Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2010_46_00750


Schůze 46/2010 20.09.2012

Téma 150. Ústní interpelace

Mgr. Pavel Dobeš (*1982) (Ministr dopravy ČR ) ( délka 7 minut )

        
Pane místopředsedo, vážené dámy, vážení pánové, děkuji za slovo. V první řadě bych chtěl říct, jaký je vývoj a jaký byl vývoj centrálního registru vozidel. Co se týče platné legislativy, tak centrální registr vozidel přešel do správy Ministerstva dopravy již v roce 2001. Od té doby registr vozidel má být spravován na úrovni Ministerstva dopravy a od té doby také mí předchůdci měli možnost a měli se zabývat problematikou samotného registru. Tím v žádném případě nechci říkat, že samotná problematika padá jenom na jejich hlavu. Nicméně je zcela jednoznačné, že od zákona 56, který dával tuto problematiku na úroveň Ministerstva dopravy, se mělo s touto situací něco dělat. Nedělo se. A současná situace byla taková, že jsme byli nuceni přistoupit k tomu, aby centrální registr vozidel byl v tomto roce realizován, a to z několika důvodů. Ten první důvod je problematika napojení národní kontaktní místo a (nesroz.) systém EUCARIS, což je problematika propojení na ostatní členské státy Evropské unie. Od té doby, co byl 9. července zapojen centrální registr vozidel, proběhla řada debat, řada informací a samozřejmě byl tento problém zásadně medializován. Chtěli jsme v první řadě, aby problematika byla řešena tak, že bude zajištěna agenda a výkon agendy, který je ze zákona jednotlivým obcím s rozšířenou působností přenesen ze státní působnosti na ně. To se v tuto chvíli děje a centrální registr vozidel umožňuje výkon této agendy. Já bych vás jenom chtěl informovat o tom, že v současné době se realizují tisíce nových registrací, výdeje registračních značek, výdeje technických průkazů a jejich přepisy. To znamená, informace o tom, že to není možné, tento výkon agendy, není zcela správná a je trošku zavádějící. Co je problematika pomalosti samotného systému, je i situace, která byla známá před spuštěním systému, a to je problematika konzistence dat. Bylo tady mnohokrát zmíněno, že při migraci dat starého systému na nový došlo k porušení konzistentnosti, to znamená, že některá data byla přehozena do jiných kolonek. To není pravda. Ten problém nevznikl migrací dat jako takovou. Ta problematika byla známá již předtím a byla způsobena zejména tím, že v minulosti bylo možné mít data na několika místech. Byla lokální úložiště a bylo centrální úložiště. Bohužel konzistentnost těchto dat z těchto dvou systémů se v minulosti ukázala jako chybová. V tuto chvíli jsme zatíženi chybovostí více jak osmi set tisíc v tom daném centrálním registru vozidel, které je třeba řešit. Co se toho týče, tak v současné době máme jednotlivé body, které řeší problematiku konzistentnosti dat, a do konce září má být první vlna zrealizována, to znamená, že by se měla vyřešit i hlavní část chybovosti v centrálním registru. Druhá část je, že řada chyb je řešena i na místě, a to z toho důvodu, že není možné, aby byl nesoulad mezi spisem, mezi centrálním úložištěm dat, to znamená samotným systémem, a potom konkrétními dokumentacemi, to znamená malým technickým průkazem, velkým technickým průkazem, který má samotný provozovatel, což se v tuto chvíli děje na konkrétním místě na konkrétní přepážce. *** Nový registr je tedy provozován jako centrální úložiště dat. V tuto chvíli neumožňuje tu nekonzistenci, co umožňoval systém předchozí, systém starší a výdeje dat pro externí uživatele tím pádem částečně trpí tou nesrovnalostí fungování, ale tou prioritou v tuto chvíli je dokonce září ta data řešit v problematice jakoby softwarového čištění. Co se toho týče, tak jednoznačnou prioritu má zajištění fungování elektronické podpory výkonu agendy vozidel a překonání vlastně České republiky ve výměně dat v zahraničí, což by mělo být hlavním cílem hned poté vlastně v průběhu následujících měsíců tak, abychom v průběhu roku 2013 byli schopni na systém napojit. Já sám jsem osobně měl možnost na mnoha místech také být, ať už to byla problematika návštěvy plzeňského magistrátu, pražského, v Pardubicích a v ostatních městech v České republice. To, co říkáte o nekonzistenci dat a pomalejším systému, to musím potvrdit. Je tomu tak, že ten systém v této chvíli nesplňuje v dostatečném čase, tak jak bychom si to představovali, nicméně není pravda, že by to bylo v každém případě. To v žádném případě ne. Za druhé, výkon agendy a samotná infrastruktura v tu chvíli opravdu plní funkci tak, jak má, a dokonce se postupně výrazně zrychluje, co se týče samotného výkonu činnosti. Na váš dotaz, co se týče samotné Chrudimi, pokud tam jsou konkrétní případy, budu rád, pokud o nich mohu být informován, nicméně prosím nepaušalizovat, že každá registrace nebo přeregistrace nebo problematika třeba převedení na jiného provozovatele je problém. Tak tomu určitě není. A sám osobně jsem se o tom přesvědčil. Bezesporu tam klidně můžeme vyrazit spolu.

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2010ps/stenprot/046schuz/s046129.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2010_46_00750
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.