Jednání Rady České televize - textová podoba dokumentu

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál dokumentu stáhnete odsud

Celý záznam 221251000560016 najdete zde


                Komunikace a vnější vztahy České televize
v roce 2020

Cíle, aktivity a výsledky

pro Radu České televize
zpracoval: Vít Kolář, ředitel divize Korporátní vztahy, komunikace a obchod
předkládá: Petr Dvořák, generální ředitel České televize
duben 2021
Obsah prezentace

A. Česká televize v médiích – mediální analýza za rok 2020
B. Komunikace ČT v roce 2020
C. Interní komunikace
D. Podpora veřejně prospěšných aktivit

           1. Charitativní a osvětové aktivity
           2. Mediální partnerství a kulturní projekty
           3. ČT edu

E. Divácké centrum
Komunikace a vnější vztahy – struktura úseku

                          Komunikace
                             a vnější
                              vztahy

Tiskové                Vnitřní          Divácké               Charitativní
oddělení            komunikace          centrum                 projekty

              PR                ČT edu            Mediální
          programu                               partnerství

                                                                            3
Komunikace a vnější vztahy

  Pod úsek Komunikace a vnějších vztahů spadá 7 oblastí:

   Tiskové oddělení ČT
                reaguje na dotazy médií a věnuje se komunikaci korporátních témat.

   PR programu
                se věnuje podpoře vlastní tvorby, pořadů, programu a off air podpoře projektů ČT.

   Vnitřní komunikace ČT
                zajišťuje komunikaci uvnitř instituce a akce pro zaměstnance.

   Charitativní projekty ČT
                koordinují aktivity v oblasti podpory charity a neziskových aktivit ČT.

   Mediální partnerství
                zajišťuje výběr kulturních projektů a podporu těchto akcí včetně spotových kampaní.

   Divácké centrum
                reaguje na podněty diváků.

   ČT edu
                vzdělávací portál spuštěný v dubnu 2020 na podporu distanční výuky.

                                                                                                                                           4
A.

Česká televize v médiích v roce 2020

Mediální analýza

Zdroje: Newton Media, Hi-Lights
Česká televize v médiích v roce 2020

          22 910 mediálních výstupů

                    Tonalita zpráv v roce 2020

                                                    6%
                                            4%

                                                                              21 %

69 %

Pozitivní  Neutrální  Negativní  Ambivalentní

                                               Zdroj: Newton Media

                                                                                    6
Tonalita zpráv v roce 2020

Česká televize byla v loňském roce                                        58 % 42 %
předmětem celkem 22 910 mediálních
výstupů. Většina z nich (69 %) byla                                                         Parlamentní listy
neutrálních. Přibližně pětina ze všech                                                      Ostatní
výstupů (21 %) vyzněla vůči ČT pozitivně.
Dalších 6 % příspěvků vyznělo                  4% 6%                21 %
ambivalentně.

Celkem 4 % příspěvků se vůči ČT
vymezovala negativně. Pouhá tři média
(parlamentnilisty.cz, Haló noviny a
neviditelnypes.cz) stála za většinou (53 %) z
nich. Klíčová v tomto ohledu byla role webu
Parlamentní listy, který uveřejnil 42 % všech
příspěvků s kritickým vyzněním vůči ČT.

                                               69 %

                                               Pozitivní Neutrální  Negativní Ambivalentní

                                               Zdroj: Newton Media                                             7
Vývoj medializace v letech

Medializace České televize kopírovala i v roce 2020 sezónnost televizního cyklu s pravidelným
poklesem v letních měsících.

Změnou byla vysoká míra publicity v jarních měsících, kdy ČT generovala velké množství výstupů v
souvislosti se zpravodajstvím a aktivitami vztahujícími se k epidemii koronaviru.

Z hlediska tonality u mediálních výstupů dlouhodobě převažuje neutrální publicita (v průměru téměř
70 % příspěvků) s následnou pozitivní publicitou (21 %).

                              Počet výstupů

12000

10000

8000

6000

4000

2000

0                                            Zdroje: Hi-Lights, Newton Media

       Q1 2014
            Q2 2014
                 Q3 2014
                      Q4 2014
                           Q1 2015
                                Q2 2015
                                     Q3 2015
                                           Q4 2015
                                                Q1 2016
                                                     Q2 2016
                                                          Q3 2016
                                                               Q4 2016
                                                                    Q1 2017
                                                                         Q2 2017
                                                                               Q3 2017
                                                                                    Q4 2017
                                                                                         Q1 2018
                                                                                              Q2 2018
                                                                                                   Q3 2018
                                                                                                        Q4 2018
                                                                                                             Q1 2019
                                                                                                                  Q2 2019
                                                                                                                        Q3 2019
                                                                                                                             Q4 2019
                                                                                                                                  Q1 2020
                                                                                                                                       Q2 2020
                                                                                                                                            Q3 2020
                                                                                                                                                 Q4 2020

                                                                                                                                                          8
Vývoj medializace za rok 2020

Nejvyšší publicity dosáhla Česká televize v                                                                                         Rok 2020
prvním čtvrtletí loňského roku, plných 9528
výstupů. Byly zapříčiněny zejména velkým               431
množstvím českotelevizních projektů na                 290
podporu skupin postižených děním souvisejícím
s koronavirem.                                         6666                      365                      297                       228597
                                                                                 255                      189                       2017
Pozitivní ohlasy sbírala ČT za projekty, jako je       2141
UčíTelka, ČT edu program ČT3 nebo přenosy               Q1                       4046                     2988                      1532
bohoslužeb či divadelních her. Pozitivně laděné                                                                                      Q4
byly rovněž zprávy o nárůstu sledovanosti a                                              690                     457
důvěryhodnosti zpravodajství ČT. Zvýšená                                                 Q2                      Q3
medializace souvisela také s děním v Radě ČT.                                Pozitivní Neutrální  Negativní Ambivalentní

Z pohledu vlastní tvorby generovala pozitivní                          53                                                           Rok 2020
publicitu zejména hraná tvorba ve vysílání,                            84
seriál Místo zločinu Ostrava, snímek Past nebo
minisérie Herec a Vodník. Z pořadů pak soutěž          285
Peče celá země a stálice programu České
televize Všechnopárty a magazín Sama doma.        93   120
Tradičně vysoký zájem vyvolaly premiérové
pohádky uváděné ve vánočním období (např.         86
Hodinářův učen, O vánoční hvězdě).
                                                                       2715            227
                                                                                       95
                                                                                                                                    145
                                                                                                                                    106
                                                  1687 2264                      94
                                                                                 79
                                                                             44                       48  75    174                 853 63
                                                                             81                           42    50                              50
                                                                                          1886 97
                                                                                                                           81
                                                                             874 1286                     965 1075 101                      572
                                                  792  478             871   362 172 156          948                          592  805     535
                                                                                                  113
                                                                                                          191 153 192

                                                                             Pozitivní Neutrální Negativní Ambivalentní

                                                  Zdroj: Newton Media                                                                       9
Medializace podle mediatypů a tonalita výstupů

Z jednotlivých mediatypů byly tradičně nejaktivnější weby, které publikovaly 16 891 výstupů. Tištěné tituly
publikovaly dohromady 5 677 výstupů, nejvíce v prvním kvartálu (1 797 výstupů). Výrazně došlo k úbytku
negativní publicity v kategorii zahrnující televizi, především z důvodu změny rétoriky TV Barrandov vůči ČT.

                Podíl výstupů 2020                                                  Podíl výstupů 2019

7%        5%          2%       2%                                                   5%            2%       1%       1%
                                                                                                  3%       3%
                      0%       0%         3%
                                          4%
          5%                                                                        4%
6%                                                                                                                  20 %

                      70 %     72 %                                                               70 %

67 %      74 %                                                                      73 %                   79 %     45 %

                                          85 %

  20 %                28 %     26 %                                                               25 %                34 %

 WEBY     16 %                                                                      18 %                     17 %   TELEVIZE
(16 891)                                                             8%                                               (410)
                                                                                                           ROZHLAS
          CELOSTÁTNÍ  REGIONÁLNÍ OSTATNÍ TISK TV + ROZHLAS                          INT. SERVERY   TISK      (436)
             DENÍKY                                                                    (7 883)    (4 515)
             (1 447)  TITULY   (1 993)    (342)

                      (2 237)

                               Pozitivní  Neutrální                      Negativní  Ambivalentní

                                                                                                                                     10

                                                                                                           Zdroje: Newton Media, Hi-Lights
Medializace a tonalita publicity aktuální tvorby

 Média ve všech kvartálech pozitivně hodnotila aktuálně vysílanou i připravovanou vlastní
 tvorbu. Zaujaly rovněž informace o vysoké sledovanosti pořadů ČT.

                     Nejmedializovanější aktuální tvorba a jejich tonalita

              100%
               90%
               80%
               70%
               60%
               50%
               40%
               30%
               20%
               10%
                 0%

Pozitivní Neutrální Negativní Ambivalentní  Zdroj: Newton Media

                                                                 11
Vývoj medializace: představitelé ČT v médiích

Mezi představiteli managementu ČT byl v médiích v roce 2020 nejčastěji citován a zmiňován
generální ředitel Petr Dvořák (2 045 výstupů), následován tiskovou mluvčí Karolínou
Blinkovou (554 výstupů), ředitelem zpravodajství a sportu Zdeňkem Šámalem (162 výstupů) a
výkonným ředitelem ČT art Tomášem Motlem (114 výstupů).

Jméno              Funkce                                     Poz.  Neu. Neg. Amb.  Celkem
Petr Dvořák        generální ředitel
Karolína Blinková  tisková mluvčí                             255   1478  128  184  2045
Zdeněk Šámal       ředitel zpravodajství a sportu                                   554
Tomáš Motl                                                    0     549   3    2    162
Jiří Ponikelský    výkonný ředitel ČT art
Milan Fridrich                                                0     147   7    8
Alžběta Plívová    výkonný ředitel ČT sport
Miroslav Karas     ředitel programu                           9     103   0    2    114
Vít Kolář          vedoucí komunikace a vnějších vztahů a
                   projektu ČT edu                            0     73    3    2    78
David Břinčil      ředitel TS Ostrava
Petr Koliha        ředitel korporátních vztahů, komunikace a  4     57    2    4    67
Jan Souček         obchodu
Michal Kratochvíl                                             0     40    0    0    40
                   ředitel divize finance a provoz
                                                              1     31    2    3    37
                   výkonný ředitel ČT :D
                   ředitel TS Brno                            0     22    2    6    30
                   ředitel divize technika
                                                              0     27    0    2
                                                                                              29

                                                              0     24    0    2    26

                                                              0     23    0    2    25

                                                              0     20    0    2    22                   12

                                                                                    Zdroj: Newton Media
B.
Komunikace ČT v roce 2020
Komunikace v roce 2020

Česká televize ve vztahu k novinářům v loňském roce, ovlivněném pandemií koronaviru:
• vydala 213 tiskových zpráv a programových avíz
• připravila 22 tiskových konferencí představujících programová vysílací schémata či vlastní

    projekty ČT a 13 novinářských projekcí,
• uspořádala 5 premiér a 6 novinářských dnů či speciálních akcí

                                                                                                                                       14
Novinářské projekce, tiskové konference a
setkání s médii v roce 2020

                                                                                                                                          15
Novinářská projekce: Místo zločinu Ostrava

Leden 2020
První tiskovou konferencí v roce 2020 představila Česká televize seriál Místo zločinu Ostrava. K seriálu vyšlo
192 mediálních ohlasů.
Komunikace seriálu začala již v roce 2019 informováním o natáčení a také na tiskové konferenci informující o
novinkách v programu ČT pro začátek roku 2020.
PR programu navázalo užší spolupráci s Moravskoslezským deníkem a deníkem Blesk. Ty průběžně lákaly své
čtenáře ke sledování jednotlivých epizod články se zajímavostmi z natáčení a připomínkami archivních reálných
případů, které tvůrce seriálu inspirovaly.

                                                                                                                                       16
Setkání s médii: Poldové a nemluvně

Leden 2020
Vzhledem k charakteru seriálu se PR programu rozhodlo pro „rodinné“ pojetí tiskové konference. Zástupce
médií pozvalo za tvůrci a herci do letenského Domečku, kde byla možnost udělat i delší rozhovory. K seriálu
bylo publikováno 157 mediálních ohlasů.
Komunikace seriálu začala již v roce 2019 informováním o natáčení a také na tiskové konferenci informující o
novinkách v programu ČT pro začátek roku 2020.
Vybraní recenzenti a lifestyloví novináři dostali screener prvních dvou dílů. Hercům a tvůrcům byly dohodnuty
rozhovory. Ke každé epizodě byly společně s tvůrci nachystány zajímavosti, které byly následně rozesílány
vybraným médiím.

                                                                                                                                         17
Novinářská projekce: Stockholmský syndrom

Leden 2020
Novinářskou projekci a následnou tiskovou konferenci PR programu zorganizovalo i dvojdílné minisérii
Stockholmský syndrom. Zúčastnilo se jí 33 zástupců médií a vygenerovala 59 mediálních ohlasů.
Komunikace seriálu začala již v roce 2019 informováním o natáčení a také na tiskové konferenci informující
o novinkách v programu ČT pro začátek roku 2020.
Novináře zajímaly zejména rozhovory s představitelkou hlavní role, herečkou Elizavetou Maximovou a
režisérem Danem Svátkem. Zájem byl také o herce z Ostravy, kde se film natáčel.

                                                                                                                                   18
Tiskové konference: Eurovision Song Contest

 Leden/únor 2020
 Česká televize představila na začátku ledna osm finalistů národního kola Eurovize. O tři týdny později byl
 na druhé konferenci, které se zúčastnilo 39 zástupců médií, oznámen zástupce České republiky v soutěži.
 PR programu následně v souvislosti s pandemií komunikovalo také zrušení soutěžního kola v Rotterdamu.

                                                                                                                                       19
Novinářská projekce: Vysoká hra

Leden 2020
K dvoudílnému filmu Jiřího Svobody byly realizovány za účasti herců a tvůrců dvě projekce a tisková
konference. Zúčastnilo se jí 26 zástupců médií a k snímku vyšlo 89 mediálních výstupů.
Komunikace seriálu začala již v roce 2019 novinářským dnem na natáčení a také na tiskové konferenci
informující o novinkách v programu ČT pro začátek roku 2020.

                                                                                                                                    20
Novinářská projekce: Veterán

Leden 2020
Nový seriál byl novinářům představen na projekci spojené s tiskovou konferencí, a to za účasti režiséra Jana
Hřebejka, představitelů hlavních rolí Milana Ondríka a Marie Poulové a autora scénáře Johna Boka. Tiskové
konference se zúčastnilo 26 zástupců médií.
Komunikace seriálu začala již v roce 2019 na tiskové konferenci informující o hraných novinkách v programu ČT
pro začátek roku 2020.

                                                                                                                                   21
Novinářská projekce: Past

Únor 2020
Dvě projekce se konaly za účasti režiséra Viktora Polesného i představitelky hlavní role Zuzany Stivínové.
Tiskové konference se účastnilo 39 zástupců médií.
Medializace byla podpořena i pozváním herce Jiřího Štěpničky na tiskovou konferenci a rodičů hlavní dětské
postavy, manželů Vojtkových.

                                                                                                                                    22
Novinářská projekce: Zrádci

Únor 2020
Poprvé mohli vidět Zrádce návštěvníci brněnského festivalu Serial Killer v září 2019.
První dvě epizody představila Česká televize za účasti tvůrců 11. února v Liberci v rámci exkluzivní
předpremiéry. O týden později se konala pražská novinářská projekce za účasti režiséra Viktora Tauše,
scenáristy Mira Šifry a hereckých představitelů hlavních rolí. K seriálu vyšlo přes 100 mediálních výstupů.

                                                                                                                                    23
Novinářská projekce: Infiltrace – obchod se soucitem

 Únor 2020
 Česká televize na novinářské projekci a následné tiskové konferenci představila snímek Obchod se soucitem z cyklu
 Infiltrace. Akce se kromě infiltrátorky a tvůrců zúčastnilo i 15 zástupců médií.

                                                                                                                                           24
Tisková konference: dokumenty podzim 2020

Červenec 2020
Tradičně v létě bylo novinářům představeno podzimní vysílací schéma – tisková konference byla zaměřena
na dokumenty a publicistické pořady. Celkem se na ni akreditovalo 38 novinářů.
Mezi hosty nechyběli režiséři Zdeněk Zvonek, Martin Vadas, Petra Nesvačilová, Filip Remunda, průvodkyně
Izraelem Veronika Žilková nebo cestovatel po Iráku a Africe Martin Písařík.

                                                                                                                                     25
Tisková konference: ČT art a Zlatá Praha

 Srpen 2020
 Představení podzimního programu kulturní stanice a mezinárodního televizního festivalu v prostorách Českého
 muzea hudby se zúčastnilo 36 zástupců médií.
 Ti se ve svých nastávajících výstupech věnovali jak Zlaté Praze, tak podzimnímu programu, ve kterém akcentovali
 pořady Linka a Doupě Mekyho Žbirky i dokumenty o Jiřím Černém nebo Michalu Prokopovi ve více než 40
 samostatných výstupech.

                                                                                                                                      31
Tisková konference: Déčko podzim 2020

 Září 2020
 Na tiskové konferenci oznámilo ČT :D blížící se výročí pořadu Studio Kamarád. Hosty byli Jiří Lábus, Ota Jirák,
 Josef Dvořák nebo Pavel Šporcl. Novináři informovali o programu Déčka bezprostředně po akci ve 21 mediálních
 výstupech.
 Představeny byly novinky v programu Déčka, včetně nového večerníčku Honza a beránek, seriálu Rejpavá žížala a
 celoroční soutěže Planeta je Prga.
 Prostor byl věnován také vzdělávacímu projektu ČT edu a pořadu UčíTelka.

                                                                                                                                     27
Setkání s médii: Herec

Říjen 2020
V době zvýšených bezpečnostních opatření vinou pandemie nebylo možné uspořádat novinářskou projekci,
konalo se proto, za dodržení všech nařízení, jen focení představitelů hlavních hereckých rolí a důležitých
tvůrců ve foyer Vinohradského divadla, kde se natáčely některé scény minisérie.
Kulturním a lifestylovým novinářům byly pro recenzní účely poskytnuty první díly. Hercům a režisérovi Petru
Bebjakovi bylo domluveno několik větších rozhovorů.
Komunikace minisérie byla započata na loňské tiskové konferenci k připravovaným projektům a novinářským
dnem na natáčení s Emílií Vášáryovou.

                                                                                                                                    28
Tisková konference: Vánoce 2020

Listopad 2020
Tisková konference k programovému schématu Vánoc proběhla vzhledem k pandemii poprvé on-line.
Akreditovalo se na ni více než 50 píšících redaktorů. Hosty byli například Vojtěch Kotek, Linda Rybová, Tereza
Ramba, Aňa Geislerová, Jana Plodková či Václav Neužil.
Místo on-line komunikačních platforem bylo využito studií ČT.
Před kamerou se vystřídaly herecké delegace ke třem hlavním pohádkám. Moderátorka Jolka Krásná v předělech
informovala o čtvrté pohádce určené pro neslyšící, o uvedení minisérie Božena i dalších adventních aktivitách (o
výročí adventních koncertů, programu ČT2, ČT3, Déčka, přenosech na ČT art a svátečních bohoslužbách).

                                                                                                                                      29
On-line tisková konference: Kukačky

Prosinec 2020
Z důvodu pandemie byla k seriálu Kukačky uspořádána rovněž on-line tisková konference. Bezprostředně po ní se
v médiích objevilo 21 ohlasů.
Zástupcům médií byly distribuovány bohaté tiskové materiály. Pro média byla připravena i sada zajímavostí k
jednotlivým dílům.

                                                                                                                                     30
On-line tisková konference: Hlava Medúzy

Prosinec 2020
Jeden z prvních seriálů roku 2021 se dočkal on-line tiskové konference. Ústřední čtveřice herců společně s
režisérem Filipem Renčem odpovídala moderátorovi ve stanu ČT před budovou zpravodajství. Ke
sledování tiskové konference se akreditovalo 55 zástupců médií.
Z živého přenosu byl pořízen záznam, který doplnil presskit a další tiskové materiály.

                                                                                                                                     31
Novinářská projekce: Božena

Prosinec 2020
Novinářské projekce spojené s tiskovou konferencí a projekcí pro učitele se zúčastnilo 25 vybraných
novinářů. Konala se za účasti všech hlavních představitelů a tvůrců, moderoval Martin Řezníček.
Komunikace k začátku vysílání minisérie byla započata na tiskové konferenci k vánočnímu schématu, kde byla
přítomna Aňa Geislerová. Následně byla realizována novinářská projekce, na kterou byli z důvodu omezeného
počtu osob pozváni pouze vybraní novináři.
Po tiskové konferenci následovala projekce pro učitele českého jazyka a dějepisu dle výběru odborného
poradce minisérie společně s moderovanou debatou. Díky tomu se minisérie dostala do povědomí odborné
veřejnosti. Zároveň se učitelům představily výukové materiály navazující na Boženu na portálu ČT edu.
K lednovému vysílání bylo připraveno penzum zajímavostí. Mediální podpory bylo docíleno přes rozhovory ale
i pohledy odborníků a vysvětlováním historických souvislostí.

                                                                                                                                     32
Novinářská projekce: O vánoční hvězdě

Prosinec 2020
Štědrovečerní pohádka byla představena formou on-line tiskové konference k vánočnímu programovému
schématu České televize za účasti režiséra Karla Janáka a představitelů hlavních rolí. Následně čtyři dny
před Štědrým dnem byla v České televizi zorganizována novinářská projekce pro nejvýznamnější
recenzenty.

                                                                                                                                      33
Speciální komunikační projekty 2020

                                                                                                                                           34
Speciální komunikace projektů v době pandemie

V průběhu pandemického roku Česká televize pomáhala vždy
těm, kteří to nejpalčivěji potřebovali. Seniorům, kteří se cítili
osamoceni, rodičům se vzděláváním jejich dětí,
handicapovaným prostřednictvím překladů do znakové řeči
nebo skrytých titulků, neziskovým i charitativním organizacím a
v neposlední řadě i kultuře či regionům.

Pomocí desítek tiskových zpráv a avíz, spotů ve vysílání a
rozhovorů s tvůrci proto Česká televize v roce 2020 intenzivně
informovala o programu ČT3, pořadu UčíTelka, portálu
vzdělávacích videí ČT edu nebo například o projektech na
podporu kultury Česká tleská a cestovního ruchu Českem tam a
zpět.

Usilovně ČT zpravovala veřejnost také o posílení aktuálního
zpravodajského servisu, speciálech Země v nouzi či o zařazení
přenosů bohoslužeb do vysílání v době uzavření kostelů.

                                                                                                                                            35
Komunikace pořadů vzniklých během pandemie

Pandemie zasáhla do výroby stávajících i nových pořadů. Komunikováno
bylo rušení a pozastavení některých z nich a zároveň vznik nových, které
okamžitě reagovaly na složitou dobu.

Například:
• Linka 1212
• Máme na to
• Nemocnice v první linii
• Dr. Honzák – Poradna v karanténě
• Láska v čase korony
• Život na třetí
• přenosy bohoslužeb
• benefiční koncerty a přenosy divadelních představení
• Pomozte dětem – Kuře v bačkorách

                                                                                                                                       36
Speciální komunikační projekty: Českem tam a zpět

      V průběhu léta vyjela Česká televize do regionů v rámci projektu Českem tam a zpět aneb víkend začíná s
      Českou televizí.
      Každý pátek se program ČT24 zaměřil na vybraný region, vysílání bylo pro místní obyvatele doplněno o
      doprovodný program. Na tom se podílel tým PR, aby byla zajištěna synergie s komunikačními prioritami ČT.
      V každém regionu tento tým spolupracoval i s lokálními médii, která na akci zval.

                                                                                                                                          37
Speciální komunikační projekty:
regionální novinářské dny

Velké připravované projekty byly intenzivně komunikovány i v rámci regionů, kde vznikaly. Touto cestou se
pravidelně daří oslovovat regionální média, od nichž často přebírají informace i média celostátní.
Novinářské dny v regionech:
• Osada (Nižbor)
• Stíny v mlze (Ostrava)
• Kukačky (Klánovice)
• Hlava Medúzy (Brno)
• Ochránce (Kladno)

                                                                                                                                        38
Speciální komunikační projekty: dokumenty

Pravidelná komunikace probíhá k programovému oknu Dokumentární nebe. Zahrnuje distribuci
recenzních kopií, informací a zajímavostí vybraným novinářům dle tématu.
Vzhledem k pandemii ubylo novinářských projekcí a diskuzí pro veřejnost a školy. Byly nahrazeny
individuálně cílenou komunikací.
Novinářské projekce dokumentů v roce 2020:
• Balkánem nahoru a dolů s Adamem Ondrou
• Sestřičky
• Průvodce výtvarným územím
• Christian Louboutin – Boty jako umění
• Všechno je proměnlivé

                                                                                                                                   39
Speciální komunikační projekty: Peče celá země

Velkou pozornost na sebe dokázal strhnout premiérový pořad Peče celá země, který se stal jedním z
nejsledovanějších jarního programu 2020. Během sledovaného období (během vysílání + bezprostředně před a
po) vyšlo více než 300 mediálních výstupů.
Novináři reflektovali nejen vysokou sledovanost a oblíbenost u diváků, vysoké publicitě se dostávalo
moderátorům a porotcům, o soutěžící se zajímali také regionální novináři.
Komunikace pořadu byla zahájena na tiskové konferenci v roce 2019 k programovým novinkám začátku roku,
novináři byli pozváni i na cukrářské workshopy vedené moderátory a porotci pořadu.

                                                                                                                                    40
Kontinuální podpora osobností a historie ČT

V roce 2020 pokračovala Česká televize v mediální podpoře tváří
a osobností České televize formou desítek rozhovorů v tisku, na
webu či v rozhlase.
Zároveň ČT komunikovala formou tiskových zpráv, dobových
materiálů či speciálních videí významné milníky z historie České
a Československé televize. V roce 2020 šlo například o 50 let od
zahájení vysílání druhého programu nebo o 15 let od spuštění
zpravodajského programu ČT24.

                                                                                                                                            41
Závěrečná fáze kampaně k DVB-T2

V roce 2020 Česká televize pokračovala a zároveň k 30. září, s posledním
přeladěním na nový standard digitálního pozemního televizního vysílání,
zakončila informační kampaň k přechodu na DVB-T2, kterou odstartovala
již v roce 2018 společně se spuštěním přechodové sítě.
Komunikační kampaň v roce 2020 zahrnovala:
- pravidelnou aktualizaci informačního webu digict.cz
- tiskové zprávy (celostátní i regionální)
- spoty ve vysílání ČT
- celostátní off-airovou inzerci
- rádiové spoty

                                                                                                                                            42
C.
Interní komunikace
Cíle interní komunikace

• Zajistit zaměstnancům maximální informační servis a vedení zpětnou vazbu od zaměstnanců
    (prostřednictvím intranetu a informačních ploch v prostorách ČT, vydáváním tištěných ČT novinek, organizací
    setkávání zaměstnanců s vedením ČT)

• Pomáhat zlepšovat komunikaci mezi zaměstnanci napříč ČT
• Zvyšovat angažovanost/zapojení/aktivitu zaměstnanců a jejich zájem o život v ČT, posilovat vnímání ČT jako

    prestižního zaměstnavatele (prostřednictvím akcí pro zaměstnance, interních CSR aktivit, vytvořením
    pracovních skupin k různým strategickým projektům, lepší komunikací benefitů, efektivnější prací s
    produktovým PR apod.)
• Pokrývat potřeby zaměstnanců (prostřednictvím získané zpětné vazby – setkání s vedením, pravidelná setkání
    zástupců IK se středním managementem)

                                                                                                                                      44
Nástroje a aktivity interní komunikace

• Intranet ČT
• Interní magazín „ČT Novinky“
• E-mailová schránka vnitřní komunikace a linka 2811
• Televizní obrazovky a info tabule
• Akce pro zaměstnance, interní CSR aktivity a kampaně
• Setkávání s GŘ

                                                                                                                                      45
Intranet a ČT novinky

Intranet ČT

• klíčový nástroj pro komunikaci se zaměstnanci
• informace pokrývají každodenní život v ČT
• snadno dostupné většině zaměstnanců, po direct mailu

     nejefektivnější nástroj pro sdílení informací
• v roce 2020 vydala interní komunikace 344 aktualit a 42

     opatření týkající se nouzového stavu a epidemie nového typu
     koronaviru

 ČT Novinky

 • vzhledem k nouzovému stavu byly v roce 2020 vydávány ČT
      Novinky ve formě speciálů, které mapovaly chod a dění v
      České televizi v tomto období

 • v létě vyšlo speciálně zaměřené číslo pod názvem Česká
      televize v době nouzového stavu, v zimě speciální číslo
      Česká společně v roce 2020

 • tištěná verze byla distribuována prostřednictvím stojanů v
      prostorách ČT v nákladu 200 ks, elektronická verze byla ke
      stažení na intranetu a rozeslána e-mailem všem
      zaměstnancům
                                                                                                                                          46
Akce pro zaměstnance v roce 2020

Interní akce

• Soutěž zaměstnaneckých týmů Do práce na kole
• Zábavné rodinné odpoledne
• Českotelevizní sportovní hry
• KINO ČT: V síti a Havel
• Výroční ceny a ples České televize
• Nově zavedené hodiny jógy pro začátečníky i pokročilé
• Volné startovné v seriálu Kolo pro život
• Vzhledem k nouzovému stavu a omezení hromadného

    setkávání osob byla značná část pravidelných akcí v
    tomto roce zrušena (Author Cup, Vánoční rozsvěcení
    stromu, Velikonoční akce atd.)

                                                                                                                                          47
Setkávání zaměstnanců s GŘ

Káva s generálním ředitelem

Koncept pravidelného osobního setkávání zaměstnanců s vedením musela interní komunikace vzhledem k nouzovému
stavu dočasně pozastavit, přesto se jí podařilo v době uvolnění realizovat Kávu s GŘ s útvarem Obrazové techniky.
Uskutečnilo se také první online setkání zaměstnanců s generálním ředitelem formou webináře přes platformu Zoom

                                                                                                                                          48
Informování zaměstnanců v době nouzového stavu

• v období nouzového stavu probíhala intenzivní informační kampaň týkající
     se jednotlivých nařízení a omezení

• využívány byly všechny dostupné komunikační kanály – intranet, hromadné
     e-maily, informační plochy v prostorách ČT, TV obrazovky atd.

                                                                                                                                                                    49
Vnitřní komunikace v číslech

 Interní komunikace připravila pro zaměstnance v loňském roce
 celkem 4 celotelevizní akce a řadu dalších aktivit, například:

 • téměř 400 zaměstnanců a jejich dětí navštívilo rodinné
      pohádkové odpoledne v ČT

 • přes 70 zaměstnanců se zúčastnilo Českotelevizních
      sportovních her

 • 106 zaměstnanců se zapojilo do květnové výzvy Do práce na
      kole

 • 100 zaměstnanců se zúčastnilo akce Kolo pro život
 • v rámci projektu ČT Kino zajistila interní komunikace promítání

      2 filmů, které zhlédlo více než 160 zaměstnanců
 • pravidelného společného cvičení jógy se každý měsíc účastnilo

      kolem 35 zaměstnanců
 • 642 zaměstnanců se zapojilo do hlasování o Výroční ceny

      zaměstnanců za rok 2020

                                                                                                                                        50
D.
Podpora veřejně prospěšných aktivit

         1. Charitativní a osvětové aktivity
         2. Mediální partnerství a kulturní projekty
         3. ČT edu
D.
1. Charitativní a osvětové aktivity
Charita v číslech

Spotové kampaně v oblasti charity v roce 2020

• Česká televize podpořila formou spotové kampaně 56 projektů + 7 projektů v iVysílání
• Celkový počet uvedení na ČT1, ČT2, ČT24, ČT sport, ČT :D a ČT art: 3 152 spotů
• V reakci na jarní i podzimní karanténní opatření v souvislosti s koronavirovou pandemií nasazovala ČT do

      vysílání mimořádné spotové kampaně upozorňující na aktuální služby neziskových organizací – krizové linky,
      dobrovolnickou pomoc a další
• Celkový zásah kampaní: 7 514 445 unikátních diváků
• Celková délka kampaní ve vysílání: 20,25 hodin

                                                                                                                                         53
Benefiční pořady

V roce 2020 odvysílala Česká televize jedenatřicet benefičních pořadů a benefičních speciálů pro 26
neziskových organizací, díky kterým získaly od individuálních i firemních dárců celkem přes 82 milionů korun.

 Přehled benefičních pořadů za rok 2020:

 • 4 Adventní koncerty a mimořádný Adventní koncert na
      podporu samoživitelek a samoživitelů

 • Pomozte dětem – Kuře v bačkorách
 • Tříkrálový koncert
 • Večer lidí dobré vůle – Velehrad 2020
 • Světlo pro Světlušku
 • koncert Společně proti bezmoci
 • 4 benefiční koncerty Pomáháme s Českou filharmonií
 • koncert sólistů opery Národního divadla Ve zpěvu

      hledejme úlevu
 • baletní galavečer Protančíme tím!
 • představení souboru Dekkadancers
 • Zázraky přírody pro Nadaci Partnerství
 • 12 benefičních speciálů pořadu Kde domov můj
 • Herbář pro Centrum Seňorina
 • Pošta pro Tebe pro SOS dětské vesničky

                                                                                                                                        54
Pomozte dětem 1998 - 2020

Pomozte dětem patří k tradičním benefičním projektům ČT. Od roku 2015 se koná i celonárodní
sbírka „Peříčkový den“, jejímž partnerem je Česká televize.

              V roce 2020      Sbírka
                více než      Pomozte
                               dětem
              4 miliony Kč  podpořila již
               jen z DMS    více než 200
                              tisíc dětí

V roce 2020
vybráno přes

  12,4 mil.
    korun

              Celkem za 22  22. ročník byl
                 ročníků    nejúspěšnější

              vybráno přes    od r. 2013
                 255 mil.
                                                          55
Adventní koncerty 1991 - 2020

V roce 2020       Celkem            125
vybráno více  rozděleno přes  podpořených
              244 mil. korun
  než 27,2                     organizací
 milionu Kč

Jubilejní 30. ročník Adventních koncertů České televize přinesl
neziskovým organizacím nejvyšší částku v historii vysílání pořadu.

Hodnotící komise vybrala z 85 došlých žádostí tyto organizace:
• centrum Křižovatka pomáhající lidem s tělesným a mentálním

    postižením
• společnost Dolmen provozující chráněné bydlení pro lidi s

    mentálním postižením a poruchami autistického spektra
• mateřskou a základní školu pro děti s kombinovaným postižením

    Smilling Crocodile
• společnost Pestrá zabývající se výcvikem asistenčních psů

Mimořádný, pátý koncert byl věnován samoživitelům a
samoživitelkám. Podařilo se díky němu vybrat více než 9,6 milionu
korun.

                                                                                                                                        56
  Benefiční speciály

• V projektu benefičních speciálů využívá Česká televize zavedených úspěšných pořadů s vybudovanou diváckou
     základnou a propojuje je s propagací aktivit charitativních organizací.

• Za úspěšný koncept získala Česká televize v roce 2016 ocenění Top Odpovědná firma roku a v roce 2017 Cenu
     Fóra dárců.

• V roce 2020 odvysílala Česká televize 15 benefičních speciálů, které dohromady vynesly téměř 3,5 milionu korun.

                                                                                                                                            57
Benefiční speciály v roce 2020

Zázraky přírody pro Nadaci Partnerství
Benefiční speciál podpořil největší českou environmentální Nadaci Partnerství, která od roku 1990 pomáhá v
péči o životní prostředí. Výtěžek z DMS a dalších darů pro organizaci dosáhl na 1,1 milionu korun.

Benefiční speciály soutěže Kde domov můj?
Benefiční díly soutěže Kde domov můj? ČT vysílá od roku 2018. V roce 2020 odvysílala celkem 12 speciálů. Z
toho čtyři byly natočené jako reakce na jarní karanténní opatření a představily organizace, které obratem
zareagovaly na ztíženou situaci a nabídly nové formy pomoci nebo výrazně posílily stávající služby. Jednalo se o
organizace Elpida, Charita ČR, Linka první psychické pomoci a Fórum dárců společně s UNICEF.
Dalších 8 dílů soutěže podpořilo organizace Tichý svět, Domov pro mne, Klub českých turistů, Parent project,
KAFIRA, Na počátku, Umění doprovázet a tradiční sbírku Pomozte dětem.

Herbář pro Centrum Seňorina
Benefiční díl Herbáře podpořil Centrum Seňorina, které poskytuje sociální a odlehčovací služby pacientům s
demencí a Alzheimerovou chorobou. Pomáhá také rodinám, které se o své blízké nemocné starají doma.
Benefiční díl přinesl organizaci více než 440 tisíc korun.

Pošta pro Tebe pro SOS dětské vesničky
Speciální díl pořadu byl věnován organizaci SOS dětské vesničky, která už padesát let úspěšně pomáhá
ohroženým rodinám s péčí o své vlastní děti, ale současně poskytuje kvalitní alternativní péči dětem, které ve
vlastní rodině vyrůstat nemohou. Hosty mimořádného vydání byli ambasadoři SOS vesniček Tereza Kostková a
Jan Potměšil. Benefiční díl podpořil organizaci výtěžkem přesahujícím 200 tisíc korun.

Ostatní programová podpora
Česká televize podporuje charitativní a veřejně prospěšné organizace i dalšími programovými formáty. Tradičně
se stává například mediálním partnerem projektů, jako je Česká hlava, Česká hlavička nebo Khamoro, a
záznamy či dokumenty z těchto událostí zařazuje do svého vysílání. V loňském roce bylo konání akcí ovlivněno
pandemií koronaviru.

                                                                                                                                      58
Další formy podpory

Vzdělávání neziskového sektoru
• Česká televize v roce 2020 uspořádala 2 online workshopy pro neziskové organizace primárně z

     Ústeckého a Plzeňského kraje. Zúčastnili se jich zástupci 38 organizací.
• V listopadu se konal online workshop „Česká televize neziskovkám a občanské společnosti“ jako součást

     festivalu neziskových organizací NGO Market. Aktivně se jej zúčastnilo přibližně 30 organizací, po
     skončení byl záznam workshopu pro zájemce k dispozici online.
• Vzdělávacích seminářů se v roce 2020 zúčastnili zástupci cca 70 organizací.

Digitální dárcovství
• Česká televize je od roku 2017 generálním partnerem webu Darujspravne.cz, který je prvním projektem,

     zaměřeným ryze na charitativní crowdfunding a online dárcovství.
• ČT využila možnosti online darování na portálu například při sbírce Adventní koncerty ČT. Dary touto

     cestou přinesly do sbírky více než 900 tisíc korun.

Další podpora neziskového sektoru
• V roce 2020 udělila Česká televize organizaci IQ ROMA servis, z. s., při udělování Cen Fóra dárců vlastní

     ocenění za kreativní zpracování osvětové spotové kampaně.
• Česká televize se také stala mediálním partnerem udílení filantropické Ceny Via Bona.

                                                                                                                                       59
Vlastní projekty České televize

Řadu tradičních aktivit nebylo v loňském roce možné uspořádat kvůli mimořádným opatřením v souvislosti s
koronavirovou situací. Neuskutečnila se tak například charitativní mikulášská projekce pro znevýhodněné děti,
výrazně zredukované bylo i firemní dobrovolnictví Den jinak s Českou televizí.

                                                                                                                                        60
Poděkování partnerů

                                                                                                                                          61
ČT podpořila v roce 2020 kampaní tyto
organizace a projekty:

• Asistence, o.p.s.           • Celé Česko čte dětem             • Domov Sue Ryder

• Institut sociální práce     • Nedoklubko                       • Život 90
                                                                 • Alsa
• Elpida                      • ADRA                             • Zdravotní klaun
                                                                 • ZOO Praha
• Mobilní hospic Nejste sami  • Liga proti rakovině

• Nadace Vize 97              • Logopedia

• No foot no stress           • IQ Roma servis

• Konto Bariéry               • Portus Praha

• Centrum Locika              • IKEM+Hasičský záchranný sbor ČR

• Každý koš pomáhá            • UNICEF

• Nadační fond VITA ET FUTURA • Centrum Paraple

• EDA cz                      • Člověk v tísni

• Česká krajina               • Charita ČR

• Nadace Jedličkova ústavu    • Nadační fond ČRo – Světluška

• Česká společnost AIDS pomoc • ÚZIS ČR

• CARE                        • Český olympijský výbor

• Post Bellum                 • Junák – český skaut

• INEX SDA                    • Společnost pro ranou péči

• Nadační fond Muži proti rakovině • Nadace Partnerství

• ProFem

                                                                                    62
ČT podpořila v benefičních pořadech v roce 2020 tyto
                          organizace:

Adventní koncerty                       Benefiční speciály pořadů

• Centrum Křižovatka                    • Nadace Partnerství
• Dolmen                                • Elpida
• Mateřská a základní škola pro děti s  • Charita ČR
                                        • Linka první psychické pomoci
      kombinovaným postižením Smiling   • Fórum dárců a UNICEF
      Crocodile                         • Tichý svět
• Pestrá                                • Domov pro mne
• Charita ČR                            • Klub českých turistů
                                        • Parent project
Benefiční pořady                        • KAFIRA
                                        • Na počátku
• Alsa, z. s.                           • Umění doprovázet
• Charita ČR                            • Centrum Seňorina
• Nadační fond Českého rozhlasu –       • SOS dětské vesničky
                                        • NROS - sbírka Pomozte dětem
      Světluška
• Elpida
• Lékaři bez hranic
• Život 90
• Člověk v tísni
• Český červený kříž
• NROS – sbírka Pomozte dětem
• prostřednictvím Nadace Via - FN v

      Motole, FN Brno, FN u sv. Anny v
      Brně, Nemocnice Na Homolce

                                                                        63
D.
2. Mediální partnerství a kulturní projekty
Mediální partnerství v číslech

Podpora kulturních projektů v roce 2020
• Česká televize podpořila formou spotové kampaně ve vysílání 55 kulturních projektů
• Na programech ČT1, ČT2, ČT24, ČT sport, ČT :D, ČT art a v omezené míře také na ČT3 odvysílala

     dohromady 1 801 spotů
• Kampaně zasáhly celkem 6 907 009 unikátních diváků
• Celková délka kampaní ve vysílání: 11 hodin 8 minuty 19 sekund

                                                                                                                                         65
ČT podpořila v roce 2020 kampaní tyto organizace a
projekty:

• Národní technické muzeum                         • Letní Letná Light
• Národní muzeum                                   • Dvořákova Praha
• KVIFF Distribution                               • Divadlo Plzeň
• Jeden svět                                       • Serial Killer
• Mene Tekel                                       • Forum 2000
• Febiofest                                        • Designblok
• JazzFestBrno                                     • Struny podzimu
• Finále Plzeň                                     • MFDF Ji.Hlava
• Pražské Jaro                                     • Příběhy bezpráví
• Anifilm                                          • JuniorFest
• ZUŠ Open                                         • Týden vědy a techniky
• Prague Philharmonia                              • Mezinárodní queer filmový festival Mezipatra
• Zlín Film Festival                               • Festival francouzského filmu
• Smetanova Litomyšl                               • Aspen Institute: Kam kráčíš Česko?
• Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary        • Zlatý Ámos
• Concertino Praga                                 • Národní divadlo
• Národní památkový ústav - Valdštejnové           • Národní památkový ústav - Hradozámecká noc
• Bohemia JasFest                                  • Korzo Národní
• Letní filmová škola v Uherském Hradišti          • Technologická agentura ČR
• Mezinárodní trienále skla a bižuterie            • Svět knihy Plzeň
• Chodské slavnosti
• Výstava: Nejen Broučci Arch. Zdeňka Podhůrského

                                                                                                   66
ČT podpořila v roce 2020 kampaní tyto projekty:

Speciální projekty související s pandemií:
• SportemprotiViru: mimořádná spotová kampaň projektu Národní sportovní agentury, v nichž

    známí sportovci nahráli povzbuzující vzkazy české veřejnosti.
• Protančíme tím: členové baletu Národního divadla připravili spot, který podněcoval

    k překonání pandemické situace.
• Opera nám prozpívá: kampaň Národního divadla připomněla příznivé účinky operního

    umění v nelehké době pandemie.
• online prohlídky Národní galerie v Praze: možnost virtuálních prohlídek objektů Národní

    galerie v Praze v době uzavřených výstavních prostor.
• Praha září: společný festival s cílem podpořit živou kulturu v době zrušených akcí (zapojili se

    např. PůlMetronome, United Islands of Prague, Designblok, Febiofest, Kino Aero, Letní Letná
    a další).

                                                                                                                                      67
ČT podpořila v roce 2020 kampaní tyto projekty:

    Speciální projekty související s pandemií:
    • Film Naživo: projekt, při němž divadelní soubory inscenovaly svá představení v exteriérech,

        byly natáčeny filmovým štábem v jediném živém záběru a zároveň vysílány do kin v celé ČR.
        Při natáčení tvořily živé publikum děti z dětských domovů.
    • Světové Česko: kampaň agentury CzechTourism s cílem podpořit turistický cestovní ruch
        a posílit kulturní dění v ČR.
    • Na každém záleží: celoplošná kampaň na podporu boje proti pandemii covid-19. Veřejné
        poděkování všem, kteří se na boji podílejí.
    • Srdce pro seniory: online projekt Ministerstva práce a sociálních věcí pozitivně motivoval
        seniory v době pandemie.
    • Herecká asociace: Vánoční přání divákům ČT od českých hereckých osobností.

                                                                                                                                         68
Podpora kulturních projektů v době pandemie
covid-19

Česká televize v roce 2020 v souvislosti s pandemií nemoci covid-19 zrealizovala projekt Česká
tleská na podporu tuzemské kultury a podpořila řadu kulturních projektů a institucí. Pořadatelé
kulturních akcí měli během léta možnost nahrát krátká videa a prostřednictvím obrazovky ČT pozvat
diváky na kulturní dění. Vysílala se pozvání z oblasti hudby, literatury, výstavnictví, divadla, filmu,
sochařství, výtvarného umění a dalších oblastí společenského života lokálního, regionálního či
celostátního charakteru.
Projekt podpořil dalších 66 pořadatelů napříč Českou republikou.

                                                                                                                                       69
Podpora kultury v regionech

 Partnerské projekty v regionech:

• Jazzfest Brno
• Finále Plzeň
• Anifilm (Liberec)
• Smetanova Litomyšl
• Divadlo Plzeň
• Chodské slavnosti (Domažlice)
• Letní filmová škola Uherské Hradiště
• Jičín – město pohádky
• Zlín Film Festival
• Festival Serial Killer (Brno)
• MFDF Ji.hlava
• Lednicko-valtický hudební festival
• Pietní akce: Bitva u Slavkova-Austerlitz

    1805
• Janáček Brno
• Dny nové opery NODO (Ostrava)
• Mezinárodní hudební festival 13 měst

    Concentus Moraviae

                                                                                                                                       70
Memoranda a dlouhodobá spolupráce

S cílem stabilní podpory kulturního prostředí v České republice uzavírá Česká televize
dlouhodobá memoranda se stěžejními kulturními institucemi, se kterými spolupracuje na řadě
dílčích projektů.
V roce 2020 Česká televize uzavřela memorandum s Uměleckoprůmyslovým muzeem a Univerzitou
Karlovou.

Mezi memorandové a dlouhodobé partnery České televize dále patří například:
• Národní muzeum
• Národní divadlo
• Národní galerie v Praze
• Česká filharmonie

                                                                                                                                      71
Aktivní prezentace ČT na partnerských akcích

Kromě podpory ve vysílání participuje Česká televize také na programu partnerských akcí.
Podporuje kulturní dění, vzdělávací aktivity, informuje o vlastních programových prioritách a o
činnosti média veřejné služby.
Za dodržení všech platných opatření v souvislosti s pandemií covid-19 a přísných hygienických
podmínek se ČT aktivně zapojila do dění na těchto akcích:

Zlín Film Festival – Dům ČT, podpora tvorby pro děti a mládež
Letní filmová škola – Maraton studentských filmů, Stan ČT, podpora mladých filmových tvůrců
Finále Plzeň – Dětský koutek ČT, podpora tvorby pro děti
Korzo Národní – kontinuální vysílání v rámci zpravodajského studia ČT24

                                                                                                                                         72
Poděkování partnerů

                                                                                                                                           73
74
D.
3. ČT edu
Nový webový projekt ČT edu

• Nový webový projekt ČT edu spustila
     Česká televize tři týdny po uzavření škol.
     O mnoho měsíců dříve, než původně
     plánovala testovat první pilotní verzi.

• Cílem ČT bylo v nejtěžší chvíli pomoci
     učitelům s vedením distanční výuky. A
     žákům i rodičům se samostatnou
     přípravou do školy.

• Po návratu prezenční výuky bude ČT edu
     nadále sloužit jako moderní digitální
     pomůcka, která staví na benefitech využití
     videa ve vzdělávání.

• ČT edu dává nový život vzdělávacím

pořadům natočeným Českou televizí.

Zasazuje je do nového kontextu, člení

podle specifické série metadat

postavených na RVP a školské praxi a dává

jim novou funkci.                                76
Obsah na ČT edu

• Hlavním pilířem ČT edu je kvalitní obsah. Jde zejména o odborně vybrané sekvence z původních
     pořadů ČT, které mají téma odpovídající potřebám českého školství, vhodnou stopáž pro využití v
     hodině a potenciál žáky zaujmout.

• Každá sekvence je pro ČT edu nově popsána – dostává svůj název, anotaci, zařazení do stupňů,
     předmětů a témat, i sérii klíčových výrazů pro účely vyhledávání.

• Na tvorbě obsahu ČT edu se podílejí učitelé, didaktici a další odborníci na vzdělávání. Obsah webu
     je tak oproti globálním video-portálům sice omezený, ale účelně zpracovaný a odborně
     garantovaný.

                                                                                                                                          77
ČT edu v číslech, rok 2020

Zpracováno:
• 5,5 tisíce videí
• 40 předmětů
• 37 námětů do výuky, včetně pracovních listů
Návštěvnost v roce 2020:
• 945 861 unikátních uživatelů, návštěvy kopírují přirozený rytmus vyučování
• 6 620 746 zhlédnutí (page view)
• 15 112 stažených pracovních listů

                                                                                                                                         78
Náměty do výuky

• Námět do výuky je formát, který se snaží pedagogům usnadnit práci audiovizuálním obsahem.
     Obsahuje tedy nejenom tematická videa, ale i materiály pro kompletní přípravu lekce, jako jsou
     například pracovní listy.

• Za rok 2020 bylo vytvořeno 37 námětů do výuky pro předměty ČJ a literatura, Prvouka,
     Přírodověda/Vlastivěda, Dějepis, Předškoláci, Ekologie, Člověk a Společnost.

• Celkem bylo stažených 15 112 pracovních listů k námětům do výuky.

Nejúspěšnější náměty do výuky:
• Labyrint světa a ráj srdce (ČJ)
• Masarykova cesta
• Den Země
• Marie Terezie
• Den vítězství
• Průvodce českou státností
• Karel IV
• Anatomie sametové revoluce
• Slavíme Mikuláše

                                                                                                                                         79
Navázané obsahové spolupráce

• British Council – videa a pracovní listy k předmětu Anglický jazyk
• Post Bellum – spolupráce na námětech do výuky a pracovních listech k dějepisu
• České Studny – materiály ke stažení k pořadu Labyrint světa a ráj srdce
• Česká vesmírná agentura – extra obsah k pořadu Kosmix a materiály ke stažení

                                                                                                                                         80
Získaná ocenění v roce 2020

• Ocenění Technologické agentury ČR a Zlín Film Festivalu za
     popularizaci vědy a zmírnění dopadů pandemie na vzdělávání.

• Ocenění TOP Odpovědná firma 2020 za vzdělávací aktivity ČT.
• Umístění v anketě českého internetu Křišťálová lupa: 2.-3. místo

     v kategorii Obsahová inspirace, 5. místo v kategorii Projekt roku.

                                                                                                                                         81
E. Divácké centrum
Divácké centrum v roce 2020

V roce 2020 řešilo Divácké centrum 143 219 příchozích podnětů, z toho 106 347 tvořily podněty
zaslané prostřednictvím e-mailu. Telefonních hovorů bylo 36 210 a dopisů 662.

143 219        Dominantním tématem byl přechod na nový vysílací standard DVB-T2, jehož
               harmonogram se z důvodu pandemické situace v průběhu roku měnil.
 podnětů       Přítomnost koronaviru v ČR a související opatření posílily zájem veřejnosti o
               zpravodajský servis. Diváci se zajímali o vládní nařízení, ale i o vznik speciálních
93 % odpovědí  projektů České televize UčíTelka, Škola doma či nového programu ČT3.
   do 7 dnů

                             83
Divácké centrum v roce 2020

Celkem 83 % diváků obdrželo odpověď do 3 dnů od zaslání podnětu, dohromady 93 % pak do 7
dnů od zaslání.

    87 % odpovědí
        do 7 dnů

                                                                                                                                        84
Divácké centrum v roce 2020 – exkurze v ČT

Před vznikem pandemické situace pokračovala Česká televize i v roce 2020 s exkurzemi pro
veřejnost. V prvním čtvrtletí loňského roku se do České televize přišlo podívat 3 110 návštěvníků z
řad dětí, studentů, důchodců, ale i rodin a zájmových spolků.

3 110               Obsahově se exkurze u školních dětí zaměřují na podporu mediální
                    gramotnosti, tj. na principy duálního mediálního systému, posilování
návštěvníků         informovanosti o komerčních prvcích ve vysílání a na principy původní
                    tvorby. Obsah programu je vždy přizpůsoben věku účastníků a úrovni
                    jejich znalostí.

1 401 zapojeno do   V roce 2020 tímto projektem prošlo 1 003 dětí z mateřských tříd či
projektu „Mediální  prvního stupně základních škol a 398 žáků 2. stupně základních škol a
                    studentů středních škol.
   gramotnost“

                                            85
Děkuji za pozornost.

Vít Kolář
ředitel korporátních vztahů, komunikace a obchodu České televize

vit.kolar@ceskatelevize.cz