituji pořad byl neobvyklý jiný než bych stejného žánru a odpovídají ano ne to je sice jasná a snad i relevantní otázka ale při pohledu na programové schéma artu lze jejich odpověď celkem snadno předvídat a odhadnout daleko průkaznější je kritérium zaujetí stejná otázka směrem k divákům zní pořad mne velmi zaujal zapůsobil na mne a opět ano ne procentech jak se v tomto směru čtěte a drží a na čele nejen ve srovnání s ostatními stanicemi české televize ale s přehledem poráží obecná tedy patrně průměrná čísla a komerčních konkurentů jak by tomu bylo v souboji s jazykovými stanicemi novy a primy to není z grafu patrné a já jsem žádná taková data nedohledal faktem je že jsem příliš nepátral 
myslím si že to obecné zhodnocení je celkem postačující výzkum těchto kritérií si ale dělá česká televize sama v oddělení denního kontinuálního výzkumu spokojenosti a v té souvislosti a už jsem požádal i minulosti pana ředitele koláře že bych se rád seznámil s metodikou výzkumu blíže 
ovšem to nic nemění na tom že obsah vysílaný čet art je nejen jedinečný ale i kvalitní už jsem říkal toliko názor těch které pan ředitel tomáš motl z jeho miniaturním týmem a svým programem a a formou jsou určitě oslovil 
on teď jenom opravdu jen pár slov ke sledovanosti vzhledem k programovému zaměření a zmíněna jedinečnosti kontinentu je sledován blížící se šeru jednomu procentu velmi slušná a co je důležité sledovanost je stabilní opět důležité předloňský pokles způsobený patrně technologickými přechody byl zastaven a loni diváků opět přibylo a to téměř na úroveň dva tisíce sedmnáct všechno je vidět na těch grafech ve zprávě porovnání s některými kulturními stanicemi taková ta veliká tabulka v evropě může ale maličko kulhat web mého proto jenom jako informativní a orientační snad možná i malinko pisoárové a profil typického diváka je naopak velmi zajímavý a možná až překvapivé pro mě tady byl program totiž dokáže oslovit nejen asi spíše očekávanou skupinu s vyšším vzděláním ale i skupinu se základním a učňovské vzdělání ti tvoří dokonce aspoň podle zprávy jednu třetinu diváků a tu a to je výborné vysvědčení pro ty kteří program staň se skládají je vidět že si čtete art nehraje na stanici elitářské a to si myslím že skvělá zpráva zajímavé tedy z hlediska veřejné služby kritérium sledovanosti v menších obcích pokud se podíváte na ten graf který odráží sledovanost podle velikosti místa bydliště myslím že tu strana pět pak můžete vidět nárůst vše ve všech kategorií zvláště bych ocenil výsledky z obcí po dvacet tisíc obyvatel kde mnohdy to může být k té v uvozovkách prosím vyšší kultuře je daleko 
poslední co bych v rámci statistických dat rad na co bych rád upozornil tabulka straně jedenáct tedy pořady s nejvyšší průměrnou spokojeností pokud máte tu zprávu sebe fakt to stojí se na toku za to kouknout protože a najednou uvidíte 
obrovskou tematickou pestrost divadlo koncerty seriály malíři tok šou novinky archiv případně vkusná kombinace archivů s nějakým s nějakou novou úpravu a opět znak stability tentokrát programové snad tam chybí jen film mimochodem s tradiční festivalové nabídky filmu loni za sledovanosti budoval které pokud se nemýlím nejvýše otesánek pana režiséra švankmajera což mě překvapilo ale vidět či kvalita je prostě nadčasová mimochodem tady vidím i patrně největší střet s čtětedva což je pochopitelně téma na delší a patrně i jinou diskuzi 
programový záběr žánrový či obsahový čtěte art je skutečně široký je vidět v tabulce asi nemá cenu tedy jako předčítat co všechno dokázal stanice za rok divákům nabídnout si lze přečíst v souvislostech na několika desítkách stran té zprávy je to všem seznam úctyhodný především proto že nebýt čtěte art pak by se asi ve velké většině mnohdy minoritní pořady na obrazovce vůbec nikdy neobjevily chtěl bych se zmínit o dvou aspektech této pestré až před pestré mozaiky a první je čistě radostný pohled jde o a české televizní premiéry pozadu a z archivu zahraničních televizí a no možná si řeknete že to je běžná akvizice ale skutečnost tak uplne je má úplně není tyto pořady se totiž bytostně týkají českého prostředí chtěl bych tady připomenout jeden z těchto pozadu a to byl recital karla kryla z roku devatenáct set šedesát devět pokud jste to viděli tak asi víte o čem mluvím protože na mě teda ta věc velmi zapůsobila a aby nám vyrobili to vyraba vyrobila to norská televize a ten pořad přičiněním české televize patrně asi akvizice je 
vlastně nejenže ho diváci mohli vidět po padesáti letech od vzniku tady na našem území ale dneska je ten pořad už majetkem české televize a takových pořad příkladů podobných pozaduje několik druhý aspekt který prosím berte jako hodně subjektivní divácký pohled 
možná povzdech je určitá generační omezenost moderátorů tok šou a týdeníků publicistické pořady jsou veskrze kvalitní v podstatě nemám připomínek ani ke kvalitě těch samotných moderátorů ale rád bych snad viděl i pohled některých mladších ročníků jak jsem já sám a tech moderátorů a je vidět že 
to jde protože axonů moderuje saša michael ligy dělá to myslím velmi zdatně a poutavě chápu že to není úplně jednoduchá záležitost ale a dovolil jsem si tento povzdech pana ředitele a 
když jsme u publicistiky je dobře že se oproti těm minulým letům dokonce bych řekl dávný hmatů a povedlo 
z programu české televize teď prosím obecně nejen cd a tu vyčistit různé takové podobné kulturní magazíny které jednak přinášely podobné informace a které si v mnohém konkurovaly já mám pocit že to vyčištění tou prostoru a jejich koncentrace na čtěte art svědčí o tom že jednak je to dobře promyšlený a druhak že ty pořady jsou současnosti dobře vyprofilované to neznamená že by pochopitelně se s nimi znova říkám týká se to publicistiky především nemělo dále pracovat 
tak 
tady mám napsáno osobní poznámka tak další z mých osobních poznámek složitých dobách relativně velmi nedávných mi chyběly události v kultuře 
chápu situaci je mi to úplně jasný to není žádná kritika je to jenom taková s tím 
můj pohled na události v kultuře já mám rád a celkem je pravidelně vyhledávám upsat pozadu se podle mého pohybuje elegantně na pomezí zpravodajství a jakéhosi znova říkám pro mě osobní poznámka kulturního bedekru znamená dozvídám se tam co by stálo za to třeba vidět živě a to si myslím že taky role veřejné televize více vidět že tvůrci relace jsou nejen řemeslně zdatní a v podstatě vědí o čem mluví ale navíc že je to i baví kéž by se totéž dalo říci o veškerém redaktor stvu editor stůl a moderátor stvu české televize a a závěrečných stranách zprávy vidět že stanice čtěte a dokáže pohotově uchopit nejen témata očekávaná nějaké eventy nebo výročí ale dokáže i pružně reagovat na to co přináší doba viz třeba dubnový koncert pro katedrálu který měl benefiční podpořit a rekonstrukci pařížské katedrály notre dam a stanice drží i zákonný procentní regionální podíl ve vysílání což je požadavek skutků vrtkavý kde se mnohdy jaksi nabízí evo celkem celkem snadné obcházení ani to se ale při pohledu na programové schéma za loňský rok na artu 
patrně neděje normálně bych uvítal kdyby 
součástí zprávy a zase struktura se stala i stručná kapitola s informacemi o rozpočtu výrobě a organizaci stanice já vím že tyto informace lze dohledat jinak že ten úzus je tady trošičku jiný přesto si ale myslím že v rámci dosažení maximální komplexnosti a přehlednosti zprávy takové krátké shrnutí prospěl tak druhá a citace stránka třicet osm hned to najdu 
už to mám možno 
mince 
letounu v roce dva tisíce devatenácti rozvíjel kulturní kanál vše čím se již od začátku své existence profilová teď to příjde nabízel vyvážený mix informací zážitků podnětů již na první pohled a na prvním místě stálo vždy kvalita kvalita to je samozřejmě věc velice bych řekl 
diskuzi protože asi 
jsme tady tak by jsme se na některých věcech dohodli na který věcech by jsme se dohodli a chtělo by se říci díky bohu 
a 
na slovíčko skutečně přátelé můžeme mít odlišný pod stejně jakou mají diváci přesto se ale troufám tvrdit že čtěte art je kvalitní stanicí která říkám to snad a pevně doufám dneska naposledy zcela naplňuje pojem veřejná mediální služba a občas tedy zaznívá dokonce nebo zaznívalo i půst radních slova o jakési kruhové obraně já si myslím že 
to není úplně vhodné o tom o tom mluvit toto označení byť by byť je často bagatelizovat ne nelze odbourat slovy 
se tu zkratka zkresluje fakta fakta jsou pro mě obecně 
číslo hole čísla reálná relevantní srovnatelná 
tak a úplný závěr chtěl bych poděkovat panu řediteli tomáši motlová kterými navíc věnoval čas když jsem se ptal a umi velmi trpělivě a velice široce odpovídal na mém mnohdy snad je naivní dotazy tak a hned dva další dotazy pokud tedy můžu bych si dovolil přidat 
já jsem se chtěl zeptat pane řediteli to co jsem v té zprávě nenašel a zase je to možné že prostě ten zvyk je tady jiný nicméně se ptam jak ji jen artu podíl původní tvorby archivů zahraniční akvizice za ten loňský rok tam tohle informace mi tam chybělo a jestli můžu ještě jednu otázku 
diváckou 
motivovaný můj diváckou zvědavostí luni art přinesl seriál o národním divadle jsem si velice záslužný protože jednak to bylo dobře udělaný druhá věc nikdo jiný by to v týhle zemi neudělá 
chystáte něco podobného s odkazem na bílou za výjimečnou minulost české kultury jakou 
tak já za prve děkuji děkuji romanovi bradáčová za velmi erudovaný 
zpravodajských výkon který v této zprávě odvedl a první otázky pana pana ředitele padly tak asi než otevřu diskuzi tak poprosím pana ředitele aby na ně odpověděla budeme pokračovat následně v diskuzi ke zprávě o či heart rock dva tisíce devatenáct vážená rado dobrý den pane radní děkuji děkuji za za ty dotazy my když jsme a odpovědný nejít na ten prvním když jsme před těmi sedminu vlastním v osmi lety připravili čtěte art tak jsme řekli ne na začátku několik zásadních pilířů a tím je jedním z prvních bylo že chceme docílit jakéhosi vyváženého mixu právě archivní tvorby akvizice a domácí tvorby je to vlastně poměrně pochopitelná věc protože ten kontech který tento vlastně mix může dát televiznímu divákovi podle mě strašně důležitý protože může ukázat které věci vlastně vznikají jak u nás tak ve světě a zároveň a říkal jsem tu už několikrát můžeme díky archivu české televize vytáhnout na světlo pořady které nebýt artu tak by v podstatě nikdo už že nikdy neviděl ale co je důležité můžeme ještě s těmito vlastně třemi prvky pracovat a díky artu je můžeme dávat do nějakých větších celků kombinovat je dávat jim nějaký logický tvar a to si myslím že je vlastně jedna z přednostních televizí a vlastně možná radši než vyvážený kontext mám radši slovo přirozený kontext aby ty věci prostě spolu fungovaly a vlastně jak jste sám správně zmínil tak mi třeba i stavu archivní tvorbou můžeme i pracovat poměrně kreativně nejenom kupovat věci ze zahraničí ale třeba se nám podařilo nově nalezený šestý díl písně pro doufat třetího který se zachoval jen v obraze tak ho v podstatě zrekonstruovat i zvukově kdy paní janžurová sama sebe namlouvala po vlastní šedesáti nebo kolika letech a to jsou vlastně věci které nám dal dělají radost někdy se stane dokonce že i z nouze se může stát ctnost protože teď pražské jaro myslím že se to stalo poprvé po nevím padesáti šedesáti letech kdy česká televize nevysílala úvodní koncert mé vlasti protože se zkrátka neuskutečnil ale vlastně my jsme to vyřešili tak že jsme na v podstatě sáhli do archivu a udělali jsme takovou unikátní procházku historií vlastně pražských jar kdy každou tu jednu ze šesti vět hrají jiný orchestr a vlastně se tam objevily od černobílého záznamu karla a četla až po 
jména jako je norman kubelík 
bělohlávek pešek až po až po vlastně taky výjimečný koncert před třemi lety kdy vídeňské filharmoniky tady dirigoval daniel barenboim a to si myslím že je právě třeba jedna z cest kdy můžeme s tímto archivem poměrně luxusně pracovat proto vlastně když odpovím na ten poměr tak on bývá víceméně vždycky stejný se tam nějakým způsobem pohybuje nahoru dolu loni to bylo tak že té akvizičních pořadu bylo čtyřicet pět procent ti domácí původní tvorby jež je padesát pět procent a v té domácí tvorby tvoří archiv a úplně nová tvorba zhruba polovinu ale jak říkám ta čísla pro mě ani nejsou tak tak důležitá a nejsou ani cílem a smyslem ale jsou víceméně vlastně důsledkem našeho skládání programu který z mého pohledu by měl dávat smysl a kontext především pro televizního diváka 
tento druhý dotaz národní divadlo jako byl to poměrně unikátní projekt to máte pravdu já jsem velmi rád že vzniknou já jsem byl mimochodem velmi překvapen když ten námět přišel tak jsem měl tendenci ne ho odmítnout ale říkal jsem si to je nesmysl přece tady musí být o národním divadle historii jako desítky pořadů a pak jsem ke svému přes překvapení zjistil že to tak vůbec není a vlastně tvůrci si v podstatě dali před sebe poměrně náročný úkol který si troufám tvrdit splnili protože byli zavaleni stovkami nejrůznějších archivních materiálů výpovědí nejrůznějších dobových věcí fotografií a tak dál a tak dál a to vlastně museli spojit do nějakého celku ve kterém historie národní divadla byla zároveň historií i vzniku československa nebo vůbec vlastní historie tohoto národa a to se myslím že se jim velmi podařila já to říkám proto že nasadili laťku poměrně hodně vysoko takže samozřejmě takových velkých seriálových opusů česká televize bude bude bude vlastně neříkám že těžce a složitě ale ale není to jednoduché protože tohle byl skutečně jako výjimečný projekt mimochodem loni nebyl jediný protože jsme podobným způsobem zmapovali historii českého loutkářství což je taky poměrně taky významný fenomén protože tam mimochodem jedno z nehmotné dědictví o dneska ale když se ptáte na té na budoucí projekty tak já osobně se například hodně slibují dive výroby a těším se na to na historii českého sklářství což je vlastně věc která má také obrovský zvuk ve světě a bude bude mapovat opravdu počátky sklářství kdy díky potřebě 
vlastně toho toho o toho uhlí a k výrobě nebo koksu k výrobě k výrobě k výrobě skla tak vlastně tady v podstatě vymizely vlastně v u nás u nás v českých zemích lesy až po podstatě nejmodernější skleník dizajn čili to bude velký velký projekt na který se teda osobně velmi těším a myslím si že ještě jeden bych možná zmínil a to je o historii televizního vysílání to bude dvanáct hodinových dílů a to buď ten bude mapovat stejně podobně jako to bylo to národní divadlo na vlastní určitou souvislost mezi mezi televizí mezi televizí a tím co se děje ve společnosti a bude a zmapuje podstatě televizní historii o těch prvních pokusů přes fenomén šedesátých let normalizační zábavu propagandu přechodu do svobody vzniku soukromých televizí a to si myslím že bude jako unikátní projekt který bude mít nejenom v sobě sdělnost díky tvůrcům ale i informaci a troufám si říct i určitý určitou badatelskou funkci protože vlastně se tam objeví spousta archivů souvislosti kontextu které vlastně dodnes nebyly nikde zaznamenána já třeba i vlastně jeden z hlavních tvůrců což je jeden z největších mediálních expertů u nás milan kruml který nad tím dohlíží tak si myslím že tomu dodá punc zajímavosti i kvality já osobně se třeba těším na jeden projekt který se jmenuje písní českých básníků který zmapuje a vlastně českou poezii způsobem který mě se osobně moc líbí a který vlastně tak je jedním z takových jako 
důležitých věcí které může či ardila tato je spojování žánrů a s určitou k určitým kros eurem kdy jména jako je psaní nezval gellner hrabě v halas a tak dál vlastně představíme skrz poezii zpívanou to znamená přes zpěváky kteří jejich jich básničky zpívají a mnohdy ty písničky známe a vůbec netušíme že ji napsal nějaký textař ale ale že mají prapůvod vlastně vlastně v té vté v té 
podobě poezie takže na to se osobně moc těším a myslím si že to je přesně ten způsob kdy můžeme vlastně i lidem a třeba i mladým lidem dávat dávat určitou inspiraci a do do do docílit toho že se začnou zajímat o poezii i s jiným způsobem než se to třeba dozvídají ve školách ale na druhou stranu bych zase nerad nasazoval třeba tyhle ty velké projekty těm menším protože tak já to nevnímám či když se vedle sebe postavíte i ty třeba ty solitéry a jména která vlastně zaznamenáváme postupně osobností ať žijících jako je třeba ve výrobě ladislav lábus jeden z největších našich současných architektů terezy podařilo ve primabaleríny která končí jiřího pelcla což je což je skvělý dizajne nebo pavla černocha hudebního byla operního pěvce který je možná známější ve světě než u nás nebo z těch star nebo z těch nežijících třeba máme ve výrobě portrét nebo vůbec život život a bohuslava martinů nebo leoše janáčka tak to je vlastně věc kdy já vlastně vnímám jako takovou jako u sérii možná nepravidelnou ale která určitě jako si myslím že v zásadě dělá dělá z či unikátní projekt díky bohu za to 
tak 
jestliže mu možná možná ještě navážu protože tady padlo vlastně v té diskuzi dotaz na tu kampaň česká tleská v podstatě ten hlavní důvod je celkem logické protože kultura teď za ty dva měsíce dostala poměrně hodně zabrat a vlastně i když jsme všichni byli svědky nejrůznějších přímých přenosů nejrůznějších streamu a podobně tak každému asi bylo jasné že se jedná o poměrně normální stav protože dělat kulturu v době omezení a hrát hudbu v hruškách nemožnost se potkávat dívat se v galerii skrze nějaké kamery je opravdu věc když ne nemožná tak určitě nepřirozená a my jsme se vlastně rozhodli respektive je přesně teď je ten čas kdy se diváci kdy se pořadatelé kdy se i fanoušci posluchači a samotní umělci těší do určitého návratu do normálu a my jim v tom chceme pomoct my chceme organizátorům v podstatě nebo respektive divákům dát informaci o tom že kultura se začíná zvedat chceme pomoct organizátorům informovat o jejich akcích a v podstatě ukázat a to si myslím že asi to nejpodstatnější že kultura není jenom o nějakých jako velkých akcích nařízených bůhví odkud ale že vzniká samovolně odspodu a že vlastně se probouzí v podstatě ve všech regionech ve ve všech částech české republiky a to si myslím že strašně důležité vlastně prakticky to bude probíhat tak že organizátoři kteří pořádají nejrůznější akce a to můžou být opravdu akce od festivalů přes jednorázové literární čtení divadelní představení koncerty a tak dál a kteří pořádají od poloviny června dál v letních měsících tak najdou na těch stránkách česká tleská spike ceská tleská cézet jednoduchý formulář který vyplní dají tam základní informace osoby o těch akcích zabere jim to pár minut a potom budou čekat jestli je vlastně odborná porota vybere 
a pokud je vybere tak mi oslovíme zpátky aby natočili prostřednictvím aplikace i reportér včetně návodu protože ne každý to může ovládat ale je to velmi jednoduché aby natočil takovou velmi jednoduchou pozvánku na svoji akce a kolegové tady vyrobí jednoduché spoty které se pak objeví v televizním vysílání napříč všemi programy a my jsme schopní vlastně tímhle způsobem a podle zájmu teda těch pořadatelů a ten předpokládám a věřím že bude k jak teď jak se ukazuje těch ty dva dny by to běží tak jsme schopní vlastně takhle informovat až o šesti akcích týdně takže se na to těším chceme tím symbolicky samozřejmě zatleskat protože se to i tak jmenuje jak těm organizátorům a tak tak je pozval diváky na reakce a tím pádem i vlastně ocení diváky protože si myslím že vlastně typ ti teď budou nejdůležitější proto aby se kultura postavila na nohy a budou budou podstatný 
děkuji tak dan dan toho děkuji za informaci dotazů úplně hloupý ale spíš konstatování předpokládám že to bude zadarmo pro pořadatele samozřejmě 
děkuji za za tu odpověď připojuji se hodnocení k vysokému hodnocení úrovně já už tu jsme jich už je to tradiční tak jako i tentokrát tleskám já české televize respektive čtěte a bezvadný díky 
tak můžu já využít tak řeknu velmi krátce mám jednu technickou technickou připomínku ta se týkala poznámky kterou říkal roman bradáč bych nechtěl aby zapadla já musím říct že sám o ní přemýšlím a v mnoha různých zprávách jsme se k tomuto bodu dostali mi čas a to myslím tu poznámku která se týkala těch nějakých stručný camery k rozpočtovým záležitostem a číselným jo my jsme my jsme vždy postupovali tak a trošku nás k tomu vede i ta praxe těch dvou výročních zpráv kdy je tedy výroční zpráva o činnosti výroční zpráva o hospodaření sa mi to ovšem kritizujeme i ve vztahu k poslanecké sněmovně že by bylo ideální míti jednu a míti přehled o ně činnosti versus náklady já pane řediteli bych se přimlouval za to aby ty zprávy byly doplněný ale velmi stručným asi tady v tom případě protože podrobný podrobný záležitosti máme ať už v plnění rozpočtu ať už v rozpočtu ať už ve výročních zprávách nebo na všech pracovních jednání které k rozpočtovým záležitostem vedeme ale myslím si že by do těch zpráv patřil základní přehled to znamená základní náklady na ten daný kanál poměr samozřejmě případně k ostatním a trendy ke kterým bude docházet v době kdy je předpoklad že bude muset česká televize nadále pokračovat v některých úsporných opatření takže si myslím že v tomto období by to bylo velmi důležitý a přimlouval bych se za to aby jsme se shodli jako rada pokud nebude mi nikdo proti že u těch zpráv které reflektují jednotlivé jednotlivé kanály protože u zpráv typu typu zpráva o technice je to již samozřejmostí kdy kdy výčet jednotlivých technických či a investičních kroků je doprovázen jeho vyčíslení tak aby u těch zpráv který který popisuje jednotlivé kanály byla stručná kapitola která popíše tu ekonomickou část že pokud se na tom že takhle takhle neformálně domluvit tak to jsem to jsem rád romanovi za ten postřeh děkuji a beru tak že do této chvíle ty zprávy o toto budou doplňovány a mám jeden jeden asi obecnější dotaz na pana ředitele my jsme dopoledne zmiňovali také často když se bavíme o kanálu čt sport kdy dochází k překrytí těch velkých sportovních akcí jakým způsobem se s tím vypořádají ať už v rámci internetového vysílání nebo nějakého hostování které provádí na kanálu či terva tak se chci zeptat tě nejsem tak častým divákem čtěte art jaká praxe je případě kanálu čtěte a to znamená když se a možná v tom podzimním schématu předpokládám že bude podobná praxe jako u sportu jakkoliv to srovnání asi pokulhává že některé je velké akce jsou přesouvány na podzim akumulace bude těch akcí poměrně poměrně velká oproti standardnímu roku tak jak v těchto situacích uvažujete že budete s těmi vrcholnými akcemi nakládat to znamená které případně budou odvysílány nártu které na internetu a zda je možno stejně tak jak postupuje sport že některé ty vrcholné akce by byly vysílány na kanálu případně či třeba 
děkuji za tuto otázku ono vlastně to ukáže až až až praxe protože mi vlastně tečku v tuhletu chvíli jsme vyhlásili vůči vývoji a vůči producentům takzvanou uzávěrku na druhé pololetí ve kterém v podstatě začneme dávat dohromady veškeré akce ony kočku pro malinko problém že ne všichni organizátoři a myslím si že jich většina ještě nevědí úplně přesně kdy a jak budou ty akce vlastně organizovat v kterých termínech a podobně mi pochopitelně pokud to budou akce kde víceméně měl byly přesunuty třeba z toho jara ať už se to týká magnesie litery nebo třeba 
dvořákova praha před přesouvá na nebyla ale bylo při super byly přesunuty některé koncerty a podobně tak my se snažíme s těmi organizátory a víme o tom že bychom dělali přímé přenosy tak se snažíme s nimi s nimi domluvit tak aby se vlastně tyto akce nepřekrývaly a nekryjí protože stejně jejich první dotaz je nakolik je volná technika nakolik je možnost je na jednotlivé věci vysílat v české televizi takže například termín magnesie litery jsme velmi pečlivě koordinoval jak s organizátory tak s národním divadlem čili tam ten ta věc nehrozí u těch věcí pokud by byly neurčený pro přímý přenos tak tam je to v zásadě opravdu jenom otázka techniky protože spousta koncertů mi vlastně nabereme a natočíme tak abychom je mohli potom ze záznamu odvysílat s nějakým časovým odstupem a samozřejmě potom budou akce které logicky s logy z logiky věci třeba budeme přesouvat třeba jenom na internet ale v tuhle chvíli ne nejsem nejsem schopen říct jestli jich bude hodně nebo v jednotkách nebo žádný ale myslím si že pokud bude nějaký nějaká věc která bude bude jak by řekl hodně kolidovat třeba zničím cena artu tak pochopitelně se může na na dvojice objevit ale my se snažíme i v rámci jednotlivých kanálů už předem v podstatě se těmto jakou vozovka vlastně konkurenčním věcem vyvarovat aby ty věci se vysílaly nevysílala separátně a paralelně 
děkuji jirka kratochvíla 
můžu se zeptat jak to vypadá se smetanovou litomyšlí smetanova litomyšl ta vlastně byla v podobné situaci jako pražské jaro i když na to možná bude trošku líp přece jenom na přelomu června a července a června a července už ta opatření asi nebudou tak přísné jako to mělo nebo má pražské jaro nicméně smetanovy litomyšle se rozhodla a svým způsobem také udělala určitým způsobem z nouze ctnost kdy nebudou probíhat jednotlivá vystoupení v tam uprostřed toho obrovského prostoru nebo některé budou ale třeba zmínit diváky ale oni se vlastně využili možnosti méně diváků a budou pořádat jednotlivé akce akce v prostorách zámku takže oni otevřou v podstatě zámek divákům a já a tam bude samozřejmě i logicky méně lidí ale my v každém případě chystáme s smetanovy litomyšle tak jako každý rok přímý přenos z toho úvodního koncertu který ale bude v té menší menší podobě nebude v té v té na kterou jsme zvyklí ale to je věc vlastně kterou které od donutila ho organizátory situace která tady je děkuji 
tak rené kin 
děkuji já si dovolím několik poznámek a jednu otázku na pana motla co prvé 
děkuji panu kolegu bradáčová vyznění to hodnocení ho protože je to dáno tím že kanál určete art je i mým oblíbeným v podstatě kanálem české televize 
já obvykle nechci mi příliš poznámek které se týkají sledovanosti jednotlivých kanálů 
tady si dovolím udělat výjimku protože když 
to zpráva hovoří o tom že v loňském roce ten podíl ten série v podstatě téměř jedno procento na televizním trhu tak 
já to pokládám za velmi 
pozitivní číslo bytu konečném důsledku tak úplně nevypadá pochopitelně 
rád bych zmínil dvě souvislosti proč to říkám za prvé musíme si uvědomit na co se někdy zapomíná že čtěte art v tom módu vlastně jak funguje na stejném kanále dětský kanál a defakto vysílá až od dvacáté hodiny tak má pro ty čísla sledovanosti k dispozici pouze vlastně ten televizní prajem jen klasicky po osmé večer což je logické že 
tam drtivá většina diváků upřednostňujete mainstreamovou nabídku v podstatě komerčních televizí ných kanálu 
to zpráva obsahuje tabulku která uvádí sledovanosti obdobných projektů jiných veřejnoprávních televizí evropských kde je ten rozdíl že většina z nich teda v podstatě fungují jako plnoformátové kanály teda s celodenním vysíláním což případě což právě u těch u toho artového tématu tou klasickou kulturního kanálu jim umožňuje přece jenom získat o něco větší podíl na sledovanosti to je první poznámka za mě na to se trošku jako zapomíná a já 
poměrně mám ve zvyku 
postavy to do nějakého kontextu 
podobným projektem televize trošku srovnatelné svou historii jako je česká televize a v tomto případě je to kulturní kanál polské veřejnoprávní televize v aute kultura který pokud se nemýlím funguje o něco déle než čtěte art to znamená je více etablovaný a přesto všechno 
ty čísla to sledoval pouze poloviční ve srovnání s čtěte art jo a když říkám že je to srovnatelná televize mám na mysli nějaký historický kontext a tak dále což je 
zase podle mě mírný důkaz defakto úspěchu u diváků pokud to tak můžeme brát v případě 
kanálu čtěte art druhou poznámku kterou bych chtěl učinit je ta že se není to poprvé se obvykle přimlouvám vidím tedy pana šéfa komunikace koláře ale to jen taková poznámka na okraj byl bych rád by česká televize vždycky trochu více myslela v rámci promo už jen svých programů na některé vybrané vybrané 
pořady které jsou uváděny na na artu já nechci říct že se tak neděje naopak v podstatě je zjevné že art má svou komunikační linku nastavenou strategie celkem zřejmá myslím si že u příležitosti určitých výjimečných 
programů jako jsou některé konkrétní koncerty divadelní představení a podobně tak berte to jenom jako přímluvu jestli by v pro muž promo už nešlo ještě posílit něco a třetí poznámku kterou mám mě trošku ve zprávě chyby a chtěl bych pana motla do budoucna požádat na neobsahuje defakto údaje o odloženém vysílání znamená jaké sledovanost řady pořadů které jsou nártu uváděny tom i vysílání já to říkám čistě z vlastní zkušenosti protože sám asi větší procento těch pořadů které mě zajímají nártu vlastně sleduju timhle s tím způsobem tak by do budoucna poprosil jestli by aspoň základní ukazatele o sledovanosti doplňkově nemohla zpráva obsahovat a taky v té souvislosti bych položil datlí ten jeden můj konkrétní dotaz 
jestli by nám pán moří 
této formy je v podstatě odloženo vysílání pár slov 
samozřejmě jsem si všiml že ne všechny ty pořady nebo asi česká televize nemá práva úplně úplně na všechny záležitosti které na artu můžeme shlédnout 
myslím si že v případě takových těch koncertů specielních už i evropských jako by to bylo mnohdy zajímavé v podstatě protože jestliže to běží ve večerních hodinách jak jsem říkal v klasickém prahy si umím představit že řada řada diváků by využila následně tu možnost a jenom nějak ne složitě se tělo pana motla poprosit jestli by nám to je tu problematiku trošku ne okomentovala jestli v tom vlastně se dá vůbec nějaká strategie určit nebo je to případ od případu děkuji 
tak co se týče vlastně odložené sledovanosti zase záleží na tom jakou máte na mysli jestli máte na mysli vlastně sledovanost že třeba přijdete k televizi po třech dnech a tam se díváte na něco co vám třeba ten provádět nabízí anebo jestli myslíte vlastní že se na to podíváte třeba na tom i vysílání protože u to i vysílání je samozřejmě problém že záleží na tom jak je postavená smlouva a na tom jak je ochoten ten kdo ten pořad prodává teď mluvím akviziční věcech dát zpráva na inter tam je vlastně mnoho možností od od takových těch striktní že nedá práva vůbec až po to že je dá po dobu platnosti licence nebo někde je tam platnost třeba jeden týden ale je to velmi individuální a měl vlastně často souvisí jednak s nějakou politikou těch kdo prodává a často i s cenou protože někdy se stane že vlastně jenom to že to dáte třeba na internet vám natolik prodraží ten tu věc že je potom opravdu otázka zdali ji vlastně kupovat i na internet nebo ne ne u těch česko televizní věcí tam také záleží na tom jak je po domluvená smlouva já můžu říct třeba několik příkladů že když mi natočíme koncert a tam stačí měla aby jeden zpěvák ze čtyř třetí části koncertu kdy vystupují nedal souhlas k tomu internetovému vysílání tak v podstatě mi ten koncert do internetového na ivysílání dát nemůžeme takže je to opravdu případ od případu každopádně ta ani s odložená nebo respektive táta to ivysílání nebo sledovanost ne televizní je u některých pořadů významná u některých mínila to většinou souvisí s tou absolutní sledovanosti čím nejsledovanější pořad televize tím většinou má i větší sledovanost na tom na tom na tom internetu ale není to úplně samozřejmě pravidlo jako striktní protože nejvíc co co co co nám výzkum ukazuje jsou významná jména slavná jména to znamená jakmile se tam objeví někdo kdo je významným slavným proslulým umělcem tak ta sledovanost samozřejmě stoupá a ještě to stoupá v jedné kategorii nebo respektive ve dvou pokud je to zaměřeno třeba na mladší publikum hudební pořad teď měl myslím klasickou hudbu ale spíš nějakou rockovou tak tam ta tendence se dívat přes internet je samozřejmě větší a poslední kategorií je i otázka některých sérií a seriálů protože v okamžiku kdy se díváte vždycky na nějakou věc v televizi a z nějakého důvodu třeba třetí čtvrtý díl nevidíte tak pochopitelně tam je ta tendence se dívat na nato nato i jinak než než v televizi tím že prostě nechcete o ten konkrétní díl přijít 
tak pokud 
roman bradáč chce doplnit se omlouvám se zdržují nicméně mě napadla ještě jedna poznámka s tím co pan ředitel říká o to je vlastně vyhledávání artu a na autu pokud si zahájíte vyhledávání na útlum zjistíte že téměř nemůžete najít protože je schovaný pod béčkem tedy jestli by se nedalo nějakým způsobem z autu 
nevím jestli to vůbec možné vyjednávat o tom aby ty diváci mohli art najít daleko snáze deku 
samozřejmě to jsou věci které nás jako vlastně můžu mu trápí v každém případě já to mám osobní zkušenosti protože vím že jedna blízká příbuzná mi poté co si koupila jeden jedno kabelovou televizi volal že tam prostě art není a on byl schován mezi dětskými kanály ale to samozřejmě asi není otázka na mě jako na na na program který ho dávat dohromady 
děkuji za odpověď a nepožadoval jsem ji odvahu bylo jenom taková formace 
generální ředitel ještě chce doplnit 
děkuji za tu připomínku nechám to prověřit naše techniky 
je to poprvé co tu připomínku slyším ale to protože nepoužívám víte 
nechám nechám to prověřit co se s co se s tím děje myslím si že v rámci v rámci pegy to znamená elektronického prutů to průvodce art vždycky je tak jak vyhledáváte ale je pravda že možná z hlediska potom vyhledávání jenom po kanálech takže se tam objevil objevuje pouze ve chvíli kdy vysílá říká to nechám zjistit jestli se s tím dá něco udělat nebo ne 
tak děkuji pokud čtu co chvíli už není žádné doplní žádné otázka na pana ředitele kanálu čt art motla tak mu tímto poděkuji poděkuji samozřejmě zpravodajové romanovi bradáčová a bez přestávky si myslím že dnešní radu můžeme můžeme dokončit 
nejprve tedy usneseních z či heart rada bere na vědomí materiál zpráva očistěte art za rok dva tisíce devatenáct a žádá generálního ředitele aby předložil aktualizaci materiálu v termínu do jednatřicátého března dva tisíce dvacet jedna 
já pouze doplňuje ses tady během té zprávy telefonicky domluvil s panem ředitelem fridrichem že zařadíme na podzim i správu až bude končit kanál čet tři 
a omlouvám se nedala jsem hlasovat o jejíž vyslovené usnesení ke kanálu čtěte art kdo je tedy pro toto usnesení 
nikdo se nezdržel nikdo není proti další bod stížnosti a podněty a nejprve děkuji všem který se na stížnostech a jejich vyřizování podíleli opakuji pro nové kolegy že seznam stížností je k dispozici my se snažíme ty stížnosti jak už jsem říkal minulá ať už podle podle kvalifikace jednotlivých kolegů k či podle prostě časových možností distribuovat i mezi ostatní členy rady takže pokud samozřejmě některá ze stížností která rada obdrží a které jsou k dispozici v tom seznamu který uveřejňujeme i v rámci našeho zápisu tak dejte dejte prosím vědět ať už na sekretariát nebo nebo mě 
pokud tedy není ke stížnostem které máte k dispozici v materiálech respektive k těm vyřízením žádná připomínka navrhuji usnesení v tomto bodě rada bere na vědomí informaci místopředsedy rady či jaroslava dědič o stavu řešení stížností a podnětů k dnešnímu dni kdo je pro toto usnesení 
nikdo se nezdržel nikdo nebyl proti než otevřu bod číslo osm různé respektive jeho otevírám ale než otevřu diskuzi v tomto bodě tak bych jenom do něj přispěl tím že my jsme minulou radu uzavírali také s písemným s písemným návrhem že bude prováděna respektive že budeme pokračovat ve volbě předsedy a místopředsedů rady české televize tě stále rada české televize nemá předsedu a nemá dva místopředsedy nicméně na pracovní jednání které jsme mimo jiné k této věci vedli jsme se domluvili na postupu takovém že a v tuto chvíli vyčkáme termínu pokud se nepletu dvacátého sedmého května kdy avizována do volba rady členů čssd té a bez ohledu tedy jak tato skutečnost dopadne tak během měsíce června respektive pravděpodobně na konci měsíce června a nejpozději v měsíci červenci by jsme tuto volbu tuto volbu provedli takto jenom pro upřesnění že tento bod jsme se domluvili takto takto posunout a z mé strany v boduje různé kromě samozřejmě obvyklé pozvánky na desáté jednání které proběhne oficiální desáté jednání které proběhne třetího šestý od třinácti hodin zde v této místnosti tak otevírám debatu pokud do bodu různé máte připomínky vážení kolegové vy pokud tomu tak není já vám děkuji za pozornost a těším se na příští rok nashledanou 

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rada-ceske-televize/zaznamy/220251000560009
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.