Elektronická knihovna legislativního procesu - textová podoba dokumentu

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál dokumentu stáhnete odsud

Celý záznam RACK7BHBBLFN najdete zde


                II

PAGE  
2

II.

P ř e d k l á d a c í   z p r á v a

_______________________


Dosud je v § 57 zákona o spotřebních daních upraven pro právnické a fyzické osoby provozující zemědělskou prvovýrobu nárok na částečné vrácení spotřební daně (daně z minerálních olejů), pokud nakoupily za cenu obsahující daň nebo samy vyrobily a prokazatelně použily pro zemědělskou prvovýrobu
· střední oleje a těžké plynové oleje,

· směsi minerálních olejů, určené jako palivo pro pohon vznětových motorů, u nichž podíl metylesteru řepkového oleje nebo etylesteru řepkového oleje, vyrobených z kvasného lihu bezvodého zvláštně denaturovaného, musí činit nejméně 31% hmotnostních.
Účelem předloženého návrhu novely je rozšířit tento výčet o

· směsi minerálních olejů, určené jako palivo pro pohon vznětových motorů, u nichž podíl metylesteru řepkového oleje nebo etylesteru řepkového oleje, vyrobených z kvasného zvláštně denaturovaného lihu, nesmí činit více než 5% hmotnostních.


Předmětem návrhu novely zákona (v čl. I body 1 a 2) je rovněž provést v § 21 zákona nezbytné změny, související s bezprostředně předcházející novelou zákona  o spotřebních daních.

Návrh novely zákona předkladatelé odůvodňují tím, že v současné době je stanovena povinnost přimíchávat 2% metylesteru řepkového oleje, většina motorové nafty na trhu bude obsahovat tuto nízkoprocentní směs a bez provedení navržené novely by zemědělští prvovýrobci nedosáhli na nárok na částečné vrácení spotřební daně, který je jinak jako princip v zákoně již upraven.


Z časových důvodů nebyla v tomto případě vyžádána stanoviska věcně příslušných ministerstev; věcná stránka návrhu bude tedy muset být posouzena přímo na schůzi vlády. Navržené kladné stanovisko vlády vychází z toho, že určitý rozsah možnosti zemědělských prvovýrobců uplatnit nárok na vrácení spotřební daně je již v současné době v zákoně obsažen a nyní má dojít k jeho rozšíření. Určitým nedostatkem je, že důvodová zpráva k návrhu zákona neobsahuje vyčíslení dopadu navrženého zákona na státní rozpočet.