Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 1998_43_00150


Schůze 43/1998 27.11.2001

Téma Zahájení schůze

JUDr. Pavel Němec (*1971) (Poslanec ) ( délka 4 minuty )

        
Vážená paní předsedající, vážení členové vlády, dámy a pánové, původně jsem chtěl mít velmi krátké vystoupení, které by se zaměřilo na hlavní problematické body tohoto návrhu zákona. Nicméně si myslím, že můj předřečník pan kolega Vlček tady svým vystoupením se snažil otevřít velmi dlouhou a nepříliš korektní debatu, pokud zde hovoří o lidech, kteří nejsou členy této Poslanecké sněmovny a nemohou na jeho vystoupení reagovat. Myslím si, že to není příliš korektní. Naštěstí jeho projev byl tak monotónní a mdlý, že jsem ho celý nepostřehl, takže na něj tolik reagovat nemusím, a přidržím se tedy původního záměru seznámit s hlavními problematickými body, jak je vidí náš poslanecký klub. Je pravda, že tento návrh zákona projednáváme na plénu Poslanecké sněmovny už poněkolikáté. To odkládání, přerušování projednávání na plénu sněmovny mělo vytvořit potřebný prostor pro dohodu poslaneckých klubů k tomu, aby se našel přijatelný kompromis pro transformační zákon, tak aby tento zákon zajistil stabilitu podnikatelského prostředí v naší železniční dopravě a tak aby tento návrh zákona mohl být podpořen co největším počtem poslaneckých klubů. Musím zde v tuto chvíli říci, že podle mého názoru se tak nestalo. Čas, který jsme měli od předložení vládního návrhu, nebyl efektivně využit k nějakým jednáním. Tak jak je návrh v současné době ve druhém čtení, byť i ve znění pozměňovacích návrhů hospodářského výboru, tak zdaleka nesplňuje požadavky, které bychom očekávali a kladli na transformační zákon. Nyní se zmíním o hlavních problematických bodech. Jsem přesvědčen, že návrh zákona dostatečně nezohledňuje to, že do tohoto typu podnikání plynou velké peníze ze státního rozpočtu a že není zajištěno transformačním zákonem, aby České dráhy nebyly dále nekontrolovatelnou dírou na výdaje ze státního rozpočtu. *** Rovněž jsem přesvědčen, že zvolený model, kdy existuje jakási "státní" akciová společnost, není příliš dobrý. Není to příliš dobré z toho důvodu, že není stanovena jednoznačná odpovědnost a jednoznačné povinnosti, které by plynuly. Jsem přesvědčen, že vládní návrh zákona v současném znění je více výhodný pro management drah - a tím nemyslím ten současný nebo kterýkoli budoucí, ale obecně pro manažera Českých drah - už podstatně méně výhodný pro stát, který do této firmy vkládá svůj majetek. A konečně nehodnotíme tento návrh zákona jako výhodný pro zákazníka - ať už zákazníka v dopravě osobní, kterým jsou zčásti cestující a zčásti orgány veřejné správy, nebo na druhé straně pro zákazníka v dopravě nákladní. Konečně podle mého názoru návrh zákona nereflektuje plně standardy Evropských společenství. Podle mého názoru zcela nedostatečně odděluje správu infrastruktury a vlastní podnikání železniční. Dámy a pánové, slíbil jsem, že se pokusím být stručný. Proto promítnu tyto své výhrady do pozměňovacích návrhů, které přednesu ve druhém čtení. Pokud nebude přijat návrh oponentní skupiny poslanců hospodářského výboru na zamítnutí ve druhém čtení, poslanecký klub bude samozřejmě posuzovat závěrečnou podporu návrhu zákona podle toho, které pozměňovací návrhy budou vtěleny do konečné podoby zákona. V tuto chvíli vám děkuji za pozornost.

V projevu zmínění politici:

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/1998ps/stenprot/043schuz/s043023.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/1998_43_00150
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.