Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2006_28_00210


Schůze 28/2006 12.03.2008

Téma Zahájení schůze

Rudolf Blažek (*1968) (Náměstek primátora hl. m. Prahy ) ( délka 4 minuty )

        
Nejpozději však do tří let ode dne, kdy k porušení těchto cenových předpisů došlo. Vzhledem ke skutečnosti, že uložením pokuty ve lhůtě jednoho roku se rozumí pravomocné rozhodnutí o uložení pokuty a za den, kdy se cenový kontrolní orgán dozvěděl o porušení cenových předpisů, se považuje den, kdy došlo k samotné cenové kontrole nebo den, kdy cenovému kontrolnímu orgánu došel podnět o porušení cenových předpisů, je z hlediska praxe bohužel zákonem stanovená subjektivní lhůta nedostačující. Celou řadu argumentů jsem v rámci prvého čtení zde uvedl, ale myslím, že je třeba říci, že správní orgány na jedné straně provádějí značný objem kontrol směřujících k prověření, zda nedochází k porušování cenových předpisů, a v případě, že k takovémuto porušení dojde a zjistí tento problém rovněž ve velkém objemu, musí zahájit správní řízení, v němž účastníci řízení často bohužel záměrně způsobují průtahy, protože se jedná o současně velmi zásadní pokuty, které jsou v řádech - mohu říci z praxe - statisíců korun. Například se jedná o problém doručování, uplatňování opravných prostředků, pochopitelně možnost soudního přezkumu a podobně. Výsledkem je bohužel situace, která poměrně jednoduše umožňuje vyhnout se uložení této pokuty, neboť cenový kontrolní orgán ve stanovené lhůtě i při dodržení všech zásad správního řízení, zejména zásady rychlosti, nevydá pravomocné rozhodnutí a věc je nutno odložit. Proto navrhujeme změnit tento paragraf na znění "Pokutu lze uložit do tří let ode dne, kdy se o porušení cenových předpisů cenové kontrolní orgány dozvěděly, nejpozději však do pěti let ode dne, kdy k porušení cenových předpisů došlo." Tedy jedná se o prodloužení subjektivní a objektivní lhůty pro uložení pokuty. V logice věci je součástí návrhu i změna zákona 265/1991 Sb., kdy jde o to, že chceme, aby krajský úřad mohl provádět cenovou kontrolu a ukládat, vymáhat a vybírat pokuty za porušení cenových předpisů, respektive to samé pro obecní úřad, neboť v této chvíli - zjednodušeně řečeno - nemůže ať krajský či obecní úřad na podnět řešit problémy, které jsou s touto problematikou spojené. Musí vždy reagovat a konat pouze na základě vlastního zjištění, což se domníváme, že v pořádku není, a je to určitá úprava v logice věci toho příslušného zákona. Jsem přesvědčen, že v případě, že podpoříte tento návrh změny zákona o cenách obecně i toho druhého zákona, dojde k posílení hlavního účelu, té represivní stránky věci, té sankce, ale samozřejmě i určité motivace výchovné, motivační a preventivní, neboť v této chvíli se skutečně relativně snadno lze vyhnouti sankci za porušení cenových předpisů, což se domnívám, že v pořádku není, a proto vás žádám o podporu našeho návrhu. Děkuji.

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2006ps/stenprot/028schuz/s028050.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2006_28_00210
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.