Snadné přidání nového datasetu

Jednání Rady České televize 221251000560001


ID jednání221251000560001
Jednání1. jednání Rady ČT v roce 2021
Datum jednání13.01.2021
Zápis
Projednávané materiály
Odkaz na audiohttps://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10000000064-jednani-rady-ceske-televize/221251000560001
Délka audio záznamu02:01:00
Přepis audio záznamu (vznikl díky velké pomoci od Ondřeje Klejcha z University of Edinburgh.)

Stačí kliknout na větu v textu a spustí se audiozáznam z daného místa. V Safari na OSX zlobí posun v souboru, doporučujeme Chrome
vážené dámy vážení pánové prosím členy rady aby zaujali své místo mohli jsme zahájit první jednání rady české televize vracet dva tisíce dvacet jedna 
takže zahajuji 
první jednání rady české televize v roce dva tisíce dvacet jedna 
z dnešního jednání jsou omluveni 
místopředseda pavel kysilka a radní jaroslav maxmilián kašparů 
na videokonferenci je přítomen radní luboš xaver veselý 
kývá že se slyšíme a všichni ostatní jsou přítomni osobně 
vážení kolegové vítám vás zde a vítám taky pana generálního ředitele české televize a a a další členy managementu a zaměstnanců 
z důvodu zvýšených bezpečnostních opatření a jsme stále v sobě kvůli narůstajícím počtu onemocnění kolegy kobi devatenáct je jednání rady a dnešního dne bez účasti veřejnosti jednání rady je možné poslouchat onlajn na webových stránkách české televize tak jako vždycky 
a prvním bodem programu je schválení programu dnešního jednání a já ho přečtu za prvé zahájení za druhé volba návrhové komise za třetí přijetí zpráv určení zpravodajů za čtvrté materiály z dozorčí komise za páté informace generálního ředitele za šesté informace o deváté dva a postupu digitalizace včetně té za sedmé oč informace o činnosti divize vývoje pořadů a programových formátů za první pololetí roku dva tisíce dvacet za osmé výroční zpráva o činnosti české televize v roce dva tisíce dvacet osnova za deváté stížnosti a podněty za desáté různé jedenácté závěr 
chcete někdo se přihlásit do diskuze 
a dávám tedy hlasovat o prvním usnesení letošního roku rada po projednání schvaluje program jednání v navrženém znění kdo je pro ať zvedne ruku 
kdo je proti 
kdo se zdržel hlasování 
usnesení bylo přijato 
prosím pana veselého do jste pro pane veselý ano 
volba návrhové komise a pro ověření zápisu 
navrhuji radní hanule polskou a radního vladimíra karmazín a a máte k tomu někdo připomínky 
a dávám tedy hlasovat o usnesení číslo dvě lomeno nula jedna lamino dvacet jedna rada volí návrhovou komisi ve složení radní hana lipovská a vladimír karmazín a pověřuje je ověřením tohoto zápisu kdo je pro ať zvedne ruku 
kdo je proti 
kdo se zdržel hlasování usnesení bylo přijato 
bod číslo tři přijetí zpráv a určení zpravodajů obdrželi jsme v souladu s naším plánem dva materiály první je materiál a zpráva o činnosti úseku aj ty provoz správa budov auto provozu v roce dva tisíce dvacet druhý je materiál informace o činnosti české televize v oblasti nových médiích za rok dva tisíce dvacet 
navrhuji aby zpravodajem prvního bodu byl pan vladimír karmazín zpravodaje druhého bodu byl pan tomáš samek a otevírám diskusi k tomuto bodu 
pokud se nikdo do diskuze nehlásí a dávám hlasovat o usnesení číslo nula tři lomeno nula jednalo jméno dvacet jedna rada obdržela materiál zpráva o činnosti úseku aj ty provoz a správa budov a autoprovoz v roce dva tisíce dvacet a pověřuje radního vladimíra karmazín na zpracování hodnotící zprávy k tomuto materiálu a předložením návrhu usnesení v této věci na jednání rady ne desátého února dva tisíce dvacet jedna kdo je pro ať zvedne ruku 
kdo je proti 
kdo se zdržel hlasování 
usnesení bylo přijato 
usnesení číslo nula čtyři lomeno nula jednalo jméno dvacet jedna rada obdržela materiál informace o činnosti té v oblasti nových médií za rok dva tisíce dvacet a pověřuje radního tomáše samka zpracováním hodnotící zprávy k tomuto materiálu a předložením návrhu usnesení v této věci na jednání rady desátého druhý dva tisíce dvacet jedna kdo je pro ať zvedne ruku 
kdo je proti 
kdo se zdržel hlasování 
konstatuji že usnesení bylo přijato 
a přecházíme bodu číslo čtyři dnešního jednání čím jsou materiály dozorčí komise tak na úvod hned předávám slovo předsedovi dozorčí komise panu michalu petr manovi a prosím aby nás seznámil či dobrý den komise dámy a pánové dozorčí komise se sešla na svém prvním zasedání roce dva tisíce dvacet jedna minulou středu šestého ledna a 
pro diskutovala následující body měli jsme setkání s 
externím auditorem české televize firmou i way která současně také provádí audit hospodaření takže měli jsme možnost se seznámit mezi rozsahem auditu účetní závěrky a hlavně s rozsahem auditu hospodaření a dostali jsme informace v tomto smyslu určitě bylo zajímavé a dozorčí komise navrhuje pravidelné setkávání s externím auditorem dvakrát ročně 
s tím že vždycky jedno z tech to setkání bude po ukončení auditu příslušného kalendářního roku a to druhé zhruba někdy v ve na sklonku toho roku který je předmětem auditu tak abychom věděli co auditor chystá jaksi jakým způsobem je připravena audit roční účetní závěrky že to byl první bod pak jsme 
zapracovali na tom úkolu který jsme dostali od rady to znamená měsíční reporting prošli jsme s managementem návrh měsíčního reportingu který je principielně založen na sledování vývoje hotovosti protože to jsou ty údaje které jsou nejrychleji k dispozici a jsou asi nejvhodnější na na ten běžný na běžnou kontrolu na měsíční bázi takže máme odsouhlasený co vlastní formát v kterém tyto informace budou poskytovány domluvili jsme se na tom že to nechame běžet první tři měsíce abychom si ověřili že ten formát skutečně stoprocentně vyhovuje případně bychom potom zkušebním provozu prvních třech měsíců navrhli nějaké změny ale shodli jsme se na tom že ten formát který byl navržen vedením je dostačující a měl by být přiměřený k k tomu účelu takže to byl další bod jednání pak jsme prošli zakázku hloubkové analýzy nákladů k 
celá komise byla informována o rozsahu zakázky a o tom jakým způsobem probíhá proces nebo bude probíhat proces výběru dodavatele dozorčí komise vyjádřila zájem se účastnit jak toho procesu výběru ale hlavně pak být zapojena do realizace zakázky samozřejmě v pozici pozorovatele realizace je v rukách vedení ale protože 
tato zakázka bude soustředěna na oblast která je prioritním zájmem dozorčí komise tak že 
by bylo velmi užitečné abychom měli možnost u té zakázky být přítomný 
no a posledním bodem který zač komise projednávala byl aktualizace jednacího řádu který byl schválen a diskutovali jsme návrh kontrolního řádu kit je stále pracujeme na na tomto návrhu který ještě je potřeba abychom projednali s managementem a případně zapracovali i další připomínky zrady takže která aktualizovaný návrh kontrolního řádu po po diskusi s vedením bude předložen radě k připomínkám a ke schválení 
že to je všechno činnosti kontrolní komise a děkuji panu předsedovi michalu petr manovi a otevírám diskuzi 
ke činnosti činnosti kontrolní komise hlásí se někdo do diskuze 
pokud tomu tak není tak dávám hlasovat o usnesení číslo nula pět lomeno nula jednalo jméno dvacet jedna rada bere na vědomí zápis z prvního jednání dozorčí komise rady české televize ze dne šestého ledna dva tisíce dvacet jedna kdo je pro ať zvedne ruku 
kdo je proti 
kdo se zdržel hlasování jeden 
usnesení bylo přijato 
a dalším usnesení které třeba přijmout pro činnos kontrolní komise je schválení plánu kontrolní komise pro první čtvrtletí roku dva tisíce dvacet jedna 
přečtu a ten plán kontrolní činnosti pro první kvartál je rozdělen do a dvou částí prvních šest bodů je kontrolní činnost a 
druhy dalších pět bodů je jsou ostatní činnosti a z kontrolní činností související 
za prvé veřejné zakázky posouzení systému zadávání veřejných zakázek kontrolního prostředí vzorek výběrových řízení zadruhé správa a evidence nemovitostí vyhodnocení závěrů zprávy interního auditu a realizace nápravných opatření vyplývajících z této zprávy za třetí kontrola plánu investic a jeho čerpání za rok dva tisíce dvacet plán investic na rok dva tisíce dvacet jedna 
začtvrté kontrolní činnost dle zadání rady české televize 
za páté kontrola využívání externích právních služeb v roce dva tisíce dvacet přehled všech smluv a objednávek a faktur a kontrola plnění za šesté 
kontrola využívání externích píár služeb v roce dva tisíce dvacet přehled všech smluv a objednávek a faktur a kontrola plnění za sedmé diskuze s externím auditorem seznámení diskuze nad vykazováním a účetními postupy tebe poplatky dávek b dva rezervy a opravné položky 
a za osmé pravidelná zpráva od finančního ředitele o čerpání rozpočtu a finanční situaci za čtvrtý kvartál dva tisíce dvacet významné události za deváté diskuze s interním auditorem plán interního auditu na rok dva tisíce dvacet jedna stručné shrnutí výstupů jednotlivých auditů za rok dva tisíce dvacet za desáté aktualizace jednacího a kontrolního řádu dozorčí komise a za jedenácté sestavení plánu kontrolní činnosti na druhé čtvrtletí roku dva tisíce dvacet jednak odsouhlasení radě české televize 
dávám hlasovat o usnesení číslo nula šest lomeno nula jednalo jmena dvacet jedna rada schvaluje v souladu s článkem čtyři kontrolního řádu dozorčí komise rady české televize plán kontrolní činnosti dozorčí komise na období prvního čtvrtletí roku dva tisíce dvacet jedna kdo je pro ať zvedne ruku 
kdo je proti 
kdo se zdržel hlasování 
usnesení bylo přijato 
ano 
tam se a kolegů jestli má někdo ještě nějakou připomínku návrh otázku na předsedu dozorčí komise či dozorčí komisi 
pokud tomu tak není tak uzavírám bod číslo čtyři dnešní schůze informace dozorčí komise a otevírám bod číslo pět informace generálního ředitele a předávám slovo panu generálnímu řediteli petru dvořákovi 
vážení členové rady české televize dobrý den dnešnímu informace bude mít celkem dvanáct bodů 
za prvé 
česká televize se loni již potřetí v řadě stala nejsledovanější televizí na tuzemském trhu s průměrem pojeď s průměrným podílem na publiku třicet celých osmdesát šest procent a zpravodajská či dvacet čtyři a kulturní čtěte art dosáhli nejlepší výsledky v historii svého vysílání jednička české televize posílila v hlavním vysílacím čase i v průběhu celého dne když dosáhla na nejlepší výsledek od roku dva tisíce deset rekordnímu zájmu se také těšilo hlavní zpravodajský pořad či je události s průměrem vyšším než milion diváků denně v žebříčku deseti nejsledovanějších pořadů v rámci všech vysílatelů obsadili hned osm příček pořady české televize vůbec nejvíce diváků zhlédlo premiér ještě dohled štědrovečerní pohádky o vánoční hvězdě třicet čtyři milionů lidí starších čtyř let podíl na sledovanosti vy bezmála šedesát tři procent následovaly potom tři oříšky pro popelku z dvě celé šest miliony diváků a první trojici uzavřela televizní premiéra pohádky hodinářů učeň z dva a půl milionu diváků kromě pohádek z tvorby české televize lidé vyhledávat také filmy teroristů či marii terezii anebo finále soutěže peče celá země samotné vánoční vysílání se stalo nejúspěšnějším od roku devatenáct set devadesát sedm kdy se začala měřit televizní sledovanost program některé ze sedmi stanic české televize si v hlavním vysílacím čase naladilo více než padesát jedna procent lidí kteří měli v danou dobu zapnutou televizi podrobnosti najdete v přiložené tiskové zprávě i prezentaci zadruhé 
česká televize na přelomu roku odvysílala projevy nejvyšších ústavních činitelů vánoční poselství prezidenta miloše zemana na kanálech čtěte jedna a či dvacet čtyři vidělo v průměru milion diváků u televizních obrazovek novoroční projev předsedy senátu miloše vystrčila na programech čtěte jedna a či dvacet čtyři sledovalo v průměru o v průměru osm set dvacet tři tisíc diváků a novoroční projev předsedy poslanecké sněmovně radka vondráčka vidělo osm set třicet dva tisíc diváků projev předsedy vlády andreje babiše pak na obou kanálech čtěte jedna ač je dvacet čtyři sledovalo jedna celá šest milionů diváků 
zatřetí 
jak adventních koncertů české televize přesáhl v roce dva tisíce dvacet dvacet sedm milionů korun což bylo nejvíc v dosavadní třicetileté historii sbírky výtěžek koncertu tak jako každoročně putuje předem vybraným neziskovým organizacím mimořádný pátý koncert který brzy byl zařazen vůbec poprvé vynesl přes devět a půl milionu korun na podporu neúplných rodin samoživitelů a samoživitelek předvánoční sbírka adventní koncerty české televize rozdělila od svého vzniku přes dvě stě čtyřicet milionů korun mezi více než sto dvacet neziskových organizací podrobnosti opět příloze 
začtvrté v souvislosti s výročím šedesáti pěti let existence televizního studia v ostravě připravila česká televize na šestnáctého a sedmnáctého ledna speciální vysílání které připomene tvorbu za dobu jeho existence oslavy symbolicky zahájí čtrnáctého ledna v premiéře novoroční koncert janáčkovy filharmonie ostrava načaté art pořady z ostravského studia se pak o víkendu prolnou kanály či je jedna či dva či tři a čtěte art přičemž nebudou chybět filmy dramatika pohádky dokumenty záznamy divadelních představení koncerty i zábavné formáty z produkce ostravského studia za pozornost určitě stojí premiéra dokumentu cesta dvě možná v životě milana rastislava štefánika která se odehraje v sobotu ve dvacet hodin naše dva podrobnosti opět v příloze za páté česká televize i v letošním roce zařazuje na základě žádostí řady diváků do vysílání přímé přenosy bohoslužeb pro věřící kteří nemohou navštěvovat kostely a modlitebny z důvodu vládních opatření mimořádné dopolední přenosy jsou na programu v průběhu čtyř lednových nedělí na kanálech čssd dva či tři vždy přibližně od půl desáté dvě katolické a dvě protestantské bohoslužby v délce pětačtyřiceti minut jsou vysílány z komunitního centra matky terezy v praze hájích 
za šesté česká televize ve vysílání připomněla zesnulého režiséra františka filipa v pondělí programujete jedna uvedl snímek kníže václav následující den pak bylo do vysílání zařazeno celé pásmo seriálů tohoto mimořádného tvůrce konkrétně první díl seriálu chalupáři byl jednou jeden dům cirkus humberto a tři chlapi v chalupě dalšími pořady které uctí památku jedné z nejvýznamnějších osobností filmové a televizní tvorby u nás jsou divadelní představení naši furianti a filmu klobouk plný deště v pátek patnáctého ledna naprogramujete art v neděli pak program či dva odvysílá film láska jako trám a to šou krátký s krásný ztráty 
za sedmé česká televize byla hlavním mediálním partnerem tříkrálového koncertu který v neděli desátého ledna odvysílal naprogramujete jedna tradiční sbírka pořádaná charitou české republiky prostřednictvím dárcovských esemes vybrala přes dva celé jedna milionů korun a pokračuje na webových stránkách této charitativní organizace 
za osmé zpravodaj skáčete dvacet čtyři od pátku prvního ledna upravila svoji vizuální podobu největší díl nejviditelnější změny představuje prosvětlení grafiky a změna písma v hlavní titulkové liště a ve znělka spodní lišty se navíc nově protáhli do celé šíře od obrazu vývojem prošla i takzvaná pohybová grafika nebo hudba znělek studia či dvacet čtyři správce dvacet čtyři a mimořádných zpráv cílem zmíněných úprav je ještě více zpřehlednit zpravodajský servis a zdůraznit klíčové informace v momentě kdy diváci po přechodu na nový vysílací standard deváté dva mohou přijímat všech sedm česko televizních programů ve vysokém rozlišení 
za deváté po čtyři adventní i kulturní program čtěte art vysílal řadu mimořádných přímých přenosů z rudolfina pod názvem česká filharmonie živě u vás na dvacátého prvního prosince česká televize připravila společně s baletem národního divadla vánoční dárek v podobě mimořádného přímého přenosu inscenace louskáček s hudbou petra iljiče čajkovského vedle toho česká televize nabídla také tradiční novoroční koncert české filharmonie podpora živé kultury pokračuje i v letošním roce jednou z nejvýznamnějších akcí je spolupráce s operou národního divadla a státní operou praha a to uvedení tradičního operního koncertu mozartovy narozeniny který se koná dvacátého sedmého ledna tedy v den narození ve a mozarta v sobotu třicátého ledna pak česká televize nabídne živě nové nastudování rigoletta v unikátní v tom že jde vůbec o první televizní přímý přenos světové premiéry operního představení u nás v únoru dále naváže projekt divadlo živě u vás ve kterém kulturní program čtěte art nabídne divákům každé pondělí přímý přenos divadelního představení z českých a moravských divadel 
za desáté historické filmy filmy historické filmy krajina ve stínu a šarlatán na jejichž vzniku se podílela česká televize získaly shodně pět nominací na ceny film české filmové kritiky za rok dva tisíce dvacet projekt v síti jako vůbec první dokumentární film pak pronikl mezi nominované nejen na nejlepší film roku vítězné snímky podle hlasování filmových kritiků budou oznámeny v sobotu šestého února v pražském divadle archa za jedenácté v úterý dvanáctého ledna se uskutečnilo setkání na ministerstvu kultury za účasti náměstkyně ministra kultury petry smolíkové ředitele odboru médií a audiovize artuše klienta a místopředsedy rady české televize daniela váni za českou televizi jsem se zúčastnil já společně s ředitelem divize korporátní vztahů a komunikace vítem kolářem a vedoucí právního úseku markétou havlovou v rámci informativního setkání jsme diskutovali o provázání statutu české televize a platne mediální legislativy a možnostech úprav zmíněného dokumentu a za dvanácté v souladu s předchozím oznámením byl v pr k prvnímu lednu dva tisíce dvacet jedna vydán nový organizační řád české televize který přinesl změny v organizační struktuře včetně avizované úpravy jednotlivých divizí české televize a to divize finance a provoz dále divize technika a a divize vývoj a nová média změna má kromě jiného dopad na statut české televize jehož upravený návrh jsem předložil na začátku prosince to minulého roku radě české televize ke schválení to je za mě všechno pokud máte nějaké dotazy jsem připraven odpovídat 
děkuji panu generálnímu řediteli za jeho informace otevírám diskusi ptam se jestli někdo máte otázky na pana generálního ředitele 
pan radní šarapatka 
děkuji protože se v radě české televize hodně kritizuje a téměř vůbec také nechválí tak bych rad se vrátil k tomu co říká generální ředitel české televize v úvodu chtěl bych ocenit vysokou sledovanost formátu o kterých tady mluvil samozřejmě včetně zabezpečení tech projevu ústavních činitelů které proběhlo zcela hladce bezproblémově a a díky české televizi v podstatě víře vzbudilo výrazný zájem televizních koncesionářů 
myslím si že 
nejen věci které tak často hra české televize řeší které se týkají samozřejmě provozních nebo ekonomickou sklářských věcí jsou náplní práce české televize že samozřejmě jiná plně také anebo měl by být minimálně stejně 
stejně hodnotně je 
pohled na tvorbu české televize na obsah jejího vysílání jak souladu se zákonem o české televizi 
tak samozřejmě s dalšími předpisy a myslím že mužů nebo bych rád osobně jako čele české televize poděkovat vedení české televize za práci kterou její zaměstnanci v minulém roce odvedli je vidět že je vidět že jsou to úctyhodná čísla která jsou bezesporu na českém mediálním televizním trhu zcela bezkonkurenční nechci teď mluvit o to komu se dostaneme později jenom pak třikrát se zmínit i tvorbu kterou vlastně odstartovala česká televize zahání kalendářního roku dva tisíce dvacet jedna která si myslím že tak bohatá že přesvědčí i ty zaryté kritiky kteří jsou velmi dnes smířlivý k k výkonům české televize žeje musí přesvědčit že opravdu česká televize nezahálí a ne jde teda ve svém programovém repertoár jen věci které by byly nezáživná že si v tom opravdu může najít každý všechno zlato velké díky je to s klas a dovolím se skrze generálního ředitele požádat aby tento sklad zaslechli také zaměstnanci české televize kteří se bez toho že bezesporu zaslouží díky 
děkuji hlásí se někdo další do diskuze ročníky 
děkuji já v souvislosti s těmito nás tým bodem to znamená 
dohodněte zmínky 
o jednání na ministerstvu kultury jsem se chtěl zeptat pana místopředsedy vaně jestli by to 
jako zástupce rady nějakým způsobem 
nám k tomu něco neřekl nehodnotil to nebo jestli to respektive předčasné ještě zatím tak jestli ho můžu poprosit a potom bych měl ještě pane předsedo jedno jedno o jednu jedendotaz nebo spíše nějaký komentář který je 
generálního ředitele já bych možná možná s tím počkal až po 
informaci pana místopředsedy děkuji 
předávám slovo panu místopředsedovi danovi váňové 
samozřejmě jak už bylo řečeno v čssd jsem se tedy účastnil toho toho informačního setkání na ministerstvu 
kultury kde nám náměstkyně ministra kultury vysvětlila jednak 
kontext vůbec přijetí těch změn ve statutu v tom vepře dva tisíce šestnáct 
znova zopakovala 
to zadání 
evropské komise souvislosti té doby kdy se tady implementovalo to nějaké té této praxe naší 
já jsem z toho z toho jednání obdržel zápis který je samozřejmě k dispozici všem členům rady české televize a 
myslím si že na tom jednání která budou následovat na těch našich vnitřních jednáních o tom textu statutu takže ten a ten tak ta včerejší záležitost na ministerstvu kultury mnohé osvětlila rozhodně byla přínosná takže za něj děkuji jednak vedení že co zorganizovalo a takto zprostředkovaně i tedy 
ministerstvu kultury respektivě jedné z s náměstkyní ministra 
jak říkám mám zápis který byl pořízen a je k dispozici všem členům všem členům rady české televize 
děkuji jako ano a ještě jednu věc já bych se taky připojil tedy k tomu co zaznělo z úst kolegy šarapatka ale nechci to nějak už více rozvádět myslím si že ty čísla sledovanosti české televize v loňském roce a zájem zájem diváků je opravdu mimořádný a to že určitě potěšující v potěšující zpráva 
na druhou stranu 
na začátku tohoto roku 
česká televize zveřejnila informaci která mě musím se přiznat moc velkou radost neudělala narážím tím na informaci o klíčení ten jak po třiceti letech pořadu chcete mě 
já pochopitelně jsem si vědom pozice radního nechci nějakým způsobem tedy opravdu dělat dramaturga české české televize udělovat knížecí rady v tomto ohledu ale dovolte mi aspoň jednu poznámku k tomu 
já chápu že nebo tak jsem měl možnost si přečíst podstatě na tu argumentaci a vysvětlení ty česká televize 
sděluje že se sice problematice ochrany zvířat určitě bude bude nadále věnovat a že víceméně ten formát pořadu víceméně dnes nahrazují různé aktivity na sociálních sítích přiznám se že mi to přijde trochu vágní tedy to tady tady ta argumentace notabene notabene u pořadu který si opravdu myslím že byl velmi kvalitní značkou české televize 
možná možná bych pochopil kdyby v tomto ohledu se televize přiklonila spíš k jistému aby raidu a bude do toho toho pořadu 
to znamená ať to ne prodlužuji myslím že dostatečně jsem projevil v podstatě lítost kterou které je mi předstíraná myslím si že opravdu málo který v podstatě pořad české televize si zcela jistě vysloužil tak dlouhé trvání a oblibu oblibu u diváků a 
myslím si že třeba hlavně brát velmi vážně 
problematiku ochrany zvířat a já skutečně doufám že česká televize si minimálně takové formě i nadále bude věnovat protože to pokládám za záležitost která 
prostě 
patří patří do vysílání veřejnoprávní televize to znamená jenom dovolte dovolte mi tuto poznámku 
na něj to přímo otázka generálního ředitele jestli na to bude chtít reagovat samozřejmě byl bych rád děkuji děkuji radním vínová k tam si pan generální ředitel k tomu na kopce reagovat 
nechci děkuji hlásí se do diskuze pan radní kratochvíl 
já jsem to chtěl taky otevřít ale pravda je trošku někde ještě dál komu vadí paní marta kubišová 
asi někomu jeho protože to byl opravdu vynikající pořadí k její osobnosti taky se my jsme všichni kde seděli takovou na trpěla takovýto bereme ještě na starý kolena to semeno líbí děkuji 
jako hlásí se pan radní týn no já předpokládám pane kolego že pokud kdyby dobře známo tak už určitou dobu paní kubišové ten pořad moderovala pokud si dobře vzpomínám je skutečně nevím neznám důvody ale předpokládám že paní kubišová před časem ukončila spolupráci s českou televizi pravděpodobně možná ze zdravotniho o nějakých jiných důvodů takže jenom pro doplnění 
jen pro doplnění kolik dětí na pokud jste četli veřejná vyjádření marty kubišové tak ani v jednom z veřejných vyjádření jste nemohli zaznamenat žádné rozhořčení rozčílení lítost postě strohé konstatování kdy tak jak se pravděpodobně jednali lidé z české televize o na v podstatě pouze od prezentovala krátce ty důvody a vůbec se k tomu nevyjadřovala nebylo ani znát z ix výstupu které o tom byli protože samozřejmě pořad byl populární a ať je jakkoliv tak samozřejmě je spojen s tváří martě kubišové ale žádné z vyjádření dokonce ani z bulvárních vyjádření z toho ne uvařilo to že by paní kubišová odešla nějak rozčílená rozzlobená poškozená nebo snad že by někomu vadilo to je fakt ze všech veřejně výstupu které jsem si přečetl protože mě to zaujalo tak jenom doplňuji díky děkuji hlásí se pan radní kratos jenom taková drobnost pokus na martu kubišovou už hezkých pár let tak takovýhle nikdy nedělal že by se někdy ani potom ani po té hrozné věci která se stala po osmašedesátém roce podle pětašedesáti nikdy si nestěžoval a ono to brala tak jako součást svého osudu 
je a děkuji na 
tím uzavírám bod na pardon tak hlásí se ještě pár radní samek a pan pan radní karmazín děkuji za slovo pane předsedo i když to tady už zaznělo dvakrát já si myslím že ta věc je natolik vlastně mimořádná zásadní že vůbec neuškodí k tomu říci ještě dvě věty a to z a sice vrátit se k tomu úplně prvnímu bodu a z toho co zde přednesl pan generální ředitel protože ten úspěch kdy česká televize je už třetí rok v řadě nejsledovanější na českém trhu je zcela mimořádný a možná se jenom mu sluší podotknout tobě opravdu bylo opakování řečeného ale co tady nezaznělo je že on je mimořádný i v evropském měřítku že vůbec není samozřejmé že by se veřejnoprávní televize stala nejsledovanější televizí na trhu a jestliže vidíme že se to stalo třikrát za sebou tak to není že ani žádná náhoda ne pokaždé v informacích generálního ředitele zaznívá takhle zásadní fakt a opravdu patří nejen managmentu české televizi ale všem jejím pracovníkům velké velké poděkování protože ta ten výkon je v evropském měřítku mimořádný všechno co jsem chtěl říct děkuji a hlásí se pan radní karmazín děkuji za slovo pane předsedo já jsem se chtěl vrátit budu šest je dobře že česká televize teda uctila památku zemřel jeho režiséra františka filipa protože 
jen opravdu byl člověk který tady tady pro tu televizi nebo pro českou televizi udělal hodně když se podivejte jenom na ty seriály na ty na ty na ty filmy na to všechno takže je dobře že se tomu věnovala a podle toho budu šest že se věnuje bude věnovat i o dalším víkendu takže to si myslím že je pro spoustu lidí který františka filipa znala je dobře je jedna jedna otázka pak bych nebo jedna jedna věc a pak bych se chtěl zeptat pana generální ředitel úplně zmínil jsem soudku 
mě se dostalo do ruky nějaký článek článek že čtete podle vysílací rady to znamená prodeje rozhlasové televizní vysílání porušila zákon že byla skrytá reklama 
v losování sazky nebo při losování sazky a že to bylo opětovné tak jsem se chtěl zeptat jestli to tak jen nebo nejní a nebo 
jak se k tomu staví prosím 
prosím pana generálního ředitele o vyjádření v tuhle chvíli je to otevřené řízení které vedeme s radou pro rozhlasové a televizní vysílání tak já bych si ten komentář nechám až ve chvíli kdy rada pro rozhlasové televizní vysílání finálně rozhodne jedná se jedná se o pořad který nám sazka dodává jako hotový produkt a jedná se o to losování které česká televize pravidelně vysílá 
hlavy se do diskuse pan radní tip 
děkuji já bych v souvislosti s otázkou pana kolegy karmazín na se hůř ale jestli 
může připomenout jak dlouho to losování česká televize vysílá už 
to si troufnu říct hlavy ale myslím si že se jedná o 
nevím osm let deset let na to říkám že mi trošku překvapilo stanovisko vysílací rady po osmi letech 
jenom 
a technická poznámka pár dní hadům technik já tomu rozumím proto jsem se natočil zeptat že tolik se to vysílá souhlasím s panem generálním ředitelem v tom že je to na klíč ale vzhledem k tomu že to teď kong vyšlo tak jsem si chtěl na to zeptat děkuji 
pokud nikdo dalších nemá otázky tak uzavírám bod číslo pět dnešní schůze děkuji panu generálnímu řediteli za jeho informace odpovědi a otevírám bod číslo šest kterým jsou informace o deváté dva a postupu digitalizace v české televizi 
vítám přes videokonferenci projektového manažera pavla hanuše slyšíme se pana hanuše ano a a předávám slovo a zpravodaj tohoto bodu panu radnímu vladimíru karmazínová 
děkuji za slovo pane předsedo já taky zdravím pana jiřího hanuše z domova a začal úplně netradičně tentokrát protože mě požádal pan generální ředitel než začneme probírat tuto informaci o postupu digitalizace v české televize zdali bych mu nedal první slovo 
rozumí předal panu generálnímu řediteli děkuji za slovo já jenom v úvodu celého toho vodu bych chtěl říct že pavel hanuš který vlastně předkládá tu zprávu tak trochu paradoxní předkládá už ne jako zaměstnanec české televize protože svoje půst formální působení v rámci české televize ukončil na konci roku vzniklo to tím že se ten projednávaný materiál posunulo jeden měsíc ale i přesto ho tady máme a já bych chtěl využít celé platformy k tomu abych řekl to co si myslím že je důležité a to že pavel hanuš byl významnou osobou jak první vlny digitalizace tak i druhé vlny digitalizace to znamená té která teď právě dobíhá nebo doběhne do konce roku dva tisíce dvacet jedna já jsem s pavlem hanušem se potkal v době první vlny digitalizace kdy ještě jsme nebyli spolu na jedné palubě na či v české televizi a už tam vlastně měl velmi významnou roli v tom že česká televize hrála velkou roli v digitalizaci ale prošel jsem si s ním teď tu druhou vlnu digitalizace a musím říct že jeho jeho schopnosti vlastně kombinovat technické společenské a politické události dohromady tak aby ten přechod proběhl co možná nejjednodušeji tak že na tom má velkou zásluhu a že to že česká televize vlastně v téhle druhé vlně byla schopná se to to to přechodu ujmout s takovým způsobem že vlastně proběhnul velmi klidně bez problémů bez nějakých dalších 
kotrmelců tak je to je jeho velká zásluha že já mu moc děkuji chtěl jsem aby to tady zaznělo pavel hanuš za sebou v české televizi vyryl hlubokou digitální rýhu a já věřím tomu že tady bude dlouho a ještě vidět tak děkuji pavle 
a děkuji generálnímu řediteli a vracím slovo panu zpravodaji karmazínová ještě jednou děkuji já teda musím taky taky potvrdit některé slovo pana generálního ředitele protože s panem inženýrem už jsme fungovali je v době první v první vlny digitalizace takže já mu přeji hlavně hodně zdraví hodně pohody a hlavně aby aby měl víc klidu než tady takže takže teď že tohle tomu přeji z celého srdce nicméně nicméně ta zpráva je tady na stole takže já ji nějakým způsobem tady představí jako zpravodaj 
takže předkládaná zpráva navazuje na předchozí zprávy projednané radu už dvacátého prvního jedenácti osmnáct jedenáct dvanáct devatenáct a také na správu stavu rozvoje technologií v roce devatenáct 
neobsahuje tedy již žádný žádné detaily rozbory ale jenom připomenout při realizaci přechodu na deváté tebe dva který probíhá v souladu se základními zákony mít norman nor normami zejména se zákonem čtyři sta osmdesát tři z roku devadesát jedna sbírky očistěte a zákonem o elektronických komunikací číslo sto dvacet sedm dvě stě dva tisíce pět pardon a také legislativními úpravami a vládními dokumenty které celý proces upravují jedná se o zkrácení o strategii rozvoje zemského digitálního televizního vysílání digi novelu která teda která teda změní za nebo změnila zákona elektronických komunikacích a změna čerte jedna žena zákona očistěte z druhého devátý sedmnáct a dále technický plán přechodu které přechodu na zemské digitální televizní vysílání ve standartu devet de b té 
zadruhé vysílání a vypínání deváté té a přechod na na síť deváté dva probíhaly již 
v roce osmnáct nicméně probíhal také roce dvaadvacet i nadále 
v souladu s realitou s regulačním plánem ekonomickým a nevybočil z očekávaných mezí hlavním teda cílem bylo v roce do dva tisíce dvacet zajištění bezproblémového přechodu na finální síť a také zvýšená informovanost obyvatel či er o připravované ukončení vysílání ve standardu deváté be 
průběh která realizace jak už jsem říkal probíhal už v roku od roku osmnáct a sní česká televize dvacátého devátého třetí suma spustila naprostou většinu spustila naprostou většinu vysílačů která byla která byla v provozu a pro rok dva tisíce dvacet tak tomu bylo hlavním úkolem ukončení vysílání v uvedeném standartu 
je pravda to co tady asi všichni víme že po vypnutí vypnout vypuknutí pandemie k obědu devatenáct nastala zcela mimořádná situace kde byly uzavřeny of obchody s elektronikou nebyly dostupné služby televizních techniku česká televize měla třináctého třetí dva dva tisíce dvacet vypnout vysílání ve standartu there bez té z vysílače kleť kách čtyřicet devět a z hlediska teda české televize se již nejednalo o komplikovanou operaci protože již dvacátý druhý vysílala a to už jsem tady dávám vsuvku to už jsem tady vlastně avizoval při při minulém 
tady hodnocení hodnocení digitalizace 
takže takže nicméně potom v tomto v tomto období nebylo možné realizovat teda ostatní kroky související s přechodem na vysílání vysílání komerčních stanic nadstandard b dva a byl rozhodnutí vlády či od března 
loňského roku 
odložen pozastaven 
česká česká televize nakonec vysílání ve standartu deváté kakaa čtyřicet devět ponechala ponechala v provozu a v některých některých případech se ukázalo že problém mají mají při souběhu více signálu některé konkrétní modely přijímačů a celkově však pro byl celý přechod české televize na standard deváté dva úspěšně dvorce dvacet jedna dvacet jedna tak bude probíhat standardní optimalizace vysílací sítě a pokud dlouhodobém problémů prokážeme tu s doplnění sítě o další opakovače či převaděče 
pak jsou tady standardní tabulky pak budu mít možná ota otázku jestli opravdu opravdu ty ty termíny se splnily podle těch tabulek je to tady všechno všechno všechno v pořádku 
a za další bych chtěl upozornit na informační kampaň která teda byla byla docela masivní masivní a byla ve dvou fází byla celostátní a vzhledem k tomu že 
česká televize 
vlastně preferuje i regiony takže probíhala i v regionech takže ta se struktura informační kampaně byla popsána v minulých zprávách už jsem tady když jsem to tady kdysi četl takže že takže tentokrát už se se do toho pouštět moc nebudu a od ledna dva tisíce dvacet byla zahájena ostrá fáze přechodu na webe dva a tím se změnila i dlouhá fáze kampaně ta byla založena na dvou mě osobností české televizi je to byla alena zárybnická a pan vztah 
který tuto tuto kampaň vedly 
pak se vedly další kampaně kampaně je to znamená inzertní inzertní kampaň celostátní regionova regionální cílená inzerce vybraných vybraných tištěných a online médiích dále to byla kampaň v prodejnách obchodu obchodního řetězce kop rozhlasové spoty tiskové konference tiskové tiskové zprávy takže to všechno probíhalo i v rámci toho celého k celého procesu který byl který byl nastaven 
už před s tím než než vlastně došlo k tomu že že přišel ten povyk 
devatenáct 
jak už jsem tady říkal rozvoj regionální vysílání strategickým záměrem české televize rele začně samostatně souvisely s projektem dave deváté dva a jak už bylo uvedeno míst zprávách vládou schválená strategie požadoval za optimální řešení posílání se posílení servisní role veřejnoprávní televize právě o oblasti zmiňovaného regionálního vysílání a regionální informačních služeb od 
a teď teda to vysílání které by mělo být po roce dva tisíce dvacet tak tady a není jiný píše že predikce což tomu rozumím dalšího vývoje není nijak jednoduchá je to jisté že změny mediální prostoru budou a pokračovat budou s vysokou s vysokou mírou prave pórovitosti a budou akcelerovat a pokud zůstaneme v oblasti distribuce televizního vysílání takze jednoznačně očekávat další posilování využití vysoko vysoko rok roll rychlostních datových sítí a to je dnes spojeno zejména s využívání technologií i jisté ale lze očekávat i rozvoj technologií využívajících budoucí sítě pět je 
zadate komunikační telekomunikačních expertů je díky tomu dneska přesvědčena že právě pět ge sítě budou v budoucnu na náhradou například zastávající volné pozemní vysílání deváté dva ale to všechno uvidíme vývoje 
nakonec strach vyšel říci že že 
to plnou 
adopci těchto pokročilých technologií budou potřeba značné finanční zdroje a to jen tom a to nejen finanční ale také odborné a tvůrčí změny vyvolané digitalizační projekty se dotknou i profesní struktury organizace práce a výroby pořadů výše uvedený přehled je dílčím připomenutím očekávaných změn a plná analýza vývoje mediálního prostředí za tisíce dvacet přesahuje rámec této předkládané smlouvy a na závěr bych chtěla chtěl já konstatovat že v tomto směru je česká televize zvládla druhů digitalizace a bezprostředně ale vstupuje do třetí vlny digitalizace a to bude další komplikovaná a mimořádně nákladná práce a budou to tak jak jsem říkal hluboké změny v celé mediální sféře 
mám tady teda otázku to bych se chtěl potom potom zeptat tady pan inženýr píše přitom důsledky této vlny dnes spíše jen tušíme takže já bych to teďkon 
končil to představení formace a měl bych možná dvě tři otázky na pana inženýra jestli jestli mohu a 
já bych se chtěl pane inženýre slyšíme se asi si se 
slyšíme já bych se chtěl zeptat v čem můžeme tušit tuto tu komplikovanost kom komplikovanost k té další vlně nebo ve své podstatě tomu dalšímu vývoji ty digitalizace 
já myslel že to je hlavně v luže momentálně probíhá proces v úplné adaptace vlastně informačních a komunikačních technologií do toho televizního když jsme dělali první brno digitalizace tak to dopad nebyl zdaleka tak zásadní jako je ten dopad této byly digitalizace a pak vlny která vlastně nastává ta souvisí právě s rozvoje rozvojem si 
takže ono se vlastně změní totálně všechno změní se způsob výroby pořadů změní se jaksi způsob distribuce česká televize bude muset vydefinovat a vlastně úplně nové distribuční 
protože ten současně distribučním mix prostě tyto nové technologie změnit je pravdou to bych doplnil možná tu zprávu protože ona vznikal v době kdy jsme ještě žádná data neměli je pravdou že zatímco v roce dva tisíce osm došlo k poklesu té penetrace terestrického vysílání z osmdesáti procent čtyřicet čez tak ta současná vlna zmenšila penetraci na prvním televizoru jenom asi už 
unavená a podstatně perestrojka v této chvíli zachovala své postavení totiž používá nějakou formou víc jak padesát procent obyvatel ale zároveň této vlně prudce narostl využívání aj pití technologií to znamená to jsou ty technologie vysílání vysílání po datových sítí a samozřejmě tam jsou tam vzniká úplně nové možnosti úplně nové formy distribuce kombinace interakce a pozadu prostě to mediální prostředí se v příštích zhruba pěti až šesti letech zásadně promění a těch predikci jak se promění je strašné množství a když se podíváte já jsem do té zprávy napsal jednu z těch mnoha predikcí která se týká která se týká postavení televize jako producenta pořadů a vidíte že tam je možnost v podstatě ztráty jakékoliv schopnosti útěk malých televizí nízkorozpočtových vlastně produkovat pořady takže já si myslím že skutečně to vstupuje do mimořádně obtížná prostředí a podstatě televize musí prakticky okamžitě začít letter krátkodobé strategie vytvářet dlouhodobou strategii nějakých si plánů scénářů které mohou nastat my jsme vždycky uspěli digitalizací v momentě kdy jsme měli podstatě nastavené krizové řízení to znát definici krizových momentů které mohou nastat protože televize z podstaty tím že veřejnoprávní že podléhá zákonu o veřejných zakázkách a tak dále one pomalá v reakci na ty změny a že jestliže chtěl je zvládnou tak musíme být připraveni dostatečně dopředu a to vlastně tak jsme se vždycky snažil myslím že televize v tom bude pokračovat 
děkuji děkuji a ještě bych měl ještě bych měl teda jednu otázku protože tohleto je asi nic nebo zdaleka nekončící proces pro českou televizi nebo respektive pro pro digitalizace tak jak se tady naznačil naznačil i v vaší v vaší zprávě tak počítáte s dalším nárůstem samozřejmě finančních prostředků najednou finančních ale možná i i lidských lidských 
zdrojů který budou muset dál dál na tom na tom pracovat a šel jsem se tak kdo vás na nahradí nebo to spíše otázka na pana generálního ředitele kdo to byl po vás převezme protože ta zpráva je jasná ale nicméně je to nekončící proces který tedy bude dál fungovat ještě několik let sám se tady říkal že to je na několik možná šest osm let a dál a dál nevíme co bude takže to jsou takový ty otázky spíš za prvé ekonomický za prvé lidský faktor a zatřetí jak vás teďkon bude kdo nahrazovat nebo respektive asi na pana generálního ředitele děkuji také 
nově bude nahrazovat každé nahraditelné první věc to stát by spadnul ze židle tak co se děje taky dokončíte tohleto jednání mezi tak bych nevěděl se tak velký problém 
já jsem v podstatě fungovala celá léta jako takovej kauč hokejového týmu a když máte vyhrát tak musí mít dobrej tý a česká televize já jsem měl vždycky štěstí na to že ten tým dobrej a ten tam je prostě takže já se toho nebojí takže to je jedna věc druhá věc já jsem slíbil 
či v takové té pozici senior že se tam budou pohybovat a co bude potřeba takže samozřejmě pomůžu ale já jsem nechtěl patří mezi manažery kteří jsou zakousli židle já jsem vždycky říkal užitek šedesát pět šedesát šest což 
je odpovídající moment aby octy židle prostě šli pryč a já měl skvělou zástupkyně nepochybně to zvládne 
základní věci ty manažerský určitě zvládne dobře že to jedna vec a pak jste říkal ještě jednu věc 
nějaké možná ekonomický nebo lidský faktor budou nárůsty nebo ekonomiky ale ale velmi těžko protože samozřejmě záleží na vás jako na radě české televize jak se k tomu postavíte jak se postavíte podstatě k tomu jestli česká televize má být produkční televizí nebo akviziční si má být jestli mas rozvoj v tomto smyslu a nebo jestli ne to jsou všechno základní rozdíly já vždycky říkám 
když lidi mluví o nákladech české televize tak říkám že by si měli uvědomit který se natáčí pořád ale mete nějakou scénu a natočíte v detailu nebo vcelku rozdíl v nákladech jsou násobky 
takže ono to není tak strašně jednoduchý jenom kalkulačka byl tam taková taková techno jeden druhy problém který je je jsou technologie já jsem do té zprávě napsal že v podstatě ty internetový technologie tam ty ceny klesají zatímco profesionální prudká strojní výroby pořadů neustále nahoru narozdíl technologie obrovský a co teď se spolu baví na nové kamerka dostala čtyři a půl tisíce logitech a v zásadě přesto můžu streamovat když na tom jestli chci mít režii na čtyři takovýhle kamerky takto prostě koupím za nějakých třicet tisíc ale to nemůžete použít pro brouka takže otázka zní jak ta televize vám bude vypadat takový náklady budou a tahle otázka akcelerovaná tím vstupem to aj sítí do tohoto televizního prostředí chilli chilli to je pohromě složitá věc těžko si to predikuje tomu že tu můžu by otázky otázky jednotek milionů desítek milionů taky biliár záleží prostě na tom co chceme od té televize osobně si myslím že by mělo být zájmem všech aby se udržela produkční schopnost aby tady byla původní česká televizní tvorba byla původně dokumentární tvorba aby ta digitalizace dne zahubil když se podíváte i scénáře který jsem tam a uváděl tady myslím že dělají jestli si dobře pamatuju tak tady jde ze scénářů je že ty velký globální společnosti který prostě tu si ho mají původně turbo úplně vymažu 
dobře já zatím děkuji taky se pana generálního ředitele si chce reagovat ne otevírám diskusi 
hlásí se kolegyně hanka lipovská děkuji moc a chci poděkovat panu hanušovi za co připravit tak zprávy protože o hospodářských faktorech jsme diskutovali samozřejmě jak v rámci rozpočtu zachránci technologických věci ale on v té zprávě která je opravdu mimořádně zajímavá podle mě nastínil rizika do budoucnosti které nás budou pronásledovat hlediska hospodaření a sestavování rozpočtu a zpráv o hospodaření také řádu pěti deseti možná patnácti let a z tohoto hlediska mě tady vznikají dvě směrově dvě zásadní otázky ta objevy jsou defakto spíše na pana generálního ředitele protože se týkají toho budoucího budoucího vývoje a první na stěně věta v druhé kapitole kde pan hanuš hovořil o tom že dobré ekonomické výsledky cituji projektu přechodu na standard deváté dva jsou pozitivní i proto že původně slibované kompenzace za souběžné vysílání nejsou dodnes kompletně vyřešeny ačkoli je pro notifikace postupu státu evropské komise probíhala již od října dva tisíce šestnáct moje první otázka se tedy týká toho jaký je stav respektive jak je výhoda naděje na řešení tohoto problému z hlediska z hlediska samozřejmě české televize a druhá otázka se týká toho co pan jan hanuš nazval jednak systémovou pasivitou komerčních vysílatelů a jednak a to je možná mnohem nebezpečnější pro českou televizi annou synergií mezi zájmy telekomunikačních operátorů a komerčních vysílatelů tedy zda uz existuje nějaký krizový plán jako tam pan hanuš hovořil jako o nutnosti který by detekoval tato rizika tato slabá místa jejich dopady pro televizi nebo se snažil dokonce kalkulovat děkuji 
jestli dovolíte než odpoví generální ředitel tak já bych ho 
a co se týče té první otázky já jsem českou televizi zastupoval v rámci expertní skupiny ministerstva průmyslu a obchodu takže já jsem mu tenhleten notifikaci byl od samého začátku 
některé situace které tam probíhaly v komunikaci s evropskou komisí mi přišly velmi úsměvné když se jedna komise ptala na to co na co vlastně druhá navrhla schválit evropském parlamentu a podobné věci ta notifikace je v tom stavu že náklady na přeladění ty byly uznány nějakou uznatelný výdaj co jsou ale drobné to to se bavíme a hrajeme si ho deseti milionech taká takováhle částka 
tedy nákazy na souběžný provoz ty nakrmte souběžný provoz tak ty jsou stále otevřený to bude probíhat teďkon teď se dokončí v podstatě materiály které mají jít do na posouzení evropské komise ona rozhodné si to uzná nebo neuzná jako jako oprávněný výdaje samozřejmě je tam je to velmi komplikované protože tam velmi obtížné komerční vztahy je tam soubor jednotlivých platforem já jsem se celou dobu snažil aby česká televize strana možno bokem tyhle těch sporů protože by to hodně rozhodně nepomáhalo čili já si myslím že v letošním roce kdy v průběhu letošního roku v podstatě bude jasno jestli česká televize kompenzace získá nebo ne ale chtěl zdůraznit po mých zkušenostech letitých my jsme ten projekt nastavili tak že jste kompenzace přijdou tak bezva a když nepřijdou tak nás to takže já myslím že česká televize vždycky musí podstatě v těle velkých projektech vycházet z toho co je schopna zvládnout sama nemůže se spoléhat na to že ji někdo pomůže protože on většinou nepomůže takže to je první věc a druhá věc je druhá věc je jestli jste mluvila o rizikových faktorech mi neustále pracuje to se nezmění jako tak kontinuita tam je prostě mi neustále pracujeme na rizikových scénářích budou se na nich pracovat dál co se týče komerčního vysílání na jednu stranu samozřejmě ta vazba na ty aj sít jiné jako nebezpečná ale musíme si říct kde je nebezpečnější a nebezpečnější ve vazbě velkých producentů světový na velké komunikační firmy zatímco v našem prostředí z hlediska původně tvorby nebo z hlediska našeho internetu také jakési řekněme konkurence netflixu když komický jsou jeho jenom platformě tak z tohohle hlediska 
jsme částečně na stejné lodi s komerčním aby si ho je naším zájmem třeba proto taky líbí ta naše nová video platforma mimochodem to je věc to bych chtěl připomenout si odbočku ten projekt bylo nebo ta ta 
program dave dva ten samozřejmě pokračuje i v roce dvacet jedna to na něj vázanou na na mé projekční fungování v rámci vlastního přechodu protože tam zůstává právě nová video platforma i tam rozvoj či edu či tohleto jsou všechno věci které se strašně důležitý a to video nová video platforma extrémně důležité já si osobně myslím že ideální dvě prostě české televize z hlediska udržení se základní produkční schopnosti dochází do dokázali najít nějaký konsenzus k tomu jakým způsobem prezentovat v podstatě tyhle ty své pořady a v rámci v rámci těch by do platformy prvního platforem to by bylo velmi užitečné protože jinak hrozí že když jsme malý stát a máme tady malou produkční schopnost když se podíváte třeba na jana husa kolik jsme to dali a to velký projekt české televize a stát hodně peněz a podívejte se na jana žižku režiséra jákla a tady se tam se bavíme o desetinásobku dvanáctinásobku náklad 
čili třeba avatar kdysi jsem to počítal avatar byli jedno co vás sedm jedna co má sedm ročního rozpočtu české televizi že prostě ta produkční schopnost to je něco co je úplně zásadní a já myslím že prostě česká televize jistě protože jsme se o tom bavili jestli zpracuje nějaké dlouhodobé plány dlouhodobé predikce toho co se bude dít a budeme se snažit v těch scénáři nebo bude se snažit těch scénáři najít prostě ten který by pro něj bylo máš 
děkuji moc 
tam se si někdo další z kolegů se chce přihlásit do diskuze 
nikdo 
tam se pana zpravodaje jestli má ještě něco no já děkuji já si myslím že byl zodpovězen to co je to tady kolegyní lipovské o čem jsme se tady bavili takže já děkuji 
děkuji v tom případě dávám hlasovat o usnesení číslo 
nula sedm lomeno nula jedna lomeno dvacet jedna rada bere na vědomí materiál informace o deváté dva a postupu digitalizace chcete a žádá generálního ředitele aby předložil aktualizace materiálu v termínu do třicátého září dva tisíce dvacet jedna bude pro ať zvedne ruku 
kdo je proti 
kdo se zdržel hlasování 
usnesení bylo přijato děkuji a děkuji za pozornost přeji vám všem krásný rok dva tisíce dvacet a abyste byli spokojeni aby všechno fungovalo tak jak má nashledanou pana arnošta také děkujeme nashledanou a otevírám bod číslo sedm dnešní schůze kterým jsou informace o činnosti divize vývoje pořadů a programových formátů za první pololetí roku dva tisíce dvacet a vítám mezi námi pana ředitele divize vývoj a nová média pana jana maxu 
a předávám slovo zpravodajce tohoto bodu paní radní hance lipovské 
dobry den děkuji za předání slova materiál informace o činnosti divize vývoje pořadů a programových formátů se byl předložen už na konci minulého roku a my jsme se během podzimu s panem ředitelem mag jsou nad ním i setkali a jeho stěhovali jsme některé některé věci které mi nebyli na první či druhé přečtení zřejmá protože předkládá protože zpravodajové tuto zprávu poprvé tak jsem se seznámila i se staršími zprávami tak abych měla představu o celé časové řadě a konzultovala jsem nejenom s panem ředitelem max jsou ale i s některými tvůrce české televize tak abych udělal kontinuitu v posledních dekádách a na základě toho mohl konstatovat že ta zpráva má zcela standardní forma takže v kontinua elitě navazuje na minulé zprávy a obsahuje stejné části samozřejmě zdaleka největší prostor je věnován i jednotlivým tvůrčím producentským skupinám které jsou předloženy odměny zajímavém formátu protože každá tvůrčí producentské skupina tam předkládá sebehodnocení určité velmi krátké kdy hovoří o svých největších subjektivně vnímaných úspěších a svých největších subjektivně vnímaných neúspěších zde je možná škoda že neznáme i pohled právě třeba a pana bags nebo nějaké hodnocení zvenku objektivní nicméně tohle byla velmi přínosná část stejně jako onen katalog katalog výstupu které byly v jednotlivých etap eska zpracován pro nás z hospodářského hlediska je podstatný především je podstatná především vývojová vývoj rozpočtu pasáži rozpočtov závěrkových řízení proto že jakkoli vývoj nepatřím mezi nejvýznamnější položky rozpočtu české televize sám o sobě spíše nižší tak samozřejmě ve svých důsledcích implikuje takřka pákovým efektem ty největší či jedny z největších nákladů vůbec protože je to právě vývoj který pro determinuje náklady a výdaje plynoucí z výroby z tohoto hlediska se má smysl zabývat právě onou strukturou podávání námětů a projektů což je ostatně také jedna z mála části činnosti vývoje která může být veřejnosti především tvůrčí veřejnosti nějak reflektována protože pokud člen rady české televize přijde do kontaktu s tvůrci z hlediska vývoje tak je to právě v rámci diskuze o tom jak je systém podávání námětů toho projektu tence prakticky nezměnil za celou dobu co tuto agendu převzal pan ředitel maxa nicméně jak mě upozornil já se domnívám že je to velmi významným a to dávám bez jakéhokoli znaménka kladného nebo záporného velmi významným doplňkem pro nás k této zprávě také právě sekce podávání námětů a projektu na webových stránkách české televize kde se lze seznámit především s programovou poptávkou která je členěna jak podle žánru tak podle okruhů a také což je důležité opět z hospodářského hlediska tedy z hlediska primární agendy rady české televize s přesným vymezením externích nákladů na realizaci 
osobně bych této zprávy právě protože zcela standardní a nemá proto smysl probíhá probírat stánku poslance nebo tě nijak nevybočuje ze stanov minulých tak bych si dovolila upozornit na tři části jednak na centrum dramaturgie nových médií protože je to jednak souvisí s tím o čem jsme diskutovali před chvíli tedy s novými možnostmi danými novými technologiemi ale pokud vím tak na nová média bude desátého února zvláštní zpráva 
ale je to určitě oblast kterou se rada bude muset zabývat i v kontextu se některými s některými upozorněními pana generálního ředitele v tisku během prosince protože to může měnit určitý přístup české televize v některých v některých významných částech tak bych chtěl upozornit protože nevím zda se každý z hlediska široké veřejnosti dostane k přečtení celé obsáhle zprávy ale chci velmi upozornit na kapitolu pět trendy v televizní tvorbě zpracovanou analytikem vývoje panem k rumlem jedná se podle mě o velmi zajímavou část zprávy z hlediska toho kudy se může veřejnoprávní tvorba obírat v dalších dalších obdobích a pro nás opět vyznamenal z hlediska toho jaké můžeme očekávat požadavky na rozpočet na nároky na rozpočet i z hlediska dlouhodobé udržitelnosti financování a je to navíc kromobyčejně čtivě sepsaný tak sepsaná kapitol 
s tím souvisí kapitola nově schválené projekty která je sice k dispozici na webu také ale ukazuje opět 
za první pololetí minulého roku jaké mohou být a jaké budou náklady očekávatelné na další období 
z finančního hlediska opět mě zaujalo a s panem ředitelem maxell jsem o tom také si zdaleka nejdále diskutovali do jaké míry se pod jeho vedením proměnila struktura a systém financování nových nových projektů a vývoje jako takového proto že 
je zřejmé že pod jeho vedením se daleko častěji česká televize se uchyluje k produkčnímu financování což je objektivně vzato velmi nároční krok za řidiče a plně chápu když vám ředitele maxa každé uzavření takové to smlouvy považuje za značný úspěch a to jak sám vysvětloval i z hlediska mezinárodního práva práce na mezinárodním právu 
z hlediska vnímání veřejnosti pak je určitě dobré upozornit na podkapitolu čtyři dva dva spolupráce s národními veřejnoprávní vysílatel i proto že například projekt vedený právě panem ředitelem maxo marie terezie byl hojně citovaný především pokud se nemýlím v kladném slova smyslu naopak médii byl silně diskutován už ne tak ladně projekt odsun petra jd bug který byl podpořen českoněmecký fond budoucnosti ale je dobré vidět že česká televize se do těchto větších a nákladnějších projektu poušti právě díky zcela novému přístupu k produkci z toho bude potom pramenit jedna z mých jedna z mých otázek ale proto že všechno ostatní je opravdu zcela standardní pomíjím diskusi o směna jeho v pracovních míst se nám v pracovních smlouvách parametricky směnách nákladů a výdajů o kterých jsme s panem ředitelem hovořili ale které už byly reflektovány defakto v přípravě rozpočtu na tento rok a domnívám se proto že jste není nutné jim věnovat další širší prostor v mé části proto předávám slovo jednak panu řediteli a jednak se potom vrátím k otázkám 
děkuji kolegyně lipovské takže slovo předávám panu učiteli maxovi 
já samozřejmě děkuji za slovo přeji vám ještě jednou dobrý den ale asi počkám na dotazy pokud nějaké jsou 
do dopřeje takže kdo má dotazy k danému materiálu ano kolega kratochvíl řediteli mám takovej dotaz a prosbu hovoří neustále o licencích kolik má česká televize uzavřených jednotlivých žánrech licenčních smluv a jak je to finančně náročný 
děkuji za dotaz měl předpokládám že se ptáte na pořady které česká televize buď sama vyrábí nebo vyrábí v zakázce nebo nebo v koprodukci a jsou na bázi formátové licence a většina 
takových pořadů které jsme tomu uplynulém období řekněme posledních pěti šesti sedmi let vyráběli tak byla v oblasti zábavy nebo nebo nebo nebo tedy to čemu se říká reality masek čsl nebo prostě taková ta se mi se mi dokumentární mezi žánrová mezi žánrová tvorba 
kde typicky ta hodnota licence samozřejmě nemám tady ani nemůžu nikdy veřejně uvádět přesně údaje z jednotlivých smluv ta ta hodnota formátové licence se pohybuje v jednotkách procent celkových výrobních nákladů či lidi neví jak významná z hlediska celé celkové produkční hodnoty pořadu a 
v tomto případě 
nevím jestli ten seznamy úplně stoprocentně úplný ale jsou to zázraky přírody které se tradičně vlastně to už mám vyrobeno víc než sto epizod na základě formátové licence z těch větších zábavných pořadů je to ještě je to samozřejmě peče celá země která je založena na na formátu bílý kryt briko a samozřejmě stát dens který je založen na formátu bílý steklý kam tensing a pak to byla a pak to byla nebo je řada menších formátů počínaje velmi úspěšnou již šesté řadě vysílanou denní soutěží kde domov můj která je založena na formátu našel plaid a potom vlastně spíš jednorázových cyklech kde můžu uvést například 
pořad humorným způsobem 
řekl si rozbíjející nebo nebo vysvětlující si věci okolo takzvaného fenoménu fejk džus který se v naší verzi jmenoval to se ví ten původní formát knihy jsou nebo třeba pořad izraelského izraelského producenta či formát který se v originále jmenuje ke člověk moment a my jsme ho vysílali při výročí roku devatenáct set šedesát osm jako jako sérii ten okamžik 
a myslím že to v podstatě asi stačí bylo jich ještě pár a nemohu nezmínit samozřejmě poštu pro tebe kraje taky založená na licenční formátu no a potom v daleko menším počtu tam jde v podstatě myslím dohromady o čtyři pořady za mého působení se 
pracujeme s licencovanými formáty dramatické tvorbě a tam tam se tam se ta hodnota formátové licence velmi liší pořadu o pořadu závisí hodně na tom vlastně jak ten pořad byl ve světě úspěšně jak jak jak je to jak je to jaká je vlastně jakási tržní hodnota licence ale vesměs platí pravidlo že 
vlastně 
a je to i pro nás kritérium abychom vůbec nebo jedno z kritérií abychom vůbec do toho formátové formátové licence šli že vlastně to co zaplatíte za tu formátování licenci tak by mělo být uspořenou na nákladech na vývoj pokud bychom obdobný pořad chtěli vyvinout vlastní na zelené louce sami a tady ten tady šlo o 
o seriálu doktor martin o seriál který se který se kdysi vysílal v české verzi pod názvem svět pod hlavou a byl založen na formátu má také také anglický anglické provenience potom sitkom rudyho má každý rád a v současné době pracujeme na jednom spěchala ktera na na jednom 
jednom seriálu který je založen na na formátové licenci belgické veřejnoprávní televize 
to je zhruba přehled děkuji vám 
ještě můžu pardon ještě kód k problematice formátů samozřejmě není to jen takže mi formátové licence kupujeme ale my už máme za sebou úspěšný prodej zase našich formátů do zahraničí ve dvou případech byla byla zatím uskutečněn uskutečněna pouze obce to znamená někdo si vlastně vy blokoval daný formát pro pro určitý trh a snaží se ho tam uplatnit a v jednom případě se nám podařil formátové prodej dotáhnout do konce takže ono to vlastně funguje oběma směry pokud děláte věci dostatečně kvalitní aby byly pro zahraniční trhy relevantní 
děkuji za doplnění hlásí se zdeněk šarapatka takže děkuji pane místopředsedo se chci zeptat kvalifikovaně rebo kvalifikovaného odborníka pana ředitele divize vývoje maxi protože to co říkala paní radní lipovská úplně nepovažuji za objektivní ona tedy zmínila jenom se pokusím to parafrázovat jednou větou zhodnotila 
diskuzi kolem pořadu respektive filmu odsun já jsem se vás zeptat pane řediteli jaká ta diskuze jako turistů ze mate na miste prověřeným plně nic osobního ale proč to neberu objektivně vyjádření paní lipovské protože 
jako členka institutu správní rady institutu svobody demokracie je velké téma to testu odsun sudetských němců nebo děl německého obyvatelstva z československa v letech čtyřicet pět až čtyřicet osm tak mě zajímá jenom jestli byste řekl jaká diskuze když to říká paní lipovská se kolem toho teda vedla já jsem jí nezaznamenal tak bych to rád slyšel jenom připomínám aby jsme věděli o čem mluvíme mluvíme v podstatě o pořadu který dokumentoval vlastně ve spolupráci česká televize s německou ender ender a rakouskou erv plus která německou francouzskou arte různé svědecké výpovědi pokud si to pamatuji dobře tech odsunutých němců jako takový chtěl bych připomenout že česká televize není jenom od toho aby sledovala ukazatel nebo sledovala a vyhodnotila ukazatel vysoké sledovanosti a po o to se odvíjely všechny tyhlety věci ale samozřejmě má povinnost se dotýkat i témat která jsou jakkoliv nepříjemná a tedy nešlo ryze o názorovou platformu v tom pořadu pokud si pamatuji aniž bych se zastává historické skutečnosti to v žádném případě ale šlo především o pokus o zmapování svědecké svědeckých výpovědí těch účastníků to o cenu a vlastně pamětníků toho odsunu popřípadě lidí kteří s tím měli nějakou zkušenost takže pane řediteli jenom které bych do jedné otázky byste hodný jaká se vedla kolem toho diskuze prosím prosím pana ředitele maxu 
a 
já musím říct že z mého pohledu tady k tomuhle dokumentu 
neproběhla nějak jako mimořádně kontroverzní nebo hlučná diskuze samozřejmě je to citlivé téma a je to téma na které mají má řada lidí poměrně vyhraněný názor 
my jsme to vnímali jako důležitý projekt právě proto že 
to byla jednak tak to byla první spolupráce na takhle velkým dokumentu kde se na nás obrátila právě mydlo do čr rundfunk chilli chilli německá veřejnoprávní televize z vlasti s návrhem a spolupráci 
jejich původní představa byla že to bude hodně hodně jejich dokument aby k tomu přispějeme jenom lehce penězi a nějakou nějakou nějakou radu a nakonec se z toho stala velmi jako akt aktivní oboustranná spolupráce a to vždycky mě připadá důležitý když vlastně se nám se dokážeme prosadit jako rovnocenný partner ve spolupráci tedy s těmi velkými zeměmi a patřičně namyšlených jiných jejich schopnosti a a finanční možnosti a a a pro německou stranu stejně jako pro nás ale pro pro něj to byl vlastně poprvé kdy se vůbec takovýmhle takovým tématem 
v koprodukci s českou televizí zabývali pro ně to bylo úplně zásadní milník a dneska vlastně se se připravuje s jinou částí veřejnoprávní německé televize ard jde dokument o situaci na hranicích vlastně době v době komunismu a o pokusech německých občanů překročit hranice a samozřejmě o tom jak to špatně dopadlo známý případ toho mladého němce roztrhané pohraničními psi takže je to já to vlastně vnímám hlavně jako další nějaký milník a krok jste v té mezinárodní spolupráci která si myslím že je pro nás velmi důležitá a jak říkám nevnímal jsem to nějak extrémně kontroverzní pořad ve svém důsledku ale je samozřejmě možné že má paní ranní nehodě kdo kdokoliv jiný že má jiné informace já taky nevím vždycky všechno 
děkuji ještě jednou zdeněk šarapatka a ještě jsem chtěl ocenit jednu věc to jen plně krátce pane místopředsedo jsem chtěl ocenit to my jsme tady v roce dva tisíce dvacet a respektive procent dva tisíce devatenáct 
já jsem se snažil ještě s kolegy iniciovat původní v uvozovkách staré rady vy jste debatě která se vedla nad nad jak si obsazováním což byla víceméně tak bych to řekl to nebyl nebyl nějaké přání naše ale víceméně to taková poznámka nebo viem divácký se kterým jsme se často setkávali to znamená opakování 
stále nebo ne stále stejných ale velmi často podobných nebo stejných hereckých tváří v různých formátech které obsahovaly režiséři já jsem chtěl vlastně vyústilo v to že vedení české televize přijalo opatření v tvorbě hereckého rejstříku který vlastně dával příležitost i hercům z regionů což byla vlastně ta významná poznámka kterou jsme zde v té debatě tehdy vedli a já jsem chtěl ocenit jednu věc pokud jste to pečlivě sledovali jakože ste diváci nepochybně české televize jako členové rady české televize tak v roce dva tisíce dvacet aniž by to byla nějaká samoúčelná chvála tak došlo k výraznému posunu je vidět že se objevovaly v různých v různých formátech české televize respektive i v ve filmové tvorbě na které se česká televize buď koordinovaně nebo spolupracovníky tedy podílí nebo přímo sama že tam docházelo ke objevení nových a nových tváří které jsme dosud neznali myslím si že vlastně ono to do té kategorie spadá protože sice hodnotí pan ředitel maxa tady v té zprávy rok dva tisíce dvacet nicméně třeba seriál božena který teď vidíme na české televizi asi bychom čekali na příští rok ale protože vznikal v roce dva tisíce dvacet takto považuji za vhodné říct že 
aspoň pokud vidíte ve veřejném prostoru 
veřejné zmínky tedy televizních diváků a koncesionářů takto velmi oceňují že vlastně zrovna tady v pořadu je vidět že jsou tam nové tváře které jsme třeba předtím neviděli 
velmi herecky kritiky čr cen kritika až na výjimky ty kritiky jsou velmi a pozitivní je vidět že to té věci prospívá jenom připomínám že nejde jenom což tam je samozřejmě také zaznamenáno o jenom herecké tváře z regionu ale jsou tam třeba také herecké tváře činohry národního divadla které v podstatě televizní divák který se si nedostane pětkrát do roka do národního divadla v této situaci už vůbec tak se mohl seznámit s tvářemi které jsou velmi bezvadné v tom hrají skvěle jsou velmi talentované a jsou to přitom herci hlavní tedy scény divadelní v české republice já jsem to chtěl ocenit mám radost že pokud můžu říct že se daří naplnit vzájemný slib který jsme si kdysi společně dali nebo na kterém jsme tady komunikovali a debatovali že se ten herecký rejstřík nějakým způsobem až jste nebo v podobě daří naplňovat a že vlastně ta praxe kdy tvůrci vybírali především 
nechci říci jenom říkám ale především ty stále stejné tváře tak přece jenom ustupuje do pozadí by na příkladu minisérie boženy němcové obložením co je to perfektně vidět a myslím si že to sklízí převážně aspoň když tedy bychom to hleděli se na to dívat i z hlediska kritiky čísel takto sklízí úspěch takže zato díky 
xi jen můžu doplnit tak pan radní mluví o tabulce na straně devět zprávy která vlastně uvádí přehled toho obsazujeme jednak herce z regionálních nebo regionálních herce a a mladé tváře a debutanti v dramatické tvorbě vždy vysílané v hodnoceném období to je vlastně taková pravidelná příloha kapitoly o práci s talenty pracovní říkám šarapatková tabulka 
super to stojí za zaznamenání ještě někde nějaký dotaz kolegyně lipovská děkuji já se vrátím k tomu dotazů tohle o čem se nebo čeho jsme se dotkli spolu té naší konzultaci ale co může být asi zajímavé i veřejně a to když se podíváme do aplikace chci podat námět na zvolit a aplikací na na webu jak jste mi na to pane řediteli upozornil tak je tam i položka rozpočet rez také zajišťování případně externích externích nákladů a zajímalo by mě jakou pokud vůbec nějakou roli hraje schopnost autora bod schopnost tvůrce zajistit si rozpočet při dalším rozhodování 
velmi dobrá otázka 
takhle určitě při prvotním vyhodnocování námětu to nehraje roli prakticky žádnou je to nějaká informace pro další procesování mi vlastně v tom prvním kole hodnocení přijatých námětů tak se zabýváme prostě tím jestli ten námět je inovativní originální si jesi jestli to není něco co už bylo bylo zpracováno dříve 
jestli je to potřebné z hlediska programového schématu a tak dále nebo v případě že to třeba nenachází jasnou poptávku programovém schématu tak jestli je to něco natolik pozoruhodného inovativního že si to přesto zaslouží naši pozornost a vlastně to financování nebo kofinancování případné přichází v podstatě 
jeho čas ve chvíli kdy nastává právě to takzvané 
uzávěrkové nabídkové a poptávkové nový poptávkové a nabídkové řízení kdy se vývoj vlastně debatuje s programem o tom pro určité období do určitého programového okna jak vlastně poskládat tu tu tu nabídku vyvíjených projektů předtím než předložíme na programu radu a tam samozřejmě už to financování tu roli hraje protože program má prostě na nevím okno velkého dokumentu naše dva nějaké peníze a pokud to budeme muset všechno sami tak to znamená nějaký počet projektů a pokud se podaří některé projekty financovat jinde to znamená snížit ten vstup české televize tak to samozřejmě znamená ve finále větší počet projektů které můžeme realizovat takže pokud máme obsahově podobně hodnotné projekty které program zajímají tak tam se samozřejmě pak bavíme i o tom co je financováno a co umožní vlastně pracovat s kvalitní sadou obsahu a zároveň 
i nabídnou divákům větší počet těch těch projektů zda v dané v dané oblasti tam 
taky se takhle stačí tohoto 
tak pokud už někdo z kolegů ani kolegyně nemá další dotazy na pana ředitele maxu tak já mu po děkuji a děkuji také přečtu usnesení k danému bodu 
rada bere na vědomí materiál informace o činnosti divize vývoje pořadů a programových formátů za první pololetí a žádá generálního ředitele aby předložil aktualizaci materiálů v termínu do jednatřicátého července dvacet jedna 
kdo je pro 
je někdo proti 
zdržel se někdo hlasování 
konstatuji tedy že usnesení bylo přijato 
přistupme tedy k dalšímu bodu dnešního programu 
no já myslím že už tady zbývá jenom výroční zpráva její osnova a potom potom topné vody toho programu chcete přestávku 
ne takže pojďme dál osmý od dnešního programu jednání je výroční zpráva o činnosti české televize v roce dva tisíce dvacet její osnova tímto předávám slovo a kolegovi ledový dědičová 
pane místopředsedo děkuji za slovo velmi velmi krátce již abych nezdržoval dnešní schůzi my jsme již na tom dopoledním jednání ty základní obrysy na dopoledním pracovní jednání probírali ta osnova která je mám v tuhle chvíli předložena odpovídá defakto té oslavě dne co byla na výroční zprávu pro rok dva tisíce devatenáct jedná se tedy stále o ty dvě klíčové kapitoly z kterých se výroční zpráva o činnosti skládá tedy vlastní faktografický výčet činnosti české televize této kapitola jedna kapitola dvě zhruba stejně dosáhla ta se týká mě činnosti rady čili to je ta kapitola která je zpracovávána nečistě radou ta nejdůležitější část z toho jsou ty jednotlivé jednotlivé obecné cíle které jsou stanoveny pro plnění veřejné služby my jsme domluveni tak že nejpozději na pracovním jednání před příští radou tedy dvacátého sedmého první si stanovíme definitivně všech šest zpracovatelů těchto těchto cílů zároveň a to je prosba i vůči zástupcům české televize si stanovíme kompletní harmonogram aby během 
měsíce února kdy ty klíčové práce budou muset být zpracovány nedošlo k nějakým časovým kolizím to znamená že si přesně stanovíme dokdy které části výroční zprávy odevzdá rada pracovní skupina do kdy se k ní ostatní členové rady budou moci vyjádřit a zároveň do kdy budeme potřebovat materiály od české televize tedy to by mělo proběhnout na té na té příští radě a když se vše podaří tak předpokládám že během měsíce března tě do konce března musí být ze zákona výroční zpráva odevzdána do volebního parlament volebního výboru parlamentu k dudek té vlastní komplement staci grafickým úpravám a závěrečnému tisku čili ten ten únor bude klíčový a poté co se příští týden domluvíme na zpracovatelé těch jednotlivých jednotlivých kapitol a cílů také všechny poprosím o časovou přesnost tak aby jsme během měsíce února byli schopni tu obsahovou stránku výroční zprávy zvládnout to je to je pane místopředsedo za mě v tu chvíli krátce vše osnova je k dispozici všem v rámci materiálů které byly předloženy na tuto radu ano děkuji a otevírám diskusi k danému bodu má někdo nějaký dotaz připomínku 
pokud tomu tak není tak opět návrh usnesení rada po projednání schvaluje materiál výroční zpráva o činnosti české televize v roce dva tisíce dvacet pomlčka osnova kdo je pro přijetí tohoto usnesení 
i někdo proti 
zdržel se nikdo 
konstatuji že návrh usnesení se stal přijatým usnesením tak devátý bod mě stížnosti a podněty zde mám dva návrhy usnesení 
první rada žádá generálního ředitele aby jí v termínu do devatenáctého první dva tisíce dvacet jedna zaslal vyjádření ke stížnostem která rada české televize vyřizuje dle paragrafu sedm odstavec jedna písmeno a zákona číslo čtyři sta osmdesát tři o jméno devadesát jedna o české televizi kopie stížností předá generálnímu řediteli sekretariát rady české televize 
ano pan generální ředitel se hlásí já se jenom zeptat úmluvám se rozuměl jsem správně devatenáctého první ano do znamená že nám na to dávat dva pracovní dny 
diti dneska 
dneska je třináctého takže je to do příštího úterý tak dobře takže tři pracovní dny čtvrtek pátek pondělí 
ano tak jsme se dohodli na kolik tě výstižnosti jenom si tam sekretariátu 
myslím že ten já jsem požádal aby ten termín byl adekvátní tomu jak komplexnosti stížnosti mají vzhledem k tomu že jsem ji neviděl nedokážu slíbit že za tři pracovní dny jsme schopni vyřídit 
je možné je možné že si na to budu žádat vyjádření jednotlivých lidí z české televize nejsem nevím současné virové situaci jestli všichni budou k dispozici bych rád kdyby ty termíny byly reálné děkuji 
potom navrhuji změnu to usnesení na základě věcné připomínky pana generálního ředitele o týden prodluž jsme tedy devatenáct plus sedm je šestadvacet a přečtu tedy pozměněný návrh usnesení rada žádá generálního ředitele aby v termínu do 
dvacátého šestého první dvacet jedna zaslal vyjádření ke stížnostem které rada české televize vyřizuje dle paragrafu sedm odstavec jedna písmeno a zákona číslo čtyři sta osmdesát tři lomeno devadesát jedna sbírky o české televizi kopie stížností předá generálnímu řediteli sekretariát rady české televize 
kdo je pro přijetí tohoto usnesení 
kdo je proti 
kdo se zdržel hlasování 
pan veselý 
a kolega veselým můžu poprosit 
takže pro přijetí všichni všichni pro přijetí tohoto usnesení 
děkuji ještě jeden návrh usnesení 
rada bere na vědomí informace předsedy rady české televize pavla macochy o stavu řešení stížností a podnětů k dnešnímu dni kdo je pro přijetí tohoto usnesení 
kdo je proti 
kdo se zdržel hlasování tři zdeněk šarapatka rené a martin doktor 
tak a poslední bod tradičně 
ano promiňte regína děkuji já jsem 
k tomu bodu stížnosti a podněty mám jednu záležitost která je z mého pohledu 
podstatná 
chci se zeptat zda matocha už opustil jednání nebo and pardon pavel matocha se myslím ve čtrnáct dvacet mluvil z dalšího jednání po nějakém telefonátů z osobních důvodů je trošku škoda že tady není a bohužel v podstatě 
jsem sopko ale to v podstatě není až tak důležité jedná se o záležitost kterou která se projednávala před nebo na minulém zasedání a to je postoj rady rady české televize k žádostem o informaci ať už to není jako veřejného mě zástupce veřejnosti nebo zástupce médií 
vznikla debata v podstatě já jsem četl nějaké mediální výstupy nejdříve o tom hovořil jsem s panem předsedou na toto téma 
ta argumentace se opírala o 
starší právní stanovisko 
které si před zhruba pěti lety vyžádal tehdejší předseda rady české televize pan kolega dědič 
tu stanovisko vypracovala právní fakulta univerzity karlovy 
konkrétně by za to zodpovědný a zpracovatelem by docent doktor martin kopecký kandidát věd což je to že člověk může být si na katedře správního práva a správní vědy respektive v té době působící a co by jako velmi zásadně zarazilo že tu stanovisko o stanovisko 
hovoří zcela jasně o tom a doporučuje 
podstatě rady české televize se naprostou otevřenost a transparentnost této záležitosti to pokládám za dost zásadní zásadní věc to znamená 
pakliže na radu české televize je směřována žádost v tomto konkrétním případě šlo o žádost pana novináře bergra se myslím to je hlídací pes se jmenuje ten server což není relevantní že to je konkrétně on ale která důležité je že ta žádost obsahovala požadavek který zohledňoval logicky zachování anonymity stěžovatelů od což je důležité samozřejmé z hlediska právního tak já jsem přesvědčený a určitě určitě si myslím že z právního hlediska to je jediný jediný možný způsob 
podle pravidel a zákona o české televizi vyhovět takovým žádost navíc si dovolím připomenout že rada české televize kontrolní orgán veřejnosti 
myslím si že je naprosto musí dostat naprosto principiální z tohoto pohledu 
na prvním místě samozřejmě se rada musí držet svou kompetenci a zákonem o české televizi kompetenci která je z toho vyplývá to znamená ta zákonná pravidla jsou samozřejmě základním zakladni úzus nezpochybnitelný a samozřejmě snaha o 
maximální otevřenost směrem ke koncesionářů veřejnosti záštitu média si musíte proto principiální záležitostí proto bych rád poprosil a navrhl usnesení které 
se této problematiky týká této konkrétní záležitosti 
to znamená já bych plném čtu sedco do vám vrátil slovo pokud někdo chce zúčastnit diskuze já bych potom na závěr to usnesení usnesení si dovolil načíst 
výstižně krátce pomalu srozumitelně děkuji a děkuji za příspěvek kolega šarapatka se hlásí já bych za prvé mít více dotazů bohužel lituje že pan předseda matocha není přítomen protože se může částečně směřuje k tomu ale bohužel nezbývá nic jiného že vzhledem k tomu že aspoň místopředseda tak budu muset ten dotaz položit místopředsedové pokud to dobře vidím tak této chvíli není přítomen ani místopředseda šlégr ani místopředseda sekana bylo mluven teda takže v podstatě to asi bohužel spadne na kolegu pana doktora váňa já mám teda jednu vec kterou si podpořit ještě to co říká radní rené kín to z toho důvodu že tam bych to ještě rád podtrhl že po bližším zkoumání jak tady přednesl když se tedy o sto šest se jednalo na některých svých minulých jednání tak pan v té chvíli ještě místopředseda české televize matocha se otočil směrem k panu dědičová s tím že vzpomněl toho stanoviska právního které tady zmínil kolega kým s tím že se týkal právě té sto česky s ohledem na na věc která byla projednávána nicméně chci připomenout že ta věc se vůbec netýkala toho či byla projednávána týkala se sdělování výše mezd respektive sto česky která se stala kemp tam v české televizi takže to stanovisko nebylo šité na míru dotazu stran novinářů jako takových ale bylo šito na míru sdělování sdělování mzdového ohodnocení zaměstnanců české televize to jenom pro doplnění kdy jsme čas od času uváděni v omyl tak že to jenom pro upřesnění já tedy sám já se pokusím ruskou schovat i mi to líto musí se dané omluvit a asi když na své sypu najednou tak to bude problematický 
já se chtěl požádat a mám pak také návrh usnesení k to se týká 
výroku pana macochy pokud se zaznamenali já to musím ocitovat tak celkem rezonovalo veřejností vyjádření pana macochy které učiní někde v listopadu tuším dva tisíce dvacet to bylo v nějakém svobodném vysílači či jak se to jmenuje já se pokusím to aby jsme věděli o čem to mluvíme neboť němu novot jenom jako rychle rychle zopakovat cituji za těch několik měsíců mám docela dobrý přehled o tom co kritikům české televize nejvíce vadí na tom je vidět že to je vlastně pár pořadů a novinářů nebo kvazi novinářů včetně té kteří tam vystupují a v očích významné části české populace tu televizi vlastně poškozují 
teď je tedy jedno doznání panama sochy teď tady nebudu říkat z hlavy ta vymyšlená čísla jsem si to několikrát četla se o pak jsem tomu teda porozuměl nebude říkat zlobivým přesná čísla ale určitě nadpoloviční většina všech stížností které nám na některé pořady čtěte chodí se bude týkat čtyř osobností nebo redaktorů té to je wollner fridrichová moravec a železný mělo by se na to podívat vadí či té vedení čssd pardon a zamyslet se ze jsou pro televizi pozitivní nebo negativní aniž bych tedy teď o tom chtěl diskutovat zda někdo negativní nebo pozitivní tak samozřejmě to zvedlo vlnu veřejné kritiky různých názorů a 
pochopitelně to vyvolalo vyvolalo silnou odezvu jako takovou a samozřejmě v rámci té odezvy začali chodit do české televize respektive na radu české televize různé podpůrné je konkrétní jí maily a různá korespondence včetně pravděpodobně negativní takže jsem se chtěl potom zeptat pana místopředsedy zváni zda jako člen vedení rady české televize má přehled kolik teda došlo tech v poměru ke stížnosti kolik jich je negativních kolik jich je teda pozitivní to znamená které jsou ve prospěch těch kritizovaných novinářů a které jsou teda proti což je důležitý jako moment 
v reakci na to pak reagoval bohužel pan radní matocha když teda a začali chodit ty 
od televizních koncesionářů kteří žijí tu českou televizi v podstatě jsou tvořeny z toho našem vzdy tak se samozřejmě lidé na to ptají chtějí vidět jak tato jejich korespondence dopadla na to reagoval pak pan předseda matocha v médiích v rozhovoru pro hospodářské noviny cituji obecné stezky lidí že jim konkrétní že se jim konkrétní redaktor nelíbí jsou samozřejmě irelevantní stejně jako současná kampaň vita podpora od lidí kteří píší a že se jim ta čtveřice rozumíme teda fridrichová železný líbí řekl pan předseda matocha hospodářských novinách k tomu mám návrh usnesení pokud dovolí pan místopředseda tak ho přednesu proto že si myslím že nepřísluší předsedovi rady tyto veřejné výrobky a ti říká osobně nebo netýká a k tomu si dovolím za recitovat návrh usnesení který přináší rada české televize vyzývá předsedu rady pavlem a trochu ke zdrženlivosti ve veřejných osobních vyjádřeních k hodnocení práce konkrétních redaktorů a pořadu české televize předseda české televize je podle jednacího řádu rady mimo jiné jejím mluvčím a z titulu své funkce tak prezentuje především většinová stanoviska rady české televize jako kolektivního orgánu předseda rady české televize je povinen dodržovat ustanovení zákona o české televizi která vymezují kompetence rady ve věci zásahu do výroby a vysílání jejich pořadu jde o reakci v podstatě na citované vyjádření panama tohle které jsem zde četla které učinil pro veřejně tedy které učinil z pozice člena vedení rady české televize ve veřejném vysílači jako takovém je teda jedna věc a ještě mám poslední dotaz to nevím jestli daniel váňa bude vědět samozřejmě rád bych se zeptal jak jak dopadlo nebo zda vůbec se vedení rady české televize zabývalo korespondencí která došla od právního zástupce odolných členů dozorčí komise rady české televize jedná se o dokument respektive o dopis ve kterém když to libovolně parafrázovat pokud jsem to dobře pochopil se právní zástupce odolný činu dozorčí komise obrací na radu české televize s takzvaným odvolání proti rozhodnutí rady české televize pomlčka usnesení číslo dvě stě dvacet pět osmnáct dvacet o odvolání dozorčí komise české televizi to si všichni vzpomínáme této listopadové odvolání plus v materiálu je podnět prohlášení nicotnosti rozhodnutí rady české televize taktéž se tam citu za s tou jsem si na to neříkám znova a být jde o materiál který předcházel vlastně správní žalobě na radu české televize respektive na na na nechci říct na poslaneckou sněmovnou ale v zásadě na kompetentní orgán v této věci z v jeho působnosti takže se chci zeptat zase tím tedy vedení rady zabývalo nebo ne tak jsem to všechno dohromady ptal jsem se když to shrnu na počty ptal jsem se přenese jsem návrh usnesení který jsem zdůvodnil a ptám se na korespondenci na vyřízení nebo ne vyřízení korespondence právního zástupce doktora artura ostrého který zastupuje odborné členy dozorčí komise věku 
já děkuji za vystoupení jak 
jasně technická pan kolega chtít pan kolega patka trochu zaskočil jsou horlivosti procedurálního hlediska pane místopředsedo navařil protože můj návrhu usnesení se týká bodu stížností 
a jestli potom by se ten návrh pana kolegy šera patky který podle mého názoru formálně patří do bodu různé projednal potom návrh jestli můžu poprosit 
mu losovat mi už teďka jsme v bodě rucne takže já se v jádru daně a já se já se vyjádřím samozřejmě k oběma těm návrhům 
začnu asi od konce ta čísla na která se ptá pan kolega šarapatka já neznám to je odpověď na tu první otázku druhá otázka pokud vím tak tím dopisem o kterém jste se zmínil pane kolego jsme se zatím jako vedení rady české televize nezabývali tak a teď mám 
další vyjádření za sebe já navrhuji respektive podle mého názoru vzhledem k tomu že oba dva předřečníci se vyjadřovali k aktivitám předsedy rady české televize aby jsme toto téma pro dnešní jednání vzhledem k jeho nepřítomnosti přerušili a tedy vrátíme se k němu příštím nebo v programu příštího zasedání až tady předseda bude osobně já 
toto navrhuji považuji to za korektní 
a 
já se omlouvám dané já se obávám že takhle to nejde o to znamená zítra na další radi nebude někdo o kom tedy budeme mluvit bohužel takhle to nefunguje chápu že ta pozice je nepříjemná protože si tedy v této chvíli zůstal bohužel sám místopředseda seč tedy jiný zástupce vedení rady české televize což samozřejmě asi souhrou okolností se stalo nicméně když budu mluvit za sebe já myslím že jde o situaci všeobecně známou nevidím vůbec žádný důvod k tomu že se tedy matocha nebo jen je nebo není úplně protože já jsem tady a úplně přesně ocitoval to co řekl 
řekl jsem co si o tom myslím ocitoval jsem jeho reakci přesně z rozhovoru pro hospodářské noviny a naprosto přesně jsem tady definoval návrh usnesení já to rozhodně netlačím ale prostě já nechci případě pannám a vůbec hovořit o korektnosti té si myslím pro řadu lidí jako může být i neznámý pojem nicméně tady bych to vynechal si myslím že to dostatečně z argumentováno děkuji přesto si myslím že korektní by bylo kdyby se k tomu pan matocha mohl osobně vyjádřit v této chvíli takže nezbývá mi než dát hlasovat o mém návrhu tedy přerušíme toto téma pro dnešní zasedání a vraťme se k němu v průběhu zasedání příštího až tady předseda matocha prostě bude 
nezneužijeme té situace kdy on opravdu z vážných osobních důvodů musel z toho dnešního zasedání odejít 
obrazovce 
já bych nerad nerad otevřel prostor pro veřejnou polemiku jsme na záznamu takže já dávám hlasovat o tom mém návrhu totiž aby jsme 
tento bod přerušili a vrátili se k němu v průběhu příštího zasedání až tady pan předseda matocha bude kdo je pro tento návrh 
ne hlasujeme hlasujeme kdo je pro 
ještě tedy znění usnesení ano navrhuji abychom bod 
v rámci různého ské se kterým vystoupil jiné kín a zdeněk šarapatka přerušili a vrátili se k němu v průběhu příštího zasedání rady české televize kdo je pro přijetí tohoto usnesení 
kdo je proti 
kdo se zdrželo hlasování při 
takže můj návrh byl přijat 
prosím další příspěvek do různého ano pane kolego 
já si dovolím pane místopředsedo pouze technickou tím zásadně nemám až takový problém že se to formálně s tím pochopitelně souhlasím já bych opravdu neskutečně přivítal že se o omluvě pana předsedy dovím v podstatě dřív než asi dvacet minut po jeho odchodu například stejně tak jak už na minulém zasedání jednání proběhlo taky bych chtěl jenom poprosit samozřejmě bez návrhu usnesení aby všichni členové rady obdrželi nebo dostávali veškeré podkladové materiály v podstatě což se v poslední době neděje takže to bych chtěl o to bych chtěl požádat pakliže se to bude 
opakovat důslednost tak už to budu navrhovat formou usnesení pochopitelně 
děkuji děkuji 
ještě zdeněk šarapatka já se důrazně ohrazuje pane místopředsedo váňa proti tomu já počkám až to domluvíte s pani tajemnicí ale 
ano promiňte ale se důrazně ohrazuje proti tomu co jste tedy říká nebo co jste říkal dane 
pan předseda matocha beze slova zmizel v závěru jednání v pořádku má k tomu nějaký důvod dozvěděli jsme se co tady říká správně radní kým to na poslední chvíli až teď což v pořádku jasně stane se nic se neděje ale důrazně se ohrazuji proti formulaci že zneužívá mé situace my máme nějakou přípravu sami se dusící jaksi důsledně připravuje na zasedání rady a ve chvíli kdy jde přece rady a nezlob se ti řekne že to neužíváme tak fakt to bych si vyprosil a panu kolegovi kratochvíle bych rád jestli jste máte nějaký problém zko prolezlý nastudujte si to laskavě o mesta svá vystoupení a vy tady jste už na minulém roce nikdo neposlal vede vy vaše sprostoty je tady minule jste okřikovat vulgárně minulý rok před vývojem oba dva členy 
podobnou indie jednou vzájemnou nechali po skončení buď zasedání buďte tak hodný pokračujeme dál podle napadat tady kolega kratochvíl já vám se disentu pro zdeňku pardon ale jako opravdu tohleto na zasedání rady nepatří a myslím si že si to můžete vyříkat po skončení toho zasedání 
není to důstojné myslím ani jednoho z vás a koneckonců ani ani instituce rady české televize já považuji tu záležitost pro dnešek za vyšších ženou má někdo ještě nikdo jiný vstup do různého 
kolega kat 
bych se chtěl zeptat pana radního kniha stačí odpověď ano nebo ne spolupracuje s panem ministrem zaorálkem pardon pardon já jsem tuhle tu vaší vzájemnou diskuzi přerušil ho opravdu věří viz zvykejte si tyhle věci již zasedání jednou denne skončí skončí opravdu nekonečnou polemika na kole 
jsem rád že vás častočastějším také po letech radě ano spolupracuje 
děkuji 
tak doufám že i bod různé už tím co končí 
pokud do něj už nechce vstoupit nikdo z kolegů nebo kolegyně tak tedy 
program druhého jednání rady české televize v roce dvacet jedna které se uskuteční ve středu dne sedmadvacátého ledna dvacet jedna od třinácti hodin v praze bude upřesněn v poznámce je poslední věcná informace v průběhu dnešního zasedání děkuji vám za účast i za aktivity a těším se za čtrnáct dní nashledanou 

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rada-ceske-televize/zaznamy/221251000560001
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.