Jednání Rady České televize - textová podoba dokumentu

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál dokumentu stáhnete odsud

Celý záznam 214251000560008 najdete zde


                Informace o činnosti
           obchodního útvaru

                       2. pololetí 2013

Strana 1  www.ceskatelevize.cz
            Organizační struktura

 od 1. 7. – 31. 12. 2013

Obchodní útvar Hynek Chudárek

OBCHOD Jan Jireček  TELEXPORT  Luboš Kříž

          EDICE ČT             TELEXPORT
          Adéla Jaber          Marie M. Nováková
          Jitka Saturková      Hana Křížová
          Arna Dusíková        Jitka Kálalová
          Alena Vlasáková      Jana Petruchová
          Marcela Říhová       Marie Uhlířová
          Kamila Frischová     Danuše Vančurová

Strana 2                       www.ceskatelevize.cz
Nová organizační struktura obchodního odd.
                             2014

   Ukončení prodeje reklamního prostoru přes media zastupitelství

                     Jan Jireček - vedoucí obchodního oddělení

                                  Kamila Frischová

                  Dana Pešková                                    Miroslav Šírl

                        obchod                               klientský servis a obchodní
                                                                       marketing

          Marek                   Petra
           Klain                Paterová

              Jiří    Michaela    Roman                Jan   Pavel Kincl
          Matoušek   Dvořáková    Očenáš            Svoboda
                                                             Miroslava
          Jan Bílek   Veronika                                Farková
                     Schwarzová
                                                                Hana
                        Renata                               Ďurechová
                      Doležalová
                                                                Lucie
                         Jakub                                Šikýřová
                        Kryšpín

                                                                           Ondřej
                                                                          Vozobule

Strana 3                                                                                  www.ceskatelevize.cz
          Samostatný prodej reklamy

 Náklady na Media Master                                            Rok 2013

       • Provize pro Media Master v 1. pololetí                  14
            2013: 6,085 mil. Kč
                                                                 12
       • Odhad celoroční provize pro MM v roce
            2013: 12,2 mil. Kč                        Kč (mil.)  10
               - Odhad vychází z předpokladu, že
                   Media Master by zastupoval ČT v               8
                   původním rozsahu po celý rok 2013
                                                                 6

                                                                 4

                                                                 2

                                                                 0

                                                                     Odhad nákladů MM Náklady na rošíření

                                                                     2013      obch. odd. 2013

 Personální náklady spojené s rozšířením

     obchodního týmu
       • V roce 2013: 5,119 mil. Kč

   Úspora při samostatném prodeji: 7,051 mil. Kč

Strana 4                                                                   www.ceskatelevize.cz
Stav plnění plánu – obchodní oddělení 2. pol. 2013

                        Přehled plnění ročního plánu            Roční plán 2013  Oček. realita 2013*  Plnění
           Sponzoring, NZKK, minipořady                               25 580,0           121 657,6    475,6%
           SMS/ATX                                                     1 720,0             2 669,0    155,2%
           Celé programy                                              20 220,0            21 335,5    105,5%
           Speciální operace (SAZKA, Gambrinus liga)                  46 000,0            46 284,0    100,6%
ČT                                                                       60,0                145,5    242,5%
           Fotobanka                                                   1 000,0             4 242,6    424,3%
           Internet                                                     200,0                316,3    158,2%
           Teletext
                                                                     94 780,0    196 650,5            207,5%
celkem ČT (obchod)                                                    20 000,0    35 433,6            177,2%
           Reklama ČT2                                                             1 995,0
           Reklama ČT1 - eventy                                       40 000,0    54 646,0            136,6%
                                                                      52 000,0    34 939,6             67,2%
MM** Reklama ČT4                                                                     218,2            151,5%
           Sponzoring vč. speciálních operací (PP, minipořady)          144,0
           Teletext                                                               127 232,4            113,5%
                                                                    112 144,0
celkem MM (agentura)                                                             323 882,9            156,5%
                                                                 206 924,0
                             Celkem
                                                                                 ( v tis. Kč )
         * není ukončeno účtování r. 2013, stav k 4.2.2014
         ** od července 2013 vlastní realizace ČT

Strana 5                                                                         www.ceskatelevize.cz
          Významné kroky 2. pol. 2013

 Samostatný prodej reklamního prostoru

      • od července 2013 vlastní realizace samostatného prodeje veškerého
           reklamního prostoru

      • organizační struktura obchodního oddělení přizpůsobena potřebám a
           zvyklostem trhu prodeje TV reklamního prostoru

      • navázání obchodních vztahů s mediálními agenturami i přímými
           reklamními zadavateli

      • převzetí obchodních smluv od Media Master >> kontinuita
           obchodních vztahů

      • příprava segmentace trhu a optimalizace reklamních výnosů

Strana 6  www.ceskatelevize.cz
          Výrazné obchodní projekty 2. pol. 2013

 Seriál Sanitka           5 300 tis. Kč
                           9 400 tis. Kč
             • sponzoring

 Star Dance

             • sponzoring
             • speciály

Strana 7                                  www.ceskatelevize.cz
             „Minipořady“ v roce 2013

 Velký úspěch formátu tzv. „minipořadů“ v roce 2013

 Aktuální výnos za rok 2013: cca 29,8 mil. Kč

 Významný podíl představuje spolupráce s vybranými ministerstvy při
    informování o veřejně prospěšných záležitostech
              • Ministerstvo pro místní rozvoj – Evropa pro Česko
              • Ministerstvo školství – Finanční a etická gramotnost
              • Ministerstvo vnitra – Základní registry (jednoduchá komunikace s úřady)

 Formát „minipořadů“ oslovil i ryze komerční subjekty, v roce 2013 ho využili klienti
    bankovního sektoru, energetiky, internetoví prodejci
              • Alza – Nakupování z domova - v objemu cca 6,3 mil. Kč
              • Kapsch – Oprava dálnice D1 - v objemu cca 3,6 mil. Kč
              • Uni Credit Bank – Optimalizace úvěrů - v objemu cca 1,95 mil. Kč
              • CZ NIC – Jak na internet – v objemu cca 3,67 mil. Kč

Strana 8  www.ceskatelevize.cz
Náplň činnosti oddělení Telexportu 2013

                                 TELEXPORT

Edice ČT = vydavatelství  Telexport = prodej licencí

          DVD                       TV práva v ČR
     CD / Audio                TV práva v zahraničí
                                České verze pořadů
         Knihy
   Merchandising                 Video On Demand
 E-shop, prodejna                   Kinodistribuce

Strana 9                  www.ceskatelevize.cz
           Stav plnění plánu - Telexport + Edice ČT
                                2. pol. 2013

           Přehled plnění ročního plánu                    Roční plán Realita*                Plnění

           Telexport  Prodej do zahraničí vč. Slovenska    10 000,0         11 368,0                  113,7%
                                                             2 000,0          3 189,0                 159,5%
                      Kinodistrubuce                                                                  156,0%
                                                           10 400,0         16 224,0                  106,3%
                      TV v ČR
                      České verze, ostatní domáci prodeje  11 000,0         11 695,0               127,2%
                      (licence DVD dojíždějící), video on                                             141,5%
                      d e ma nd                                                                       103,9%

celkem TelexportEdice                                         33 400,0         42 476,0                 75,1%
                      Me rcha nd is ing                            4 000,0          5 658,0           130,9%
                      Knihy                                        3 750,0          3 897,6           170,7%
                      Knihy - výprodej                                            -1 215,6         117,9%
                      Audio                                        1 300,0             976,0
                      DVD                                          6 000,0          7 855,0     124,2%
                      Prodejna ČT                                  1 093,0          1 866,0
                                                              16 143,0                         (v tis. Kč)
celkem Edice (bez aktivací)                                                    19 037,0
                                                           49 543,0
Celkem                                                                      61 513,0

*stav před uzavřením všech vyúčtování a účetní závěrkou roku 2013

Strana 10                                                                                     www.ceskatelevize.cz
  Významné kroky Telexportu 2. pol. 2013

 Účast na mezinárodním televizním trhu v Cannes (říjen 2013)

       • Společná prezentace stánku ČT a APA – významný ohlas zahraničních partnerů dokládá i
           plnění cílů v této oblasti

 Příprava kontraktu s Discovery Channel o prodeji 2. řady Rybích legend a
     koprodukci při výrobě 3. řady seriálu

 Jednání s Unitelem o koprodukci cyklu 9 symfonií Antonína Dvořáka

 Úspěšné prodeje pořadů ČT v ČR i zahraničí

 Vyjednání rámcové spolupráce s TV Óčko

 Rozjetí pilotního projektu online prodeje hudby a shotů se Supraphonem

       • Testujeme na společných produktech ČT a Supraphonu potenciál online prodej

Strana 11  www.ceskatelevize.cz
Výrazné projekty Telexportu 2. pol. 2013

 ČR                                                                       180 tis. Kč
                                                                      15 700 tis. Kč
         • Kotva u přívozu 1 vysílání na TVB pouze 14 dní licence za
         • Prodej seriálů ostatním TV

 Zahraničí

         • Slovensko - Slovácko sa nesúdí, Arabela, Pupendo, 12 měsíčků
         • Polsko - Pan Tau, Nemocnice na kraji města, Sanitka, Odcházení, Vrásky z lásky, Václav
         • Maďarsko – Pan Tau, Nemocnice na kraji města, Sanitka
         • Rusko - 4teens
         • Itálie a Švýcarsko – Na cestě
         • Německo - Jak vytrhnout velrybě stoličku a Jak dostat tatínka do polepšovny
         • Brazílie – Micimutr a koncerty vážné hudby
         • Estonsko – Králík Fiala, Nejmenší slon na světě a Tři prasátka

 Kinodistribuce

         • Křídla Vánoc 240 tis diváků (první významný výnos pro ČT z kina) 2 800 tis. Kč

Strana 12                                                             www.ceskatelevize.cz
Významné kroky Edice ČT 2. pol. 2013

 Navázání spolupráce v oblasti merchandisingu se společností HP Tronic/ETA 6 výrobků
     ve 40 druzích (dětské TV, DVD, mp3, iPady atd.).

 90 druhů merchandisingových výrobků Víly Amálky v Japonsku.

 Zajištění práv ČT v reklamě Vodafonu na Návštěvníky ČT uhájila své postavení
     výrobce a pro reklamní účely poskytla i formát televizní přestávky.

 V knižní edici zaznamenaly velký úspěch zejména dětské tituly, které bylo nutno
     dotiskovat

          • Krysáci - již šestý dotisk. Celkem se k 31. 12. prodalo cca 27 500 ks,
          • Krysáci jsou zase spolu - vydaná v březnu se v srpnu již dotiskovala a prodalo se zhruba 10 200 výtisků,
          • Chaloupka na vršku - měla v prosinci čtvrtý dotisk, prodalo se 19 650 výtisků,
          • Chaloupka na vršku-nové příběhy - vydaná v dubnu se v září už dotiskovala, celkem se prodalo zhruba 10 000

                 výtisků,
          • Bílá paní na hlídání - vydaná v říjnu se už v prosinci dotiskovala, celkem se prodalo cca 2 850 výtisků.

 Nejlépe prodávanou nedětskou knihou byly Televizní idoly     2 295ks,

vycházející z televizního a filmového kalendáře, kterého se i v roce 2013 prodalo přes

22 000ks.

 Nastavení obchodních podmínek o poskytnutí licence na několik titulů DVD jiným
     vydavatelům.

Strana 13                                                      www.ceskatelevize.cz
Výrazné produkty Edice ČT 2. pol. 2013

 DVD:                     Vyprávěj komplet 66 DVD               6 509 ks
                           Zdivočelá země                        3 323 ks
       • nejprodávanější:  Vyprávěj III.                         2 143 ks
                           Komplet her Divadla Járy Cimrmana
       • nově vydané:      V licenci Bontonu Četnické humoresky  4 620 ks

 Knihy:                   Krysáci jsou zase spolu               10 105 ks
                           Chaloupka na vršku 2                   9 907 ks
       • nejprodávanější:  Krysáci I. (5. dotisk)                 5 635 ks
                           Česká mše vánoční                       1 124 ks za 14
       • nově vydané:
            dní

 Merchandising:           HP Tronic/ETA prodej za 2 měsíce 750 tis Kč

                           Výnos z reklamního užití  1 950 tis Kč

Strana 14                                                        www.ceskatelevize.cz
Děkujeme za pozornost

                Ing. Hynek Chudárek  www.ceskatelevize.cz

Strana 15