Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2006_13_01213


Schůze 13/2006 21.03.2007

Téma bod 40

MUDr. David Rath (*1965) (Poslanec ) ( délka 4 minuty )

        
Pane předsedající, členové vlády, dámy a pánové, norma, tak jak je předložena ze zdravotního výboru a byla schválena zdravotním výborem, je normou potřebnou, důležitou a podporyhodnou napříč politickým spektrem, protože - zjednodušeně - přináší pacientům možnost nahlédnout do dokumentace, pracovat se svojí zdravotní dokumentací, dělá z pacienta daleko většího suveréna, než byl doposud, to znamená že on rozhoduje, kdo o něm smí dostat informace a kdo je naopak dostat nesmí. Zavádí i další celou řadu potřebných věcí v oblasti široké informace pacienta o jeho zdravotním stavu a léčbě. Je velkou chybou, že toto ustanovení již dávno v českém právním řádu není a zde dobíháme jenom určitý dluh. Byly opakovaně pokusy tento dluh vyrovnat, ovšem naráželo to na některé věci, například v minulém období, před zhruba třičtvrtě rokem, na veto prezidenta republiky. Bohužel ne takovýto přístup musím zaujmout k pozměňovacím návrhům. Chci jenom upozornit na pozměňovací návrh poslance Kochana, který pokud bude přijat, a tady bych skutečně požádal o velkou pozornost zvláště koaličních poslanců, zbaví Ministerstvo zdravotnictví zákonného zmocnění vydat vyhlášku, která stanoví podmínky personálního, věcného a technického vybavení všech zdravotnických zařízení. A vracíme se do doby, kdy zdravotnická zařízení se dostanou do nerovnoprávného postavení, to znamená na jedné straně budou soukromá zařízení, kde souhlas PVT je určen zákonem o těchto soukromých zdravotnických zařízeních, tedy zákonem číslo 160, ale všechna ostatní zdravotnická zařízení nebudou žádným případem a žádným způsobem právně ošetřena. Dokonce i zákon 160 je v této věci nedokonalý, protože nezmocňuje žádný orgán České republiky vydat souhrnnou normu, která by řekla, jak vypadá personální, věcné a technické vybavení zdravotnických zařízení. *** Mám-li to dát na příkladu, tak v podstatě v České republice, pokud přijmeme návrh pana poslance Kochana, nebude autorita, která by řekla, že třeba na interním oddělení musí být primář s druhou atestací a jeho zástupce také s druhou atestací, že třeba na chirurgickém oddělení, kde je sto lůžek, musí pracovat minimálně deset lékařů s takovou a takovou specializací. Prostě tyto věci nebudou ničím ošetřeny. Jde o jediné zmocnění v českém právním řádu k tomu, aby Ministerstvo zdravotnictví takovou souhrnnou normu vydalo. Je samozřejmě chybou, že ta norma doposud vydána nebyla, byť byla připravena k vydání a pracovaly na ní odborné společnosti, lékařské komory a některé expertní skupiny. Pokud bude návrh poslance Kochana přijat, dostáváme se do systému nerovnoprávného postavení soukromých zdravotnických zařízení vůči těm ostatním, což je také velká chyba. Takže shrnu-li to, podporuji přijetí vládního návrhu ve znění pozměňovacích návrhů zdravotního výboru tak, jak byl přijat. Ostatní pozměňovací návrhy nepodporujeme, protože tu situaci pouze komplikují a zhoršují. A dokonce návrh poslance Kochana považujeme za nebezpečný a zhoršující dozor nad kvalitou zdravotní péče v České republice. Děkuji.

V projevu zmínění politici:

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2006ps/stenprot/013schuz/s013182.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2006_13_01213
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.