Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 1998_34_00764


Schůze 34/1998 22.02.2001

Téma ?

Ing. Jaromír Schling (*1946) (Ministr dopravy a spojů ČR ) ( délka 3 minuty )

        
Paní místopředsedkyně, vážená paní poslankyně, kolegyně a kolegové, velmi mě těší starost paní kolegyně Páralové o bezpečnostní přestávky a další podmínky řidičů drážních vozidel. Chtěl bych upozornit, že bezpečnostní přestávky nebyly vymyšleny zákonem číslo 23 nebo zákonem číslo 266. Bezpečnostní přestávky jsou něco, co je používáno už mnoho let. Existují určité zvyklosti, standardy, hygienická pravidla, ze kterých se vychází při stanovení bezpečnostních přestávek, a to nejen u vozidel drážních. *** Bezpečností přestávky jsou stanoveny i u řidičů a pracovníků v jiných druzích dopravy a existují i mezinárodní smlouvy, které tyto záležitosti upravují, např. když zůstanu u drážní dopravy, tak je upravují u řidičů tramvají a trolejbusů. Tudíž tím, že se nově v novelizaci zákona 266 z loňského roku objevilo zmocnění pro Ministerstvo dopravy a spojů vydat prováděcí předpis, tím se nijak dramaticky nezměnila skutečná situace bezpečnosti drážní dopravy. Je pravda, že nařízení vlády 499 z roku 2000 nestanovuje žádné podrobnosti týkající se bezpečnostních přestávek právě proto, že jednání zaměstnavatelů, zaměstnanců a Ministerstva dopravy a spojů nevyústila v závěr, že by něco takového bylo zapotřebí. Připravovaný zákon, který by měl nahradit citované vládní nařízení, uvažuje sice s ustanovením, které by se v jednom případě dotýkalo bezpečnostních přestávek, ale v rozsahu jenom zcela minimálním, protože konkrétní stanovení bezpečnostních přestávek musí být vždycky záležitostí zaměstnavatele, aby podle konkrétních podmínek toho kterého druhu dopravy, dokonce někdy té které linky nebo vlaku tyto bezpečnostní přestávky stanovil. Pokud jsou stanovena pravidla velmi obecná, pak nemusí vyhovovat v konkrétních případech, a protože jde o bezpečnost a ne jenom o nějaká všeobjímající pravidla, ale opravdu o dodržení podmínek pro bezpečnost provozu, tak je důležité, aby bezpečnostní přestávky na jídlo a oddech, celková délka pracovní doby, doba odpočinku, aby byly stanoveny způsobem, který zohledňuje místní podmínky, a to lze pouze na základě znalosti konkrétních podmínek. Čili musí to udělat zaměstnavatel v pracovním řádu, v kolektivní smlouvě nebo v jiném obdobném předpise, který umožní postarat se o to, aby bezpečnost drážní dopravy byla zabezpečena. Děkuji.

V projevu zmínění politici:

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/1998ps/stenprot/034schuz/s034122.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/1998_34_00764
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.