Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2010_23_00834


Schůze 23/2010 22.09.2011

Téma 117. Ústní interpelace

Mgr. Pavel Dobeš (*1982) (Ministr dopravy ČR ) ( délka 4 minuty )

        
Děkuji, pane předsedající. Dámy a pánové, jenom rychle k jednotlivým stavbám a k předchozí interpelaci od pana Chvojky. Ten se ptal, kdy se dostaví obchvat města Chrudim a kde sebereme peníze. U dálnice D3 je situace zcela jiná. Jenom v jednotlivých číslech: 2011 je alokována částka 4,1 mld. korun plus 200 mil. korun na přípravu. Pro rok 2012 počítá rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury s částkou 3,1 mld. a na přípravu 42 mil. korun na stavby. Na jednotlivé otázky bych chtěl odpovědět takto. Samotná běžící stavba Tábor - Veselí nad Lužnicí, která je něco kolem 25 km dlouhá, se předpokládá kofinancování z operačního programu Doprava a výstavba se nezpomaluje vlivem peněz, ale předpokladem zprovoznění v důsledku opožděných stavebních povolení, a tím je posunutí na druhý kvartál roku 2013. Není to tedy tak, že by se jednalo o problém finanční, ale jedná se o problém stavebního povolení. Chtěl bych říci, že co se týče trasy Praha-Tábor, zde probíhá proces EIA, zpracovává se posudek a k dispozici má být na podzim nebo v říjnu. Dále pevně doufám, že dostaneme stanovisko Ministerstva životního prostředí - pokud budu hodně optimistický, tak je možné říci, že to bude do konce roku 2011. Neposlední problém je obchvat Českých Budějovic. Sám dobře víte, že obchvat Českých Budějovic je rozpočtován ve výši kolem 12,5 mld. Kč, snížené varianty se pohybují kolem 8,5 mld. Kč. Stále jsou to tak obrovské částky, že v tuto chvíli není finanční alokace na tuto stavbu možná. Na druhou stranu, jak jsem zmínil, ostatní kraje nebo ostatní stavby jsou na tom mnohem hůře. Nedomnívám se, že 3,1 mld. je tak malá částka, že by se pozastavovala nebo úplně zastavila stavba. Poslední dotaz byl směrem k PPP projektům. Zde je možné říci, že ve střednědobém horizontu je možné řešit tento projekt formou financování mimorozpočtově, to znamená například Public Private Partnership. Chtěl bych říci, že to může mít i určitý pozitivní dopad s ohledem na nestabilitu rozpočtové stránky Státního fondu dopravní infrastruktury, která se bohužel stále zhoršuje, a tím pádem není možné dostatečně kvalitně předpokládat a vázat tříleté výhledy, jakým způsobem budeme připravovat a stavět jednotlivé projekty. *** Na druhou stranu bych chtěl také říct tu druhou věc. Pokud se podíváte všude kolem nás, tak k tomu, abychom mohli učinit a mohli zrealizovat PPP projekt, tak je k tomu několik věcí, které předtím musíme zrealizovat: transformace ŘSD do akciové společnosti a nebo se domluvit s Ministerstvem financí, které by mělo dát garanci. V tuhle chvíli garance ze strany Ministerstva financí nejsou podporovány, tzn. pokud má být dána garance takovýmto projektům, je nutné, abychom opravdu přišli s řešením, které je jednodušší, ale bude trvat do roku 2013, kdy chceme ztransformovat Ředitelství silnic a dálnic a využít tedy stavby, které budou vloženy do této akciové společnosti, na garance pro ty poskytovatele, kteří dalších 30 let PPP projekt chtějí financovat.

V projevu zmínění politici:

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2010ps/stenprot/023schuz/s023097.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2010_23_00834
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.