Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2006_27_00547


Schůze 27/2006 31.01.2008

Téma

Jindřich Valouch (*1947) (Poslanec ) ( délka 4 minuty )

        
Krásný pěkný den, vážené kolegyně, kolegové, vážený pane místopředsedo Poslanecké sněmovny, vážený pane předsedo vlády, členové vlády. Já sám jsem velice rád, že přichází tato poslanecká iniciativa. Proč přichází? Přichází z poznání, že prakticky od roku 1992, kdy byl schválen transformační zákon, kdy probíhá transformace Českých drah, se věci posunují. Je potřeba dále v tomto pokračovat, a se znalostí věci nejenom odborníci, ale i široká občanská veřejnost pociťuje, že je potřeba dále tyto věci upřesnit, aby to bylo za prvé funkční, aby to splňovalo veřejný zájem a bylo to ekonomické. To jsou tři základní věci, které je nezbytné takhle chápat. Myslím si, že první části se podařily, to znamená, že dnes musíme přistoupit k částem dalším, a to je přesné rozdělení transformace Českých drah, to znamená na veřejný zájem, který je nezbytné chránit, který je potřeba mít pod sebou a vědět, že zde je parlament, zde je vláda, kdy je potřeba, abychom to dokázali ochránit, a to je Správa železničních dopravních cest. Protože po těchto cestách budou jezdit subjekty, ať to budou subjekty jak nákladní dopravy, osobní dopravy, ale mohou to být subjekty i mimo náš stát, to znamená, že můžeme tyto železniční dopravní cesty nabídnout a za tyto železniční dopravní cesty se bude platit. Každý bude platit za jejich použití. Na druhé straně dneska máme již vyřešeno, jak bude provozována nákladní doprava, máme firmu Cargo. Myslím si, že již zde je potřeba, abychom si uvědomili, že to je taktéž postup transformace, a zbývá nám dořešit forma osobní dopravy. Zatím prakticky to zůstává v akciové společnosti České dráhy. Jaká forma dál bude dána, jak zde zazněly některé příklady, si myslím, že to je potřeba ještě bych řekl dojasnit, upřesnit, a věřím, že všichni ti, kteří se touto záležitostí zabývají, že to dokáží udělat tak, aby to bylo co nejvíce ekonomické, ale počítat s tím, že nikde v Evropě, mohu-li říci v uvozovkách i ve světě, není osobní doprava tou dopravou, která z hlediska veřejného zájmu by nebyla dotována. Čili musíme taktéž počítat s tím, že dotace do osobní přepravy vždy bude, a musíme si to uvědomit, že vždycky to bude část, kterou budeme muset v rozpočtu, který půjde ze státního balíčku finančních prostředků, dotovat. Nebude to jenom stát, budou to kraje. Je potřeba takto se na to podívat. Vážené kolegyně, kolegové, já se také přikláním k tomu, aby tato poslanecká iniciativa byla schválena a prošla do druhého čtení. Děkuji za pozornost.

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2006ps/stenprot/027schuz/s027099.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2006_27_00547
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.