Elektronická knihovna legislativního procesu - textová podoba dokumentu

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál dokumentu stáhnete odsud

Celý záznam KORN8P4MF483 najdete zde


                Vyhodnocení meziresortního připomínkového řízení 

Vyhodnocení meziresortního připomínkového řízení 

návrh vyhlášky o vyhlášení Národní přírodní rezervace Chlumská stráň a stanovení jejích bližších ochranných podmínek
Návrh vyhlášky byl rozeslán do meziresortního připomínkového řízení dne 10.6.2011 všem připomínkovým místům v souladu s Legislativními pravidly vlády. Připomínkové řízen probíhalo společně s několika dalšími návrhy vyhlášek (návrh vyhlášky o vyhlášení Národní přírodní památky Polabská černava a stanovení jejích bližších ochranných podmínek, návrh vyhlášky o vyhlášení Národní přírodní památky Slatinná louka u Velenky a stanovení jejích bližších ochranných podmínek, návrh vyhlášky o vyhlášení Národní přírodní rezervace Chlumská stráň a stanovení jejích bližších ochranných podmínek, 
návrh vyhlášky o vyhlášení Národní přírodní památky Švařec a stanovení jejích bližších ochranných podmínek, návrh vyhlášky, kterou se zrušují některé právní předpisy o vyhlášení zvláště chráněných území a návrh vyhlášky, kterou se mění vyhláška Ministerstva životního prostředí České republiky č. 395/1992 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů, a vyhláška č. 46/2010 Sb., o příslušnosti správ národních parků a správ chráněných krajinných oblastí k výkonu státní správy ve správních obvodech tvořených národními přírodními rezervacemi, národními přírodními památkami a jejich ochrannými pásmy).
Převážná většina připomínkových míst neuplatnila k návrhům vyhlášek žádné připomínky. Zásadní připomínky uplatnilo Ministerstvo vnitra a Ministerstvo dopravy, připomínky byly vypořádány a návrhy vyhlášek jsou tudíž komisím LRV předkládány bez rozporů.
Lhůta pro sdělení připomínek:  15 pracovních dnů

Závěrečný termín pro sdělení připomínek: 1.7.2011
ZÁSADNÍ PŘIPOMÍNKY

	Připomínkující místo
	Obsah připomínky
	Stanovisko MŽP

	Ministerstvo vnitra
	K odůvodnění: Předložené návrhy neobsahují Závěrečné zprávy z hodnocení dopadů regulace (RIA), popř. obsahují, ale tyto závěrečné zprávy nesplňují požadavky Obecných zásad pro hodnocení dopadů regulace (RIA), schválené vládou usnesením ze dne 13. srpna 2007 č. 877. Za nepřesvědčivé považujeme důvody nutnosti předložení uvedených předpisů, a proto požadujeme ještě jednou důkladně zvážit potřebnost přijetí předložených vyhlášek. V případě, že bude předkladatel trvat na jejich předložení, požadujeme Závěrečné zprávy z hodnocení dopadů regulace upravit podle Obecných zásad, popř. chybějící Zprávy doplnit.
	Vysvětleno.
Všechny čtyři vyhlášky, kterými se nově vyhlašují („přehlašují“) zvláště chráněná území, obsahují podle našeho názoru úplnou a dostatečně zpracovanou Závěrečnou zprávu z hodnocení dopadů regulace (malá RIA), odpovídající požadavkům Obecných zásad pro hodnocení dopadů regulace. Není nám zřejmé, co by mělo být do hodnocení dopadů doplněno. Domníváme se, že důvody pro přijetí předkládaných návrhů jsou v jejich odůvodnění výstižně shrnuty a Závěrečná zpráva z hodnocení dopadů regulace tak v každém případě jasně ukazuje, že přijetí těchto návrhů je skutečně nezbytné. Územní ochrana dotčených území je v současné době zajištěna právními předpisy různé povahy a různého data publikace (konkrétněji viz jednotlivé důvodové zprávy), které již plně neodpovídají stávající právní úpravě obsažené zejm. v zákoně č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny (zejména ve způsobu identifikace hranice památky pomocí seznamu parcel a ve způsobu stanovení bližších ochranných podmínek). Původní zřizovací právní předpisy nereflektují existenci soustavy Natura 2000, „přehlášením“ tedy bude zároveň zajištěna ochrana evropsky významných lokalit nacházejících se na území nově vyhlašovaných NPP a NPR, čímž budou naplňovány závazky ČR vyplývající ze směrnice 92/43/EHS o ochraně přírodních stanovišť, volně žijících živočichů a planě rostoucích rostlin. V rámci procesu „přehlášení“ dotčených zvláště chráněných území budou naznačené nedostatky původních zřizovacích předpisů odstraněny. Konkrétně bylo při přípravě nového vyhlášení provedeno přesné zaměření hranic těchto území (tyto náklady již byly vynaloženy), vyznačení území v terénu a především pak zajištění péče o území pomocí vhodných managementových opatření daných plánem péče o uvedené území, který bude schválen zároveň s vyhlášením zvláště chráněného území, dle příslušných ustanovení zákona. Dodržování navržených podmínek ochrany a realizace opatření uvedených v plánu péče bude znamenat zajištění účinné ochrany a zachování předmětu ochrany jednotlivých NPP a NPR. Z těchto důvodů považujeme přijetí předkládaných návrhů za nezbytné.

Co se týče dvou zbývajících návrhů vyhlášek, hodnocení dopadů regulace podle Obecných zásad nebylo uplatněno, neboť se jedná o návrhy právních předpisů, jejichž obsahem jsou pouze změny technického charakteru nemající žádný dopad na věcnou stránku právního předpisu (na žádnou cílovou skupinu ani oblast).

	Ministerstvo dopravy
	K návrhu vyhlášky o vyhlášení Národní přírodní rezervace Chlumská stráň a stanovení jejích bližších ochranných podmínek: Navrhovanou vyhláškou se stanovuje ochranné pásmo národní přírodní rezervace, které zasahuje do toku řeky Berounky. Požadujeme, aby ochranné pásmo bylo vymezeno mimo vodní tok, který je z hlediska vodní dopravy určen pro rekreační plavbu. Vyhlášením zmiňovaného pásma by mohla být omezena možnost rozvoje rekreační plavby v tomto území, a tím by došlo k omezení turistického rozvoje dotčených krajů, kterými řeka Berounka protéká.
	Akceptováno.

Hranice ochranného pásma NPR byly upraveny tak, aby nezasahovaly do toku řeky.



PAGE  
2