Elektronická knihovna legislativního procesu - textová podoba dokumentu

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál dokumentu stáhnete odsud

Celý záznam KORN7E5BQXC4 najdete zde


                Návrh

VYHLÁŠKA

ze dne            2008 

o zdokonalování odborné způsobilosti řidičů a o změně  vyhlášky č. 167/2002 Sb., kterou se provádí zákon č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a o změnách některých zákonů,  ve znění zákona  č. 478/2001 Sb.


Ministerstvo dopravy (dále jen „ministerstvo“) stanoví podle § 47 odst. 6, § 48 odst. 5, § 50 odst. 3, § 51 odst. 5, § 52b odst. 8, § 52c odst. 9,  § 52f odst. 2,  § 52g odst. 5 a § 52i odst. 3 zákona č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a o změnách některých zákonů, ve znění zákona č. 374/2007 Sb. (dále jen“zákon“):

ČÁST  PRVNÍ

ZDOKONALOVÁNÍ ODBORNÉ ZPŮSOBILOSTI ŘIDIČŮ

Hlava I 

Zdokonalování odborné způsobilosti řidičů pro účely profesní způsobilosti řidičů 

Díl 1

Vstupní a pravidelná školení



§ 1

(K § 47 odst. 6 zákona)


(1) Učební osnova, podíl výuky a výcviku na celkovém rozsahu vstupního školení a rozsah společné části a zvláštních částí výuky jsou  stanoveny pro                                                         

a)
základní rozsah 140 hodin  v  příloze č. 1

b)
rozšířený rozsah 280 hodin v  příloze č. 2.


(2) Nejvyšší počet účastníků  kurzu vstupního školení je 30 osob.

§ 2

Výuka teorie pokročilého racionálního řízení a zásady bezpečné a defenzivní jízdy

(K § 47 odst. 6 zákona)

(1) Společná část výuky teorie pokročilého racionálního řízení a zásad bezpečné a defenzivní jízdy pro všechny skupiny řidičských oprávnění je zaměřena na: 
a)  

charakteristiky převodového systému pro optimální využívání křivky točivého momentu a výkonu motoru, měrné spotřeby paliva,  optimální  jízdu podle otáčkoměru, oblasti optimálního využití počtu otáček při řazení jednotlivých převodových stupňů,

 b)  
technické charakteristiky a obsluhu bezpečnostních ovládacích prvků pro řízení    

      vozidla, minimalizaci opotřebení a předcházení poruch jeho funkcí,

 c)  
specifické vlastnosti dvouokruhových pneumatických servobrzd, meze použití brzd a 

     retardéru, kombinované použití brzd a retardéru, využití vztahu mezi rychlostí vozidla

     a zařazeným převodovým stupněm, využití setrvačnosti vozidla, užití způsobů zpomalení a brzdění při jízdě na svazích, zásahy v případě poruchy, elektronické podvozkové systémy, primární a sekundární brzdové systémy, chování při selhání systémů,

 d)
optimalizaci spotřeby pohonných hmot,

 e)
defenzivní techniku jízdy, zásady bezpečné jízdy, řešení krizových situací.


(2) Zvláštní část výuky teorie pokročilého racionálního řízení a zásad bezpečné a defenzivní jízdy pro skupiny řidičských oprávnění C, C+E, C1, C1+E obsahuje výuku naložení vozidla s ohledem na pravidla bezpečnosti a řádné užívání vozidla se zaměřením na síly působící na vozidlo v pohybu, užití převodového poměru odpovídajícího nákladu vozidla a profilu silnice, výpočet užitečného zatížení vozidla nebo kombinace vozidel, výpočet užitečného objemu, rozložení nákladu, důsledky přetížení nápravy, stabilitu vozidla a jeho těžiště, typy obalů a palet, hlavní skupiny věcí vyžadující zabezpečení, upínací a zajišťovací techniku, užití zajišťovacích popruhů, kontrolu zajišťovacích zařízení, užití manipulačního vybavení, umístění a přikrytí plachtovinou a její odstranění.


(3) Zvláštní část výuky teorie pokročilého racionálního řízení a zásad bezpečné a defenzivní jízdy pro skupiny řidičských oprávnění D, D+E, D1, D1+E obsahuje výuku

a)  
schopnosti zajistit cestujícím pohodlí a bezpečnost se zaměřením na přizpůsobení 
jízdy podélným a bočním výkyvům vozidla, ohled na ostatní uživatele silnice, 
výhodnou pozici vozidla na silnici, vymezené jízdní pruhy, plynulé brzdění, ohled 
na přečnívání vozidla, užívání specifických dopravních cest, jako jsou dopravní cesty vyhrazené pro určité uživatele, zvládnutí možných rozporů mezi požadavkem na bezpečné řízení a ostatními úlohami, které musí řidič plnit, jednání s cestujícími, zvláštnosti určitých skupin cestujících, jako jsou osoby se sníženou schopností pohybu nebo orientace a děti,

b) 
naložení vozidla s ohledem na pravidla bezpečnosti a řádné užívání vozidla se 
zaměřením na síly působící na vozidlo v pohybu, síly působící na cestující, užití 
vhodného převodového poměru odpovídajícího nákladu vozidla a profilu silnice, 
výpočet užitečného zatížení vozidla nebo kombinace vozidel, výpočet užitečného 
objemu, rozložení nákladu, důsledky přetížení nápravy, stabilitu vozidla a jeho 
těžiště, klidné brzdění,

§ 3

Výuka uplatnění vnitrostátních a mezinárodních právních předpisů vztahujících se k silniční dopravě

(K § 47 odst. 6 zákona)

(1) Společná část výuky uplatnění vnitrostátních a mezinárodních právních předpisů vztahujících se k silniční dopravě pro všechny skupiny řidičských oprávnění obsahuje výuku zaměřenou na 
a) 
režim řidiče, dobu řízení, dobu odpočinku a bezpečnostní přestávky, 

b)
působnost Evropské dohody o práci osádek vozidel v mezinárodní silniční dopravě 
(AETR)
), Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 561/2006, o harmonizaci 
některých předpisů v sociální oblasti týkajících se silniční dopravy, o změně nařízení 
Rady (EHS) č. 3821/85 a (ES) č. 2135/98 a o zrušení nařízení Rady (EHS) č. 
3820/85, a Nařízení Rady (EHS) č. 3821/85, o záznamovém zařízení v silniční 
dopravě,

c)
vztah předpisů uvedených v písm. b) a zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve 
znění pozdějších předpisů, 

d) 
sankce za porušení ustanovení předpisů uvedených v písm. b) a c), 

e)
přepravy spadající mimo působnost nařízení (ES) č. 561/2006, 

f)
výjimky spadající mimo působnost Evropské dohody o práci osádek vozidel v 
mezinárodní silniční dopravě (AETR),

g) 
režim řidiče při přepravách dle vyhlášky č. 478/2000 Sb., kterou se provádí zákon o 
silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů,

h)
specifika pracovní doby řidičů podle nařízení vlády č. 589/2006 Sb., kterým se stanoví odchylná úprava pracovní doby a doby odpočinku zaměstnanců v dopravě

i)
práva a povinnosti řidičů ve vztahu ke kvalifikaci a pravidelným školením řidičů,

j)
technickou způsobilost vozidel, 

k)
pravidla silničního provozu, 

l)
celní předpisy,

m)
odlišnosti právní úpravy v některých okolních státech, 

n)
základy odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla 
)

(2) Zvláštní část výuky uplatnění vnitrostátních a mezinárodních právních předpisů vztahujících se k silniční dopravě pro skupiny řidičských oprávnění C, C+E, C1, C1+E obsahuje výuku zaměřenou na 

a)
oprávnění k provozování dopravy, 

b)
Nařízení Rady (EHS) č. 3118/93, kterým se stanoví podmínky, za nichž může dopravce nerezident provozovat vnitrostátní silniční přepravu zboží uvnitř členského státu, 

c)
povinnosti podle vzorových smluv pro nákladní dopravu,

d) 
význam a obsah dokladů tvořících smlouvu o přepravě, 

e)
povolení mezinárodní dopravy, 

f)
povinnosti podle Úmluvy o přepravní smlouvě v mezinárodní silniční nákladní 
dopravě (CMR)
), 

g)
význam a obsah mezinárodních nákladních listů, 

h)
přejíždění hranice,

i)
zástupce zasilatelských společností,

j) 
zvláštní doklady doprovázející přepravované věci,

k)
Evropskou dohodu o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí (ADR)
),

l)
Dohodu o mezinárodních přepravách zkazitelných potravin a o specializovaných 
prostředcích určených pro tyto přepravy (ATP)
).


(3) Zvláštní část výuky uplatnění vnitrostátních a mezinárodních právních předpisů vztahujících se k silniční dopravě pro skupiny řidičských oprávnění D, D+E, D1, D1+E obsahuje výuku zaměřenou na 

a)
přepravu zvláštních skupin osob,

b)
bezpečnostní vybavení autobusů, 

c)
zádržný bezpečnostní systém,

d) 
zatížení vozidla,

e)
Nařízení Rady (EHS) č. 684/92, o společných pravidlech pro mezinárodní přepravu 
cestujících autokary a autobusy,

f)
Nařízení Rady (ES) č. 12/98, kterým se stanoví podmínky, za nichž může dopravce 
nerezident provozovat vnitrostátní silniční přepravu cestujících uvnitř členského státu,

g)
Nařízení Komise (ES) č. 2121/98, kterým se stanoví prováděcí pravidla k nařízení 
Rady (EHS) č. 684/92 a (ES) č. 12/98 ohledně dokladů pro přepravu cestujících 
autokary a autobusy,

h)
Dohodu o mezinárodní příležitostné přepravě cestujících autokarem a autobusem 
(INTERBUS) včetně příloh
),

i)
Úmluvu o přepravní smlouvě v mezinárodní silniční přepravě cestujících a zavazadel 
(CVR)
),

j)
jízdní řády veřejné linkové osobní dopravy
),

k)
přepravní řád pro veřejnou drážní a silniční osobní 
dopravu
).

§ 4

Výuka bezpečnosti provozu a ekologického provozu vozidla

(K § 47 odst. 6 zákona)

(1) Společná část výuky bezpečnosti provozu a ekologického provozu vozidla pro všechny skupiny řidičských oprávnění obsahuje výuku zaměřenou na
a)
ekonomiku a ekologii jízdy,

b)
údržbu a kontroly,

c)
startování a přípravu vozidla před jízdou, 

d)
zásady bezpečnosti práce a možná rizika.

(2) Zvláštní část výuky bezpečnosti provozu a ekologického provozu vozidla pro skupiny řidičských oprávnění C, C+E, C1, C1+E obsahuje výuku zaměřenou na  
a)
jízdu s nákladem,

b)
naložení a složení nákladu s ohledem na různé typy nákladu, jako jsou sypké nebo tekuté materiály, kontejnery,

c)
upevnění břemen a nákladu,

a na praktickou část zaměřenou na přípravu vozidla, údržbu, kontrolu, výměnu pneumatik a  použití zimních řetězů.


(3) Zvláštní část výuky bezpečnosti provozu a ekologického provozu vozidla pro skupiny řidičských oprávnění D, D+E, D1, D1+E obsahuje výuku zaměřenou na bezpečnou přepravu  osob a praktickou část zaměřenou na přípravu vozidla, údržbu, kontrolu, výměnu pneumatik a  použití zimních řetězů a naložení a vyložení zavazadel.

§ 5

Výuka poskytování služeb a logistiky

(K § 47 odst. 6 zákona)

(1) Společná část výuky poskytování služeb a logistiky pro všechny skupiny řidičských oprávnění obsahuje výuku zaměřenou na
a)
úvod do logistiky, 

b)
základní pojmy, 

c)
úlohu logistiky a trendy dopravy,

d)
rozhodování v logistice,

e)
řidiče a podnik,

f)
řidiče a zákazníka, 

g)
organizaci práce,

h)
reklamy na voze,

i)
logistiku a životní prostředí.


(2) Zvláštní část výuky poskytování služeb a logistiky pro skupiny řidičských oprávnění C, C+E, C1, C1+E obsahuje výuku zaměřenou na  

a)
řidiče a spedici,

b)
struktury distribučních a obchodních řetězců, 

c)
skladové dodávky do maloobchodu, přímé dodávky z výroby do prodejen, přímý 
prodej a zásilkový obchod.


(3) Zvláštní část výuky pro skupiny řidičských oprávnění D, D+E, D1, D1+E obsahuje výuku zaměřenou na 

a)
řidiče a cestující, chování řidiče,

b)
řešení problémových situací s nepřizpůsobivými cestujícími.

§ 6

Výuka hospodářského prostředí a organizace dopravního trhu

(K § 47 odst. 6 zákona)

(1) Společná část výuky hospodářského prostředí a organizace dopravního trhu

pro všechny skupiny řidičských oprávnění obsahuje výuku zaměřenou na

a)
nároky na přepravu,

b) 
zvláštnosti a principy podnikání v dopravě, 

c)
přepravu a přepravní výkony, 

d)
dopravní proces, 

e)
pracovní podmínky a sociální péči.


(2) Zvláštní část výuky hospodářského prostředí a organizace dopravního trhu pro skupiny řidičských oprávnění C, C+E, C1, C1+E obsahuje výuku zaměřenou na 
a)
hospodářské prostředí silniční nákladní dopravy a organizaci trhu,

b) 
vztah silniční dopravy k ostatním druhům dopravy (obchodní soutěž, zasilatelé), 

c)
různé dopravní činnosti, jako jsou doprava na zakázku a vnitropodniková doprava, 

d)
pomocné dopravní činnosti, 

e)
organizaci hlavních dopravních podniků a pomocných dopravních činností, 

f)
dopravní specializace, jako jsou přeprava cisternovými vozidly a přeprava s řízenou teplotou,

g)
změny v průmyslu, jako jsou diverzifikace poskytovaných služeb, kombinovaná doprava s železnicí nebo subdodávky.


(3) Zvláštní část výuky hospodářského prostředí a organizace dopravního trhu pro skupiny řidičských oprávnění D, D+E, D1, D1+E obsahuje výuku zaměřenou na 

a)
hospodářské prostředí osobní dopravy a organizaci trhu,

b)
vztah silniční osobní dopravy k ostatním druhům osobní dopravy, jako jsou železniční doprava a individuální osobní doprava,
c)
různé činnosti související se silniční dopravou,

d)
přejíždění hranic při mezinárodní dopravě, 

e)
organizaci hlavních druhů podniků pro silniční osobní dopravu.

§ 7

Výuka sociálně-právního prostředí v silniční dopravě

(K § 47 odst. 6 zákona)

(1) Společná část výuky sociálně-právního prostředí v silniční dopravě pro všechny skupiny řidičských oprávnění obsahuje výuku zaměřenou na
a)
chování podporující příznivý obraz o podniku, 

b)
vztah chování řidiče a obrazu o podniku, 

c)
kvalitu služby poskytované řidičem, důležitost pro podnik, 

d)
různé úlohy řidiče, lidi, se kterými má řidič jednat, 

e)
organizaci práce,

f)
obchodní a finanční následky právního sporu, 

g)
práva a povinnosti řidičů při školení.


(2) Zvláštní část výuky sociálně-právního prostředí v silniční dopravě pro skupiny řidičských oprávnění C, C+E, C1, C1+E obsahuje výuku zaměřenou na  

a)
živnosti, 

b)
přepravní doklady, 

c)
mezinárodní smlouvy o silniční dopravě, 

d)
spedici.


(3) Zvláštní část výuky sociálně-právního prostředí v silniční dopravě pro skupiny řidičských oprávnění D, D+E, D1, D1+E obsahuje výuku zaměřenou na  

a)
přepravu zvláštních skupin cestujících, 

b)
zádržné bezpečnostní systémy, 

c)
zatížení vozidla.

§ 8

Výuka zdravotních rizik a jejich předcházení v provozu na pozemních komunikacích

(K § 47 odst. 6 zákona)

Výuka zdravotních rizik a jejich předcházení v provozu je zaměřena na

a)
nebezpečí silničního provozu a pracovní úrazy,

b)
druhy pracovních úrazů v odvětví dopravy, 

c)
statistiky nehod v silničním provozu, 

d)
vliv nákladních automobilů a autobusů na rizika pracovních úrazů, 

e)
zdravotní, materiální a finanční důsledky pracovních úrazů, 

f)
schopnost zabránit ohrožení zdraví,

g)
ergonomické zásady,

h) 
pohyby a polohy představující nebezpečí,
i)
tělesnou zdatnost, 

j)
bezpečnost při manipulaci s nákladem, 

k)
ochranné pomůcky,

l)
tělesnou a duševní způsobilost a péči o ni,

m)
zásady zdravé a vyvážené výživy, 

n)
účinky alkoholu, drog nebo jiných návykových látek a léků, které mohou ovlivnit chování nebo psychický nebo zdravotní stav,

o) 
symptomy, příčiny a účinky únavy a stresu, 

p)
podstatnou úlohu základního pracovního a odpočinkového cyklu.

§ 9

Výuka prevence a řešení mimořádných událostí v provozu na pozemních komunikacích

(K § 47 odst. 6 zákona)

Výuka prevence a řešení mimořádných událostí v provozu na pozemních komunikacích je zaměřena na
a)
schopnost posoudit nouzové situace,

b)
chování při mimořádných událostech, 

c)
hodnocení situace, označení místa nehody, vyhnutí se komplikacím při nehodě,

d)
přivolání pomoci, pomoc obětem a poskytnutí první pomoci, 

e)
reakce na výskyt požáru, evakuace spolucestujících nákladního automobilu nebo 
cestujících autobusu, 

f)
zajištění bezpečnosti pro všechny cestující, 

g)
reakce v případě agresivního chování ostatních účastníků provozu, 

h)
základní zásady sestavení zprávy o nehodě, zápisy, foto, tlumočník,

i)
preventivní opatření k zabránění kriminalitě a ilegální imigraci, obecné informace, 
důsledky pro řidiče, právní předpisy o odpovědnosti dopravce,

j)
rozbor dopravních nehod,

k)
dopravní psychologie.

§ 10

Obsah výcviku v rámci vstupního školení

(K § 47 odst. 6 zákona)

(1) Výcvik je zaměřen na praktickou aplikaci znalostí o řízení vozidla, které jsou předmětem výuky. Procvičuje se ovládání vozidla na různém povrchu vozovky, za různých povětrnostních podmínek a řízení za snížené viditelnosti. Procvičuje se správná reakce řidiče při neobvyklých a krizových situacích, které mohou nastat v provozu na pozemních komunikacích, brzdění cílené a krizové, rozjezdy a řazení rychlostních stupňů v extrémních podmínkách.


(2) Pro skupiny řidičského oprávnění C+E a D+E a podskupiny řidičského oprávnění  C1+E a D1+E je povinnou součástí výcviku procvičování spojování soupravy, kontroly propojení, zajištění odstavených přívěsů a návěsů a jízdy vpřed a vzad v zúženém profilu vozovky.

(3) Při výcviku v rámci vstupního školení musí být vlastnímu řízení vozidla věnováno 10 hodin v základním rozsahu a 20 hodin v rozšířeném rozsahu.


(4) Doba řízení pro skupinu řidičského oprávnění C+E a podskupinu řidičského oprávnění  C1+E musí být minimálně 60% s návěsem nebo přívěsem a pro skupiny řidičského oprávnění D+E a podskupinu řidičského oprávnění  D1+E minimálně 20 % s přívěsem.


(5) Výcvik řidičů skupin řidičského oprávnění C a C+E a podskupin řidičského oprávnění  C1 a C1+E je zaměřen na 

a)         jízdu v běžném provozu,

b)   
jízdu po dálnici nebo pozemní komunikaci o více jízdních pruzích v jednom směru jízdy,

c)         zajíždění k nakládací rampě,

d)
jízdu s nákladem,

e)         jízdu na velkém klesání a stoupání,
f)    
nácvik správného jednání v jednotlivých rizikových situacích, jako jsou intenzivní brzdění, objíždění překážky nebo náhlá změna směru jízdy.

Výcvik musí být prováděn tak, aby nemohlo dojít k narušení bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích. 


(6)   Výcvik řidičů skupiny řidičských oprávnění D, D+E a podskupiny řidičských oprávnění D1, D1+E je zaměřen na 

a)         jízdu v běžném provozu,

b)     
jízdu po dálnici nebo pozemní komunikaci o více jízdních pruzích v jednom směru jízdy,

c)         jízdu s cestujícími,
d)         jízdu na velkém klesání a stoupání,
e)    nácvik správného jednání v jednotlivých rizikových situacích, jako jsou intenzivní brzdění, objíždění překážky nebo náhlá změna směru jízdy.

Výcvik musí být prováděn tak, aby nemohlo dojít k narušení bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích. 


(7) Výcvikem na řidičském trenažéru lze nahradit 4 hodiny výcviku v základním rozsahu a 8 hodin výcviku v rozšířeném rozsahu. Řidičský trenažér musí splňovat podmínky pro čtvrtou skupinu řidičských trenažérů podle přílohy č. 4 zákona č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti  k řízení motorových vozidel a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. 

§ 11

Pravidelné školení 

(K § 48 odst. 5  zákona)

(1) Učební osnova pravidelného školení navazuje na učební osnovu vstupního školení podle § 47 zákona, která je doplněna o aktuální témata. 

(2) Obsah výuky v rámci pravidelného školení je doplňován o aktuální témata z oblastí:

a)
pravidla silničního provozu, výklad a použití v praxi,

b)  
dopravní předpisy jiných států.

c) 
teorie zásad bezpečné jízdy,

d)
defenzivní přístup k řízení motorových vozidel,

e) 
technika současných motorových vozidel,

f) 
vliv pneumatik na bezpečnost,

g) 
převzetí nákladu, naložení, upevnění a předání,

h) 
základní znalosti s manipulací nebezpečného zboží,

i) 
mezinárodní doprava,
j) 
ekonomika provozu v návaznosti na oblasti uvedené v písmenech c) a f),

(3 ) Nejvyšší počet účastníků kurzu pravidelného školení je 30 osob.

Díl 2
Zkouška, průkaz profesní způsobilosti řidiče a související ustanovení

§ 12

Obory související se silniční dopravou

                                                      (K § 50 odst. 3 zákona )


Obory související se silniční dopravou v rámci středního vzdělání s maturitní zkouškou a vyššího odborného vzdělání jsou uvedeny v příloze č. 3.

§ 13

                                                       (K § 51 odst. 5 zákona )

   (1)   Vzor potvrzení o absolvované výuce a výcviku v rámci vstupního školení stanoví příloha č. 4. Součást tohoto potvrzení je i výpis s uvedením rozsahu absolvované výuky podle jednotlivých předmětů a výcviku. 

   (2) Vzor potvrzení o absolvování pravidelného školení stanoví příloha č. 5.

§ 14

Zkouška z profesní způsobilosti řidičů
                                                       (K § 52b odst. 8 zákona)

(1) Zkouška z profesní způsobilosti řidičů se provádí písemným testem za pomocí výpočetní techniky. Test je sestavován náhodným výběrem jednotlivých zkušebních otázek.

(2) Test se skládá z 80 otázek rozdělených do 8 skupin podle tématických okruhů výuky v rámci vstupního školení uvedených v § 47 odst. 1 zákona. Každá skupina se skládá z 10 otázek. Každé otázce jsou přiřazeny možné 3 odpovědi, z nichž pouze 1 je správná. Každá správná odpověď je hodnocena 1 bodem.

(3) Výsledek celé zkoušky se hodnotí stupněm „prospěl“ nebo „neprospěl“. K hodnocení stupněm „prospěl“ je třeba získání 7 bodů v rámci každé skupiny otázek. Vzor protokolu o zkoušce je uveden v příloze č. 6. 

(4) Vzor potvrzení o vykonání zkoušky je uveden v příloze č. 7. 

(5) Pokud řidič neovládá dostatečně nebo vůbec jazyk, ve kterém je konána zkouška, může zkoušku složit za přítomnosti tlumočníka ustanoveného podle zvláštního zákona
). Tlumočníka si zajistí žadatel na vlastní náklady. 

(6) Na vykonání zkoušky se stanoví doba 90 minut. 

§ 15

                                                        (K § 52c odst. 9 zákona)

(1) Vzor průkazu profesní způsobilosti řidiče je uveden v příloze č. 8.

(2) Průkaz profesní způsobilosti řidiče má dvě strany.

(3) Přední strana průkazu profesní způsobilosti řidiče obsahuje:

a)
nápis „průkaz profesní způsobilosti řidiče“ vytištěný velkými písmeny v úředním jazyce 
členského státu vydávajícího průkaz,

b)
název členského státu vydávajícího průkaz,

c)
poznávací značku členského státu vydávajícího průkaz,

d)
jednotlivé položky s číselnými kódy, pod nimiž jsou uvedeny následující informace:

1. příjmení držitele,

2. jméno(a) držitele,

3. datum a místo narození držitele,

4a. datum vydání dokladu,

4b. datum platnosti dokladu,

4c. název vydávajícího úřadu,

      5.   série a číslo řidičského průkazu,

      6.   fotografie držitele,

      7.   podpis držitele,

      8.   nevyplňuje se, 

      9.   skupiny a podskupiny vozidel, pro která řidič plní požadavky na výchozí   

            kvalifikaci a pravidelné školení.


(4) Na zadní straně  průkazu profesní způsobilosti řidiče jsou pod číselnými kódy uvedeny následující údaje
      9. 
skupiny a podskupiny vozidel, pro které řidič splňuje požadavky na výchozí 

          
kvalifikaci a pravidelné školení,

10. kód Společenství
) ve tvaru 95.dd.mm.rrrr, ve kterém se za úvodní číslo doplní datum, do kdy řidič splňuje povinnost mít odbornou způsobilost podle části páté, hlavy první zákona,

      11. jiné záznamy.


(5) Vzor potvrzení o ztrátě, odcizení, poškození nebo zničení průkazu profesní způsobilosti řidiče je uveden v příloze č. 9.

Hlava II

Zdokonalování odborné způsobilosti řidičů, kteří mají zaznamenány v registru řidičů body za jednání zařazené do bodového hodnocení

§ 16

Základní technické požadavky na nebytové prostory a vybavení nezbytné pro poskytování školení bezpečné jízdy

(K § 52f odst. 2 zákona )


(1) Nebytové prostory musí svými parametry splňovat prostorové podmínky pro  učebny  podle zvláštního právního předpisu
).



(2) Učebna musí být vybavena pro možnost audio a video projekce. 
§ 17

Základní technické požadavky na výcvikovou plochu, její vybavení a technické zajištění výcviku

(K § 52f odst. 2 zákona)
      (1) Výcviková plocha je stavbou
) účelové komunikace
). 
(2) Výcviková plocha slouží k provádění výcviku předcházení a řešení situací, při kterých je značně ztížená možnost ovládat vozidlo technicky vybavena pro výcvik 

a)
brzdění vozidla při rychlosti minimálně 50 km.h-1 na počátku brzdné dráhy stálou přímou kluznou plochou dlouhou 50 m a širokou 6 m, přímou nájezdovou asfaltovou plochou na kluznou plochu dlouhou 70 m a ochranným pásmem s asfaltovým povrchem po obou stranách kluzné plochy širokým 8 m k bezpečnému zastavení vozidla při opuštění kluzné plochy, 

b)   
brzdění v zatáčkách při rychlostech minimálně 30 km.h-1 na počátku kluzné plochy při nájezdu do zatáčky stálou kluznou plochou kruhového tvaru v sektoru minimálně 90° s vnějším poloměrem minimálně 25 m a šířkou minimálně 4 m, nájezdovou asfaltovou plochou na kluznou plochu dlouhou 50 m, a ochranným pásmem s asfaltovým povrchem po obou stranách kluzné plochy širokým 8 m k bezpečnému zastavení vozidla při opuštění kluzné plochy,

c) 
nouzového brzdění na rovině a techniky vyhýbání  na rovině zpevněnou plochou s povrchem odpovídajícím stavebně technickým požadavkům na silnice I. třídy14)  dlouhou 150 m a širokou 30 m,

d) 
průjezdu souvislou vodní vrstvou zpevněnou asfaltovou plochou konstrukčně uzpůsobenou pro zaplavování části plochy se dnem širokým 5 m s délkou 50 m s technickou možností vytvoření vodního sloupce nad celým dnem zaplavované části o výšce 30 mm s maximálním sklonem bočních stěn zaplavované části plochy 10 % a s maximálním sklonem nájezdové a výjezdové stěny 2,5 %, nájezdovou asfaltovou plochou na zaplavovanou část plochy dlouhou 100 m, ochranným pásmem s asfaltovým povrchem po obou stranách  zaplavované části plochy širokým 4 m a dojezdovou asfaltovou plochou na zaplavovanou část plochy dlouhou 20 m a širokou 15 m osově souměrnou se zaplavovanou části plochy, 

e)
smyku zařízením pro vyvolání smyku zadní nápravy vozidla při nízké rychlosti  umístěným na počátku kluzné plochy o délce 40 m a šířce 10 m, přímou nájezdovou asfaltovou plochou  před kluznou plochou v délce 50 m a ochranným pásmem s asfaltovým povrchem po obou stranách kluzné plochy širokým 7 m, k bezpečnému zastavení vozidla při opuštění kluzné plochy.

(3) Výcviková plocha je rovněž technicky vybavena zavlažovacím zařízením pro stálé udržování vlhkosti povrchu kluzné plochy a zařízením pro měření rychlosti vozidel na počátku kluzných ploch, které umožňují účastníkovi a lektorovi přečíst po výcviku rychlost vozidla, která byla dosažena při nájezdu na výcvikovou plochu. 

(4) Účastník kurzu a lektor jsou po dobu výcviku vybaveni komunikačním zařízením, které   lektorovi umožní po celou dobu výcviku dávat účastníkovi kurzu pokyny a účastníkovi kurzu tyto pokyny přijímat tak, aniž by ho komunikační zařízení omezovalo v řízení vozidla.  

§ 18

( K § 52g odst. 5 zákona)

 
Vzor potvrzení o ukončeném školení bezpečné jízdy je uveden v příloze č. 10.  

§ 19

Školení bezpečné jízdy, obsah a rozsah výuky a výcviku a  nejvyšší počet účastníků školení bezpečné jízdy

(K  § 52f odst. 2 a § 52i odst. 3 zákona)
 
(1) Školení bezpečné jízdy se skládá z výuky a výcviku v celkové době trvání 7 hodin. Doba výuky trvá 3 hodiny, doba výcviku trvá 3,5 hodiny. Závěrečné vyhodnocení školení trvá 30 minut.


(2) Při kurzu bezpečné jízdy pro řidičská oprávnění AM, A1 a A musí být řidič vybaven pevnou bundou a dlouhými kalhotami, popř. kombinézou, pevnými botami, ochrannou přilbou se štítem nebo s brýlemi a rukavicemi. 

(3) Pro výcvik v kurzu školení bezpečné jízdy lze užít pouze vozidlo schválené k provozu na pozemních komunikacích nebo takové vozidlo, které plní technické podmínky podle zvláštního právního předpisu
).

(4) Účastník kurzu školení bezpečné jízdy může absolvovat výcvik ve vozidle, k jehož řízení jej opravňuje řidičské oprávnění, jehož je držitelem. 

§ 20

Obsah a rozsah výuky v rámci školení bezpečné jízdy

(K § 52i odst. 3 zákona)


(1) Výuka teorie řízení a zásad bezpečné a defenzivní jízdy v rozsahu 30 minut je zaměřena na 

a) 
hygienu práce řidiče,

b) 
zdravotní způsobilost a momentální zdravotní a psychický stav řidiče a jejich vliv na řízení vozidla,

c)
chování řidiče na různých druzích povrchu pozemních komunikací, při různých  povětrnostních a klimatických podmínkách, problematiku jízdy na mokré vozovce, aquaplaning, chování řidiče v zimě, za snížené viditelnosti, chování řidiče v krizových situacích – brzdění, vyhýbání, zvládnutí smyku,

d)
prvky aktivní bezpečnosti, podmínky pro jejich správné fungování a jejich vliv na jízdu a chování řidiče, na možné rozdíly v konstrukci vozidla především s ohledem na hnací nápravu a konstrukci převodovky, a zvláštnosti při řízení jízdních souprav,

e)
zásady defenzivní jízdy, chování řidiče při jízdě v obci, na silnici I., II. a III. třídy, při 

jízdě na dálnici a silnici pro motorová vozidla, chování řidiče při jízdě ke křižovatce a 

od křižovatky, chování řidiče při odbočování, jízdu na komunikaci o více jízdních 

pruzích,

f)

podmínky správného fungování prvků pasivní bezpečnosti vozidla, jako jsou bezpečnostní pásy, airbagy a dětské sedačky.


(2) Výuka nejčastějších příčin dopravních nehod a jejich předcházení v rozsahu  60 minut je zaměřena na

a)
charakteristiku účastníků dopravních nehod – viník a poškozený,

b)
základní příčiny vzniku dopravních nehod, nepřiměřenou rychlost, nesprávné 
předjíždění, nedání přednosti v jízdě, nedostatečnou bezpečnostní vzdálenost mezi 
vozidly, nesprávný způsob jízdy, osobnost řidiče a aktuální stav řidiče - alkohol, drogy 
únava, stres, technický stav vozidla a stav pozemní komunikace,

c)
defenzivní, kooperativní způsob jízdy,

d)
rizika spojená s účastí zvlášť zranitelných účastníků provozu, jako dětí, chodců, cyklistů, motocyklistů a zdravotně postižených osob, a předcházení těmto rizikům.


(3) Výuka důsledků protiprávního jednání řidičů motorových vozidel v rozsahu 30  minut je zaměřena na 

a)
postih za porušení pravidel provozu na pozemních komunikacích,

b)
informace o možných trestech za trestné činy a sankcích za přestupky v provozu na pozemních komunikacích,

c)
informace o skutkových podstatách trestných činů a nejzávažnějších přestupků 
v provozu na pozemních komunikacích,

d)
bodové hodnocení řidičů se zaměřením na právní důsledky dosažení celkového počtu 
12 bodů,

e)
informace o soukromoprávní odpovědnosti za škodu způsobenou při dopravní nehodě, 
zejména o povinnosti nahradit takto způsobenou škodu, povinném pojištění odpovědnosti z provozu vozidla a výši limitů pojistného plnění, a regresních nárocích pojistitele vůči škůdci.

(4) Výuka prevence a řešení mimořádných událostí v provozu na pozemních komunikacích v rozsahu 60 minut je zaměřena na 

a)
uvědomění si nebezpečí v dopravě, nezbytnost změnit své chování,

b)
skupinový pohovor k rozpoznání a odstranění vlastních nedostatků,

c)
rozbor podmínek a příčin, které vedly k jednotlivým přestupkům a zápisům bodů do 
registru řidičů,

d)
vypracování vzorců chování, které zabrání recidivě,

e)
rozpoznání vlastních nedostatků chování a postojů vzhledem k bezpečnosti silničního 
provozu,

f)
význam prvků aktivní bezpečnosti vozidla na řešení popsaných situací.


(5) Nejvyšší počet účastníků kurzu školení bezpečné jízdy při výuce je 24 osob.

§ 21

Obsah a rozsah výcviku v rámci školení bezpečné jízdy
(K § 52i odst. 3 zákona)


(1) Obsahem výcviku v rámci školení bezpečné jízdy pro skupiny řidičského oprávnění AM a A a podskupinu A1 jsou

a)
chování v provozu, zaměřené na

1. jízdu v jízdních pruzích, přejíždění v rámci jízdních pruhů,


2. míjení protijedoucích vozidel v omezeném prostoru,


3. předjíždění,


4. objíždění a vyhýbání,


5. zpomalení před zatáčkou,


6. jízdu zatáčkou,


7. změny směru jízdy;

b)
zvláštní jízdní úkony:

1. minimálně 2 jízdní úkony, včetně slalomu, zaměřené na současné ovládání spojky 
a přední brzdy prováděné při nízké rychlosti,


2. minimálně 2 jízdní úkony zaměřené na udržení rovnováhy a směru pohledu 
prováděné při nízké rychlosti,


3. minimálně 2 jízdní úkony zaměřené na trénink správné polohy rukou, hlavy a 
chodidel na opěrkách pro nohy a správné ovládání přední brzdy a spojky,


4. minimálně 2 úkony zaměřené na cílené a nouzové brzdění při rychlosti jízdy 
nejméně 50km.h-1, se zapojením přední i zadní brzdy a s důrazem na zachování směru 
pohledu a polohy na motocyklu,


5. krizové brzdění v zatáčce,


6. technika vyhnutí při rychlosti nejméně 30 km.h-1,        

7. technika vyhnutí při rychlosti jízdy nejméně 50 km.h-1.


(2) Obsahem výcviku v rámci školení bezpečné jízdy pro skupiny řidičského oprávnění  B, C a D a podskupiny B1, C1 a D1 jsou 

a)
chování v provozu, zaměřené na

1. namátkovou, optickou kontrolu vozidla,


2. přípravu pracoviště řidiče,


3. jízdu v jízdních pruzích, změnu jízdního pruhu,


4. předjíždění,


5. příjezd a výjezd na vozovku s více jízdními pruhy,


6. průjezd zatáčkou;

b)
zvláštní jízdní úkony:

1. statický trénink správného sezení, správná poloha rukou, hlavy, správné použití 
bezpečnostního pásu,


2. minimálně 2 jízdní úkony na trénink správného řízení a směru pohledu,


3. technika vyhnutí při rychlosti jízdy nejméně 30 km.h-1 na adhezní ploše,


4. technika vyhnutí při rychlosti jízdy nejméně 50 km.h-1 na mokré ploše;

c)
zvláštní jízdní úkony nouzového brzdění na rovině

1.  na suchém povrchu při rychlosti jízdy nejméně 70 km.h-1,


2. na mokrém povrchu při rychlosti jízdy nejméně 50 km.h-1,


3. na kluzné ploše povrchu při rychlosti jízdy nejméně 30 km.h-1,


4. na ploše s rozdílnou adhezí povrchu při rychlosti jízdy nejméně 30 km.h-1;

d)
zvláštní jízdní úkony nouzového brzdění v zatáčce


1. na suchém povrchu,


2. na mokrém povrchu,


3. na kluzné ploše,


4. na ploše s rozdílnou adhezí.


(3) Obsahem výcviku v rámci školení bezpečné jízdy pro skupinu řidičského oprávnění T jsou

a)
chování v provozu, zaměřené na
1. namátkovou, optickou kontrolu vozidla,

2. přípravu pracoviště řidiče,

3. odbočování, zřetelnou signalizaci změny směru jízdy, zejména na křižovatkách,

4. vjezd a výjezd na místa ležící mimo vozovku, zřetelnou signalizaci,

5. předjíždění;

b)
zvláštní jízdní úkony:
1. technika vyhnutí při rychlosti jízdy nejméně 30 km.h-1 na málo adhezní ploše,

2. technika vyhnutí při rychlosti jízdy nejméně 30 km.h-1 na mokré ploše;

c) 
zvláštní jízdní úkony nouzového brzdění na rovině

1. na suchém povrchu,

2. na mokrém povrchu,

3. na kluzné ploše, 

4. na ploše s rozdílnou adhezí; 

d)
zvláštní jízdní úkony nouzového brzdění v zatáčce

       1. na suchém povrchu,

       2. na mokrém povrchu,

       3. na kluzné ploše,

       4. na ploše s rozdílnou adhezí.


(4)  Rozsah výcviku v rámci školení bezpečné jízdy je 3,5 hodiny.    


(5) Nejvyšší počet účastníků kurzu školení bezpečné jízdy při výcviku je maximálně 12 účastníků na jednoho lektora.

ČÁST DRUHÁ

Změna vyhlášky č. 167/2002 Sb.


Vyhláška Ministerstva dopravy č. 167/2002 Sb., kterou se provádí zákon č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a o změnách  některých zákonů, ve znění zákona č. 478/2001 Sb., ve znění vyhlášky č. 152/2003 Sb., a vyhlášky č. 298/2006 Sb., se  mění takto:


1. Část čtvrtá se včetně nadpisu a poznámky pod čarou zrušuje.


2.  Přílohy č. 7 a 8  se zrušují.
 ČÁST TŘETÍ

ÚČINNOST

 (1) Tato vyhláška nabývá účinnosti  dnem jejího vyhlášení, s výjimkou 
a) ustanovení § 15 odst. 2 až 4 a části I. přílohy č. 8, které nabývají účinnosti dnem 1. července  2008, a 

b) části první hlavy II, která nabývá účinnosti dnem 1. září 2008. 

(2) Část II přílohy č. 8 pozbývá platnosti dnem 30. června 2008.

ministr
Příloha č. 1 k vyhlášce č.     /2008 Sb.

Učební osnova, podíl výuky a výcviku na celkové rozsahu vstupního školení,

rozsah společné a zvláštní části výuky

– základní rozsah 140 hodin

	
	Společná část
	C1, C1+E, C, C+E
	D1, D1+E, D, D+E

	Teorie pokročilého racionálního řízení a zásad bezpečné  a defenzivní jízdy
	20
	6
	6

	Uplatnění vnitrostátních a mezinárodních právních předpisů vztahujících se k silniční dopravě
	20
	6
	6

	Bezpečnost provozu a ekologický provoz vozidla
	15
	7
	7

	Poskytování služeb a logistiky
	5
	4
	3

	Hospodářské prostředí a organizace dopravního trhu
	5
	2
	2

	Sociálně-právní prostředí v silniční dopravě
	5
	2
	2

	Zdravotní rizika a jejich předcházení v provozu na pozemních komunikacích
	10
	3
	3

	Prevence a řešení mimořádných událostí v provozu na pozemních komunikacích
	15
	5
	6

	Výuka celkem
	95
	35
	35

	Výcvik 
	
	10
	10


Příloha č. 2 k vyhlášce č.    /2008 Sb.

Učební osnova, podíl výuky a výcviku na celkovém rozsahu vstupního školení,

 rozsah společné a zvláštní části výuky

 – rozšířený rozsah 280 hodin

	
	Společná část
	C, C+E
	D, D+E

	Teorie pokročilého racionálního řízení a zásad bezpečné  a defenzivní jízdy
	40
	25
	25

	Uplatnění vnitrostátních a mezinárodních právních předpisů vztahujících se k silniční dopravě
	31
	15
	15

	Bezpečnost provozu a ekologický provoz vozidla
	25
	15
	15

	Poskytování služeb a logistiky
	16
	4
	4

	Hospodářské prostředí a organizace dopravního trhu
	16
	3
	3

	Sociálně-právní prostředí v silniční dopravě
	12
	3
	3

	Zdravotní rizika a jejich předcházení v provozu na pozemních komunikacích
	20
	5
	5

	Prevence a řešení mimořádných událostí v provozu na pozemních komunikacích
	20
	10
	10

	Výuka
	180
	80
	80

	Výcvik 
	
	20
	20


Příloha č. 3 k vyhlášce č.       /2008 Sb.

Obory související se silniční dopravou v rámci středního vzdělání s maturitní zkouškou a vyššího odborného vzdělání
Střední vzdělání s maturitní zkouškou
	Kód *  (KKOV) **
	(JKOV) ** *
	Název oboru vzdělání

	23-45-M/004
	37-44-6
	Silniční doprava

	
	
	

	23-45-M/005
	37-44-6/01
	Silniční doprava - provoz a údržba vozidel

	23-45-M/006
	37-44-6/04
	Silniční doprava - diagnostika vozidel

	23-45-M/006
	37-44-6/04
	Silniční doprava - diagnostika motorových vozidel

	23-45-L/514
	37-44-6/01
	Silniční doprava – provoz a údržba vozidel

	
	
	

	37-41-M/002
	37-44-6/02
	Silniční doprava – doprava a přeprava  

	37-41-M/006
	
	Provoz a ekonomika dopravy (zaměření – silniční doprava)

	37-41-L/009
	37-58-4
	Operátor provozu a ekonomiky dopravy

	37-41-L/503
	37-57-4
	Dopravní provoz (zaměření – silniční doprava)

	37-41-L/503
	37-57-6
	Dopravní provoz (zaměření – silniční doprava)

	39-41-L/001
	
	Autotronik

	
	
	

	23-45-M/01
	
	Dopravní prostředky (zaměření ŠVP - silniční doprava)

	37-41-M/01
	
	Provoz a ekonomika dopravy (zaměření ŠVP- silniční doprava)

	39-41-L/01
	
	Autotronik

	
	
	

	64-42-M/029
	37-54-6
	Management v automobilové dopravě

	64-42-M/032
	37-98-6/03
	Management v dopravě

	64-42-M/044
	63-99-6/88
	Manažér mezinárodní přepravy a obchodu 


*         Kód  podle nařízení vlády č. 689/2004 Sb., o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů

* *     KKOV – klasifikace kmenových oborů vzdělání, od 1.9.1998 

***    JKOV  - Jednotná klasifikace oborů vzdělání,  používaná do 31.8.1999

Tzv. studijní obory podle dřívějších právních předpisů. 
37-44-6 Provoz automobilové přepravy

37-48-6 Městská hromadná doprava

04-22-4 Dopravní provoz pro silniční a městskou dopravu

10-2-03 Provoz automobilové dopravy
Vyšší odborné vzdělání
	kód
	Obor vzdělání

	23-45-N/...
	Diagnostika, servis a opravy strojů a zařízení (s akreditovaným vzdělávacím programem zaměřeným na silniční vozidla)

	37-41-N/...
	Doprava (s akreditovaným vzdělávacím programem zaměřeným na silniční  dopravu, silniční dopravní logistiku a spediční činnost)







Příloha č. 4 k vyhlášce č.      /2008 Sb.

Vzor potvrzení o absolvované výuce a výcviku  v rámci vstupního školení

	Školící středisko………………………..

Evidenční číslo žadatele……………………..

Potvrzení 

o absolvované výuce a výcviku

Pan/paní……………………………nar……………………….…………..

bytem…………………………………………………………………….…

absolvoval/a dne………………………..v rámci zdokonalování odborné způsobilosti řidičů

vstupní školení pro skupiny…………………………..………

v rozsahu…………………………………….hodin.

V…………………………..dne……….

Razítko a podpis provozovatele školícího střediska











Příloha č. 5 k vyhlášce č.       /2008 Sb.      

Vzor potvrzení o  absolvování pravidelného školení

	Potvrzení

o absolvování pravidelného školení

pan/paní………………………………………………………nar. ……………….

bytem………………………………………………………………………………

absolvoval/a pravidelné školení v rámci zdokonalování odborné způsobilosti řidičů



	Datum
	                          Školící středisko

      

	
	Evidenční číslo………….

                                                                                        Razítko a podpis

	
	Evidenční číslo………….

                                                                                        Razítko a podpis

	
	Evidenční číslo………….

                                                                                       Razítko a podpis

	
	Evidenční číslo………….

                                                                                        Razítko a podpis

	
	Evidenční číslo………….

                                                                                        Razítko a podpis


Příloha č. 6 k vyhlášce č.         /2008 Sb. 

Vzor  protokolu o zkoušce

	Obecní úřad obce s rozšířenou působností……………………….

Protokol o zkoušce 

Žadatel/ka…………………………………………nar……………………………………..

bytem……………………………………………………………………………………

Číslo řidičského průkazu…………………….řidičské oprávnění…………………………..



	teorie pokročilého racionálního řízení a zásady bezpečné a defenzivní jízdy
	
	
	
	

	vnitrostátní a mezinárodní právní předpisy vztahující se k silniční dopravě
	
	
	
	

	bezpečnost provozu a ekologický provoz vozidla
	
	
	
	

	poskytování služeb a logistiky


	
	
	
	

	hospodářské prostředí a organizace dopravního trhu
	
	
	
	

	sociálně-právní prostředí v silniční dopravě


	
	
	
	

	zdravotních rizika a jejich předcházení v provozu na pozemních komunikacích
	
	
	
	

	prevence a řešení mimořádných událostí v provozu na pozemních komunikacích
	
	
	
	

	V…………………..dne…………………

                                                                                   Razítko a podpis zkušebního komisaře




Příloha č. 7 k vyhlášce č.          /2008 Sb.
Vzor potvrzení o vykonání zkoušky

	Obecní úřad obce s rozšířenou působností……………………………………………

Evidenční číslo………………………………………………………..

Potvrzení



o vykonání zkoušky 

Pan/paní……………………………………nar……………………………………..

bytem…………………………………………………………………………………

vykonal/vykonala dne………………………..…….zkoušku z profesní způsobilosti řidiče

pro skupiny…………………………s výsledkem…………………………….

V………………………dne……………

Razítko a podpis zkušebního komisaře




Příloha č. 8  k vyhlášce č.          /2008 Sb.

Vzor průkazu profesní  způsobilosti řidiče

část I.



Příloha č. 8  k vyhlášce č.          /2008 Sb.

Vzor průkazu profesní  způsobilosti řidiče

část II.











Příloha č. 9 k vyhlášce č.      /2008 Sb.

Vzor potvrzení o ztrátě, odcizení, poškození nebo zničení průkazu profesní způsobilosti řidiče



Příloha č. 10 k vyhlášce        /2008 Sb.

Vzor potvrzení o ukončeném školení bezpečné jízdy

	Evidenční číslo žadatele .....................................

Středisko bezpečné jízdy……………………………

Potvrzení

o ukončeném  školení bezpečné jízdy

Pan/paní………………………………………….nar. ………………………………

bytem…………………………………………………………………………………

ukončil/a  dne………………školení bezpečné jízdy.

V……………………………..dne…………………………

Razítko a podpis provozovatele střediska bezpečné jízdy


�) Vyhláška č. 108/1976 Sb., o Evropské dohodě o práci osádek vozidel v mezinárodní silniční dopravě (AETR).





�) Zákon č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.


	Zákon č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění pozdějších předpisů.


�) Vyhláška č. 11/1975 Sb., o Úmluvě o přepravní smlouvě v mezinárodní silniční nákladní dopravě (CMR). 


�) Vyhláška č. 64/1987 Sb.,  o Evropské dohodě o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí (ADR).


�) Vyhláška č. 61/1983 Sb., o Dohodě o mezinárodních přepravách zkazitelných potravin a o specializovaných prostředcích určených pro tyto přepravy (ATP).


�) Sdělení Ministerstva zahraničních věcí č. 9/2003 Sb.m.s.


�) Sdělení Ministerstva zahraničních věcí č. 91/2006 Sb.m.s.


�) Vyhláška č. 388/2000 Sb., o jízdních řádech veřejné linkové osobní dopravy.


�) Vyhláška č. 175/2000 Sb., o přepravním řádu pro veřejnou drážní a silniční osobní dopravu.


�) Zákon č. 36/1967 Sb., o znalcích a tlumočnících, ve znění pozdějších předpisů


�) Čl. 10 Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2003/59/ES ze dne 15. července 2003 o výchozí kvalifikaci a pravidelném školení řidičů některých silničních vozidel pro nákladní nebo osobní dopravu a o změně nařízení Rady (EHS) č. 3820/85 a směrnice Rady 91/439/EHS a zrušení směrnice Rady 76/914/EHS.


�)  § 4 odst. 2 vyhlášky č. 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvích.


�)  Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon),ve znění pozdějších předpisů.


�)  Zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů.


�) § 36 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 307/1999 Sb., ve znění zákona č. 411/2005 Sb.








PAGE  
1