Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2010_47_01309


Schůze 47/2010 8.11.2012

Téma 129. Odpovědi členů vlády na písemné interpelace

Mgr. Pavel Dobeš (*1982) (Ministr dopravy ČR ) ( délka 10 minut )

        
Děkuji, pane předsedající. Vážené poslankyně, vážení poslanci, co se týče komunikace R35, tak dobře víte, že Ministerstvo dopravy považuje tuto stavbu pro zásadní prioritu pro období 2014 až 2020, to znamená pro následující rozpočtovací období sedmileté, kde tato stavba bude hrát poměrně zásadní roli. I z toho důvodu je třeba, abychom připravili co nejvíce vlastně i v předcházejícím období. Teď bych vás rád seznámil s konkrétními informacemi o tom, v jaké situaci v současné době se nacházíme v jednotlivých úsecích. Prvotně bych se chtěl vyjádřit ke stavbě, která je v minulosti již vysoutěžená a která tady byla zmíněná, a to je problematika úseku Sedlice-Opatovice. Ti z vás, kdo problematiku znají, vědí, že se jedná vlastně o kruhovou křižovatku, kruhové křížení dvou komunikací, a to je komunikace R35 a komunikace první třídy I/37. To znamená, je to poměrně složitá situace, co se týče dopravní obslužnosti. Nicméně v současné době tam je kruhový objezd a napojení. Při dostavění se čeká na třetí patro, což byla právě ta problematika, která byla zmíněna, a právě proto ta stavba byla zastavena. Popravdě řečeno já s tímto rozhodnutím souhlasím, a to z mnoha důvodů. Za prvé proto, že toto technické řešení v České republice není příliš běžné. Za druhé - toto technické řešení je vhodné jen tam, kde je poměrně vysoká intenzita dopravy na této konkrétní komunikaci. To znamená, třetí patro má smysl ve chvíli, kdy je dokončena celá komunikace R35. Vím, že proto je stavba v tuto chvíli rozdělena na dvě části, dvě etapy. To znamená, že tam je sjezd z kruhového objezdu směrem na další úsek, který je navazovaný, to je úsek Opatovice nad Labem - Časy. Tato část - začne se s výstavbou ve chvíli, kdy budeme mít připraveny všechny dokumentace i projektovou část. Co se týče těch dvou navazujících úseků, to je Opatovice-Časy, Časy-Ostrov, to jsou asi úseky, kde jsme úplně nejdál. A kde tam tedy jsme? Opatovice-Časy, co se týče původního nepravomocného územního rozhodnutí, tak tam probíhala problematika týkající se i soudních sporů. Dobře víte, že před týdnem nebo před čtrnácti dny došlo ze strany krajského soudu k rozhodnutí v této věci. To znamená, že tady bychom měli být zase o krůček dál k samotné realizaci. Co se týče samotné dokumentace, vypsali jsme výběrové řízení, které má zajistit zpracování dokumentace pro stavební povolení. Toto výběrové řízení bylo vypsáno 12. září 2012 a druhé kolo předložení nabídek bylo stanoveno na 29. října, tzn. před několika dny byly předloženy nabídky pro druhé kolo, kdy bude probíhat následně výběrová komise, která vybere, a následně může začít být zpracovávána dokumentace pro stavební povolení. Co se týče po vypracování, tak už v průběhu té doby, ve chvíli, kdy máme platné pravomocné územní rozhodnutí, můžeme začít se samotnými výkupy pozemků. V tuhle tu chvíli je v alokaci starého rozpočtu pro rok 2013 částka 107 milionů korun na výkupy pozemků. Pan ředitel Vebr je o tomto informován a také v tuto chvíli připravuje samotné výkupy. Děkuji za tu nabídku. Pokud ji pan ředitel bude chtíti využít, tak samozřejmě budu rád, pokud té nabídky využije a s pozemky se pohneme dopředu, což je samotný základ pro výstavbu od roku 2014. Co se týče druhého navazujícího úseku Časy-Ostrov, tam jsme v tuhle tu chvíli ve velmi podobné situaci. Je tam vydané územní rozhodnutí, připravuje se dokumentace pro stavební povolení na základě výběrového řízení, které bylo vypsané 12. září. Druhé kolo předložení nabídek bylo stanoveno na 29. října 2012. Alokovaná částka v tuhle chvíli na ten druhý úsek je 97 milionů korun pro rok 2013. Tyto dva úseky jsou pro nás asi nejstěžejnější a v nejvyšší části přípravy. Tam předpokládáme, že začátkem nového programovacího období, ať už 2014, respektive 2015, bychom mohli začít s výběrovým řízením na dodavatele, respektive zhotovitele stavby, a předání staveniště buď v roce 2015 na začátku, nebo v průběhu stavební sezony. Bude to samozřejmě odvislé i od rozpočtového výhledu. V tuto chvíli se se stavbou nepočítá v rozpočtovém výhledu, protože v rozpočtovém výhledu je teď částka 37 miliard korun, která samozřejmě nedovoluje tyto stavby tam zařadit, ale předpokládám, že rok 2015 by mohl být pro tyto dva úseky realizovatelný, minimálně pro navazující úsek Sedlice-Opatovice a úsek Opatovice-Časy, ať to má logickou návaznost. *** Co se týče zbývajících dvou úseků, tam je problematika trošku složitější. To je úsek Ostrov - Staré Město. Tady nebyl dokončen proces EIA. Ten je v tuto chvíli ze strany Ministerstva životního prostředí posuzován. My samozřejmě budeme muset počkat i na základy územního rozvoje ze strany Pardubického kraje, kde se ta problematika zejména týká města Litomyšl. Tady je třeba si říct, že musíme počkat na výsledky základů územního rozvoje, protože pokud se bude rozhodovat o variantách, tak předpokládám, že zvítězí varianta severní. Nicméně to záleží na krajském úřadě, jakou variantu zvolí, nebo jestli udělá dvě nebo jednu, a my na základě toho potom můžeme začít řešit variantní zpracovávání dokumentace. V rozpisu je v tuto chvíli pro rok 2013 66 milionů korun, takže si myslím, že je to částka, která je připravena opravdu na to, abychom byli schopni (zpracování) veškeré dokumentace. Ale tady je primárně důležité rozhodnutí základů územního rozvoje. Co se týče úseku Staré Město - Mohelnice, tam probíhá proces EIA. Nicméně zpracovatel posudku vyhodnotil dokumentaci jako neúplnou a doporučil Ministerstvu životního prostředí požádat o její dopracování. Ministerstvo životního prostředí se s tímto názorem zpracovatele posudku ztotožnilo a v březnu nám vrátilo, respektive Ředitelství silnic a dálnic, dokumentaci EIA k doplnění o požadované parametry. To v tuto chvíli probíhá. Stavba je v souladu se základy územního rozvoje Olomouckého i Pardubického kraje, což je dobrá zpráva. Alokovaná částka v tuhle chvíli na rok 2013 je půl milionu korun jenom na dopracování dokumentace EIA, kterou potom budeme předkládat znovu MŽP. Takže tady v podstatě nejsme opravdu v tuhle chvíli schopni říct, jaké další termíny budou, protože potřebujeme komunikovat s Ministerstvem životního prostředí a doplnit EIA o zprávy, o které mají zájem. Abych dlouho nezdržoval, samozřejmě problematika týkající se R35 není jenom od Pardubic na východ, ale jsou to i úseky Plotiště-Úlibice a Úlibice-Turnov, což je část mezi Turnovem a Hradcem Králové. Ale přiznám se, že se to dá shrnout velmi jednoduše. Tato problematika je až teprve poté, co budeme mít třicet pětku do Olomouce. Děkuji.

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2010ps/stenprot/047schuz/s047226.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2010_47_01309
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.