Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2006_67_01423


Schůze 67/2006 3.02.2010

Téma 132. Návrh na volbu člena Nejvyššího kontrolního úřadu

Věra Jakubková (*1964) (Poslankyně ) ( délka 5 minut )

        
Děkuji vám, pane předsedající. Vládo, dámy a pánové. Možná si mnozí z vás při mém dnešním vystoupení připomenou moto valašského švece a mecenáše pana Jana Pivečky ze Slavičína: Nikdy se nevzdávej! Rozhodla jsem se nestáhnout svou kamionovou novelu, tisk číslo 570, a zároveň využít tisk číslo 679 jako nosič pro pozměňovací návrhy, které omezují kamiony tak, abyste tento návrh mohli podpořit. Obracím se na vás znovu a znovu, kolegyně a kolegové, s výzvou: Využijme možnosti, jedné z posledních v závěru tohoto divokého volebního období, jak ovlivnit pohyb kamionů na silnicích a ve městech. Všichni dobře víme, že současný systém nákladní přepravy v České republice je neudržitelný. Zodpovědnost za to padá na hlavu Ministerstva dopravy, Ředitelství silnic a dálnic, ale také na vládu i Parlament, protože ať už exekutiva či zákonodárci, tolerujeme nekompetentnost úřadů plánujících a spravujících dopravní infrastrukturu a zájmy dopravní lobby stavíme nad zájmy občanů. Odpůrci návrhu na omezení jízd kamionů se často ohánějí faktem, že jsme tranzitní zemí. Ano, a právě proto bychom neměli být za hlupáky a nečině přihlížet tomu, jak jsou ničeny nejen naše drahé, velmi drahé silnice. Vždyť jeden kamion silnici poškodí jako tisíc osobních automobilů! Ke všemu bez zájmu ponecháváme i prach, hluk, škodlivé emise, nehody a další negativní dopady na občany. Mlčíme k tomu, když ministr dopravy zavádí mýto, které nejenže nereguluje dopravu, ale ani nic nepřinese do Státního fondu dopravní infrastruktury. Mlčíme místo toho, abychom žádali zprovoznění satelitního mýtného systému, financování stavby obchvatů a logistických center. Přihlížíme k tomu, že silniční nákladní doprava je v současnosti pro dopravce výhodnější i pro to, že má výhodně nastavené podmínky. Na železnici je zpoplatněno použití dopravní cesty po celé síti. Na silnici pouze na jejích dvou procentech, konkrétně jen na 1100 km dálnic a rychlostních komunikací a přibližně 200 km silnic první třídy z 56 (?) km celé silniční sítě. Vlečky jsou vybudovány u skladů či továren, musí si je majitelé spravovat sami na vlastní náklady, zatímco silnice ke skladovým zónám postaví a spravuje stát, často v rámci investiční pobídky. Ve svém vystoupení na zasedání hospodářského výboru jsem dokázala vyvrátit v médiích prezentované výtky a námitky dopravců. Dokázala jsem, že jsou neopodstatněné. A přesto, abych zvýšila šanci, že bude přijato alespoň nějaké omezení jízd kamionů, jsem připravila pozměňovací návrhy tak, aby reflektovaly úpravu omezení jízd kamionů u našich zahraničních sousedů. Nabízím vám funkční rakouský model, kde platí omezení od 15 hodin v sobotu do 22 hodin v neděli, a to ve variantě bez nočního zákazu, anebo včetně nočního zákazu. Každý z vás si může vybrat, kterou variantu podpoří. Kromě doby omezení jízd kamionů vám nabízím k podpoře pozměňovací návrh týkající se výjimek ze zákazu jízd. A z úplně jiného ranku je čtvrtý pozměňovací návrh, který vrací do přílohy zákona bodové ohodnocení za jízdu po tramvajovém pásu a za neoprávněné užití vyhrazeného jízdního pruhu. Jednotlivé pozměňovací návrhy blíže představím v podrobné rozpravě. Nikdo z vás mě nemůže podezírat ze snahy sbírat politické body před parlamentními volbami, neboť znovu nekandiduji. Apeluji však na ty, kdož v roce 2006 slibovali převod zboží na koleje, aby se rozpomněli a sliby splnili. Děkuji vám za pozornost.

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2006ps/stenprot/067schuz/s067217.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2006_67_01423
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.