Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2010_5_00545


Schůze 5/2010 23.09.2010

Téma 89. Ústní interpelace

JUDr. Vít Bárta (*1973) (Ministr dopravy ČR ) ( délka 4 minuty )

        
Dámy a pánové, kolegové a kolegyně, je jednoznačné, že Náchod - potvrzuji - je závažný problém. Ne nadarmo jsem minulý pátek byl v hradeckém kraji, následně v Pardubickém kraji, hovořil jsem s reprezentací kraje a sdělil jsem, že vytvoříme pracovní skupinu pod vedením pana dr. Štětiny, za účasti hejtmana, a budeme jednoznačně, podobně jako v jiných krajích, se chovat velmi, velmi uváženě, kam dáme peníze na dopravní infrastrukturu v České republice a kam nikoliv. Přiznávám, že ta diskuse nás čeká. Já nechci tu diskusi vést na úrovni excelovských tabulek u stolu na Ministerstvu dopravy, ale každý pátek jezdím do jednotlivých krajů a v zásadě v každém kraji aktivuji diskusi k tomuto tématu. Je jednoznačné, že co se týče této konkrétní stavby, tak podobně jako u všech ostatních staveb musíme zvážit, zda budeme investovat tu či onde. Pro nás nicméně dnes je zásadní především obhájit dostatečný rámec pro fond dopravní infrastruktury tak, aby se v následné době dalo stavět. U Náchoda mimo to, že já bych byl optimistou v tom, že v celém hradeckém kraji zaznívá, že je to velká priorita, i když samozřejmě je zde diskuse o R35, i když je zde diskuse i o D11, i když je zde diskuse obecně o dalších takovýchto konkrétních položkách, tak já jsem přesto přesvědčen, že postupně dospíváme k tomu, že při omezeném množství prostředků, které máme k dispozici, obecně budeme řekněme pozitivněji diskriminovat právě obchvaty měst před komplexní výstavbou větších dálničních úseků, protože je jednoznačné, že lidé v těch konkrétních místech velmi trpí, a nejenom v Náchodě. Trpí v obcích kolem R6, trpí v obcích kolem I/11 v Moravskoslezském kraji, trpí ve Znojmě, trpí ve spoustě - nebál bych se říci ve všech krajích České republiky, kde problémy jsou v zásadě velmi obdobné. Nicméně si myslím, že u Náchoda je zapotřebí ještě připomenout jednu věc. Tam sice dnes existuje varianta, kudy vést obchvat, ale přesto ještě nemáme vyhráno. Máme dvanáct odvolání ke konkrétnímu projektu, a já jsem přesvědčen, že v tomto směru aktivita mezi Ministerstvem životního prostředí, Ministerstvem místního rozvoje a Ministerstvem dopravy v tomto případě nemusí býti neefektivním anachronismem, ale naopak výhodnou chronologií, kdy obecně zefektivnit celé stavební řízení, možná v tomto duchu i trochu umravnit investice do dopravní infrastruktury z hlediska velkorysosti a dodatečných požadavků na konkrétní výstavby jest východisko, jak mít celkově peněz více na obchvaty než pouze na menší množství. Jinými slovy řečeno, vážená paní poslankyně, uznávám, že dnes nejsme ve stavu, kdy mohu dávat konkrétní odpověď, s výjimkou toho, že potvrzuji, že na Ministerstvu dopravy je na tento projekt vyčleněn koordinátor pan Čermák, pan doktor Štětina po dohodě s panem hejtmanem Královéhradeckého kraje se tomuto projektu z hlediska prioritizace obchvatů v Královéhradeckém kraji má věnovat. Já bych doporučoval, abyste v tomto směru byla v kontaktu s panem dr. Štětinou, abychom postupovali rychle ve prospěch toho, abychom celkově stanovili priority v rámci jednotlivých krajů a podle celkového ekonomického rámce, který budeme mít k dispozici, budeme postupovat. Děkuji za pozornost.

V projevu zmínění politici:

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2010ps/stenprot/005schuz/s005081.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2010_5_00545
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.