Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2006_13_01111


Schůze 13/2006 20.03.2007

Téma Zahájení schůze

Mgr. Dana Kuchtová (*1961) (Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy ČR ) ( délka 4 minuty )

        
Vážené kolegyně, vážení kolegové, jenom velmi stručně. Ve vystoupení pana poslance Bartoše jste slyšeli to, o čem jsem se já zmiňovala. Ještě zdaleka nejsme jednotní, odborně, co se týče obsahu maturit, to znamená otázky kvality, otázky testů, zda maturita ověří to, co ověřit má, jestli je úspěšnost procentní, 33%, správná, dostatečná nebo naopak příliš vysoká. Ty debaty, které se týkají obsahu, ještě zdaleka nejsou ukončené. K námitkám, které zde zazněly ze strany paní kolegyně Bohdalové. Ano, moje představa o ministerstvu je taková, že to je skutečně servisní organizace v tom smyslu, že zajišťuje rozdělování peněz, a to jsou ty tzv. republikové normativy na školy. Zajišťuje v podstatě metodickou pomoc a v každém případě je partnerem škol, ale není ministerstvo nějakým centrálním orgánem, který rozhoduje o tom, co se ve školách má, či nemá učit, jak školy mají být řízeny a podobně. To je autonomie škol, ke které se přikláním a která je vlastně obsahem celé reformy. Jsem ráda, že jste zmínila otázku propuštění 20 tisíc pedagogů ze stávajícího počtu 150 tisíc učitelů, celkově ještě z většího počtu pedagogických pracovníků, který máme. Je to téma, které se dnes objevilo v médiích, a já bych se k němu ráda vyjádřila. Je to velice nešťastné, že se objevilo nejprve v médiích, a teprve vlastně poté my jako příslušný resort a ostatní resorty ho dostaneme do připomínkového řízení. Je to velký problém, protože samozřejmě pan ministr financí připravil návrh, který bude jistě maximalistický. Jeho představa je řekla bych velice pro mě - propuštění dvaceti tisíc pedagogů nebo pedagogických pracovníků - nepřijatelná. Nepovažuji možnost snižovat v takovém počtu a tak rychle pedagogické pracovníky za možné. Považuji to za něco, co by ohrozilo skutečně zajištění toho, co stát musí, to znamená vzdělávání jako veřejné služby. Budeme o tom na vládě diskutovat a já garantuji jednak vám, ale hlavně učitelům, že budu v tomto případě stát na jejich straně. Ohledně východisek, která jste zmiňovala, to nemělo vůbec nic společného se sociální demokracií. Já jsem zmiňovala věcně, že východisko navrhovatelek a navrhovatelů je dílčí a v tom smyslu nesprávné. Východisko je tedy takové, že nejenom v oblasti těch povinně volitelných předmětů, ale i v otázce jazyků a češtiny zdaleka není jasno a největší problémy, které jsem zmiňovala, se týkají ještě organizace a financí. Myslím si, že není správné říkat, že se vždycky něco v Čechách provalí, nepodaří utajit. My ty státní maturity musíme zajistit tak, aby se neodtajnily předem. Jinak je jejich smysl úplně ztracený. Maturity musí zůstat tajné až do té doby, kdy je odtajní příslušný komisař. To je veliký úkol a stojí před námi. Já se ho nezříkám, ale v té krátké době, máte pravdu, ne letos, ale ve školním roce 2007/2008 to nepovažuji za možné zařídit a zorganizovat. A znovu tady opakuji, že státní maturitu jako takovou, jako myšlenku považuji za myšlenku správnou, o kterou se budu zasazovat, a nemyslím si, že hrozí, že by se státní maturita nekonala nikdy. Děkuji.

V projevu zmínění politici:

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2006ps/stenprot/013schuz/s013165.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2006_13_01111
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.