Já budu mít jen velice krátkou připomínku, a to k vystoupení pana kolegy Farského. Myslím, že je potřeba zdůraznit, že oddělení organizace těchto dvou skupin mediátorů prostě vychází z logicky věci, z logiky postavení advokátů, tak jak to tady uvedl pan ministr. Není to neúčelné nebo nějaké libovolné, ale vychází to právě ze snahy střežit nezávislost advokátského stavu. Pokud by toto nebylo zaručeno, pak bychom museli říct, že prostě advokáty vylučujeme z toho, aby se mohli stát mediátory. To myslím by nebylo také správné. Dále bych chtěla upozornit, že pokud se týká vzdělávání, tak toto tento zákon vůbec neupravuje. To znamená, že to, co říkal pan kolega Farský o vzdělávání mediátorů, není pravdou, protože tento zákon takovou úpravu neobsahuje. *** Dále bych chtěla říci ohledně sankcí. Není to tak, že by byly sankce mírnější vůči mediátorům advokátům, protože například v oblasti pokut jsou tyto sankce naopak přísnější u mediátorů advokátů, kdy pokuta dosahuje stonásobku minimální hrubé mzdy, kdežto u mediátorů neadvokátů je pokuta tuším 500 tis. korun. To znamená, je tam pokuta nižší. To znamená, pokud je v nějaké části, což mi není známo, tedy pokuty přísnější, pak tímto se situace vyrovnává. Děkuji.
V projevu zmínění politici:
Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2010ps/stenprot/033schuz/s033258.htm
Záznam v JSON |
https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2010_33_01734
Popis API |
Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.
Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.