Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2006_60_00309


Schůze 60/2006 9.09.2009

Téma Pokračování schůze Poslanecké sněmovny 9. září 2009 v 9.03 hodin Přítomno: 193 poslanců  

Karel Korytář (*1949) (Senátor ) ( délka 3 minuty )

        
Vážený pane předsedající, vážená vládo, paní poslankyně, páni poslanci, u této poslanecké novely se jedná o návrh již šesté novely zákona o stavebním spoření a státní podpoře stavebního spoření. Poslankyní Zelenkovou zde již byl definován cíl této novely zákona. Já bych doplnil k této definici a k důvodům, proč byl tento návrh podán, ještě několik poznámek. Tato úprava není ničím ojedinělým v Evropě, kdy některé státy, např. Rakousko, ji stejným způsobem využívají, a navíc naše stavební spořitelny se rozšíření poskytování úvěrů nebrání. Jak vyplynulo z proběhlé diskuse, jde o nabídku úvěru, o jehož výhodnosti v nastavených podmínkách se musí žadatel sám rozhodnout. Přístup k tomuto úvěru by měly zejména nízkopříjmové rodiny, které již stavebně spoří, takže se nemusí nově zadlužovat. Jsem tady proto, abych zdůvodnil zamítnutí tohoto zákona, ke kterému došlo na jednání pléna Senátu, na jeho 9. zasedání dne 24. července, po diskusi, ve které vystoupilo 12 senátorek a senátorů. Co se týká důvodu zamítnutí, jak uvádí legislativa Senátu a výstupy z diskuse, záležitost státní podpory vzdělávání je nutno řešit v rámci komplexní reformy školství s přihlédnutím ke všem souvislostem a problémům v této oblasti. Zvolený způsob zapracování dané problematiky do zákona se zcela jiným obsahem nelze hodnotit jinak než jako nesystémový, nepřispívající k přehlednosti právního řádu. To jsou hlavní důvody, které víceméně provázely zdůvodnění a vlastně provázely i celý proces, který vyústil v zamítnutí Senátem. Je třeba reagovat i na jednu věc, a to že určité podrobnosti, které byly požadovány ve všech definicích, může definovat samotná úvěrová smlouva mezi stavební spořitelnou a samotným žadatelem. Na závěr si neodpustím jednu glosu k připravovanému snížení státního příspěvku a úroků stavebního spoření coby opatření k připravovanému rozpočtu. Poté co banky nabízejí nepatrný úrok a víc nežli patrné poplatky a poté co v době krize selhaly i takzvané bezpečné konzervativní fondy, které vykázaly ztrátu ve všech finančních úrovních, existuje přece jen jediné spoření, které našeho občana motivuje, a tím je právě stavební spoření. Po jeho znevýhodnění začne občan logicky spořit do slamníku. A to je na uváženou. Děkuji vám za pozornost.

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2006ps/stenprot/060schuz/s060046.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2006_60_00309
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.