Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2010_20_00383


Schůze 20/2010 13.07.2011

Téma k bodu 9 - sněmovní tisk 414

Zdeněk Boháč (*1958) (Poslanec ) ( délka 4 minuty )

        
Děkuji za slovo, paní místopředsedkyně. Vážená vládo, kolegyně, kolegové, já bych si dovolil krátce ve svém vystoupení zareagovat na kolegu Tejce v tom momentu, kdy hovoří o potřebě podřazenosti Generální inspekce, tedy obecních policií. Tam z mé strany je jednoznačný nesouhlas. Geneze celého tohoto zákona, správně bylo řečeno kolegou Bublanem, je možná pětiletá. Já si vzpomínám, že všichni ministři vnitra, s kterými jsem hovořil, poslední čtyři, v tom byla shoda, že tento zákon potřebujeme a tady Generální inspekce bezpečnostních sborů je opravdu potřebným subjektem. *** Ale k obecní policii. Tam jenom tři čtyři argumenty, proč by neměla být podřazena obecní policie pod Generální inspekci bezpečnostních sborů. První z těchto argumentů: Obecní policie jsou orgánem obce zřízeny v její samostatné působnosti. Všichni, co jsme zde byli v komunální politice, víme, jakou roli obecní policie má sehrávat. I když mnohdy se nám tedy rozsah činnosti obecních policií vymkl kontrole, ale to je zase další téma k zákonu o obecní policii. Jedná se o otázku obecní samosprávy. Obecní policie není bezpečnostním sborem, tak to prohlásil i kolega Tejc, v tom pravém slova smyslu, proto podřazenost pod Generální inspekci bezpečnostních sborů postrádá na logice. Obecní policisté jsou zaměstnanci obce, další argument. Nestandardní režim stíhání jejich trestných činů by byl ze stran obcí nebo mohl by být vnímán jako pokus o zásah do činnosti samosprávy. Další argument: Policie, která obecní policisty stíhá, je na obci a obecních policiích nezávislá instituce. To znamená, že každý podléhá někomu jinému, je placen někým jiným, nehrozí nějaké podezření vzájemného si vycházení vstříc právě při stíhání obecní policie. A nebyly - ani si nevzpomínám, že by v posledních letech byly předloženy případy, kdy podjatost policie zmařila stíhání obecního strážníka. Nepamatuji tento případ. Další argument, který je proti podřazenosti obecní policie pod Generální inspekci, je také ekonomická skutečnost. Kolega Tejc vzpomněl, že každý člen, příslušník Generální inspekce v podstatě bude stát možná 800, 900 tisíc korun ročně. Strážníků obecních je kolem 9 000. Toto podstatné rozšíření působnosti by samozřejmě mělo za následek viditelné zvýšení, ale viditelné zvýšení nákladů na činnost a plnění úkolů Generální inspekce. Tolik asi ty argumenty. Možná ještě poslední argument: Při analýze kontrolních mechanismů v bezpečnostních sborech, na základě které byl návrh zákona vypracován, ta analýza rovněž nedoporučila zařazení obecní policie do působnosti Generální inspekce. Tolik asi argumenty, proč obecní policie nepodřadit pod Generální inspekci. Ale bude dostatek prostoru se o tom bavit i na výboru pro obranu a bezpečnost. Toto je můj pohled v danou chvíli a děkuji vám za pozornost.

V projevu zmínění politici:

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2010ps/stenprot/020schuz/s020085.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2010_20_00383
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.