Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2002_23_02943


Schůze 23/2002 10.12.2003

Téma bod 131

PhDr. Walter Bartoš, Ph.D., MBA (*1961) (Poslanec ) ( délka 3 minuty )

        
Vážený pane předsedající, vážená vládo, dámy a pánové. Svoji zpravodajskou zprávu jsem rozčlenil do pěti bodů, bude krátká, bude neutrální, a v obecné rozpravě bych se přihlásil s projevem, který už bude vyjadřovat můj subjektivní názor. Takže za prvé. Návrh zákona se pokouší řešit problematiku integrace žáků a studentů, kteří mají různá zdravotní postižení, a snaží se řešit tuto integraci do hlavního vzdělávacího proudu. Netýká se tedy škol speciálních, ale týká se škol, které bychom mohli nazvat běžným, normálním vzdělávacím proudem. Za druhé. Navrhovatelé se domnívají, že současná právní stav neobsahuje instituty, které by reagovaly na zvyšující se počet postižených dětí. Z toho důvodu navrhují nová ustanovení do školské legislativy, na jejichž základě by bylo možné zřídit funkci asistenta učitele, popř. zavést možnost dvou pedagogických pracovníků ve třídě. Za třetí. Navrhovatelé v důvodové zprávě uvádějí, že právní norma bude mít dopad na státní rozpočet. Tento dopad kvantifikují ve dvou variantách. První varianta předpokládá, že rozhodnutí ředitele bude podléhat dále schválení druhé instance, přičemž ta by rozhodovala podle množství prostředků, kterými disponuje. *** Druhá varianta vychází ze statistiky Ústavu pro informace ve vzdělávání, podle které by mělo být formou individuální integrace včleněno do hlavního vzdělávacího proudu 1645 žáků. Z toho předkladatelé dovozují potřebu 500 až 600 asistentů na všech školách v České republice. Celkový dopad na státní rozpočet z pohledu druhé varianty by pak znamenal podle navrhovatelů 37 až 38 milionů korun. Tak je to tam uváděno. Za čtvrté. V důvodové zprávě je konstatováno, že navrhovaná norma je v souladu s právním řádem České republiky a mezinárodními smlouvami. Bod pátý se týká stanoviska vlády, která dne 6. 8. 2003 vyslovila s tímto návrhem zákona nesouhlas. Podle vlády nejsou dostatečně vymezeny funkce asistenta učitele a speciálního pedagoga pro děti se zdravotním postižením. Dále je vláda přesvědčena, že předpokládaný dopad návrhu na státní rozpočet je nepřijatelný. Vláda se domnívá, že navíc by přijetí novely zákona způsobilo nárůst počtu zaměstnanců na Ministerstvu školství. Třetím důvodem, proč vláda nesouhlasí s touto předlohou, jsou legislativně technické nedostatky, které návrh zákona obsahuje. Pane místopředsedo, tolik moje zpravodajská zpráva.

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2002ps/stenprot/023schuz/s023304.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2002_23_02943
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.