Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 1998_17_00820


Schůze 17/1998 14.10.1999

Téma Zahájení schůze

Květoslava Čelišová (*1946) (Poslankyně ) ( délka 4 minuty )

        
Paní předsedající, dámy a pánové, nejsem členkou výboru pro vědu a vzdělání, ale ve školství jsem pracovala přes 25 let. Chtěla bych reagovat na některé věci, které tady zazněly. Nezlobte se, nechme v tomto případě hovořit odbornou pedagogickou veřejnost. Jsem přesvědčena o tom, že mnozí z vás, kteří jste dosáhli vysokoškolského vzdělání nebo jiného vzdělání do roku 1989, zde příliš o těchto věcech nehovoříte. Nehovoříte o tom, že to vzdělání nebylo vždy nejhorší. Konečně - i výsledky, kterých jsme se dočkali po devadesátém roce ze světa o tom, jak jsou studenti připraveni, o tom jasně hovořily. Nechme tedy školství odborníkům. V tomto případě si myslím, že v současné době je tento návrh zákona plýtváním času. Jestli leží na stole novela školského zákona, jejímž předmětem je řešení této problematiky, nechme tedy vládě a ministerstvu, nechť tento zákon na stůl předloží. Dopouštíme se tady jedné velké chyby. Ta chyba tady byla včera v podobě Matiční na stole. Protože si ostravští Romové vzpomněli, že jejich děti jsou diskriminovány ve zvláštních školách, neznamená to, že jsem o tom přesvědčena. Na Ústecku jsme měli romských dětí ve třídách vždycky dost. Věřte mi, že někdy to byla i polovina dětí ve třídě. Nemám vůbec pocit, že tyto děti byly diskriminovány. V této době, jestliže jsme chtěli dětem umožnit, aby se zařadily v průběhu nejnižšího věku do té oblasti vzdělávání, měli jsme vyrovnávací třídy, měli jsme dyslektické třídy, měli jsme dysgrafické třídy a další třídy, které dětem umožnily se v průběhu základní docházky do průběhu vzdělání zařadit. To všechno se těmi novelami zákonů po roce 1990 zrušilo. A dneska chceme něco, co bude na chvilku fungovat. Možná bude, možná nebude. Zase ale ustupujeme jenom jedné skupině lidí. Stále říkáme, že Romové jsou stejná skupina občanů ČR jako každý z nás. Nezlobte se na mne, v tomto případě, pokud ty děti nemají podmínky, je jim určitě dobře v těch třídách, kde mají rovnocenné kolegy. A už vůbec nechci slyšet argument, že jestli měl někdo pětku z matematiky, přitom byl třeba dobrým hercem, nebo byl by do budoucna dobrým hercem, já bych řekla…, ale nebudu raději šířit další teorie, hovořila bych o komediantech. Nezlobte se na mě, přece nechceme, aby děti, které měly pětky, byly na středních a vysokých školách. Už tak jsme dost degradovali princip maturity v podobě možností finančních na soukromých školách. O tom tady už mnohokrát hovořeno bylo. Já doporučuji tento návrh zákona zamítnout. Nechme projít novelu školského zákona, diskutujme na toto téma a nechme hlavně slyšet odbornou pedagogickou veřejnost. Děkuji.

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/1998ps/stenprot/017schuz/s017120.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/1998_17_00820
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.