Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2002_41_02194


Schůze 41/2002 22.02.2005

Téma bod 109

Ing. arch. Daniela Filipiová (*1957) (Senátorka ) ( délka 6 minut )

        
Děkuji za slovo, pane předsedající. Paní poslankyně, páni poslanci, dovolte mi seznámit vás s novelou zákona, jak ji schválil Senát, který ji projednal jednak ve výboru pro hospodářství, zemědělství a dopravu, jednak ve výboru pro zdravotnictví a sociální politiku, který byl projednávanému návrhu zákona garančním výborem. V obou výborech byly po zpravodajských zprávách a po diskusi schváleny pozměňovací návrhy, které byly předloženy plénu Senátu, které znění zákona schválilo s pozměňovacími návrhy počtem hlasů 58 pro ze 66 přítomných. K jednotlivým pozměňovacím návrhům. K návrhu zákona č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 482/1991 Sb., o sociální potřebnosti, ve znění pozdějších předpisů. Pozměňovací návrhy týkající se přechodných ustanovení zákona o státní sociální podpoře a zákona o sociální potřebnosti dle názoru pléna Senátu jednoznačněji stanoví, za jakých podmínek se znovu posoudí výše dávek sociální podpory, resp. nároky podmíněné sociální potřebností, v souvislosti s navrhovanými změnami v úpravě zápočtu příjmů z podnikání nebo jiné samostatné výdělečné činnosti. Senátní návrh v přechodných ustanoveních projednávaných zákonů jednoznačně stanoví, že k novému posouzení by mělo dojít v případě, kdy se navrhované změny budou týkat příjmů alespoň jedné z osob, k jejímž příjmům bylo přihlédnuto při rozhodování o dávce státní sociální podpory, resp. o nárocích podmíněných sociální potřebností. Návrh předložený Senátu tuto skutečnost jednoznačně nevyjadřoval, jelikož k novému posouzení požadoval prokázání, že se navrhované změny týkají příjmů oprávněné osoby z podnikání a jiné samostatné výdělečné činnosti a takových příjmů osob společně s ní posuzovaných. K návrhu zákona č. 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách. Senátní pozměňovací návrhy jsou pouze legislativně technickou úpravou, která nahrazuje obecný název textu "Komise" jednoznačným názvem "Evropská komise", což je legislativní zkratka zavedená v zákoně pro Komisi Evropských společenství, o niž se v daném případě jedná. Dále se pozměňovacím návrhem, který Senát přijal, reaguje na skutečnost, že v § 17 zákona o veřejných zakázkách bylo písmeno m) doplněno již při novele tohoto zákona přijaté v rámci návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 440/2003 Sb., o nakládání se surovými diamanty, o podmínkách jejich dovozu, vývozu a tranzitu a o změně některých zákonů, a zákon č. 40 o veřejných zakázkách. K návrhu zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti. Vzhledem k zákonu o zaměstnanosti, který nabyl účinnosti 1. října 2004 a vyvolal mezi podnikateli, živnostníky, a zejména v Hospodářské komoře bouřlivou diskusi na téma jeho aplikace v praxi, a to zejména v souvislosti se zněním § 13 a § 140, které zavazují a sankcionují zaměstnávání tzv. švarc-systémem, dospěl senátní garanční výbor pro zdravotnictví a sociální politiku i výbor pro hospodářství, zemědělství a dopravu k závěru, že zmíněná úprava by měla být v zákoně o zaměstnanosti zrušena. K této problematice lze uvést, že při projednávání návrhu zákona v Senátu byla největší část diskuse věnována právě této problematice, ačkoliv nebyla obsahem předloženého návrhu zákona. Diskusi, která byla v obou výborech i na plénu vedena k této problematice, lze charakterizovat tak, že v ní bylo některými senátory argumentováno ve prospěch dosavadní úpravy v zákoně o zaměstnanosti, většina senátorů však argumentovala jednoznačně proti této úpravě s požadavkem na její zrušení, a někteří senátoři měli výhrady proti dosavadní úpravě s tím, že v zákoně o zaměstnanosti by měly být jednoznačně stanoveny podmínky, které by vymezovaly zákaz tzv. švarc-systému, aby tato záležitost nebyla závislá v podstatě na volném výkladu, a pokud takové podmínky nelze jednoznačně vymezit, měla by být dosavadní úprava zrušena. V průběhu rozpravy na plénu Senátu byla uvedena informace, že vláda současně připravila novelu § 13 zákona o zaměstnanosti. I přes tuto informaci se Senát většinově přiklonil k názoru na zrušení § 13 a souvisejících ustanovení zákona o zaměstnanosti, aby se předešlo jakýmkoliv výkladovým nejasnostem. Jako garanční zpravodaj výboru, který navrhovanou novelu zákona předložil plénu Senátu, který jej výraznou většinou, jak již jsem řekla, 58 hlasů ze 66 přítomných, schválil, pouze 4 senátoři hlasovali proti tomuto návrhu, a jako zástupce Senátu při projednávání sněmovního tisku č. 806 zde v Poslanecké sněmovně vám musím doporučit schválit projednávaný návrh zákona ve znění přijatém v Senátě. Děkuji za pozornost.

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2002ps/stenprot/041schuz/s041311.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2002_41_02194
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.