Snadné přidání nového datasetu

Vyjádření politiků 6bb232ada090440361f0af2d6909dd0b


Mgr. Ivan Adamec (*1960) Youtube ze dne 06. 05. 2020 00:00:00

Zrušení povinné maturity z matematiky

Mluvčí 0: Děkuji za slovo. Vážení pane ministře, dámy a pánové, pojďme ukončit nejistotu a pojďme zrušit povinnou maturitu z matematiky. Víte, já si myslím, že jsem asi poslední z vás, který maturitu skládal. Já jsem maturoval v roce 2015 a mám ještě v živé paměti středoškolskou výuku, to, jak jsme k tomu jako studenti přistupovali, to, jak k výuce přistupovali vyučující, měl jsem velmi dobré vyučující, a taky ten stres před maturitou a vůbec celkový dojem z maturity. Na střední škole jsem měl matematiku velmi rád, byť jsem s ní nematuroval. Moje láska byl a stále je dějepis a historie, ale kdybych měl vytvořit nějakou paralelu z pozice tedy člověka, který ze střední školy není zas tak dlouho venku. A měl bych tu vytvořit třeba návrh, který by zaváděl maturitu, povinnou maturitu z dějepisu, no tak bych neučinil a byl bych proti. A to z několika důvodů. Ten první je nějaká osobní filozofie a vlastní pohled na svět. To znamená mít možnost žít život podle svého a brát se za své vlastní štěstí a činit vlastní rozhodnutí, za které nesu vlastní odpovědnost. To znamená nedělat mladých lidí hlupáky, dát jim možnost rozhodnout se pro volbu budoucího povolání a studia nějakého, které k tomu předchází. A neříkat jim jasně, budeš maturovat tu z dějepisu, tu z matematiky. Jestě dá se namítnout, že takovýto pohled by mohl zrelativizovat význam jakéhokoliv maturitního předmětu. Ať si každý přece maturuje, z čeho chce. Není potřeba čeština. Ale tak to není míněné. Jestli nějaký základ z toho, co je skutečně důležité, býti musí. A tím se dostávám k tomu dalšímu důvodu. Jakudyby snad zkouška v závěru byla tím cílem. Ale zkouška v závěru nemá být cílem vzdělávání. Cílem vzdělávání má být ta samotná cesta. Ten vklad do toho života. A během té rozpravy, nejsem člen školského výboru, ale sledoval jsem tu celospolečenskou debatu, tak opakovaně zazníval argument, vždyť přece ta maturita z matematiky není nic složitého. Vždyť je to naprosto banální. A to necítíte, že tady ten argument je naprosto nepřesvědčivý. Že budeme vytvářet zkoušku, která nemá dostatečnou úroveň jenom proto, aby jsme si řekli, no něco vědí. Neměla by ta naše aktivita směřovat spíše k tomu, aby ty čtyři roky tady nebyly vníveč, aby ty čtyři roky byly s matematikou, která ty studenty baví, s učiteli, které baví tu matematiku vyučovat novými způsoby. A tak taktivně. Dáme, panové, a věřím, že tu převládne tento přístup. Ten přístup možnosti volby s ohledem na budoucí povolání a že se rozhodneme povinnou maturitu z matematiky učit. A to bude to A. A to B bude, že jako poslanecká simovna I jako poslanci, kteří nejsou ve školském výboru, tak poskytneme veškerou součinnost a podporu panu ministrovi, ředitelům škol, učitelům a studentům, aby je matematika bavila. Protože jakkoliv se může zdát, že tu stojíme na odlišních pozicích a zastáváme odlišné názory, tak myslím, že nám všem jde především o to, aby si studenti z té matematiky něco odnesli. A ten prostředek podle mého názoru a podle mého náhledu na svět by měl být v té výuce, aby byla zajímavá, atraktivní a přínosná, anikoli v nějaké zglajšaltované zkoušce na konci, která nepřinese žádného výsledku. Děkuji vám za pozornost.

Všechna vyjádření Mgr. Ivan Adamec (*1960)


Zdroj: Youtube
Detail politika: www.hlidacstatu.cz/osoba/ivan-adamec

Originální příspěvek


Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/vyjadreni-politiku/zaznamy/6bb232ada090440361f0af2d6909dd0b
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.