Snadné přidání nového datasetu

Zasedání zastupitelstev 9e32ac57c2008e48cd7f446b51a03858


ID jednání9e32ac57c2008e48cd7f446b51a03858
Jednání20. zasedání Zastupitelstva města Loun - 08.11.2021
Další jednání města/kraje Město Louny
Datum jednání8.11.2021
Odkaz na audiohttps://somedata.hlidacstatu.cz/mp3/zasedani-zastupitelstev/9e32ac57c2008e48cd7f446b51a03858.mp3
Délka audio záznamu00:43:35
Přepis audio záznamu (vznikl díky velké pomoci od Ondřeje Klejcha z University of Edinburgh.)

Stačí kliknout na větu v textu a spustí se audiozáznam z daného místa. V Safari na OSX zlobí posun v souboru, doporučujeme Chrome

Upozorňujeme, že přepisy záznamu neanonymizujeme ani nijak neupravujeme.

    Mluvčí 06:  Děkujeme za pozornost
Mluvčí 06:  Uvíšte tady druhý odtok, který mi říká, že udělá to vždycky.
Mluvčí 06: No, ale říkám, že to můžete udělat vždycky.
Mluvčí 06: On taky neví, jak to bude výsledkovat.
Mluvčí 06: Taky neví.
Mluvčí 06: To byl způsob normálního odtoku, který bych chtěl předávat.
Mluvčí 03:  Vážené kolegy, něvážení kolegové, při tomu na obod dnešního vejrání mi dovolte vyzvat vás k postání a symbolickou minutou těch roztějných památky dlouholetého zastupitela města pana Jaroslava Zubala.
Mluvčí 03:  Děkuji Vám.
Mluvčí 03: Vážené kolegy, vážené kolegové, mlidí prosté, vítám Vás na dnešní 20. zesedání Zastupitelstva města, které bylo podle zákonu obcí přávě zvoláno a poznáno veřejnosti.
Mluvčí 03:  Neúčast na dnešním jednání řádně omluvili kolegové Rybák, Šáka a kolegyne Jodická.
Mluvčí 03: Pozdní příchod oznámili a omluvili kolegové Kučera a Chrobák.
Mluvčí 03: A případní předčasní odchod, v případě, že by se naše jednání poněkud protáhlo, oznámili paní republikatelka Dušáková a pání republikatelé Fink, Bouga a Kerner.
Mluvčí 03:  Podle provedené prezence je při zahájení dnešního zasedání přítomno 24 z 29 řádně zvolených členů zastupitelstva a vzhledem na poloviční účastí je tedy dnešní zasedání přinášení schopné.
Mluvčí 03: Zapisovatelkou dnešního jednání odčuji Anu Jirávskovou, zaměstnankyní kanceláře úřadu.
Mluvčí 03: Skrutátorem pro zčítání hlasů odčuji pana Rostislava Pryče, tež zaměstnance kanceláře úřadu.
Mluvčí 03:  Jako objeřovatele zápisu z dnešního jednání určuje dvojici zastupitelů Tomáš Slavůk a Josef Šipík.
Mluvčí 03: Děkuji jim za objeření.
Mluvčí 03: Dovolte mi vás také informovat o skutečnosti, že z dnešního jednání bude pořizován veřejný videozáznak a živou přenos na YouTube kanály města.
Mluvčí 03: Dále žádám zajít se zrad občanů, kteří chtějí vystoupit se tím příspětkem v rámci budou připomínky a podněty členů zastupitelstva města a občanů
Mluvčí 03:  o vyplnění přihláští do diskuze a to nejpozději před skváleným programem dnešního zasedání.
Mluvčí 03: Návrh programu dnešního zasedání jste otrželi spolu s podklady pro jednání předstihu.
Mluvčí 03: Návrh čítá včetně zahájeně závěru 6 bodů.
Mluvčí 03: Ptá se vás zase nějaké připomínky nebo pozměňovací návrhy k předloženému návrhu programu dnešního zasedání.
Mluvčí 03:  Jelikož se nikdo nehlásí, beru to tak, že žádné návrhy na doplnění či změnu programu nejsou.
Mluvčí 03: A proto prosím o přípravu prvního hlasování, kterým bychom program dnešního jednání schválili.
Mluvčí 03: Hlasovat o programu dnešního jednání podle programu na poznánce můžete mít pro proti zdrželce a stisknutím příslušného tlačítka.
Mluvčí 03:  24 přítomní hlasovalo pro 24 a program byl tedy schválen.
Mluvčí 03: Můžeme tedy přejít z bodu číslo 1, který bylo zahájený k druhému bodu, což jsou připomínky a podněty členů zastupitelstva města a připomínky občanů.
Mluvčí 03: Zeptám se, zda se někdo z členů zastupitelstva hlásí v tomto bodě,
Mluvčí 03:  Nikdo se nehlásí, proto dovolte jenom stručná informace, která navazuje na problematiku, kterou jsme zde v minulosti také otevřeli, je to problematika objektů v ulici 17. listopadu, bývalé nejtipný centrum nebo centrum služeb.
Mluvčí 03: Tak jenom stručná informace, obsahovali jsme s panem místostarostou Honcem cestu za insolvenčním zprávcem do Vysokého výnta.
Mluvčí 03:  Proběhlo nějaké jednání v tom smyslu, že jsme byli informováni, že komunikuje na jedné straně se soudem a na druhé straně minimálně jedním zájemcem z řad tedy soukromíků, kteří mají zájem o ten objekt a že bude směrem k soudu sepisovat nějaké
Mluvčí 03:  nějaké podání, z naší strany sešla nějaká iniciativa s panem místostarodstvou v tom smyslu, že v případě, že by se nikdo ze soukromých ženatelů nejebil konkrétní zájem, takže tedy jsme připraveni se vůbec bavit o tom, jestli by město bylo ochotné k té stavbě nějak přistoupit ve vstavu, že bychom o ní projevili konkrétní zájem.
Mluvčí 03:  Rada města uložila pokračovat vědnání o případné, a tady prosím pěkně velmi podtrhuji případné a představte si to ještě tušně, případné kuchní ceny v maximální výši 5 milionů korun, ale já budu pevně věřit, že prostě ta nemovitost najde nějaké smysl úkolné využití v rámci toho, že jí do budoucna nebude vlastnit město.
Mluvčí 03:  Na druhou stranu, kdyby se nehlásil žádný soukromík, tak nám pravděpodobně nezbyl nic jiného, než do toho aktivně vstoupit, ale v této chvíli jsme dostali nějakou informaci, chvíli to budeme monitorovat a v případě, že by se něco zásadního nedělo, tak pak by byl prostor pro to vstoupit do jednání za město.
Mluvčí 03: Druhá informace k tomu objektu, že tam lehce zatéká, takže jsme vymysleli na místě a již je v realizaci to,
Mluvčí 03:  V uvozovkách našich cítiličních hasiči, se kterými máme veřejné právné smlouvu, jsou připraveni si tam provést jakési hasičské cvičení a odčerpat ze suteréních prostor neschromážděné vodu.
Mluvčí 03: V tom spolupracujeme s insolvenčním zprávcem a vlastníkatelem volitelství.
Mluvčí 03: Takže to jsem považoval, že je důležité tady změnit, protože to byl témat, které jsme na některých z minulých zestupitelstv diskutovali.
Mluvčí 03:  Tolik zaměr v rámci budoucí komínky je podněty členů vystupitelstva města občanů a zeptám se, jestli máme nějakou přihlášku z řad veřejnosti.
Mluvčí 03: Nemáme.
Mluvčí 03: Tím pádem můžeme přejít k bodu číslo 3, což je obecně závazná vyhláška o místním pokladku za odkládání komunálního odpadu, kterou nám předkládá pani Tajemníce.
Mluvčí 03:  Já jenom na úvod velmi poděkuji všem, kteří se tady na úřadě zasadili o to, že máme teďka možnost to shlálit, že jsme to sepsali v té porubě, v jaké to je.
Mluvčí 03: A současně děkuji i těm, kteří mohli a dorazili na naše čtvrteční pracovní setkání nad tímto systémem.
Mluvčí 03: Myslím, že se to docela osvědčilo, možná toho budeme využívat i do budoucna.
Mluvčí 03: Předá nám slovo předpadatelce plní inženice ČR.
Mluvčí 01:  Vážení členové zastupitelstva města, dne 1.1.2021 nabil účinnosti nový zákon číslo 541 z roku 2020 o odpadech a současně novela zákona 565.1990 o městných poplacích s tím, že do konce roku 2021 musí dát obec problematiku nakládání komunálních odpadek, včetně výběru poplatků do souladu splatnou legislativou.
Mluvčí 01:  Vzle obohu zmíněných zákonů neexistuje jiná možnost ujběru pokladku za odkládání komunálního odpadu než vzle zákona o místních pokladcích.
Mluvčí 01: Na základě odborných diskuzí s cílem zachovat obdobní systém plateb za odvod komunálního odpadu jako doposud bylo radě města a je dnes i vám doporučeno zkválit obecně záležnou vyhlášku zavádějící místní pokladek za odkládání komunálního odpadu v nemovité věci vzle kapacity soustředovacích prostředků.
Mluvčí 01:  Obecně závazná vyhláška je zpracována dle vzoru odboru dozoru a kontroly ministerstva vnitra s tím, že radou města byly doplněny dvě dílčí úpravy, které byly ještě dodatečně odeslány k poslouzení ministerstvu vnitra.
Mluvčí 01: Dle stanoviska odboru dozoru stahujícího se právě k úpravám provedeným radou města a v souvislosti s Časovou tísní stanovisko bylo doručeno dnes dopoledne
Mluvčí 01:  Rada města ještě dnes projednala úpravu obecně závazné vyhlášky tak, aby odpovídala zákonu a byla odstraněna nejasno a neurčito.
Mluvčí 01: Připomínky, které dnes chválila Rada města, máte rozdány na stvole.
Mluvčí 01: Jedná se o tyto připomínky.
Mluvčí 01: Článek 7. počet poplatků.
Mluvčí 01: Původní text je nahrazen textem.
Mluvčí 01: Poplatek se vypočte jako součet výječích poplatků za jednotlivé kalendářní měsíce.
Mluvčí 01: Tle zákona o místních poplacích.
Mluvčí 01:  a článek 10, společná a závěrečná ustanovení odstavec 3, původní text, je nahrazen textem.
Mluvčí 01: Le paragrafu 14 odstavce 3 písmena C zákona o místních poplacích je vyloučena povinnost ponad ohlášení k datou 1.1.2022.
Mluvčí 01: Druhou obecně závaznou vyhláškou, která je dbám dnes předkládána, je obecně závazná vyhláška o stanovení obecního systému odpadového výstoda
Mluvčí 01:  změny, které tato obecně závazná vyhláška oproti doposudplatnému změní obsahuje, jsou součástí důvodové zprávy.
Mluvčí 01: Tato obecně závazná vyhláška byla rovněž posouzená odborem dozoru a kontroly a nebyla skladána v rozporu se zákonem.
Mluvčí 01: Tak jak máte uvedeno v návrhu usnesení a materiálu, doporučuji tedy přijmout obě obecně závazné vyhlášky s tím, že obecně závaznou vyhláško č.3. 2021
Mluvčí 01:  s připomínkami vchválenými radou města.
Mluvčí 03: Děkuji paní pajemníci za úvodní slovo.
Mluvčí 03: Tam se stojí k bodu číslo 3, to znamená k těm vyhláškám je i nějaká přihláška do výzkuze.
Mluvčí 03: Pan zastupitel Žalub se hlásí.
Mluvčí 04:  Dobré odpovědné, dámy a pánové, vlastně divím, že jsem sám, taková závažná věc.
Mluvčí 04: Proto jsem možná čekal ze stredy města, že tady bude vysvícená nějaká třeba přehledná infografika, která by opisovala v lidský terminologii i nejenom nám, ale i občanům, kteří sledují to jednání.
Mluvčí 04:  aby popisovala celý problém, protože my to tady bereme tak nějak technicisně, že z důvodu nařízení toho a toho musíme přizpůsobit, upravit nějakou vyhářku, že vůbec se tady neřešíme kontext, který je takový, že zkrátka v rámci údržitelnosti musíme a chceme jako republika, jako stát se motivovat a samozřejmě motivovat k lepšímu nakládání s odpadem
Mluvčí 04:  Protože jak se krátí energetické vstupy, vidíme to na energiích, tak předstat nějaké udržitelnosti vede třeba přes lepší zpracování separace odpadů, z něhož třeba 90% toho, co tady sypujeme někam nahromadu, zahradováme hlínou, tak je zpracovatelné.
Mluvčí 04:  je potřeba si uvědomit, že odpad se bude stávat dražší komunitou, se kterou se nějak nakládá.
Mluvčí 04: Celá ta legislativní věc, kterou na nás stát uvalil, byť teda s velkým složděním, oproti Evropě, tak právě motivuje nějakým způsobem samozprávy podtaženou občany, aby to zpracování seprace a zpracování odpadů se nějak
Mluvčí 04:  tomuto trendu přizpůsobilo.
Mluvčí 04: Motivace je to zejména tvrdě přes peníze, která si uvědomuje, že jestli stojí teďka tuna neseparovaného odpadu komunálního pětistovku, tak do roku 2029-30 to bude zhruba čtyřnásobek v nominálních cenách.
Mluvčí 04: Tohle nutí samozprávě nějakým způsobem se k tomu postavit a docela
Mluvčí 04:  Plus tam jsou ještě nějaké limity, když se podaří dosáhnout nějaké úrovně, sepracovat do odpadu, tak na to město může ušetřit.
Mluvčí 04: Ve výsledku se tady bavíme o celkem značných částkách.
Mluvčí 04: Buď to bude na straně nákladů města, nebo to jenom jak ušetříme.
Mluvčí 04: Ať už to platí, jsou města, kde odpadový způsob vlastní platí v celém město, my to máme v kombinaci se zapojením
Mluvčí 04:  přinesením nějakýho poplatku teď na občany ve výsledku, ale je to stejná kopsa, nás všech poplatníků daňových ve městě.
Mluvčí 04: K meritu věci.
Mluvčí 04: Mrzí mě, že právě zůstáváme u té technicistní úrovně náhodou vylášky, která se prakticky ničem, jen v těch nejnudnějších formálních záležitostech
Mluvčí 04:  liší od té minulé, já možná i chápu důvody, protože je to nějaký personální zajištění toho všeho.
Mluvčí 04: Oklopil bych důvody, přesto mě to mrzí, že se neposouváme v podstatě toho problému najet na rychlejší a lepší motivaci příjdení odpadu, znakládání s ním.
Mluvčí 04:  nemáme žádnou ambici to někam posunout.
Mluvčí 04: Pouze technicisně formálně upravovajeme minulou výhářku.
Mluvčí 04: Tudíž ještě zvyšujeme to zpoždění, které nabral stát při přípravě celý ty registraty.
Mluvčí 04: To mě mrzí.
Mluvčí 04: Konkrétní věc.
Mluvčí 04: Skoro největší podíl váhovej v tom neseparovaném odpadu tvoří podle údajů odpadových skolečností bioodpad, který je recyklovatelný a který tam váhové tvoří třeba 60%.
Mluvčí 04:  V těch milionech, který budeme platit za ukázaní odpadu, to hraje obrovskou roli.
Mluvčí 04: Protože jsme zrovna ve sběru bioodpadu celkem na chvostu.
Mluvčí 04: V zákonu povinnost, kterou už tady máme pár let, umožnit sběr bioodpadu, tady naplňujeme to klinti úplně nejednoduším způsobem, že občané ve sběrovém boře máš v dispozici kontejner, což je motivace i na tím,
Mluvčí 04:  Nějaký separacivý odpadů 0 a 0.
Mluvčí 04: Takže znovu máte rýhlářce, kterou tady máte v schování.
Mluvčí 04: Mohlo by to být pro vás ještě horší.
Mluvčí 04: Úplně nejhorší by to nebyl, že se zavede pouštání popatek.
Mluvčí 04: Myslím, že pán starosta říkal, že to mají takhle v řadci.
Mluvčí 04: My jsme nejhorší.
Mluvčí 04: My tady se zavádíme něco jako
Mluvčí 04:  motivaci pouze přes velikost vedené národy a včetnost svozů, což je prakticky stejná úroveň, jak je na posadách.
Mluvčí 04: Daleko lepší a přesnější a záležnější motivace je přes poplatek nebo placení konkrétní množství vyprodukovanýho odpara.
Mluvčí 04: To znamená nějaký způsob měření, vážení, náření popelnic.
Mluvčí 04: Samozřejmě to není bez problémů, tím spíš
Mluvčí 04:  Je nutné k tomuto systému být v nějakém pilotním provozu, přistoupit se nejdřív, abychom se to naučili všichni, všechno občany, město, slozová společnost.
Mluvčí 04: Málivus.psd, naše slozová společnost, deklaruje, že kvážní popelnice technicky způsobila už teď nějakým omezeným módům v plném provozu na tom, že najedou od začátku roku 2023.
Mluvčí 04:  Takže touhle vymážkou, kterou konzervujeme vlastně do sávadního a vyhovující stáv, se vracíme včas a se musím trošku naspět.
Mluvčí 04: Jsou města, kde máření odpadů probíhá už několik let, jejich zkušenosti uvádějí, že se jim množství komunálních odpadů, toho neseparovaného, znižilo třeba po hodinu.
Mluvčí 04: To řečí čísla
Mluvčí 04:  Já teď nevím, pomůžte mi někdo, kolik vyprodukujeme jako město za rok?
Mluvčí 04: Tisíctu?
Mluvčí 03: Já jsem si myslel, že se zeptáš na kapacitu vyvěženejch nádob.
Mluvčí 03: Nevím, kolik tisíctu, ale 37 milionů litrů nádob v průběhu těch 52 týdnů je vyvěženo.
Mluvčí 03: Tenhle číslo s těma týnama to bude vědět určitě odbor.
Mluvčí 03: Nicméně...
Mluvčí 03:  Já s tím, že to máme nastaveno na litry, ten návrh, tak jsem připraven zodpovídat otázky na litry.
Mluvčí 03: Nicméně budou to řádové přes 10 milionů tůn odhadem, když podívám 40 milionů litrů, tak to je prostě dost.
Mluvčí 04: Okrát nějaký neznamená potlenný poměr z toho, okrát 500 respektive
Mluvčí 04:  1850 za tunu ukáraní, to už je fakt prdáře z čísla, ale to je 25 milionů a samozřejmě pro mě 100.
Mluvčí 04: Takže, vzhledem k tomu všemu, co jsem se snažil v strašné rychlosti, znovu se vracím k tomu, že neměl jsem kapacitu připravit nějakou infografiku, trochu jsem čekal, že to udělá město.
Mluvčí 04: Ale, abyle zkratce, jsem si dovolil připravit
Mluvčí 04:  návrh na osnesení, který popřijetí, když si teda přijmem tuto vyhlášku, já proto pěkně taky budu oslat, teďka asi není moc jiná možnost, tak to úplně rozstřelit jsme včas svojí písni, ale rád bych, kdybychom povězeli radu města přípravo a zkušení pilotního provozu, řekl bych vám pilotního, což je na vytipovaný lokalitér nebo na vytipovaném zorku obyvatel,
Mluvčí 04:  Přírodního provozu systému měření hmotnosti odporů odloženého z nemoletelejci, to jenom abych vydržel terminologii z jihlášky, to je za A. A za B, systému individuálného sběru bio-odporů, potom se představte na týpy hnědných speciálních opravnice, které by byly v dyspozici u nemoletelství.
Mluvčí 04: Zase na nějakém vzorku v lokalitě
Mluvčí 04:  po dobrovolných občanům, který se třeba přihlásí.
Mluvčí 04: Systém náření jenom pro těch, kdo se o to nezajímali, celkem už je technicky vyřešenej.
Mluvčí 04: Je to čip, malý čip, pasivní, který je nalépený u kopelnice a sběrový vůz má na sebe čsečku, která prostě sbírá data o vlázení kopelnic a pak ji nějakým způsobem předává městu.
Mluvčí 04:  Tady jsem to tedy napsal do formulace.
Mluvčí 04: Termín, asi jsem nemluvil o termínu, tak to samozřejmě ufnoučí období.
Mluvčí 04: Rady už se taky krátí, takže v tom zbytku to znamená do.
Mluvčí 04: Nevím, jestli dáme termín do konce ořína příštího roku, tak by to asi odpovídalo.
Mluvčí 04: Takže děkuju příkladně za doslyšení a za zahrání pro ten návrh.
Mluvčí 03:  Já taky děkuju.
Mluvčí 03: Budeme o něm hlasovat s dovolením tedy tak, jak bylo navrženo v následném hlasování po tom původním návrhu.
Mluvčí 03: S tím, že já jenom v rychlosti, já válnu většinou
Mluvčí 03:  Toho, co teďka tady pan kolega Žalud řekl, tak souhlasím, je pravda, že je mnohem ambiciodnější a já věřím, že do budoucna i realizovatelný a že se tu jednou dostaneme, bude poplatek odvozený opravdu od skutečně vyprodukovaného dneští.
Mluvčí 03: Nicméně v rámci možného, jak už tady zazněla, tak svozová firma, se kterou má město kontrakt uzavřený,
Mluvčí 03:  před nějakou dobou a ještě na nějakou dobu dopředu, tak v tuhle chvíli není schopná garantovat to, že to, co naváží, tak tak by mohlo být podkladem pro vypočet poplatku.
Mluvčí 03: My jsme nechtěli jít prostě udělat krok zpátky a vracet se k nějakému paušálnému poplatku nahlavu, který nemotivuje.
Mluvčí 03:  Takže jsme vyšli z toho, co občané znají, co je platba za velikost nádoby a svoz, a de facto pokračovat v tom systému s tím,
Mluvčí 03:  se s lozovou firmou jednáme, nebo jsme si dojednali to, že budeme dostávat data tak, jak nám jsou schopná teďka poskytnout.
Mluvčí 03: K číslu popisnému dostaneme váhu vyvezeného odpadu a budeme s tím pracovat v rámci nějakého vyhodnocení, takže za mě vůbec není problém schvalovat ten pilotní provoz někde po městě, stejně tak za sebe.
Mluvčí 03:  Pokud bychom měli rozjet, posílit a zavést systém individuálního sběru bioodpadu, tak pro město je to jenom dobře.
Mluvčí 03: Je to sice nějaká prostě věc, kterou musíme nastavit, ale je to prostě tak, že čím méně bude komunálního odpadu směstného, tím méně zaplatí občané, tím méně zaplatí město.
Mluvčí 03: Takže to není nic, s čemu bychom se chtěli.
Mluvčí 03:  nebo měli bránit, je to jen o tom najít rozumnou míru tak, aby jsme se to nastavili tak, aby se nám po sídlištích nehromadil bio-odpad, který má jednu nepříjemnou vlastnost, zejména voletě a to, že krom toho, že je vidět taky i cítit, ale to je úkol, který máme před sebou a vyřešíme ho.
Mluvčí 03: Takže za ty doplňující návrhy pana zastupitele Žaluda děkuji, nevidím v tom problém.
Mluvčí 03:  Zmínky o tom, že jsme se konzervativně drželi vyhlášek, tak jak je de facto nastaveno ministerstvo, tak co se týče vyhlášky o poplatku jako takovém, tak tam skutečně příliš invence vkládat nelze, protože
Mluvčí 03:  Jak tady komentovala paní pévnice, to, co jsme se snažili nějakým způsobem uspůsobit, tak nám odbor dozoru ministerstva vnitra doporučil změnit, upravit a proto máme tedy před sebou návrh usnesení, který počítá s tím, že to schvalujeme v té podobě, jakou jsme dnes před jednáním zastupitelstva na radě města upravili.
Mluvčí 03: Jedná se tedy o vsuvky ve dvou místech.
Mluvčí 03:  Chtěl bych říct to, že ten systém je do jisté míry motivační, protože čím méně odpadu vyprodukuji, tím menší mám nádobu a tudyž méně zaplatím.
Mluvčí 03: A zase zaplatím méně jak ten samotný občan, případně společenství vlastníků jednotek či spoluvlastníci nemovitostí, tak i město, protože my máme úplně stejně konstruovanou platbu se spozovou firmou, to znamená
Mluvčí 03:  Vyvezené litry popelnic se nám propisují do toho, kolik za odpady utratíme.
Mluvčí 03:  Je to zhruba 24 milionů ročně.
Mluvčí 03: 24 milionů ročně stojí z komunálního odpadu, suparovaného odpadu, likvidace černých skládek a provoz běhného dvora.
Mluvčí 03: A tím poplatkem, pokud ho schválíme tak, jak je navržen, což je 42 litrů za litr nádoby vyvezené, mluvám se, 42 halířů, děkuji, že dáváte pozor, tak je 42 halířů za litr
Mluvčí 03:  tak vybereme z hluba 14 milionů, to znamená 10-11 miliony se na odpadovém hospodářství podílí rozpočet města, samozřejmě jsou to také peníze daněvých poplatníků, ale jsou to peníze, které kdybychom si vybrali na drámec v rámci toho poplatku, tak bychom je mohli směřovat do něčeho jiného.
Mluvčí 03: Nicméně jdeme touto cestou podobně jako srovnatelně velká města.
Mluvčí 03:  Head 35 haléřů, my s ním Karlo vyvali 50 haléřů, jablonec skládal 80 haléřů a z toho částku se dostáváme do okolním obcí.
Mluvčí 03:  Dobroměřit se jdou na maximum té jedné dovolené koruny za litr s tím, že chtějí občany motivovat tím více šepřit a pomalu snižovat ten poplatek, lenešit se 80 haléřů.
Mluvčí 03: Ale je to proto, protože mají v tom výběru poplatku rozpočtené celé to odpadového hospodářství.
Mluvčí 03: Velikost loun a rozpočet loun si může dovolit prostě část toho odpadového hospodářství.
Mluvčí 03:  de facto hradit rozpočtu a proto jsme tedy do návrhu dali 42 haléřů.
Mluvčí 03: Samozřejmě počítáme s tím, že ve chvíli, kdy schválíme ty vyhlášky, tak budeme veřejnost informovat a vysvětlovat to.
Mluvčí 03: De facto s odhlasováním té vyhlášky jako takové, tak odesíláme již předpřipravené číslo Město Luhli informuje do tiskárny a tudy za 14 dní nejpozději
Mluvčí 03:  dostanou do schránek občané mimo jiné i informaci o tom, jak jsme dnes nakonec rozhodli a samozřejmě počítáme i s tím, že zhruba těch 2000 čísel popisných, které mají
Mluvčí 03:  nějakou nádobu, tak obešleme dopisem, ve kterém vysvětlíme nový systém, poinformujeme o tom, jakou mají teď nádobu, jaký je jejich poplatek a jsme připraveni i ve spolupráci se svozovou firmou, která garantuje v rámci toho kontraktu, který s námi má zhruba půl úvazek na administraci, komunikovat a vysvětlit občanům, v čem spočívá tenhle systém a v čem je lepší a v čem je motivační.
Mluvčí 03:  Padl tady příklad nedalekého města, které šlo cestou poušání platby na hlavu ve výši 900 Kč, tak já bych chtěl říct, že my jsme šli cestou takovou, aby jsme zohlednili třeba i to,
Mluvčí 03:  že v Lounech, jako všude jinde, žijí i osaměle žijící osoby, ať už seniori nebo prostě samostatně žijící lidé, kteří v případě, že bychom jim nedovolili mít přiměřeně malou nádobu, tak v rámci toho násupku litrů 42 mahaléře by se dostávali na nějakou částku, která by nebyla úplně odpovídající.
Mluvčí 03:  Systém dovoluje si vybrat nádobu 60 litrovou těmto lidem a nechávat si je vážet jednou za 14 dní, čiž se dostanou na platku 655 Kč za rok.
Mluvčí 03: To znamená jsou to nějaké necelé 2 Kč denně.
Mluvčí 03: Věřím, že i díky této možnosti ten systém nevyvolá žádný velký náraz.
Mluvčí 03: Vzali jsme současné ceny, trošku jsme je museli narovnat, tak aby byly přímo úměrné velikosti nádob.
Mluvčí 03:  a zohlednili jsme tam i z mého pohledu tento sociální spektr, kdy zejména starší samozřejmě žijící lidé třeba v řadových domech by prostě neměly tlaknit, z mého pohledu, přes tisíc korun, takže to jsme dodržili a jsem velmi rád, že okolo toho nepanovala vlastně žádná velká diskuza, všichni jsme to viděli stejně v radě města i v rámci odboru.
Mluvčí 03:  Za sebe ještě jmenovité poděkování paní Jiříce Jungové z adboru zprávy majetku, panu inženýru Skullovi, předsedovi komise životního prostředí, kteří na tom odpracovali, ať už při tom výkonu nebo v rámci konzultací, velmi mnoho času a všem ostatním, kteří se tomu věnovali v radě města.
Mluvčí 03:  s panem kolegou Kernerem.
Mluvčí 03: Možná kdybychom to vytiskli, tak by nás kdejaký ochránce životního prostředí nepochválel, ale my si ty maily naštěstí netiskneme, takže je to jenom spousta energie.
Mluvčí 03: Takže tolik o komentování těch připomínek kolegy Žaluda, se kterými se velké části stotožňuji.
Mluvčí 03:  A pokud to prohlasujeme tak, jak on navrhl, tak akorát budeme muset vymyslet s tím bylodpadem, aby to sloužilo a neobtěžovalo, což určitě jde, protože to jde i v jiných městech.
Mluvčí 03: Není důvod hledat důvody, proč to nejde, prostě ideálně skopírujeme něco, co funguje.
Mluvčí 03: Takže tolik za mě a v případě, že byste se chtěli ještě někdo něco zeptat nebo to nějak komentovat, tak máte samozřejmě možnost.
Mluvčí 03:  Ano, tohle je většinka.
Mluvčí 00:  Dneský podvečer, dámy a pánové, my samozřejmě podpoříme, jak se tady bylo řečeno, a my nechceme zdržovat, předpokládali jsme, že dnešní zastupitelkov proběhne docela i rychle, napadla mě jenom mít na taková myšlenka, v podstatě tak, aby mě to mohlo ještě ušetřit, nevím teď, jak je to nějakou legislativou v podstatě i Evropské unie,
Mluvčí 00:  protože shlátování odpadu do země, nevím jaká je budoucnost, se myslím nějak nedoporučuje a mělo by to být dostaveno.
Mluvčí 00:  ale nejsem si tím jejist, proto nechci teď tuhle tu chvíli odpověkt, ale možná by bylo dobrý se asi tím zabývat.
Mluvčí 00: Je mi jasné, že z palovny odpadu určitě asi si nebude žádné město někde budovat, stavět, ale asi si myslím, že je to úkol pro nějaké širší území v podobě například krajů nebo nějakých regionů, kde tohle by mělo fungovat v nějaké asi
Mluvčí 00:  blížší nebo nějaký v budoucí době a pak samozřejmě se na to zaměřit a možná, že nemám tak informace, zdali toho, že se to už řeší kraj, krajské zastupitelstva, potéžmo tak v našem případě třeba zastupitelstvo ústeckého kraje nebo nějaký odbor životního prostředí, kteří by se asi tím měli zabývat a možná by bylo dobré k tomu ziskyt nějaký informace, tak díska to, aby jsme ušetřili.
Mluvčí 00: Děkuji.
Mluvčí 03:  Taky děkuju, určitě se na to podíváme.
Mluvčí 03: Dostali jsme nějakou velmi stoučnou informaci na školení právě na semináři v budově kreského úřadu, takže prověříme, v jaké je to fázi.
Mluvčí 03: Jedná se o nějakého soukromého provozovatele spoluprávně v Komořanech, ale je to popravdu to byla jenom vstupní informace, takže dáme dohromady a pošleme všem členům zastupitelstva na vědomí.
Mluvčí 03:  Pokud se nehlásí nikdo jiný, tak poprosím o přípravu hlasování s tím, že v prvním hlasování budeme hlasovat dle návrhu radnice, který tady přednesla, komentovala paní tajemnice, máte to na papíře před sebou a je to tedy v podobě zastupitelstvo města za prvé.
Mluvčí 03: Schvaluje obecně záležnou vyhlášku o místním pokladku za odkládání komunálního odpadu.
Mluvčí 03:  Znemovité věci s účinností od 1.1.22 s připomínkami dle doporučení Rady města ze dne 8.11.
Mluvčí 03: To je ten materiál, který máte vedle toho.
Mluvčí 03: A za druhé schváluje obecně závaznou vyhlášku o stanovení obecního systému odpadového hospodářství s účinností od 1.1.22.
Mluvčí 03: S tím, že až to dohlasujeme, budeme hlasovat návrhy kolegy Žaluda, které poprosím aby pak načetla paní tajemnice.
Mluvčí 03:  Takže, pojďme prosím hlasovat návrh obecně závazné vyhlášky o místním poplatku a návrh obecně závazné vyhlášky o stanovení obecního systému odporového hospodářství s připomínkami thle doporučení Rady města z 8.11.2021.
Mluvčí 03: Kdo je pro?
Mluvčí 03: Proti, zdržel se, hlasovat můžete pomocí hlasovacího zařízení.
Mluvčí 03: Z 24 přítomných hlasovalo pro všech 24, nikdo nebyl proti, nikdo se nezdržel.
Mluvčí 03: Já vám moc děkuji.
Mluvčí 03:  Teďka poprosím paní témnici, jestli by nám načetla návrh pana zastupitele Žaluda s tím, že o něm budeme hlasovat hned v zápětí.
Mluvčí 02: Zastupitelstvo města pověřuje na města přípravu a zkuštění pilotům pro vlouku za hlas systému městní vlouknosti odpadu rozeného z nevolitého věku 40 let, systému individuálního sběru virusů, kterýho odpadl témník v státu 2010. a 2020. let.
Mluvčí 03:  Děkuji.
Mluvčí 03: Pojďme prosím hlasovat pro proti zdržel se k tomuto návrhu.
Mluvčí 03: Technická, dobře.
Mluvčí 06: No až to není.
Mluvčí 03: No až to není.
Mluvčí 03: Pak to bude čísla paní pejnice ještě jednou.
Mluvčí 05: Já bych doporučoval jenom změnu termínu do 30.
Mluvčí 05: 9. aby to stávající zastupitelstvo zkládalo.
Mluvčí 05:  Nebo rada zpávala, takže to je úkol raděj.
Mluvčí 05: To je na 30. až 50. let by to zpávalo ali kdo jiný.
Mluvčí 03:  Tak jestli teda můžeme, tak poprosím paní trejnice, aby to přečetla i s tým termínem 30.
Mluvčí 03: 9. a následně opravdu už budeme hlasovat.
Mluvčí 03: Děkuju.
Mluvčí 02: Zastupnitelnou úspěchu obětuje ráno města přípravou a zpuštění pilotního probudu vláda systému měření mocnosti obpadů odloženého třehovité rychlosti vládé systému individuálního sběru výrobpadů termínu 30.9.
Mluvčí 03: 2022.
Mluvčí 03: Tak děkuju a pro proti zdržel se můžete hlasovat jméno.
Mluvčí 03:  24 z přítomných zastupitelů hlasovalo pro 1.20, jeden byl proti, dva se zdrželi.
Mluvčí 03: Návrh byl sijat.
Mluvčí 03: Já vám děkuji a můžeme v programu dnešního jednání postoupit k dalším dvou vodům z okruhu majetkových záležitostí s tím, že se jedná o předložení možnosti využít předkupních prák části pozemků v katastrálním území Louny.
Mluvčí 03: Jedná se o postup dle
Mluvčí 03:  stavebního zákona, který má jistá specifika a který má zákonnou proceduru, v rámci které je potřeba v určitém čase, v určité lhutě rozhodnout o předložených žádostech o využití předklupního práva.
Mluvčí 03:  s tím, že cena za ty nemovitosti, které bychom případně takto chtěli koupit, tak se odvíjí od ceny zjištěné ve znaleckém posudku.
Mluvčí 03: To znamená, není tam v této proceduře zákonné možnost to nějak jako licitovat o té ceně.
Mluvčí 03: V případě, že bychom schválili ta využití předkupního práva,
Mluvčí 03:  tak vlastně informujeme protistranu, která nám tu nabídku dala.
Mluvčí 03: Ta má dvě možnosti, buď to tu cenu akceptovat, anebo si nechat udělat vlastní znalecký posudek, který by případně stanovil jinou cenu a s tou nás následně seznámí.
Mluvčí 03: A pak zase my máme dvě možnosti, buď to teda kejvnout na tu cenu zjištěnou znalcem protistrany, anebo se obrátit na soud, aby soud určil cenu, za kterou musíme obě strany
Mluvčí 03:  tu kupní smlouvu uzavří.
Mluvčí 03: Takže toto je vlastně ten krok číslo jedna, kdy na žádost případné využití my za odbora, za radnici navrhujeme kývnou s tím, že se jedná o v bodě číslo čtyři část pozemku o výměře 18,98 metrů.
Mluvčí 03: Cena zjištěná znalcem je 380 Kč za metr, tedy bychom
Mluvčí 03:  za to vydali 721 240 korun.
Mluvčí 03: Nicméně, jak jsem říkal, je možné, že se to cenu ještě někdy vrátí v případě, že by protistrana měla jinou představu o ceně.
Mluvčí 03: Odkazuji v podrobnostech na materiál, obdobnou situaci jsme již hlasovali na minulém zastupitelstvu a otevírám v budu číslo 4 v diskuzi.
Mluvčí 03: V případě, že se nikdo nehlásí a nikdo nemá ani protinávrh k navrženému snesení,
Mluvčí 03:  tak poprosím o přípravu hlasování a pojďme prosím hlasovat o navrženém usnesení, které schvaluje využití předkupního práva k části pozemku po výměře 18,98 m2 za kupní cenu dle znaleckého posudku ve výši 380 Kč za m2, to je celkem za 721 240 Kč a současně schvalujeme uzavření kupních smluv z vlastníky dotčeného pozemku dle bodu 1 po hotovu smesení.
Mluvčí 03: Pro proti zdržel se hlasovat můžete pomocí hlasovacího zařízení.
Mluvčí 03:  24 přítomných hlasovalo pro 24, nikdo nebyl proti, nikdo se nezdržel, já vám moc děkuju.
Mluvčí 03: Přecházíme k bodu číslo 5, což je obdobná záležitost pouze s jinými osobami.
Mluvčí 03:  Tudíž odkazuji na materiál, odkazuji na to, co jsem řekl k předchozímu bodu, jenom zde vypíchnu, že se jedná o část pozemku o výměře 732 metrů.
Mluvčí 03: Cena je zjištěná ve stejné výši za metr, co znamená 380 korun a celkově bychom tedy za 732 metrů vydali 278 160 korun.
Mluvčí 03:  Zeptám se, jestli k tomu má někdo nějaký dotaz, připomínku, případně návrh na změnu snesení.
Mluvčí 03: Pokud ne, tak pojďme prosím hlasovat v bodě 1 schválení využití předputního práva a v bodě 2 uzavření kutních smluv.
Mluvčí 03: Pro protizdržel se hlasovat můžete pomocí hlasovacího zařízení.
Mluvčí 03:  Z 24 přítomných hlasovalo pro 24.
Mluvčí 03: Nikdo nebyl proti, nikdo se nezdržel.
Mluvčí 03: Dámy a pánové, v bodě číslu 6 v závěr bych vám jednak chtěl poděkovat za účast, za vaše hlasování a současně bych asi mémem všech zastupitů chtěl popřát pomísto starostů Honcovi všechno nejlepší k těho dnešního narozenina.
Mluvčí 03: Výspeňte zdraví, jak se vám daří a nejpozději prosím si na víkend.
Mluvčí 06:  Děkuji.
    

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/zasedani-zastupitelstev/zaznamy/9e32ac57c2008e48cd7f446b51a03858
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.