Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2010_16_00843


Schůze 16/2010 3.05.2011

Téma Pokračování schůze Poslanecké sněmovny 3. května 2011 ve 14.04 hodin Přítomno: 192 poslanců

Karel Korytář (*1949) (Senátor ) ( délka 6 minut )

        
Paní předsedkyně, vládo, poslankyně, poslanci, bylo tady řečeno, že se tady často hovoří o tomto zákoně. Dva roky nazpět byla přijímána poslední novela a ta prakticky prošla do finální předlohy právem veta, kdy všechny politické frakce musely vyslovit souhlas s tím, co bylo předloženo Poslanecké sněmovně. U této předlohy jsem jako poslanec byl. Víceméně 19 změn, které jsou dost zásadní a dost potřebné v praxi, o kterých dneska budeme hlasovat, prošlo stejným principem. Jinak máme na stole desítky a stovky návrhů. Když jsme začínali jako tým poslanců, senátorů, odborníků Ministerstva dopravy, návrhů bylo přes 700. Věřte nebo nevěřte, kdybychom toto znění, co dneska předkládáme, znovu dali do diskuse, rozroste se nám zase na desítky a stovky nových návrhů. To jenom na úvod. Nyní k jednotlivým připomínkám. Ano, trestejme ty, co mají pouze letní gumy. To bylo doposud. Letošní zima nám jednoznačně prokázala při pohybu teplot kolem nuly, že počasí se nám mění ze dne na den. Kdo dneska cestoval od Jablonce, jel po zasněžené silnici i po tomto období. To znamená, přistoupili jsme návrhem k jinému řešení. Stanovili jsme dobu, po kterou je nutné použít zimní pneumatiky. Proč se tam objevila definice zimy. I dopravní policie zná realitu natolik, že ví, že v tomto období, kdy jsou nařízeny zimní pneumatiky, je období, kdy je nad 7 stupňů, což je hranice pro účinnost zimních či letních pneumatik, že nám vyjedou stateční řidiči ze svých garáží na hřbitov nebo do okresního města nebo na návštěvu svých dětí. Potrestáním je i napomenutí. A toto dává policistům možnost napomenutím ho upozornit, že by si měl pořídit zimní pneumatiky. Tolik k tomuto opatření. Odpovědný řidič si samozřejmě zimní gumy pořídí. Je to pouze prvotní investice a v dalších letech se mu vrátí. Co se týká cedulí, proč vznikl tento návrh. 50 kilometrů v hodině se jezdilo pouze mezi těmito cedulemi. V jiných místech měst a obcí se jezdilo rychleji. A v tom byla nebezpečnost i samotných cedulí. To je první moment. Když vjedete do obce a vyjíždíte z obce, máte označení této obce a uvnitř se jezdí 50 km v hodině. Vaší povinností je jezdit 50 km v hodině, ať je měření kdekoliv. To, že měření městské policie by mělo být smysluplné, má se odehrávat podle této dikce s vědomím a se souhlasem státní dopravní policie. Takže předpokládáme a věřím tomu, že nesmyslná měření přímo na ceduli na příjezdu do obce nebo v místech, kde to je past, nebudou tak četná. Objemnost tabulí. Ta vznikla poté, kdy jsme městské policii dali možnost měřit za podmínky, že budou tyto cedule, které v prováděcí vyhlášce měly ten rozměr, který dneska mají, což znamená, že je neumístíme tam, kde potřebujeme, u školy nebo v takovém místě, kde obvykle bývá úzký chodník nebo blízko silnice, takže na chodníku bude překážet, blízko silnice hrozí smetení náporem vzduchu od kamionů a ostatních aut apod. O stabilním umístění už jsem hovořil. Uvědomte si, kdybyste chtěli stabilně umístit ve městě, jako je Praha, Brno, Ostrava cedule, kde by se mělo jezdit 50 km v hodině, víte, kolik by to bylo cedulí? Technika jde dál. Dneska máme orientační radary. Radary se neumístí pouze na vjezdech do obcí, ale právě v těch místech, kde je nebezpečno. Ty nám hodně pomohly a myslím si, že i ve prospěch zrušení těch cedulí to taky hraje roli. Uvědomte si taky věc, že v tomto zákoně bez bodu bude překročení rychlosti o 5 km v obci nad 50 km a 10 km mimo obec. To taky hraje ve prospěch toho, že se nebude skutečně perzekvovat za rychlosti 51, 52, 53 apod. bodově. Takže tolik asi k této žádosti. K nulové toleranci tady bylo vše řečeno. Já myslím, že se řekly důvody, co jsme tím sledovali. Mně nezbývá, než poděkovat všem těm, kteří pochválili činnost všech těch, kteří se na tom podíleli, včetně Ministerstva dopravy, zájmových svazů a odborníků. Já vás znovu žádám, i když jsou výhrady k jakémukoli z bodů, podpořte verzi senátní, protože drtivá většina těchto bodů přispěje k bezpečnosti silničního provozu. Děkuji.

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2010ps/stenprot/016schuz/s016113.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2010_16_00843
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.