Snadné přidání nového datasetu

Stenozáznamy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2017_80_00056


Schůze 80/2017 21.01.2021

Téma 1. Návrh na vyslovení souhlasu Poslanecké sněmovny s prodloužením doby nouzového stavu

Tereza Hyťhová (*1995) (Poslankyně ) ( délka 6 minut )

        
Děkuji, pane předsedající, za slovo. Vážení poslanci, vážené poslankyně, vážená vládo... Tedy vážený pane ministře zdravotnictví, protože jste zde jediný za naši vládu. Já bych se chtěla vyjádřit také k žádosti o dalších třicet dnů nouzového stavu. Pamatuji si, že jsem tady předstoupila před měsícem a moje jediná žádost a prosba byla - byla, tudíž nebyla ani splněna - otevření škol. My jsme jako Trikolóra už v úterý navrhovali bod s názvem Otevření škol. Bohužel nebyl přijat pouze o čtyři hlasy, tudíž se o něm ani nemohlo jednat, což je opravdu velká škoda, že tady nepanuje velký zájem na tom, aby se naši žáci vrátili do škol. Prosba tedy vyslyšena nebyla. A musím říct, že v tomto směru vláda za poslední měsíc neudělala vůbec nic. To, že si naši žáci z distanční výuky neodnesou vůbec nic, je naprostý fakt. A co teprve naši maturanti, kteří mají za pár měsíců maturovat. Co teprve naši deváťáci, kteří se mají připravovat na zkoušky na střední školy. A přijde mi, milá vládo, že jste na ně úplně zapomněli. Nebo pro vás kvalita našeho vzdělávání nic neznamená? Pro mě ano, protože jsem pedagog a pro mě to tedy znamená opravdu mnoho. Stále čekám na ta data, která tady byla slíbena. Je mi líto, že tady dneska není pan ministr Plaga a tudíž nemůže ani zodpovědět žádné dotazy ani konkrétní věci, na které bych ráda znala odpověď, které by vysvětlovaly, proč tedy prvňáci, druháci chodí do školy, a třeťáci, čtvrťáci, páťáci ne. Proč zkrátka celý první stupeň nemůže jít do školy. Stále čekám na ta data, v jaké míře se tedy prokázalo od toho loňského roku, kdy začala epidemie, jestli ta výuka tak opravdu ohrožuje ty děti, jestli tam byl rozšířen koronavirus, v jaké míře. Do dneška žádá data nemáme. A proto nerozumím tomu, proč jsou školy zavřené. Neustále mi píší rodiče, píší mi s prosbou, aby mohly jejich děti chodit do školy. Je to zajímavé, protože ještě před rokem byly děti rády, když mohly být doma a měly volno, a dneska je to tak, že prosí své rodiče a ptají se jich, kdy už můžou jít do školy a jestli tedy ještě půjdou vůbec letos do školy. Tuhle odpověď bych samozřejmě také ráda znala. *** Neprošlo jazykovou korekturou, neautorizováno ! Chtěla bych se zeptat pana ministra Plagy, kdyby tady byl, co říká na požadavky například asociací škol, jestli jim vůbec naslouchá, jestli s nimi konzultuje postup v této situaci, protože si myslím, že vůbec, protože to by věděl, že například asociace chtějí jak maturanty do škol, tak deváťáky a také by rádi otevřeli malotřídní školy, ne tedy jenom do 50 žáků, jak je navrženo, ale i například se 62 žáky nebo 67 žáky, zkrátka otevřít malotřídní školy. To jsou takové velké priority například asociací škol, které zatím nejsou vyslyšeny, a myslím si, že jsou to i přání a prosba našich studentů a žáků, protože by se také rádi chtěli připravit do školy na zkoušky, na maturity a zkrátka jim to není povoleno. Jak jsem tedy řekla, před měsícem jsem tu stála a říkala jsem, že nemůžu a nemůžeme za Trikolóru podpořit nouzový stav, a to z důvodu, že tady vláda brání otevření škol a neznáme vlastně relevantní data. Tudíž ani dnes nemohu podpořit nouzový stav, protože nám vláda nemůže zaručit a nezaručila nám, že nebude dál těmito nouzovými stavy ohrožovat kvalitu vzdělávání, což považuji za naprosto tristní i v rámci toho, že jsem pedagog. Takže ještě jednou. Nouzový stav nepodpořím a vyzývám tedy vládu, aby v tomto učinila jasné vstřícné kroky jak k asociacím škol, tak k žákům, studentům i rodičům těchto dětí, kteří by chtěli slyšet odpovědi, kdy jejich děti budou moct jít do školy atd. Takže děkuji za pozornost a na shledanou.

Zdroj: http://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/080schuz/s080034.htm


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/stenozaznamy-psp/zaznamy/2017_80_00056
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.