Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2017_27_00176


Schůze 27/2017 5.03.2019

Téma Zahájení schůze

Ing. Ondřej Polanský (*1984) (Poslanec ) ( délka 4 minuty )

        
Děkuji vám. Jak jsem naznačil již ve své zpravodajské řeči, návrh podle názoru Legislativní rady vlády obsahuje některé nedostatky, a to tedy nejen vady formální a věcné, ale i vady vztahující se k meritu novely. Je proto zajímavé - o tom koneckonců mluvil už můj předřečník - jak i přes tyto výhrady od vlády dostal návrh stanovisko neutrální. Zablokování devadesátky, které také přednesl můj předřečník, je tedy důležitý krok, který otevírá cestu k odstranění části těchto chyb. Rád bych se teď zmínil o některých aspektech, které považuji za problematické, a to aniž bych se dotkl obsahu té novely. Za prvé, celá novela nevychází z žádné dlouhodobé potřeby, odborné iniciativy ani diskuse. Před 20. prosincem 2018, kdy byl tento návrh poslancům rozeslán, žádný odborník na dopravu nemluvil o potřebě plošně zakázat kamionům užívat levý jízdní pruh. Po 20. prosinci o tom sice také žádný odborník nemluvil, ale už hrozí, že bude opatření zavedeno. To je v případě tak vážného zásahu nejen do pravidel silničního provozu, ale do celé ekonomiky postup, který bych nazval jako suboptimální. Obávám se dokonce, že ani debata na výborech nevygeneruje dostatečně odborně fundovaný závěr a že bude nezbytné nechat zpracovat nějakou odbornou analýzu dopadu. Za druhé, chybí analýza dopadu na českou ekonomiku. Jako tranzitní země jsme z velké míry závislí na dopravě. Vzhledem k tomu, že neexistuje žádný odhad dopadu novely na silniční dopravu, dokonce je docela dobře možné to, o čem se tu zmínili moji předřečníci, že zákaz jízdy kamionů v levém pruhu může mít na spolehlivost a plynulost dopravy opačný dopad, nemůžeme nijak odhadnout, jak se taková změna projeví v české ekonomice. V těch kamionech, vážení kolegové, totiž velmi často jede to zboží, které jsme si doma objednali z e-shopu našeho oblíbeného prodejce výpočetní techniky a u kterého očekáváme, že objednám-li je ráno v Ostravě, po obědě už bude z centrálního skladu na druhém konci republiky. Za třetí, důvodová zpráva obsahuje chyby. Z těch věcných bych jako nejproblematičtější viděl to, že v části věnující se zhodnocení současného stavu zcela chybí informace o tom, že regulace jízdy kamionů v levém pruhu je možná již dnes s pomocí dopravních značek, už jsme se tady o tom dnes bavili, a že by se tedy záměru dalo dosáhnout i bez přijetí nové legislativy, a to dokonce způsobem méně problematickým a flexibilnějším. O tom, že by zákonodárce měl být zpraven o existenci alternativního mechanismu, který naplní stejný cíl, ale nevyžaduje změnu legislativy, asi není sporu. Na základě výše uvedeného tedy navrhuji vrátit novelu k dopracování. Děkuji vám za pozornost.

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/027schuz/s027023.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2017_27_00176
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.